درب کابینت کلاسیک | چگونه مدل درب کابینت‌های کلاسیک را انتخاب کنیم؟

درب کابینت کلاسیک

چگونه مدل درب کابینت‌های کلاسیک را انتخاب کنیم؟

اگر انتخاب کرده‌اید کابینت آشپزخانه‌تان سبک کلاسیک داشته باشد، مهم‌ترین بخش آن، طراحی درها و بدنه‌ی کابینت‌ها است! در واقع درب کابینت کلاسیک، نقش بسیار مهمی در زیبایی و مدل آشپزخانه دارد و انتخاب آن، دغدغه‌ی مهم کسانی است که به کابینت‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک علاقمند هستند. درهای انتخابی باید به نحوی هوشمندانه انتخاب شوند که هم باعث زیبایی آشپزخانه شده و هم مسبب شلوغی فضا نباشند. و در نهایت، با هماهنگی گل‌دکوراتیوها و تاج گل‌های کابینت‌ها باشند.

در این مقاله از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به انتخاب درهای کلاسیک اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم. از شما همراهان همیشگی دعوت می‌کنیم همراه این محتوا باشید:

کابینت کلاسیک چیست؟ تفاوت کابینت کلاسیک با کابینت مدرن

کابینت کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک گروهی از کابینت‌های آشپزخانه هستند که از نظر ظاهری و نمای بیرونی، شبیه به مدل‌های سلطنتی اروپایی هستند. در کابینت‌های کلاسیک، از متد جدید و مدرن تولید استفاده می‌شود و از نظر سایز و فضای کاربردی، با کابینت‌های مدرن تفاوتی ندارند.

در کابینت‌های کلاسیک می‌توانید انواع اکسسوری‌های جذاب را تعبیه کنید و از فضای جادار و کاربردی آن‌ها لذت ببرید.

تنها تفاوت میان کابینت کلاسیک و مدرن، در شکل ظاهری آن‌ها است. کابینت‌های کلاسیک دارای درب و بدنه‌ی سنتی و کنده‌کاری شده هستند، اما کابینت‌های مدرن فاقد هر گونه جزئیات و مدل‌های تزئینی در ظاهر هستند.

با بیان این مقدمه، می‌توان دریافت که درب کابینت کلاسیک، نقش مهمی در زیبایی آن و جلوه‌ی ظاهری آشپزخانه دارد و در انتخاب آن، باید موارد مهمی را در نظر گرفت.

  • درب کابینت‌های تمام چوب 

اگر تصمیم دارید کابینت‌های کلاسیک آشپزخانه‌تان را از جنس چوب طبیعی انتخاب کنید، باید بدانید که بیشتر مدل‌های کابینت چوبی به شکل دست‌ساز کنده‌کاری و منبت می‌شود. پروسه‌ی ساخت درب کابینت‌ کلاسیک چوبی ، زمان‌بر است و به تخصص و تجربه‌ی بسیاری نیاز دارد.

در ابتدا درهای کابینت به دقت حکاکی و کنده‌کاری می‌شوند. پس از نصب یونیت کابینت در آشپزخانه، درها بر روی کابینت‌ها نصب و اندازه‌گیری می‌شوند. این کار برای این انجام می‌شود که درب کابینت کاملا با لولاها و اتصالات اسکلت کابینت تراز و هماهنگ باشد.

درب کابینت‌های تمام چوب

  • چرا پروسه تولید کابینت با درهای چوبی زمان‌بر است؟

پس از اندازه‌گیری و هماهنگی درها با بدنه‌ و یونیت کابینت، درها برای رنگ‌آمیزی و مراحل نهایی مجددا به کارگاه برده می‌شوند. در کارگاه عیب یا ایرادات درب‌ها گرفته شده و سپس به دقت و با وسواس زیاد رنگ می‌شوند. رنگ انتخابی بر حسب سلیقه‌ی مشتری انتخاب می‌شود. می‌تواند رنگ چوب، روشن‌تر یا تیره‌تر باشد و یا هر رنگ دیگری که مشتری تمایل به انتخاب آن دارد.

رنگ کردن درهای کابینت، چند روز طول می‌کشد. چرا که این پروسه چندین بار تکرار می‌شود تا یک رنگ یک‌دست و شکیل بر روی درب‌ها زده شود. در نهایت و پس از خشک شدن کامل رنگ‌ها، درب کابینت با بسته‌بندی‌های مناسب به محل نصب برده می‌شود و به اتصالات یونیت کابینت متصل می‌شود.

این پروسه‌ی تخصصی و زمان‌بر تولید و نصب کابینت‌های کلاسیک تمام چوب، باعث می‌شود که قیمت تمام شده‌ی کابینت‌های چوبی بالا باشد.

اما همانطوری که قابل حدس است، زیبایی و جذابیت این کابینت‌ها نیز با هیچ مدل دیگری از کابینت آشپزخانه، قابل قیاس نیستند. و در واقع، یکی از بهترین مدل‌های کابینت آشپزخانه از نظر زیبایی به حساب می‌آیند.

  • درب کابینت ممبران

در گذشته افراد برای داشتن کابینت‌های کلاسیک، باید از چوب طبیعی استفاده می‌کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی، ماشین‌های حکاکی مدرن و بسیار پیشرفته‌ای به نام دستگاه cnc به بازار عرضه شدند. دستگاه cnc  قادر است تمام طراحی‌ها و کنده‌کاری‌های کابینت کلاسیک را، به زیبایی هر چه تمام‌تر و بدون دخالت دست، ایجاد کنند.

دستگاه cnc، هم چوب طبیعی و هم ام‌دی‌اف و نوپان را حکاکی می‌کند. اما با توجه به قیمت بهینه  و کیفیت بالاتر ام‌دی‌اف، بیشتری متریالی که در ساخت کابینت کلاسیک ممبران کاربرد دارد، ام‌دی‌اف خام است.

ام‌دی‌اف خام وارد دستگاه cnc شده و طرح‌های مورد نظر مشتری بر روی آن حکاکی می‌شود. اگر طرح درب کابینت کلاسیک یا نئوکلاسیک ساده‌تر باشد و تنها حکاکی‌های فرو رفته باشد، این دستگاه حکاکی را در یک مرحله و به شکل فرورفته بر روی ام‌دی‌اف ایجاد می‌کند.

درب کابینت ممبران

  • ایجاد طر‌ح‌های برجسته بر روی درهای کابینت کلاسیک

اما اگر طرح مورد نظر دارای برجستگی و طرح‌های برجسته باشد، کار در دو مرحله صورت می‌گیرد. ابتدا زمینه حکاکی و طراحی می‌شود و طرح برجسته نیز، به شکل جداگانه حکاکی می‌شود. در نهایت طرح برجسته، بر روی درب کابینت چسبانده می‌شود. سپس ام‌دی‌اف خام وارد دستگاه شده و با پوشش مورد نظر وکیوم می‌شود.

عمده‌ پوششی که بر روی بدنه یا درب کابینت‌های ممبران کشیده می‌شود، لایه‌ی pvc است. پی‌وی‌سی، نوعی پلاستیک است که به صورت یکسره و بدون درز یا شکاف، بر روی کار کشیده می‌شود. به همین دلیل کابینت‌های ممبران ضد رطوبت بوده و در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.

قیمت درب کابینت کلاسیک

قیمت درب کابینت کلاسیک بستگی به متریالی دارد که کابینت از آن تشکیل شده است. بدیهی است زمانی که کابینت‌های آشپزخانه چوبی هستند، قیمت کابینت و درهای آن، تابعی از نوع چوب، پیچیدگی حکاکی‌ها و در نهایت زمانی که صرف تولید آن می‌شود، خواهد بود.

می‌توان گفت کابینت‌های کلاسیک تمام چوب، در گروه گران‌ترین و عالی‌ترین کابینت‌های آشپزخانه هستند. طبیعتا هر کدام از اجزای این کابینت قیمت بالایی دارد. زیرا پروسه‌ی تولید سخت‌تری را طی می‌کنند.

اما قضیه در مورد کابینت ممبران کاملا متفاوت است. در کابینت ممبران از ام‌دی‌اف خام که قیمت اقتصادی دارد استفاده می‌شود و حکاکی‌ها به وسیله‌ی ماشین بر روی بدنه و درب کابینت‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین قیمت  ممبران نسبت به کابینت تمام چوب، بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود.

درب کابینت آماده

درهای کابینت ممبران، عمدتا به شکل عمده و طبق سایز‌های استاندارد و از پیش تعیین شده‌ای، آماده می‌شوند. این مساله، می‌تواند در کاهش قمیت و هزینه‌ها موثر باشد.

اگر ترجیح می‌دهید آشپزخانه‌ای خاص با مدل‌ خاص یا اندازه‌ی دلخواه داشته باشید، کارتان شخصی خواهد بود و طبیعتا باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

درب کابینت چوبی

مدل درب کابینت کلاسیک 

دست شما برای انتخاب درب کابینت‌‌های کلاسیک بسیار باز است. با رجوع به آلبوم یا کاتالوگ کابینت کلاسیک، می‌توانید انواع مدل‌های جذاب و مد روز را پیدا کنید.

با توجه به مدل چیدمان خانه و آشپزخانه، همچنین نوع سلیقه‌‌ی شخصی‌تان، می‌توانید از طرح‌های شلوغ و یا طرح‌های ساده انتخاب کنید. امروزه مدل‌ها و طراحی درب کابینت کلاسیک آشپزخانه به حدی زیاد هستند که بتوانید طرح و مدل مورد نظرتان را از میان صد‌ها مدل، با رنگ و طرح‌های جذاب پیدا کنید!

اگر آشپزخانه‌ی نسبتا کوچکی دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم از طرح‌های ساده و خلوت استفاده کنید. طرح‌های ساده باعث می‌شوند فضای آشپزخانه، کوچک و سرگیجه‌آور به نظر نرسد. اما اگر فضای آشپزخانه‌تان به حد کافی بزرگ است، طرح‌هایی با کنده‌کاری‌های ریز، گزینه‌ی مناسبی برایتان خواهد بود.

توجه به رنگ کابینت‌ها، آیتم دیگری است که در دلباز‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه موثر است.

طبیعتا رنگ‌های روشن‌تر به دلیل بازتاب نور بیشتر، فضای آشپزخانه را دلبازتر نشان می‌دهند.

ویترین کابینت کلاسیک

جنبه‌ی تزئینی در کابینت‌های کلاسیک بسیار مهم است. معمولا در آشپزخانه‌های کلاسیک چند کابینت ویترینی تعبیه می‌شود.

درب کابینت کلاسیک ، تنها دارای یک قاب و چارچوب است که به وسیله‌ی شیشه پوشانده می‌شوند.

  • کابینت‌های درب شیشه‌ای به بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه کمک می‌کنند. همچنین باعث می‌شوند عمق دیوار آشپزخانه عقب‌تر به نظر برسد.
  • از دیگر مزیت‌های کابینت‌های درب شیشه‌ای این است که می‌توانید انواع ظروف زیبا و تزئینی خود را در آن‌ها قرار دهید. با این کار، بر وجه زیباشناختی و دکوراتیو آشپزخانه‌ی کلاسیک‌تان می‌افزایید.
  • اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از شیشه‌های معمولی استفاده کنید. در این صورت، باید ظروف زیبا و خاص و کلاسیک‌تان را درون آن‌ها بچینید. اما در صورتی که دوست داشته باشید می‌توانید از شیشه‌های مات استفاده کنید.
  • درب کابینت کلاسیک شیشه‌ای عمدتا به شکل قرینه در آشپزخانه تعبیه می‌شود. قرینه‌سازی در آشپزخانه‌های کلاسیک، آیتم مهمی است که معمولا طراحان به آن پایبند می‌باشند.

ویترین کابینت کلاسیک

کاتالوگ درب کابینت ممبران

تمام شرکت‌های معتبر سازنده درب کابینت کلاسیک ، کاتالوگی دارند که به راحتی می‌توانید از آن‌ها مدل و طرح انتخابی‌تان را سفارش دهید.

اگر کابینت شما ممبران است، یا تمایل دارید از کابینت رنگ پولیشی استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم از مدل‌هایی با طرح‌های درشت‌تر انتخاب کنید. سعی کنید انتخاب‌تان طرح‌های ظریف، کوچک و خیلی ریز نباشد.

  • همانطور که در بالا نیز اشاره شد، در کابینت ممبران، روکش پی‌وی‌سی بر روی ام‌دی‌اف خام چسبانده و وکیوم می‌شود. اگر طرح‌های انتخابی درها، خیلی پیچیده و با جزئیات کوچک یا ریز باشد، ممکن است عمل وکیوم شدن به خوبی صورت نگیرد. پوشش pvc اگر به درستی چسبانده نشود، پس از مدتی جدا می‌شود.  البته این مساله برای طرح‌های درشت اتفاق نمی‌افتد.
  • در مورد کابینت رنگ پولیشی نیز این موضوع صادق است.  کابینت‌های رنگ پولیشی چند بار رنگ می‌شوند و پس از هر بار رنگ شدن، سمباده می‌خورند. جزئیات کوچک و بسیار ریز، مانع سمباده خوری دقیق درب کابینت می‌شود. بنابراین مدل‌هایی با طرح‌های درشت‌، بهتر و شکیل‌تر رنگ می‌گیرند و بهتر سمباده می‌خوردند.

 

خرید کابینت کلاسیک یکی از جذاب‌ترین و در عین حال شیک‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه است. آشپزخانه کلاسیک با دکوراسیون کلاسیک و چیدمان سنتی، بسیار خوش می‌نشیند.

اگر تمایل دارید از کابینت‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک در آشپزخانه‌تان استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم از کاتولوگ درب کابینت کلاسیک آکس چوب دیدن فرمایید. همچنین پیج اینستاگرام آکس چوب، مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه را به اشتراک می‌گذارد.

ازین که تا پایان همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب بیان شده برایتان کارساز و مفید واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *