نصب کابینت ممبران | روش نصب انواع کابینت آشپزخانه

نصب کابینت ممبران | روش نصب انواع کابینت آشپزخانه

نصب کابینت ممبران

نصب کابینت ممبران

کابینت ممبران، امروزه بیش از هر کابینت دیگری مورد توجه قرار دارد. دلیل این مساله را می‌توان در قیمت مناسب کابینت ممبران در کنار زیبایی آن در سبک‌های مختلف دانست. چه به کابینت کلاسیک علاقمند باشید و چه کابینت مدرن و یا حتی نئوکلاسیک، که امروزه بسیار پر طرفدارد است، کابینت ممبران متریال مناسبی برایتان خواهد بود. اگر هنوز با کابینت ممبران و خصوصیات منحصربفرد آن آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را تا انتها بخوانید. ما در این مقاله قصد داریم ابتدا کابینت ممبران را به درستی به شما معرفی کنیم و سپس شیوه نصب کابینت ممبران را برایتان توضیح دهیم. از شما دعوت می‌کنیم یا ما همراه باشید:

کابینت ممبران چیست؟

اگر چه کابینت ممبران برای همه نامی آشنا است، اما احتمالا بسیاری از افراد به طور دقیق و صحیح با خصوصیات و ویژگی‌های این کابینت جذاب و زیبا آشنا نیستند.

ممبران در لغت به معنای غشا و پوسته است. در واقع کابینت ممبران به کابینتی گفته می‌شود که مغزی و متریال درونی آن، با پوششی محکم و ضد آب، به نام روکش pvc ، پوشانده شده است.

مغزی کابینت ممبران می‌تواند، ام‌دی‌اف خام یا نئوپان و یا متریال دیگری باشد. اما آنچه ما در ایران با نام کابینت ممبران باکیفیت می‌شناسیم، کابینتی با مغزی ام‌دی‌اف خام است. ام‌دی‌اف خام، معمولا به وسیله‌ی ماشین‌های طراحی که به cnc مشهورند، بنا به سلیقه مشتری، طراحی و حکاکی می‌شود. ماشین cnc قادر است تمام طرح‌ها و مدل‌های مورد نظر مشتری را بر روی ام‌دی‌اف خام حکاکی کند. طرح شما می‌تواند ساده، کلاسیک و یا نئوکلاسیک و یا هر مدل دیگری باشد.

پس از طراحی و حکاکی ام‌دی‌اف خام توسط ماشین cnc ، ام‌دی‌اف خام به وسیله‌ی پوشش پی‌وی‌سی وکیوم و کاور می‌شود. نحوه‌ کار بدین شکل است که ام‌دی‌اف خام به صورت یک‌پارچه و بدون درز و شکاف با pvc پوشانده و وکیوم می‌شود.

آنالیز کابینت ممبران

نام دیگر کابینت ممبران، کابینت وکیوم است. انتخاب این نام، به شیوه ساخت کابینت ممبران اشاره دارد. زیرا همانطوری که گفتیم، پوشش pvc به وسیله‌ی چسب‌های قوی و مستحکم بر روی ام‌دی‌اف خام وکیوم می‌شوند.

کابینت ممبران به دو دلیل ضد آب و رطوبت است:

اول آن که روکش pvc که بر روی آن کشیده می‌شود، متریالی ضدآب و رطوبت است.

دوم آنکه، پوشش pvc به صورت یک‌پارچه بر روی آن کشیده می‌شود و هیچ‌ گونه درز یا شکافی بر روی هر قسمت مجزا از بدنه‌ی کابینت ممبران دیده نمی‌شود.

 

کابینت ممبران

 

البته دوام و ماندگاری کابینت ممبران تا حدود بسیار زیادی،‌ تابع کیفیت ساخت و نحوه‌ی کار کابینت‌ساز و مجری ساخت آن است. چرا که اگر پروسه ساخت این کابینت به درستی طی نشود و یا از متریال ضعیفی برای آن استفاده شود، پس از مدتی pvc از مغزی کابینت جدا می‌شود.

بنابراین اگر قصد دارید کابینت ممبران سفارش دهید، پیشنهاد  می‌دهیم حتما از کابینت‌سازان حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید.

نحوه ساخت درب ممبران

در مدل کابینت ممبران، در واقع این درب‌ها هستند که دارای طرح و مدل هستند. در اصل، اسکلت یا یونیت کابینت‌ها، در همه‌ مدل‌های کابینت تقریبا یکسان هستند و فقط قسمت‌های ظاهری از جمله درب کابینت‌ها هستند که سبک، مدل و رنگ کابینت آشزخانه را تعیین می‌کنند.

درب کابینت ممبران خصوصا در مدل‌های کلاسیک و نئوکلاسیک، دارای طراحی و حکاکی‌های کلاسیک است. به همین دلیل نحوه ساخت درب ممبران کمی دشوارتر از قسمت‌های دیگر است. به همین دلیل باید نهایت دقت و توجه در شیوه‌ی ساخت آن صورت بگیرد.

کابینت آشپز خانه ممبران

طراحی کابینت در آشپزخانه

برای داشتن کابینت‌های زیبا و جادار که متناسب با فضای آشپزخانه شما تدارک دیده شده باشد، لازم است از کمک متخصصان کابینت‌ساز بهره بگیرید. پیشنهاد می‌دهیم انتخاب و سبک کابینت آشپزخانه را متناسب با سایز و متراژ آشپزخانه و همچنین هماهنگی با سبک دکوراسیون منزل‌تان انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر متراژ آشپزخانه‌تان کوچک است، بهتر است از مدل کابینت مدرن با رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید. زیرا کابینت‌هایی به این سبک باعث می‌شود آشپزخانه‌تان بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد.

نقشه کابینت ممبران

پس از انتخاب سبک و مدل کابینت آشپزخانه، لازم است نقشه کابینت‌ها تهیه شود. نقشه‌ی کابینت، جای دقیق کابینت‌های زمینی و دیواری را مشخص می‌کند. همچنین محل اجاق گاز، یخچال، کابینت ظرف‌شویی، جای دقیق ماشین لباس‌شویی و …. همه در نقشه کابینت ممبران پیش‌بینی می‌شود. بسیاری از طراحان کابینت، علاوه بر ارائه نقشه کابینت کاغذی، مدل کابینت‌ها را نیز با طراحی سه‌بعدی شبیه‌سازی می‌کنند. این کار باعث می‌شود، دید بهتری نسبت به فضای آشپزخانه‌تان داشته باشید. از مزیت‌های استفاده از مدل سه‌بعدی، این است که در صورتی که از مدل ارائه شده خوشتان نیامد، می‌توانید آن را با بدون هیچ هزینه‌ی اضافی تغییر دهید. زیرا در بسیاری از مواقع، آن چه در ذهن مشتری است با آن چه واقعا اجرا می‌شود، تفاوت‌هایی دارد.

وجود نقشه کابینت، چه به صورت سه‌بعدی و چه به صورت کاغذی و دو بعدی، برای نصب کابینت ممبران یا هر مدل دیگری از کابینت آشپزخانه لازم و ضروری است.

وسایل و مراحل نصب کابینت ممبران

پیش از هر چیز لازم است ذکر شود که نصب کابینت از هر مدلی که باشد، امری تخصصی و بسیار دقیق است. پس لازم است پروسه نصب کابینت آشپزخانه را به دست کابینت‌سازان و متخصصان نصب کابینت بسپارید.

اندازه‌گیری دقیق، نقشه‌خوانی صحیح طرح کابینت، استفاده از تجهیزات و لوازم کاربردی از جمله مواردی هستند که ممکن است همیشه در دسترس ما نباشند. همچنین نصب کابینت‌هایی مثل کابینت‌های تمام چوب یا کابینت ممبران، با توجه به جزئیات و ریزه‌کاری‌هایی که دارند، کاری بسیار زمان‌بر و دشوار است. اگر نتوانید به درستی کابینت ممبران را نصب کنید، ممکن است به بدنه کابینت‌هایتان آسیب برسانید.

نصب کابینت آشپزخانه

نصب کابینت دیواری ممبران

در ابتدا، باید کابینت‌های دیواری یا همان کابینت‌های ردیف بالا نصب شوند. این کار باعث می‌شود کابینت‌های زمینی، دست‌وپاگیر نباشند. در وهله‌ی اول، محل دقیق هر کابینت را به دقت تعیین کنید.

کابینت‌های ردیف بالا باید به طور کامل به دیوار بچسبند و بین کابینت‌ها و دیوار فاصله‌ای نباشد. برای این منظور، دیوار پشت کابینت باید به طور کامل صاف باشد. در صورتی که دیوار صاف نیست، باید دیوار را با الوار پر کنید تا صاف و یکنواخت باشد.

سپس، محل دقیق پیچ‌ها و اتصالات را ابتدا با یک مداد بر روی دیوار مشخص کنید. برای اندازه‌گیری دقیق لازم است از تراز استفاده کنید. کابینت‌ها را بلند کنید و بر روی دیوار قرار دهید. اگر محل سوراخ‌های کابینت‌ با قسمت‌هایی که شما با مداد بر روی دیوار مشخص کرده‌اید یکسان بود، به این معنی است که محل دقیق سوراخ‌های دیوار را درست پیدا کرده‌اید. پس از این مرحله، اقدام به سوراخ‌ کردن دیوار کنید.

پس از نصب بدنه و یونیت اصلی کابینت، نوبت به نصب سرستون‌ها، تاج، گل‌دکوراتیو و سایر موارد تزئینی است. در انتها، لولاها و اتصالات مربوط به درب کابینت را باید نصب کنید.

نصب کابینت‌ زمینی ممبران

شیوه‌ی نصب کابینت ممبران زمینی، مانند هوایی است. با این تفاوت که، معمولا کابینت‌های زمینی با پایه هم بر روی زمین قرار می‌گیرند. همچنین کابینت‌های زمینی، محل نصب سینک ظرف‌شویی،‌اجاق گاز، ماشین ظرف‌شویی یا ماشین لباس‌شویی نیز هستند. بنابراین باید کابینت‌ها را به درستی عایق‌بندی و آب‌بندی کنید.

پس از نصب کابینت‌های زمینی و نصب سینک ظرف‌شویی و … ، کشوها و درهای کابینت را نصب کنید. پس از انجام همه‌ی این مراحل، نوبت به نصب کانتر یا صفحه‌ی روکابینتی است.

نصب فیتینگ کابینت

امروزه برای نصب کابینت‌های هوایی، از فیتینگ استفاده می‌شود. فیتینگ کابینت، نوعی ابزار و بست است که برای نصب کابینت‌ها به دیوار استفاده می‌شود. با استفاده از فیتینگ، می‌توان ظروف و لوازم بیشتری را درون کابینت‌های دیواری استفاده کرد، بدون آن که بیم آن باشد که کابینت از دیوار جدا شود.

در گذشته از مدل فیتینگ هفت و هشتی استفاده می‌شد. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بست‌ها و اتصالات مدرن‌تری استفاده می‌شود. بدیهی است استفاده از فیتینگ‌های جدیدتر، تحمل وزن بیشتری دارند و شما می‌توانید با خیال آسوده‌تر لوازم بیشتری را درون کابینت‌ها بچینید.

نصب کابینت آشپزخانه

روش نصب تاج کابینت ممبران

اگر کابینت‌های شما در سبک کلاسیک طراحی شده باشند، لازم است تاج و گل‌دکوراتیوهای کابینت ممبران را به طور جداگانه بر روی بدنه‌ی کابینت‌ها نصب کنید. برای این کار لازم است از نوارهای میخ چوبی در قسمت بالای کابینت‌های دیواری استفاده کنید.

با استفاده از نوار‌های میخ، دیگر لازم نیست بدنه‌ی کابینت را سوراخ کنید و تاج‌ها یا گل‌دکوراتیوها را به طور مستقیم بر روی بدنه‌ی کابینت‌ها بکوبید. هنگامی تاج و گل‌دکوراتیوها که بر روی کابینت‌ها نصب شوند، محل نوارها را می‌پوشانند. این شیوه، باعث می‌شود نوارها به هیچ‌ عنوان مشاهده نشوند.

فیلم نصب کابینت ممبران

خوشبختانه امروزه به لطف تکنولوژی و وجود موتور جست‌وجوی گوگل، انواع فیلم‌های آموزشی در فضای وب موجود است. اگر تمایل دارید خودتان شخصا اقدام به نصب کابینت ممبران کنید، حتما پیش از شروع کار، چند نمونه از فیلم‌های آموزشی نصب کابینت را ببینید.

نصب کابینت

همان طوری که مشاهده کردید، نصب کابینت‌ها پروسه‌ای تخصصی و بسیار دقیق است. هر گونه اشتباه، حتی اشتباهات جزئی، می‌توانند زیبایی کابینت‌های را تحت تاثیر قرار دهد. پیشنهاد می‌دهیم نصب کابینت ممبران به به دست استادکاران حرفه‌ای و کابینت ساز بسپارید. استفاده از افراد کاربرد و متخصص، باعث می‌شود فضای آشپزخانه به بهترین شیوه‌ی ممکن آراسته و جذاب باشد.

در پایان از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم.امیدواریم آن چه بیان شد، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

برای دیدن مدل‌های به‌روز و جدید کابینت آشپزخانه، به صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب سری بزنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *