طراحی کابینت سه بعدی ؛ ۶ نوع مدل آشپزخانه قابل اجرا با طراحی سه بعدی

طراحی کابینت سه‌ بعدی

گسترش فناوری ارتباطات، همه‌گیر شدن اینترنت و همین طور دسترسی وسیع به سیستم‌های کامپیوتری و انواع نرم‌افزار‌ها، باعث شده است بسیاری از مشاغل و حرفه‌ها از حالت سنتی گذشته خارج شده و شکل جدیدی پیدا کنند. این تغییرات عمده، هم به بهبود کیفیت محصولات و خدمات منجر شده و هم در عین حال، انتظار مشتری‌ها را از مشاغل و کسب‌وکارها به شدت بالاتر برده است. برای مثال یکی از تغییرات نسبتا جدیدی که در بحث طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه رخ افتاده است، طراحی کابینت سه بعدی است. وقتی صحبت از انجام طراحی کابینت سه‌ بعدی می‌شود، منظور یک طراحی گرافیکی سه بعدی با کمک کامپیوتر است، به طوری که طراح و همین طور مشتری، پیش از ساخت و نصب کابینت‌ها به یک درک مشترک از اتفاقی که قرار است در آشپزخانه رخ دهد، برسند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به این موضوع و اهمیت طراحی آشپزخانه و کابینت‌های سه‌بعدی بیشتر بدانیم. لطفا با ما همراه باشید.

طراحی کابینت سه‌ بعدی چیست ؟

همان طور که اشاره شد، بسیاری از مشتریان مایلند پیش از طراحی و ساخت کابینت‌های آشپزخانه‌شان، بدانند که نتیجه نهایی کار به شکلی در خواهد آمد! برای پاسخ به این نیاز، یک سازنده معتبر کابینت باید دست به دامان یک مهندس کامپیوتر مسلط به نرم افزارهای طراحی مانند ۳D MAX شود.

با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری طراحی، می‌توان یک پرسپکتیو یا تجسم سه بعدی از طراحی مورد نظر به وجود آورد، شکل کابینت‌ها را به صورت دلخواه تغییر داد، متریال و یا رنگ‌های مختلف را بر روی طرح اولیه اعمال کرد و نهایتا، به بهترین فرمِ کابینت دلخواه مشتری رسید.

واقعیت این است که به کارگیری نرم‌افزار‌های طراحی، در دیزاین دکوراسیون داخلی و یا معماری ساختمان سالهاست که متداول بوده و مورد استفاده طراحان قرار می‌گرفته است، اما استفاده از نرم‌افزار برای طراحی کابینت سه‌ بعدی ، مدت زیادی نیست که توسط سازندگان کابینت استفاده می‌شود. البته برخی اپلیکیشن‌ها و یا سایت‌های آنلاین هم وجود دارند که به صورت رایگان و یا گاهی با دریافت هزینه، امکاناتی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند که با استفاده از آن، شخص می‌تواند یک پیش‌نمایش از کابینت یا حتی چیدمان وسایل خانه بکشد و تغییرات دلخواه خود در این پیش‌نمایش اعمال کند تا به فرم و دیزاین دلخواه خود برسد.

۵ مزیت طراحی کابینت سه‌ بعدی

طراحی کابینت سه‌ بعدی دارای مزیت‌های زیادی است که مهم‌ترین آنها عبارتند از :

  • رضایت‌مندی مشتری

کاملا طبیعی است هر چقدر یک سازنده کابینت، طرح ذهنی‌اش را از کابینتی که می‌خواهد بسازد یا برعکس آن، دیزاینی که مشتری به دنبال آن است، برای یکدیگر توضیح دهند، نمی‌توان انتظار داشت که به یک درک مشترک برسند و نتیجه کار کاملا مطلوب مشتری باشد.

طراحی کابینت سه‌ بعدی کمک می‌کند تا مشتری دقیقا طرح مورد نظر خود را پیش از ساخت ببیند و در نتیجه پیشاپیش از نتیجه کار آگاه باشد. همین مسئله باعث افزایش رضایتمندی مشتری خواهد شد.

  • 5 مزیت طراحی کابینت سه‌ بعدیصرفه‌جویی در زمان و هزینه

در بسیاری از مواقع، ممکن است کابینت‌های ساخته شده دقیقا مطابق با نظر مشتری نباشد و نیاز به انجام تغییرات و ادیت کار پیش ‌آید که این موضوع به تلف شدن زمان سازنده و مشتری منجر خواهد شد. همچنین بازسازی بخش‌هایی از کارِ ساخته شده، ممکن است برای مشتری هزینه‌بر باشد.

این در حالی است که با انجام طراحی کابینت سه‌ بعدی ، در وقت و هزینه، به بهینه‌ترین شکل ممکن صرفه‌جویی خواهد شد.

  • افزایش کیفیت و زیبایی کار

با طراحی کابینت سه‌ بعدی کاربر امکان اعمالِ بی‌نهایت تغییرات در طرح اولیه را خواهد داشت، در نتیجه طراحِ با‌تجربه و همینطور مشتری، می‌توانند بهترین چیدمان را برای کابینت‌های آشپزخانه با توجه به سلیقه مشتری انتخاب کنند.

تغییر رنگ‌های مختلف، خصوصا در مورد کابینت‌های دو رنگ، در کنار به کارگیری متریال مختلف، می‌تواند به زیبایی هر چه بیشتر نتیجه نهایی کار منجر شود تا در نهایت رضایت مشتری و کابینت‌ساز فراهم آید.

  • استفاده بهینه از فضا

به ویژه در مورد آشپزخانه‌هایی که با کمبود فضا مواجه هستیم، یک پیش‌طراحیِ اولیه و کامپیوتری می‌تواند کمک کند که بهینه‌ترین طرحِ ممکن را به مشتری پیشنهاد شود و با توجه به سلیقه و نیاز مشتری و همین طور نوع وسایل آشپزخانه، کابینت‌هایی کاربردی، ساخته و نصب شود.

  • استفاده بهینه از فضا با طراحی کابینت سه بعدیکمک به برندینگ کابینت‌ساز

در حالی که هنوز بسیاری از سازندگان کابینت، از روش سنتی برای طراحی و ساخت کابینت استفاده می‌کنند، به کارگیری شیوه طراحی کابینت سه‌ بعدی باعث ارتقای برند یک سازنده و بالاتر رفتن سطح کاری کابینت‌ساز نسبت به بازار و رقبایش خواهد شد.

بدون شک نتیجه این تفاوتِ کیفیت کاری، افزایش مشتری برای یک سازنده و کابینت‌ساز خواهد بود.

  • پیشگیری از پشیمانی مشتری

بارها پیش آمده است که مشتری یا نصاب کابینت پس از نصب کابینت، از نتیجه‌ی کار ناراضی هستند یا آنچه که حاصل شده است، چیزی نیست که انتظارش می‌رفت. همانطور که می‌دانید پروسه طراحی و نصب کابینت‌ها بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر است و به راحتی نمی‌توان کابینت‌های آشپزخانه را تعویض نمود. ضمن آنکه کابینت‌های قبلی ، هر چند که نو و بدون استفاده باشند، برای دیگر آشپزخانه‌ها قابل استفاده نیستند و مشتری ناگزیر است آن را با قیمتی بسیار کمتر از قیمتی که خریداری کرده به فروش برساند.

طراحی سه‌ بعدی کابینت آشپزخانه ، یکی از پیشرفته‌ترین روش‌هایی است که از پشیمانی مشتری پیشگیری می‌کند و نتیجه‌ی کار را قبل از ساخت کابینت، به مشتری عرضه می‌دارد و به جرات می‌توان گفت این مهم‌ترین مزیت طراحی کابینت سه‌بعدی است.

حال که با مزیت‌های طراحی کابینت سه بعدی آشنا شدیم، به سراغ انواع طراحی آشپزخانه و شش مدل مشهور آن می‌رویم.

۶ طراحی مختلف کابینت آشپزخانه

چه یک سازنده کابینت، طراحی آشپزخانه را به شکل سنتی و ذهنی انجام دهد، چه به شکل مدرن و از روش طراحی کابینت سه‌ بعدی استفاده کند، لاجرم برای همه آشپزخانه‌ها، ۶ نوع چیدمان و طراحی کابینت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، البته موارد خلاقانه و استثنایی هم در دیزاین کابینت آشپزخانه قابل استفاده است.

  1. طراحی کابینت سه بعدی 6 طرح مختلفچیدمان L شکل

یکی از معمول‌ترین چیدمان‌های کابینت آشپزخانه چیدمان L شکل است. این شکل از طراحی کابینت، برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار ایده‌ال است و باعث استفاده بهینه از فضای آشپزخانه می‌شود. برای کسانی که مایلند داخل فضای آشپزخانه میز نهارخوری داشته باشند این چیدمان بسیار مناسب است، البته به شرط آن که میز غذاخوری جمع و جور باشد و فضای زیادی اشغال نکند.

  1. چیدمان قطاری یا پشت سر هم

برخلاف دیگر شکل‌های چیدمان کابینت، در این فرم از طراحی کابینت، به مثلث کار آشپزخانه که یک مثلث فرضی بین اجاق گاز، یخچال و سینک است، توجهی نمی‌شود. بیشتر در آشپزخانه های کوچک و کم‌کابینت، مانند دفاتر اداری، از این چیدمان استفاده می‌شود.

  1. چیدمان U شکل

یکی دیگر از چیدمان‌های بسیار زیبا، که از فضا به بهترین شکل استفاده می‌کند، چیدمانU  شکل است. این طراحی بیشتر مناسب آشپزخانه‌های بزرگ و جادار است. بهترین فرم مثلث کار در این چیدمان قابل اجرا است. ضمن اینکه در این مدل، دست طراح برای هر گونه اعمال خلاقیتی در کابینت‌های ردیف بالا یا پایین باز است.

در آشپزخانه‌هایی که بیش از یک نفر در آن کار می‌کند، مانند آشپزخانه‌ی رستوران‌ها، این چیدمان یک انتخاب هوشمندانه است.

  1. طراحی کابینت سه بعدی با چیدمان u شکلطراحی کابینت موازی

وقتی صحبت از پخت‌وپز می‌شود، وجود دو ردیف کابینت در دو طرف آشپز یک مزیت ویژه به حساب می‌آید. یک ردیف از کانتر کابینت‌ها، به صورت بخشِ تر و روبروی آن، بخشِ خشک  خواهد بود. فضای زیاد و دسترسی عالی، از مشخصه‌های چیدمان ِکابینت موازی است.

  1. جزیره

در طراحی آشپزخانه‌های مدرن استفاده از طرح جزیره مرسوم است، البته به شرط اینکه آشپزخانه دارای فضای کافی باشد.

مزیت به کارگیری جزیره این است که می‌توان از آن هم به عنوان میز غذاخوری استفاده کرد و هم به صورت انباری و فضای ذخیره سازی به کار می‌آید. کابینت جزیره، زیبایی و جلوه ویژه‌ای به آشپزخانه می‌دهد و آن را می‌توان با چیدمان L یا قطاری ترکیب کرد.

یکی از حسن‌های وجود جزیره در یک خانه این است که آشپزخانه را به مرکز منزل مبدل می‌کند و باعث می‌شود خانواده در بیشتر اوقات برای غذا خوردن و یا حتی گپ‌وگفت، دور جزیره کنار هم جمع شوند.

  1. طراحی کابینت سه بعدی با جزیرهچیدمان G شکل

در واقع، چیدمان G شکل، بسیار به طراحی جزیره شبیه است و همه ویژگی‌ها و محاسن چیدمان جزیره را در خود دارد، اما تفاوت عمده آن در این است که در طراحی G ، برخلاف جزیره، بخش مرکزی یا همان جزیره به بخش اصلی کابینت آشپزخانه متصل است.

در آشپزخانه‌های کوچکتر که امکان استفاده از طرح جزیره نیست، چیدمان G یک جایگزین مناسب می‌باشد، اما بخش مرکزی بر‌خلاف جزیره، از ۴ جهت دسترسی ندارد و به دلیل اتصال به قسمت اصلی کابینت آشپزخانه، تنها از سه سمت قابل استفاده است.

آشپزخانه‌های G شکل در واقع، همان آشپزخانه‌های نیمه جزیره یا دارای کانتر اوپن متصل به دیوار هستند که پیشخوان اوپن، از یک طرف به دیوار متصل است.

همه‌ی شش مدل طراحی آشپزخانه که در بالا اشاره شد را می‌توان به کمک طراحی کابینت سه‌ بعدی به نمایش در آورد تا مشتری تصویر مناسب و درستی از فضای آشپزخانه در اختیار داشته باشد. ما معتقدیم، این حق مشتری است تا با خیالی آسوده و اطمینان کامل، دست به انتخاب بزند و پول خود را صرف چیزی کند که آن را از قبل مشاهده کرده و پس از بررسی کامل و آنالیز نهایی، دست به انتخاب آن زده است.

ازین که تا پایان همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *