دکوراسیون آشپزخانه اپن ؛ چگونه آشپزخانه های اپن را چیدمان کنیم؟

دکوراسیون آشپزخانه اپن

اگر در زمان های قدیم مطبخ ها و آشپزخانه ها در زیر زمین خانه ها قرار می دادند و فضای درونی آن همیشه  سیاه و دودزده بود و دیگ های سیاه بزرگ و کوچک مهم ترین اجزای آشپزخانه محسوب می شد، امروزه آشپزخانه ها، قلب خانه محسوب می شوند و گران ترین و لوکس ترین تجهیزات منزل در درون آن ها جای دارد. آشپزخانه های امروزی نه تنها پنهان نیستند، بلکه آشکار و نمایان هستند و معمولا از تمام نقاط خانه قابل مشاهده می باشند. به نظر می رسد سبک آشپزخانه ی اپن، در سال های آتی هم میهمان دکوراسیون داخلی منازل ما باشند. آکس چوب در این محتوا قصد دارد نکات مهمی در مورد دکوراسیون آشپزخانه اپن برای شما بازگو نماید تا آشپزخانه شما به شیک ترین مکان منزل شما تبدیل شود. ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

دکوراسیون آشپزخانه اپن و نحوه چیدمان داخلی وسایل آشپزخانه:

نحوه چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه اوپن ، اهمیت ویژه ای در زیبایی منزل دارد. به دلیل اینکه آشپزخانه های اوپن از درون پذیرایی و اتاق نشیمن دید دارند، لازم است در نحوه چیدمان، مرتب بودن و تمیزی آشپزخانه کوشا باشید. در وهله ی اول از شلوغ کردن با وسایل اضافی پرهیز کنید. وسایلی را درون آشپزخانه تان قرار دهید که حتما بدان نیاز دارید. وسایل اضافی را درون کابینت آشپزخانه نگهداری کنید. قابلمه ها را در جلوی دید قرار ندهید و سعی کنید وسایلتان را تا جای ممکن در درون کابینت ها قرار دهید.

وسایل اصلی آشپزخانه مانند یخچال، لباس شویی و ماشین ظرف شویی را از یک رنگ انتخاب کنید و در صورت امکان، همه ی آن ها را در یک راستا و در کنار همدیگر قرار دهید.

دکوراسیون آشپزخانه اپن و نحوه چیدمان داخلی وسایل آشپزخانه

روی پیشخوان و کابینت های آشپزخانه را خلوت نگهدارید و از قرار دادن وسایل برقی بر روی آن خودداری کنید. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک تر است، حتما در خلوت بودن فضای درونی آشپزخانه بیشتر دقت کنید تا آشپزخانه شما کوچک و درهم به نظر نرسد.

دکوراسیون آشپزخانه اپن و نظم درونی:

در نحوه چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه اوپن ، نظم از اهمیت بسیاری برخوردار است. آشپزخانه خود را به چهار قسمت فرضی تقسیم کنید:

  • یک قسمت را به تهیه و خرد کردن مواد غذایی و استفاده از وسایل برقی مانند چرخ گوشت و غذا ساز اختصاص دهید.
  •  یک قسمت را مخصوص آشپزی قرار دهید و اجاق گاز، مایکروفر و فر یا وسایلی ازین دست را در آن قسمت تعبیه کنید.
  • قسمت دیگر را به شستشو اختصاص دهید و سینک ظرف شویی را در آن جا قرار دهید.
  • قسمت دیگر آشپزخانه شما، اختصاص به انبار مواد غذایی دارد. یخچال و کمد و وسایلی که باید انبار شوند را در آن قسمت تعبیه کنید. برای راحتی کارتان، کابینت هایی سفارش دهید که کشوهای بزرگ و جا دار دارند. همچنین کابینت های انبار مواد غذایی را، با قفسه های درونی بسیار سفارش دهید تا بتوانید مواد خوراکی را به راحتی در درون قفسه های آن جای دهید.

دکوراسیون آشپزخانه اپن و نظم درونیدکوراسیون آشپزخانه اپن و نور پردازی:

روشنایی و وجود نور کافی در دکوراسیون آشپزخانه اوپن ، از اهمیت زیادی برخوردار است. البته آشپرخانه های اوپن به دلیل اینکه باز هستند و با سالن پذیرایی و نشیمن فضای مشترکی دارند، معمولا از نور خوبی برخوردارند. بهترین نور برای آشپزخانه های اپن، نور طبیعی آفتاب است. بهتر است آشپزخانه شما پنجره داشته باشد تا نور خورشید به درون آن بتابد.

جلوی تابش نور آفتاب را، با نصب پرده های ضخیم نپوشانید و سعی کنید از یک پرده نازک با رنگ روشن که متناسب با چیدمان و تم رنگی  آشپزخانه تان است، استفاده کنید.

اگر آشپزخانه شما نور طبیعی دریافت نمی کند، نور پردازی قوی تری را باید در آن تعبیه کنید. از سقف های کاذب و نور مخفی بهره بگیرید و یک لوستر پر نور چند شعله در وسط آشپزخانه خود نصب کنید. مهتابی های کوچک زیر کابینت ها هم گزینه ی مناسبی برای پر نور کردن آشپزخانه شماست که باعث می شود کانتر و میز کار شما هم از نور کافی برخوردار باشد. استفاده از منابع نوری کوچک در مکان های متعدد آشپزخانه، باعث می شود، آشپزخانه ی اوپن شما به اندازه کافی پر نور و روشن باشد تا آشپزی راحت تر و دلچسبی را تجربه کنید.

دکوراسیون آشپزخانه اپن و نور پردازی

دکوراسیون آشپزخانه اپن و سیستم تغذیه برق:

نکته ی مهم دیگری که در دکوراسیون آشپزخانه اوپن باید بدان توجه کنید، تعداد پریزهای برق است. وجود پیریز های برق به اندازه کافی، علاوه بر اینکه باعث مرتب بودن آشپزخانه شما می شود، باعث خواهد شد، وسایل برقی آشپزخانه خود را مدام جابجا نکنید و کارتان راحت تر باشد. تعداد چهار پریز برق علاوه با پریزهای اصلی، برای آشپزخانه های اپن مناسب است و برای اینکه فضای شما زیباتر باشد می توانید آن ها را در مکان هایی که کمتر قابل رویت هستند مانند زیر کابینت ها، تعبیه کنید.

دکوراسیون آشپزخانه اوپن و سیستم تهویه:

سیستم تهویه مناسب یکی دیگر از گزینه هایی ست که در دکوراسیون آشپزخانه اوپن حائز اهمیت است. در صورتی که آشپزخانه شما پنجره دارد، مکان گاز را نزدیک پنجره انتخاب کنید تا به وسیله ی سیستم تهویه، بوی غذا راحت تر از آشپزخانه خارج شود.

در صورتی که آشپزخانه فاقد پنجره است، از هود قوی تری استفاده کنید تا با قدرت بیشتری بوی غذا را مکش کند. در نظر داشته باشید در آشپزخانه های اپن سیستم تهویه بسیار مهم است و پیچیدن بوی غذا در درون پذیرایی و سالن نشیمن، چندان خوشایند نیست.

دکوراسیون آشپزخانه اپن و رنگ پردازی درونی آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه اپن و رنگ پردازی درونی آشپزخانه:

از آنجا که درون آشپزخانه از فضای پذیرایی قابل رویت است، لازم است رنگ دکوراسیون آشپزخانه اپن با پذیرایی یا اتاق نشمین، هماهنگی داشته باشد. از همان تم رنگی و ترکیب رنگی که در کل دکوراسیون منزل غالب است، باید در درون آشپزخانه نیز استفاده شود. اگر فضای منزل شما کوچک است از انتخاب رنگ های تیره و کدر پرهیز کنید. رنگ کابینت ها، رنگ کاشی های آشپزخانه و همچنین کف آشپزخانه باید با یکدیگر هماهنگ باشند و متناسب با رنگ غالب منزل انتخاب شوند.

برای رنگ دیوار ها و کاشی های آشپزخانه می توانید از رنگ کف الهام بگیرید. اگر کاشی های طرح دار انتخاب می کنید، می توانید از طرح آن ها در دیوار ها هم استفاده کنید. و یا در صورتی که آشپزخانه شما پنجره دارد، می توانید طرح پرده پنجره را با طرح کاشی ها، هماهنگ و ست کنید.

دکوراسیون آشپزخانه اپن و کابینت ها:

کابینت های آشپزخانه باید از تم کلی منزل شما الهام بگیرند. اگر سبک منزل شما به سمت و سوی سبک های کلاسیک است، می توانید از مدل های کلاسیک کابینت استفاده کنید و در صورتی که لوازم و دکوراسیون منزل شما، نزدیک به سبک مدرن است، می توانید از کابینت های مدرن استفاده کنید.

رنگ کابینت ها را در هارمونی رنگی با کل فضای منزل انتخاب کنید. اگر فضای کلی منزل شما روشن است، از به کار بردن کابینت های خیلی تیره اجتناب کنید، زیرا باعث جلب توجه زیادی از فضای بیرون آشپزخانه به داخل می شوند.

انتخاب کابینت هایی با رنگ روشن، فضای آشپزخانه شما را بزرگتر و دلباز تر نشان می دهد بنابراین اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، حتما از کابینت های رنگ روشن استفاده کنید. علاوه بر آن کابینت های سبک مدرن، به دلیل سادگی برای آشپزخانه هایی با متراژ کوچک مناسب تر هستند.

دکوراسیون آشپزخانه اپن در پروژه های آکس

کابینت های براق، مانند کابینت های هایگلاس، به دلیل بازتاب نور بسیار بالایی که دارند، باعث روشن تر شدن فضای آشپزخانه می شوند و برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسبند. همچنین برای بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه، می توانید از کابینت هایی با درب های آینه ای نیز، بهره بگیرید. وجود تعدادی کابینت با درب آینه ای در آشپزخانه، فضای شما را بسیار بزرگتر از آن چه که هست، نشان خواهد داد.

در دکوراسیون آشپزخانه اپن ، تمیزی و نظافت کابینت ها، از اهمیت بیشتری برخوردار است. کابینت های خود را به طور هفتگی و ماهیانه تمیز کاری کنید و اجازه ندهید ذرات چربی و غذا به مدت طولانی بر روی آن ها، باقی بمانند. بعضی از رنگ های کابینت، جای لکه ی انگشت را به سهولت نشان می دهند، سعی کنید از این رنگ کابینت ها در دکوراسیون آشپزخانه اوپن استفاده ننمایید.

دکوراسیون آشپزخانه اپن و سینک ظرفشویی:

سینک ظرفشویی جزء بسیار پر اهمیتی در دکوراسیون آشپزخانه اپن محسوب می شود. سینک ظرف شویی، یکی از اولین جزئیاتی ست که مکان آن باید در آشپزخانه انتخاب شود. جای سینک را در مکانی انتخاب کنید که چشم انداز خوبی نسبت به نقاط منزل داشته باشید، چرا که بیشترین مدت زمان حضور افراد در آشپزخانه، در کنار سینک می گذرد.

دکوراسیون آشپزخانه اپن

نکته ی دیگری که به جز مکان سینک، باید بدان توجه کنید، نوع سینکی ست که نیاز شما را برطرف می سازد. اگر ماشین ظرف شویی دارید، می توانید از سینک های تک لگنه انتخاب کنید. اما اگر به شستشویی ظرف ها با دست علاقمند هستید، سینک های دو لگنه و سه لگنه انتخاب کنید. برخی از سینک های آشپزخانه طوری طراحی شده اند که نیاز به آبچگان نخواهید داشت و می توانید سبد ظرف شویی را روی سینک آشپزخانه قرار دهید.

 

 سخن پایانی:

در دکوراسیون آشپزخانه اپن به تناسب اجزاء و وجود هارمونی رنگی، باید توجه ویژه ای کنید. از شلوغ کاری در طراحی آشپزخانه، بپرهیزید و هموراه به نظم درونی و تمیزی آن، اهتمام بورزید. تیم طراحی آکس چوب مفتخر است در طراحی و تولید کابینت ها و دکوراسیون داخلی منزل، با شما همکاری نماید. ازین که این محتوا را مطالعه کرده اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم از نکات گفته شده، بهره ی لازم را برده باشید.

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *