کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک

کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک

شاید تصور کنید که کابینت ممبران تنها مخصوص آشپزخانه های بزرگ یا فضاهایی با متراژ بالا ست و چون فضای آشپزخانه شما محدود است نمی توانید از کابینت ممبران استفاده کنید. آکس چوب به شما می گوید این دلیل خوبی نیست که به خاطر کمبود جا، چیزی را که می پسندید را به انجام نرسانید!

یکی از ویژگی های کابینت ممبران این است که مشتری می تواند بر اساس سلیقه خود مدل و رنگ کابینت خود را انتخاب نماید. این بدان معناست که می توانید با کمی هوشمندی در انتخاب رنگ و مدل کابینت ممبران، کابینت خود را جوری انتخاب نمایید که فضای شما بزرگتر و دلباز تر دیده شود!طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک

مدل های کابینت ممبران برای آشپزخانه کوچک

با استفاده از دستگاه حکاکی  CNC می‌توان طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از کابینت ممبران را تولید نمود. در صورتی که فضا به شما اجازه می‌دهد با تعبیه جزیره می‌توانید هم سطح کار بیشتر و هم فضای بیشتری برای نگهداری و سازماندهی وسایل ایجاد کنید. مدل کابینت‌های ویترینی یکی دیگر از گزینه‌های جذاب در مدل کابینت ممبران است که با خطای دید باعث می‌شود دیوار آشپزخانه عمیق‌تر و در نتیجه فضا وسیع‌تر به نظر برسد. اگر تمایل ندارید وسایل درون کابینت‌ها دیده شوند، به جای شیشه‌های شفاف، می‌توانید از شیشه‌های مات استفاده کنید.طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک سفید طلایی

انتخاب کابینت با رنگ های روشن

ویژگی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک

لایه ی پی وی سی که در ساخت و تولید کابینت ممبران، بر روی ام دی اف خام کشیده می شود، ضد آب است. روکش یکپارچه پی وی سی باعث می شود که هیچ درز و شکافی برای نفوذ آب به درون لایه های کابینت باقی نماند. می توان گفت یکی از مزیت های قابل توجه در کاببنت ممبران، نفوذ ناپذیری آن در برابر آب و رطوبت است.

ضد آب و رطوبت بودن کابینت ممبران می تواند یک امتیاز ویژه و مهم برای آشپزخانه کوچک شما باشد. خیالتان آسوده باشد که آب و رطوبت به داخل کابینت های آشپزخانه شما نفوذ پیدا نخواهد کرد و باعث خراب شدن کابینت شما نخواهد شد. این نکته در شهر های رطویتی شمال و جنوب کشور که میزان رطوبت هوا در آنجا بالاست امتیاز قابل توجهی محسوب می شود.

کابینت ممبران چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کابینت ممبران کابینتی جدید با متریال امروزی و نوین است اما طرح آن از کاببینت های قدیمی و کلاسیک در قرن های گذشته، اقتباس شده است. جنس کابینت ممبران از ام دی اف خام است که به وسیله دستگاه های پیشرفته ی CNC بر روی آن نقش ها و طراحی هایی ایجاد شده است. طراحی های ایجاد شده بر روی کابینت ممبران، می تواند فرو رفتگی یا برجستگی داشته باشد. ام دی اف خام پس از طراحی، وارد دستگاه وکیوم می شود و به وسیله لایه پی وی سی، به صورت یکپارچه و بدون درز، وکیوم و روکش می شود.

کابینت ممبران، طراحی ها و نقش و نگار های بیشتری نسبت به کابینت مدرن دارد و بر روی بدنه آن انواع طراحی ها وجود دارد که باعث زیباتر دیده شدن کابینت ممبران می شود.

انتخاب جزییات برای کابینت ممبران در آشپزخانه کوچک

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه کوچک

در پلان‌های کوچک، لازم است از انتخاب طرح‌های شلوغ و پرکار پرهیز کنید و سعی کنید مدل‌هایی از کابینت ممبران را انتخاب کنید که ‌ساده‌تر هستند و جزئیات اضافه‌ای ندارند. (حتی در انتخاب دستگیره‌ی کابینت‌ها) برای استفاده بهینه‌ از فضا، می‌توان کابینت‌ها را تا سقف امتداد داد تا وسایل بیشتری را بتوان در آشپزخانه سازماندهی کرد.

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک با منبت سفید طلایی

کمبود جا با طراحی کابینت ممبران آشپزخانه های کوچک 

از آنجا که امروزه در اکثر مواقع فضاهای آشپزخانه، کوچک است، فضاسازی برای جاگیری همه ی وسایل به چالش بزرگی برای طراحان تبدیل شده است. برای این کار لازم است از همه ی فضاهای آشپزخانه به صورت کاربردی و بهینه استفاده شود. همه ی زوایا و گوشه کنار ها را می توان با کابینت های کاربردی پر کرد در صورتی که هیچ لطمه ای به زیبایی آشپزخانه شما وارد نیاید.

در طراحی های جدید انواع کابینت، فضاسازی به گونه ای اعمال می شود که از کمترین فضاها بیشترین استفاده ها را بتوان کرد. کابینت های که در گذشته تعداد محدودی کالا در آن ها جای می گرفته است، در امروز کارایی بهتری پیدا کرده اند. برای طراحی آشپزخانه با فضاهای کاربردی تر، کار لازم است با کارشناسان با تجربه در این امر، تماس بگیرید و از پیشنهادات و نظرات آن ها استفاده کنید.

نورگیری در طراحی کابینت ممبران آشپزخانه های کوچک 

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک باید مد نظر قرار گیرد، میزان نور گیری آشپزخانه است. هر چه میزان نور دهی به آشپزخانه بیشتر باشد، فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده می شود و دلباز تر به نظر می رسد.

نوری که به درون آشپزخانه شما می تابد، ممکن است نور طبیعی باشد و از پنجره ها به دورن فضای آشپزخانه بتابد و یا مصنوعی باشد و از طریق چراغ ها و لامپ ها تامین شود. با میزان نوردهی بیشتر به فضای آشپزخانه می توانید کوچکی فضا را جبران نمایید و محیط آشپزخانه را دلباز تر کنید.

نور گیری در کابینت های ممبران طراحی شده برای آشپزخانه های کوچک

مدل های ساده تر در طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک 

به طور کلی کابینت ممبران کابینت پر نقش و نگاری است. بر خلاف کابینت مدرن که در آن سعی می شود از کمترین تزئینات و جزئیات برای زیبایی استفاده شود، در کابینت ممبران از انواع تزئینات استفاده شده است. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهترین راه حل استفاده از طرح های خلوت تر کابینت ممبران است. سعی کنید طرح ها و نقش های خلوت تری را انتخاب نمایید تا آشپزخانه شما خلوت تر و منظم تر به نظر برسد.

سخن آخر:

کابینت ممبران را می توان یکی از زیباترین انواع کابینت آشپزخانه به حساب آورد. کابینت ممبران با ظاهر کلاسیک و با شکوه سلطنتی خود، می تواند گرمی و وقار خاصی را به محیط منزل شما ببخشد. شما با انتخاب طرح و رنگ مناسب در طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک ، می توانید این زیبایی و حس با شکوه را در منزل خود تجربه کنید و در گذر سالیان از نگرستین به آن لذت ببرید.

امیدواریم این محتوا را در آکس چوب بپسندید و از آن بهره ی لازم را برده باشید. ازین که همراه وبسایت آکس چوب بودید، از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *