کابینت‌ های ترند سال ۲۰۲۴

کابینت طرح 2023

کابینت‌ آشپزخانه تنها گنجه‌ای برای نگهداری ظروف و لوازم آشپزی نیست؛ بلکه طرح و سبک آن، یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون آشپزخانه و حتی خانه به حساب می‌آید. زیبایی کابینت‌ها، در واقع زیبایی آشپزخانه است و زیبایی آشپزخانه، بخش مهمی از زیبایی خانه محسوب می‌شود.

با انتخاب کابینت‌هایی شیک و مد روز، که هماهنگی لازم را با چیدمان و سبک لوازم منزل‌تان داشته باشند، می‌توانید شیک بودن دکوراسیون خانه‌تان را تضمین کنید. البته که انتخاب کابینت مناسب که با فضای دکوراسیون و چیدمان وسایل هارمونی  داشته باشد و از طرفی منطبق بر بودجه‌ی تعیین شده باشد، کار چندان آسانی نیست و لازم است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم مدل‌های مختلف کابینت‌ های ترند سال ۲۰۲۳ را که توسط طراحان و دکوراسیونرهای حال حاضر دنیا ارائه می‌شود به شما معرفی کنیم. از شما دعوت می‌کنیم با آکس چوب و مدل‌های ترند ۲۰۲۳ همراه باشید.

کابینت سال ۲۰۲۴

مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه هر ساله با تنوع و کارایی بیشتری به بازار عرضه می‌شوند. در واقع صنعت کابینت سازی روز به روز در حال تغییر و به روز شدن هستند و باعث می‌شوند بهره‌وری کابینت‌ها افزایش یابد. اگر به  دنبال انتخاب کابینت مدل جدید برای آشپزخانه‌تان هستید لازم است از تغییراتی که هر ساله توسط طراحان مطرح می‌شود اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین طرح و مدل را برای آشپزخانه‌تان انتخاب و سفارش دهید.

کابینت سال 2023

 

انواع سبک‌های خاص و جدید در کابینت های ترند سال ۲۰۲۴

به طور کلی هر چه به سمت جلو پیش می‌رویم، آزادی عمل در انتخاب بیشتر می‌شود و ما شاهد تلفیق طرح‌ها و مدل‌های مختلف در طراحی دکوراسیون منزل هستیم. تقریبا می‌توان گفت در سال ۲۰۲۳ همه‌ی سبک‌های آشپزخانه کماکان مورد استفاده هستند. آنچه در طراحی‌های جدید بسیار مورد تاکید است، هماهنگی بین جزئیات آشپزخانه است. به عنوان مثال، در سبک آشپزخانه کلاسیک مجاز نیستیم که از وسایل و تجهیزات مدرن، مانند هود استیل استفاده کنیم. در این سبک، لازم است جزئیات مدرن درون کاور پنهان شوند و تم و فضای کلی آشپزخانه ظاهری کلاسیک داشته باشد. این قاعده باید برای همه‌ی سبک‌ها و مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه جاری باشد.

در طراحی‌های جدید ما می‌توانیم از هر مدلی انتخاب کنیم اما آنچه انتخاب می‌کنیم باید از یک قانون کلی تبعیت کند. 

کابینت کلاسیک ۲۰۲۴

در طراحی‌ سال‌های اخیر، و سادگی نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی منازل داشته است. اگر چه هنوز هم کابینت‌های سبک کلاسیک با المان‌های تزئینی گسترده، در بسیاری از آشپزخانه‌ها به کار می‌روند اما به نظر می‌رسد طرح‌های ساده پر طرفدارترند؛ کابینت‌هایی که شکل ظاهری ساده‌تری دارند، به رنگ‌های روشن و خنثی هستند و از نظر فرم کلی، باعث ساده‌سازی بیشتر فضا می‌شوند. در آشپزخانه‌ های سال ۲۰۲۳ ، سادگی حرف اول را می‌زند و حتی در سبک‌هی کلاسیک نیز، تاکید بر سادگی است.

مدل انتخابی شما هر طرحی و سبکی که هست و از هر متریالی که تشکیل می‌شود، سادگی کلی فضای آشپزخانه را در دستور کارتان بگذارید و اجازه ندهید جزئیات ریز و درشت، از سادگی فضا و چیدمان بکاهد. شلوغ کردن کانتر آشپزخانه، اصلا ایده خوبی برای چیدمان مد روز نیست و جزئیات هر چند که زیبا باشند، نباید به صورت افراطی در آشپزخانه حضور داشته باشند.

کابینت کلاسیک

 

کابینت مدرن

کابینت مدرن ۲۰۲۴

سک مدرن، بیشترین مدل کابینت آشپزخانه را تشکیل می‌دهد و علت آن علاوه بر زیبایی، کاربردش در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ است. کابینت مدرن در هر آشپزخانه‌ای، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم‌نور و چه پرنور، قابل استفاده است و قیمت آن نسبت به کابینت‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک مقرون به صرفه‌تر است. در طراحی کابینت‌های مدرن دست ما باز است تا انواع مختلفی از طرح‌ها و مدل‌های کابینت را سفارش دهیم. حتی عیوب یا پرتی‌های آشپزخانه، که در برخی پلان‌ها غیر قابل اجتناب است، با کابینت سبک مدرن قابل پوشاندن است. 

کابینت مدرن ۲۰۲۳ در انواع رنگ‌های تیره و روشن، مات و براق کار می‌شود و اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن را به شکل بدون دستگیره نیز اعمال کنید. اگر آشپزخانه‌تان دارای مطبخ (آشپزخانه دوم) است، پیشنهاد می‌دهیم کابینت‌های مطبخ را به سبک مدرن انتخاب کنید تا فضای راحت‌تر و کاربردی‌تری در اختیارتان باشد.یکی از زیباترین طرح‌های کابینت مدرن ۲۰۲۳  طرح پلکانی است که علاوه بر زیبایی، به فضاسازی بیشتر آشپزخانه نیز کمک می‌کند.

کابینت پلکانی 

در این طراحی، حد فاصل کابینت‌های زمینی و دیواری، یک ردیف کابینت کار می‌شود که عمق آن از کابینت‌های دیواری ردیف بالا کمتر است. این طراحی باعث می‌شود، کل کابینت‌ها به صورت غیر هم سطح و پلکانی دیده شوند. معمولا کابینت پلکانی ردیف وسط را با اختلاف رنگ با کابینت‌های دیواری و زمینی انتخاب می‌کنند که زیبایی آن بیشتر دیده شود. این قسمت، از بهترین فضاها برای سازماندهی لوازم و وسایل کوچک، مانند بانک‌های ادویه و حبوبات، یا لیوان‌ها است. زیبایی کابینت پلکانی را در سبک مدرن دستکم نگیرید و اگر فضای آشپزخانه‌تان مناسب است، حتما از آن استفاده کنید. قابل به ذکر است کابینت پلکانی فقط در سبک کابینت مدرن کاربرد دارد و در سبک‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک نباید از آن استفاده کرد.

آشپزخانه‌ مینیمال

 

آشپزخانه‌های مینیمال 

مینیمالیسم و تاکید بر سادگی، چند سالی که میهمان بی‌بدیل دکوراسیون خانه و آشپزخانه‌های جدید است. آشپزخانه‌های مینیمال با رنگ روشن و خنثی از مشهورترین مدل کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ هستند که هم در پلان‌های کوچک و هم پلان‌های بزرگ استفاده می‌شوند. 

سبک مینیمال، زیر شاخه سبک مدرن است و بر استفاده حداقلی از اشیاء تاکید دارد. در سبک مدرن، لوازم و اشیاء تزئینی، به صورت کم و محدود و البته در سبک مدرن به کار گرفته می‌شدند اما در سبک مینیمال، تاکید بر استفاده از هیچ و نهایت سادگی است.

کابینت‌ قفسه باز 

به کابینت‌هایی که با درب پوشانده نمی‌شوند، قفسه باز گفته می‌شود. کابینت‌های قفسه باز، در همه‌ی سبک‌ها کم و بیش کاربرد دارند و شکل‌ها و فرم‌های مختلفی دارند. وجود قفسه باز در آشپزخانه، به دلیل دیده شدن عمق کابینت، باعث می‌شود فضای کلی بزرگتر و دلبازتر دیده شود. همچنین این مدل طراحی زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشد و مدلی جدید و امروزی است. از مدل قفسه باز در سبک‌های مدرن، روستایی، سنتی، مینیمال، روستیک، نئوکلاسیک و حتی کلاسیک، به وفور استفاده می‌شود. 

برای زیبایی بیشتر، می‌توانید کابینت‌ قفسه باز را با رنگ دیگری انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر کابینت‌هایتان چوبی نیست، می‌توانید کابینت قفسه باز را با متریال چوب طبیعی سفارش دهید.

کابینت هایگلاس 2023

کابینت هایگلاس ۲۰۲۴

هایگلاس به دلیل ماهیت درخشنده و براقی که دارد، در آشپزخانه‌های ۲۰۲۳ نیز حضور چشمگیری دارد. خصوصا اگر پلان آشپزخانه‌تان کوچک و کم‌نور است، این کابینت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. هایگلاس به دلیل بازتاب نور بسیار بالا، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می‌شود و به دلیل سطح درخشان و صیقلی، نور را به شکل زیبایی در فضا منعکس می‌سازد. مدل‌ها و طرح‌های مختلف کابینت هایگلاس در آشپزخانه‌های ۲۰۲۳ دیده می‌شوند و اتفاقا ترکیب مدرن و جذابی را در فضا ایجاد می‌نمایند. 

کابینت چوبی ۲۰۲۳

به جرات می‌توان گفت چوب طبیعی زیباترین مدل‌ از کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ است. شاید قیمت بالای آن، کمی شما را دچار تردید کند اما بدون شک، زیبایی آن چشم شما را خواهد گرفت. ایجاد فضایی گرم و صمیمی به همراه قدرت انطباق بسیار بالا با لوازم خانه و آشپزخانه، ارمغان کابینت‌های چوبی است. چوب طبیعی را می‌توان در هر سبکی از کابینت آشپزخانه به کار برد. اگر از نظر بودجه، توانایی خرید کابینت‌های چوبی برای همه‌ی قسمت‌های آشپزخانه را ندارید، پیشنهاد می‌دهیم  دستکم بخشی از کابینت‌ها را مانند قفسه یا شلف را از چوب طبیعی انتخاب کنید.

کابینت چوبی 2023

کابینت نئوکلاسیک 2023

کابینت نئوکلاسیک ۲۰۲۳

اقبال عمومی که چند سالی است به سمت چیدمان نئوکلاسیک رو کرده است، هنوز هم پابرجاست و کابینت‌های نئوکلاسیک با طرح‌ها و ظاهر باوقارشان باز هم مهمان آشپزخانه‌های شیک و مد روز ۲۰۲۳ هستند. سبک نئوکلاسیک قدرت انطباق بسیار بالایی با چیدمان منزل دارد و از نظر رنگ و مدل نیز متنوع و جذاب است. آرامش و زیبایی که در این سبک نهفته است، جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد و کمتر کسی را می‌توان یافت که مبهوت زیبایی کابینت نئوکلاسیک نشده باشد. کابینت نئوکلاسیک هم در آشپزخانه‌های بزرگ و هم کوچک قابل اجرا است و مدلی شیک از کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک سنتی 

در طراحی‌های جدید، سبک سنتی و بومی ایرانی بسیار به چشم می‌خورد. کابینت‌هایی با درب‌های مشبک و پنجره‌مانند، کابینت‌های چوبی با تم ایرانی، استفاده از رنگ‌های فیروزه‌ای و قهوه‌ای در چیدمان، همه در زیر مجموعه آشپزخانه به سبک سنتی و ایرانی جای می‌گیرند.

چنانچه تمایل دارید دکور منزل‌تان را با تم ایرانی چیدمان کنید، انتخاب کابینت‌های چوبی یا شبه چوب می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. پیشنهاد می‌دهیم در فضای آشپزخانه حتما از چند المان سنتی و ایرانی، مانند فرش یا گلیم ایرانی، قابلمه‌های مسی، دیگچه‌های سفالی، لوازم چوبی و حصیری و … نیز استفاده کنید. در آشپزخانه‌های سنتی ایرانی، معمولا از پرده‌های سفید توری یا گلدار ریز استفاده می‌شود تا حس و حال فضای سنتی و ایرانی بیشتر حفظ شود. 

جزیره دوبل

در طراحی کابینت‌ های ترند سال ۲۰۲۳  تاکید بسیاری بر حضور خانواده در آشپزخانه و ایجاد فضایی صمیمی شده است. حتی در آشپزخانه‌های کوچک نیز، معمولا فضایی دو نفره برای صرف چای و قهوه در نظر گرفته می‌شود. جزیره دوبل یکی از همین ترفندها است که در عین حالی که کاربرد یک جزیره را دارد با تعبیه یک کانتر اضافه می‌تواند فضای مفیدی نیز برای صرف عصرانه یا صبحانه به وجود آورد. برای داشتن جزیره دوبل، تنها کافی است جزیره را با دو کانتر غیر هم‌سطح، که دومی سایز و ابعادی مناسب صرف صبحانه یا عصرانه داشته باشد، سفارش دهید. با قرار دادن دو صندلی یا یک نیمکت زیبا جزیره شما برای صرف یک غذای کوچک و ساده آماده است.

هماهنگی بین کابینت‌ها و جزیره

هماهنگی بین کابینت‌ها و جزیره 

همانطور که اشاره کردیم هماهنگی مهم‌ترین بخشی است که در آشپزخانه‌های جدید و به طور خاص کابینت های ترند سال ۲۰۲۳  باید مورد توجه باشد. این هماهنگی بین کابینت‌ها و جزیره نیز باید وجود داشته باشد. جزیره، کانتری مجزا و مستقل است که معمولا در آشپزخانه‌های جادار و بزرگ در میان آشپزخانه نصب می‌شود.

البته مستقل بودن جزیره به ما اجازه می‌دهید بتوانیم تا حدودی طرح و مدل آن را مجزا از کابینت‌های آشپزخانه انتخاب کنیم. به عنوان مثال، اگر به کابینت‌های رنگ تیره علاقه دارید، می‌توانید کابینت‌های دیواری را، که نقش مهمی در بازتاب نور و انبساط بصری فضا دارند، به رنگ روشن انتخاب کنید و کابینت جزیره را با رنگ تیره‌ سفارش دهید. به دلیل این که جزیره در مرکز توجه است، تم و رنگ آن غالب است و با این ترفند، در عین حالی که فضای آشپزخانه بزرگ و پر نور به نظر می‌رسد از رنگ مورد علاقه مشتری نیز استفاده شده است. 

کابینت‌ مدل سوپری 

کابینت‌های مدل سوپری 

در کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ کابینت مدل سوپری جایگاه جدی‌تری در آشپزخانه پیدا کرده است. این مدل کابینت، مخصوص انبار کردن خوراکی‌ است و مانند یک سوپر مارکت کوچک، بسته‌های مختلف خوراکی را در دل خود جای می‌دهد. کابینت‌های مدل سوپری، معمولا بلند، کشیده و یکسره هستند و حد فاصل قفسه‌های آن‌ها کمتر از میزان معمول موجود در کابینت است. این طراحی اجازه می‌دهد بسته‌های خوراکی بیشتری در کابینت سوپری جای بگیرد و فضای آن بهینه‌تر باشد. معمولا در کابینت‌های مدل سوپری اکسسوری‌های مخصوصی، مانند اکسسوری بطری نوشابه یا قفسه‌های کشویی محل ادویه تعبیه می‌شود تا کارایی کابینت سوپری بیشتر شود.

تنوع متریال در کابینت های ترند سال 2023

تنوع متریال در کابینت های ترند سال ۲۰۲۴

خوشبختانه در کابینت‌ های ترند سال ۲۰۲۳ ما شاهد تنوع بسیاری در زمینه متریال و ماده مصرفی در ساخت کابینت آشپزخانه هستیم. این مساله باعث می‌شود علاوه بر تنوع مدل و رنگ، از نظر قیمتی نیز، دست ما باز باشد تا با بودجه و توان مالی مختلف بتوانیم کابینت دلخواه‌مان را برای آشپزخانه سفارش دهیم. حتی کابینت‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک که تنها به وسیله‌ی چوب طبیعی امکان ساخت آن‌ها وجود داشت، امروزه با متریال متنوع و ارزان قیمت‌تری مانند کابینت ممبران و البته با همان زیبایی در آشپزخانه‌های ایرانی در دسترس هستند. 

کابینت‌هایی با طراحی صنعتی 

برخی افراد ترجیح می‌دهدند تم و حال و هوای آشپزخانه‌شان صنعتی و رستورانی باشد که البته ایده‌ی جالب و زیبایی برای آشپزخانه نیز هست. اگر چنین سبکی را می‌پسندید، با تعبیه کابینت استیل در قسمتی از آشپزخانه، فضای آشپزخانه‌تان حرفه‌ای و خاص‌تر به نظر می‌رسد. معمولا افرادی که به آشپزی، پخت نان و شیرینی یا غذاها و دسرهای مختلف علاقه دارند، بخشی از آشپزخانه را با طراحی صنعتی دیزاین می‌کنند تا بخشی از فضای موجود را به میز کار خود تبدیل کنند.

لامپ زیر کابینت

لامپ زیر کابینت 

در سبک‌های طراحی آشپزخانه، وجود نور بسیار حیاتی و ضروری است. خصوصا بر لزوم نورهای مخفی تاکید بیشتری می‌شود. درون کابینت‌های ویترینی، درون کابینت سوپری، زیر کابینت‌های دیواری و در برخی از مدل‌های کابینت مدرن، زیر کابینت‌ زمینی نیز نور ال ای دی تعبیه می‌شود. استفاده از نورهای خطی علاوه بر این که بر زیبایی آشپزخانه، خصوصا در سبک مدرن و مینیمال، می‌افزایند، سطح کار روشن‌تر و آشپزخانه‌ای دلبازتر برای ما فراهم می‌آورند و به همین دلیل در طراحی کابینت های ترند سال  ۲۰۲۳ بر حضور نور تاکید بیشتری شده است.

رنگ کابینت 2023

رنگ کابینت ۲۰۲۳

اصولا رنگ کابینت آیتم مهمی در زیبایی آشپزخانه و حتی خانه به حساب می‌آید. کابینت‌ها مهم‌ترین جزء آشپزخانه هستند و طبیعی است که رنگ و مدل آن‌ها، بسیار جلب توجه می‌کند. در سال‌های اخیر، استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی، مانند رنگ‌های سفید، بژ، خاکستری به دلیل انطباق بالایی که دارند، بسیار ترند است. در مقابل، از زیبایی رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، آبی نفتی، سبز تیره، مشکی، صدفی و … نیز نمی‌توان به راحتی گذشت و چنین رنگ‌هایی هم کم و بیش در کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ دیده می‌شوند.

جدیدترین رنگ کابینت سال ۲۰۲۳ چه رنگ‌هایی است؟

استفاده از رنگ‌های خنثی جایگاه ویژه‌ای در چیدمان و کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ دارند. با توجه به اینکه مد و فشن همیشه مسیر رفت و برگشتی را طی می‌کند، چند سالی است که گرایش عمومی افراد به سمت سادگی و استفاده از رنگ‌های ملایم و سبک جهت پیدا کرده است. چه در دکور منزل و چه آشپزخانه، حضور رنگ‌های ساده و سبک جذابیت بیشتری دارند؛ خصوصا در سبک مینیمال، تاکید بیشتری بر استفاده از سادگی و المان‌های ساده است. در ادامه، بیشترین رنگ‌های پیشنهادی توسط طراحان را در سال ۲۰۲۳ به شما معرفی می‌کنیم:

تم‌های مختلف کابینت رنگ خاکی 

تم‌های مختلف رنگ خاکی 

رنگ خاکی یا خاکستری، خنثی است و به همین دلیل در آشپزخانه‌های جدید جایگاه ویژه‌ای یافته است. بسته به این که متراژ آشپزخانه چقدر است یا وضعیت نور آن چطور است، می‌توان از تم‌های مختلف رنگ خاکی استفاده نمود. به عنوان مثال در آشپزخانه‌های فاقد پنجره و نورگیر، پیشنهاد می‎شود از کابینت‌های خاکی روشن استفاده شود. 

رنگ خاکی یا خاکستری به زیبایی هر چه تمام‌تر با رنگ‌های قهوه‌ای و سفید ترکیب می‌شود و باعث می‌شود آشپزخانه شما جذاب و مد روز به نظر برسد. حتی استفاده از ترکیب رنگ خاکستری روشن و تیره در کنار هم، باعث زیبایی و ایجاد کنتراست در آشپزخانه می‌شود و طرح و مدلی است که نباید از زیبایی آن غافل شد.

 

سفید خنثی 

سفید متداول‌ترین رنگ برای کابینت های ترند سال ۲۰۲۳  است. هیچ رنگی مانند سفید، حس تمیزی و پاکیزگی را به بیننده القا نمی‌کند و از این نظر، سرآمد است. بازتاب نور در آشپزخانه‌هایی که کابینت سفید رنگ دارند، بیشتر است و به همین دلیل استفاده از رنگ سفید باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگتر دیده شود. این ویژگی مهم، استفاده از کابینت‌های سفید خنثی را بیش از سایر رنگ‌ها توجیه می‌کند. همچنین سفید، رنگی خنثی است و به راحتی با همه‌ی رنگ‌ها و همه دکوراسیون‌ها ست می‌شود و شما را برای انتخاب رنگ مکمل، دچار سردرگمی نخواهد کرد. اگر به سبک مینیمال علاقه دارید، کابینت سفید خنثی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

کابینت مشکی مات

مشکی مات 

مشکی همواره انتخاب شیک پسندان بوده است و با وجود تیرگی و عدم بازتاب نور، از میزان محبوبیت آن کاسته نشده است. کابینت‌های مشکی مات، باعث می‌شوند فضا شیک و امروزی به نظر برسد؛ خصوصا این مدل در کابینت‌های سبک مدرن بسیار زیبا هستند. مشکی مات نیز جزو رنگ‌های خنثی است و به راحتی می‌توان رنگ دوم را در کنار آن نشاند. البته در استفاده از این رنگ، باید جانب احتیاط را رعایت کنید زیرا چنانچه فضای آشپزخانه‌تان کوچک یا فاقد نور باشد، انتخاب آن باعث می‌شود فضا کوچکتر و بسته به نظر برسد.

کابینت ابی تیره

آبی تیره 

کابینت‌های آبی تیره خصوصا در سبک نئوکلاسیک در آشپزخانه‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بسیار ترند هستند. این رنگ در دکوراسیون مدیترانه‌ای و ترکیه‌ای بسیار دیده می‌شود و از جذابیت بصری بالایی نیز برخوردار است. کابینت‌های آبی تیره بهتر است در آشپزخانه‌های بزرگ و دلباز به کار روند و اگر سبک دکوراسیون منزل نیز مدیترانیه‌ای باشد، زیبایی آن  دو چندان خواهد شد.

کابینت طرح چوب

رنگ چوب طبیعی 

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه، سال‌ها مورد توجه بوده است و با وجود روی کار آمدن مدل‌ها و متریال مختلف هنوز هم از زیبایی و ارزش  آن کاسته نشده است. هر قطعه‌ی چوبی، یک اثر منحصربفرد و بی‌بدیل است و زیبایی آن با قطعه‌ی دیگر متفاوت! استفاده از کابینت‌های چوبی یا رنگ چوب، باعث می‌شود فضای آشپزخانه گرم و گیرا به نظر برسد و حال و هوایی صمیمی در جریان باشد. البته همان طور که می‌دانید، چوب طبیعی متریال گران‌قیمت است و هزینه ساخت و نصب کابینت آشپزخانه را افزایش می‌دهد. بالا بودن قیمت چوب، بزرگترین چالش در انتخاب این کابینت‌ها است.اگر به طرح و مدل چوب طبیعی علاقه دارید، می‌توانید از کابینت‌های شبه چوب، مانند ام دی اف، هایگلاس، ممبران و … نیز استفاده کنید. خوشبختانه طرح و رنگ چوب آنقدر محبوب و پر طرفدار است که تقریبا در همه‌ی انواع و مدل‌های مختلف کابینت کم و بیش دیده می‌شود.

کابینت صورتی چرک 

صورتی چرک 

صورتی چرک و تیره یکی دیگر از محبوب‌ترین مدل‌های کابینت در سال ۲۰۲۳ است که این مدل نیز، زیبایی خودش را در سبک نئوکلاسیک، بهتر و کامل‌تر نشان می‌دهد. صورتی چرک، طرح و رنگی خاص است و شاید مورد سلیقه‌ی همه‌ی افراد نباشد اما اگر رنگ محبوب‌تان است، با نصب این کابینت‌ها، ما نوید یک آشپزخانه شاد و انرژی بخش را به شما می‌دهیم.این رنگ در کنار رنگ خاکستری، سفید و قهوه‌ای ترکیب رنگ ایده‌آلی برای آشپزخانه خواهد بود. 

کابینت سبز تیره

سبز تیره

خانواده رنگی سبز، از پر طرفدارترین رنگ‌هایی هستند که در سال‌های اخیر ترند شده‌اند. کابینت‌های سبز تیره خصوصا در سبک نئوکلاسیک و سنتی، یکی از ترندهای سال ۲۰۲۳ هستند. این رنگ، سبک و سیاق آشپزخانه را بیشتر به سمت مدل‌های اروپایی در قرن ۲۰ سوق می‌دهد. اگر به مدل‌ها و المان‌های دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی علاقه دارید و تمایل دارید آشپزخانه‌تان شیک و مد روز و در عین حال، کمی حال و هوای کهنگی داشته باشد، کابینت سبز تیره یا سبز روشن خنثی، خصوصا در سبک نئوکلاسیک، گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. 

رنگ کابینت آشپزخانه باید روشن‌تر از رنگ دیوارها باشد یا تیره‌تر؟

معمولا رنگ کابینت با رنگ دیوار دارای تضاد و اختلاف است. با توجه به این که کابینت‌ها بیشتر به چشم می‌آیند و بیش از سایر اجزای آشپزخانه جلب توجه می‌کنند، رنگ آن‌ها روشنتر از رنگ دیوارها انتخاب می‌شود. البته در بسیاری از آشپزخانه‌ها، ممکن است برعکس این نیز باشد یا حتی رنگ دیوار یا رنگ کاشی بین کابینتی، دقیقا همرنگ کابینت‌ها انتخاب شود. مدل کابینت‌ها و کاشی بین کابینت یک‌رنگ را بیشتر در آشپزخانه‌های سفید رنگ دیده‌ایم و طرح و مدل آشنا برای همه‌ی ما است.

سخن پایانی 

هر مدل و طرحی از کابینت آشپزخانه که انتخاب شما باشد، زیبا است؛ تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید رعایت اصول هماهنگی بین اجزا و حفظ سادگی است. در بسیاری از خانه‌ها دیده شده که تک تک اجزا بسیار شیک و منحصربفرد انتخاب شده‌اند اما آنچه به صورت کلی به چشم می‌آید، نازیبا  و ناهماهنگ است. بسیار مهم است که هر المان تزئینی و دکوراتیو را دقیقا مرتبط با سبک خانه و آشپزخانه‌تان انتخاب کنید تا فضایی یکپارچه و منظم داشته باشید. نظم، سادگی و هماهنگی از اصلی‌ترین المان‌ها در سال ۲۰۲۳ هستند که نباید تحت هیچ شرایطی از آن‌ها دور شوید.

 

۳/۵ - (۲۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *