جدیدترین مدل‌های اپن جزیره‌ای آشپزخانه

جزیره یک کانتر محبوب در آشپزخانه است که به شدت بر زیبایی آشپزخانه و اتاق نشیمن می‌افزاید. اگر فضای آشپزخانه با اتاق نشیمن یکسان و بدون حایل‌بندی است، معمولا از اپن جزیره‌ای برای ایجاد حایل و حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شود.

اپن جزیره ای

اپن جزیره جدید

مدل‌های مختلف اپن جزیره باعث می‌شود که دست شما برای انتخاب باز باشد و بتوانید مدل دلخواه‌تان را با کاربری ویژه و مورد پسندتان سفارش دهید. جزیره کانتری است که شما می‌توانید آن را مطابق میل و سلیقه‌تان سفارش دهید بنابراین بهتر است به الگوهای ذهنی خود اعتماد کنید و یک جزیره خلاقانه سفارش دهید!

اپن جزیره ای

کاربرد اپن جزیره

با توجه به نیاز مشتری کاربرد اپن جزیره متفاوت خواهد بود. کانتر آشپزی با تعبیه اجاق گاز، کانتر ظرفشویی با تعبیه سینک ظرفشویی، کانتر غذاخوری با تعبیه چند صندلی و فضایی برای قرارگیری پاها، محفظه نگهداری با تعبیه کابینت‌های بسیار عمیق و جادار در زیر جزیره و غیره، تنها جزئی از کاربردهای اپن جزیره در آشپزخانه به حساب می‌آیند.

مدل‌های اپن جزیره‌ای آشپزخانه

با توجه به پیشرفت علم طراحی، مدل‌های اپن جزیره روز به روز جذاب‌تر و گسترده‌تر می‌شود به طوری که تماشای آن در فضای نت می‌تواند چندین ساعت شما را به خود مشغول سازد! اپن جزیره می‌تواند با توجه به سبک زندگی شما، هر کاربردی داشته باشد؛ به عنوان مثال، تعبیه کتابخانه یا ویترین در قسمت بیرونی جزیره، یکی از مدل‌های جذاب اپن جزیره محسوب می‌شود.

اپن جزیره ای

مدل اپن جزیره ال شکل

در پلان‌های خیلی بزرگ که فضای وسیعی برای آشپزخانه و اتاق نشیمن در نظر گرفته شده است، از مدل جزیره ال شکل استفاده می‌شود. این مدل شبیه به L انگلیسی است و از دو کانتر چسبیده به هم تشکیل شده است که هر قسمت از آن می‌‎تواند کاربرد خاصی داشته باشد.

مدل اپن جزیره هایگلاس

با توجه به درخشش خیره‌ کنند هایگلاس، مدل جزیره هایگلاس نمایی درخشان و بسیار مدرن به خانه و آشپزخانه می‌بخشد؛ خصوصا اگر فضای منزل‌تان کوچک و مینیمال است، این مدل با انعکاس نور بیشتر به بزرگتر نشان دادن فضا کمک بسیاری خواهد کرد.

مدل اپن جزیره ام دی اف

به دلیل قابلی برش‌کاری آسان ام دی اف، تقریبا اکثر مدل‌های جزیره مدرن را می‌توان با متریال ام دی اف طراحی و سفارش داد. در مدل‌های مختلف کابینت ام دی اف، معمولا کانتر جزیره را با رنگی متضاد و متفاوت از کابینت‌های دیواری انتخاب می‌کنند تا جلب توجه بیشتری داشته باشد.

اپن جزیره‌ای متحرک

اگر آشپزخانه‌تان کوچک است یا بر اساس دلایلی دوست ندارید جزیره ثابت در آشپزخانه داشته باشید، ایده‌ی اپن جزیره‌ی متحرک، مزایای وجود جزیره را برایتان فراهم می‌کند در حالی که قابلیت جابجایی را نیز در اختیارتان می‌گذارد. جزیره‌های متحرک به وسیله‌ی چرخ‌های مخفی و بسیار روان جابجا می‌شوند و با فشار دادن اهرمی، می‌توانید آن‌ها را ثابت و از حرکت‌شان جلوگیری کنید.

اپن جزیره کلاسیک

در سبک کلاسیک از جزیره‌های کلاسیک استفاده می‌شود که تفاوت آن در ابعاد جزیره و ظاهر آن است. جزیره‌های کلاسیک معمولا کمی بزرگتر از مدل‌های مدرن هستند و اپن جزیره در بخش بیرونی با گل دکوراتیوهای مختلف و پایه‌های جزیره تزئین می‌شود تا شکوه و جلوه‌ی بیشتری داشته باشند.

جزیره چیست و چه کاربردی دارد؟

اشاره کردیم که جزیره یک پیشخان کاملا مستقل است که با توجه به نیاز مشتری و شرایط آشپزخانه، می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. چه سبک آشپزخانه شما مدرن باشد و چه کلاسیک، پیشخان جزیره بر زیبایی و کارایی آشپزخانه می‌افزاید و باعث می‌شود فضای میانی آشپزخانه کاربرد‌ی‌تر باشد.

جزیره معمولا در آشپزخانه‌هایی با متراژ بالا تعبیه می‌شود، اما اگر آشپزخانه‌تان کوچک است، باز هم می‌توانید جزیره داشته باشید. در آشپزخانه‌های کوچک، اپن جزیره بین آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار می‌گیرد و به عنوان حایل بین این دو فضا در نظر گرفته می‌شود.

فاصله استاندارد اپن جزیره‌ای با میز ناهارخوری

اپن جزیره ای

اگر قصد دارید از اپن جزیره‌ای یا بخشی از آن، به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید، باید فضایی را برای حرکت زانوها در زیر میز در نظر بگیرید. این فاصله در حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر به شکل فضای خالی برای حرکت پاها و زانوها در زیر میز، در نظر گرفته می‌شود.

معمولا کانترهایی که چند کاربرد دارند، با دو ارتفاع ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، بخشی که گاز یا سینک ظرف‌شویی بر روی آن قرار دارد در ارتفاع بالاتر قرار می‌گیرد و سطح دیگری با اختلاف ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر کمتر، به عنوان میز غذاخوری در کنار آن نصب می‌شود. این دو سطح می‌توانند از یک متریال تشکیل شوند و یا از دو متریال متفاوت ساخته شده باشند.

به عنوان مثال، سطحی که لگن ظرف‌شویی بر روی آن قرار دارد از جنس سنگ و قسمت غذا خوری از جنس چوب طبیعی باشد.

سخن پایانی

بدون شک کانتر و اپن جزیره‌ای می‌تواند فضای آشپزخانه شما را مدرن‌تر و جدیدتر جلوه بدهد. اما به غیر از زیبایی غیر قابل انکار کانتر جزیره‌ای، فضاسازی بسیار عالی آن باعث می‌شود وجود جزیره در هر آشپزخانه‌ای قابل توجیه باشد. البته به شرط آن که فضای کافی برای ایجاد فاصله‌ی امن بین جزیره‌ و کابینت‌ها وجود داشته باشد.

ازین که تا پایان همراه این مقاله در آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی مدل‌های کار شده‌ی کابینت آشپزخانه، به صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب بپوندید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *