مدل کابینت ساده | معرفی نمونه‌ مدل‌های مدرن و ساده کابینت آشپزخانه

مدل کابینت ساده

معرفی نمونه‌ مدل‌های مدرن و ساده کابینت آشپزخانه

وجود کابینت‌های زیبا و ساده، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای زیباتر کردن فضای آشپزخانه باشد. همه‌ی ما دوست داریم در یک محیط شیک و زیبا آشپزی کنیم و در چنین محیطی غذایمان را سرو کنیم. برخی افراد به مدل‌های فاخر و کلاسیک کابینت آشپزخانه تمایل دارند و برخی دیگر، ترجیح می‌دهند در محیطی ساده و خودمانی‌تر آشپزی کنند. انتخاب مدل و سبک کابینت آشپزخانه، ارتباط مستقیمی با سبک دکوراسیون منزل‌تان دارد. در عین حال، سلیقه‌ی شما نیز می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب مدل‌های کابینت داشته باشد.. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم چند مدل کابینت ساده را به شما معرفی کنیم. در صورتی که زیبایی را در سادگی می‌بینید، تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید:

مدل کابینت ساده

کابینت ساده، به مدل‌هایی از کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که تزئینات و جنبه‌های دکوراتیو در ظاهر کابینت‌ها به حداقل ممکن رسیده باشد. طبق تعریف، کابینت‌های سبک مدرن، عموما مدل‌های ساده‌ای هستند. اما اگر به سبک کلاسیک نیز علاقمند باشید، می‌توانید نمونه‌ها و مدل‌های ساده‌تر آن را انتخاب کنید.

کابینت‌های ساده، برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مناسب هستند و قدرت انطباق بیشتری با چیدمان و دکوراسیون منزل دارند. حتی اگر متراژ آشپزخانه‌تان خیلی کوچک باشد، کابینت‌های ساده و رنگ روشن باعث می‌شوند فضا بزرگتر و دلبازتر نشان داده شود.

مدل کابینت ساده، برای آشپزخانه‌های بزرگ نیز مناسب است. اصولا سادگی همه‌جا، جای دارد و می‌تواند در هر فضایی، محیطی زیبا و شکیل به وجود بیاورد.

چرا کابینت ساده؟

یکی از دلایلی که طراحان داخلی ساختمان تمایل به استفاده از کابینت ساده دارند، قدرت انطباق بیشتر این مدل کابینت است. به طور کلی، هر چه مدل کابینت ساده‌تر باشد، انعطاف‌پذیری آن برای چیدن وسایل و لوازم در منزل بیشتر است. به همین دلیل طراحان ترجیح می‌دهند در آشپزخانه‌ از کابینت‌های ساده‌تر استفاده کنند.

یکی دیگر از فواید استفاده از مدل کابینت ساده، رنگ‌بندی شاد و انرژی‌بخش آن است. اگر از مدل‌های ساده‌ی کابینت آشپزخانه استفاده کنید، دست شما باز است تا از رنگ‌های مختلف و شاد استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید کابینت‌های دو رنگ و حتی سه‌رنگ سفارش دهید. در مدل‌های کابینت کلاسیک، عمدتا باید از رنگ‌های سنگین و موقر استفاده کنید.

همچنین کابینت‌های ساده، باعث می‌شوند فضای آشپزخانه مرتب و منظم به نظر برسد. این ویژگی خصوصا در آشپزخانه‌های کوچک بسیار حائز اهمیت است و ما مجبوریم برای نظم محیط، از مدل‌های ساده کابینت استفاد کنیم. کابینت‌های طرح‌دار و شلوغ باعث می‌شوند فضای آشپزخانه درهم و کوچک به نظر برسد و نظم موجود، از بین برود.

کابینت ساده و گرایش به مدرنیته

مدل کابینت ساده، حس تجدد و مدرنیته را بیشتر به بیننده القا می‌کند. هر چه ظاهر و سبک آشپزخانه‌ها ساده‌تر باشد، به سبک مدرن هم نزدیک‌تر است. به همین دلیل کسانی که طرفدار مدرنیته هستند، ترجیح می‌دهند از مدل‌های ساده‌ی کابینت استفاده کنند.

گرایش به مدرنیته و سادگی ممکن است تا جایی پیش رود که کابینت‌ها به شکل یکسره، از زمین تا سقف، امتداد داشته باشند و چیزی جز درز مابین کابینت‌ها، دیده نشود.

کابینت‌های بدون دستگیره و ساده، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که طرفداران سبک مدرن و مدرنیته در آشپزخانه در جست‌وجوی آنند.

کابینت ساده

کابینت مدرن چیست؟

اصلی‌ترین ویژگی‌ و شاخصه‌ی کابینت مدرن، سادگی و گرایش به سادگی است. کابینت‌های سبک مدرن، در روی بدنه و درهای کابینت یا کشوها، طرح یا حکاکی خاصی ندارند. این کابینت‌ها معمولا کشیده و بلند هستند و اگر به شکل دو تکه تعبیه شوند، تا نزدیکی‌های سقف امتداد دارند. عرض این کابینت‌ها معمولا، از کابینت‌های کلاسیک باریک‌تر است، به همین دلیل فضای کمتری از مساحت آشپزخانه را اشغال می‌کنند. در عوض،‌ به دلیل بلندی این کابینت‌ها تا سقف،‌ مساله کمبود جا حل می‌شود.

کابینت‌های سبک مدرن، بدون فریم طراحی می‌شوند و بدنه‌ و درِ آن‌ها صاف و تخت است. در کابینت مدرن، معمولا رنگ‌های خنثی و روشن استفاده می‌‌شود. البته همان طور که گفته شد، دست شما برای انتخاب رنگ‌های مختلف باز است. همچنین، معمولا سطح و بدنه‌ی کابینت مدرن، براق و درخشنده است.

در انتخاب کابینت مدرن ، می‌توانید از دستگیره‌های ساده و بلند استفاده کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید کابینت‌هایتان را بدون دستگیره سفارش دهید. انواع مدل‌های کابینت دستگیره نواری و مگنتی، از دیگر نمونه‌های کابینت ساده مدرن هستند.

تزئینات در آشپزخانه‌های ساده و مدرن

همانطوری که اشاره شده، کابینت‌های ساده، خصوصا سبک مدرن، عاری از تزئینات اضافه هستند. در آشپزخانه‌های ساده و مدرن نباید در جزئیات یا تزئینات اغراق کرد. بلکه باید تزئیناتی را استفاده کرد که ضروری و لازم هستند.

به عنوان مثال، می‌توایند از کاشی‌های بین کابینتی طرح‌دار و ساده در آشپزخانه استفاده کنید. یا سنگ روکابینتی را از نوعی انتخاب کنید که طرح‌دار باشند. می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را از جنس چوب طبیعی انتخاب کنید تا کابینت‌هایتان دارای رگه‌های طبیعی و گره‌های چوب باشد. البته می‌توانید از متریال طرح چوب نیز استفاده کنید.

طرح های کابینت ساده

کابینت ساده و ارزان

قیمت کابینت تابعی از جنس آن است. هر چه متریالی که در ساخت کابینت استفاده می‌شود، گرانقیمت‌تر باشد، طبیعتا قیمت کابینت افزایش خواهد یافت. به طور کلی، کابینت ام‌دی‌اف از نظر قیمت بسیار اقتصادی است. پس از آن می‌توان به کابینت هایگلاس اشاره کرد. هر دوی این کابینت‌ها مدل‌های ساده‌ای از کابینت آشپزخانه هستند که در کنار قیمت مناسبی که دارند، زیبا و چشم‌نواز نیز هستند.

مدل کابینت ساده ایرانی

آنچه بیشتر در آشپزخانه‌های ایرانی دیده می‌شود، کابینت مدرن است. کابینت ام‌دی‌اف و پس از آن هایگلاس، دو نمونه‌ی بسیار پر کاربرد در آشپزخانه‌های ایرانی هستند.

سلیقه‌ی ایرانی از دیرباز به رنگ سفید علاقه داشته و آن را مظهر پاکی و زیبایی می‌دانسته است. به همین دلیل طراحان ایرانی سعی کرده‌اند در سال‌های اخیر از کابینت‌های سفید رنگ بیشتر استفاده کنند و یا دست‌کم ازین رنگ، در کنار رنگ‌های تیره‌تری مانند قهوه‌ای بهره بگیرند.

مدل‌های کابینت ایرانی این قابلیت را دارند که از متریال مختلفی مانند شیشه یا چوب و فلز استفاده شوند. به همین دلیل است که در آشپزخانه‌های ما، معمولا یک یا دو عدد کابینت ویترینی دیده می‌شود.

کابینت‌های ویترینی را می‌توانید با وسایل و لوازم آشپزخانه سنتی و ایرانی تزئین کنید، تا حس ایرانی بودن بیشتر به بیننده منعکس شود. به عنوان مثال، قرار دادن ظروف سفالی یا مسی، می‌تواند مناسب یک آشپزخانه‌ی ایرانی تمام عیار باشد.

در ادامه چند نمونه از مدل‌های کابینت ساده‌ ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم:

مدل کابینت ساده ام‌دی‌اف

کابینت ام‌دی‌اف یکی از ارزان‌ترین و زیباترین نمونه‌های مدل کابینت ساده آشپزخانه است. ام‌دی‌اف نه تنها از نظر قیمت اقتصادی است، بلکه تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی دارد. همچنین، به دلیل انعطاف‌پذیری بسیار بالایی که هنگام برش‌خوری دارد، می‌توان انواع مدل‌های کابینت ساده را به واسطه‌ی آن طراحی کرد.

کابینت ام‌دی‌اف دوام خوبی نیز دارد. اگر از آن خوب مواظبت کنید، سال‌ها می‌تواند زینت‌بخش آشپزخانه‌ی ساده و مدرن شما باشد. نفوذ آب به بافت کابینت، یکی از مواردی است که باعث می‌شود کابینت‌های ام‌دی‌افی خیلی زود پوسیده شوند.

همانطور که می‌دانید ام‌دی‌اف، در برابر آب و رطوبت مقاومت بسیار پایینی دارد. بنابراین باید حواستان باشد کابینت‌ها با آب و رطوبت تماس مستقیم نداشته باشد.

کابینت ساده فلزی

 

کابینت ساده فلزی

امروزه استفاده از کابینت‌های فلزی متداول نیستند و کمتر کسی از آن‌ها استفاده می‌کند. اما کابینت‌های فلزی مدرنی هستند که نه تنها گرانقیمت و زیبا هستند بلکه باعث می‌شوند آشپزخانه‌ی شما جذابیتی دو چندان داشته باشد. ما از کابینت فلزی استیل سخن می‌گوییم.

کابینت استیل، پیش‌تر در مصارف صنعتی و آشپزخانه‌‌های صنعتی استفاده می‌شدند. اما امروزه تعداد محدودی از آن، در آشپزخانه‌های مدرن استفاده می‌شود. تعبیه دو یا چند کابینت استیل در بخشی از آشپزخانه، باعث می‌شود زیبایی در آشپزخانه‌های مدرن چند برابر شود. این سبک به ویژه برای کسانی که از وسایل آشپزخانه استیل استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

 کابینت هایگلاس

یکی از زیباترین نمونه‌های مدل کابینت ساده، کابینت هایگلاس است. کابینت هایگلاس با ظاهر درخشنده و شفافی که دارد، باعث می‌شود فضای آشپزخانه روشن‌تر و نورانی به نظر برسد.

کابینت‌ هایگلاس ، کابینتی ساده و زیبا و در عین حال مدرن است. تنوع رنگ و مدل کابینت هایگلاس بسیار بالا است و شما می‌توانید انواع مدل‌های زیبای آن را برای آشپزخانه‌تان سفارش دهید.

از معایب کابینت هایگلاس، مقاومت پایین آن در برابر لکه و اثر انگشت است. پیشنهاد می‌شود برای اجتناب ازین موضوع، از کابینت‌های رنگ روشن استفاده کنید تا اثر انگشت کمتر به دید برسد.

مدل کابینت سفید

اگر آشپزخانه‌ی کوچکی دارید، کابینت هایگلاس سفید و یا ام‌دی‌اف سفید، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. هر چه متریال کابینت آشپزخانه روشن‌تر و براق‌تر باشد، باعث می‌شود نور انعکاس بیشتری در آشپزخانه داشته باشد. در نتیجه آشپزخانه وسیع‌تر به نظر می‌رسد.

کابینت سفید ساده

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از مدل‌های ساده‌ی کابینت استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین فایده‌های مدل کابینت ساده این است که آشپزخانه را بزرگتر و مرتب‌تر نشان می‌دهد. کابینت‌های ساده باعث می‌شوند فضای آشپزخانه منظم باشد و حس مدرنیته بیشتر به بیننده منتقل شود.

با توجه به آن که امروزه آشپزخانه‌ها اوپن و باز هستند، کابینت‌های ساده قدرت انطباق چیدمان و دیزاین خانه را بالاتر می‌برند. به این معنی که دست شما باز است تا وسایل‌های متنوع‌تری را برای چیدمان و دکوراسیون منزل‌تان استفاده کنید.

ازین که تا پایان، همراه آکس چوب بهترین سازنده درب های کابینت بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم آن چه بیان شد برایتان مفید واقع شده باشد. از شما دعوت می‌کنیم به مدل‌های کار شده شرکت آکس چوب در اینستاگرام سری بزنید.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *