کمد دیواری ممبران

کمد دیواری ممبران

کمد ممبران

کمد دیواری ممبران چیست

به مدل‌های مختلف کمدهای دیواری که از متریال ممبران یا وکیوم ساخته می‌شوند، کمد دیواری ممبران گفته می‌شود. در انواع مختلف کمد دیواری ممبران، جنس و متریال مصرفی کمد از جنس ام دی اف خام است که با روکش PVC به صورت یکپارچه و بدون شکاف، وکیوم یا پوشش داده می‌شود. البته قسمت‌های داخلی کمد دیواری، که هنگام بسته بودن درب‌ها قابل مشاهده نیست، از جنس ام دی اف روکش لمینت یا سایر متریال خواهد بود تا هزینه‌ی تمام شده‌ی کمد دیواری کاهش یابد. با توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل، حکاکی و نوع منبت‌هایی که ممکن است بر روی کمد دیواری ممبران نصب شود، متفاوت خواهد بود. در سبک مدرن، کمد دیواری ممبران فاقد جزئیاتی یا طراحی‌های جانبی است.

کاربرد کمد دیواری ممبران

معمولا اگر جنس کابینت‌های آشپزخانه از ممبران انتخاب شده باشد، جنس کمد دیواری‌هایی که در منزل نصب می‌شود، مانند اتاق خواب‌ها یا پذیرایی، از جنس ممبران خواهد بود. کمد دیواری و کابینت ممبران معمولا در دکوراسیون‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک، که نیاز به وجود حکاکی و منبت‌های دکوراتیو هست، بیشتر به کار می‌روند. البته در سبک مدرن هم می‌توان از متریال ممبران به شکل ساده و بدون حکاکی استفاده نمود.

انواع کمد دیواری ممبران

ممبران یک متریال بسیار شیک و زیبا و البته مقاوم است؛ به همین دلیل چند سالی که کاربرد زیادی در ساخت کابینت و کمد دیواری منازل خصوصا در سبک کلاسیک پیدا کرده است. تمام جزئیات و کنده‌کاری‌هایی که سابقا در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک تنها با چوب طبیعی قابلیت اجرا و ساخت داشتند، امروزه با استفاده از تکنولوژی ساخت ممبران، با هزینه‌ی بسیار کمتری ساخته و تولید می‌شوند. قابلیت دستگاه CNC (دستگاهی که ام دی اف خام را مطابق طرح و مدل انتخابی برش و حکاکی می‌کند) به شکلی است که می‌توان انواع کمد دیواری ممبران را در طرح‌ها و سبک‌های مختلف و البته در رنگ‌ها و مدل‌های متنوع تولید و اجرا کرد.

جدیدترین مدل‌های کمد دیواری ممبران

خوشبختانه ممبران این امکان را به طراحان می‌دهد تا انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف کمد دیواری‌ها را بتوان با آن ساخت و در رنگ دلخواه مشتری تولید کرد. انواع طرح‌های جدید، که ممکن است در سبک‌های مختلف دکوراسیون سفارش و اجرا شوند، با این متریال به بهترین و زیباترین شکل اجرا می‌شود به طوری که مشتری احتمالا پس از دیدن این همه زیبایی و ظرافت شگفت‌زده خواهد شد. با توجه به گرایش سلیقه‌ی عمومی به سمت دکوراسیون نئوکلاسیک، انواع کمد دیواری‌های سبک نئوکلاسیک جزو جدیدترین مدل‌های کمد دیواری ممبران در دنیای مد امروز محسوب می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند.

مزایای کمد دیواری ممبران

مهم‌ترین و عمده‌ترین مزیت کمد دیواری ممبران قابلیت اجرای آن در سبک‌ها و طرح‌های مختلف، از جمله سبک فاخر کلاسیک، با قیمت اقتصادی و مناسب است. تا قبل از پیدایش ممبران، طرح‌های کلاسیک تنها با استفاده از هنر دست طراحان و فقط بر روی چوب طبیعی و با هزینه‌ی تولید بسیار بالا ساخته می‌شدند و به همین دلیل همه‌ی افراد توانایی سفارش آن را نداشتند. از دیگر مزایای این مدل کمد دیواری، امکان ساخت مدل‌های بسیار متنوع و جذاب در زمان بسیار کوتاه است. همچنین این متریال اگر به صورت کامل وکیوم شود، تا حد قابل قبولی در مقابل رطوبت و آب مقاوم است و به شرط کیفیت ساخت استاندارد، ماندگاری و دوام بسیار بالایی نیز دارد.

معایب کمد دیواری ممبران

مهم‌ترین عیب کمد دیواری ممبران، اجرای تخصصی آن است؛ در صورتی که ممبران، چه در مورد کمد دیواری و چه کابینت آشپزخانه، به صورت کامل و حرفه‌ای و توسط ماشین‌آلات باکیفیت به شکل صحیح و استاندارد وکیوم نشود، مقاومت آن در مقابل رطوبت کاهش می‌یابد و حتی ممکن است ورق PVC آن در مدت زمان کوتاه، زدوده و جدا شود. به همین دلیل، کیفیت و مقاومت ممبران تا حد زیادی به مجری و تولید کننده آن بستگی دارد. همچنین قطعات ممبران در صورت خرابی، ممکن است قابلیت تولید در رنگ و طرح مورد نظر قبلی را نداشته باشد یا هزینه‌ی تولید مجدد آن بیشتر باشد.

کمد ممبران چیست؟

پیش از آن که بخواهیم کمد دیواری ممبران یا کمد لباس ممبران را به شما معرفی کنیم، بهتر است کمی راجع به خود متریال ممبران سخن بگوییم.

ممبران نوعی متریال ضد آب و ضد رطوبت است که به وسیله‌ی pvc روکش می‌شود. ممبران این قابلیت را دارد که در انواع طرح‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن کاربرد داشته باشد. یکی از مصارف پر کاربرد ممبران، کابینت آشپزخانه ممبران است که این روزها بسیار پر طرفدار می‌باشد.

کمد ممبران

طرح‌ها و منبت‌هایی که بر روی کمد دیواری یا کمد ممبران حک می‌شود، توسط ماشین cnc صورت می‌گیرد. لایه‌ی اصلی و درونی ممبران، ام‌دی‌اف خام است و پس از   حکاکی، به صورت یک‌پارچه با pvc وکیوم می‌شود.

با توجه به آن چه راجع به ممبران بیان شد، کمد ممبران نوعی از کمد‌های دیواری و یا معمولی است که از متریال ممبران ساخته شده است.

تفاوت کمد و کمد دیواری ممبران

در گذشته استفاده از کمد به عنوان کمد لباس، بسیار مرسوم بود. اما پس از اینکه کارایی و بهره‌وری کمد‌های دیواری افزایش یافت، کم‌کم و به مرور زمان، استفاده از کمد لباس منسوخ شد. این روزها با توجه به این که ممکن است برخی آپارتمان‌های کوچک و نقلی در اتاق خواب‌ها دارای کمد دیواری نباشند، کمد لباس دوباره استفاده می‌شود. افراد بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند کمدی مستقل و جادار برای نظم و سازماندهی وسایل اتاق خود داشته باشند و بتوانند در صورت نیاز آن را جابجا کنند.

قابلیت حمل کمد‌های لباس، یکی از مهم‌ترین مزیت این نوع کمد به حساب می‌آید.

کمد دیواری ممبران ریلی

کمد دیواری ممبران ریلی، همانطوری که از نامش پیدا است، از متریال ممبران ساخته شده است. بدنه و اسکلت کمد دیواری، می‌تواند از هر جنسی مانند چوب یا ام‌دی‌اف خام و یا حتی نئوپان باشد. اما درب و قسمت‌های قابل رویت کمد دیواری، از جنس ممبران ساخته می‌شود. البته شما می‌توانید قسمت‌های داخلی کمد را نیز از جنس ممبران سفارش دهید.

کمد دیواری ممبران، در سبک خانه‌های کلاسیک بسیار کاربرد دارد و می‌تواند دارای تاج و کنده‌هاری متعدد باشد. با توجه به این که قیمت کمد دیواری ممبران نسبت به نمونه‌های منبت شده چوبی بسیار مناسب‌تر است، این کمد در سبک کلاسیک کاربرد گسترده‌ای دارد.

اگر فضای کافی در اختیار ندارید و یا تمایل دارید از فضای موجود به نحو بهینه‌تری استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم از کمد دیواری ریلی ممبران استفاده کنید. همچنین کمد ممبران، به دلیل خاصیت ضد رطوبتی که دارد، گزینه‌ی بسیار عالی برای کمد حمامی نیز می‌باشد. زیرا هم ریلی است و جای کمی اشغال می‌کند و هم ممبران است و دچار پوسیدگی نمی‌شود.

کمد ممبران

قیمت کمد دیواری ممبران

قیمت کمد دیواری ممبران بسته به اندازه، حجم و جنس متریال بکار رفته متفاوت است. البته هزینه‌ای که برای کمد دیواری پرداخته می‌شود، صرفه‌ی اقتصادی دارد. زیرا کمد دیواری‌ها در جای‌گیری و ساماندهی وسایل و خرت‌وپرت‌های خانه بسیار موثر هستند.

پیشنهاد می‌دهیم از اکسسوری‌های مختلف برای نظم و سازماندهی فضای درون کمد‌ استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌های نظم دهنده، قیمت کمد دیواری را افزایش می‌دهند، اما کارایی و بهره‌وری آن را نیز بالا می‌برند و در نهایت باعث می‌شوند از فضای موجود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

کمد دیواری گرانتر است یا کمد لباس؟

در پاسخ به این سوال باید گفت کمدهای دیواری قیمت کمتری نسبت به کمدهای لباس با متریال مشابه دارند. این موضوع به دلیل آن است که در کمد دیواری، یک طرف دیوار است و به متریال کمتری نیاز است. همچنین جنبه‌های تزئینی و دکوراتیو در مدل کمد دیواری کمتر است. این موضوع می‌تواند در کاهش قیمت کمد دیواری نسبت به کمد لباس نقش داشته باشد.

کمد ممبران
با استفاده از اکسسوری‌های مختلف و کاربردی، می‌توان از کمد‌ به شکل بهینه‌تری استفاده نمود.

سخن پایانی

نقش انواع کمد‌ها را در زیبایی و نظم اتاق نمی‌توان نادیده گرفت. کمد دیواری و کمد لباس، هر دو مزیت‌هایی دارند و کارایی فضا را افزایش می‌دهند. همان طور که اشاره شد، امروزه به لطف تکنولوژی و وجود اکسسوری‌های نظم دهنده درون کابینت و کمد، کارایی و بهره‌وری کابینت‌ها و کمد‌ها افزایش پیدا کرده و فضای مفید‌تری در اختیار ما قرار گرفته است.

برای مشاهده‌ی انواع کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و کمد‌های لباس، پیشنهاد می‌دهیم صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید و از مدل‌های کار شده و به‌روز ما مطلع شوید.

در پایان از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. امیدواریم مطالبی که ارائه شده است برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (5)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *