تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران | چگونه کابینت mdf را تغییر دهیم؟

تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران

تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران

کابینت آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم در هر خانه‌ای به حساب می‌آید.  بی‌‌شک بدون داشتن کابینت‌های مفید و زیبا، که فضای مناسب و کاربردی را برای سازماندهی وسایل شما در اختیارتان بگذارند، نمی‌توان با آرامش به فعالیتهای لازم در آشپزخانه پرداخت. کابینت‌های ما هر چند که در زمان خود منطبق بر مد روز و جدید بوده باشند، باز هم نیاز به ترمیم و تعویض دارند. به همی علت لازم است در بازه‌های زمانی مختلف، بخشی یا همه‌ی آن‌ها را تعویض نمود.

تا چند سال پیش و قبل از روی کار آمدن کابینت ممبران، یا انواع دیگر کابینت‌های جدید، کابینت ام‌دی‌اف مدلی بسیار پر طرفدار و جذاب در آشپزخانه‌های ایرانی بوده است. اگر چه هنوز نیز نقش گسترده‌ای در آشپزخانه‌های ما دارد و به عنوان کابینت اقتصادی بسیار پرطرفدار است. اما کابینت‌های جدیدتر سبک نئوکلاسیک، مانند ممبران یا کابینت رنگ‌پولیشی و … در آشپزخانه‌های لاکچری امروزی بیشتر خودنمایی می‌کنند. ما در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راهکارهای مناسبی برای تعویض کابینت آشپزخانه به شما ارائه دهیم. اگر کابینت ا‌م‌دی‌اف قدیمی در آشپزخانه دارید، این محتوا را در آکس چوب از دست ندهید. ما در این مقاله راهکارهایی برای تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران به شما ارائه می‌دهیم.

تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران
آشپزخانه نئوکلاسیک با کابینت‌های سفید و روکابینتی چوبی ؛ تلفیق پاکی و طبیعت

تعویض درب کابینت ام دی اف با ممبران

بدیهی است که نوسازی کابینت، هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به بازسازی کامل آشپزخانه به همراه دارد. یعنی شما فقط با تعویض بخش‌هایی از کابینت آشپزخانه‌تان می‌توانید ظاهر و کاربرد کابینت‌ها را به تا حد قابل قبولی بهبود دهید.

نونوار کردن کابینت‌ها و بازسازی آشپزخانه تأثیر شگرفی در افزایش روحیه و افزایش بازدهی شما خواهد داشت. با توجه به اینکه امروزه ممبران کابینتی بسیار پر طرفدار به حساب می‌آید، با صرف هزینه‌ی اندک، می‌توان آشپزخانه را بازسازی کرد.

درب کابینت‌ها اصلی‌ترین اجزایی از کابینت‌ها هستند. همچنین درب کابینت‌ها بیشترین نمود ظاهری را در آشپزخانه دارند. البته بیشترین آسیب را نیز درب کابینت‌ها متحمل می‌شوند و زودتر از سایر قسمت‌ها دچار پوسیدگی و خط و خراش می‌شوند.  خصوصا  کابینت ام‌د‌ی‌اف که نسبت به نفوذ آب بسیار آسیب پذیر است و به مرور زمان دچار پوسیدگی و تخریب می‌شود.

در بسیاری موارد یونیت کابینت شما کاملا سالم است و فقط درب‌های کابینت دچار آسیب یا پوسیدگی شده است. در این گونه موارد، می‌توانید با تعویض درب کابینت‌، ظاهر آشپزخانه را دگرگون سازید.

یونیت و اسکلت کابینت در بسیاری از مدل‌های مختلف کابینت از جنس mdf است. بنابراین کار شما برای تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران چندان سخت و دشوار نخواهد بود.

تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران

کابینت ممبران چیست؟

اگر قرار است کابینت‌های جدید شما از جنس ممبران باشند، بهتر است راجع به این متریال بیشتر بدانیم:

کابینت ممبران از ام‌دی‌اف خام که به وسیله ماشین سی‌ان‌سی حکاکی شده است به وجود می‌آید. سپس با روکش pvc، که لایه‌ای مقاوم در برابر آب و رطوبت است وکیوم و پوشانده می‌شود. به همین دلیل، نام دیگر کابینت ممبران، کابینت وکیوم است.

با روی کار آمدن دستگا‌ه‌های سی‌ان‌سی، کابینت ممبران به جزء محبوب آشپزخانه‌های ایران  و جهان تبدیل شد. کابینت‌ ممبران در کنار زیبایی بی حد و حصری که دارد، قابلیت‌های غیرقابل انکاری نیز دارد. همه‌ی این عوامل باعث شده است این کابینت بیشترین محبوبیت را در بین مشتریان داشته باشد.

اگر بخواهیم چند نمونه از فواید کابینت ممبران را بازگو کنیم، در وهله اول باید گفت، ممبران کابینتی مقاوم در برابر رطوبت و آب است. همان طور که می‌دانید این آیتم نقش بسیاری در ماندگاری و زیبایی کابینت آشپزخانه ایفا می‌کند.

در گذشته، طرح‌ها و مدل‌های کابینت کلاسیک تنها بر روی چوب طبیعی قابلیت اجرا داشتند. اما امروزه با استفاده از کابینت ممبران و ماشین س‌ان‌سی، این سبک آشپزخانه قابلیت اجرا دارد. بنابراین اگر تمایل دارید یک کابینت کلاسیک تمام عیار داشته باشید، نیازی نیست که حتما از چوب طبیعی، که هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند، استفاده کنید. ممبران به شایستگی می‌تواند ظاهر و نمای یک کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک تمام عیار را با مقاومت بسیار بالا و هزینه اندک برای شما به وجود بیاورد.

درب کابینت ممبران
استفاده از رنگ‌های روشن باعث بازتاب نور بیشتر در آشپزخانه می‌شود.

برای تعویض کارت درب کابینت ام‌دی‌اف ممبران چه باید کرد ؟

  • یونیت یا اسکلت کابینت‌ها را به دقت بررسی کنید.

برای تعویض درب کابینت‌ها لازم است یونیت یا اسکلت کابینت شما به دقت وارسی شده باشد، تا از سلامت یونیت اطمینان حاصل کنید. نصب درب کابینت‌های جدید بر روی اسکلت کابینت‌های پوسیده که دچار خرابی هستند، اصلا کاری عاقلانه  و مقرو‌ن به صرفه نیست.

در وهله‌ی اول اسکلت کابینت را به دقت وارسی و تمیز کنید. قسمتی از کابینت‌های شما که تخریب یا پوسیده شده را تعویض و ترمیم کنید تا در نهایت خروجی کار‌تان، کاری تمیز و ایده‌آل باشد. سپس از کابینت‌سازتان بخواهید برای اندازه دقیق کابینت‌ها مراجعه کند و مدل پیشنهادی را به شما عرضه کند.

در صورتی که تمایل دارید می‌توانید کابینت‌های ردیف بالایی را افزایش دهید تا کابینت‌های بیشتری در اختیارتان باشد.

آشپزخانه نئوکلاسیک ممبران

سبک کابینت ممبران با ام‌دی‌اف متفاوت است.

  • سبک آشپزخانه را تغییر دهید.

یکی از چالش‌هایی که در تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران با آن مواجه می‌شوید، تغییر سبک کابینت‌ها است.  کابینت‌های ام‌دی‌اف، سبک مدرن هستند و کابینت‌ ممبران، در سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک تعبیه می‌شود. البته شما باز هم می‌توانید درب‌های کابینت ممبران را بدون کنده‌کاری و کاملا صاف و فلت، مانند سبک مدرن، سفارش دهید. اما چنانچه دوست دارید از کابینت های ممبران سبک کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده کنید باید خود را برای تغییرات بیشتری آماده سازید.

تعویض یا تغییر لوسترها، تعویض سینک ظرفشویی، تغییر کاشی‌های بین کابینتی، تغییر دکوری‌هایی که درون آشپزخانه وجود دارندو …. احتمالا بخشی از تغییرات شما برای تغییر سبک آشپزخانه خواهد بود.

  • انتخاب رنگ درب کابینت ممبران

چنانچه دوست دارید تغییرات زیادی در آشپزخانه اعمال کنید، بد نیست در رنگ کابینت ها نیز تغییراتی به وجود آورید. اگر آشپزخانه‌تان کوچک است و یا قصد دارید کابینت‌ها را تا نزدیک به سقف امتداد دهید، از رنگ‌های روشن برای درب‌های جدید استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. همچنین رنگ‌های روشن، تاثیر مثبت بیشتری بر روحیه شما و اعضای خانواده‌تان دارند.

رنگهایی مثل خاکستری روشن، سفید یا شیری‌، قهوه‌ای روشن‌، بژ و … از جذاب‌ترین رنگ‌های کابینت ممبران هستند که امروزه بسیار ترند شدند و مورد پسند سلایق مختلف قرار دارند.

اگر تمایل دارید کابینت‌های جدید را به سبک کلاسیک تغییر دهید، می‌توانید از کابینت‌های دو رنگی مانند، سفید طلایی، قهوه‌ای روشن یا سوخته و سفید ساده استفاده کنید.

از کابینت‌سازتان بخواهید تا جای ممکن، آشپزخانه را به سبک نئوکلاسیک یا کلاسیک تغییر دهد. به عنوان مثال، در کابینتهای کلاسیک و نئوکلاسیک ممبران، هود درون کاور پنهان می‌شود و نباید در دیدرس باشد.

لگن ظرفشویی و شیرآلات ظرفشویی نیز باید با سبک ٱشپزخانه شما هم‌خوانی داشته باشند. به فراخور مساحت آشپزخانه، می‌توانید از یک یا دو کابینت ویترینی استفاده کنید و وسایل و ظروف ویترینی را درون آن‌ها  قرار دهید.

در صورتی که کاشی‌های آشپزخانه با سبک کلاسیک و نئوکلاسیک هم‌خوانی ندارد، می‌توانید از کاشی‌های بین کابینتی استفاده کنید.

کابینت ممبران
کابینت ممبران خاکستری در سبک نئوکلاسیک

هزینه تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران

بدیهی است هنگامی که فقط اقدام به تعویض درب کابینت‌ها می‌کنید، هزینه کمتری نسبت به بازسازی کل کابینت‌ها می‌پردازید. این اقدام می‌تواند هزینه تمام شده شما را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

در صورتی که یونیت کابینت شما پوسیده  یا فرسوده شده است،  پیشنهاد می‌دهیم کابینت‌ها را به طور کامل تغییر دهید.

از نظر قیمت، کابینت ممبران کابینت اقتصادی و مقرون به صرف به حساب می‌آید. البته هزینه آن تا حدودی از کابینت‌هایی مانند هایگلاس یا ام‌دی‌اف گران‌تر است.

پیشنهاد می‌دهیم پروسه تعویض درب کابینت ام‌دی‌اف با ممبران را به کارشناسان و متخصصان کابینت‌ساز بسپارید. کابینت سازان حرفه ای و متخصص می‌توانند پروسه نوسازی کابینت‌های  آشپزخانه را به بهترین نحو ممکن و با نهایت هم‌خوانی با کابینت‌های قبلی به انجام برسانند.

کابینت ممبران نئوکلاسیک، سبکی جدید در آشپزخانه‌های ایرانی

بازسازی و تعویض درب کابینت‌ها یکی از روش‌های مقرون به صرفه و اقتصادی است. بازسازی کابینت‌ها باعث می‌شود ظاهر آشپزخانه شما همواره جدید و مد روز به نظر برسد.  در بسیاری از موارد، تنها با تعویض درب کابینت‌ها و انجام برخی تغییرات جزئی، می‌توانید آشپزخانه‌ای جدید و شیک داشته باشید. خصوصا آن که کابینت‌های ام‌دی‌اف، کاندید مناسبی برای تعویض درب کابینت‌ها هستند.

همان طور که اشاره شد هنگام تعویض درب کابینت‌ها باید به سبک کابینت‌ها نیز توجه کنید. اگر سبک کابینت‌های قبلی با کابینت‌های جدید هم‌خوانی ندارد، لازم است تغییرات دیگری در ظاهر آشپزخانه به وجود آورید. سینک ظرفشویی، لوستر، کاور هود و حتی در بسیاری از مواقع صفحه رو کابینتی و … از گزینه‌هایی هستند که باعث می‌شوند آشپزخانه شما به طور کامل بازسازی و نونوار شود.

در پایان به شما پیشنهاد می‌دهیم برای تعویض کابینت‌ها حتما از کابینت‌سازان حرفه‌ای و از همراهی شرکت‌های متخصص کمک بگیرید.

از اینکه این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه فرموده اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم آنچه بیان شد برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده مدل‌های به‌روز و جدید کابینت آشپزخانه، مدل‌های کابینت ۲۰۲۱  و انواع سبک‌های کابینت آشپزخانه، به صفحه اینستاگرام آکس چوب سری بزنید و صفحه ما را دنبال کنید.

۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *