مدل اپن آشپزخانه

بدون شک داشتن الگو در انتخاب کابینت آشپزخانه و اجزای آن به ما کمک می‌کند تا آشپزخانه‌ای جذاب‌تر و بهینه‌تر داشته باشیم. همان طور که می‌دانید، چند سالی است که آشپزخانه‌های اپن، بخش جدا نشدنی خانه‌های ایرانی هستند و باید گفت، این سبک به شایستگی جای خود را در دکوراسیون و چیدمان ایرانی باز کرده است. امروزه انواع مدل اپن آشپزخانه را می‌توان در دکوراسیون‌های منازل مشاهده کرد که هر کدام از نظر زیبایی و چیدمان دارای جذابیت بصری هستند و با توجه به طرح خانه و آشپزخانه‌تان ممکن است برای شما گزینه‌ی مناسبی باشند. به دلیل آن که بخشی از اپن آشپزخانه از اتاق نشیمن قابل مشاهده است، لازم است در انتخاب طرح و مدل اپن آشپزخانه دقت و توجه کافی به خرج دهیم، زیرا کانتر اپن، در واقع، بخشی از دکور اتاق نشیمن و پذیرایی ما به حساب می‌آید. در ادامه، از شما دعوت می‌کنیم با آکس چوب همراه باشید تا چند نمونه از جدیدترین طرح‌ها و مدل اپن آشپزخانه به شما معرفی کنیم.

مدل اپن آشپزخانه
آشپزخانه‌های اپن، امروزه بخش مهمی از دکوراسیون خانه‌های ایرانی هستند.

همان طور که اشاره کردیم، مدل اپن آشپزخانه، خصوصا بخش بیروین آن، بر روی دکور خانه تاثیر دارد. به همین دلیل، لازم است سبک و مدل اپن آشپزخانه با سبک اجزای دکوراسیون منزل هماهنگ باشد. اگر سبک و چیدمان وسایل منزل‌تان به سبک کلاسیک است، باید از کابینت‌های کلاسیک و به دنبال آن طراحی و منبت‌های کلاسیک بر روی کانتر اپن استفاده کنید. در مقابل، اگر سبک مدل خانه‌تان مدرن است، طرح و مدل اپن آشپزخانه‌تان نیز باید به سبک مدرن باشد.

افراد بسیاری هستند که به هماهنگی کابینت آشپزخانه و مدل اپن با سبک وسایل و چیدمان اتاق نشیمن، توجهی نشان نمی‌دهند. به همین دلیل اگر حتی از بهترین وسایل و زیباترین چیدمان هم استفاده کنند، ناهماهنگی توی ذوق می‌زند و مانند وصله‌ای ناجور جلب توجه می‌کند.

بنابراین اولین آیتم در انتخاب اپن آشپزخانه، هماهنگی آن با سبک کلی چیدمان منزل‌ است. این نکته را باید برای انتخاب کابینت آشپزخانه نیز مد نظر قرار دهید.

مدل جدید اپن آشپزخانه ایرانی

آنچه ما با نام اپن می‌شناسیم در واقع کانتری است که فضای آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا می‌سازد. کانتر اپن می‌تواند فقط جنبه‌ی زیبایی داشته باشد و یا از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کرد و یا کاربردی چند منظوره داشته باشد.

در سبک آشپزخانه مدرن، معمولا از مدل اپن چند کاره استفاده می‌شود. به عنوان مثال، کانتر اپن، هم محلی برای قرار گیری سینک ظرف‌شویی است و هم اجاق گاز در کنار آن تعبیه شده است و هم بخشی از آن به عنوان میز ناهارخوری کاربرد دارد. دلیل این نوع طراحی در سبک مدرن، عمدتا کمبود فضا و متراژ آشپزخانه است، چرا که معمولا کابینت‌های مدرن در آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال بیشتر تعبیه می‌شوند.

البته این مدل طراحی زیبایی‌های خاص خودش را دارد و ممکن است حتی در آشپزخانه‌های بزرگ و جادار نیز بخواهیم ازین طرح و مدل استفاده کنیم. به تصاویر زیر نگاه کنید:

آشپزخانه‌ اپن
بخشی از اپن به عنوان کتابخانه و بخشی از آن به عنوان میز غذاخوری و میز کار در نظر گرفته شده است. ضمن آن که بخش داخلی اپن در آشپزخانه، کابینت تعبیه شده است. صفحه روی کابینت این کانتر، اسلب چوب طبیعی بوده که در سبک روستیک و سنتی، بسیار پر طرفدار است.
در این مدل، کانتر اپن هم به عنوان میز ناهارخوری، هم به عنوان گاز و هم به عنوان لگن ظرف‌شویی کاربرد دارد.

مدل آشپزخانه دو طرف اپن

در مدل آشپزخانه دو طرف اپن، یعنی ورودی آشپزخانه از دو سمت باز است. برای این مدل معمولا کانتر اپن حالت جزیره دارد و از دو سمت باز بوده و محل رفت و آمد است. معمولا برای طراحی چنین مدلی، از کابینت جزیره متحرک استفاده می‌کنند تا در صورت لزوم، کاربر بتواند کانتر اپن را جابجا کند. البته مدل‌های ثابت آن نیز به وفور دیده می‌شود.

مدل آشپزخانه دو طرف اپن، جدیدتر از مدل‌های یک‌طرفه است و باعث می‌شود فضای خانه و آشپزخانه، بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد.

 

انواع مدل اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه با گچ

مدل‌های گچی چه برای آرک و چه برای اپن، در گذشته بیشتر کاربرد داشتند. اساسا گچ‌بری در گذشته طرفداران بیشتری نسبت به امروز داشت. امروزه با توجه به گرایش بیشتر به سادگی، دیگر خبری از گچ‌بری‌های اشرافی و پر زرق و برق گذشته نیست. با این وجود، هنوز هم انواع گچ‌بری‌ها، طرفداران خاص خود را دارند و در بسیاری از خانه‌ها کاربرد دارند.

مدل اپن آشپزخانه با گچ معمولا در آشپزخانه‌هایی کاربرد دارد که ستونی در وسط اپن وجود دارد و طراح با استفاده از گچ‌بری سعی در پنهان کردن آن دارد. از مدل اپن گچی در امتداد آرک‌های گچی، برای هماهنگی بیشتر نیز استفاده می‌شود. البته به غیر از مواردی که گفته شد، مدل‌های دیگری نیز هستند که با طراحی خلاقانه به شکل دایره و نیم‌دایره بر روی اپن طراحی می‌شوند و انصافا از زیبایی و نوآوری برخوردارند.

مدل اپن آشپزخانه
مدل اپن گچی که از کانتر به عنوان میز غذاخوری و سینک ظرفشویی استفاده شده است.

کانتر اپن چند منظوره

در پلان‌های کوچک یا پلان‌هایی که به سبک مدرن گرایش بیشتری دارد، از مدل اپن آشپزخانه چند منظوره استفاده می‌شود. کانتر اپن آشپزخانه هم می‌تواند به عنوان کابینت سینک ظرف‌شویی، هم به عنوان اجاق گاز و هم به عنوان میز غذاخوری کاربرد داشته باشد. امروزه کانتر اپن‌های چند منظوره، به دلیل ایجاد حس صمیمیتی که در خانه ایجاد می‌کنند، بسیار پر طرفدار هستند و فضایی بسیار صمیمی و دوستانه در خانه ایجاد می‌کنند.

چنانچه تمایل دارید بخشی از کانتر اپن آشپزخانه را به عنوان میز غذاخوری یا صبحانه‌خوری اختصاص دهید، بهتر است آن را با اختلاف سطح سفارش دهید. بسیاری از افراد به جای استفاده از کانتر با اختلاف سطح، از صندلی‌های بلندتر استفاده می‌کنند، که این سبک طراحی دیگر امروز ترند نیست و کمتر مرسوم است. پس به جای صندلی‌های بلندتر و بد نشین، از کانتری با اختلاف سطح استفاده کنید که هم زیباتر است و هم راحتی بیشتری به همراه دارد.

مدل اپ آشپزخانه ام‌دی‌اف

چنانچه کابینت آشپزخانه شما ام‌دی‌اف است، می‌توانید از مدل اپن ام‌دی‌اف استفاده کنید. با استفاده از متریال ام‌دی‌اف، به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، می‌توان انواع مدل‌های اپن آشپزخانه را طراحی و ساخت. به عنوان مثال، مدل اپن آشپزخانه منحنی یا هلال، از رایج‌ترین طرح‌ها در کابینت‌های mdf است.

کابینت ام‌دی‌اف با تنوع بسیار در طرح و رنگ و به دلیل انعطاف بالا در برش‌کاری، مدل‌های اپن بسیار متنوعی را در اختیارتان قرار می‌هد که بدون شک می‌تواند سلیقه‌ی شما را تامین کند.

مدل اپن آشپزخانه ساده و شیک

اپن آشپزخانه از سمتی که در اتاق نشیمن دید دارد، می‌تواند دارای طرح‌ها و مدل‌های گسترده‌ای باشد. بسیاری از افراد مدل اپن آشپزخانه ویترینی را ترجیح می‌دهند. بسیاری دیگر ترجیح می‌دهند زیر کانتر اپن را تبدیل به یک کتابخانه مینیمال کنند و یا آن را تبدیل به یک فضای دکوری نمایند. با وجود همه‌ی طرح‌ها و مدل‌هایی که برای اپن آشپزخانه و قسمت زیر کانتر آن وجود دارد، می‌توان آن را ساده‌ی ساده نیز طراحی نمود.

سادگی همیشه مد بوده و هست و از نظر بصری، بسیار دلنشین و جذاب است، البته اگر به سادگی و سبک مینیمال علاقه داشته باشید. بنابراین در عین حالی که امروزه مدل‌ها و طرح‌های بسیار فراوانی برای کانتر اپن وجود دارد، اپن آشپزخانه شما می‌تواند طرحی ساده و دلنشین داشته باشد.

کانتر اپن آشپزخانه
اگر آشپزخانه دارای سطح کمی برای کار کردن و سرو غذا باشد، می‌توان کانتر اپن آشپزخانه را جهت ایجاد فضای کاری بیشتر تعبیه نمود. در این مدل، طراح نخواسته است که با طرح و مدل اضافه از سادگی آشپزخانه بکاهد. ضمن آن که همانطور که مشاهده می‌کنید این آشپزخانه بسیار مینیمال و نقلی است و حتی برای سادگی بیشتر، از کابینت‌های بدون دستگیره استفاده شده است.

 

شیک‌ترین آشپزخانه‌های ایرانی
همیشه سادگی حرف اول را در زیبایی میزند. گاهی با یک طرح ساده و شیک، میتوانید فضایی ایده‌آل و جذاب داشته باشید و تا سالیان بسیار از تماشای آن لذت ببرید.

مدل آشپزخانه بدون اپن

در بسیاری از خانه‌ها، خصوصا خانه‌ها و آپارتمان‌های سبک مدرن، مدل آشپزخانه بدون اپن بسیار ترند است. از مدل آشپزخانه بدون اپن در پلان‌هایی که فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن یکسان است، بیشتر استفاده می‌شود. همچنین این مدل، به بزرگتر دیده شدن فضای خانه کمک بسیاری می‌کند، به همین دلیل در آپارتمان‌های کوچک، بسیار کاربرد دارد.

آشپزخانه بدون کانتر اپن، اگر چه بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسد و باعث می‌شود فضای نشیمن بزرگتر به نظر برسد، اما معایبی نیز دارد. از معایب این مدل آشپزخانه می‌توان به نبود حریم خصوصی و پیچیدن بوی غذا در کل محیط خانه اشاره کرد.

مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

در زیر چند نمونه مدل آشپزخانه جدید و شیک را به شما نشان می‌دهیم. با الهام گرفتن ازین ایده‌ها و ایجاد تغییرات لازم، می‌توانید فضایی جذاب و منحصربفرد در خانه و آشپزخانه‌تان داشته باشید.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک
اپن آشپزخانه با کانتر سنگ طبیعی را در یک آشپزخانه چوبی سبک نئوکلاسیک مشاهده می‌کنید.
کانتر اپن
برای آن که از کانتر اپن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید، باید قسمتی برای چرخش زانوها در زیر کانتر تعبیه شود.

 

مدل اپن در آشپزخانه ایرانی
اگر طرفدار رنگ‌های تیره هستید، می‌توانید بخش جزیره یا کانتر اپن را به رنگ تیره انتخاب کنید و کابینت‌های ردیف بالا را روشن سفارش دهید. کابینت‌های جزیره یا کانتر اپن، باعث توجه بیشتر در ذهن بیننده می‌شوند و بیشتر جلب توجه می‌کنند.
آشپزخانه مدرن
کابینت ام‌دی‌اف یا مدل‌های مشابه، مناسب دکوراسیون سبک مدرن هستند.
کانتر آشپزخانه کلاسیک
اگر سبک چیدمان خانه و آشپزخانه شما کلاسیک است، باید از کانتر و اپن کلاسیک، همچنین المان‌های کلاسیک برای هماهنگی بیشتر استفاده کنید.

سخن پایانی

آشپزخانه‌های اپن از دهه هفتاد شمسی تا کنون، بخش مهمی از دکوراسیون خانه‌های ایرانی و حتی جهان را تشکیل می‌دهند. به دلیل استقبالی که از طرح اپن یا باز آشپزخانه شده، هر ساله مدل‌های متنوع و جذابی از مدل آشپزخانه اپن به مشتریان عرضه می‌شود که هر کدام در نوع خود جذاب و بی‌نظیر هستند.

در این محتوا سعی کردیم به طور خلاصه چند نمونه از مدل آشپزخانه اپن با طرح‌های جذاب و امروزی را به شما معرفی کنیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد. ازین که تا پایان همراه این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

چنانچه علاقمند به دیدن مدل‌های کار شده‌ی کابینت آشپزخانه، انواع کمد دیواری و تزئینات منبت شده‌ی آشپزخانه هستید، صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید.

۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *