جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ؛ ارمغانی زیبا برای دکوراسیون خانه‌ی شما !

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه از جمله بخش‌ها و اجزای مهم آشپزخانه است که از نقش و تاثیر آن در زیبایی آشپزخانه نمی‌توان غافل شد. با توجه به اینکه امروزه، انواع و اقسام کابینت‌ها را می‌توان برای آشپزخانه‌ها تعبیه نمود، باید گفت هر کابینت با رنگ و مدلی که دارد و سبک و تمی که در آشپزخانه ایجاد می‌کند، فضایی متفاوت را در آشپزخانه و منزل ایجاد می‌کند. امروزه بر خلاف گذشته که آشپزخانه‌ها کمتر در دیدرس عمومی افراد قرار داشتند، فضای آشپزخانه‌ها به شکل واضح‌تری از توی اتاق نشیمن پیدا هستند و دیگر نباید کابینت‌ها را جزئی پنهان در آشپزخانه دانست. ازین رو افراد بیشتر تمایل دارند که با جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه آشنایی داشته باشند و از انواع به روز آن در آشپزخانه‌ی خود استفاده کنند. در این مقاله از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم از چند نمونه‌ی جدید مدل کابینت آشپزخانه که احتمالا برای شما جذاب خواهد بود، رونمایی کنیم. لطفا تا انتها همراه آکس چوب باشید.

در ابتدا بگوییم، بر خلاف گذشته که هر ساله، تنها یک مدل یا متریال خاصی معرفی می‌شد، امروزه می‌توانید کابینت آشپزخانه را از هر متریالی که دوست دارید سفارش دهید. در واقع محدودیت خاصی ندارید که کابینت خود را تنها از یک نوع خاص انتخاب کنید.

پیشرفت صنعت و تکنولوژی این امکان را برای شما فراهم کرده است که بهترین و بادوام‌ترین متریال در اختیار شما باشد تا بتوانید بر حسب نیاز و سلیقه‌ی خود، با دوام‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع کابینت‌ را سفارش دهید. به عنوان مثال، چوب طبیعی، ام‌دی‌اف، ممبران، هایگلاس، کابینت انزو، پی‌وی‌سی، اچ‌پی‌ال و هر نوع دیگری از کابینت آشپزخانه می‌تواند گزینه‌ی انتخابی شما باشد.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

  • کابینت‌های بدون دستگیره در سبک مدرن

امروزه آشپزخانه‌ها در دو سبک اصلی طراحی می‌شوند که عبارتند از سبک مدرن و سبک کلاسیک. اگر سبک مدرن را برای آشپزخانه خود می‌پسندید، بهتر است از انواع بدون دستگیره برای آشپزخانه خود استفاده کنید. کابینت‌های بدون دستگیره، به وسیله‌ی مگنت و آهن‌ربا باز و بسته می‌شوند.

البته تصور نکنید که برای باز و بسته کردن این کابینت‌ها، باید دچار دشواری و مشقت شوید، بلکه با یک فشار ساده می توانید درب کابینت یا کشوی آشپزخانه را به راحتی باز یا بسته کنید.

  • کابینت‌هایی با دستگیره‌های نواری

همانطور که اشاره شد، جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه در سبک مدرن ، تمایل بیشتری به مخفی کردن دستگیره‌های آشپزخانه دارد. اگر تمایلی به استفاده از مگنت یا آهنر‌با در درب کابینت‌ها ندارید، می‌توانید از کابینت‌هایی با دستگیره‌های نواری استفاده کنید.

این دستیگره‌ها در واقع، شکافی نسبتا بزرگ به عرض دو یا سه سانتی‌متر هستند که به شکل نواری در طول کابینت‌ها، به طور یکسره کشیده می‌شوند و در واقع، کابینت‌ها به وسیله‌ی این شکاف باز و بسته می‌شود. از آنجا که این شکاف‌ها در طول کل کابینت‌ها به شکل یکسره و ممتد ادامه دارد، به دستگیره‌های نواری معروف هستند.

دستگیره‌های نواری، نمای زیبایی به آشپزخانه می‌دهد و برای آشپزخانه‌هایی که از کابینت‌های بسیار ساده و تک‌رنگ پوشیده شده‌اند، گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آيند.

  • کابینت‌های طاقچه‌ای

در همین ابتدای کار بگوییم کابینت‌های طاقچه‌ای با کابینت‌های بدون درب یا همان شلف‌ها متفاوت هستند. طاقچه‌ها، به طور فرو رفته در دیوار طراحی می‌شوند و دارای عمق هستند. خوب است بدانید که طاقچه‌ها دوباره پا به درون دکوراسیون منازل گذاشته‌اند و مجددا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

کابینت‌های طاقچه‌ای می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای فضاهایی باشد که بنا به دلایلی دارای جلو آمدگی دیوار هستند و یک کابینت‌ساز حرفه‌ای و کار بلد می‌تواند ازین فضا، یک کابینت طاقچه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی ایجاد کند.

کابینت طاقچه‌ای فضای مناسبی را برای وسایل تزئینی، خصوصا وسایل سنتی و قدیمی مانند استکان‌های کمر باریک شاه‌ عباسی یا گلدان‌های کوچک مینا کاری شده ایجاد می‌کنند که بنا بر خلاقیت و سلیقه‌ی خود می‌توانید ازین فضا استفاده کنید و مجذوب زیبایی نوستالژیک و خاطره‌انگیز آن شوید.

جدیدترین مدل های کابینت

  • شلف‌ها یا قفسه‌های بدون درب

همانند کابینت‌های طاقچه‌ای، شلف‌ها و قفسه‌های بدون درب نیز به دکوراسیون مدرن و شیک امروزی راه یافته‌اند. عالی‌ترین نوع شلف‌ها، انواع چوبی است که از چوب طبیعی تهیه شده‌اند. اما این مدل، بیشتر برای کابینت‌های چوبی مناسب است و اگر کابینت شما از نوع دیگری است، بهتر است شلف آشپزخانه را نیز از همان متریال تهیه کنید.

بر روی شلف‌های آشپزخانه می‌توانید، انواع وسایل ضروری که به طور روزانه با آن‌ها سر و کار دارید را قرار دهید. چنانچه فضای آشپزخانه‌تان بزرگ است و فضای زیادی در اختیارتان است، می‌توانید از شلف‌ها به عنوان فضایی برای قرار دادن وسایل تزئینی یا وسایل نوستالژیک مانند قابلمه‌های مسی یا ظروف سفالی استفاده کنید.

  • عدم استفاده از آب چکان

در آشپزخانه‌های جدید از آب چکان‌های قدیمی که در بالای سینک ظرف‌شویی نصب می‌شدند، کمتر استفاده می‌شود. اگر چه این آبچکان‌ها کارایی بالایی داشتند، اما حضور آن‌ها به دلایل مختلف از جمله جنبه‌ی زیبایی، کمتر دیده می‌شود. به جای آبچکان‌های قدیمی، بهتر است از سبدهای آبچکان که در کنار سینک ظرف‌شویی قرار می‌گیرند استفاده کنید؛ این روش البته این مزیت را دارد که بسیار زیباست و از پاشیدن آب به اطراف و کاشی‌های ظرف‌شویی نیز جلوگیری می‌کند.

  • استفاده از کابینت‌های رنگ روشن

به طور کلی، فضای خانه‌ها و به دنبال آن آشپزخانه‌ها، کوچک و کوچک‌تر می‌شود و طبیعی است که محدودیت فضا، باعث می‌شود که فضا دلگیر و کم‌نور به نظر برسد. این مشکل و نقیصه، با استفاده از کابینت‌هایی روشن و براق حل می‌شود. کابینت‌های رنگ روشن و براق، بازتاب نور بهتری دارند و نور محیط را مجددا به محیط پس می‌دهند، بنابراین باعث می‌شوند، فضا بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است یا نور کافی به آن نمی‌تابد و یا فاقد پنجره است، حتما از کابینت‌های رنگ روشن استفاده کنید و کلا فکر استفاده از کابینت‌های تیره را از سرتان بیرون کنید. جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ، بیشتر به سمت روشنی و روشنایی گرایش دارد تا تیرگی و بسته کردن فضا، بنابراین شما هم تابع همین متد روز باشید.

  • استفاده از کابینت‌های چوبی یا طرح چوب

گرایش امروزی انسان‌ها بیشتر به سمت مواد و وسایل طبیعی و برگرفته از دل طبیعت است و وسایل سنتی حصیری و چوبی از اقبال بیشتری نسبت به وسایل مصنوعی برخوردار شده‌اند. پیشنهاد ما این است که از چوب طبیعی استفاده کنید اما چوب، متریالی گرانقیمت است و اگر تمایلی به پرداخت هزینه‌های بالا ندارید، می‌توانید از کابینت‌های طرح چوب استفاده کنید. کابینت‌های طرح چوب، فضایی گرم و صمیمی را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند و از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه محسوب می‌شوند.

کابینت‌های چوبی یا طرح چوب، می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان کند و فضایی کلاسیک و شکیل را در آشپزخانه ایجاد کند.

  • کابینت‌های سنتی و نئوکلاسیک

از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه که می‌توان گفت بسیار پر طرفدار نیز است، سبک نئوکلاسیک است. البته امروزه به دلیل تنوع سبک و مدل کابینت آشپزخانه، واقعا نمی‌توان گفت یک سبک و مدل کابینت آشپزخانه نسبت به دیگری، ارجحیت دارد! اما به طور کلی اگر بخواهیم درباره‌ی دکوراسیون و معماری داخلی منزل سخن بگوییم، باید گفت که کابینت نئوکلاسیک سبکی جدید است که به تازگی به دنیای مد و دکوراسیون کابینت آشپزخانه معرفی شده است و افراد زیادی مجذوب سادگی و آرامش نهفته‌ی درون آن شده‌اند.

کابینت‌های سبک نئوکلاسیک چیزی مابین کابینت‌های مدرن و کلاسیک هستند. نه به اندازه‌ی کابینت‌های کلاسیک، پُر کار و پُر زرق و برق هستند و نه مانند کابینت‌های مدرن، ساده و بی‌آلایش هستند؛ بلکه، مانند سبک معماری قرن ۱۹ میلادی ، آرایش ملایمی از سنت و مدرنیته هستند که زیبایی را توامان با خود به همراه دارند.

در هر صورت، اگر به دنبال جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه هستید، کابینت و دکوراسیون آشپزخانه سبک نئوکلاسیک، می‌تواند یک گزینه‌ی زیبا و مورد پسند باشد.

  • تلفیق کابینت چوبی با سایر متریال

همانطور که اشاره شد، استفاده از متریال چوب طبیعی یکی از عالی‌ترین و جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود. تلفیق چوب با سایر متریال، می‌تواند یک فضای زیبا و مدرن و در عین حال گرم و صمیمی را برای شما ایجاد کند.

  • کابینت‌های چوبی درب کشویی

کابینت‌های چوبی درب کشویی، یکی دیگر از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه محسوب می‌شوند که فضایی نوستالژیک و سنتی را برای شما تداعی می‌کنند و در عین حال، حس خوب چوب طبیعی و لذت استفاده از آن برای شما زنده می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که از کابینت‌های درب کشویی به تعداد محدود می‌توانید استفاده کنید و نمی‌توانید تمام کابینت‌های آشپزخانه را به شکل کشویی باز و بسته کنید.

  • حضور گلدان در آشپزخانه

این پیشنهاد، شاید ربط چندانی به جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه نداشته باشد، اما از هر مدل و متریالی که در آشپزخانه استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم، قسمتی را برای قرار دادن گلدان‌های گل‌های طبیعی قرار دهید. در آشپزخانه‌های جدید امروزی، حضور طبیعت و نشانه‌های برگرفته از آن به طور چشم‌گیر و پررنگ‌تری دیده می‌شود و بهتر است شما هم ازین متد و مد روز استقبال کنید.

اگر خیلی اهل مراقبت از گل‌های طبیعی نیستید، دست‌کم چند شاخه گل طبیعی گل نرگس یا گل رز را در یک گلدان پر آب نگهداری کنید و اجازه دهید زیبایی آن، میهمان آشپزخانه شما باشد.

مدل کابینت آشپزخانه

سخن پایانی :

هر ساله، انواع مختلفی از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه به همراه رنگ‌های جدید و تنوع طرح و سبک از سوی طراحان و سازندگان معرفی می‌شود که همگی در جهت رفاه، آسایش، زیبایی و کارایی بیشتر آشپزخانه شما انجام می‌گیرد.

اگر چه آشپزخانه‌های امروزی روز به روز کوچکتر می‌شوند، اما به کارایی آن‌ها افزوده می‌شود و می‌توان گفت، آشپزخانه‌های جدید، کاربردی‌تر و مفیدتر از سابق شده‌اند. ما در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب ، تلاش کردیم شما را با جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه که به تازگی به دنیای مد و صنعت کابینت‌سازی معرفی شده‌اند، آشنا کنیم.

امیدواریم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد و شما از خواندن آن بهره‌ی کافی را برده باشید. از همراهی شما با این مقاله سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *