کمد ممبران؛ با کمد دیواری و کمد لباس ممبران فضای اتاق‌ و منزل‌تان را متحول کنید!

کمد ممبران

کمد ممبران

اگر به دنبال مدل‌های جدید کمد دیواری بوده باشید، احتمالا نام کمد ممبران برایتان آشنا است. کمدی که از جنس ممبران ساخته شده و مقاومت و دوام بسیار بالایی نسبت به مدل‌های مشابه دارد. همان طور که می‌دانید، کمد دیواری یکی از مهم‌ترین اجزاء در هر خانه‌ای است. وجود کمد دیواری، از هر نوعی که باشد، کمک می‌کند تا وسایل و لوازم ما، سروسامانی به خود گرفته و مرتب‌تر باشند.

امروزه به دلیل کاهش متراژ خانه‌ها و به دنبال آن کوچک شدن اتاق‌خواب‌ها، برخی اتاق‌ها ممکن است بدون کمد دیواری طراحی شوند. در چنین اتاق‌هایی، لازم است از یک کمد لباس برای جای‌گیری لباس‌ها و وسایل استفاده نمود. در این محتوا قصد داریم راجع به کمد ممبران و انواع آن سخن بگوییم. اگر به دنبال کمد دیواری جذاب و منحصربفرد، خصوصا در نمونه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک، هستید از شما دعوت می‌کنیم تا پایان با آکس چوب همراه باشید:

کمد ممبران چیست؟

پیش از آن که بخواهیم کمد دیواری ممبران یا کمد لباس ممبران را به شما معرفی کنیم، بهتر است کمی راجع به خود متریال ممبران سخن بگوییم.

ممبران نوعی متریال ضد آب و ضد رطوبت است که به وسیله‌ی pvc روکش می‌شود. ممبران این قابلیت را دارد که در انواع طرح‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن کاربرد داشته باشد. یکی از مصارف پر کاربرد ممبران، کابینت آشپزخانه ممبران است که این روزها بسیار پر طرفدار می‌باشد.

کمد ممبران

طرح‌ها و منبت‌هایی که بر روی کمد دیواری یا کمد ممبران حک می‌شود، توسط ماشین cnc صورت می‌گیرد. لایه‌ی اصلی و درونی ممبران، ام‌دی‌اف خام است و پس از   حکاکی، به صورت یک‌پارچه با pvc وکیوم می‌شود.

با توجه به آن چه راجع به ممبران بیان شد، کمد ممبران نوعی از کمد‌های دیواری و یا معمولی است که از متریال ممبران ساخته شده است.

تفاوت کمد و کمد دیواری ممبران

در گذشته استفاده از کمد به عنوان کمد لباس، بسیار مرسوم بود. اما پس از اینکه کارایی و بهره‌وری کمد‌های دیواری افزایش یافت، کم‌کم و به مرور زمان، استفاده از کمد لباس منسوخ شد. این روزها با توجه به این که ممکن است برخی آپارتمان‌های کوچک و نقلی در اتاق خواب‌ها دارای کمد دیواری نباشند، کمد لباس دوباره استفاده می‌شود. افراد بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند کمدی مستقل و جادار برای نظم و سازماندهی وسایل اتاق خود داشته باشند و بتوانند در صورت نیاز آن را جابجا کنند.

قابلیت حمل کمد‌های لباس، یکی از مهم‌ترین مزیت این نوع کمد به حساب می‌آید.

کمد وکیوم چیست؟

اگر به دنبال کابینت آشپزخانه ممبران یا کمد ممبران رفته باشید، احتمالا شنیده‌اید که برخی از کابینت‌سازان از نام کابینت وکیوم نیز استفاده می‌کنند. در واقع، وکیوم همان ممبران است که به پروسه‌ی ساخت ورق ممبران اشاره دارد. به دلیل آن که در ساخت کابینت یا کمد ممبران، پوشش pvc بر روی ام‌دی‌اف خام وکیوم می‌شود، ممبران با نام وکیوم نیز شناخته می‌شود.

کمد وکیوم

جدیدترین کمد لباس وکیوم

ظاهر کمد‌های امروزی چه از نوع دیواری و چه کمد لباس، با آنچه ما در گذشته می‌شناختیم فرق کرده است. در ادامه چند نمونه از رایج‌ترین انواع کمد را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کمد لولایی

کمد لولایی، همان مدل ساده کمد‌های قدیمی است که درب آن، به وسیله‌ی لولا باز یا بسته می‌شود. کمد‌های لولایی، به فضایی برای باز شدن درب کمد نیاز دارند. بنابراین برای اتاق‌های کوچک گزینه‌ی مناسب نیستند.

نحوه‌ی استفاده کمد‌ لولایی بسیار ساده و آسان می‌باشد و دسترسی کاملی به فضای درون کمد را در اختیارتان قرار دهد. از مدل کمد لولایی، هم به عنوان کمد دیواری و هم کمد لباس می‌توان استفاده کرد.

  • کمد ریلی

در کمد ریلی، درهای کمد بر روی ریل‌هایی قرار می‌گیرند که در امتداد یکدیگر می‌لغزند. انواع کمد ریلی برای اتاق‌های کوچک و مینیمال بسیار مناسب هستند. با توجه به کوچک بودن فضای اتاق‌ها، استفاده از کمد ریلی چه به صورت کمد دیواری و چه به صورت کمد لباس بسیار فراگیر شده است.

کمد ریلی دسترسی کمتری نسبت به کمد لولایی در اختیارتان قرار می‌دهد. در این مدل، یکی از درها روی دیگری قرار می‌گیرد و نمی‌توان دو درب کمد را هم‌زمان و به طور کامل باز نمود.

کمد حمامی ممبران
نمونه‌ای کمد حمامی ممبران که در برابر آب و رطوبت مقاوم است.
  • کمد ترکیبی

از ترکیب دو مدل کمد ریلی و لولایی، کمد ترکیبی به وجود می‌آید. در این مدل، نحوه‌ی باز شدن درب بدین شکل است که درب کمد در امتداد ریل‌ها تا می‌خورد و سپس به شکل لولایی باز می‌شود.

در اتاق‌هایی که نیاز به یک کمد بزرگ و جادار است، اما درب کمد را نمی‌توان به طور کامل و لولایی باز کرد، از کمد ترکیبی استفاده می‌شود. استفاده از کمد ترکیبی باعث می‌شود درب‌ها به طور کامل باز شوند و فضای کمتری از مساحت اتاق اشغال شود. استفاده از این کمد چندان مرسوم نیست و در فضاهای خاصی مانند اتاق پرو و … قابل استفاده است.

  • کمد‌های بدون درب

مدل دیگری از کمد‌ها، که امروزه بسیار کاربرد دارند، مدل کمد‌ بدون درب است. کمدهای بدون درب به نحوی تعبیه می‌شوند که فضای داخل کمد زیبا و جذاب به نظر برسد.

بدیهی است که در این مدل کمد، چه از نوع دیواری و چه کمد لباس، باید در چیدمان و نظم وسایل داخل کمد نهایت دقت را به خرج داد. در کمد دیواری بدون درب، وسایل درون کمد دیده می‌شوند و لازم است همیشه کمد مرتب به نظر برسد.

پوتین‌، چکمه، کیف، لباس، پالتو، چتر، کراوات و …. از وسایلی هستند که در کمد‌های بدون درب به زیبایی هر چه تمام‌تر چیده می‌شوند. کمد بدون درب هم می‌تواند به شکل کمد دیواری و هم کمد قابل حمل طراحی و ساخته شود.

از کمد‌های دیواری بدون درب، معمولا در اتاق‌های لباس استفاده می‌شود تا لباس‌های درون کمد به خوبی نمایش داده شوند.

قابل به ذکر است کمد بدون درب، تنها در سبک مدرن کاربرد دارد و نباید از آن در چیدمان کلاسیک استفاده نمود.

کمد ممبران
نمونه‌ای از یک کمد دیواری بدون درب

کمد دیواری ممبران ریلی

کمد دیواری ممبران ریلی، همانطوری که از نامش پیدا است، از متریال ممبران ساخته شده است. بدنه و اسکلت کمد دیواری، می‌تواند از هر جنسی مانند چوب یا ام‌دی‌اف خام و یا حتی نئوپان باشد. اما درب و قسمت‌های قابل رویت کمد دیواری، از جنس ممبران ساخته می‌شود. البته شما می‌توانید قسمت‌های داخلی کمد را نیز از جنس ممبران سفارش دهید.

کمد دیواری ممبران، در سبک خانه‌های کلاسیک بسیار کاربرد دارد و می‌تواند دارای تاج و کنده‌هاری متعدد باشد. با توجه به این که قیمت کمد دیواری ممبران نسبت به نمونه‌های منبت شده چوبی بسیار مناسب‌تر است، این کمد در سبک کلاسیک کاربرد گسترده‌ای دارد.

اگر فضای کافی در اختیار ندارید و یا تمایل دارید از فضای موجود به نحو بهینه‌تری استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم از کمد دیواری ریلی ممبران استفاده کنید. همچنین کمد ممبران، به دلیل خاصیت ضد رطوبتی که دارد، گزینه‌ی بسیار عالی برای کمد حمامی نیز می‌باشد. زیرا هم ریلی است و جای کمی اشغال می‌کند و هم ممبران است و دچار پوسیدگی نمی‌شود.

کمد ممبران
یک نمونه از کمد دیواری ریلی/ از آینه به عنوان درب کمد استفاده شده است تا با ایجاد عمق و خطای دید، فضای اتاق بزرگتر دیده شود.

کمد ممبران کودک

حتی اگر اتاق کودکتان دارای کمد دیواری باشد، بیشتر والدین ترجیح می‌دهند یک کمد کودک جداگانه برای وسایل کودک تهیه کنند. کمد ممبران کودک یکی از بهترین مدل‌های کمد کودک به حساب می‌آيد. از مزایای این کمد، می‌توان به قابلیت تمیزکاری آن اشاره کرد. همان طور که بیان شد، کمد ممبران، در برابر آب مقاوم است و ابرای اتاق کودک بسیار پر کاربرد است.

با وجود کمد ممبران کودک، نیاز نیست چندان نگران کثیف شدن کمد اتاق کودکتان باشید.

کمد ویترینی ممبران

در خانه‌های سبک کلاسیک، که جنبه‌ی دکوراتیو و تزئینی در آن بسیار پر رنگ است، کمد ویترینی ممبران می‌تواند به زیباتر شدن خانه‌ کمک فراوانی نماید.

کمد ویترینی ممبران با درب شیشه‌ای ساخته می‌شود و شما می‌توانید انواع وسایل و ظروف دکوراتیو را درون آن بچینید. از کمد ویترینی ممبران بیشتر برای فضاهایی که دارای پِرتی و فرو رفتگی در دیوار هست، استفاده می‌شود. با این کار، هم ظاهر دیوار زیباتر شده و عیب آن پوشانده می‌شود و هم فضای کاربردی در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

کمد دیواری
یک نمونه از کمد ویترینی که برای لباس مورد استفاده قرار گرفته است.

قیمت کمد دیواری

قیمت کمد دیواری بسته به اندازه، حجم و جنس متریال بکار رفته متفاوت است. البته هزینه‌ای که برای کمد دیواری پرداخته می‌شود، صرفه‌ی اقتصادی دارد. زیرا کمد دیواری‌ها در جای‌گیری و ساماندهی وسایل و خرت‌وپرت‌های خانه بسیار موثر هستند.

پیشنهاد می‌دهیم از اکسسوری‌های مختلف برای نظم و سازماندهی فضای درون کمد‌ استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌های نظم دهنده، قیمت کمد دیواری را افزایش می‌دهند، اما کارایی و بهره‌وری آن را نیز بالا می‌برند و در نهایت باعث می‌شوند از فضای موجود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

کمد دیواری گرانتر است یا کمد لباس؟

در پاسخ به این سوال باید گفت کمدهای دیواری قیمت کمتری نسبت به کمدهای لباس با متریال مشابه دارند. این موضوع به دلیل آن است که در کمد دیواری، یک طرف دیوار است و به متریال کمتری نیاز است. همچنین جنبه‌های تزئینی و دکوراتیو در مدل کمد دیواری کمتر است. این موضوع می‌تواند در کاهش قیمت کمد دیواری نسبت به کمد لباس نقش داشته باشد.

قیمت کمد ممبران

ممبران متریالی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. البته هر چه کنده‌کاری و حکاکی‌های آن در سبک کلاسیک بیشتر باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت. قیمت کمد ممبران با توجه به اندازه و ابعاد کمد متغیر است.

کمد ممبران
با استفاده از اکسسوری‌های مختلف و کاربردی، می‌توان از کمد‌ به شکل بهینه‌تری استفاده نمود.

سخن پایانی

نقش انواع کمد‌ها را در زیبایی و نظم اتاق نمی‌توان نادیده گرفت. کمد دیواری و کمد لباس، هر دو مزیت‌هایی دارند و کارایی فضا را افزایش می‌دهند. همان طور که اشاره شد، امروزه به لطف تکنولوژی و وجود اکسسوری‌های نظم دهنده درون کابینت و کمد، کارایی و بهره‌وری کابینت‌ها و کمد‌ها افزایش پیدا کرده و فضای مفید‌تری در اختیار ما قرار گرفته است.

برای مشاهده‌ی انواع کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و کمد‌های لباس، پیشنهاد می‌دهیم صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید و از مدل‌های کار شده و به‌روز ما مطلع شوید.

در پایان از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. امیدواریم مطالبی که ارائه شده است برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (5)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *