مزایای کابینت رنگ روشن + پادکست

اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه یا تغییر دکوراسیون هستید، احتمالا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایتان انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه است. انتخاب مناسب سبک، رنگ و مدل کابینت‌ها مهم‌ترین مساله‌ در زیبایی کابینت آشپزخانه است. با توجه به فضا و سبک دکوراسیون خانه و آشپزخانه می‌توان بهترین رنگ را برای کابینت‌ها انتخاب کرد. اگر چه رنگ‌های تیره انتخابی جسورانه و دلنشنین به نظر می‌رسند، اما مزایای کابینت رنگ روشن بر کسی پوشیده نیست. به دلیل ویژگی‌های بصری که رنگ‌های روشن در فضا ایجاد می‌کنند، بیشتر افراد تمایل به استفاده از رنگ‌های روشن‌تر دارند. در این محتوا قصد داریم راجع به مزایای کابینت رنگ روشن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهید. بنابراین اگر در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه‌تان مردد هستید، این پادکست را در آکس چوب از دست ندهید.

کابینت آشپزخانه رنگ روشن

در بسیاری از مجلات و عکس‌های اینترنتی انواع مختلف کابینت آشپزخانه به چشم می‌خورد که ممکن است تیره یا روشن باشند. نکته‌ی جالب توجه این است که معمولا در عکس‌های ژورنالی همه‌ی کابینت‌ها زیبا به نظر می‌رسند، اما همان مدل کابینت با همان رنگ، در نمونه‌های کار شده در منزل این قدر جذاب به نظر نمی‌رسد. پاسخ این تضاد را می‌توان در انتخاب مناسب رنگ و مدل کابینت با توجه به فضای آشپزخانه و سبک دکوراسیون منزل و البته بکارگیری تکنیک‌های عکاسی یافت. در بسیاری از آشپزخانه‌ها، کابینت‌ها متناسب با فضای آشپزخانه و دکوراسیون منزل انتخاب نمی‌شوند و در عین حالی که تنهایی و به صورت مستقل زیبا هستند، اما در هماهنگی با چیدمان و دکوراسیون خانه انتخاب  نشده‌اند.

بر اساس اصول روانشناسی و تکنیک‌های چیدمان، کابینت‌هایی که رنگ روشن دارند، در آشپزخانه‌های مختلف کاربرد بیشتری دارند. در واقع، فرقی نمی‌کند که سایز آشپزخانه شما چقدر است. هنگامی که صحبت از کابینت رنگ روشن است، متراژ و حتی میزان نور آشپزخانه چندان مطرح نیست. یعنی چه در آشپزخانه‌های کوچک و چه در آشپزخانه‌های بزرگ، کابینت رنگ روشن کارایی و زیبایی خاص خودش را دارد.

مزایای کابینت رنگ روشن

همان طور که می‌دانید، دکوراسیون و چیدمان با رنگ روشن، بازتاب نور بالاتری دارد و هر چه متراژ و فضای آشپزخانه کوچکتر باشد، لزوم استفاده از کابینت رنگ روشن بالاتر است. علت این مسئله را در بازتاب بیشتر و کامل‌تر رنگ‌های روشن و براق می‌توان جست‌وجو کرد.

  • وجود نورگیر در آشپزخانه

با توجه به محدودیت فضا در آپارتمان‌های امروزی، بسیاری از آشپزخانه‌ها فاقد پنجره هستند و نور خود را از فضای داخلی اتاق نشیمن دریافت می‌کنند. در چنین آشپزخانه‌هایی نیز استفاده از کابینت رنگ روشن الویت بیشتری نسبت به رنگ‌های تیره دارد. به طور کلی، رنگ‌های روشن و در صدر آن‌ها سفید، باعث می‌شوند نور فضا بیشتر شود.

  • هم‌خوانی با دکوراسیون منزل

رنگ‌های روشن و در وهله‌ی اول رنگ سفید، قدرت انطباق زیادی با چیدمان منزل و هر سبکی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید، بهتر است از کابینت رنگ روشن در آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

  • کابینت رنگ روشن و عدم دلزدگی

بدیهی است رنگ‌های تیره تاثیر عمیق‌تری بر فضا ایجاد می‌کنند و زودتر از رنگ‌های روشن باعث دلزدگی و خستگی بیننده می‌شوند. اگر از جمله افرادی هستید که خیلی زود از دیدن چیزی خسته می‌شوید، بهتر است کابینت آشپزخانه‌تان را به رنگ روشن انتخاب کنید تا دیرتر و کمتر دلزده‌تان کند.

  • روانشناسی رنگ‌ها

رنگ‌ها با ما سخن می‌گویند و بر احوالات درونی ما تاثیرگذار هستند. استفاده از رنگ‌های روشن و بازتاب دهنده‌ی نور باعث می‌شود افراد منزل روحیه‌ی شاداب‌تری داشته باشند. از مزایای کابینت رنگ روشن در آشپزخانه این است که شما را از افسردگی و خستگی ناشی از کار مداوم در آشپزخانه رها می‌کند.

  • تمیزکاری آسان‌تر

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که کابینت رنگ روشن، زودتر کثیف می‌شود و نیاز به تمیزکاری بیشتری در آشپزخانه دارد. اگر جنس و متریال کابینت‌هایتان را به درستی انتخاب کنید، کابینت‌‌های روشن‌تر کمتر و دیرتر از رنگ‌های تیره کثیف می‌شوند. همچنین نیاز به گردگیری و بر جا ماندن لکه‌ی دست را، خصوصا در مدل‌های براق و کابینت هایگلاس  کاهش می‌دهند.

  • هم‌خوانی با سبک‌ها و دکوراسیون‌ها

اغلب سبک‌ها و مدل‌های کابینت آشپزخانه در رنگ‌های روشن و سفید موجودند. این مسئله به شما کمک می‌کند در انتخاب سبک و طرح کابینت آشپزخانه دستتان باز باشد.

کابینت سفید و مزایای آن

در صدر رنگ‌های روشن، سفید قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین و پر طرفدارترین رنگ‌های کابینت آشپزخانه است. سفید، رنگ تمیزی و پاکی است و در هر فضایی که قرار بگیرد، حال و هوا و انرژی خود را به محیط ساطع می‌کند. علاوه بر آن، کابینت سفید رنگ را به  آسانی می‌توانید با سایر رنگ‌ها ترکیب کنید و آشپزخانه‌ای جذاب و دلربا، مطابق با سلیقه‌تان، داشته باشید.

انتخاب رنگ و مدل کابینت، اگر چه بسیار دلچسب و شیرین است اما در عین حال، کاری حرفه‌ای و چالش برانگیز است. پیشنهاد می‌دهیم برای انتخاب رنگ کابینت‌ها از کارشناسان ما در آکس چوب تولید کننده کابینت کمک بگیرید. در نظر بگیرید زیباترین کابینت‌ها هم اگر با رنگ نامناسبی ساخته شوند، بخش زیادی از زیبایی و هارمونی خود را از نظر پنهان می‌دارند.

چرا کابینت سفید و رنگ چوب؟

مدل کابینت رنگ روشن از انواع مدل کابینت های پر طرفدار و جذاب است و این مدل کابینت برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک می تواند انتخاب مناسب و ایده آلی باشد.

اگر فضای آشپزخانه منزل شما دلگیر و کوچک است بهتر است از کابینت های رنگ روشن استفاده کنید تا فضای آشپزخانه تان دلباز و زیباتر به نظر برسد. کابینت های رنگ روشن برای آشپزخانه هایی که نور کافی ندارند و تاریک هستند نیز می توانند بهترین انتخاب باشند

این مدل کابینت آشپزخانه نور را بازتاب می کنند و درخشان تر به نظر می رسند به همین دلیل است که اغلب افراد تمایل دارند برای فضای آشپزخانه منزل خود از این مدل کابینت ها استفاده کنند.

کسانی که علاقمند به ظاهری تمیز و مدرن هستند بهتر است که از کابینت ها با رنگ سفید در درون آشپزخانه خود استفاده نمایند. رنگ سفید به سبب ماهیت خنثی که دارد به خوبی با هر رنگی هماهنگ می شود.

ازین که تا پایان با این محتوا همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. برای مشاهده‌ی و خرید کابینت آشپزخانه، از شما دعوت می‌کنیم صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *