کابینت رومی و سبک کلاسیک آشپزخانه ؛ تزئینات رایج در کابینت رومی…

کابینت رومی و سبک کلاسیک آشپزخانه

کابینت آشپزخانه با طرح و رنگ خود، مانند نگینی در دل آشپزخانه شما می‌درخشد و چنانچه طرح و سبک آن با دکوراسیون منزل و لوزام شما همخوانی داشته باشد، چهره‌ای متفاوت و منحصربفرد به منزل شما خواهد بخشید. کابینت رومی، نوعی از کابینت آشپزخانه در سبک کلاسیک محسوب می‌شود که نمایی شیک و اشرافی را به آشپزخانه شما هدیه می‌کند و امروزه طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است. اگر به انواع کابینت‌ کلاسیک آشپزخانه علاقمند هستید، این محتوا را مطالعه نمایید. با ما همراه باشید با کابینت رومی و مشخصات آن:

انواع سبک کابینت آشپزخانه:

انواع کابینت آشپزخانه با هر متریال و یا مدلی که باشند، در دو سبک اصلی دسته‌بندی می‌شوند: کابینت مدرن و کابینت کلاسیک. کابینت rome، نوعی از انواع مدل‌های کابینت کلاسیک است که با طرح‌ها و نقش‌های زیبا، فضایی لوکس و متفاوت را برای شما برای شما ایجاد کرد، به نحوی که از حضور در آشپزخانه و آشپزی لذت ببرید.

همانطور که از اسم کابینت به سبک رومی بر می‌آید، این مدل از کابینت، اشاره به تزئینات و جلوه‌های بصری روم باستان دارد و می‌تواند حال و هوایی سنتی، کلاسیک و ایتالیایی را در آشپزخانه شما ایجاد کند.

سبک کابینت آشپزخانه رومی

متریال مورد استفاده در کابینت رومی:

کابینت مدل رومی، غالبا از جنس چوب ساخته می‌شود. در واقع، چوب رایج‌ترین متریالی است که در ساخت کابینت رومی استفاده می‌شود. به وسیله‌ی دستگاه و یا هنر دست، مدل‌ها و اشکالی که در طراحی کابینت سبک رومی متداول است را بر روی چوب ایجاد می‌کنند و سپس این کابینت ها را رنگ می‌کنند.

همانطور که می‌دانید چوب، متریالی بسیار پر ارزش و گرانقیمت است و ممکن است متناسب با بودجه‌ی عموم مردم نباشد. ممبران، متریال دیگری است که در ساخت کابینتهای رومی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممبران، در واقع ام‌دی‌اف خام است که توسط دستگاه CNC طراحی شده و سپس با روکش PVC روکش می‌شود. قیمت کابینت ممبران بسیار مناسب‌تر از چوب طبیعی است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

با این وجود، هیچ‌ چیزی نمی‌تواند زیبایی و جذابیت چوب طبیعی را داشته باشد. وجود درب‌های چوبی ابزارخورده و شکیل، نمای آشپزخانه شما را براستی دگرگون خواهد کرد، به طوری که سال‌ها از دیدن آن خسته نخواهید شد.

رنگ متداول در کابینت رومی:

متداول‌ترین رنگی که در کابینت رومی مرسوم است، رنگ سفید است. به طور کلی رنگ سفید در کابینت‌های کلاسیک، بسیار پر کاربرد است و این مساله در کابینت رومی، نمود بیشتری دارد. اگر از متریال چوب در ساخت کابینت رومی استفاده شود، می‌توانید کابینت خود را به رنگ طبیعی چوب سفارش دهید و در واقع آن را رنگ نکنید.

سایر رنگ‌ها اعم از قهوه‌ای، مشکی، طوسی، کرم و یا سایر رنگ‌های خاص، از دیگر رنگ‌هایی هستند که ممکن است در کابینت های رومی مورد استفاده قرار گیرند اما در اغلب اوقات کابینت رومی را به رنگ‌های سرد، به خصوص رنگ سفید سفارش می‌دهند تا دقیقا هماهنگ با دکور معمول در ایتالیای قدیم باشد.

رنگ متداول در کابینت رومی

کابینت کلاسیک رومی و تناسب آن با مساحت آشپزخانه:

به طور کلی، استفاده از کابینت‌های سبک کلاسیک در آشپزخانه‌های نقلی و کوچک متداول نیستند، زیرا نمی‌توانند شکوه و جلال خود را به مرحله‌ی ظهور برسانند. چنانچه کابینت رومی را برای آشپزخانه خود پسندیده‌اید، با محدودیت سایز مواجه نیستید و می‌توانید ازین سبک زیبا و جذاب در آشپزخانه‌های نه چندان کوچک،‌ متوسط و بزرگ استفاده کنید.

 نکته‌ای که باید در انتخاب کابینت سبک رومی مد نظر قرار دهید این است که اگر آشپزخانه شما سایز کوچکی دارد، از کابینت‌های با رنگ روشن استفاده کنید تا فضای آشپزخانه را بزرگتر از آنچه که هست، در نظر بیننده نشان دهد.

وجود جزیره در آشپزخانه رومی:

چنانچه مساحت آشپزخانه به شما این اجازه را می‌دهد، از یک جزیره‌ی کلاسیک با ستون‌های اشرافی و جذاب استفاده کنید. جزیره آشپزخانه را می‌توانید همرنگ با سایر کابینت‌های آشپزخانه انتخاب کنید و یا در صورتی که تمایل دارید، در رنگی مکمل سایر بخش‌های کابینت آشپزخانه آن را سفارش دهید.

کابینت‌ رومی با عمق بیشتری ساخته می‌شود:

از ویژگی‌های کابینت رومی این است که معمولا این کابینت‌ها را با عمق بیشتری می‌سازند و به همین دلیل کابینت رومی، از جمله کابینت‌های جادار محسوب می‌شود و می‌تواند در سازمان‌دهی و ایجاد نظم بیشتر در آشپزخانه مفید واقع شود.

تزیئینات در کابینت رومی

تزیئینات در کابینت رومی:

وجود تزئینات از ویژگی‌های بارز انواع کابینت کلاسیک است. اگر چه تزئینات در کابینت رومی وجود دارد، اما این مدل کابینت، خیلی شلوغ و پُر کار نیست. به همین دلیل، برای کسانی که به خلوت بودن فضا اهمیت می‌دهند و به سبک کلاسیک و سنتی نیز علاقمند هستند، گزینه‌ی بسیار خوبی است. 

کابینت‌ کلاسیک رومی، با سرستون‌های اشرافی، یادآور روم باستان هستند. استفاده از اشکال هلالی به شکل نیم‌دایره، از ویژگی‌های کابینت رومی است. به عنوان مثال، اگر قرار باشد گاز، هود و یا هر وسیله‌ی دیگری درون قاب قرار گیرد، قسمت بالای این قاب‌ها، به شکل نیم‌دایره ساخته می‌شود.

وجود کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای:

امروزه وجود درب شیشه‌ای در کابینت‌های ردیف بالایی بسیار متداول است و این مساله از ویژگی‌های مهم کابینت رومی نیز هست. در این سبک از کابینت، چند تا از کابینت‌های ردیف بالایی را با درب شیشه‌ای با حفاظ‌ها و مدل سنتی می‌سازند، تا بیشتر جلوه‌گر سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه باشد.

نورپردازی در کابینت رومی:

امروزه وجود نور مخفی در طراحی کابینت، بسیار متداول است و این مساله در کابینت رومی نیز به چشم می‌خورد. نور‌های ال‌ای‌دی مخفی، نمای اشرافی کابینت رومی را دو چندان می‌کند و علاوه بر اینکه باعث زیبیی آشپزخانه می‌شوند، فضای روشن‌تر و بزرگتری را نیز برای شما ایجاد می‌کنند.

از آنجا که وجود کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای در کابینت رومی متداول است، لازم است از لامپ‌های کوچک در این کابینت‌ها استفاده شود تا اشیاء تزئینی درون کابینت را بهتر و باشکوه‌تر نشان دهد.

المان‌های سنتی و کلاسیک در کابینت سبک رومی

استفاده از المان‌های سنتی و قدیمی:

از آنجا که کابینت رومی، نمایانگر دوران باستان است، بهتر است در تزئینات و لوازم آشپزخانه، سعی کنید از المان‌های سنتی و کلاسیک بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال بشقاب‌های طرح‌دار که عکس چهره یا فرشته قرون وسطی درون آن‌ها نقش بسته، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای قرارگیری درکابینت‌های درب‌شیشه‌ای باشد.

ظروف سنگی، مسی و برنزی، از دیگر المان‌هایی است که در آشپزخانه‌ی سبک رومی بهتر است وجود داشته باشد تا آشپزخانه شما را به یک فضای باستانی تمام‌ عیار تبدیل کند.

وجود پنجره‌هایی به شکل قدیمی و کلاسیک:

اگر می‌خواهید سبک آشپزخانه شما کلاسیک باشد، باید سایر اجزای آشپزخانه‌تان هم، هم‌سو و هماهنگ با مدل آشپزخانه‌تان باشد.

به غیر از کابینت‌های درب شیشه‌ای، پنجره‌هایی که به شکل سنتی و کلاسیک ساخته می‌شوند و هماهنگ با رنگ و مدل کابینت رومی هستند، زیبایی این کابینت‌ها را دو چندان می‌کند. معمولا قاب پنجره‌ها از جنس چوب و به شکل سنتی است و در انواعی از آن ممکن است حفاظ‌های مربعی و مستطیلی وجود داشته باشد که نمای پنجره را دوچندان زیبا کند.

سینک و شیرآلات ظرفشویی:

شیرآلاتی که به سبک کلاسیک و قدیم طراحی شده‌اند، می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه به سبک رومی باشند. همچنین در این مدل از کابینت‌ها، معمولا از سینک ظرفشویی که هم‌سو با دکور رومی باشد استفاده می‌شود، مانند سینک ظرفشویی سنگی.

لوستر و لامپ‌های آویزان:

در آشپزخانه‌ای به سبک رومی، از لوسترهای آویزان و قاب‌دار با سیم بلند استفاده می‌شود تا نمای آشپزخانه، بیشتر به سمت ایتالیای قدیم گرایش داشته باشد. لوسترهای مشکی، مسی، برنزی و یا با طرح‌های فرشته و کلاسیک، از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه به سبک رومی است.

آشپزخانه‌ای به سبک رومی

محل قرارگیری هود:

در کابینت کلاسیک از جمله سبک رومی، متداول است که هود در قاب و به طور مخفی قرار گیرد. به همین دلیل در کابینت رومی نیز، هود آشپزخانه را درون قابی که عمدتا هلال مانند است قرار می‌دهند تا نمای هود به چشم بیننده نرسد و حالت رومی و کلاسیک خود را نیز حفظ کرده باشد.

اجاق گاز:

در سبک کابینت رومی، معمولا از اجاق گاز مبلی به جای گاز رومیزی استفاده می‌شود. البته شما می‌توانید مطابق سلیقه خود گاز رومیزی سفارش دهید، اما اگر دوست دارید تابع سبک روم باستان باشید، باید از اجاق گاز مبلی استفاده کنید.

روکابینتی در کابینت رومی:

سنگ گرانیت، متداول‌ترین متریالی است که به عنوان روکابینتی یا پیشخوان آشپزخانه استفاده می‌شود و باعث زیبایی بیشتر کابینت‌ها خواهد شد. سنگ گرانیتی طوسی تیره یا مشکی، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در کابینت رومی از آن استفاده کنید.

دستگیره‌های کابینت رومی:

در سبک کابینت کلاسیک، دستگیره‌ها اجزای مهمی محسوب می‌شوند. دستگیره‌های کابینت رومی ، معمولا اشرافی و برجسته هستند و روی کابینت آویزان می‌شوند.

دستگیره‌هایی با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی از رنگ‌های متداول دستگیره در کابینت رومی به حساب می‌آيند.

پرده‌ی آشپزخانه:

در آشپزخانه به سبک رومی، پرده‌ی آشپزخانه را در طرح‌ها سنتی و کلاسیک انتخاب کنید تا هماهنگی بیشتری با کابینت‌های شما داشته باشد.

کلام پایانی:

کابینت رومی نوعی از کابینت کلاسیک محسوب می‌شود که در آن مدل کابینت و چیدمان آشپزخانه به گونه‌ای است که یادآور فرهنگ و تمدن ایتالیایی قدیم باشد. کابینت رومی جزو کابینت‌های اشرافی و سلطنتی محسوب می‌شود و امروزه، مردم زیادی در سراسر جهان، به این سبک علاقمند هستند.

ما در این محتوا، سعی کردیم اطلاعات کامل و مفیدی را درباره‌ی کابینت رومی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد و از خواندن آن بهره‌ی کافی را برده باشید.

ازین که همراه وب‌سایت آکس چوب هستید از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *