ایده های نو در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت‌های آشپزخانه فضای بسیار بزرگی از خانه شمارا به خود اختصاص می‌دهند، بنابراین ناگفته پیداست که اگر نقشه پیش‌ساخته آشپزخانه شما کوچک است، پس کابینت‌های کوچکی برای آشپزخانه موردنیاز خواهد بود.
در حالت کلی، اندازه پایه‌ای کابینت‌های آشپزخانه به‌صورت ۲۴ اینچ عمق و ۳۶ اینچ ارتفاع می‌باشد. آن‌ها مستقیماً روی کف آشپزخانه قرارگرفته یا روی پایه‌های نگهدارندِ ۴ اینچی مستقر می‌شوند. پهنای آن‌ها می‌تواند برحسب چیزی که رویشان قرار می‌گیرد متغیر باشد، از قبیل ظرف‌شویی‌ها، اجاق آشپزی یا پیشخوان آشپزخانه. کابینت‌های دیواری معمولاً دارای ۲۴ اینچ ارتفاع و ۱۲ تا ۱۶ اینچ عمق می‌باشند. پهنای استاندارد برای کابینت‌های دیواری دو در، ۳۰ تا ۳۶ اینچ است.
اگر جایی که در آن کار می‌کنید منطبق با کابینت‌هایی با اندازه‌های استاندارد نیست، یکی از گزینه‌های احتمالی، ساختن کابینت‌های مرسوم در آشپزخانه است که فضای نگهداری موردنیاز شمارا در یک فضای تنگ فراهم بیاورد.
در حال حاضر فضای عمده منازل کوچک می باشد و به تبع آشپزخانه بزرگی هم نخواهند داشت. ما با شناخت دغدغه های شما در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک ایده هایی را در این مقاله مطرح کرده ایم تا شما به روز و مدرن فضای منزل و آشپزخانه خود را چیدمان و طراحی کنید.البته شما برای بزرگ نمایش دادن محیط خود می توانید از مقاله ایده های جذاب فضاسازی در آشپزخانه کوچک با کابینت مدرن کمک بگیرید

چند ایده جذاب برای طراحی  کابینت آشپزخانه کوچک و مدرن

فضای کار کشویی:

فضای پیشخوان در آشپزخانه‌های کاربردی یک مزیت محسوب می‌شود.زمانی که فضا در آشپزخانه محدود و کم است،با فضای کشویی می‌توان خلاقیت به خرج داد.این تخته‌ی مخفی که برای خرد کردن مواد غذایی است ؛ کارایی کابینت آشپزخانه کوچک را بالا می‌برد.

این تخته ها را نزدیک سینک یا گاز جایی که فضای مناسب برای اماده کردن غذا باشد قرار دهید و بعد از کار و البته تمیز کردن آن به راحتی آن را جمع کنید.این تخته ها بسیار کار آمد هستند و برای شما بهترین فضا را جهت پخت و پز فراهم می کنند.

فضای پیشخوان برای کابینت آشپزخانه کوچک

فضای کار کشویی در آشپزخانه کوچک

رنگ‌های مایل به سفید:

رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ سفید باعث می‌شود که اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. اما اگر رنگ سفید موردعلاقه‌ی شما نیست و در نظر شما بسیار مطلق و درخشان است می‌توانید از رنگ‌های جایگزین نزدیک به رنگ سفید(مثل کرم ، زرد کمرنگ و خاکستری)استفاده کنید.این آشپزخانه به خاطر دیوارهای سفید و قفسه‌های دیواری و کابینت‌های سفید، بسیار زیبا و بزرگ به نظر می‌رسد.

خاکستری در بین طراحان یک رنگ محبوب است و گرایش آنها امروزه به تناژ رنگ های خاکستری مایل شده است.این رنگ ها را می توانید با رنگ های تند و رو شن دیگری مثل سبز و آبی ترکیب کنید تا فضا زیبا تر به نظر بیاید.

کابینت آشپزخانه کوچک با رنگ سفید

کشوهای سازمان‌دهی کننده:

تمیز و مرتب کردن آشپزخانه ،نیمی از مسیر برای بزرگ‌تر نشان دادن کابینت آشپزخانه کوچک اما مدرن شما است.پیشخوان آشپزخانه‌ی خود را تمیز نگه‌دارید و کابینت‌ها را مرتب کنید.
این کشوهای سازمان‌دهی کننده ،تمام وسایل شما را مرتب و سرجای خود قرار می دهد،وسایل شما با این روش جای زیادی را اشغال نخواهد کرد و دسترسی به آن‌ها آسان‌تر می‌شود. در کمدها و کابینت ها از سبدها برای جدا کردن مواد غذایی استفاده کنید.

کشوهای سازماندهی شده در آشپزخانه کوچک

کشوهای organizer برای کابینت آشپزخانه کوچک

شیک شدن آشپزخانه به کمک حداقل‌ها:

کمینه‌گرایی یا به کار بردن ساده‌ترین طرح‌ها،بزرگ‌ترین علاقه‌مندی طراحان برای ایده پردازی راجع به آشپزخانه و طراحی آن هست.رنگ‌های روشن و ترکیب‌های ساده توهم فضایی بزرگ‌تر و مرتب‌تر را ایجاد می‌کند. زمین خالی و چهارپایه فلزی و کابینت‌های گسترده همگی تم شیک مینیمالیستی(کمینه گرایی) کابینت آشپزخانه کوچک را برجسته‌تر و چشمگیرتر می‌کند.

این سبک آشپزخانه مبتنی بر نظم و همگونی است و از بهم ریختگی و تضاد رنگی دور است.همه چیز بر یک اساس و ترتیب درستی کنار هم چیده شده اند.

طرح مینیمال در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک

فضای کابینت آشپزخانه کوچ با طرح minimalبه نور اجازه‌ی ورود به درون را بدهید.

هر چه قدر که می‌توانید پنجره‌ها را بازکنید و اجازه دهید تا نور طبیعی وارد آشپزخانه شود.پنجره‌های باز، فضای دید را گسترده‌تر می‌کند و باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. وسیله‌های زیبا و برازنده‌ای را برای جلوه‌ی بیشتر آشپزخانه‌ی خود ، به فضا اضافه کنید.

نور آفتابی که از پنجره به داخل می تابد گرما و صمیمت را به خانه می آورد. اگر بتوانید یک میز کوچک در کنار این پنجره پر نور قرار دهید قطعا یک فضای خوب برای دورهمی های خانوادگی خواهید داشت

نور در آشپزخانه کوچک با کابینت سفید

انبار ( فضای ذخیره‌سازی ) عمودی:

فضا و ذخیره‌سازی یک چالش همیشگی برای خانه‌های کوچک است .خلاقیت به خرج دادن برای سیستم ذخیره‌سازی باعث می‌شود از هر اینچ که در اختیار شماست بهترین استفاده را ببرید. کشوهای عمودی برای استفاده از فضای خالی بین کابینت‌ها ، دیوارها و وسایل شما هست. قرار دادن یک کشوی عمودی کنار گاز برای جاسازی ادویه ها می تواند ایده عالی باشد تا همهخ چیز برای پخت و پز به سهولت در دسترس شما قرار بگیرد

کشوهای عمودی در کابینت آشپزخانه کوچک

کشور عمودی حبوبات در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک

کشوهای کوچک و کاربردی برای آشپزخانه:

کابینت آشپزخانه کوچک می‌تواند با کشوهای مناسب بزرگ‌تر به نظر برسد.این کشوی کوچک اما کامل و کاربردی فضای ذخیره‌سازی بیشتری را ایجاد می‌کند و مطابق با آخرین مد است.

از چوب ها برای سازماندهی و فضا سازی در این کشو ها استفاده کنید. و البته که آنها را سنگین نکنید

کشوهای کوچک در آشپزخانه با کابینت

آویزهایی به شکل قلاب یا چنگگ:

دیوار ها نیز فضای خوبی برای ذخیره سازی هستند، به جای آویزان کردن عکس یا وسایل تزیینی قلاب هایی را به دیوار آویزان کنید تا فضای ذخیره سازی را به آشپزخانه ی شما اضافه کند و به مرتب شدن آشپزخانه شما کمک کند.

کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک

رنگهای زندگی بخش:

اگر آشپزخانه ی شما این قدر رنگی ، سرزنده و با روح باشد دیگر چه کسی راجع به سایز کوچک آن انتقاد خواهد کرد؟
فضای بالایی را خالی کنید ، با این کار  فضای دید رو به بالا گسترش می یابد و فضایی باز برای نفس کشیدن ایجاد می شود.از کاشی های رنگ روشن و رنگی استفاده کنید. روی دیوارها قفسه های باز بزنید و از گلدان و ظروف رنگی استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه کوچک

قفسه های دیواری کاربردی :

قفسه های دیواری بهترین راه ذخیره سازی در فضا های شلوغ می باشد .برخلاف کابینت ها ، قفسه های باز فضایی منعطف برای ذخیره سازی و گزینه ای برای مرتب شدن وسایل بدون مختل شدن فضا ارایه می دهد.
خطوط مرتب قفسه ها بدون (دوربندی) بسیار مدرن  است و جلوه ای مرتب دارد. شما از این قفسه ها می توانید برای قرار دادن ظروف دم دستی

کابینت آشپزخانه کوچک

از گوشه ها نهایت استفاده را ببرید.

کابینتهایی که در گوشه ها وصل می شوند، ولی دسترسی به آنها دشوار است، هنوز بدون کاربرد هستند و از آنها استفاده نمی شود.کابینتهایی را در گوشه ها نصب کنید که بدون فشار و کشش بتوانید به وسایل دسترسی داشته باشید و بتوانید وسایلتان را به سادگی بردارید.

کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک

کشو های چرخ دار آشپزخانه:

هر آشپزخانه ای به کشو نیاز دارد ، اما اگر فضای شما شلوغ است می توانید از این گزینه استفاده کنید.کشوی چرخ دار بهترین راه حل برای آشپزخانه ی شما است. زمانی که به آن کشو نیاز دارید آن را بیرون بیاورید و زمانی که به فضای خالی نیاز دارید آنها را به گوشه ای هل بدهید.

کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک

کلام آخر :

فضای آشپزخانه های امروزی تقریبا کوچک است.و فضا سازی برای جا دادن همه وسیله ها به یک چالش برای طراحان و خانواد ها تبدیل شده است. اینکه شما نکته ها و ایده های مد و به روز را بشناسید و از آنها برای دکور بندی استفاده کنید شما را هنگام جا به جایی و یا حتی تعویض کابینت آسوده خاطر کند. از رنگ های روشن استفاده کنید و قفسه های باز را فراموش نکنید. هر گوشه  ای میتواند یک کشو یا یک قفسه داشته باشد.به همه زوایا دقت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *