رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک | بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟

رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک

رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه، کابینت نئوکلاسیک است. کابینت‌های نئوکلاسیک، در واقع تلفیقی از سبک کلاسیک و سبک مدرن هستند. این کابینت‌ها، ظاهری ساده‌تر از کابینت‌های‌ کلاسیک دارند. اما همانند کابینت‌های مدرن نیز، ساده و بدون طراحی نیست! سبک نئوکلاسیک، در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی روی کار آمد و از همان ابتدا، زیبایی خاص خودش را به رخ می‌کشید. گرایش به سادگی، مهم‌ترین ویژگی کابینت‌های نئوکلاسیک است و باعث می‌شود که این کابینت، طرفداران بسیاری داشته باشد. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب، قصد داریم راجع به رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه، همراه ما باشید:

کابینت سبک نئوکلاسیک 

کابینت سبک نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

پیش از آن که بخواهیم راجع به رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک سخن بگوییم، بد نیست به صورت خلاصه توضیح دهیم کابینت نئوکلاسیک چیست ؟

همان‌طور که در مقدمه ذکر شد، کابینت‌های نئوکلاسیک سبکی تلفیقی بین کابینت مدرن و کابینت کلاسیک هستند. این سبک کابینت آشپزخانه، بیشتر برای کسانی مناسب است که هم به سبک مدرن علاقه دارند و هم کابینت‌های کلاسیک را می‌پسندند.

همین ویژگی باعث شده است کابینت نئوکلاسیک در چند سال اخیر، بسیار مورد توجه باشد. از دیگر خصوصیات این کابینت این است، که برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مناسب است. این در حالی است که کابینت کلاسیک، تنها برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است و نباید در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار بگیرد.

طراحی‌‌های آرام و زیبایی که بر روی کابینت نئوکلاسیک وجود دارد، باعث ایجاد یک فضای آرام و جذاب در آشپزخانه می‌شود. همچین شما را به حضور در یک فضای صمیمی دعوت می‌کند.

کابینت سبک نئوکلاسیک، نسبت به کابینت‌های کلاسیک و مدرن، قابلیت انطباق بیشتری دارد. به دلیل این که این سبک کابینت تلفیقی است، می‌توانید از لوازم و وسایل بیشتری برای ست کردن با کابینت‌هایتان استفاده کنید.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک در واقع همان کابینت کلاسیکی است که بسیار ساده و بی‌آلایش شده است. در این مدل، خبری از مدل‌های پر زرق و برق و شلوغ کابینت‌ کلاسیک نیست! خطوط نرم و ملایم بیشتر دیده می‌شوند و رنگ‌های زیبا و شاد در این سبک قابل مشاهده است.

کابینت‌های کلاسیک معمولا رنگ‌های ساده و سنگین دارند، اما رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک از تنوع بیشتری برخوردار است.

سایر جزئیات مانند قرینه‌سازی و پنهان شدن هود در کاور کابینت، همانند سبک کلاسیک رعایت می‌شود و با آن انطباق دارد.

رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک

همانطور که اشاره شد، رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک، تنوع و گستردگی بیشتری نسبت به مدل کلاسیک دارد. اگر چه نمی‌توان در سبک نئوکلاسیک از رنگ‌های خاص و پرانرژی استفاده کرد.

رنگ‌بندی کابینت‌های آشپزخانه، مهم‌ترین و اولین بخشی از آشپزخانه است که در وهله‌ی اول جلب توجه می‌کند. رنگ کابینت می‌تواند شما را شاد و پر انرژی سازد و یا با ایجاد یک فضای کدر، باعث افسردگی‌تان شود.

سایز و اندازه‌ی آشپزخانه، همچنین میزان نور دریافتی از عواملی هستند که در انتخاب رنگ کابینت نئوکلاسیک موثر هستند.

رنگ بندی کابینت نئوکلاسیک

رایج‌ترین رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک عبارتند از:

  • کابینت نئوکلاسیک سفید
  • کابینت نئوکلاسیک طوسی یا خاکستری
  • کابینت نئوکلاسیک شیری یا کرم
  • کابینت نئوکلاسیک رنگ چوب
  • کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای
  • کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای سوخته یا مشکی
  • کابینت نئوکلاسیک با رنگ ترکیبی
  • کابینت نئوکلاسیک با رنگ‌های خاص مانند آبی تیره یا سبز

خوب است بدانید که رنگ‌های خنثی جایگاه ویژه‌ای در سبک نئوکلاسیک دارند. استفاده از رنگ‌های خنثی باعث می‌شود کابینت‌هایتان را بتوانید به آسانی با رنگ‌های دیگر هماهنگ سازید. با توجه به آن که نئوکلاسیک، سبکی تلفیقی است، استفاده از رنگ‌های خنثی دست شما را باز می‌گذارند تا از رنگ‌ها و مدل‌های بیشتری در چیدمان منزل‌تان استفاده کنید.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

علاوه بر سلیقه شخصی، یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در انتخاب رنگ کابینت‌ها، توجه به ویژگی‌های محیطی آشپزخانه است.

  • متراژ آشپزخانه

توجه به بزرگی و کوچکی آشپزخانه، مساله‌ی مهمی در انتخاب رنگ کابینت نئوکلاسیک است. در آشپزخانه‌های کوچک، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کرد. استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود فضای آشپزخانه، بزرگتر دیده شود. در مقابل، رنگ‌های تیره، فضا را بسته‌تر و کوچک نشان می‌دهند.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

  • نور آشپزخانه

نور دریافتی یکی دیگر از آیتم‌های مهم در انتخاب رنگ کابینت نئوکلاسیک است. استفاده از نور طبیعی خورشید، بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند باعث زیبایی بیشتر در فضای آشپزخانه شود. اما امروزه همه‌ی آشپزخانه‌ها، دارای پنجره نیستند یا ممکن است نورگیری مناسبی نداشته باشند. بنابراین در چنین آشپزخانه‌هایی بهتر است از کابینت‌های رنگ روشن که نور را بیشتر بازتاب می‌دهند استفاده کنید.

کابینت‌های رنگ تیره باعث می‌شوند که فضای آشپزخانه کدر و دلگیر به نظر برسد. در این صورت مجبور می‌شوید از نورپردازی حرفه‌ای‌تری استفاده کنید.

  • توجه به رنگ دکوراسیون

رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک باید با رنگ‌بندی چیدمان خانه و دکوراسیون منزل هماهنگ باشد. عدم تناسب و ناهماهنگی در رنگ کابینت‌ها با دکور منزل، باعث می‌شود آشپزخانه و کابینت‌ها مانند یک وصله‌ی ناجور به نظر برسند.

همانطور که گفته شد، استفاده از رنگ‌های خنثی دست شما را برای انتخاب و هماهنگی چیدمان را ساده‌تر می‌سازد. بنابراین اگر می‌خواهید رنگ کابینت‌هایتان قدرت انعطاف بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می‌دهیم از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

با استفاده از رنگ‌های خنثی و ایجاد سایه و روشن، می‌توانید عمق دیوار آشپزخانه را بیشتر نشان دهید. این راه‌کاری ساده است که باعث می‌شود دیوار آشپزخانه عمیق‌تر به نظر برسد.

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

یکی از ویژگی‌های رنگبندی کابینت نئوکلاسیک این است که رنگ‌های مکمل و متضادِ هم نیز در آن کاربرد دارند.

اگر به مدل‌های سنتی و قدیمی علاقمند هستید می‌توانید از رنگ‌های پتینه و کهنه‌نما استفاده کنید. به عنوان مثال کابینت سبز تیره یا آبی سیر، نخودی یا آبی روشن، یکی از رنگ‌های بسیار جذاب کابینت نئوکلاسیک است. این رنگ‌ها خصوصا در آشپزخانه‌های سنتی، بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسند.

برای آن که آشپزخانه‌تان خیلی تیره به نظر نرسد، می‌توانید رنگ‌های تیره‌ای مانند سبز سیر را در کنار رنگ‌های روشنی مانند شیری یا سفید استفاده کنید. یا در صورتی که تمایل دارید، رنگ‌های تیره را با رنگ‌های خنثی و روشن ترکیب کنید.

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

  • کابینت نئوکلاسیک خاکستری

اگر تمایل دارید از رنگ‌های تیره یا متمایل به سرد استفاده کنید، کابینت رنگ خاکستری، یکی از زیباترین رنگ‌ها برای کابینت‌های نئوکلاسیک است. طوسی در زمره‌ی رنگ‌های خنثی دسته‌بندی می‌شود و گرایش اندکی به تم سرد دارد. خاکستری روشن یا خاکستری تیره، دو طیف رنگی جذاب برای سبک نئوکلاسیک است.

همچنین رنگ خاکستری، یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های کابینت نئوکلاسیک ممبران است.

  • کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای چوبی

چنانچه متریال انتخابی شما چوب است، پیشنهاد می‌دهیم کابینت‌هایتان رنگ طبیعی چوب را داشته باشد. از گذشته تا به امروز، چوب و رگه‌های جذابش یکی از زیباترین انتخاب‌ها برای وسایل منزل بوده‌اند.

برای داشتن کابینت‌های نئوکلاسیک قهوه‌ای، چوب طبیعی یک انتخاب عالی است. در این صورت، کابینت‌های شما دارای بافت طبیعی چوب و گره‌های زیبایش خواهد بود.

از دیگر خصوصیات کابینت‌های چوبی این است که پس از مدتی، اگر از رنگ آن خسته شدید، می‌توانید آن‌ها را مجددا رنگ کنید. با این کار، تنوعی نیز به آشپزخانه‌تان بخشیده‌اید.

چوب‌های مختلف، رگه‌ها و رنگ خاص خودشان را دارند، پس با انتخاب آن‌ها می‌‌توان آشپزخانه‌ای منحصربفرد و ویژه داشت.

استفاده از کابینت‌های چوبی قهوه‌ای، باعث القای صمیمیت و ایجاد حس گرما نیز در آشپزخانه می‌شوند و حضوری گرم و خانوادگی را برای شما مهیا می‌سازند.

  • کابینت نئوکلاسیک ممبران رنگ چوب

تنوع رنگی کابینت ممبران نئوکلاسیک بسیار فراوان است. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید کابینت طرح چوب ممبران را انتخاب کنید تا هر چه بیشتر آشپزخانه‌تان شبیه کابینت‌های تمام چوب باشد.

  • کابینت نئوکلاسیک کرم یا شیری

رنگ سفید با تمام خصوصیات جذابش، می‌تواند گزینه‌ی انتخابی شما نباشد! کرم یا شیری، رنگی روشن است که به رنگ‌های گرم گرایش دارد و می‌تواند برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب باشد. همچنین این رنگ باعث می‌شود فضای آشپزخانه شادتر و جذاب به نظر برسد.

  • کابینت نئوکلاسیک سفید

به جرات می‌توان گفت کابینت نئوکلاسیک سفید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سبک نئوکلاسیک است. چرا که این رنگ، تشابه بیشتری با معماری نئوکلاسیک در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی دارد.

با انتخاب رنگ سفید، زیبایی‌ها و جزئیات کابینت نئوکلاسیک بیشتر نشان داده می‌شود. همچنین سفید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌ها کوچک و متوسط است.

می‌توانید انتخاب کنید کابینت‌هایتان رنگ سفید براق داشته باشند و یا مات! همچنین برای ایجاد تضاد و کنتراست رنگی و اجتناب از زوال تکرار، می‌توانید دستگیره‌های کابینت را با رنگ مخالف، مانند مشکی، انتخاب کنید.

کابینت نئوکلاسیک ممبران رنگ سفید

کابینت نئوکلاسیک سفید قدرت انطباق بسیار بالایی با رنگ‌های دیگر منزل خواهد داشت.

همانطور که اشاره شد، کابینت‌های نئوکلاسیک تنوع رنگی بسیاری نسبت به کابینت‌های کلاسیک دارند. انتخاب رنگ‌های خنثی و روشن، یکی از ایده‌آل‌ترین رنگ‌بندی‌های کابینت نئوکلاسیک هستند. در عین حال، انتخاب رنگ‌هایی مانند سبز تیره یا آبی تیره، یک انتخاب جسورانه است که می‌تواند فضای جذاب و منحصربفردی را در آشپزخانه‌تان ایجاد کند و به راستی نمی‌توان زیبایی آن‌ها را نادیده گرفت.

چنانچه در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه  مردد هستید می‌توانید از مشاوره‌ی تلفنی یا حضوری وب‌سایت آکس چوب بهره بگیرید. کارشناسان ما در خدمت شما عزیزان هستند تا در زمینه‌ی انتخاب و خرید کابینت‌های آشپزخانه با شما همراه باشند.

ازین که تا پایان همراه این محتوا بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب بیان شده، در انتخاب رنگ و مدل کابینت نئوکلاسیک مفید واقع شده باشد.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *