مدل‌های کابینت طوسی برای آشپزخانه

مدل‌های مختلف کابینت طوسی برای آشپزخانه

رنگ طوسی رنگ یک انتخاب هوشمندانه برای طراحی و دیزاین آشپزخانه به حساب می‌آید. این رنگ در هر سبکی که به کار رود، باعث ایجاد نمای شیک و مدرن می‌شود. رنگ طوسی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه به حساب آورد که اگر درست و به جا استفاده شود، تاثیر بسیار زیادی در نمای بصری دکوراسیون خانه و آشپزخانه ایفا می‌کند. با وجود تمام این مزایا، کابینت طوسی یا خاکستری، رنگی خاص است که زیبایی آن مستلزم رعایت نکات بسیاری است.

دکوراسیون آشپزخانه با کابینت طوسی 

یکی از بهترین رنگ‌ها برای انتخاب کابینت آشپزخانه، رنگ خاکستری یا طوسی است. رنگ طوسی، در گروه رنگ‌های خنثی جای می‌گیرد به همین دلیل یک انتخاب هوشمندانه برای کابینت آشپزخانه مدرن به حساب می‌آید. استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون آشپزخانه، به ویژه برای کابینت‌ها، دست شما را برای انتخاب رنگ سایر لوازم باز می‌گذارد. به همین دلیل گفته می‌شود که خاکستری رنگی هوشمندانه است زیرا به آسانی با همه‌ی رنگ‌ها ست می‌شود و البته این موضوع، از ویژگی‌های تمام رنگ‌های خنثی است.

رنگ طوسی را می‌توانید به سادگی با رنگ‌های دیگر در آشپزخانه هماهنگ کنید؛ استفاده از تم رنگی گرم یا سرد در ترکیب با رنگ خاکستری مانعی ندارد. اگر قصد دارید خانه‌ی خود را اجاره بدهید، انتخاب این رنگ به شما کمک می‌کند مستاجران در چیدمان و ایجاد هارمونی بین لوازم منزل، راحت‌تر باشند.

کابینت طوسی روشن 

رنگ طوسی روشن برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مناسب است  و با رنگ‌های تیره، به خوبی هماهنگ می‌شود. کابینت طوسی روشن را در متریال مختلفی از جمله mdf و هایگلاس می‌توان سفارش داد. خصوصا نمونه‌ی هایگلاس از نظر بصری بسیار زیبا و مدرن است و به دلیل بازتاب نور بیشتری که دارد، باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگتر و پرنورتر به نظر برسد.

در دکوراسیون مدرن و کلاسیک، انتخاب رنگ طوسی کمرنگ بسیار هوشمندانه است و جزو مدل‌هایی است که کمتر طراحی به آن پاسخ رد می‌دهد.

کابینت طوسی تیره

کابینت طوسی تیره 

رنگ‌های تیره بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ و پر نور مناسب است؛ زیرا بازتاب نور آن نسبت به رنگ‌های روشن کمتر است. کابینت‌های طوسی تیره بیشتر برای کسانی مناسب است که به رنگ‌های تیره‌تر مثل خاکستری و مشکی علاقمند هستند.

از جمله رنگ‌های مکمل برای طوسی تیره می‌توان به رنگ سفید اشاره کرد. اگر وسایل برقی آشپزخانه‌تان سفید رنگ است، با انتخاب کابینت تیره و خاکستری می‌توانید تضاد چشم‌نوازی در آشپزخانه به وجود آورید و با تعبیه نورپردازی مناسب، زیبایی فضا را دو چندان کنید.

این مدل نیز با متریال ام‌دی‌اف و هایگلاس قابل اجرا است.

مدل کابینت با رنگ طوسی

انتخاب سبک و مدل کابینت با رنگ طوسی 

در وهله‌ی اول انتخاب رنگ طوسی ممکن است برای سبک‌های مدرن مناسب به نظر بیاید، اما واقعیت این است که رنگ طوسی حتی در مدل‌های کلاسیک و نئوکلاسیک نیز ایده‌آل است. از کابینت طوسی رنگ، چه در تم روشن و چه تم تیره می‌توانید برای همه‌ی سبک‌های کابینت استفاده کنید.

با توجه به این که کابینت‌های کلاسیک تنها با وسایل و لوازم کلاسیک هماهنگی دارند، انتخاب رنگ طوسی برای کابینت‌های سبک کلاسیک، قدرت انطباق بیشتری به کاربر می‌دهد. چرا که طوسی رنگی خنثی است و شما با انتخاب‌های بیشتری برای چیدمان لوازم و وسایل خانه و آشپزخانه مواجه هستید. همچنین دست شما باز است، با تغییر دادن جزئیات کوچک، مانند تغییر چند اکسسوری یا چند وسیله‌ی تزیینی ساده، تم آشپزخانه را به راحتی تغییر دهید و با کمترین هزینه، تنوع ایجاد کنید.

مدل کابینت طوسی مدرن

مدل کابینت طوسی مدرن

مدل‌های زیبای کابینت مدرن در رنگ طوسی، باعث خلق فضای ساده و در عین حال جذابی در آشپزخانه می‌شوند. کابینت‌های سبک مدرن، طرح و ظاهر ساده‌ای دارند و در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ قابل اجرا می‌باشد. رنگ خاکستری یکی از بهترین رنگ‌ها برای کابینت‌های مدرن است که با متریال MDF ، هایگلاس و ممبران ساخته می‌شود.

با استفاده از یراق‌آلات استیل و براق، فضای آشپزخانه طوسی رنگ بیشتر به سمت و سوی کابینت مدرن سوق داده می‌شود. برای ایجاد فضای پر روح‌تر و شادتر در این مدل می‌توانید از چند المان رنگی شاد و خاص نیز استفاده کنید.

رنگی مناسب برای کابینت طوسی

ترکیب های رنگی مناسب برای کابینت طوسی 

قدرت انطباق بالا با سایر ترکیب‌های رنگی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از رنگ طوسی است. این رنگ، به القای حس مدرنیته نیز در آشپزخانه کمک می‌کند و در گروه رنگ‌های جدید و لوکس برای کابینت آشپزخانه به حساب می‌آید. طوسی رنگی خنثی است که به سردی گرایش دارد، به همین دلیل ترکیب کردن آن با رنگ‌های گرم‌، باعث خلق فضایی زیبا و منحصربفرد در آشپزخانه می‌شود.

رنگ طوسی طیف گسترده‌ای از تم روشن تا تیره را شامل می‌شود. همچنین این رنگ برای سبک‌های مختلف کابینت کاربرد دارد. به طور کلی، با تعبیه کابینت طوسی رنگ در آشپزخانه از محدودیت‌های دست و پاگیر خبری نیست. مدل‌های مختلف کاشی، سرامیک، کف‌پوش و سایر اکسسوری‌هایی که با رنگ طوسی هماهنگ می‌شوند، کم نیستند و شما با کمی خلاقیت می‌توانید یک آشپزخانه‌ی ایده‌آل و رویایی برای خود داشته باشید.

کابینت سفید طوسی  

ترکیب رنگ سفید با طوسی یکی از بهترین ترکیب رنگ‌های این کابینت است. رنگ سفید نمادی از پاکی و تمیزی است؛ به همین دلیل حضور آن در آشپزخانه باعث القاء حس پاکیزگی و سادگی می‌شود. این ترکیب رنگی، یک نمونه‌ی ایده‌آل برای آشپزخانه‌های کلاسیک و مدرن است. خصوصا در آشپزخانه‌های کوچک که فضا محدودتر است، از کابینت سفید طوسی به عنوان یکی از المان‌های سبک مدرن بسیار استفاده می‌شود. چنانچه از لوازم آشپزخانه سیلور یا طوسی رنگ در آشپزخانه  استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌دهیم در بخش‌هایی از آشپزخانه از رنگ سفید نیز استفاده کنید تا فضای آشپزخانه از یکنواختی دور شود.

 کابینت طوسی طلایی

 کابینت طوسی طلایی 

یکی دیگر از ترکیب‌های رنگی جذاب در کنار طوسی، ترکیب آن با رنگ طلایی در برخی المان‌های آشپزخانه است. برای دستیابی به این ترکیب زیبا، کافی است بخش‌های کوچکی از آشپزخانه، مانند دستگیره‌ی کابینت‌ها، شیرآلات، کلید و پریزها و … را به رنگ طلایی انتخاب کنید. با این راهکار ساده، فضای آشپزخانه روح بیشتری می‌گیرد و در عین حال ظاهر آشپزخانه هم لوکس‌تر به نظر می‌آید. اگر از کابینت سبک کلاسیک طوسی رنگ استفاده می‌کنید، انتخاب منبت‌ها و گل‌دکوراتیوهایی به رنگ طلایی کمک می‌کند فضای آشپزخانه بیشتر به سمت المان‌های اشرافی و سنتی سوق داده شود.

استفاده از رنگ طلایی در کنار رنگ خاکستری، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در مدل کابینت مدرن و کلاسیک طوسی می‌توانید داشته باشید. رگه‌های باریک طلایی رنگ، به شما کمک می‌کند فضای آشپزخانه‌تان از حالت یکنواختی به در آید و گرم‌تر و زیباتر به نظر برسد.

کابینت طوسی و طلایی

کابینت طوسی و چوب

شاید بهترین المانی که ترکیب آن با طوسی دل هر بیننده‌ای را بِبَرد، چوب یا لوازم چوبی باشد. صمیمیت و گرما در ذات چوب نهفته است و لوازم چوبی به خوبی می‌توانند این خصوصیات را به محیط اطراف منعکس کنند. ترکیب رنگی طوسی و چوب، یک چیدمان ایده‌آل برای هر آشپزخانه‌ای است؛ چه آشپزخانه شما بزرگ باشد و چه کوچک، این ترکیب برای منزل شما قابل اجرا است.

از ترکیب رنگ طوسی و رنگ چوب چه در آشپزخانه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک چه آشپزخانه‌های سبک مدرن می‌توانید استفاده کنید. نصب و تعبیه کانتر چوبی یا کابینت جزیره چوبی، یکی دیگر از بهترین راهکارهایی است که گرما و صمیمیت لذت‌بخشی را در آشپزخانه طوسی رنگ پدیدار می‌سازد.

کابینت طوسی و چوب

کابینت طوسی و زرد

در بین کابینت‌های سبک مدرن، ترکیب رنگی طوسی و زرد از زیبایی خاصی برخوردار است و ملاحت منحصربفردی به فضا می‌بخشد. زیبایی و ملاحتی که در ذات رنگ زرد نهفته است، در ترکیب با طوسی به عنوان رنگ مکمل، به اوج خود می‌رسد و آشپزخانه‌ای جذاب را برایتان به ارمغان می‌آورد.

اگر از میز ناهارخوری در میان آشپزخانه استفاده می‌کنید، بکارگیری صندلی‌های ساده و زرد به شیک‌تر بودن این ترکیب کمک می‌کند. برای دستیابی به این ترکیب زیبا، نیاز نیست بخش زیادی از آشپزخانه را زرد کنید؛ بلکه استفاده از یک یا دو المان کوچک زرد، مانند یک گلدان کوچک، شما را به هدفی که دارید نزدیک‌ خواهد کرد.

کابینت طوسی و زرد

انتخاب دستگیره مناسب برای کابینت طوسی 

در کنار همه مزایایی که رنگ طوسی دارد، انتخاب جزئیات برای این کابینت، ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد. دستگیره‌ها بخش مهمی از کابینت هستند که به غیر از نقشی که در باز و بسته کردن کابینت‌ها دارند، در نمای کلی آشپزخانه نیز نقش دارند. خصوصا در کابینت‌های سبک کلاسیک، دستگیره‌ها از اجزای بسیار مهم این کابینت‌ها به حساب می‌آیند.

خوشبختانه رنگ طوسی به دلیل انطباق بسیاری بالایی که دارد، با دستگیره‌های مختلف هماهنگی دارد. اگر تمام بخش‌های کابینت را طوسی انتخاب کرده‌اید، با انتخاب دستگیره‌های مشکی یا طلایی، می‌توانید جلوه‌ی کابینت‌ها را چند برابر کنید.

مدل‌های دستگیره‌ی کشیده و بلند نیز یکی از بهترین دستگیره‌ها برای کابینت طوسی رنگ است که در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی، رنگ چوب و … موجود است. دستگیره‌های کشیده و بلند به دلیل سایز بزرگتری که دارند جلب توجه بیشتری می‌کنند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه از یکنواختی خارج شود. اگر متراژ آشپزخانه‌تان کوچک است پیشنهاد می‌دهیم از دستگیره‌های کشیده به صورت افقی استفاده کنید تا با خطای دید، باعث شود آشپزخانه‌تان عریض‌تر به نظر برسد.

صفحه کابینت طوسی

در مدل کابینت‌های مدرن طوسی، می‌توانید از کابینت‌های بدون دستگیره که به وسیله‌ی مگنت و آهن‌ربا باز یا بسته می‌شوند استفاده کنید. کابینت‌های بدون دستگیره فضای بسیار مدرنی را در آشپزخانه به وجود می‌آورند و مدلی بسیار خاص و زیبا به حساب می‌آیند.

صفحه کابینت طوسی

صفحه کابینت یکی از مهم‌ترین اجزا در کابینت آشپزخانه است که هم بحث مقاومت آن و هم بحث زیبایی آن را نباید نادیده گرفت. اگر تمام کابینت‌های شما طوسی و خاکستری است با انتخاب یک صفحه‌ کابینت متفاوت و زیبا، می‌توان یکنواختی را از فضا دور کرد. صفحه کابینت سفید، مشکی، قهوه‌ای و رنگ چوب، از بهترین رنگ‌های صفحه کابینت برای کابینت‌های طوسی هستند.

چنانچه به سادگی بیشتر اهمیت می‌دهید می‌توانید صفحه و بدنه کابینت را از یک جنس و رنگ انتخاب کنید. یکی از مزایایی که صفحه‌های تیره دارند، مقاومت آن‌ها در برابر لکه و کثیفی است. به همین دلیل است که در بسیاری از کابینت‌ها که رنگ‌هایی به غیر از خاکستری دارند هم از صفحه کابینت با این رنگ استفاده می‌شود. از دیگر امتیازهای صفحه کابینت خاکستری همخوانی آن با هر رنگی از کابینت است که دست کاربر را باز می‌گذارد تا دیزاین و چیدمان مورد علاقه‌ی خود را بر روی کانتر کابینت‌ها پیاده سازد.

صفحه کابینت طوسی

کابینت ام دی اف طوسی

ام دی اف از بهترین متریالی است که در ساخت کابینت مدرن کاربرد دارد؛ ام دی اف متریالی زیبا با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است که در طیف رنگ خاکستری نیز از تنوع رنگ بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه رنگ خاکستری یا طوسی به ذاته از رنگ‌های مدرن محسوب می‌شود، ساخت کابینت ام دی اف طوسی می‌تواند برای آشپزخانه‌های کوچک و مدرن مناسب باشد.

 چنانچه بخواهید از رنگ‌های ترکیبی برای کابینت ام دی اف طوسی استفاده کنید، دست شما برای انتخاب رنگ مکمل بسیار باز است و گزینه‌های متعددی پیش رو خواهید داشت. کابینت ام دی اف مشکی، سفید، رنگ چوب، زرد، قرمز و … همه از بهترین نمونه‌هایی هستند که با رنگ طوسی کابینت هماهنگ می‌شوند.

کابینت طوسی ام دی اف

کابینت طوسی ال شکل

کابینت‌های ال شکل بیشتر در آشپزخانه‌هایی که محدودیت فضا وجود دارد، تعبیه می‌شوند که اتفاقا از نظر زیبایی هم بسیار زیبا هستند. گاهی بخشی از شکل ال کابینت بین آشپزخانه‌ و اتاق نشیمن مشترک است. در این مواقع انتخاب رنگی که خنثی باشد و بتواند ارتباط مناسبی بین این دو فضا ایجاد کند، باعث زیبایی و هماهنگی بیشتر در منزل می‌شود. در این گونه پلان‌ها، کابینت طوسی ال شکل یا ترکیب رنگ طوسی و رنگ چوب بسیار توصیه می‌شود.

کابینت طوسی شکل ال

همانطور که مشاهده کردید، کابینت طوسی در هر سبکی و با هر متریالی قابل اجرا است که هم برای آشپزخانه‌های بزرگ و هم پلان‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است. مهم‌ترین مزیت استفاده از رنگ خاکستری برای کابینت انطباق‌پذیری بسیار بالای آن است که به شما کمک می‌کند، برای چیدمان و هماهنگی لوازم خانه و آشپزخانه دچار زحمت و سردرگمی نشوید. خوشبختانه امروزه با روکش‌های متنوعی که برای چوب وجود دارد می‌توانید کابینت‌های چوبی طوسی سفارش دهید که نسبت به انواع فلزی سادگی شیکی دارند. برای خرید یا سفارش به تولیدکنندگان مصنوعات چوبی مثل آکس چوبی مراجعه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (4)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *