طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰ کدام است؟ جدیدترین طرح‌ها و مدل‌ها در سال ۲۰۲۰

کابینت آشپزخانه 2020

طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰

اگر از مدل و دکور کنونی آشپزخانه خود دلزده شده‌اید، با انجام تغییراتی جزئی می‌توانید فضایی جدید را برای خود و اعضای خانواده‌تان ایجاد کنید، بدون آنکه نیاز باشد، از خانه‌ی خود نقل مکان کنید! و چنانچه برنامه‌ای برای نونوار کردن آشپزخانه خود دارید، بد نیست اطلاعاتی درباره‌ی طرح‌های بروز کابینت که مد سال ۲۰۲۰  هستند داشته باشید. البته در زمینه‌ی تغییر دکور آشپزخانه، انتخاب‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند مورد پسند شما قرار گیرند، اما ما در این مقاله قصد داریم،  تعدادی از زیباترین طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰ را به شما معرفی و بررسی کنیم. چه به دنبال تغییراتی در ظاهر وسایل آشپزخانه باشید و چه مایل باشید سیستم نورپردازی، یا تیپ کانترها و یا حتی رنگ و رویه‌ی کابینت ها را عوض کنید، ما در کنار شما خواهیم بود و ایده‌های بسیاری را در دسترس شما خواهیم گذاشت.  لطفا با آکس چوب همراه باشید.

جدیدترین طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰ کدام است؟

مواردی که در طراح‌های آشپزخانه 2020 دیگر استفاده نمی‌شود!

  • ایجاد طاقچه با کمک کاشی و یا سنگ دیوار آشپزخانه !

در گذشته و سال‌های دور، در خانه‌ها طاقچه‌هایی ساخته می‌شدند که حکم قفسه و شلف‌های امروزی را داشتند و معمولا قاب عکسی بزرگ و یا اشیایی تزیینی در این طاقچه ها قرار می‌گرفت. با مدرن شدن معماری ساختمان‌ها و بکارگیری قفسه‌ها و کابینت‌های فراوان در آشپزخانه‌ها، کم‌کم سنت استفاده از طاقچه از بین رفت! اما این روزها دوباره و به تدریج، یک گرایش طراحی برای ایجاد طاقچه با استفاده از سنگ یا کاشی دیوارهای آشپزخانه بوجود آمده است.

در سبک‌های سنتی اروپایی، این طاقچه‌ها با سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت یا مرمر ساخته می‌شدند. اگر تمایل دارید از این طرح استفاده کنید، بهتر است نوع سنگ روی کابینت آشپزخانه با سنگ طاقچه‌ها یکسان باشد.

  •   درست کردن انبارهایی در داخل دیوار برای ساماندهی آشپزخانه Storage Walls !

به جای اینکه تعداد زیادی کابینت در آشپزخانه جا دهید، چرا انبارهای‌هایی روی دیوار که از سقف تا پایین امتداد داشته باشند، ایجاد نمی‌کنید؟ این روش، یک راه حل مناسب برای کسانی نیز هست که فضای کافی در آشپزخانه ندارند.

روش کار در این نوع طراحی این است که کابینت و قفسه‌بندی را درست از زیر سقف و در تمام طول و عرض دیوار نصب کنید و قسمت‌های پایین‌تر را به عنوان کانتر یا میز ناهارخوری و مانند ٱن بکار بگیرید.

درون دیوار در نقاطی که بر حسب نظرتان پیش‌بینی می‌کنید، پریز برق قرار دهید تا امکان استفاده از وسایل برقی در این قفسه‌های سرتاسری را داشته باشید.

  • درونمایه گرمتر

در طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰  ، زمان استفاده از رنگ‌هایی است که حال و هوای بیرون را وارد آشپزخانه می‌کند. رنگ قهوه‌ای، خاکستری و بژ در صدر این رنگ‌ها قرار دارند. رنگ‌هایی مانند طلایی، مسی و حتی خاکستری و سیاه را هم نباید از یاد ببرید.

البته در نظر داشته باشید که آشپزخانه ما نباید کاملا تک رنگ باشد! یکی از کارهایی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید این است که به جای چوب‌های روشن، از چوب‌های با رنگ تیره‌تر در آشپزخانه استفاده کنید.

و نکته‌ای که باید بدان توجه کنید این است که وقتی از لحن و درونمایه گرم صحبت می‌کنیم منظور ما تنها رنگ نیست، بلکه این مهم، باید در تمام فضای آشپزخانه نمودار باشد.

  • استفاده از دستگیره‌های مینیمال

دستگیره‌های کابینت‌ها در طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰ ، بیشتر حالت مینیمال دارند. دستگیره‌ها حالت باریک‌تر دارند و در مواردی حتی از دستگیره‌های مخفی استفاده می‌شود، طوری که ظاهر کابینت‌ها را سراسری و یکپارچه نشان می‌دهند.

برخی طرح‌های سال ۲۰۲۰ به صورتی هستند که دستگیره‌ها یا در زیر قفسه قرار می‌گیرند و یا یک مقدار جزیی از آن‌ها قابل رویت است. هم‌رنگ بودن دستگیره و کابینت‌ها نیز، یک ترفند ساده دیگر برای کم کردن ظاهر دستگیره‌ها است.

دستگیره‌های مینیمال

  • ۲۰۲۰ سال کابینت‌های مشکی است.

در کنار لحن گرم و خنثی درون آشپزخانه‌ها، کابینت‌های با رنگ مشکی یکی دیگر از فانتزیی‌های سال ۲۰۲۰ است. جسارت داشته باشید و همه کابینت‌ها را مشکی کنید و اگر این کار را نمی‌پسندید، لوازم دیگر آشپزخانه می‌توانند این نقش را بازی کنند، پس آن‌ها را مشکی بگیرید.

البته باید توجه داشت که رنگ و نور آشپزخانه، باید با رنگ مشکی هم‌خوانی داشته باشد. اگر آشپزخانه بسته و مجزا از سایر قیسمت‌های خانه است، طرح کابینت‌های مشکی طرح مناسبی نیست. در این حالت بهتر است، بخشی از کابینت‌ها را مشکی کنید و با کابینت‌های چوبی، یک ترکیب مناسب ایجاد کنید.

  • از مواد طبیعی استفاده کنید.

کیفیت مواد در آشپزخانه‌های امروزی، نقش مهمی دارند. گرایش در این آشپزخانه‌ها به سمت موادی مانند چوب، مرمر،کوارتز و موادی طبیعی دیگری مانند اینهاست. در نظر داشته باشید سال‌های کنونی سال‌های حفاظت از محیط زیست و استفاده از مواد طبیعی و قابل بازیافت است؛ پس شما هم این نکته را از یاد نبرید!

  • شیشه‌های طرح‌دار و مشبک، دوباره به دکور خانه‌های ما بازگشته‌اند!

شاید در خانه مادربزرگ‌ها، شیشه‌های طرح‌دار و مشبک را دیده باشید! خبر خوش اینکه، این روزها، این طرح‌ها در حال بازگشت به آشپزخانه‌های جدید هستند. در عین حال، طراحی این آشپزخانه‌ها مینیمال هستند و برخی قفسه‌ها را هم با این نوع شیشه ها کار می‌کنند.

این شیوه، حالت نمایشگاهی و دکوری هم دارد و می‌توانید لوازم تزئینی خود را از داخل دراور یا قفسه‌های شیشه‌ای نشان دهید.

شیشه‌های دودی نیز دوباره در آشپزخانه های امروزی استفاده می‌شوند. معمولا طراحان، شیشه‌های دودی را در کابینت‌های مدرن بکار می‌برند. مثلا به عنوان درهای کشویی قفسه‌ها یا کابینت‌ها.

اگر قرار است آشپزخانه خود را با این طرح درست کنید باید مطمئن شوید که قرار نیست پشت این شیشه ها چیزهایی بگذارید که هر لحظه به آن نیاز دارید، چون در این صورت باید درد سر تمیزکاری و لکه‌گیری را به جان بخرید.

  • آبدارخانه های قدیمی را باز احیا کنید.

اگر در آشپزخانه خود فضای اضافی دارید مناسب است که یک پستو یا آبدارخانه‌ی جادار در کنار آن درست کنید. با این راهکار مجبور نیستید برای پیدا کردن بعضی وسایل، مدام ته کابینت‌ها را جستجو کنید. همچنین این کار باعث می‌شود ‌آشپزخانه مرتب و تمیزتری داشته باشید.

البته برای داشتن آبدارخانه، حتما باید فضای کافی داشته باشید. ضمنا فراموش نکنید که در این پستو یا آبدارخانه، پریز برق هم در نظر بگیرید.

  • هودها را مخفی کنید.

تمایل کلی در طرح‌های‌ آشپزخانه ۲۰۲۰ این است که هود، خیلی آشکار و ظاهر نباشد. این روزها طراحان ترجیح می‌دهند که هودها را در آشپزخانه به صورت مخفی طراحی کنند. معمولا این نوع هودها داخل کابینت جاسازی می‌شوند و یا داخل داکت و درون دیوار قرار می‌گیرند.

  • وسایل آشپزخانه با رنگ‌ها و استایل متفاوت‌تر از قبل !

همان طور که قبلا در مورد رنگ اشاره شد، گرایش کلی در طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰ ، به سمت یک لحن گرمتر است. در این مورد هم در هماهنگی با رنگ کابینت‌ها و خود آشپزخانه، بهتر است وسایل مورد استفاده، با رنگ و طرح گرمتر و طبیعی انتخاب شوند.

برخی تولید کننده‌ها مثل سامسونگ، وسایلی با ترکیبات رنگی خاکستری یا قهوه‌ای تولید می‌کنند. در سال ۲۰۲۰ ، وسایل آشپزخانه هوشمندتر هم شده‌اند طوری که شما با استفاده از گوشی خود می‌توانید برنامه یک فریز یا لباس‌شویی را از راه دور کنترل کنید.

باید دقت داشته باشید طرح و رنگ وسایلی که برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید متناسب با طرح کلی یک آشپزخانه مدرن امروزی باشد و با آشپزخانه شما هارمونی داشته باشد. این موضوع را حتی باید در هماهنگی رنگ دستگیره کابینت با وسایل برقی نیز، مورد توجه قرار دهید.

مواردی که در طراح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰ دیگر استفاده نمی‌شود!

به طور خلاصه در سال ۲۰۲۰ ، گرایش کلی در طراحی و ساخت آشپزخانه‌ها به سمت طراحی مینیمال و ظریف است و استفاده از سنگ‌های طبیعی و چوب، بسیار متداول است. در طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰  از موارد زیر کمتر استفاده می‌شود:

  1. کابینت‌های لاکچری

زمان استفاده از کابینت‌های لاکچری و پر زرق‌وبرق گذشته و نباید از این نوع کابینت در آشپزخانه خود استفاده کنید.

  1. آشپزخانه‌های رنگ‌رنگی

استفاده متنوع از رنگ نیز، دیگر در طراحی‌ها مد نیست. بهتر است دنبال یک درون‌مایه طبیعی باشید.

  1. اغراق در مدرن بودن

از زیاده‌روی در مدرن بودن هم بگذرید. رنگ‌های سفید و کروم را کمتر استفاده کنید.

  1. نقش و طرح در کاشی

از ایجاد طرح و نقش زیادی و شلوغ‌ در کاشی‌کاری آشپزخانه اجتناب کنید و به سمت سادگی قدم بردارید.

  1. دستگیره‌های بزرگ و ضخیم

همانطور که اشاره شد باید در طراحی‌ آشپزخانه، به سمت مینیمال و ظرافت بروید و از دستگیره‌های اسلیم و یا حتی مخفی برای قفسه‌ها و کابینت استفاده کنید.

  1. قفسه و طبقه‌های باز زیاده از حد

قفسه‌های باز طاقچه‌مانند، زیبا هستند. اما خیلی کاربردی نیستند و گرد و خاک را هم به خود جذب می‌کنند. کابینت‌های با درب شیشه‌ای انتخاب بهتری هستند.

  1. کابینت یا جزیره مایل

در آشپزخانه‌های امروزی، خطوط مستقیم و سرراست، بهتر به کار می‌آیند و لازم نیست از طرح‌های زاویه‌دار استفاده کنید.

سخن پایانی:

تغییر و تحول، هر چند که کوچک باشد، به شما کمک می‌کند که فضایی دلنشین‌تر و زیباتری را برای خود و اعضای خانواده‌تان ایجاد کنید. همانطور که در طرح‌های آشپزخانه ۲۰۲۰ بازگو شد، سبک طراحی امسال، بیشتر به سمت سادگی و المان‌های سنتی مانند طاقچه و کابینت‌های درب شیشه‌ای گرایش دارد. بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال‌های رو به جلو، فضایی نوستالژیک‌ و دلنشین‌تری را در معماری و دکوراسیون داخلی منازل شاهد باشیم.

ازین که همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید سپاسگزاریم. امیدواریم همراهی با این مقاله برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *