طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک

طراحی کابینت ممبران

شهر نشینی و سبک معماری جدید، برای ساختمان سازی، فضای کوچکی را نسبت به گذشته در اختیار ما گذاشته است. آپارتمان نشینی با خانه های کوچک و با تعداد اتاق های کمتر و به طبع آشپزخانه های کوچک تر، یکی از ویژگی های معماری جدید است. فضاهای کوچک با انوهی از وسایل ها و لوازم جدید که دنیای مدرن به ما تحمیل کرده است، تضاد و پارادوکسی است که باعث شده ذهن طراحان دکوراسیون به دنبال راه ها و روش های خلاقانه تری بگردد.

امروزه از کمترین فضا ها، بیشترین استفاده می شود و بشر امروز توانسته خودش را به بهترین شکل ممکن با کمبود جا، تطبیق دهد. اگر شما هم با کمبود جا و فضای محدود در آشپزخانه خود مواجه هستبد، به شما پیشنهاد می دهیم این محتوا را که درباره ی طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک ، در آکس چوب بخوانید.

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک با منبت سفید طلایی

کابینت ممبران چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کابینت ممبران کابینتی جدید با متریال امروزی و نوین است اما طرح آن از کاببینت های قدیمی و کلاسیک در قرن های گذشته، اقتباس شده است. جنس کابینت ممبران از ام دی اف خام است که به وسیله دستگاه های پیشرفته ی CNC بر روی آن نقش ها و طراحی هایی ایجاد شده است. طراحی های ایجاد شده بر روی کابینت ممبران، می تواند فرو رفتگی یا برجستگی داشته باشد. ام دی اف خام پس از طراحی، وارد دستگاه وکیوم می شود و به وسیله لایه پی وی سی، به صورت یکپارچه و بدون درز، وکیوم و روکش می شود.

کابینت ممبران، طراحی ها و نقش و نگار های بیشتری نسبت به کابینت مدرن دارد و بر روی بدنه آن انواع طراحی ها وجود دارد که باعث زیباتر دیده شدن کابینت ممبران می شود.

دست مشتری در طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک باز است:

شاید تصور کنید که کابینت ممبران تنها مخصوص آشپزخانه های بزرگ یا فضاهایی با متراژ بالا ست و چون فضای آشپزخانه شما محدود است نمی توانید از کابینت ممبران استفاده کنید. آکس چوب به شما می گوید این دلیل خوبی نیست که به خاطر کمبود جا، چیزی را که می پسندید را به انجام نرسانید!

یکی از ویژگی های کابینت ممبران این است که مشتری می تواند بر اساس سلیقه خود مدل و رنگ کابینت خود را انتخاب نماید. این بدان معناست که می توانید با کمی هوشمندی در انتخاب رنگ و مدل کابینت ممبران، کابینت خود را جوری انتخاب نمایید که فضای شما بزرگتر و دلباز تر دیده شود!

انتخاب جزییات برای کابینت ممبران در آشپزخانه کوچک

کمبود جا با طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک 

از آنجا که امروزه در اکثر مواقع فضاهای آشپزخانه، کوچک است، فضاسازی برای جاگیری همه ی وسایل به چالش بزرگی برای طراحان تبدیل شده است. برای این کار لازم است از همه ی فضاهای آشپزخانه به صورت کاربردی و بهینه استفاده شود. همه ی زوایا و گوشه کنار ها را می توان با کابینت های کاربردی پر کرد در صورتی که هیچ لطمه ای به زیبایی آشپزخانه شما وارد نیاید.

در طراحی های جدید انواع کابینت، فضاسازی به گونه ای اعمال می شود که از کمترین فضاها بیشترین استفاده ها را بتوان کرد. کابینت های که در گذشته تعداد محدودی کالا در آن ها جای می گرفته است، در امروز کارایی بهتری پیدا کرده اند. برای طراحی آشپزخانه با فضاهای کاربردی تر، کار لازم است با کارشناسان با تجربه در این امر، تماس بگیرید و از پیشنهادات و نظرات آن ها استفاده کنید.

انتخاب کابینت با رنگ های روشن

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک با رنگ های سفید یا روشن

استفاده از رنگ آمیزی سفید یا روشن باعث می شود فضای آشپزخانه شما بزرگتر و جا دار تر به نظر برسد. اگر طرح و مدل کابینت ممبران مطابق سلیقه شما ست و نگران فضای کوچک آشپزخانه خود هستید، می توانید با انتخاب کابینت ممبران به رنگ سفید یا روشن ، این مشکل را حل نمایید. انتخاب کابینت با رنگ های روشن، برای آشپزخانه هایی که فضای کوچکی دارند، مناسب تر است.

شما با انتخاب کابینت ممبران با رنگ های روشن یا سفید، باعث بزرگ تر دیده شدن فضای منزل تان می شود. رنگ های روشن تر کابینت ممبران باعث می شود فضای شما دلباز تر و روشن تر دیده شود و همچنین آشپزخانه خلوت تر و تمیز تر به نظر برسد.

همچنین کابینت ممبران، کابینت جا داری محسوب می شود و اگر در طراحی و ساخت آن با کابینت سازان حرفه ای، مشورت کنید، قطعا می توانید از کمترین جا، بهترین فضا را بدست آورید و مشکلی با کمبود جا و فضا پیدا نخواهید کرد.

نور گیری در کابینت های ممبران طراحی شده برای آشپزخانه های کوچک

نحوه نورگیری و میزان نور پردازی در طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک 

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک باید مد نظر قرار گیرد، میزان نور گیری آشپزخانه است. هر چه میزان نور دهی به آشپزخانه بیشتر باشد، فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده می شود و دلباز تر به نظر می رسد.

نوری که به درون آشپزخانه شما می تابد، ممکن است نور طبیعی باشد و از پنجره ها به دورن فضای آشپزخانه بتابد و یا مصنوعی باشد و از طریق چراغ ها و لامپ ها تامین شود. با میزان نوردهی بیشتر به فضای آشپزخانه می توانید کوچکی فضا را جبران نمایید و محیط آشپزخانه را دلباز تر کنید.

مدل های ساده تر در طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک 

به طور کلی کابینت ممبران کابینت پر نقش و نگاری است. بر خلاف کابینت مدرن که در آن سعی می شود از کمترین تزئینات و جزئیات برای زیبایی استفاده شود، در کابینت ممبران از انواع تزئینات استفاده شده است. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهترین راه حل استفاده از طرح های خلوت تر کابینت ممبران است. سعی کنید طرح ها و نقش های خلوت تری را انتخاب نمایید تا آشپزخانه شما خلوت تر و منظم تر به نظر برسد.

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک سفید طلایی

کابینت ممبران از نظر قیمت مناسب قشر متوسط جامعه است

انواع کابینت های کلاسیک، کابینت های گران قیمتی هستند، اما کابینت ممبران، جزو اقتصادی ترین و به صرفه ترین نوع کابنیت کلاسیک دسته بندی می شود. بر خلاف ظاهر پر زرق و برق کابینت ممبران، قیمت آن چندان زیاد نیست و هزینه ی سنگینی را بر دوش خانواده تحمیل نخواهد کرد. مواد اولیه کابینت ممبران، ام دی اف است، بنابراین برای طراحی و تولید کابینت ممبران هزینه ی بالایی صرف نمی شود. با توجه با قیمت بالای کابینت های کلاسیک چوبی، کابینت ممبران می تواند جایگزین خوبی از نظر قیمت باشد و می تواند به راحتی حس و حال یک فضای کلاسیک را به آشپزخانه شما القا کند.

با توجه به نوع کابینت و طراحی مدل و رنگ آن، کابینت شما می تواند قیمت تمام شده ی متوسط رو به بالا داشته باشد. طبیعی است هر چه طرح و مدل انتخابی شما کم کار تر و ساده تر باشد، قیمت تمام شده آن ارزان تر خواهد بود و بر عکس هر چه در طراحی آن از مدل های پر کار، سر ستون و دستگیره هایی از جنس مرغوب تر استفاده شود، بهای آن افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این ها، مرغوبیت ام دی اف و میزان استفاده از چسب با کیفیت و پی وی سی، از مواردی است که بر روی قیمت تمام شده کابینت ممبران اثر گذار است.

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک رنگ روشن

یکی از مزایای طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک ، ضد آب بودن آن است:

لایه ی پی وی سی که در ساخت و تولید کابینت ممبران، بر روی ام دی اف خام کشیده می شود، ضد آب است. روکش یکپارچه پی وی سی باعث می شود که هیچ درز و شکافی برای نفوذ آب به درون لایه های کابینت باقی نماند. می توان گفت یکی از مزیت های قابل توجه در کاببنت ممبران، نفوذ ناپذیری آن در برابر آب و رطوبت است.

ضد آب و رطوبت بودن کابینت ممبران می تواند یک امتیاز ویژه و مهم برای آشپزخانه کوچک شما باشد. خیالتان آسوده باشد که آب و رطوبت به داخل کابینت های آشپزخانه شما نفوذ پیدا نخواهد کرد و باعث خراب شدن کابینت شما نخواهد شد. این نکته در شهر های رطویتی شمال و جنوب کشور که میزان رطوبت هوا در آنجا بالاست امتیاز قابل توجهی محسوب می شود.

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک

سخن آخر:

کابینت ممبران را می توان یکی از زیباترین انواع کابینت آشپزخانه به حساب آورد. کابینت ممبران با ظاهر کلاسیک و با شکوه سلطنتی خود، می تواند گرمی و وقار خاصی را به محیط منزل شما ببخشد. شما با انتخاب طرح و رنگ مناسب در طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک ، می توانید این زیبایی و حس با شکوه را در منزل خود تجربه کنید و در گذر سالیان از نگرستین به آن لذت ببرید.

امیدواریم این محتوا را در آکس چوب بپسندید و از آن بهره ی لازم را برده باشید. ازین که همراه وبسایت آکس چوب بودید، از شما سپاسگزاریم.

 

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *