جزیره کابینت ممبران

جزیره کابینت ممبران

مدل جزیره کابینت ممبران

اگر پلان آشپزخانه دارای مدل‌های U شکل، تک دیواره، یا L شکل است و البته اگر فضای کافی برای تعبیه جزیره در میان آن وجود دارد، با تعبیه یک جزیره زیبا می‌توانید چیدمان را زیباتر و فضای بیشتری هم برای جاسازی وسایل و لوازم ایجاد کنید. مدل جزیره کابینت ممبران با توجه به سبک کابینت‌ها که ممکن است مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک باشد، انتخاب می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید رنگ جزیره را متمایز انتخاب کنید؛ معمولا کابینت جزیره تیره‌تر و در کنتراست با سایر کابینت‌ها انتخاب می‌شود تا جلب توجه بیشتری کند و فضا را زیباتر نشان دهد.

کاربرد جزیره کابینت ممبران

کابینت جزیره ممبران کاربردهای متفاوتی دارد؛ با قرار دادن گاز می‌توانید بر روی آن آشپزی کنید و فضایی مجزا برای پخت و پز ایجاد کنید. در صورت تمایل می‌توان سینک ظرفشویی را نیز بر روی قسمت جزیره قرار دهید و رو به افراد خانواده ظرف‌ها و میوه‌ها را بشویید. برخی جزیره‌های ممبران با داشتن دو سطح کانتر، کار میز ناهارخوری را نیز انجام می‌دهند و شما را برای صرف یک غذا یا نوشیدنی لذت به سمت خود می‌کشانند. البته کانتر جزیره می‌تواند قابلیت این را داشته باشد که  هم گاز و هم سینک بر روی آن تعبیه شود و قسمتی از آن هم به عنوان میز بار یا میز عصرانه‌خوری استفاده شود. 

نکته قابل توجه این است که برای داشتن جزیره با کاربری خاص، مانند سینک ظرفشویی یا اجاق گاز، باید تجهیزات خاصی از جمله لوله گاز، لوله آب و فاضلاب و … در محل جزیره تعبیه شده باشد. 

طرح‌‌های مختلف جزیره کابینت ممبران

طرح و مدل جزیره منطبق با طرح و مدل کابینت‌ها است. اگر کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک داشته باشد، با نصب ستون‌ها و گل دکوراتیوهای ممبران، جزیره مجلل و باشکوه طراحی خواهد شد. در مدل کابینت نئوکلاسیک، جزیره ساده‎تر طراحی می‌شود و بر روی آن گل دکوراتیو یا قطعات منبت نصب نمی‌شود تا حالت ساده و آرام خود را حفظ نماید. در مدل آشپزخانه مدرن، جزیره نیز به همین سبک و به شکلی کاملا ساده و مدرن طراحی می‌شود.

انواع متریال جزیره کابینت ممبران

معمولا متریال جزیره مطابق با جنس کابینت‌های آشپزخانه انتخاب می‌شود اما رنگ آن را می‌توان متفاوت انتخاب کرد. با توجه به این که جزیره قسمتی از آشپزخانه است که از نظر بصری جلب توجه زیادی دارد، چنانچه رنگ آن با رنگ غالب کابینت‌ها کنتراست داشته باشد، فضای آشپزخانه را متفاوت نشان می‌دهد. این ترفند بیشتر برای آشپزخانه‌هایی کاربرد دارد که میزان نور دریافتی از محیط کم است و طراحان کابینت‌های اصلی را به رنگ روشن یا سفید انتخاب می‌کنند و جزیره را به رنگ تیره انتخاب می‎‌کنند تا فضای آشپزخانه ای یکنواختی فاصله بگیرد. 

متریال اصلی که در مدل جزیره ممبران کاربرد دارد، ام دی اف خام با روکش PVC است؛ دقیقا مطابق کابینت‌های ممبران! کانتر جزیره نیز از جنس کانتر کابینت‌ها انتخاب می‌شود که ممکن است PVC ، سنگ طبیعی یا سنگ مصنوعی باشد.

ویژگی‌های جزیره کابینت ممبران

کابینت ممبران این قابلیت را دارد که در سبک‌های مختلفی ساخته شود؛ بنابراین مدل آشپزخانه شما هر سبکی باشد، مشکلی برای انتخاب طرح و مدل جزیره آن نخواهید داشت. به وسیله‌ی انواع مختلف گل دکوراتیوهای ممبران می‌توانید طرح‌های متنوع و منحصر بفردی از جزیره ممبران به صورت متحرک و ثابت داشته باشید. مدل جزیره گرد و منحنی، مدل جزیره مربع، جزیره مستطیل و حتی طرح‌های T شکل از بهترین ایده‌ها برای مدل جزیره ممبران هستند. مهم‌ترین ویژگی جزیره ممبران، مقاومت بسیار بالای آن در برابر رطوبت و همچین دوام و کیفیت درب‌ها و بدنه‌ی آن است که اگر به شکل صحیح از آن استفاده شود، تا سال‌های سال زیبایی و کیفیت خود را حفظ می‌کند.

مزایا و معایب جزیره کابینت ممبران

کابینت جزیره علاوه بر زیبایی، مزایا و محاسن بالایی دارد؛ اگر آشپزخانه فضای وسیعی داشته باشد، جزیره کمک می‌کند قسمت میانی آشپزخانه پِرت و بدون استفاده نباشد. کانتر جزیره، آشپزخانه را زیبا و خاص نشان می‌دهد؛ خصوصا جزیره کابینت ممبران که دارای حکاکی‌ها و طرح‌‌های منبت شده نیز هست.

 آشپزخانه‌هایی که دارای جزیره هستند، فضای کاربردی بیشتری دارند و چنانچه مدل آشپزخانه تک دیواره یا L شکل باشد، تعبیه جزیره باعث فضاسازی و ایجاد حریم خصوصی  خواهد شد. با توجه به این که ممبران متریال مقاومی هست، جزیره ممبران مقاوم و مقرون به صرفه خواهد بود. 

قیمت جزیره کابینت ممبران

کانتر جزیره قسمت مجزایی است و قیمت آن مطابق با طول و عرض جزیره، نوع کاربری آن و به طور کلی متریال مصرفی محاسبه می‌شود. هر چه سایز جزیره بزرگتر باشد یا تجهیزات به کار رفته در آن متفاوت و خاص باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر قسمتی از جزیره را به ظرفشویی اختصاص دهید، لازم است یونیت و اسکلت کابینت‌ها را از جنس PVC انتخاب کنید که در این صورت، هزینه‌ی آن بالاتر از یک جزیره‌ی ساده خواهد بود. اگر قصد داشته باشید از جزیره به عنوان ظرفشویی یا اجاق گاز استفاده کنید، نیاز به تجهیزات خاصی دارید که اگر از قبل زیرسازی نشده باشند، با کمی تعمیرات و اصطلاحات باید آن را انجام دهید که در این صورت، هزینه‌‎ی بیشتری برای تعبیه جزیره باید بپردازید.

۱.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *