هفت مدل از جدیدترین مدل آشپزخانه ۲۰۲۰؛ طرح های جدید و مدرن

جدیدترین کابینت 2020

طرح های جدید و مدرن آشپزخانه

امروزه مدل‌های کابینت و آشپزخانه‌ بسیار متنوع و جدیدتر از قبل اجرا می‌شود و هر کدام طرح‌ها و اشکال بسیار جذاب و زیباتری نسبت به گذشته دارند. هر ساله مدل‌های بسیار متنوع و جذاب‌تری از کابینت‌های آشپزخانه پا به عرصه‌ی وجود می‌گذارد که هم از نظر کارایی و بهره‌وری و هم از نظر زیبایی و جلوه‌ی ظاهری، متمایز از مدل‌ها و طرح‌های گذشته است. از آنجا که امروزه بر خلاف گذشته، آشپزخانه‌ها بیشتر در دیدرس قرار دارند و معمولا همه یا بخشی از آن به طور کامل از اتاق نشیمن قابل رویت است، افراد خانه تمایل دارند، آشپزخانه‌ای شیک و جذاب داشته باشند و البته با جدیدترین مدل آشپزخانه نیز آشنا باشند تا بتوانند فضایی منطبق بر مد روز داشته باشند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم هفت ایده از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ۲۰۲۰ را که مورد توجه طراحان دکوراسیون منزل است به شما معرفی کنیم. امیدواریم تا پایان، همراه این مقاله باشید و آن را از دست ندهید!

جدیدترین مدل آشپزخانه ۲۰۲۰

  • استفاده از کابینت جزیره‌ی متحرک !

کانتر جزیره، یک کابینت دوست ‌داشتنی در آشپزخانه‌های امروزی است. چه سبک آشپزخانه‌ی شما مدرن باشد و چه کلاسیک، به شرط آنکه فضای کافی برای داشتن کابینت جزیره داشته باشید، می‌توانید از حضور آن در آشپزخانه‌تان لذت ببرید. راهکار جالبی که طراحان دکوراسیون آشپزخانه برای محیط‌های کوچک پیشنهاد می‌دهند، استفاده از کابینت جزیره‌ی متحرک است.

جزیره‌ی متحرک این مزیت را دارد که در صورت نیاز می‌توانید آن را جابجا کنید و به مکانی ببرید که فضای بیشتری دارد. جزیره‌ی متحرک به وسیله‌ی چند چرخ بزرگ یا کوچک که از قدرت بالایی برای جابجایی برخوردار است حرکت می‌کند و در زمانی که نیاز به تغییر آن نیست، با فشار دادن اهرمی، می‌توانید آن را بر روی زمین فیکس کنید تا مانع حرکت آن شوید.

خوب است این نکته را در نظر بگیرید که کابینت جزیره متحرک، مانند پیشخان جزیره ثابت، نمی‌تواند دارای سینک ظرف‌شویی یا گاز رومیزی باشد، زیرا این تجهیزات، نیاز به زیرسازی دارند و بدیهی است زمانی که کانتر خاصیت جابجایی داشته باشد، در عمل چنین چیزی ممکن نیست. از کابینت جزیره‌ی متحرک می‌توانید به عنوان میز سرو غذا، میز ناهارخوری، صفحه‌ی کانتر و از قسمت‌های زیرین آن به عنوان کابینت و محفظه برای نگهداری ظروف استفاده کنید و همچنین از زیبایی آن در آشپزخانه لذت ببرید.

جدیدترین مدل آشپزخانه 2020 چیست؟

  • استفاده از آجر‌های سنتی بر روی دیوار!

سبک تلفیقی که در واقع، تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است، امروزه بسیار پرطرفدار است. استفاده از المان‌های سنتی و کلاسیک در آشپزخانه‌های مدرن باعث می‌شود، فضایی بسیار گرم و صمیمی در خانه ایجاد شود که کمتر کسی می‌تواند از آن دل بکند و یا چشم بردارد. یکی ازین المان‌ها که باعث زیباتر شدن آشپزخانه‌های مدرن و امروزی می‌شود، استفاده از آجرهای نارنجی و قهوه‌ای سنتی است که جلوه‌ای سنتی و بسیار زیبا به آشپزخانه می‌بخشد.

این سبک از طراحی، با رنگ و سیاقی که دارد باعث می‌شود فضای آشپزخانه رنگی گرم و صمیمی داشته باشد و تم جذابی در آن جریان داشته باشد. البته اگر فضای آشپزخانه‌ی شما کوچک و نقلی است پیشنهاد می‌دهیم از کابینت‌هایی به رنگ روشن در آشپزخانه استفاده کنید تا باعث کوچک‌تر شدن فضا نشوید.

بهترین و جدیدترین مدل آشپزخانه 2020

  • استفاده از المان‌های چوبی !

چوب، یکی دیگر از المان‌های دوست‌داشتنی و جذاب در جدیدترین مدل آشپزخانه‌ ۲۰۲۰ است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. به جرات می‌توان گفت کابینت‌های چوبی بهترین و عالی‌ترین کابینت‌هایی هستند که می‌توان در آشپزخانه تعبیه نمود؛ البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که قیمت این کابینت‌ها بسیار گران است و اگر به کابینت‌های چوبی علاقمند هستید، باید بهای زیادی بابت آن بپردازید که از نظر ما ارزشش را خواهد داشت.

اگر بودجه‌ی شما به خرید کابینت‌های تمام چوب نمی‌رسد، دستکم بخشی از آشپزخانه‌ی خود را با چوب و المان‌های چوبی آراسته کنید. چند طبقه‌ و طاقچه‌ی چوبی در آشپزخانه قرار دهید و وسایل‌تان را بر روی آن قرار دهید. از وسایل و ظروف چوبی استفاده کنید و اگر میز ناهار خوری در آشپزخانه‌تان قرار می‌دهید، سعی کنید از جنس چوب طبیعی باشد تا طعم غذایتان با عطر چوب، آمیخته باشد!

چوب در کابینت های 2020

  • قرار دادن سینک ظرف‌شویی مقابل پنجره !

شاید برایتان جالب باشد که در جدیدترین مدل آشپزخانه ۲۰۲۰ به مکان سینک ظرف‌شویی و منظره‌ی مقابل آن، اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود. از آنجا که فردی که در آشپزخانه است، وقت زیادی از روز را در کنار سینک ظرف‌شویی سپری می‌کند، بسیار اهمیت دارد که فضای دلباز و زیبایی را نظاره‌گر باشد. وجود پنجره‌ای رو به حیاطی سرسبز با گل‌های زیبا و رنگارنگ، منظره‌ای است که هر چند طولانی‌مدت پای ظرفشویی بایستید، از شستن ظرف‌ها خسته نخواهید شد.

در بسیاری از منازل که منظره‌ی پنجره رو به حیاط و باغچه نیست، معمولا طراحان پنجره را با آویز کردن گلدان‌های کوچک آپارتمانی زیبا و جذاب می‌کنند و در صورتی که به طور کلی، آشپزخانه‌ی شما فاقد پنجره باشد، معمولا سینک ظرف‌شویی را در جایی قرار می‌دهند که بهترین چشم‌انداز را داشته باشد.

به عنوان مثال، در آشپزخانه‌هایی که دارای کابینت جزیره است و همچنین آشپزخانه پنجره‌ای ندارد، سینک ظرف‌شویی را بر روی جزیره و رو به اتاق نشیمن قرار می‌دهند تا فردی که در حال شستن ظروف و یا کار در پای سینک ظرف‌شویی است، چشم‌انداز زیبایی به اتاق نشیمن داشته باشد، به جای آنکه تنها رو به یک دیوار بایستد و مشغول به کار شود.

به روزترین مدل های کابینت سال 2020

  • استفاده از گیاهان در آشپزخانه !

همانطور که اشاره کردیم، حضور گلدان‌های کوچک همیشه سبز و آپارتمانی که نیاز کمتری به مراقبت دارند، جای خود را در آشپزخانه‌های امروزی باز کرده‌اند. در جدیدترین مدل آشپزخانه‌ ۲۰۲۰ معمولا از چندین گلدان کوچک و یا حتی بزرگ که قابلیت کاشت سبزی‌ در آن وجود داشته باشد، استفاده می‌شود تا عطر و بوی زندگی در آشپزخانه در جریان باشد. کاشت سبزی در گلدان‌های کوچک این مزیت را دارد که هنگام طبخ یا سرو غذا می‌توانید چند برگ کوچک سبزی که خودتان کاشته‌اید را برای تزئین در کنار بشقاب غذایتان استفاده کنید.

جدیدترین مدل های کابینت 2020 با گیاهان

  • حضور عناصر طبیعت در آشپزخانه !

طبیعت و عناصر طبیعی یکی دیگر از ایده‌های جدیدترین مدل آشپزخانه‌ ۲۰۲۰ است. در سال‌های اخیر، حضور ابزارآلات طبیعی و ساده و همچنین لوازم روستیک و روستایی به شدت مورد استقبال افراد قرار گرفته است. بر خلاف سال‌های گذشته، سبدهای حصیری، گلدان‌های گِلی و سفالی، ظروف مسی، قابلمه‌های سنگی، بشقاب‌های سفالی، ظروف چوبی و روستیک، همه و همه مورد استقبال نسل جدید قرار گرفته‌اند و بسیار پرطرفدار شده‌اند. اگر تا چند سال پیش کسی از گبه و گلیم استفاده‌ی چندانی نمی‌کرد، امروزه استفاده‌ی از گبه و گلیم یا روتختی‌های چهل‌تکه یک نوع خوش‌سلیقگی محسوب می‌شود.

استفاده از الملن چوبی در کابینت های 2020

اگر آشپزخانه‌ی شما ساده و بی‌آلایش است، بد نیست با استفاده از عناصر طبیعی و برگرفته از طبیعت، قدری روح زندگی را در آشپزخانه به جریان بیندازید. به عنوان مثال، آویزان کردن یک کدوی خشک شده، می‌تواند باعث زیبایی در کنج آشپزخانه‌تان شود و یا به جای استفاده از سفره‌های پلاستیکی، بد نیست از سفره‌های حصیری زیبا استفاده کنید. سبدهای سیب‌زمینی و پیازتان را از جنس حصیر انتخاب کنید و از پارچه‌های طرح چهل‌تکه برای سرویس دستگیره و دمکنی‌های آشپزخانه استفاده کنید. پهن کردن یک گبه یا فرش طرح گلیم در آشپزخانه، می‌تواند زیبایی منحصربفردی را در آشپزخانه ایجاد کند و اگر آشپزخانه‌ی شما فاقد رنگ‌های شاد است، به آن انرژی بیشتری ببخشد.

  • استفاده از کابینت‌های بدون دستگیره !

برخلاف دوران گذشته که افراد تمایل افسارگسیخته‌ای به تشریفات و تجمل داشتند، امروزه تمایل به سادگی بیشتر مورد استقبال قرار دارد. ازین رو افراد بیشتری ترجیح می‌دهند به جای استفاده از دکوراسیون شلوغ و پر تشریفات، از دکوراسیون خلوت و ساده استفاده کنند. بر همین اساس، تمایل به استفاده از کابینت‌های بدون دستگیره به شدت رو به افزایش است.

استفاده از کابینت‌های بدون دستگیره این مزیت را دارد که آشپزخانه‌ی شما را خلوت‌تر و بزرگتر نشان می‌دهد و اگر آشپزخانه‌ای کوچک و نقلی دارید باعث می‌شود فضا، بازتر و فراخ‌تر به نظر برسد. قابل به ذکر است انواع کابینت‌های بدون دستگیره، تنها در سبک کابینت مدرن قابل استفاده هستند و اگر به سبک کابینت کلاسیک یا  کابینت نئوکلاسیک علاقمند هستید، لزوما باید از کابینت‌های دستگیره‌دار استفاده نمایید.

جدیدترین مدل کابینت 2020

سخن پایانی :

وجود یک آشپزخانه‌ی شیک و امروزی،‌ آرزوی هر کسی است. فرقی نمی‌کند که شما یک خانم هستید یا یک آقا ! در دنیای امروز، آشپزخانه متعلق به همه‌ی افراد خانه است و همه‌‌ی اعضای خانواده از آن سهمی دارند. امروزه بیشتر خانواده‌ها غذا یا نوشیدنی‌، عصرانه و یا صبحانه را در آشپزخانه میل می‌کنند و ترجیح می‌دهند حتی برای چند دقیقه هم که شده در آشپزخانه در کنار همدیگر جمع شوند. بنابراین زیبایی محیط آشپزخانه از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و باعث می‌شود که احساس صمیمیت و گرمای خاصی در خانه پدید آید و دقیقا بر  همین ایده است که آشپزخانه را قلب خانه نامیده‌اند.

در این محتوا سعی کردیم هفت مورد از جدیدترین مدل آشپزخانه ۲۰۲۰ را که در نظر طراحان امسال بسیار مورد توجه بوده است برای شما شرح دهیم و توضیحاتی برای هر کدام ارائه دهیم که امیدواریم مقبول واقع شده باشد.

آروزمندیم از همراهی با آکس چوب ، بهره‌ی کافی را برده باشید. ازین که تا پایان همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *