کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای ؛ مزیت‌ها و ویژگی‌های این کابینت‌ها کدام است؟

کابینت درب شیشه ای

مزیت‌ها و ویژگی‌های این کابینت‌ها کدام است؟

کابینت آشپزخانه از مهم‌ترین تجهیزات درون آشپزخانه است که علاوه بر ایجاد نظم و جای دهی مناسب لوازم و وسایل آشپزخانه، نقش مهمی نیز در زیبایی و تعیین سبک دکوراسیون منزل و آشپزخانه دارد. آشپزخانه‌ها، تا سال‌های پیش، معمولا پنهان بودند و در دیدرس میهمان‌ها قرار نداشتند، اما امروزه با توجه به سبک معماری جدید، آشپزخانه‌ها جزئی قابل رویت و قابل مشاهده در منزل محسوب می‌شوند و که در اصطلاح عامیانه به آن‌ها اوپن یا باز گفته می‌شود. با بیشتر دیده‌ شدن آشپزخانه و به دنبال آن کابینت‌ها، سبک‌های مختلفی از کابینت آشپزخانه پا به درون آشپزخانه‌ها گذاشتند که با تنوع رنگ و مدلی که دارند، توانستند فضایی زیبا و مدرنی را به منزل ما ببخشند و در دکوراسیون خانه‌ی ما نقش داشته باشند. در کنار انواع مدل‌ها و طرح‌هایی که در کابینت آشپزخانه وجود دارد، کابینت‌ آشپزخانه درب شیشه‌ای ، سبک و مدلی جدید محسوب می‌شود که توانسته طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای ، خصوصیات و ویژگی‌های آن با شما سخن بگوییم و امتیازات آن را برای شما برشماریم. لطفا با ما همراه باشید:

کابینت آشپز خانه دب شیشه ای

کابینت آشپزخانه درب شیشه‌‌ای 

همانطور که از اسم کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای پیداست، پر واضح است که به کابینت‌هایی اشاره دارد که به جای در‌ب‌هایی از جنس بدنه کابینت، در آن‌ها از شیشه استفاده شده است. البته کابینت‌هایی با درب شیشه‌ای ، پدیده‌ای جدید نیست و در سال‌های گذشته نیز، ازین سبک کابینت در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می‌شده است.

در آشپزخانه‌های قدیمی‌تر، قسمتی از کابینت‌ها را به عنوان دکور، با درب شیشه‌ای تعبیه می‌کردند و در آن‌ها وسایل دکوری و زیبا قرار می‌دادند. اما با گذشت زمان، این سبک از کابینت، جای خود را به کابینت‌های مدرن که به طور کامل با دری از جنس بدنه‌ی کابینت، پوشانده شده بود، داد و در سال‌های اخیر، دیگر خبری از کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای دیده نمی‌شد!

با این وجود، مزیت‌های کابینت‌ آشپزخانه درب شیشه‌ای و همچنین چرخش سلیقه‌ی افراد به سمت چیدمان قدیمی‌تر و سنتی‌تر، این سبک از کابینت‌ها را دوباره بر روی مد انداخته و در زمره کابینت‌های پر طرفدار قرار داده است.

کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای

انواع کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای :

کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای ، از نظر نوع شیشه‌ای که برای پوشش آن استفاده می‌شود به دو نوع اصلی مات و شفاف تقسیم می‌شود. در نوع مات، طبیعتا وسایل و لوازمی که در کابینت قرار داده می‌شود، کمتر در معرض دید قرار دارد، خصوصا آنکه میزان مات بودن آن بیشتر باشد. اما در نوع شیشه‌ای و شفاف، اجسام و لوازم درون کابینت، کاملا در دیدرس قرار دارند و لازم است لوازم درون کابینت، همواره مرتب و منظم بوده و بر اساس نظم و هارمونی چیده شوند.

کابینت‌های درب شیشه‌ای مات ، بیشتر در آشپزخانه‌هایی با سبک مدرن قرار دارند و نوع ساده و بدون طرح کابینت‌های درب شیشه‌ای ، بیشتر در کابینت آشپزخانه‌ کلاسیک و سنتی استفاده می‌شوند.

در نظر داشته باشید، در کابینت‌ آشپزخانه درب شیشه‌ای ، چنانچه ظروف با بی‌نظمی و نامرتب چیده شود، صحنه‌ی بسیار زشتی را فراهم کرده و از زیبایی آشپزخانه می‌کاهد! و به همین دلیل است که استفاده از کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای کار شما را نسبت به انواع دیگر کابینت آشپزخانه دشوارتر خواهد کرد. با این وجود، این کابینت‌ها مزیت‌هایی دارند که باعث می‌شود این ایراد، چندان قابل اتکا نباشد و به چشم نیاید!

کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای سفید

مزیت استفاده از کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای :

  • اولین و مهم‌ترین مزیت کابینت‌های درب شیشه‌ای ، بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه است. از آنجا که در این سبک از کابینت آشپزخانه، در برخی قسمت‌ها درب کابینت وجود ندارد، عمق دیوار آشپزخانه عقب‌تر دیده می‌شود و این مساله باعث می‌شود که مساحت کلی آشپزخانه فراخ‌تر و دیوار‌ها عمیق‌تر به نظر برسند، حال آن‌که از نظر کلی، وجود کابینت‌ها، چه با درب معمولی باشند و چه با درب شیشه‌ای، مقداری از فضای آشپزخانه را می‌کاهند و آن را از متراژ واقعی‌ خود کوچکتر می‌کنند، با این وجود، کابینت‌های درب شیشه‌ای این مزیت را دارند که باعث کوچکتر دیده شدن آشپزخانه نمی‌شوند.
  • کابینت‌های درب شیشه‌ای ،هم سبکی مدرن و امروزی در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شوند و هم سبکی کلاسیک و سنتی! همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، در گذشته استفاده ازین سبک کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه متداول بوده است، اما بعد از مدتی، استفاده از آن‌ها تقریبا منسوخ شد. همه‌ی ما می‌دانیم که صنعت مد، یک روال چرخشی دارد و هر چند سال یکبار به گذشته خود رجوع می‌کند، بنابراین استفاده مجدد از کابینت‌های درب شیشه‌ای ، سبکی جدید و امروزی محسوب می‌شود.
  • کابینت‌ آشپزخانه درب شیشه‌ای هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک کاربرد دارند. اگر چه در گذشته این سبک، بیشتر در کابینت‌های کلاسیک دیده می‌شده، اما امروزه در سبک کابینت‌های مدرن نیز دیده می‌شود.
  • با استفاده از هر نوع متریالی می‌توان کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای داشت و این بدان معناست که برای داشتن چنین کابینت‌هایی، نیاز نیست حتما از متریال خاصی استفاده کنید. کابینت‌ آشپزخانه شما، از هر متریالی که ساخته شده باشد، می‌تواند دارای چند درب‌ شیشه‌ای باشد.
  • ممکن است در وهله‌ی اول این‌ گونه به نظر برسد که کابینت‌های درب شیشه‌ای ، تنوع رنگ و مدل کمی دارند، اما در واقع این گونه نیست و این سبک از کابینت‌ها هم در مقیاس و اِشِل خود، دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلفی هستند. به طور مثال، شما می‌توانید از شیشه‌های طرح‌دار، کاملا شفاف، براق، آینه‌ای، مات و کاملا کدر استفاده کنید. همچنین دست شما در انتخاب قاب و حفاظ شیشه‌، باز است و می‌توانید قاب‌های مختلفی را برای کابینت خود انتخاب کنید. از قاب‌های طرح‌دار و کلاسیک گرفته تا انواع مدل‌های مدرن و ساده همه می‌توانند زینت بخش آشپزخانه شما باشند.
  • کابینت‌های درب شیشه‌ای تنوع بسیار بالایی در نوع شیشه دارند و شما با این کار می‌توانید طرح‌های زیبایی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. حتی می‌توانید از شیشه‌های رنگی و دست‌ساز یا حباب‌دار نیز استفاده کنید.
  • چنانچه در کابینت‌های درب شیشه‌ای ، ظروف و وسایل لوکس و زیبا بچینید، به زیبایی آشپزخانه شما کمک خواهند کرد. امروزه معمولا در این کابینت‌ها، نورهای مخفی و مهتابی‌های کوچک قرار می‌دهند که این کار، علاوه بر بزرگتر و پر نور نشان دادن آشپزخانه، باعث زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه شما نیز می‌شود.

معایب کابینت درب شیشه‌ای :

  • همانطور که اشاره شد، عمده‌ترین ایرادی که می‌توان بر این نوع کابینت‌ها وارد آورد، این است که محتویات درون کابینت در دیدرس عموم قرار می‌گیرد و شما را مجبور خواهد کرد که نظم و تمیزی را بیشتر رعایت کنید؛ البته اگر این گزینه جزو معایب کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای به شمار آید!
  • کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای ، نیاز به تمیز کاری بیشتری دارد. همانطور که می‌دانید شیشه، متریالی شفاف است و کثیفی و اثر لکه را به سهولت نشان می‌دهد بنابراین اگر از این نوع کابینت در آشپزخانه استفاده می‌کنید باید به تمیزی اهمیت بیشتری بدهید.
  • کابینت‌های درب شیشه‌ای به همان سرعتی که امروزه مد هستند و استفاده از آن‌ها متداول است، ممکن است از مد بیفتند. بنابراین اگر خیلی به مد اهمیت می‌دهید، ممکن است به زودی مجبور به تعویض آن‌ها شوید!

کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای

کابینت درب شیشه‌ای برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

این که تمایل داشته باشید از کابینت درب شیشه‌ای استفاده کنید یا خیر، بستگی به سلیقه‌ی شخصی و سبک کابینت آشپزخانه شما دارد. معمولا از کابینت‌های درب شیشه‌ای ، در آشپزخانه‌های رومی و کلاسیک استفاده می‌شود. همچنین اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، می‌توانید برای بزرگتر دیده شدن فضا، ازین مدل کابینت‌ها استفاده کنید. به طور معمول امروزه، چه در چیدمان آشپزخانه‌های بزرگ و چه در چیدمان آشپزخانه‌های کوچک، استفاده از کابینت‌های درب شیشه‌ای بسیار متداول است و افراد زیادی به سمت این سبک، گرایش دارند!

آیا لزوما باید در کابینت‌های درب شیشه وسایل تزئینی بچینیم؟

در پاسخ باید گفت ، خیر‌! اساسا کابینت‌ها برای این وجود دارند که کار شما را برای ایجاد نظم و ترتیب و نگهداری ظروف ساده کنند؛ نه اینکه برایتان ایجاد دردسر نمایند! کابینت‌های درب شیشه‌ای ، در واقع کابینت هستند نه ویترین! بنابراین می‌توانید هر چیزی را درون آن‌ها قرار دهید، اما از آنجا که محتویات درون کابینت قابل رویت است، باید ظروفی را در آن بچینید که شکیل و مرتب باشند.

به عنوان مثال می‌توانید کاسه‌ها، بشقاب، خورشت‌خوری، فنجان‌ها و لیوان‌ها را درون آن‌ها بچینید. اگر از ظروف مسی یا سفالی استفاده می‌کنید، می‌توانید این ظروف را درون کابینت‌های درب شیشه‌ای‌تان قرار دهید و یا فنجان‌های رنگی و ظروف میهمانی را در آن‌ها قرار دهید. اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است، این کابینت‌ها می‌توانند محل نگهداری ظروف تزئینی شما باشند، اما اگر تعداد کابینت‌های شما محدود است، اجباری نیست که از آن‌ها به عنوان ویترین استفاده کنید.

سخن پایانی :

کابینت آشپزخانه درب شیشه‌ای ، یکی از زیباترین انواع کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود و می‌تواند فضایی کلاسیک و در عین حال امروزی را در آشپزخانه شما فراهم آورد. مهم‌ترین مزیت این کابینت‌ها این است که با ایجاد عمق، باعث بزرگتر دیده شده آشپزخانه می‌شوند و ازین رو، برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی بسیار مناسب هستند.

ازین که مخاطب و‌ب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم خواندن این مقاله در انتخاب کابینت آشپزخانه راهگشا بوده باشد.

 

۳/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (2)

  • کابینت آشپزخانه ؛ بررسی 8 طرح و مدل محبوب سال 2021 | Reply

    […] درهای شیشه‌ای که در سال‌های قبل نیز کم و بیش استفاده می‌شدند امسال نیز در طراحی کابینت‌های آشپزخانه دیده خواهند شد. درهای شیشه‌ای کابینت علاوه بر اینکه امکان دیدن داخل کابینت‌ها و نمایش ظروف دکوری را فراهم می‌کنند، مانع از نشستن گرد و خاک بر روی ظروف نیز می‌شوند. از طرفی امکان استفاده از شیشه‌های مختلف مزیت دیگر این نوع درهای کابینت است. شیشه‌های شفاف، مات و سندبلاست در طراحی درِ کابینت باعث ایجاد طرح‌های متنوع و خلاقانه در طراحی کابینت آشپزخانه خواهند شد. […]

    دی ۴, ۱۴۰۱ at ۳:۲۴ ب٫ظ
  • چیدمان لیوان و فنجان ؛ با جدیدترین شیوه‌ی چیدمان لیوان و فنجان آشنا شوید. | Reply

    […] طور کلی باید توجه کنیم اگر لیوان یا هر نوع ظرف دیگری در کابینت درب شیشه‌ای قرار داده می‌شود، همیشه لازم است شیشه کابینت و همین […]

    دی ۱۰, ۱۴۰۱ at ۱۰:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *