جدید ترین مدل های کمد دیواری

عناوین مهم صفحه

مدل کمد دیواری

کمد دیواری یکی از ملزومات یک اتاق خواب استاندارد است و باعث می‌شود فضای بیشتری در اختیارتان قرار گیرد تا وسایل و لوازم‌تان را راحت‌تر و منظم‌تر در آن سازماندهی کنید. البته برای رسیدن به این هدف، لازم است این قفسه کاربردی به شکل استانداری تعبیه شده باشد تا هم فضای اتاق را اشغال نکرده و هم دارای قفسه‌بندی‌های مناسب باشد تا بتوان لوازم و وسایل بیشتری را درون آن جای داد. در ادامه قصد داریم انواع مدل کمد‌ دیواری را به شما معرفی کنیم.

کمد به هر شکل و مدلی که باشد یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر اتاقی محسوب می‌شود. تصور کنید یک آشپزخانه کابینت نداشته باشد! اتاق بدون کمد نیز به مانند همین است و در واقع، یک چیزی کم دارد. وجود این گنجه مخفی در اتاق چنان با اهمیت و مهم است که اگر خانه‌ای همه‌ی اتاق‌هایش دارای کمد دیواری باشد از نظر خریداران یک آپشن و گزینه‌ی منحصربه‌فرد و ویژه دارد.

رنگ و مدل این گنجه‌های دیواری بر اساس کاربرد آن می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال از جمله کاربردهای آن می‌توان به نگهداری رخت‌خواب، وسایل خانه، وسایل انباری، لوازم برقی، وسایل اضافی، لباس‌های آویزی، چمدان‌ها، وسایلی که همیشه مورد استفاده نیستند و بسیاری دیگر اشاره کرد، بنابراین سبک قفسه‌بندی آن، بسته به نیاز مشتری، متفاوت خواهد بود و باعث می‌شود کارایی هر کدام از دیگری متفاوت باشد.

سایز آن نیز بسته به سایز اتاق خواب متفاوت است. معمولا اتاق‌ خواب‌های بزرگ، کمدهای بزرگتری دارند و در مقابل، هر چه متراژ اتاق کوچکتر باشد ناچاریم از سایزشان کوچکتر می‌شود تا فضای اتاق را کمتر اشغال کند.

۷ مدل کمد دیواری بر اساس نوع درب

این ابزار بر حسب نوع استفاده و مدل درها به چهار نوع اصلی تقسیم می‌شود:

  • لولایی
  • ریلی
  • بدون در
  • بازشوی ترکیبی
  • در آکاردئونی
  • درب آینه‌ای
  • در شیشه‌ای

کمد دیواری با در لولایی

نخست به معرفی اولین و ساده‌ترین طرح می‌پردازیم که احتمالا همه‌ی ما با آن‌ها آشنایی داریم. مدل کمد دیواری با درب لولایی، ساده‌ترین و معمولی‌ترین نمونه‌ها هستند که به وسیله‌ی درهای لولایی، باز یا بسته می‌شوند.

این نوع، اگر چه بسیار متداول است اما بیشتر در اتاق‌هایی کاربرد دارد که فضای کافی برای باز یا بسته شدن درِ کمد وجود داشته باشد و درب حین باز شدن برخوردی با اجسام درون اتاق نداشته باشد. اگر فضای اتاق به حدی کوچک باشد که وسایل را به شکل فشرده در کنار هم چیدمان کرده باشیم، این مدل کمد دیواری گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.

برای اتاق خواب‌های کوچک بهتر است از درب‌های لولایی کوچک که عرض کمتری دارند استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند. همچنین اگر از درب آینه‌ای استفاده شود، فضای اتاق بزرگتر به نظر می‌رسد و نور، بازتاب بیشتری در اتاق خواب داشته باشد.

اگر قصد دارید از این گنجه دیواری برای نگهداری رخت‌خواب استفاده کنید، مدل کمد دیواری لولایی گزینه‌ی مناسب‌تری برای جای‌گیری تشک‌ها و رخت‌خواب‌ها است و کار شما را برای جایگری رخت‌خواب‌ها راحت‌تر خواهد کرد چراکه انواع دیگر مثل نوع کمددیواری با در ریلی بخشی از فضای درون کمد را کاهش می‌دهد.

 

کمد دیواری با در شیشه ای

کمد دیواری در ریلی

درب کمد ریلی به شکل ریلی باز و بسته می‌شود. به دلیل آن که این مدل، حتی برای اتاق‌های کوچک و کم‌جا نیز قابلیت استفاده دارد و در اصل، باز و بسته شدن درِ آن، فضایی را اشغال نمی‌کند، امروزه استفاده از آن رو به افزایش است؛ چرا که با کوچک‌تر شدن متراژ اتاق‌ها و کمبود فضای منازل آپارتمانی، چنین کمدهایی گزینه‌ی مناسب‌تری برای ما هستند.

از معایب درب ریلی این است که هر دو درِ آن به صورت همزمان باز نمی‌شود و به همین دلیل نمی‌توانید تمام فضای داخل آن را یکجا ببینید. (وقتی در کشویی باز می‌شود در واقع از جلوی بخشی از کمد کنار می‌رود و در مقابل بخشی دیگر قرار می‌گیرد و آن قسمت را می‌پوشاند.)

یکی دیگر از معایب درهای ریلی نحوه‌ی تمیزکاری نسبتا دشوار آن است، زیرا فضای بین ریل‌ها بسیار مستعد جمع شدن گرد و غبار است و تمیزکاری این فضا، کمی وقت‌گیر و دشوار است. اما در هر حال این مدل کمد دیواری مدرن محسوب می‌شود و حال و هوای اتاق را مدرن می کند. به علاوه از آنجا که برای باز شدن فضایی از اتاق را اشغال نمی کند برای اتاق های کوچک بسیار مناسب است.

 

مدل کمد دیواری با در شیشه ای

مدل کمد دیواری بدون در

این مدل، همانطور که از نامش پیداست، بدون در هست و آنچه که درون آن گذاشته می‌شود قابل مشاهده و نمایش خواهد بود. بدیهی است ازین مدل نباید برای رخت‌خواب و وسایل انباری استفاده کرد.

استفاده از مدل کمد دیواری بدون در بسیار رو به افزایش است و افراد بیشتری به استفاده از این مدل تمایل نشان می‌دهند. مهمترین دلیل این گرایش ، کوچک‌تر شدن متراژ اتاق‌ها است؛ چراکه در این حالت فضای اتاق عمیق‌تر و بزرگتر دیده شود.

از معایب این کمد دیواری مدرن باز بودن آن است که هم باعث می‌شود اشیاء درون کمد دیده شود و هم باعث می‌شود که گرد و خاک به وسایل و لباس‌های درون آن نفوذ نماید. با این وجود، همانطور که اشاره شد، به دلیل به روز بودن و گرایش به مدرنیته طرفداران بسیاری دارد.

اگر از این مدل کمد دیواری مدرن استفاده می‌کنید لازم است در نگهداری و مراقبت از لباس‌ها و کیف و کفش‌هایی که درون آن قرار می‌دهید کوشا باشید و سعی کنید همیشه داخلش مرتب و تمیز باشد؛ زیرا در واقع بخشی از فضای عمومی اتاق محسوب می‌شود.

 

مدل کمد دیواری بدون در

کمد دیواری با درِ بازشوی ترکیبی (لولایی و ریلی)

این مدل بیشتر مختص کمد‌های بزرگ و جادار است، که درِ آن‌ها چنانچه به شکل لولایی باشد بسیار بزرگ می‌شود، بنابراین طراح ناچار می‌شود از ترکیب لولایی و ریلی استفاده کند. درِ بازشوی ترکیبی به شکل لولایی باز می‌شوند اما به شکل تاشو بوده و در واقع، درها حول محور ریل‌هایی که در بالا و پایین کمد قرار دارند تا می‌شوند.

این سبک کمد نسبت به نمونه‌های قبلی بسیار زیباتر است و بیشتر برای اتاق‌هایی به کار می‌رود که کمد مخصوص پرو لباس دارند. از آنجا که به طور معمول هنگام ساخت خانه از درهای ترکیبی استفاده نمی‌شود، تعبیه آن در اتاق خواب باعث می‌شود که شکلی بسیار زیبا و خاص به دکوراسیون منزل ببخشد.

 

Bi-Folding Sliding Barn Door Hardware Kit, Black Flat Track Top Mount Roller | eBay

 

کمد دیواری در آکاردئونی

کمد دیواری در آکاردئونی بسیار شبیه کمد دیواری با در ترکیبی است. در واقع در آکاردئونی مانند درب ترکیبی در وسط لولا خورده و تا می‌شود. تنها تفاوت در این است که تعداد لولاهای وسطِ درب بیشتر از یکی است و مانند آکاردئون چند لایه روی هم تا می‌شود.

درب آکاردئونی برای کمدهای بزرگ در اتاق‌های کوچک بسیار مناسب است.

 

Wardrobes with folding doors | Archiproducts

 

کمد دیواری با درب شیشه‌ای

در اتاق‌های کوچک که وجود کمد دیواری در دار قسمتی از فضا را می‌گیرد و اتاق از آنچه هست کوچک‌تر به نظر می‌رسد کمد دیواری در شیشه ای بسیار مناسب است. در این حالت لازم است تا قفسه بندی درون کمد زیبا باشد و وسایل نیز مرتب درون آن چیده شوند تا از زیبایی بصری و حس آرامش درون اتاق کاسته نشود. در عوض سایز کمد دیواری از نظر بصری چیزی از مساحت اتاق کم نمی‌کند.

مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک با در شیشه ای لولایی

درب هواگیردار کمد دیواری یا کرکره‌ای

درب برخی مدل های کمد دیواری به ویژه مدل‌های سنتی و کلاسیک دارای فضای کرکره مانندی است که هوا از لابه‌لای آن می‌تواند به داخل راه پیدا کند. این مدل درب کمد دیواری برای مناطق گرم یا مرطوب که ممکن است وسایل داخل محفظه کمد بر اثر گرما یا رطوبت خراب شوند بسیار مناسب است.

۱۵ نوع طرح کمد دیواری

طراحی درب‌ها می‌تواند متفاوت باشد. البته این نوع طراحی متفاوت از مدل درهای کشویی و غیره است؛ بلکه منظور نوع طراحی در از نظر کاربرد و زیبایی است که می‌تواند به شکل آینه‌ای و … باشد.

۱. کمد دیواری با درب‌های زیاد

یکی از بهترین و جدیدترین مدل کمد دیواری برای اتاق خواب، استفاده از درب‌های کم عرض است. تعبیه درب‌های لولایی کم عرض باعث می‌شود تعداد درب‌ها به جای دو تا یا سه تا، به چهار یا شش درب و حتی بیشتر افزایش یابد. این ویژگی باعث می‌شود دسترسی به فضای کمد راحت‌تر باشد و هم بتوان فضای کمد را برای کاربردهای مختلف، مجزا کرد.

L-shape Wardrobe Design Ideas | Trending in 2022 | ZAD Interiors

۲. کمد دیواری درب آینه‌ای

بهترین ایده برای اتاق‌ها و فضاهایی که کوچک هستند نصب کمد با درب آینه‌ای است. آینه باعث افزایش نور می‌شود، همچنین سبب می‌شود فضای اتاق بزرگتر و دلبازتر دیده شود. انعکاس تصویر اتاق در آینه‌ و با ایجاد خطای دید باعث بزرگتر دیده شدن اتاق می‌شود. به همین دلیل، درب آینه‌دار گزینه‌ی مناسبی برای اتاق خواب‌های مینیمال و نقلی است.

 

 

4 Panels Sliding Closet Door with Mirror & Frosted Glass Insert - Contemporary - Interior Doors - by Glass-Door.us | Houzz

 

۳. کمد دیواری چند کاره

یکی از بهترین ایده‌ها برای اتاق خواب استفا‌ده از کمدهای چند کاره با چند کاربرد است. بنا به نیازتان می‌توانید از نجار یا کابینت‌سازتان بخواهید که کمدهایی با چند کاربرد مختلف برایتان ایجاد کند.

به عنوان مثال، کمد دیواری شما می‌تواند در عین حالی که یک کمد است، میز تلویزیون، کتابخانه، میز کامپیوتر یا لپ‌‌تاپ، کمد رخت‌خواب، کمد لباس و همچنین دارای کشو نیز باشد تا بتوانید بهتر و مناسب‌تر وسایل و لوازم‌تان را سازماندهی کنید. این ایده یکی از جدیدترین مدل‌هاست که امروزه در اتاق خواب‌های سبک مدرن و حتی کلاسیک یا نئوکلاسیک به کار می‌رود.

کمدهای چند منظوره می‌توانند فضای اتاق خواب شما را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنند و فضای بیشتری را در اختیارتان قرار دهند.

 

کمد دیواری چند کاره

۴. کمد دیواری نیمه اپن

در برخی طراحی‌های کمد دیواری‌های بزرگ که دارای بیش از دو درب هستند، به صورت ترکیبی بعضی از قفسه‌ها دارای در و برخی دیگر بدون در طراحی می‌شوند.

این حالت می‌تواند حتی بین طبقات مختلف که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته‌اند اتفاق بیفتد و برخی طبقات کمد درون دیوار دارای در و برخی دیگر بدون در باشند تا حالتی شطرنجی یا به صورت شطرنج غیرمرتب حاصل شود.

 

کمد دیواری کلاسیک

۵. کمد دیواری دو سمت اپن

این نوع کمدها نه تنها در ندارند بلکه دیواره هم ندارند و طبقاتی هستند که بر روی یک چارچوب سوار شده‌اند و درون دیوار جاسازی شده است. هزینه ساخت کمد دیواری کاملا اپن بسیار کمتر از سایر انواع آن است. به علاوه نسبت به انواع دیگر مدل کمد دیواری، مساحت اتاق را کوچک‌تر نشان نمی‌دهد.

 

HAY – TAMOTO Bed – Shane Schneck

۶. کمد دیواری منحنی

کمد دیواری منحنی بسیار شبیه به یک کابینت منحنی بزرگ است. سه طرف دیواره‌های جانبی و پشتی که با دیوار احاطه شده‌اند و در جلوی کمد به صورت منحنی ساخته می‌شود تا شکلی مدرن و جذاب به وجود آید. از این طراحی برای اتاق‌های بزرگ که فضای کافی برای بیرون زدگی درب داشته باشند استفاده می‌شود.

به علاوه می‌توان طبقاتی را بر روی درب یا درون کمد تعبیه کرد که جلوتر از دیواره‌های جانبی باشند و درون دل منحنی در جای بگیرند. به این ترتیب حجم داخلی کمد نیز افزایش خواهد یافت.

 

Alfa Curve - Fitted Bedroom Furniture | Wardrobes UK | Lawrence Walsh Furniture

۷. کمد دیواری بزرگ

کمد دیواری‌های بزرگ می‌توانند با درب ریلی یا آکاردئونی ساخته شوند. حتی اگر دیوار پشت کمد دیواری که کمد بر روی آن تعبیه می‌شود خیلی عریض نیست، می‌توان دیواره‌های جانبی را بزرگ طراحی کرد و برای دسترسی ساده به قسمت‌های انتهایی از طبقاتی که به صورت ریلی حرکت کرده و از کمد خارج می‌شوند استفاده کرد.

 

کمد چوبی بزرگ

۸. کمد دیواری طرح چوب

امروز با وجود پوشش‌های مختلفی که برای انواع متریال مانند ام دی اف، فلز، نئوپان و غیره ساخته شده، لازم نیست برای داشتن وسایل چوبی حتما هزینه چوب را بپردازید. اگر به طرح چوب علاقه‌مند هستید اما قصد ندارید هزینه زیادی بابت کمد دیواری پرداخت کنید کمد دیواری طرح چوب گزینه خوبی است.

 

مدل کمد دیواری طرح چوب

 

۹. کمد دیواری طرح پتینه

طرح پتینه برای منازلی که دکوراسیون سبک روستیک دارند کاملا مناسب است. کمد دیواری طرح پتینه معمولا از جنس چوب یا ام دی اف روکش دار است و در صورتی که با سایر لوازم منزل هماهنگ باشد بسیار شیک و زیبا خواهد بود.

 

Closets & Bathrooms | WL Kitchen & Home

۱۰. کمد دیواری منبت

وسایل و لوازم منبت کاری شده در دکوراسیون سنتی ایرانی بکار می‌روند و با مبلمان استیل و تخت خواب منبت کاری شده خیلی خوب هماهنگ می‌شود.

 

Very nice French 18th century oak marriage armoire.

۱۱. کمد دیواری تخت تاشو

اگر اتاق خواب کوچکی دارید بهتر است از مدل کمد دیواری تخت خواب شود استفاده کنید. در این طرح، وقتی وارد اتاق شوید هیچ تختی نمی‌بینید ولی در پشت یک یا دو تا از درهای کمد دیواری در واقع تشک خوشخواب قرار گرفته. این درها معمولا از بالا باز می‌شوند و دستگیره در کمد نقش پایه تخت را ایفا می‌کند.

در بعضی نمونه‌ها، درهای کمد دیواری قابلیت باز شدن به صورت نرمال هم دارند و می‌توان درون آن‌ها- که در واقع زیر خوشخواب محسوب می‌شود – لوازمی قرار داد و از فضای خالی آن استفاده کرد.

 

Different Styles of Murphy Beds - Saint Louis Closet Co.

۱۲. کمد دیواری میزتحریر دار

مدل کمد دیواری میزتحریردار مناسب کودکان و نوجوانان یا حتی بزرگسالانی است که از خانه کار می‌کنند و به یک میزتحریر نیاز دارند؛ اما فضای کوچک اتاق آن‌ها این اجازه را نمی‌دهد.

 

Murphy Bed Designs | Wall Bed Ideas | California Closets

۱۳. کمد دیواری با میز کامپیوتر

تفاوت کمد دیواری با میز کامپیوتر و کمد دیواری میزتحریردار در نوع طراحی آنهاست. در واقع میزتحریر می‌تواند یکی از طبقات کمد دیواری باشد که به صورت لولایی باز و بسته شده و نقش میز را ایفا می‌کند اما میز کامپیوتر باید ثابت باشد تا همیشه کامپیوتر بر روی قرار داشته باشد. در این نوع طراحی معمولا درهای کمد باز می‌شوند و درون آن یک طبقه به صورت میز کامپیوتر تعبیه شده است.

هدف از طراحی چنین میز کامپیوتری استفاده کمتر از فضا نیست، چون در هر حال کمد دیواری نیز باید به همان اندازه میز و کامپیوتر روی آن فضا را اشغال کند؛ بلکه هدف تمیز و مرتب به نظر رسیدن اتاق و مخفی کردن ابزار کار درون گنجه است. از همین رو اگر قصد دارید از اتاق پذیرایی به عنوان اتاق کار استفاده کنید می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد.

 

Closet-to-Office Makeover - The Navage Patch

۱۴. کمد دیواری میز آرایش دار

این طراحی نیز دارای یک طبقه است که یک آینه بالای آن تعبیه می‌شود. معمولا بخشی از کمد دیواری که میز آرایش درون آن قرار گرفته درب ندارد اما هدف از قرار دادن میز آرایش درون آن این است که فضای کمتری اشغال شده و ظاهر مرتب‌تری به اتاق بخشیده شود.

 

۱۵. طرح کمد دیواری کتابخانه دار

بعضی انواع دارای طبقات نزدیک به هم با ارتفاع یک کتاب هستند که در واقع هم کمد دیواری و هم کتابخانه محسوب می‌شوند. می‌توان برای این نوع گنجه از درب شیشه‌ای استفاده کرد تا کتاب‌های درون آن دیده شود.

 

Low Oak Veneer Wall Storage with Doors and Drawers - veneer - 202x150x32cm 1

طبقه بندی کمد دیواری

مهم‌ترین هدف استفاده از کمد، کاربری آن است نه زیبایی آن. نحوه طبقه بندی می‌تواند به بهبود کارایی آن کمک کند. بهتر است یکی از کمد‌ها را طبقه بندی کنید و انواع وسایل را شامل ساک و چمدان‌، کیف‌، کفش، لباس‌ و … را درون آن سازماندهی کنید. اگر وسایل‌تان ارتفاع کمی داشته باشند حتی می‌توانید تعداد قفسه‌های بیشتری درون کمد تعبیه کنید تا بیشتر بتوانید از فضا استفاده کنید. اگر در اتاق‌خوابتان دراور یا کشوی لباس ندارید این طبقه‌ها برای چیدمان لباس‌ها نیز بسیار مناسب هستند. در ادامه، چند نمونه‌ طبقه‌بندی را شرح می‌دهیم.

 

طبقه‌بندی بالای کمد

طبقه‌بندی بالای کمد از گذشته تا به امروز رایج بوده است و معمولا طراحان آن را با گذاشتن درِ اضافه از فضای پایینی کاملا جدا می‌کنند. امروزه نیز شما می‌توانید به همان نحو از فضای بالایی، که معمولا دسترسی کمتری به آن هست، استفاده کنید. شکل مدرن‌تر و جدیدتر استفاده ازین فضا این است که از همان درِ یکسره برای این فضا نیز استفاده کنید؛ یعنی با باز شدن در، فضای بالای کمد نیز در دسترس است.

 

طبقه بندی کمد

 

نصب دو میله لباس

می‌توانید با نصب یک میله‌ی بالاتر و یک میله‌ی پایین‌تر، کمد لباس را به دو قسمت تابستانی و زمستانی تقسیم کنید؛ پس به جای انبار کردن لباس‌ها در هر فصل، آن‌ها را درون کمد و در میله‌های کمد‌تان جابجا کنید. برخی طراحان برای ایجاد نظم بیشتر، دو فضا را با یک تخته چوب از یکدیگر جدا می‌کنند.

در هر صورت اگر چنین کمدی تعبیه می‌کنید، دیگر نمی‌توانید از فضای بالای کمد استفاده کنید چرا که به فضای بالای آن برای نصب میله و آویزان کردن لباس‌های خارج از فصل احتیاج دارید.

مدل طبقه بندی داخل کمد

کشو درون کمد

نصب چند کشو در کمد باعث می‌شود نظم بیشتری درون اتاق شما وجود داشته باشد و بتوانید انواع لباس‌های تاکردنی، ساعت، زیور آلات، دمپایی، لوازم آرایش، لوازم بهداشتی و بسیاری وسایل دیگر را به طور منظم و دقیق در این کشوها ساماندهی کنید. بهتر است فضای درون کشوها را هم تقسیم‌بندی کنید تا نظم بیشتری درون آن حاکم باشد و فضا شلخته و درهم ریخته به نظر نیاید. هر چه فضا به تعداد بیشتری تقسیم شده باشد، نظم و ساماندهی بیشتری وجود خواهد داشت.

 

مدل کمد دیواری ممبران بدون در

طبقه‌بندی فضای زیرین

فضای زیرین کمد، همانند فضای بالای آن، مورد استفاده می‌گیرد. این فضا معمولا در کمد‌هایی که یک میله‌ برای آویزان کردن لباس تعبیه می‌شود، وجود دارد و طراحان با نصب یک طبقه در قسمت پایینی کمد، فضای زیر آن را برای انبار کردن وسایلی که چندان مورد استفاده نیستند آماده می‌سازند.

علاوه بر طبقات پایین کمد به نورپردازی داخل کمد نیز توجه کنید.

 

مدل طبقه بندی داخل کمد دیواری

تعبیه طبقه‌ی مخصوص کفش‌

طبقه‌ی مخصوص کفش‌ها را فراموش نکنید! فضای زیر کمد، می‌تواند با نصب چند طبقه‌ با ارتفاع کم برای جاگیری کفش‌ها مناسب باشد، همچنین از فضاهای باریک کنار کمد‌ها نیز می‌توانید به نفع ساماندهی کفش‌های تابستانی و زمستانی استفاده کنید. تصویر بالا می‌تواند مثال مناسبی از طبقه بندی مخصوص کفش در کمد دیواری باشد.

۸ سبک کمد دیواری

تمام دکوراسیون داخل اتاق و حتی اکسسوری ساختمان باید از نظر سبک طراحی با هم هماهنگ باشند. از همین رو طرح‌های متنوعی از کمد به وجود آمده که هر کدام برای فضا و دکوراسیون خاصی می‌توانند بهترین گزینه باشند.

۱- کمد دیواری مدرن 

اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است، باید از کمد دیواری‌های مدرن که درهای ساده‌ای دارند استفاده کنید. در این سبک، کمدها فارغ از نوع درشان یا نحوه‌ی باز شدنشان، باید ساده باشند تا با دکوراسیون مدرن اتاق هم‌خوانی داشته باشند.

کمد دیواری‌های ام دی اف ، چوبی ساده، آینه‌ای، در شیشه‌ای، بدون در، هایگلاس و نمونه‌های دیگر که ساده هستند برای دکوراسیون سبک مدرن مناسب بوده و فضای ایده‌آلی را برای شما به وجود می‌آورند. نمونه‌ی دیگر، مدل‌هایی هست که درب آن‌ها به وسیله‌ی مگنت یا آهن‌ربا باز یا بسته می‌شود. در واقع این کمدها، مانند کابینت‌های فشاری، به وسیله‌ی فشار دست باز و یا بسته می‌شوند و به سادگی و ظاهر مدرن اتاق کمک بسیاری می‌کنند.

 

–    مزایای کمد دیواری مدرن

کمددیواری‌های ظاهر ساده و بدون تزئیناتی دارند و همین سادگی با سلیقه‌های مدرن امروزی بیشتر هماهنگ است. به علاوه با اکثر مدل‌های دکوراسیون ست می‌شود.

به علاوه کمد دیواری مدرن قابلیت طراحی با درب ریلی، درب شیشه‌ای، درب آینه‌ای، روکش هایگلاس و خیلی موارد دیگر را دارد که دست طراح و سازنده را در طراحی انواع متنوع باز می‌گذارد.

–    تفاوت کمد دیواری مدرن و کلاسیک

سبک مدرن سبک سادگی است. کمد دیواری مدرن معمولا بدون هیچ‌گونه خط و نقش، به صورت ساده و تماما یک رنگ ساخته می‌شود و این در حالی است که کمد دیواری های کلاسیک حکاکی شده یا دارای قاب منبت هستند. در اکثر موارد برای اینکه برجستگی‌ها و تزئینات بهتر دیده شوند آنها را با رنگ متفاوتی نقاشی می‌کنند.

۲- کمد دیواری مینیمال

کمد دیواری مینیمال حتی از سبک مدرن هم ساده‌تر است. معمولا بدون دستگیره یا دارای دستگیره‌ای که خیلی به چشم نیاد و با رنگ‌های خنثی طراحی می‌شود. در بعضی موارد حتی به حدی با دیوار یا عناصر اطراف خود یکپارچه است که ممکن است در نگاه اول مشخص نشود که یک کمد دیواری آنجاست.

 

مدل کمد دیواری مینیمال

 

۳- کمد دیواری کلاسیک

اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، باید از وسایلی استفاده کنید که تزئینات و منبت‌های مختلفی بر روی در و بدنه داشته باشد. این گونه کمدها معمولا از جنس چوب طبیعی بوده که به وسیله‌ی هنر دست منبت شده‌اند. نمونه‌های دیگر آن از جنس ممبران و رنگ پولیشی است که به وسیله‌ی دستگاه‌های cnc ، ابزار خورده و طراحی می‌شوند، سپس با روکش‌های مختلفی مانند روکش پی‌وی‌سی یا رنگ پولیشی، روکش و پوشانده می‌شود.

بسته به سبک و سلیقه، این تزئینات می‌تواند ساده‌تر یا شلوغ‌تر باشد که هر کدام متناسب با سلیقه‌ی طراح و مشتری و همچنین رعایت تناسب با دیزاین خانه انتخاب می‌شود. همچنین کمد‌ دیواری های مدل کلاسیک باید دارای دستگیره‌های فاخر و تزئین شده باشند.

کمد دیواری کلاسیک

۴- کمد دیواری نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک بسیاری از ویژگی‌های سبک مدرن و سبک کلاسیک را با هم دارا است. به این معنی که نه به مانند سبک کلاسیک، پر کار و شلوغ است و نه مانند سبک مدرن، خلوت و بی‌آرایش است. اگر دکوراسیون اتاق خواب شما به سبک نئوکلاسیک است، بهترین و جدیدترین مدل کمد دیواری برای چیدمان، کمد سبک نئوکلاسیک است. از بهترین متریال برای ساخت کمد دیواری نئوکلاسیک می‌توان به چوب طبیعی، ممبران و کمد دیواری رنگ پولیشی اشاره کرد.

 

کمد دیواری نئوکلاسیک

۵- کمد دیواری سبک ایرانی

کمد دیواری‌های قدیمی ایرانی اکثرا از چوب ساخته و داخل دیوار تعبیه می‌شدند. درب کمد دیواری ایرانی می‌تواند به صورت منبت کاری شده یا ساده و به رنگ سفید باشد؛ اما آنچه بیشتر از همه سبک ایرانی را از سایر انواع کمد دیواری متمایز می‌کند نحوه طبقه‌بندی آن است.

این نوع گنجه‌ها متناسب با نیازهای خانواده‌های سنتی ایرانی طراحی می‌شدند و به همین دلیل طبقات کوچک یا کشو نداشتند. به جای آن، طبقات بلند و بزرگی برای قرار دادن رختخواب و بخشی نیز برای جا دادن لباس‌ها طراحی می‌شد.

اگر شما هم یک خانواده سنتی هستید که چیدمان منزلتان به سبک ایرانی است و نیاز به تعداد زیادی رختخواب دارید، این طراحی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

 

کمد دیواری سنتی ایرانی

۶- کمد دیواری سبک روستیک

تا به اینجای مقاله بارها از سبک روستیک صحبت کردیم ولی توضیح ندادیم که چه نوع سبکی است و طراحی کمد دیواری سبک روستیک چگونه است.

سبک روستیک در واقع از طراحی‌های خانه‌های قدیمی روستاهای اروپایی الهام گرفته و بیشتر به استفاده از عناصر طبیعی یا حداقل لوازمی با روکش که ظاهری طبیعی دارند گرایش دارد. برای مثال درب کمد دیواری سبک روستیک یا چوب طبیعی سمباده نکشیده است یا ام دی اف با روکشی که به شکل یک چوب طبیعی است.

برای زهوار، دستگیره و سایر اکسسوری نیز بهتر است از آهن استفاده شود که تداعی کننده ابزار ساده و ابتدایی قدیمی باشد.

 

H&F Plank Rustic Gents Wardrobe | H&F

 

۷- کمد دیواری بوهمین یا بوهمیان

سبک بوهمین طرز زندگی مردمی شاد و بی آلایش و ساده زیست در بخشی از اروپا به همین نام است که خود را تابع قانون خاصی نمی‌کنند. هر چیز را با هر مدل و هر رنگی که بخواهند استفاده می‌کنند.

کمد دیواری بوهو معمولا بدون در طراحی می‌شود تا هم ساده و ارزان‌ قیمت باشد و هم دنیای رنگارنگ درون کمد را در فضای بیرون به نمایش بگذارد.

 

Bohemian wardrobe | Simple closet, Bohemian house, Room inspiration

 

۸- کمد دیواری سبک گلم (glam)

دکوراسیون گلم طرفدار زرق و برق و چشمگیر جلوه دادن فضاست اما برای این منظور از منبت و حکاکی استفاده نمی‌کند بلکه با نورپردازی، رنگ طلایی، استفاده از آینه و استیل که نور را منعکس کند و موارد مشابه این تجمل را به نمایش می‌گذارد.

پس کمد دیواری با درب آینه‌ای با زهوار و دستگیره طلایی و نورپردازی داخل آن یک نمونه کامل از کمد دیواری سبک گلم است.

 

کمد دیواری گلم

مدل کمد دیواری لوکس و لاکچری

یک دکوراسیون لوکس یا لاکچری می‌تواند از هر سبکی پیروی کند اما برای اینکه بتوان آن را لوکس نامید لازم است تا متریال مورد استفاده لوازم آن باکیفیت و مرغوب باشند.

بنابراین شما می‌توانید یک کمد دیواری ساده مدرن داشته باشید اما از جنس چوب گردو با کیفیت ساخت خوب یا یک کمد دیواری کلاسیک منبت کاری شده با چوب طبیعی.

رنگ‌هایی که باید برای یک مدل کمد دیواری لوکس استفاده کنید معمولا طلایی و بعد از آن رنگ‌های خنثی یا قهوه‌ای و رنگ‌های تیره‌ای مثل زرشکی و سبز یشمی و موارد مشابهند و رنگ‌هایی که وسایل را فانتزی جلوه می‌دهند مثل زرد، قرمز، نارنجی و … در یک دکوراسیون لوکس جایی ندارند.

کمد دیواری لاکچری هم می‌تواند از انواع درب یا طراحی‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم استفاده کند، برای مثال می‌تواند درب ریلی یا آکاردئونی داشته باشد.

 

Luxury Walk-in closet: how to design the perfect one - GF Interior System by Guzzini e Fontana - Milano

 

کمد دیواری لوکس شیشه‌ای

زمانی که از لوکس بودن کمد دیواری صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم از مدل در شیشه‌ای غافل شویم. این مدل اگرچه فضایی برای سازماندهی لوازم و لباس‌ها است، اما می‌تواند مانند یک آیتم  دکوری در خانه خودنمایی کند. در کنار زیبایی و لوکس بودن، کمد دیواری در شیشه‌ای یک عیب بزرگ و اساسی دارد و آن، نمایان بودن لوازم داخل کمد است. به همین دلیل در این نمونه، نمی‌توانید بسیاری از لوازم و وسایل اضافی را چیدمان کنید و تنها مجازید از لباس‌ها و لوازم خاصی برای چیدمان استفاده کنید. از این مدل طراحی برای قسمت‌هایی استفاده می‌شود که نسبتا بزرگ هستند و فضای کافی برای سازمان‌دهی لوازم اضافی و پرت وجود دارد. اگر خانه‌ای بزرگ با کمدهای فراوان و جادار دارید، نصب و تعبیه کمد دیواری شیشه‌ای به لوکس بودن فضای منزل‌تان کمک خواهد کرد.

چنانچه ترجیح می‌دهید لوازم داخل کمد خیلی دیده نشود، می‌توانید از شیشه‌های مات برای این منظور استفاده کنید.

 

کمد دیواری با در شیشه ای

کمد چوبی لوکس

کمدهای چوبی، جزو شیک‌ترین نمونه‌های کمد هستند که در اکثر دکوراسیون‌ها نیز کاربرد دارند. چوب طبیعی با نقوش و گره‌های زیبایی که در ذات خود دارد، به شیک‌ بودن و طبیعی‌ بودن فضا کمک می‌کند و باعث می‌شود فضایی ساده و صمیمی در اتاق حاکم باشد. کمدهای چوبی معمولا با رنگ طبیعی چوب طراحی می‌شوند؛ اما در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید با رنگ کردن درها، آن را به رنگ دلخواه‌تان در آورید.

 

مدل کمد دیواری ام دی اف

کمد کودک لوکس

اگر به مدل کمد کودک لوکس می‌اندیشید، کمدهایی با تعداد قفسه‌های زیاد را برای کودکان از یاد نبرید. این مدل از کمدها، هر چند هم ساده باشند، به وسیله‌ی عروسک‌ها و لوازم تزئینی کودکان جلوه‌ای شیک و خاص می‌گیرند. مدل‌های تخت‌خواب دار و نمونه‌ کمدهای چند منظوره از جمله شیک‌ترین و مناسب‌ترین کمدهایی هستند که برای کودکان در سنین مختلف کاربرد دارند.

 

MAGINELS Children Wardrobe Kid Dresser Cute Baby Portable Closet Bedroom Armoire Clothes Hanging Storage Rack Cube Organizer Large Pink 8 Cube & 2 Hanging Section : Amazon.in: Home & Kitchen

 

کمد لباس لوکس دخترانه

بدون شک وجود کمد لباس برای دختران بسیار ضروری است. دخترهای نوجوان علاقه‌ی بسیاری به داشتن لباس‌ها و اکسسوری‌های تزئینی و آرایشی دارند و وجود یک کمد لوکس با فضای کاربری مناسب می‌تواند به بهترین شکل این نیاز را پاسخ دهد.

پیشنهاد می‌دهیم کمد اتاق دختران را با رنگ سرویس خواب و سایر آیتم‌های اتاق‌شان هماهنگ کنید تا زیبایی دکوراسیون اتاق‌شان بیشتر به چشم آید. کمدهای مدل در شیشه‌ای و در آینه‌ای از لوکس‌ترین کمدهایی است که برای اتاق دختران جوان مناسب و زیبا است.

 

11 Ways To Add Luxury To Your Walk-In Closet - Decoholic

 

سخن پایانی

کمد دیواری یکی از مهم‌ترین اجزای یک اتاق محسوب می‌شود و به بهینه‌سازی فضا بسیار کمک می‌کند. آن‌ها بر حسب نیاز مشتری و سایز و اندازه‌ی منزل متفاوت هستند و بهتر است شما با دقت بیشتری قفسه‌ها و فضای درونی آن را طبقه‌بندی کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن آن‌ها را چیدمان کنید. همان‌طور که ذکر شد، وجود این گنجه‌های دیواری در هر اتاقی ضرورت دارد. پس چنانچه منزل شما از این موهبت محروم مانده یا قصد نوسازی و تغییر دکوراسیون دارید می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های تولیدکننده صنایع چوبی مثل آکس وود یک مدل هماهنگ با دکوراسیون منزل و سلیقه خود را سفارش دهید.

۳/۵ - (۳ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *