کاشی بین کابینتی مدرن ؛ چگونه کاشی بین کابینتی انتخاب کنیم؟

عناوین مهم صفحه

کاشی بین کابینتی

برای داشتن یک آشپزخانه‌ی زیبا و هنرمندانه، همچنین برای آن که فضای خاص و ویژه‌ای داشته باشیم، عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند؛ یکی از همین موارد، وجود کاشی بین کابینتی است. در اصل، این کاشی‌ها، برای زیبایی بیشتر و پوشش دادن دیوار مابین فضای دو کابینت، به کار می‌روند. اگر چه در گذشته نیز وجود کاشی بین دوکابینت کاربرد داشته، اما کاشی‌هایی که امروزه به کار می‌روند، از متریال جدیدتری تشکیل شده‌اند و کیفیت بهتر و ظاهری زیباتر دارند. در آشپزخانه‌های قدیمی،معمولا تمام آشپزخانه، حتی قسمت پشت کابینت‌ها، به صورت یکپارچه از کاشی پر می‌شد، اما امروزه، در حد فاصل بین دو کابینت ردیف بالایی و پایینی، از مدل‌های مختلفی کاشی بین کابینتی استفاده می‌شود تا فضایی ویژه و خاصی در آشپزخانه پدید آید.

کاشی بین کابینت آشپزخانه مدرن

همه چیز درباره کاشی بین کابینتی

دیوار آشپزخانه‌ها از گذشته تا به امروز، به وسیله‌ی کاشی پوشانده می‌شده است و به راستی باید گفت، بسیار دشوار است که دیوار آشپزخانه را به وسیله‌ی متریال دیگری به غیر از کاشی پوشاند؛ انواع کاشی و سرامیک، در برابر حرارت و شست‌وشو مقاوم هستند و کار تمیز کاری را برای صاحب‌خانه آسان‌تر می‌کنند. آشپزخانه مکانی است که در معرض آلودگی و ذرات چربی قرار دارد، بنابراین لازم است با متریالی مانند کاشی پوشانده شود تا بتوان به راحتی آن را تمیز نمود و پاکیزه نگه داشت.

قسمت اعظم دیوار آشپزخانه، توسط کابینت‌ها پوشانده می‌شود و تنها قسمت کمی از آن باقی می‌ماند که این قسمت، معمولا همان فضای بین دو کابینت زمینی و هوایی، بالای اجاق گاز و بالای سینک ظرف‌شویی است؛ البته در آشپزخانه‌های بزرگ، ممکن است سهم بیشتری از دیوار آشپزخانه نمایان باشد. کاشی‌های بین کابینتی، انواعی هستند که جنبه‌ی دکوراتیو و زیبایی در آن‌ها بیشتر اهمیت داده شده است، چرا که در قسمت‌هایی از دیوار نصب می‌شوند که در معرض نمایش و رویت قرار دارند.

قیمت کاشی بین کابینتی نسبت به کاشی‌های معمول آشپزخانه گران‌تر است، زیرا کیفیت و مقاومت این مدل کاشی‌ها بالاتر است؛ اما از آنجا که ما تنها مساحت کمی از دیوار آشپزخانه را کاشی می‌کنیم، هزینه‌ی آن چندان بار مالی را به خانواده تحمیل نخواهد کرد.

چرا باید از کاشی های بین کابینتی استفاده کنیم؟

از آنجا که قسمت‌ اعظم دیوار آشپزخانه به وسیله‌ی کابینت‌ها پوشانده می‌شود، دیوار بین کابینت‌های زمینی و دیواری، معمولا تنها بخشی از دیوار است که به چشم می‌رسد؛ بنابراین رنگ و ظاهر آن، تاثیر فراوانی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت.

به عنوان مثال، استفاده از کاشی‌های بین کابینتی براق و رنگ روشن، در بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه موثر است یا در مثالی دیگر، اگر از کاشی‌های بین کابینتی آینه‌ای استفاده شود، خطای دید بیشتری ایجاد می‌شود و آشپزخانه بسیار بزرگتر از اندازه‌ی معمول خودش نشان داده می‌شود.

با خرید و نصب کاشی بین کابینتی، از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • باعث زیباتر شدن آشپزخانه می‌شود.
  • در تمیزی آشپزخانه موثر است.
  • باعث ایجاد تنوع در آشپزخانه‌های قدیمی می‌شود
  • جلوه‌ای نو و مد روز به آشپزخانه می‌بخشد.
  • به دلیل مقاومت بالاتری که کاشی‌های بین کابینتی دارند، کمتر دچار آسیب و خط و خش می‌شوند.

کاربرد کاشی بین کابینت

کاربرد کاشی بین کابینتی چیست

مهم‌ترین کاربرد کاشی بین کابینتی پوشاندن فضای بین کابینت‌ها است. به وسیله‌ی کاشی بین کابینتی این فضا را می‌توان به بهترین نحو پوشش داد. اگر از مدل کاشی‌های اصلی آشپزخانه خسته شده‌اید یا طرح و رنگ‌شان را دوست ندارید، با نصب کاشی بین کابینتی می‌توانید جلوه‌ای جدید به آشپزخانه ببخشید و تم آن را به راحتی عوض کنید.

کاشی بین کابینتی، مقاوم تر از کاشی‌های معمولی است و به همین دلیل دوام بیشتری دارد و تمیزکاری آن نیز آسان‌تر است.

مزایای به کار بردن کاشی بین کابینتی

  • از مزایای استفاده از کاشی بین کابینتی این است که به کمک آن به راحتی می‌توانید دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید؛ کاشی‌های بین کابینتی به طور معمول، بر روی دیگر کاشی‌ها قرار می‌گیرند، بنابراین تعویض یا تغییر آن‌ها، کار چندان دشواری نیست.
  • جنس کاشی بین کابینتی از جنس همان کاشی‌ها یا سرامیک‌هایی است که به عنوان کاشی آشپزخانه استفاده می‌شود، اما جنبه‌ی دکوراتیو و زیبایی آن، بیشتر رعایت شده است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مرحله‌ی ساخت و تولید کاشی‌های بین کابینتی رعایت می‌شود، مقاومت و کیفیت بالاتر این مدل از کاشی‌ها است؛ از کاشی‌های بین کابینتی در دیوار پشت سینک ظرف‌شویی، پشت اجاق گاز، حد فاصل بین دو ردیف کابینت‌های بالایی و پایینی و در قسمت بالای کانتر اپن استفاده می‌شود؛ همانطور که واضح است، تمامی این قسمت‌ها در معرض تماس و کثیفی بیشتر و امکان آلودگی بالاتر قرار دارند، بنابراین هر چه جنس کاشی انتخابی بهتر و باکیفیت‌تر باشد، کار شما برای نگهداری و تمیزکاری آشپزخانه‌، راحت‌تر خواهد بود.
  • مقاومت کاشی‌های بین کابینتی نسبت به ضربه، از کاشی‌های معمولی بالاتر است. این کاشی‌ها بیشتر در معرض ضربه و خط و خش قرار دارند، بنابراین از متریال قوی‌تری ساخته می‌شوند تا به آسانی در برابر ضرباتی که معمولا در محل‌های پر رفت‌وآمد وجود دارد، تاب بیاورند و زیبایی خود را از دست ندهند.
  • تنوع رنگ و مدل در کاشی‌های بین‌کابینتی، به مراتب بیشتر از کاشی‌های معمولی است؛ کاشی‌های آشپزخانه، عمدتا از مدل‌های ساده و رنگ‌های ملایم انتخاب می‌شوند چرا که مساحت بیشتری را پوشش می‌دهند و ازین رو، نباید باعث شلوغی و پراکندگی ذهن مخاطب شوند. اما به دلیل اینکه کاشی‌های بین کابینتی، مساحت کمتری را پوشش می‌دهند و دست ما نیز برای هزینه کردن بازتر است، با انتخاب‌های بیشتری مواجه هستیم.
  • کاشی‌های بین کابینتی زیبایی آشپزخانه را دو چندان می‌کنند. کاشی کردن تمام آشپزخانه با متریال باکیفیت و گران‌قیمت، توجیه اقتصادی ندارد، به همین دلیل، طراحان معمولا کل آشپزخانه را از کاشی‌های متوسط و نسبتا اقتصادی پوشش می‌دهند. این کاشی‌ها در زیر کابینت پنهان می‌شوند و دلیلی هم برای ایجاد هزینه‌ی اضافی نیست. اما در قسمت‌هایی که قابل دید است، بهتر است از کاشی‌های زیبا و باکیفیت استفاده شود تا علاوه بر راحتی کار، زیبایی آشپزخانه نیز بیشتر به چشم آید.

معایب کاشی بین کابینتی

کاشی‌های بین کابینتی سهم زیادی در زیباسازی آشپزخانه ایفا می‌کنند؛ اما در کنار این مزایا طبیعتا معایبی نیز دارند:

  • نصب و تعبیه کاشی بین کابینتی هزینه‌بر است.
  • برخی انواع کاشی‌های بین کابینتی، به دلیل وجود شیارها و منافذ، تمیز کاری سخت و دشوارتری دارند و ممکن است شما را برای نظافت آشپزخانه دچار دردسر نمایند.
  • نصب کاشی بین کابینتی کاری تخصصی است و بهتر است توسط افراد با تجربه و حرفه‌ای انجام گیرد. در غیر این صورت، ممکن است زیبا نباشد و توی ذوق بزند.

ویژگی های کاشی بین کابینت

کاشی بین کابینتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد

ما از کاشی بین کابینتی استفاده می‌کنیم، تا نمای آشپزخانه را زیباتر و جذا‌تر جلوه دهیم. اگر چه کارکرد اصلی این کاشی‌ها مقوله زیبایی است، اما مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و خط و خش نیز مساله مهمی است. فضای بین دو کابینتی محلی است که بیشتر در معرض ضربه و آسیب قرار دارد، به همین منظور مقاومت کاشی و کیفیت آن مساله مهمی است که حتما باید هنگام انتخاب لحاظ شود.

تمیزکاری آسان و راحت، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب کاشی بین کابینتی است. کاشی‌هایی که نحوه تمیزکاری سختی دارند یا دارای شیارهایی هستند که قابل تمیزکاری نیستند، گزینه‌های مناسبی برای فضای بین کابینت‌ها نیستند. این کاشی‌ها در واقع، یکبار مصرف هستند و پس از یک یا دو سال، ناچار می‌شوید آن‌ را تعویض کنید.

در انتخاب کاشی بین کابینتی باید به چه نکاتی توجه کنیم

از آنجا که مهم‌ترین نقش و کاربرد کاشی‌ بین کابینتی، جنبه زیبایی و دکوراتیو آن است، لازم است به زیبایی کاشی‌ و هماهنگی آن با دکوراسیون خانه و آشپزخانه توجه کنیم. از انتخاب رنگ‌هایی که هیچ گونه تناسبی با سبک دکوراسیون منزل‌تان ندارند، اجتناب کنید؛ زیرا این نمونه کارها، هر چند هم که زیبا و خاص باشند، به دلیل عدم هماهنگی، همچون وصله‌ای ناجور به چشم می‌آیند و نمی‌توانند جلوه‌ی خود را به درستی به عرصه‌ی ظهور در آورند.

  • استفاده از رنگ‌های روشن و براق، باعث انعکاس نور بیشتر در آشپزخانه می‌شود. بنابراین برای آن که آشپزخانه را بزرگتر و پرنورتر جلوه دهید، لازم است از کاشی‌های رنگ روشن‌تر استفاده کنید تا فضا دلباز و روشن‌ به نظر برسد.
  • استفاده از کنتراست رنگی بین کابینت و کاشی باعث زیبایی بیشتر در فضای آشپزخانه می‌شود؛ البته این یک قانون کلی نیست و ممکن است در برخی آشپزخانه‌ها به دلیل نوع دکوراسیون، برعکس آن نیز صادق باشد.
  • استفاده از کاشی‌های عمودی و کشیده، باعث می‌شود که سقف آشپزخانه، بلندتر و کشیده‌تر دیده شود. این مدل کاشی‌ها برای آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند، بسیار مناسب است.
  • اگر مساحت آشپزخانه‌ی شما کوچک است، پیشنهاد می‌دهیم از تایل‎هایی که خطوط عرضی بیشتری دارند، استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید آشپزخانه‌تان، عریض‌تر به نظر برسد.
  • کاشی‌ای را انتخاب کنید که در برابر حرارت مقاوم باشد، در غیر این صورت، کاشی‌های پشت اجاق گاز دچار تغییر رنگ می‌شوند و زیبایی کل کاشی‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهند.
  • هنگام خرید کاشی بین کابینتی، حتما به کیفیت و متریال تشکیل دهنده‌ی آن توجه کنید، همانطور که در مورد هر کالایی، کیفیت ضعیف، متوسط و مرغوب، در بازار موجود است، در مورد کاشی نیز، این مساله صدق می‌کند. بهتر است به کیفیت کاشی‌ای که می‌خرید توجه و دقت داشته باشید تا هنگام تمیزکاری و نگهداری از آن، دچار زحمت نشوید.
  • کاشی‌های بین کابینتی انواع مختلفی دارند و طیف گسترده‌ای از تنوع را تشکیل می‌دهند. از معمول‌ترین آن‌ها می‌توان به کاشی‌های سه‌بعدی، طرح فلز، طرح چوب، طرح شیشه و …. اشاره کرد که در ادامه هر کدام را با خصوصیات ویژه‌اش معرفی می‌کنیم.

بهترین مدل کاشی بین کابینتی

مدلی که با تم آشپزخانه شما هماهنگی بیشتری داشته باشد، بهترین انتخاب برای پوشاندن فضای بین دو کابینت است. اگر نمای کلی آشپزخانه شلوغ و پرکار است، برای حفظ تعادل بهتر است از مدل کاشی ساده‌تر و خلوت استفاده کنید و در مقابل، در آشپزخانه‌های ساده، می‌توانید برای ایجاد تنوع و رهایی از سادگی بیش از حد، از کاشی‌های رنگی و مدل‌های پر کارتر استفاده کنید. رعایت هماهنگی بین اجزای آشپزخانه، اصلی است که می‌تواند در زیبایی یا عدم زیبایی مدل انتخابی تاثیر بگذارد. بنابراین باز هم تاکید می‌کنیم، بهترین مدل کاشی بین کابینتی، فارغ از مد یا ترند بودن آن، همان مدلی است که با اجزای آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

کاشی بین کابینتی ساده

جذابیت مدل‌های ساده کاشی بین کابینتی بر هیچکس پوشیده نیست. طرح‌های ساده در عین سادگی و ملایمتی که دارند زیبایی فوق‌العاده‌ای در آشپزخانه خلق می‌کنند؛ خصوصا در دکوراسیون‌های سبک کلاسیک یا آشپزخانه‌های کوچک، پیشنهاد می‌شود از کاشی بین کابینتی ساده استفاده کنید. کاشی‌های ساده در همه‌ی سبک‌های چیدمان کاربرد دارند و از نظر تنوع رنگ نیز بی‌نظیر هستند.

در نظر داشته باشید که سادگی همیشه و همیشه مد است و با انتخاب مدل‌های ساده، می‌توانید همه‌پسند بودن و دیر خسته شدن از دکوراسیون منزل‌تان را گارانتی کنید.

کاشی بین کابینتی سه‌بعدی

کاشی بین کابینتی سه‌بعدی

بسیاری از افراد طرفدار حجم هستند و ترجیح می‌دهند از دکوراسیون حجیم در چیدمان منزل‌شان استفاده کنند. مدل کاشی‌های سه بعدی، در عین حالی که صاف هستند، ظاهری حجم‌دار و سه‌بعدی را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. این مدل به دلیل ایجاد عمق، فضای زیبایی را ایجاد می‌کنند و خصوصا برای آشپزخانه‌های سبک مدرن، گزینه‌ی مناسبی هستند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که استفاده از انواع کاشی‌های سه‌بعدی تا حدی فضای آشپزخانه را کوچکتر نشان می‌دهد.

کاشی سه‌بعدی طرح مناظر طبیعی

برخی مدل‌های کاشی بین کابینتی سه‌بعدی، دارای طرح‌های مناظر طبیعی هستند؛ اگر سینک ظرف‌شویی شما رو به دیوار است و موقعیت آن به نحوی است که فضایی دلگیر و بسته را برای شستن ظرف‌ها ایجاد می‌کند، می‌توانید از کاشی‌های سه‌بعدی با طرح منظره‌های جذاب و خاص، برای دیوار پشت ظرف‌شویی استفاده کنید. طرح‌هایی مانند درختان، جنگل، آکواریوم، هاوایی، جزیره، خانه روستایی، پنجره و … از زیباترین طرح‌های کاشی سه‌بعدی هستند.

البته کاشی‌های سه‌بعدی، ممکن است برای همه جذاب نباشد؛ یا شاید به زودی از منظره و طرح آن خسته شوید! بنابراین اگر فردی تنوع‌طلب هستید و یا قصد دارید منزل خود را به زودی بفروشید یا اجاره دهید، بهتر است با دقت بیشتری در این مورد تصمیم بگیرید.

کاشی بین کابینتی لانه زنبوری

کاشی بین کابینتی لانه زنبوری

مدل کاشی لانه زنبوری، همانطوری که از نامش پیدا است، از طرح خانه‌های کوچک شش ضلعی، مانند لانه زنبور، الهام گرفته شده‌اند. کاشی‌های لانه زنبوری شکل و فرم متراکمی دارند و ممکن است طرح و مدلی ساده یا مدل‌دار داشته باشند. به دلیل انعطاف پذیری بالای کاشی‌های زنبوری در سایز و رنگ، این مدل برای هر آشپزخانه‌ای مناسب است و به جرات می‌توان گفت چندسالی است که به شدت ترند هستند و از پر طرفدارترین نمونه‌های کاشی‌ بین کابینتی به شمار می‌آیند. کاشی‌های لانه زنبوری اگرچه شش ضلعی به نظر می‌رسند اما در واقع، در تایل‌های مستطیل شکل به فروش می‌رسند.

کاشی بین کابینتی شش ضلعی

کاشی بین کابینتی شش ضلعی

مدل کاشی شش ضلعی تا حدودی شبیه کاشی لانه زنبوری است، اما از نظر هندسی دارای شش ضلع می‌باشد. مدل کاشی شش ضلعی نسبت به مدل لانه زنبوری بزرگتر است و از نظر حجم، ممکن است ساده یا سه‌بعدی باشد. این کاشی‌ها به دلیل داشتن اضلاع بیشتر، از سادگی فضا می‌کاهند و به همین دلیل برای دکوراسیون‌های سبک مدرن بسیار مناسب هستند. اگر فضای آشپزخانه‌تان خیلی ساده است و دوست دارید کمی رنگ و لعاب به آن ببخشید، می‌توانید لابه‌لای کاشی‌ها، از یک کاشی به رنگ دیگر، به شکل پراکنده استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی لوزی

کاشی بین کابینتی لوزی

کاشی‌های طرح لوزی، شکل هندسی لوزی‌مانندی دارند و به همین دلیل در آشپزخانه تنوع خاصی ایجاد می‌کنند. کاشی‌های لوزی، ممکن است از تایل‌های مربعی اما با طرح‌ لوزی تشکیل شده باشند و یا نوع شکل هندسی آن‌ها لوزی‌مانند باشد که در این صورت، نصب آن‎ها کمی دشوارتر است.

این مدل کاشی‎ها به دلیل شکل هندسی خاص‌شان، تا حدی فضای بین کابینت‌ها را شلوغ‌تر نشان می‌دهند بنابراین برای آشپزخانه‌های متراکم و شلوغ مناسب نیستند.

کاشی بین کابینتی شیشه ای

کاشی بین کابینتی شیشه ای

کاشی مدل شیشه‌ای باعث انعکاس بیشتر نور در فضا می‌شود و ازین نظر برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است. تمیزکاری کاشی مدل شیشه‌ای، به دلیل سطح صاف و فلتی که دارد، بسیار مناسب است.

از طرح‌های جذاب این تایل‌ها می‌توان برای آشپزخانه‌های سبک مینیمال و مدرن استفاده کرد. به دلیل این که کاشی‌های شیشه‌ای ماهیت براق و منعکس‌ دهنده نور دارند، نباید این مدل را برای کابینت‌های براق، مانند هایگلاس استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی چسبی

کاشی بین کابینتی چسبی

کاشی‌های چسبی، نمونه‌هایی بسیار نازک از کاشی هستند که روش نصب آن‌ها شبیه به برچسب است. کاشی‌های چسبی از نظر طرح و مدل، بسیار گسترده و متنوع هستند و نصب آن‌ها بسیار ساده است. همچنین، در مدت زمان اندکی هم می‌توان آن‌ها را زدود و مدل‌شان را تغییر داد.

کاشی‌های چسبی از کاشی‌های دیگر، مانند نمونه‌های فلزی یا سرامیکی، کیفیت و مقاومت پایین‌تری دارند اما از نظر قیمت و شیوه‌ی نصب، روش آسان‌تری دارند. به همین دلیل، برای افرادی که به تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع علاقمند هستند، گزینه‌ی ایده‌آلی به حساب می‌آیند.

بهترین طرح کاشی بین کابینتی

به راستی نمی‌توان یک طرح را به عنوان بهترین طرح کاشی بین کابینتی معرفی کرد. امروزه طرح‌های مختلف کاشی بین کابینتی چنان گسترده هستند که به راستی انتخاب یکی از آن‌ها دشوار است. طرح‌های شلوغ بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ، ساده و خلوت مناسب هستند و در مقابل، طرح‌های ساده برای آشپزخانه‌های کوچک یا شلوغ و سبک‌های پرکار مناسب هستند.

رعایت تناسب و هماهنگی بین اجزای آشپزخانه، باعث می‌شود کل فضا زیبا و شیک به نظر برسد. در برخی آشپزخانه‌ها که کاشی‌های بین کابینتی نمی‌توانند زیبایی خود را نشان دهند، علت آن رعایت نکردن تناسب، چه از نظر طرح و سبک و چه از نظر رنگ و مدل است که زیبایی نهایی فضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر مدل کاشی بین کابینتی تنها در صورتی می‌تواند زیبایی خود را در فضا نشان داده که به شکل صحیح و در فضای مناسب تعبیه شود.

کاشی بین کابینتی لوکس دکوری آلومینیومی

کاشی‌های آلومینیومی از نظر مقاومت بسیار بادوام هستند و اتفاقا زیبایی چشمگیری نیز دارند. این مدل در دو طرح مات و براق تولید می‌شوند و از نظر هندسی، در اشکال مختلفی موجود هستند. کاشی‌های آلومینیومی به راحتی تمیز می‌شوند و اگر از برندهای معتبر خریداری شوند، تا سال‌های سال زیبایی و کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

برخی از این کاشی‌ها ظاهری ساد‌ه‌تر و برخی دیگر، رنگ و لعاب پر زرق‌وبرق‌تر و به نوعی لوکس‌تر دارند. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید از مدل‌های ساده یا مدل‌های لوکس و دکوری کاشی بین کابینت آلومینیومی استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی میکس

کاشی‌های میکس به مدلی گفته می‌شود که از طرح‌های متراکم و کنار هم، در یک عدد کاشی تشکیل شده باشد. هر عدد از این کاشی‌ها از تعداد کاشی‌های کوچک تشکیل شده که ممکن است از نظر رنگی، با یکدیگر متفاوت باشند. کاشی بین کابینتی میکس ممکن است دارای طرح‌های شش ضلعی، لانه زنبوری، مربعی، مستطیلی یا مخلوطی از شکل‌های هندسی دیگر باشند که به صورت درهم و میکس شده در یک کاشی قرار بگیرند.

کاشی بین کابینتی گلدار

کاشی بین کابینتی گلدار

این مدل کاشی، دارای طرح‌های گل مانند است که ملاحت و زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشد. از این مدل، بیشتر در آشپزخانه‌های سبک مدرن استفاده می‌شود. کاشی‌های گلدار طرح‌های بسیار متنوعی دارند و طرح‌های لوکس و غربی یا طرح‌های کاشی ایرانی و مدل‌های بومی را شامل می‌شوند. هر چه طرح گل‌ها کوچکتر باشد، فضای آشپزخانه خلوت‌تر نشان داده می‌شود. انتخاب طرح‌های بزرگ و شلوغ یا طرح‌هایی که رنگ‌های تندی دارند، برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی مناسب نیست.

کاشی بین کابینتی طرح گل

این مدل شامل کاشی‌هایی است که چند تایل در کنار هم طرح یک گل بزرگ را تشکیل می‌دهند. در این مدل، قسمت‌های اصلی کاشی ساده است و طرح یک یا چند گل، تنها در یک قسمت از فضای بین دو کابینت تعبیه می‌شود. کاشی بین کابینتی طرح گل، نمای جذابی دارد مخصوصا اگر مدل آن ملیح و ساده باشد، طرفداران خاص خود را دارد.

کاشی بین کابینتی طرح پارکت

کاشی بین کابینتی طرح پارکت

از جذاب‌ترین مدل‌های کاشی بین کابینتی به طرح پارکت می‌توان اشاره کرد. این مدل، به شکلی طراحی می‌شود که نمای آن شبیه به پارکت و کفپوش است و از نظر رنگ، متنوع است. در آشپزخانه‌های چوبی و طرح چوب، نصب کاشی‌های بین کابینتی طرح پارکت زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌بخشد و باعث ملاحت خاصی در فضا خواهد شد.این مدل کاشی، گزینه‌ی مناسبی برای اماکن تجاری و آشپزخانه‌های اداری نیز هست.

کاشی بین کابینتی طرح آجرکاشی بین کابینتی طرح آجر

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین نمونه‌های کاشی بین کابینتی، مدل طرح آجر است که در آشپزخانه‌های روستیک، سنتی و مدرن کاربرد دارد و باعث ایجاد فضایی نوستالژیک و خاص در آشپزخانه می‌شود. کاشی‌های طرح آجر در رنگ‌بندی‌های بسیار متنوعی موجود هستند؛ به عنوان نمونه، اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است می‌توانید از کاشی‌های سفید رنگ یا خاکستری استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید باعث بزرگتر دیده شدن فضا شود. رنگ‌های دودی و تیره کاشی‌های طرح آجر هم گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های سبک مدرن است.

کاشی بین کابینتی طرح چوب

پنل‌ها و تایل‌های چوبی یکی از زیباترین گزینه‌ها برای نما بخشیدن به آشپزخانه و فضای بین کابینت‌ها، خصوصا در سبک‌های مدرن، سنتی و روستیک‌، می‌باشند؛ اما با توجه به این که چوب متریال حساسی است و نیاز به نگهداری و مراقبت دارد، کاشی بین کابینت طرح چوب می‌تواند جایگزین مناسبی برای طرفداران پنل‌های چوبی باشد. کاشی بین کابینت طرح چوب، با داشتن گره‌ها و نقش و نگارهایی که در چوب طبیعی است، باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه و ایجاد فضایی گرم و صمیمی می‌شود.

کاشی بین کابینتی رگه دار

کاشی بین کابینتی رگه دار

کاشی‌هایی که دارای بافت رگه‌دار هستند، می‌توانند به زیبایی فضای بین کابینت‌ها بیفزایند. این مدل معمولا در سبک‌های مختلف کاربرد دارد و به دلیل آن که دارای طرح‌های شلوغ نیست، برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب است.

کاشی‌های روشن‌تر برای آشپزخانه‌های کوچک و مدل‌های تیره‌تر برای آشپزخانه‌های بزرگ به کار می‌روند. رگه‌هایی که در این مدل کاشی‌ها دیده می‌شود، بیشتر از طرح طبیعی سنگ الهام گرفته شده است و به صورت ناهماهنگ در بافت کاشی دیده می‌شود.

کاشی بین کابینتی راه راه

کاشی‌هایی که طرح‌های راه راه دارند، می‌توانند تا حد زیادی با ایجاد خطای دید فضای آشپزخانه را تغییر دهند. به عنوان مثال، نصب کاشی بین کابینت راه راه که خطوط آن به صورت افقی باشد، باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می‌شود. اگر فاصله‌ی بین کابینت‌هایتان کم است، می‌توان با تعبیه کاشی‌های راه راه به صورت عمودی، فضا را کشیده‌تر و بلندتر نشان داد. برای آشپزخانه‌های بزرگ بهتر است از راه راه‌های درشت‌تر و برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی از راه راه‌های باریک و خطوط افقی بیشتر با کنتراست رنگی کمتر استفاده کرد تا فضا بزرگتر دیده شود.

کاشی بین کابینتی طرح سنگ

کاشی بین کابینتی طرح سنگ

یکی از جذاب‌ترین طرح‌های کاشی بین کابینتی مدرن، طرح سنگ است. این مدل، ممکن است تنها طرح سنگ باشد و یا از سنگ‌های کوچک طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده باشد. طبیعتا کاشی‌هایی که از سنگ طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده‌اند، زیباتر و جذا‌ب‌ترند و مقاومت‌ آن‌ها در برابر عوامل محیطی بیشتر است و البته قیمت بالاتری نیز دارند. تمیزکاری کاشی‌هایی که از سنگ طبیعی تشکیل شده‌اند، اگر سطح صاف و صیقلی نداشته باشند، دشوار است زیرا دارای پستی و بلندی‌ هستند و ذرات چربی در میان آن‌ها گیر می‌کند. کاشی‌های طرح سنگ، جلوه‌ی طبیعی سنگ را نمایش می‌دهند، قیمت پایین‌تری دارند و نحوه‌ی تمیزکاری‌آن‌ها نیز آسان‌تر است.

کاشی بین کابینتی آینه‌ای

معمولا در دکوراسیون مدرن، از متریال براق که انعکاس نور بیشتری دارد، استفاده می‌شود. کاشی بین کابینتی آینه‌ای، بازتاب نور بالایی دارد و باعث می‌شود تصویر شما و نمای آشپزخانه، در حد فاصل کابینت‌های ردیف بالایی و پایینی نمایش داده شود. نصب کاشی آینه‌ای آشپزخانه‌ی شما به مراتب بزرگتر و عمیق‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر آشپزخانه‌ی شما نقلی و کوچک است، استفاده از کاشی بین کابینتی آینه‌ای، به طور شگفت‌انگیزی آشپزخانه‌ی شما را وسیع‌تر نشان خواهد داد.

از معایب کاشی بین کابینتی آینه‌ای، شیوه‌ی نگهداری نسبتا دشوار آن نسبت به نمونه‌های دیگر است؛ زیرا این مدل از کاشی، به دلیل اینکه آینه‌ای هستند، کثیفی را با وضوح بیشتری نشان می‌دهند.

کاشی بین کابینتی طرح آجر سفید

کاشی بین کابینتی طرح آجر سفید

این روزها، کاشی بین کابینت طرح آجر سفید بسیار مورد توجه، مد و ترند است. این مدل به دلیل بافت سرامیکی، براق و سفید رنگی که دارد باعث زیبایی خاصی در آشپزخانه می‌شود و نمای آشپزخانه را همواره پاک و آراسته نشان می‌دهد. این کاشی‌ها از سطح صیقلی و براق تشکیل شده‌اند و یکی از مزیت‌های آن را می‌توان نحوه‌ی تمیزکاری آسان و ساده‌ی آن دانست.

از خوبی‌های رنگ سفید آن است که به راحتی می‌توان مواد شوینده را برای تمیزکاری آن به کار گرفت و به دلیل آن که کثیفی را زودتر نشان می‌دهد، ما را زودتر به تمیزکاری وا می‌دارد.

خرید کاشی بین کابینتی طرح آجر سفید

کاشی‌های طرح آجر سفید به حدی فراگیر و محبوب شده‌اند که مدل‌های چسبی آن نیز در بازار یافت می‌شود. برای خرید کاشی بین کابینتی طرح آجر سفید، می‌توانید به سایت‌های فروش کاشی و تایل‌های بین کابینتی یا فروشگاه‌های صاحب نام در زمینه کابینت آشپزخانه سری بزنید. با توجه به ترند بودن این مدل، سعی کنید از نمونه‌های باکیفیت خریداری کنید و به سراغ نمونه‌های ارزان قیمت و تقلبی آن نروید.

کاشی بین کابینتی شطرنجی

کاشی بین کابینتی شطرنجی

تقابل سیاه و سفید همواره در طول حیات بشر مورد توجه بوده است و حتی از زیبایی‌ این تقابل، در مدل کاشی بین کابینتی شطرنجی استفاده می‌شود. طرح‌های شطرنجی، چه سیاه و سفید باشند و چه رنگ‌های دیگر، زیبایی خاصی دارند و باعث ایجاد فضایی مدرن و شیک در آشپزخانه می‌شوند. هر چه اختلاف رنگ طرح‌ها یا کنتراست رنگ‌ها بیشتر باشد، کاشی بیشتر جلب توجه خواهد کرد. در مقابل، طرح‌هایی که تم ملایم‌تری دارند، کمتر جلب توجه می‌کنند و از این حیث، برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب‌تر هستند.

کاشی بین کابینتی فانتزی

دنیای ما، دنیای تنوع سلیقه‌ها است و هر سبک و مدلی، نه تنها در آن دیده می‌شود، بلکه مقبول و مورد پسند نیز هست. اگر به طرح‌های فانتزی و عروسکی علاقه دارید، مدل کاشی‌های فانتزی گزینه‌ی مناسبی برای شما است. این مدل کاشی‌ها طرح و رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش دارند و برای افرادی که سبک‌های خاص و جسورانه را می‌پسندند گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند.

بهترین رنگ کاشی بین کابینتی

کاشی‌‌های بین کابینتی که رنگ و تم ملایم‌تری دارند، همه پسندتر هستند و با تعداد بیشتری از سلایق جور در می‌آیند. در مقابل، استفاده از رنگ‌های تند و تیره، طرفداران کمتری دارند و در واقع، افراد خاصی هستند که به رنگ‌های تند علاقه نشان می‌دهند. هر چه رنگ کاشی روشن‎‌تر و از متریال براقی تشکیل شده باشد، باعث می‌شود فضای آشپزخانه دلبازتر به نظر برسد و دقیقا به همین دلیل هم هست که این رنگ‌ها طرفداران بیشتری دارند. رنگ‌های سفید، خاکستری، نقره‌ای، مسی، طلایی‌‌، سیلور و مدل‌های چند رنگ، از پر طرفدارترین نمونه‌های کاشی بین کابینتی هستند.

کاشی بین کابینتی طلایی

کاشی بین کابینتی طلایی

چنانچه کابینت‌های شما رنگ‌ قهوه‌ای یا طرح چوب دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها کاشی بین کابینتی طلایی رنگ است. رنگ طلایی باعث ایجاد فضایی ویژه و لاکچری در آشپزخانه می‌شود و محیطی گرم را ایجاد می‌کند.

کابینت‌های قهوه‌ای رنگ با کاشی‌های بین کابینتی مسی رنگ نیز ترکیب زیبا و جذابی را ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند آشپزخانه‌ی شما درخشنده و براق به نظر برسد.

کاشی بین کابینتی رنگ تیره

چنانچه کابینت‌‌های آشپزخانه‌‌تان رنگ روشن است، مانند کابینت‌های رنگ سفید یا کرم، می‌توانید برای ایجاد تضاد و کنتراست رنگی بیشتر، از کاشی‌های بین کابینتی رنگ تیره استفاده کنید. طبیعتا کاشی‌های رنگ تیره، بازتابش نور کمتری دارند و نمی‌توانند نور را به خوبی منعکس کنند؛ بنابراین اگر از این کاشی‌ها استفاده می‌کنید بهتر است از نورپردازی دقیق و حرفه‌ای در زیر کابینت‌ها استفاده کنید تا نور بیشتری بر روی کانتر یا پیشخان آشپزخانه بتابد.

کاشی بین کابینتی سفید

کاشی بین کابینتی سفید

اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است، پیشنهاد می‌شود از کاشی بین کابینتی سفید که نور را بیشتر بازتاب می‌دهد، استفاده کنید. با استفاده از این مدل کاشی سفید، می‌توانید در میزان نور آشپزخانه نیز صرفه‌جویی کنید.

کاشی بین کابینتی سفید رنگ، در دو مدل براق و مات موجود است و طبیعتا رنگ براق آن، بازتاب نور بیشتری دارد و برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور مناسب‌تر است. اما چنانچه آشپزخانه‌ی شما پر نور است و یا از کابینت‌های براق، مانند هایگلاس یا کابینت ام‌دی‌اف براق، استفاده می‌کنید، بهتر است از نمونه‌کاشی‌های بین کابینتی مات استفاده کنید، تا تعادل بیشتری در آشپزخانه برقرار کنید و از افراط در پخش نور پیشگیری شود.

کاشی بین کابینتی سفید براق

این مدل بیشتر برای پلان‌های کوچک و آشپزخانه‌های فاقد پنجره مناسب است. البته این جمله بدان معنا نیست که نباید در آشپزخانه‌های بزرگ و پنجره‌دار از کاشی بین کابینتی سفید براق استفاده کنید! بلکه این موضوع، قدرت رنگ سفید و تناسب فوق‌العاده‌ی آن را در هر فضا و مکانی نشان می‌دهد. کاشی بین کابینت سفید براق یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های سبک مدرن و مینیمال نیز هست و در چنین آشپزخانه‌هایی، بسیار خوش می‌نشیند. سفید نماد پاکی و آرامش است و در هر آشپزخانه‌ای تعبیه شود، صلح و پاکی را در فضا پخش می‌کند.

کاشی بین کابینتی سفید طلایی

اگر به دنبال یک آشپزخانه سفید و پاکیزه اما کمی لاکچری و لوکس هستید، باید به سراغ مدل کاشی بین کابینت سفید طلایی بروید. این مدل، هم خصوصیات کاشی‌های سفید رنگ را دارد و هم به دلیل داشتن بخش‌های طلایی رنگ، آشپزخانه شما را شیک و لاکچری نشان می‌دهد. مدل‌های کلاسیک این کاشی‌ها برای آشپزخانه‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک مناسب هستند و از مدل‌های ساده‌تر می‌توان برای آشپزخانه‌های سبک مدرن استفاده نمود.

کاشی بین کابینتی رنگ طوسی

کاشی بین کابینتی رنگ طوسی

در چند سال اخیر رنگ‌های خنثی، خصوصا رنگ طوسی، بسیار مورد توجه دکوراسیونرها و طراحان داخلی خانه و آپارتمان قرار گرفته است. از دلایل این محبوبیت می‌توان به این نکته اشاره کرد که رنگ خاکستری، با همه‌‌ی رنگ‌ها به خوبی ترکیب می‌شود و دست شما را باز می‌گذارد تا رنگ مکمل دلخواه‌تان را به آن بیفزایید.

از کاشی‌های خاکستری تیره معمولا برای آشپزخانه‌های بزرگتر و از مدل‌های طوسی روشن برای آشپزخانه‌های سایز کوچک و هم بزرگ استفاده می‌شود. اگر کابینت‌های آشپزخانه‌تان سفید است و دوست دارید از یکنواختی حاصله کمی فاصله بگیرید، مدل کاشی رنگ طوسی یک انتخاب زیبا و هوشمندانه است که با ایجاد کنتراست و ایجاد تقابل رنگ‌های تیره و روشن، بازی زیبایی را در آشپزخانه‌تان پیاده می‌سازد.

کاشی بین کابینتی رنگی

تقریبا می‌توان گفت هر رنگی که مد نظرتان باشد، در مدل‌های مختلف کاشی بین کابینتی دیده می‌شود. مدل‌های رنگی کاشی، خصوصا رنگ‌های پر انرژی و شاد، انتخاب‌هایی خاص و جسورانه هستند و باعث خلق یک آشپزخانه انحصاری و شیک در فضای بین کابینت‌ها می‌شوند. با توجه به سلیقه و سبک چیدمان منزل، می‌توان از انواع کاشی‌های بین کابینت در رنگ‌های تیره و روشن، خنثی یا گرم یا سرد استفاده نمود.

کاشی بین کابینتی رنگ مشکی

کاشی بین کابینتی رنگ مشکی

اگر چه مزیت‌های استفاده از کاشی بین کابینتی سفید و رنگ روشن بی‌شمار است اما اگر از انصاف که نگذریم، کاشی‌های رنگ تیره، خصوصا مدل مشکی، زیبایی خاصی دارد و در اولین نگاه، بسیار شیک و منحصربفرد جلوه می‌کند. خصوصا کاشی‌های مشکی براق، فضای شیک و مدرنی را در آشپزخانه خلق می‌کنند که نزد سلایق نسل جوان و امروزی بسیار محبوب و پر طرفدار است.

کاشی بین کابینتی رنگ روشن

رنگ‌های روشن باعث انبساط بصری فضا می‌شوند و تصویر تمیزی و پاکیزگی را در ذهن بیننده تداعی می‌کنند. اکثر رنگ‌های روشن معمولا با رنگ‌ها تیره سِت می‌شوند و ترکیب جذابی را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. خصوصا اگر کابینت‌هایتان تم رنگی تیره دارند، پیشنهاد می‌دهیم از کاشی بین کابینت رنگ روشن برای حدفاصل کابینت‌ها و دیوارهای خالی استفاده کنید تا فضای آشپزخانه زیباتر و دلبازتر به نظر برسد.

کاشی بین کابینتی دودی

اگر به رنگ‌های تیره علاقمند هستید و در عین حال دوست دارید ترکیب رنگ آشپزخانه‌تان جذاب و مد روز هم باشد، کاشی بین کابینتی دودی گزینه‌ی مناسبی است. این رنگ جزو خانوده‌ی رنگ‌های خنثی دسته بندی می‌شود و قدرت انطباق با همه‌ی رنگ‌ها، چه روشن، چه گرم و سرد را دارد. تایل‌های دودی یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های پرنور و بزرگ با کابینت‌های سفید و روشن هستند و اگر در فضای مناسبی قرار بگیرند، بسیار شیک و امروزی جلوه می‌کنند.

کاشی بین کابینتی رنگ زرد

کاشی بین کابینتی زرد

رنگ زرد محرک اشتها است و گزینه‌ی مناسبی برای فضای بین دو کابینت محسوب می‌شود. زرد خردلی، زرد لیمویی و زرد نخودی از بهترین نمونه‌های کاشی بین کابینتی برای کابینت‌های تیره و روشن هستند. تصور کنید کابینت‌های دودی رنگ، یا سفید براق و یا قهوه‌ای با کاشی‌های آجری زرد نخودی یا خردلی، چه فضای دلپذیری را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند! چنین ترکیب رنگ‌هایی، به دلیل این که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ظاهری بدیع و در عین حال خیره کننده دارند و به جرات می‌توان گفت کمتر کسی از تماشای آن دل می‌کند.

کاشی بین کابینتی سفید طوسی

این مدل کاشی بیشتر برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است که ما در عین حالی که نمی‌خواهیم فضای آشپزخانه کوچک به نظر برسد، به دنبال ترکیب رنگی هستیم که کنتراست مورد نظرمان را در آشپزخانه پدید آورد. کاشی بین کابینتی سفید طوسی، برای هر آشپزخانه‌ای مناسب است. به دلیل اینکه در ذات این ترکیب، اختلاف رنگ مشهود است، فضای آشپزخانه و حد فاصلکابینت‌ها را از یکنواختی می‌رهاند.

کاشی بین کابینتی رنگ سبز

کاشی بین کابینتی سبز

سبز یعنی زندگی و در هر فضایی که به کار رود، همین معنی و مفهوم را تداعی می‌کند. کاشی بین کابینت سبز، یکی از زیباترین و خاص‌ترین رنگ‌ها برای آشپزخانه است؛ البته به شرط آن که به این رنگ علاقه داشته باشید.

سبز، خاص است و شاید با سلیقه‌ی همه سازگاری نداشته باشد اما در عین حال رنگی زیبا و جذاب است. این رنگ بیشتر برای آشپزخانه‌هایی با تم کلاسیک، نئوکلاسیک و سنتی به کار می‌رود زیرا بیشتر رنگی سنتی است تا مدرن! اگر به ترکیب رنگ‌های سنتی علاقه دارید، حتما طیف رنگی سبز را یکی از گزینه‌های پیش رو قرار دهید.

سبز تیره، سبز روشن، سبز پسته‌ای، سبز چمنی، سبز یشمه‌ای و … هر کدام حس و حال جدید را در آشپزخانه به وجود می‌‌آورند و بسته به روشنی یا تیرگی رنگشان، برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب هستند.

کاشی بین کابینتی سفید رگه دار

مدل سفید رگه‌دار به دلیل تم روشنی که دارد می‌تواند در هر آشپزخانه‌ای قابل اجرا باشد. خصوصا اگر کابینت‌هایتان یک‌دست و بدون رنگ دوم است، کاشی بین کابینت سفید رگه‌دار هم آشپزخانه را از یکنواختی می‌رهاند و هم باعث خلق یک فضای زیبا بین کابینت‌ها می‌شود. این مدل، معمولا در سبک‌های مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک کم و بیش دیده می‌شود و به دلیل این که شبیه سنگ طبیعی است، طرفداران خاصی دارد.

کاشی بین کابینتی رنگ صورتی

کاشی بین کابینتی صورتی

یک آشپزخانه عروسکی و فانتزی به راستی زیبا و جذاب است. این ترکیب رنگ، تمی دخترانه و عروسکی دارد اما در عین حال، برای همه‌ی افراد در هر سن و سالی جذاب است. با استفاده از ترکیب رنگ صورتی ملایم، می‌توانید فضای آشپزخانه را گرم و شاداب سازید به طوری که هر کسی از حضور در آن، احساس رضایت و نشاط داشته باشد.

تایل‌های صورتی کم‌رنگ، نویدبخش یک آشپزخانه جذاب و خودمانی هستند و در کنار کابینت‌های خاکستری، سفید، مشکی، آبی و قهوه‌ای به خوبی نمود پیدا می‌کنند. هیچ وقت فکر نکنید که استفاده از تم صورتی در آشپزخانه تنها مختص دختران جوان است؛ این رنگ، برای هر سن و سالی مناسب است.

کاشی بین کابینتی صدفی

چه چیز مانند اینکه کاشی‌های آشپزخانه مانند یک صدفِ درخشنده در فضای بین کابینت‌ها درخشش داشته باشند، جذاب است؟ کاشی بین کابینت صدفی می‌تواند همان آشپزخانه ایده‌آل و جذابی را که در ذهن دارید به بهترین نحو برایتان ایجاد کند!

صدفی، رنگ شاد و در عین حال بسیار روشن است و وجود آن را برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک توجیه می‌کند. این رنگ برای افرادی که به رنگ سفید علاقه دارند و در عین حال دوست دارند، از سفید خالص هم کمی فاصله داشته باشند، بهترین گزینه است.

کاشی بین کابینتی طوسی طلایی

تایل‌های طوسی طلایی نوید بخش یک آشپزخانه لاکچری و شیک امروزی هستند. این مدل بیشتر برای افرادی مناسب است که علاقه خاصی به رنگ‌های تیره دارند و در عین حال قصد دارند، آشپزخانه‌ای گرم و لوکس داشته باشند و باریکه‌های درخشان طلایی رنگ، در آن نمود داشته باشد.

از مدل کاشی طوسی طلایی در اکثر آشپزخانه‌های مدرن و کلاسیک، به شرط بزرگ و نورگیر بودن پلان آشپزخانه، می‌توان استفاده کرد. به دلیل این که کاشی بین کابینت طوسی و طلایی، طرحی بسیار پر طرفدار است، در اغلب طرح‌های کاشی از جمله لوزی‌شکل‌، مربعی، مستطیلی، آجری، لانه زنبوری و … موجود است.

کاشی بین کابینتی فیروزه ای

کاشی بین کابینتی فیروزه ای

چنانچه به طرح‌های بومی و ایرانی علاقه دارید، کاشی بین کابینت فیروزه‌ای، بیش از هر رنگ دیگری، حال و هوای معماری سنتی ایرانی را برایتان تداعی می‌کند. آبی فیروزه‌ای رنگی خاص و در عین حال بسیار شیک است که با کابینت‌های سنتی قهوه‌ای تیره و یا سفید، زیبایی خود را به حد اعلا می‌رساند. این رنگ به دلیل بازتاب نور بالایی که دارد، در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک قابل اجرا می‌باشد.

کاشی بین کابینتی قرمز

یک انتخاب آتشین و جذاب برای آشپزخانه‌هایی که افراد آن انرژی بالایی دارند و دوست دارند در فضایی پرانرژی و شاد آشپزی و فعالیت کنند. رنگ قرمز، انرژی بسیاری دارد و چنانچه به صورت افراطی از آن استفاده شود، ممکن است باعث خستگی و دلزدگی شود. اگر به رنگ قرمز علاقه دارید، پیشنهاد می‌دهیم از استفاده افراطی و همه‌گیر آن بپرهیزید و با یک طراحی پراکنده و جذاب، زیبایی را به دل آشپزخانه و فضای بین کابینت‌ها سوق دهید.

کاشی بین کابینتی کرم قهوه ای

ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای از محبوب‌ترین انتخاب‌ها نزد سلایق ایرانی است؛ خصوصا این ترکیب رنگ در آشپزخانه و پذیرایی به وفور دیده می‌شود. کاشی بین کابینتی کرم قهوه ای در کنار کابینت‌هایی به همین رنگ، یا کابینت‌های کرم تنها یا قهوه‌ای خالص و یا حتی سفید، ترکیبی ایده‌ال است. این ترکیب، دست شما را باز می‌گذارد که از هر رنگ قهوه‌ای یا کرم، به هر اندازه‌ای که دوست دارید استفاده کنید. ترکیب دو رنگ کرم و قهوه‌ای، به بهترین نحو ممکن در کنار هم می‌نشینند و دوستی مسالمت‌آمیزشان تا سال‌ها شما را خسته نخواهد کرد.

کاشی بین کابینتی کرم

کاشی بین کابینتی کرم

بسیاری از افراد که از کابینت‌های رنگ چوب یا قهوه‌ای استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند از کاشی بین کابینت کرم رنگ استفاده کنند که البته انتخاب شایسته و مناسبی است. همانطور که اشاره کردیم، ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای، رنگی بسیار محبوب و همه‌پسند نزد خانواده‌های ایرانی است. رنگ کرم، رنگی خاص است که ترکیب شدن آن با رنگ‌های دیگر، کمی دشوار است. قهوه‌ای، خاکستری و سفید از جمله بهترین رنگ‌ها برای سِت شدن با کاشی‌های زیبای کرم رنگ هستند که بدون شک ملاحت خاصی به فضای بین کابینت‌ها می‌بخشد.

کاشی بین کابینتی نقره ای

نقره‌ای رنگی پر انرژی و بسیار بازتابانده است که جلوه‌ی خاص و مدرن به فضای آشپزخانه می‌بخشد. تایل‌های آلومینیومی و استیل، معمولا به رنگ نقره‌ای دیده می‌شوند و برای پلان‌های کوچک و مدرن مناسب هستند. ترکیب کاشی بین کابینتی نقره ای در کنار کاشی‌های دودی براق، مسی و طلایی بسیار دیده می‌شود که به اتفاق، باعث خلق یک آشپزخانه لاکچری و مدرن امروزی می‌شوند. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، بهتر است در استفاده از رنگ‌های پر انرژی، مانند نقره‌ای و طلایی، افراط نکنید تا پس از مدتی، دلتان را نزند.

کاشی بین کابینتی نسکافه ای

رنگ نسکافه‌ای چند سالی است که به شدت ترند شده است و به دلیل زیبایی خاصی که در ذات خود دارد، هنوز هم جزو بهترین و زیباترین رنگ‌ها به حساب می‌آید. از تایل‌های نسکافه‌ای می‌توانید برای زیبایی بیشتر و ایجاد کنتراست در آشپزخانه‌های سفید رنگ استفاده کنید. با استفاده از کاشی بین کابینتی نسکافه‌ای، فضای آشپزخانه صمیمی و بسیار گرم و گیرا جلوه می‌کند. از دیگر خصوصیات استفاده از کاشی‌های نسکافه‌ای می‌توان به این نکته اشاره کرد که این رنگ، کثیفی و لکه‌ها را کمتر نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر خیلی اهل تمیزکاری نیستید و یا فرصت کافی برای این کار ندارید، این رنگ، بهترین گزینه است!

کاشی بین کابینتی نارنجی

رنگ نارنجی محرک اشتها است و به همین دلیل است که در رستوران‌ها بیشتر از این رنگ استفاده می‌شود. کاشی‌های نارنجی رنگ، انرژی زیادی دارند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه‌تان همیشه پر انرژی و شاد به نظر برسد. نارنجی رنگی از خانواده گرم است و به خوبی می‌تواند فضایی صمیمی و گیرا را در آشپزخانه ایجاد کند. این رنگ در کنار کابینت‌های مشکی، آبی تیره، سفید و قهوه‌ای جذاب و منحصر بفرد به نظر می‌رسد.

کاشی بین کابینتی با رنگ های شاد

همه‌ی ما احتیاج داریم که شادی و نشاط را در فضای خانه و آشپزخانه‌مان پدیدار کنیم. حتی یک اکسسوری ساده و کوچک، مانند یک گلدان زیبا با طرح‌های شاد و رنگی، می‌تواند حس و حال خوبی را در خانه پدید آورد. اگر روحیه و سبک زندگی‌تان به نحوی است که تمایل بیشتری به رنگ‌های شاد دارید، یا فضای خانه و آشپزخانه‌تان یکنواخت است، انتخاب کاشی بین کابینتی با رنگ‌های شاد و پر انرژی قطعا می‌تواند رنگ و بویی جدیدتر و شادتر به زندگی‌تان ببخشد.

از انتخاب تایل‌هایی با رنگ‌های شاد و پر انرژی نهراسید و مطمئن باشید اگر به جا و به اندازه از آن‌ها استفاده کنید، نه تنها باعث دلزدگی‌تان نمی‌شوند، بلکه سطح انرژی روزانه‌تان را افزایش می‌دهند؛ به نحوی که هر روز از دیدن شادی نهفته در رنگ‌های رنگین کمانی آن، غرق لذت و نشاط شوید.

راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی برای هر سبک دکوراسیون

زیبایی آشپزخانه و جلوه‌ی بصری آن، نقش مهمی در انگیزه و روحیه‌ی اهالی خانه دارد. نظم و سازماندهی مناسب آشپزخانه، به همراه نمای ظاهری آن، فضای کار و فعالیت را بیشتر مهیا می‌کند و شما را برای طبخ یک غذای لذیذ تشویق می‌نماید.

انتخاب رنگ و طرح مناسب برای کاشی‌های بین کابینتی می‌تواند فضای آشپزخانه را دگرگون سازد و حتی نقایص آشپزخانه را پوشش دهد. به عنوان مثال، تاریک بودن فضای آشپزخانه را می‌توان با به کار بردن کاشی‌های براق و روشن یا آینه‌ای پوشاند و فضای روشن‌تری به وجود آورد.

کاشی بین کابینتی سنتی

اگر آشپزخانه‌ای با تم سنتی دارید و ترجیح می‌دهید حداقل در ظاهر از مدرنیته و المان‌های آن به دور باشید، کاشی بین کابینتی سنتی می‌تواند این زیبایی را برایتان تدارک ببیند. مدل کاشی‌های سنتی به نحوی طراحی می‌شوند که فضای آشپزخانه را سنتی‌تر و رنگ و لعاب بیشتری ببخشند.

کاشی‌های سنتی که دارای رنگ‌های شاد و رنگین هستند، می‌توانند فضای زیبا و جذابی را در آشپزخانه به وجود آورند؛ این مدل، خصوصا برای آشپزخانه‌هایی که با کابینت‌های چوبی تیره و سنتی دیزاین شده‌اند بسیار جذاب خواهد بود.

مدل کاشی سنتی همچنین در کنار کابینت‌های سفید یا سایر رنگ‌های خنثی و ملایم که تم سنتی و بومی دارند، یک آشپزخانه رویایی و جذاب را به وجود می‌آورد.

کاشی بین کابینتی کلاسیک

برای داشتن یک آشپزخانه کلاسیک، لازم است تمام آیتم‌های ریز و درشت در فضا رعایت شود که انتخاب کاشی بین کابینتی کلاسیک یکی از المان‌های آن است. کاشی‌های کلاسیک طرح و رخی کلاسیک دارند و معمولا از مدل‌های اروپایی پیروی می‌کنند. اگر مدل کابینت‌هایتان پُر کار و پُر زرق و برق است، انتخاب کاشی‌هایی که مدل‌های ساده‌تری دارند، هماهنگی بیشتری در آشپزخانه ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند فضا از زرق و برق اضافه فاصله بگیرد. انتخاب کاشی‌های ساده و مدرن، گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های کلاسیک نیستند.

کاشی بین کابینتی مدرن

کاشی بین کابینتی مدرن

کاشی‌های مدرن، از سبک مدرن الهام گرفته‌اند و تمی ساده دارند و فضای مدرن و امروزی را در آشپزخانه تداعی می‌کند. کاشی‌های مدرن رنگ‌های مختلفی دارند و در واقع، در تمام رنگ‌های سرد، گرم یا خنثی دیده می‌شوند. این کاشی‌ها از نظر تنوع طرح و مدل یا شکل هندسی، بسیار جذاب و متنوع هستند و برای اکثر آشپزخانه‌ها مناسب می‌باشند. کاشی‌های مدرن، در بعضی طرح‌ها، دارای مدل‌ها و اشکال بسیار شادی هستند که روی هم رفته باعث می‌شود فضای آشپزخانه از یکنواختی خارج شود.

کاشی بین کابینتی لوکس

اگر آشپزخانه‌‌ای لوکس و شیک دارید، کاشی‌هایی که رنگ‌های طلایی، نقره‌ای یا مسی دارند، ظاهر لوکس‌تری به فضای بین دو کابینت می‌بخشند. کاشی‌های آینه‌ای و به طور کلی، مدل‌های براق که بازتاب نور بالایی دارند، در این گروه دسته‌بندی می‌شوند و به عنوان کاشی‌ بین کابینتی لوکس شناخته می‌شوند. این مدل کاشی‌ها به زیبایی آشپزخانه می‌افزایند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه بسیار درخشنده و جذاب به نظر برسد.

کاشی بین کابینتی لاکچری

کاشی بین کابینتی لاکچری

کاشی‌هایی که ظاهر براق و درخشنده دارند، یا بیشتر جلب توجه می‌کنند، در دسته گروه مدل‌های لاکچری جای می‌گیرند. معمولا هر ساله، مدل‌های جدیدی از کاشی بین کابینتی به بازار عرضه می‌شود و به دلیل این که جدید و مد روز هستند، به عنوان کاشی‌های لاکچری یا لوکس نام‌گذاری می‌شوند. کاشی‌های لاکچری درخشنده هستند و با ظاهر براق یا آینه‌مانندشان مانند یک گوی درخشان جلوه‌گری می‌کنند.

کاشی بین کابینتی نئوکلاسیک

طرح‌های کاشی بین کابینتی نئوکلاسیک عموما از طرح‌های کلاسیک ساده‌تر هستند و ملاحت و زیبایی خاصی در ذات خود دارند. اگر کابینت‌های آشپزخانه‌تان نئوکلاسیک است، می‌توانید از کاشی‌های ساده با طرح‌ها هندسی ملایم برای فضای بین کابینت‌ها استفاده کنید.

بسیاری از کاشی‌های نئوکلاسیک، طرح‌های رایج قرن ۱۹ میلادی را دارند و طرح و شکل آن‌ها مانند کاغذ دیواری‌هایی است که در قرن بیستم در اروپا رایج بوده است. البته کاشی‌های ساده با رنگ‌های خنثی و ملایم، طرح‌های آجری و مستطیلی نیز گزینه‌ی خوبی برای آشپزخانه‌های نئوکلاسیک هستند که از زیبایی آن‌ها نباید به سادگی گذشت.

کاشی بین کابینتی روستیک

کاشی بین کابینتی روستیک

کاشی‌هایی که برای آشپزخانه‌های روستیک مناسب هستند، طرح‌های ساده، روستایی و نخراشیده دارند. پنل‌های چوبی با رنگ‌های خاکستری، طوسی تیره، سفید، قهوه‌ای و سبز گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های سبک روستیک هستند که باعث زیبایی بیشتر و القاء حس روستیک و روستایی در فضا می‌شوند.

یکی از بهترین مدل‌های کاشی برای آشپزخانه‌های روستیک، طرح‌های آجری با رنگ‌های قهوه‌ای، آجری، کرم، نخودی و سفید می‌باشد که بیش از هر مدل دیگری می‌تواند حس و حال یک آشپزخانه روستایی را در بیننده ایجاد کند.

کاشی بین کابینتی مات یا براق

اکثر مدل‌های کاشی‌های بین کابینتی، در نمونه‌های مات یا براق وجود دارند که بسته به سلیقه‌ی مشتری و طراحان دکوراسیون داخلی منزل انتخاب می‌شوند. مدل کاشی‌های براق، بازتاب نور بیشتری دارند و خصوصا اگر رنگ آن‌ها روشن باشد، با منعکس ساختن بیشتر نور، باعث انبساط بصری فضای آشپزخانه می‌شوند. در مقابل، مدل‌های مات مقاومت بیشتری در مقابل ضربه، خط و خش و کثیفی دارند.

کاشی‌های مات، معمولا کثیفی یا اثر لکه را دیر و کمتر نشان می‌دهند. مدل‌های براق در کنار مزایایی، از جمله جلوه‌گری بیشتر و بازتاب نور بالا، نیاز بیشتری به تمیزکاری دارند تا ظاهر براق و درخشنده‌شان بیشتر به نمایش درآید.

آموزش نصب کاشی کابینت

نحوه انتخاب کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه بزرگ

چنانچه آشپزخانه شما بزرگ است و نورگیر کافی دارد، دست شما باز است تا از مدل‌های متنوع‌تری از کاشی بین کابینتی انتخاب کنید. در چنین پلان‌هایی بسته به سبک و مدل کلی آشپزخانه، می‌توانید مدل‌های مختلفی را در دستور کارتان قرار دهید؛ کاشی‌های چند ضلعی با رنگ‌های روشن و تیره، کاشی‌هایی با طرح‌های براق یا شلوغ و حتی مدل‌های ساده و مینیمال، از جمله بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های بزرگ هستند که هر کدام، چنانچه درست و به جا انتخاب شوند، باعث زیبایی فراوانی‌ می‌شوند.

کاشی بین کابینتی در آشپزخانه های تاریک و کم نور

در پلان‌هایی که فاقد پنجره هستند یا نور کمی دارند، الزام استفاده از کاشی‌های براق و روشن بیشتر است. در واقع، اگر بخواهید از رنگ‌های تیره استفاده کنید، آشپزخانه شما بیش از پیش تیره‌ و کوچک به نظر می‌رسد به نحوی که گویی در یک آشپزخانه‌ی کوچک و دلگیر کار می‌کنید. در چنین پلان‌هایی لازم است از کابینت‌ها و کاشی‌هایی استفاده کنید که نور را بهتر و کامل‌تر بازتاب می‌دهند.

رنگ کاشی بین کابینت آشپزخانه

رنگهای متضاد در فضای بین کابینت های آشپزخانه

اگر چه سادگی همیشه مد است و نزد سلایق مختلف برگی برنده‌ دارد، اما استفاده از رنگ‌های متضاد در دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند باعث زیبایی بیشتر و ایجاد تنوع و شادابی در فضای آن شود. خصوصا رنگ‌های روشن و تیره در کنار هم، جلوه‌گری بالایی دارند و اجازه نمی‌دهند فضای آشپزخانه یکنواخت و کسل کننده به نظر برسد.

تقابل رنگ‌های مشکی و سفید، قهوه‌ای و کرم، خاکستری و سفید، قهوه‌ای و سفید از بهترین رنگ‌های متضاد در آشپزخانه‌های ایرانی هستند که با اغلب سلیقه‌های ایرانی جور در می‌آیند.

کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه های مینیمال

سبک مینیمالیسم بر سادگی و پرهیز از جزئیات اضافه تاکید دارد. این سبک، از سبک مدرن نیز ساده‌تر است و بر استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی متکی است. در آشپزخانه‌های مینیمال، مدل کابینت‌ها ساده و فارغ از جزئیات اضافه است. کابینت‌ها در صورت امکان بدون دستگیره تعبیه می‌شوند و کاشی‌های بین کابینتی، الزاما باید ساده و از رنگ‌های روشن و خنثی انتخابی شود.

این سبک از دکوراسیون هم برای آشپزخانه‌های بزرگ و پر نور و هم برای آشپزخانه‌های نقلی و کوچک بسیار مناسب است. با اندکی تنوع و اضافه کردن چند اکسسوری ساده می‌توان فضای آشپزخانه مینیمال را جذاب و زیبا نمود.

انتخاب کاشی بین کابینت

مدل کاشی بین کابینتی را چگونه انتخاب کنیم

از آنجا که مهم‌ترین نقش و کاربرد کاشی‌ بین کابینتی، جنبه زیبایی و دکوراتیو آن است، لازم است به زیبایی کاشی‌ و ست بودن آن با دکوراسیون خانه و آشپزخانه توجه کنید. از انتخاب رنگ‌هایی که هیچ گونه تناسبی با سبک دکوراسیون منزل شما ندارند، اجتناب کنید؛ زیرا این نمونه کارها، هر چند هم که زیبا و خاص باشند، به دلیل عدم هماهنگی، همچون وصله‌ای ناجور می‌باشند که نمی‌توانند جلوه‌ی خود را به درستی به عرصه‌ی نمایش در آورند.

  • استفاده از رنگ‌های روشن و براق، باعث انعکاس نور بیشتر در آشپزخانه می‌شود و این مساله نیز درباره‌‌ی کاشی‌های بین کابینتی صدق می‌کند. برای آن که آشپزخانه را بزرگتر و پرنورتر جلوه دهید، لازم است از کاشی‌های رنگ روشن‌تر استفاده کنید تا فضا دلباز و روشن‌ به نظر برسد.
  • استفاده از کنتراست رنگی و تضاد بین رنگ کابینت‌ها و کاشی بین کابینتی، باعث زیبایی بیشتر در فضای آشپزخانه می‌شود؛ البته این یک قانون کلی نیست و ممکن است در برخی آشپزخانه‌ها به دلیل نوع دکوراسیون برعکس آن نیز صادق باشد.
  • استفاده از کاشی‌های عمودی و کشیده، باعث می‌شود که سقف آشپزخانه، بلندتر و کشیده‌تر دیده شود. این مدل کاشی‌ها برای آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند، بسیار مناسب است.
  • اگر مساحت آشپزخانه‌ی شما کوچک است، پیشنهاد می‌دهیم از کاشی‌هایی که خطوط افقی بیشتری دارند، استفاده کنید تا با خطای دیدی که ایجاد می‌شود، آشپزخانه‌تان، عریض‌تر به نظر برسد.
  • هنگام خرید کاشی بین کابینتی، حتما به کیفیت و متریال تشکیل دهنده‌ی آن توجه کنید، همانطور که در مورد هر کالایی کیفیت ضعیف، متوسط و مرغوب در بازار موجود است، در مورد کاشی بین کابینتی نیز، این مساله صدق می‌کند و بهتر است به کیفیت کاشی‌ای که می‌خرید توجه و دقت داشته باشید تا هنگام تمیزکاری و نگهداری از آن، دچار زحمت نشوید.
  • کاشی‌های بین کابینتی، انواع مختلفی دارند و طیف گسترده‌ای از تنوع را تشکیل می‌دهند که از معمول‌ترین آن‌ها می‌توان به کاشی‌های سه‌بعدی، طرح فلز، طرح چوب، طرح شیشه و …. اشاره کرد.

خرید کاشی بین کابینتی

خرید کاشی بین کابینتی برای انواع مدل های کابینت

اشاره کردیم که کاشی بین کابینتی به منظور زیبایی بیشتر کابینت‌ها و فضای عمومی آشپزخانه به کار می‌رود. از آنجا که این کاشی‌ها بین فضای کابینت‌ها تعبیه می‌شوند، هماهنگی و تناسب آن‌ها با کابینت‌ها یک الزام است. در صورتی که کاشی‌های مابین کابینت‌ها به شکل درست و هماهنگی انتخاب نشود، زیبایی کل آشپزخانه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. هنگام خرید و انتخاب کاشی بین کابینتی لازم است به کل آشپزخانه بیندیشید و تنها به زیبایی کاشی‌ها، جدا از مدل و طرح کابینت‌ها، فکر نکنید.

کاشی بین کابینتی ممبران

کابینت ممبران مدلی از کابینت آشپزخانه است که در سبک‌های مختلفی کاربرد دارد. این کابینت ممکن است در سبک مدرن، سبک نئوکلاسیک، کلاسیک و غیره به کار روند که برای هر کدام، متناسب با سبک کابینت‌ها باید کاشی‌ انتخاب کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که کابینت ممبران، بیشتر در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارد و اگر چنین است، کاشی‌هایی که برای سبک کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارند، گزینه‌ای مناسب و قابل قبول هستند.

کاشی بین کابینتی برای کابینت چوبی

برای کابینت‌های چوبی، کاشی‌های سفید و قهوه‌ای و حتی سبز، فارغ از طرح و سبک کاشی، گزینه‌ی مناسبی است. اگر دوست دارید فضای آشپزخانه به سمت و سوی مدرن پیش برود، کاشی‌های رنگ روشن گزینه‌ی خوبی است که با ایجاد کنتراست بین کابینت و کاشی، زیبایی آشپزخانه را دوچندان می‌سازد. اگر سبک آشپزخانه‌تان کلاسیک است، انتخاب کاشی‌هایی با رنگ خنثی پیشنهاد می‌شود. به دلیل این که چوب جایگاه خاصی در دکوراسیون و حافظه‌ی تاریخی ما دارد، ست کردن و هماهنگی آن با رنگ‌های مختلف کار چندان دشواری نیست و به جرات می‌توان گفت همه رنگی برای کابینت‌های چوبی مناسب و خوش ترکیب از کار در می‌آید.

کاشی بین کابینتی برای کابینت قهوه ای

کابینت‌های قهوه‌ای رنگ چوب را به یاد می‌آورند و جزو رنگ‌های تیره به حساب می‌آیند. بسته به سبک کابینت‌ها پیشنهاد می‌دهیم از رنگ‌های روشن برای کاشی‌ بین کابینت انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه روشن‌تر به نظر برسد. کاشی‌هایی به رنگ سفید، کرم، بژ، خاکستری، طوسی و حتی لیمویی از بهترین رنگ‌ها برای کابینت‌های قهوه‌ای رنگ هستند.

اگر رنگ کابینت‌هایتان قهوه‌ای سوخته است، انتخاب کاشی‌هایی با رنگ آبی روشن یا قهوه‌ای روشن گزینه‌ی قابل قبول و زیبایی است که می‌تواند مورد پسند افراد خاص با سلایق مختلف باشد.

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

به طور کلی، انتخاب کاشی بین کابینتی برای کابینت‌های سفید رنگ کار بسیار ساده‌ای است زیرا این مدل‌ها با همه‌ی رنگ‌ها و مدل‌ها هماهنگی می‌شوند. رنگ‌های تیره، رنگ‌های روشن و حتی مدل‌های طرح‌دار و حاشیه‌دار می‌توانند زیبایی خاصی برای آشپزخانه‌هایی با کابینت‌های سفید رنگ داشته باشد و تنوع ایجاد کنند. در چنین آشپزخانه‌هایی دست ما باز است تا انتخاب‌های گسترده و متفاوتی داشته باشیم.

کاشی بین کابینتی های گلاس سفید

برای کابینت هایگلاس سفید رنگ، انتخاب‌های گسترده‌ای پیش روی ما است تا بتوانیم برای زیبایی آشپزخانه به کار بریم. برای کابینت‌هایی که متریال براق دارند، مانند هایگلاس، بهتر است از کاشی‌های بین کابینتی با رنگ‌های مات یا مدل‌هایی که براقیت کم‌تری دارند، استفاده کنید.

حتی کاشی‌های سفید ساده می‌تواند یک انتخاب زیبا، خصوصا برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی، باشد. به دلیل این که کابینت‌های سفید رنگ، قدرت انطباق بالایی دارد، می‌توان از رنگ‌های متفاوت و متضاد هم استفاده کنید.

بهترین نوع کاشی بین کابینتی

دوام و کارایی کاشی بین کابینتی

مهم‌ترین کارایی کاشی بین کابینتی زیبا کردن فضای آشپزخانه است. کاشی بین کابینتی اگر چه باعث زیبایی بیشتر می‌شود، اما دوام و کارایی آن نیز مساله مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. به طور کلی، انواع کاشی‌های بین کابینت به نحوی طراحی و ساخته می‌شوند که از نظر دوام و کارایی در سطح بالاتری از کاشی‌های معمولی باشند؛ با این وجود در برخی نمونه‌های کاشی، که شاید از نظر قیمت هم ارزان نباشند، تنها به بحث زیبایی فارغ از مسئله کیفیت توجه شده است.

اگر کاشی انتخابی شما زیبا باشد، اما دوام و کارایی لازم را نداشته باشد یا جنس آن به گونه‌ای باشد که قابل تمیز کردن نباشد، نمی‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

بهترین نوع کاشی بین کابینتی

تاکنون متوجه شدید که نمونه‌های مختلفی از کاشی بین کابینت به بازار عرضه شده است که نه تنها از نظر شکل و مدل، بلکه از نظر متریال تشکیل دهنده نیز متفاوت هستند. متریال تشکیل دهنده نقش مهمی در کیفیت کاشی و قیمت نهایی آن دارد. به عنوان مثال، کاشی‌هایی که از جنس سنگ هستند، نسبت به مدل‌هایی که از سنگ مصنوعی تشکیل شده‌اند، قیمت بیشتری دارند. برخی کاشی‌ها از فلزاتی مثل مس، آلومینیوم و استیل و برخی دیگر از سرامیک و چینی تشکیل شده‌اند. کاشی‌های چوبی و پلکسی و غیره نیز انواع دیگری از کاشی‌های بین کابینت هستند که در ادامه راجع به متریال تشکیل دهنده این کاشی‌ها و خصوصیات هر کدام، بیشتر توضیح می‌دهیم.

کاشی بین کابینتی سرامیکی و چینی

همه‌‌ی ما با نمونه‌های مختلف کاشی سرامیکی و چینی آشنایی داریم. کاشی‌های سرامیکی و چینی مدل‌های مختلفی از کاشی هستند که در قسمت‌های مختلف دکوراسیون منزل از جمله، آشپزخانه، حمام و دستشویی کاربرد دارند. سابقه استفاده از این مدل کاشی‌ها به چندین قرن می‌رسد و خیلی عجیب نیست که این مدل کاشی‌ها از نظر تنوع و رنگ بسیار گسترده باشند و بیشترین مدل‌های موجود در بازار را به خود اختصاص دهند. تمیزکاری کاشی‌های سرامیکی و چینی بسیار ساده است و معمولا لکه و کثیفی‌های معمول به راحتی از روی آن‌ها زدوده می‌شود.

کاشی بین کابینتی سرامیکی

کاشی‌های سرامیکی مقاومت بالایی در برابر گرما، نفوذ آب، فشار و خوردگی دارند و از نظر تنوع نیز طیف گسترده‌ای از محصولات را شامل می‌شوند. کاشی‌های سرامیکی به دلیل زیبایی و ظاهر درخشنده و جذابی که دارند، در قسمت‌های مختلف دکوراسیون منزل کاربرد دارند و جزو بهترین گزینه‌ها برای فضای بین کابینت‌ها هستند. مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی، ویژگی مهمی است که در انواع کاشی‌های سرامیکی با کیفیت و درجه یک دیده می‌شود و باعث می‌شود این مدل کاشی‌ها برای استفاده در آشپزخانه مناسب باشند.

کاشی بین کابینتی چوبی

متریال تشکیل دهنده این مدل، چوب طبیعی است. البته کاشی‌های طرح چوب نیز هستند که در واقع ظاهری با بافت طبیعی چوب دارند اما از جنس دیگری تشکیل شده‌اند. تایل‌های چوبی از نظر زیبایی بسیار شیک و خاص هستند و همان خصوصیات نهفته در چوب طبیعی را دارا هستند؛ با این تفاوت که کیفیت این کاشی‌ها را با استفاده از روغن‌های مخصوص ارتقا می‌دهند تا در برابر رطوبت و خط و خش مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. کاشی‌های چوبی در ابعاد مختلفی و به صورت پنل یا در سایز کاشی‌های آشپزخانه موجود هستند که هر کدام از حیث زیبایی و جلوه‌ی بصری، حرفی برای گفتن دارند.

کاشی بین کابینتی استیل

استیل نوعی آلیاژ فلزی بسیار مقاوم است که حتی با گذر سالیان متمادی نیز از کیفیت آن کاسته نمی‌شود. تایل‌های استیل از یک لایه‌ استیل براق یا مات در طرح‌ها و اشکال هندسی مختلف تشکیل می‌شوند. کاشی‌های استیل، به راحتی تمیز می‌شوند و سطح درخشنده و بازتاب دهنده‌ای دارند؛ به همین دلیل، فضای آشپزخانه را مدرن و لوکس جلوه می‌دهند. از نظر کیفیت و کارایی می‌توان گفت دوام و کیفیت تایل‌های استیل بسیار بالا است؛ البته به شرط آن که از آلیاژ باکیفیتی تشکیل شده باشند و از نمونه‌های ارزان و ‌سبک نباشند.

کاشی بین کابینتی مسی

کاشی بین کابینتی مسی

کاشی‌های مسی، از یک لایه‌ی نازک مس ساخته شده‌اند که از نظر ظاهری شبیه کاشی‌های استیل و فلزی می‌باشند. کیفیت و قیمت کاشی‌های مسی بالا است و نحوه‌ی تمیزکاری آن نیز ساده است. تایل‌های مسی، ممکن است ظاهری براق یا مات داشته باشند. اگر چه مس فلزی قرمز و نارنجی رنگ است اما در مدل‌های مختلف کاشی‌های مسی، تفاوت‌های رنگی نیز دیده می‌شود که بر جذابیت کار می‌افزاید. کاشی‌های بین کابینتی مسی می‌توانند به صورت پراکنده در بین کاشی‌های دیگر نیز به کار روند.

کاشی بین کابینتی آلومینیومی

مقاومت تایل‌های آلومینیومی نیز مانند نمونه‌های مسی و استیل، مثال زدنی است. این مدل نیز در رنگ‌های رایج فلزات، مانند مسی، نقره‌ای و طلایی و به صورت براق، نیمه براق یا مات دیده می‌شود. کاشی‌های آلومینومی معمولا در سبک مدرن کاربرد دارند و نحوه‌ی تمیزکاری آن‌ نیز ساده است. از نظر کیفیت و زیبایی، این کاشی‌ها در رده‌ی بالا دسته بندی می‌شوند و در صورتی که طرفدار استفاده از فلزات در دکور آشپزخانه‌تان باشید، گزینه‌ی زیبایی به حساب می‌آیند.

کاشی بین کابینتی پلکسی

کاشی بین کابینتی پلکسی

پلکسی نوعی پلاستیک فشرده با ظاهری درخشنده و براق است که می‌تواند به عنوان تایل بین کابینتی نیز کاربرد داشته باشد. کاشی‌های پلکسی از نظر زیبایی، خاص و شکیل هستند و با ظاهری براق، فضای آشپزخانه را به سمت چیدمان مدرن سوق می‌دهند.

از نظر کیفیت و مقاومت، تایل‌های پلکسی بسیار باکیفیت و مقاوم هستند و چنانچه ذرات چربی و کثیفی بر روی آن‌ها انباشت نشود، تمیزکاری آن‌ها ساده است. مقاومت در برابر آب و حرارت و همچنین وزن سبک، از ویژگی‌های کاشی بین کابینتی پلکسی با ظاهر جذاب و منحصر بفرد است.

کاشی بین کابینتی کوارتز

کاشی‌های ساخته شده از سنگ کوارتز یکی دیگر از نمونه‌های کاشی بین کابینتی هستند که از نظر بصری، رنگ‌های شاد و زیبایی دارند. مقاومت در برابر خط و خش و رطوبت از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی کاشی‌های کوارتز است. این کاشی‌ها به سختی لکه می‌پذیرند و درجه سختی بالایی دارند؛ در مقابل، به دلیل ظاهر خاصی و رنگ‌های شادی که دارند، اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت نشود، زیبایی خود را از دست می‌دهند. خاصیت ضد رسوبی تایل‌های کوارتز باعث شده این کاشی‌ها گزینه‌ی مناسبی برای استفاده از حمام و آشپزخانه باشند.

کاشی بین کابینتی کامپوزیتی

کاشی بین کابینتی کامپوزیتی

تایل‌های کامپوزیتی از نظر کیفیت در رده‌ی بالایی قرار دارند و به همین دلیل در اماکن پر رفت و آمد نصب می‌شوند. نحوه‌ی تمیزکاری کاشی‌های کامپوزیتی بسیار ساده است و نیاز به نحوه‌ی نگهداری خاصی ندارد. این مدل کاشی‌ها معمولا به صورت پشت چسب‌دار تولید می‌شوند تا نصب آن‌ها ساده‌تر باشد. این قابلیت باعث می‌شود که تایل‌های کامپوزیتی در مکان‌هایی با اسکان موقت، مانند نمایشگاه‌ها، کاربرد داشته باشند چرا که نصب‌شان نیازمند مهارت‌ خاصی نیست. تایل‌های کامپوزیتی مقاومت بسیاری در مقابل گرما، شست‌وشو دارند و حمل و نقل آن‌ها به دلیل وزن سبکی که دارند، بسیار آسان است.

کاشی بین کابینتی نانو پولیش

برای براقیت بیشتر برخی کاشی‌ها، بر روی آن‌ها از روکش پولیشی استفاده می‌شود تا براقیت کار چند برابر شود و سطح کاشی درخشنده و صیقلی باشد. در مدل کاشی‌های نانو پولیش از یک لایه‌ی محافظتی نانو نیز استفاده می‌شود تا با پوشاندن سوراخ‌ها و منافذ ریز موجود در کاشی، گرد و غبار و ذرات ریز نتواند بر روی کاشی بنشیند. کاشی‌های نانو پولیشی ظاهری بسیار درخشنده و براق دارند و از نظر کیفیت و دوام در رده‌ی بالایی قرار دارند.

کاشی بین کابینت وکیوم

مدل کاشی وکیوم، از نوعی صدف دریایی طبیعی ساخته شده است که همین موضوع به این مدل کاشی‌ها اصالت و زیبایی خاصی می‌بخشد. کاشی‌های وکیوم در سه رنگ سفید، شیری و نخودی موجود هستند و نحوه‌ی نصب آن‌ها، عموما به صورت چسبی است. کاشی‌های بین کابینتی وکیوم به دلیل ظاهر طبیعی و اورجینالی که دارند، کاشی‌های مناسبی برای آشپزخانه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک هستند.

استحکام و مقاومت این مدل کاشی‌ها بسیار بالا است و باعث ایجاد جلوه‌ی خاصی در آشپزخانه می‌شوند. با شیوه‌ی نصب به صورت موربی یا طرح‌دار می‌توانید باعث ایجاد طرح‌های مدل‌دار در فضای بین کابینت‌ها شوید.

کاشی بین کابینتی مترویی

کاشی بین کابینتی مترویی

کاشی‌های مترویی به نوعی کاشی‌های مستطیل شکل و عموما باریک گفته می‌شود که به شکل الگوهای تکرار شونده کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. کاشی‌های مترویی نه در آشپزخانه بلکه در سایر قسمت‌های دکوراسیون منزل، مانند حمام، راه‌پله و … نیز به کار می‌روند و به دلیل سادگی و نظم ذاتی، در همه‌ی جای دنیا پر طرفدار محسوب می‌شوند. این مدل‌ کاشی را می‌توانید با درز همرنگ با خود کاشی یا با رنگ مخالف یا رنگ بدنه کابینت استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی فلزی

کاشی‌هایی که متریال تشکیل دهنده‎ی آن‌ها فلز است عموما ظاهر براقی دارند و در رنگ‌های مختلف فلزات دیده می‌شوند. رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، دودی، مسی، استیل و نمونه‌های مشابه، از جمله رنگ‌های این کاشی‌ها هستند. تایل‌های فلزی معمولا ظاهری براق و منعکس‌ کننده دارند که باعث می‌شود فضای آشپزخانه منطبق بر مد روز باشد. این کاشی‌ها گزینه‌های مناسبی برای اماکن اداری و تجاری و آشپزخانه‌های صنعتی هستند زیرا دوام و کیفیت بالایی دارند و به دلیل سطح صاف و صیقلی، نحوه‌ی تمیزکاری آن‌ها نیز ساده است.

بهترین نوع کاشی بین کابینتی

تشخیص بهترین نوع کاشی بین کابینتی

هنگام خرید یا انتخاب کاشی بین کابینت، لازم است علاوه بر جلوه‌ی ظاهری به نکات مختلفی توجه کنید. اگر چه نصب و تعبیه کاشی‌های بین کابینتی کار دشواری نیست، اما یک انتخاب اشتباه علاوه بر اینکه زیبایی فضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زحمات و هزینه‌ی شما را هدر می‌دهد.

تشخیص کاشی مرغوب از نمونه‌های بی‌کیفیت نیازمند دانستن نکات مختلفی است که به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقاومت در برابر شست‌وشو و رطوبت

همانطور که می‌دانید آشپزخانه محیطی است که در آن پخت و پز صورت می‌گیرد و طبیعتا در معرض کثیفی و ذرات چربی قرار دارد. کابینت‌ها، کف‌پوش، دیوارها، کاشی آشپزخانه نیز باید در بازه‌های زمانی مشخص تمیز و چربی‌زدایی شوند.

کاشی که به عنوان کاشی بین کابینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است از متریالی تشکیل شده باشد که بتوانید آن را با خیال راحت با مواد شوینده‌ی خانگی و یا مواد شیمیایی تمیز کنید؛ خصوصا کاشی‌های اطراف گاز، به تمیزی بیشتری نیاز دارند و لازم است در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری تمیز شوند. اگر کاشی انتخابی، از مقاومت پایینی برخوردار باشد، به مرور زمان کیفیت و زیبایی خود را در اثر برخورد با مواد شوینده و شست‌وشو از دست می‌دهد.

مقاومت در برابر ضربه

کاشی‌های ظریف که در برابر کوچک‌ترین ضربه آسیب می‌بینند یا لب‌پر می‌شوند، گزینه‌های مناسبی به عنوان کاشی بین کابینتی در فضای آشپزخانه نیستند؛ زیرا آشپزخانه جایی است که احتمال برخورد اشیاء در آن زیاد است و چنانچه شما کاشی را‌ انتخاب کنید که جنس ضعیفی داشته باشد، ممکن است به زودی شکسته یا خراب شود و زیبایی‌اش را از دست بدهد.

مقاومت در برابر گرما و حرارت اجاق گاز

امروزه بیشتر از اجاق‌گازهای رومیزی استفاده می‌شود. اجاق‌گازهای معمولی قدیمی، به وسیله‌ی درب شیشه‌ای از دیوار آشپزخانه فاصله می‌داشتند؛ در واقع، درب شیشه‌ای اجاق‌گازهای قدیمی، یک محافظ بود که از پرت شدن ذرات غذا و چربی به کاشی‌ها و دیوار پشت گاز، پیشگیری می‌کرد، اما این امکان در گازهای رومیزی از بین رفته است. کاشی‌ که به عنوان کاشی بین کابینتی انتخاب می‌کنید، باید در برابر حرارت ناشی از پخت‌وپز مقاومت داشته باشد تا رنگ آن بر اثر گرما، تغییر پیدا نکند. کاشی‌های بی‌کیفیت، خصوصا در رنگ‌های روشن، بر اثر حرارت ناشی از حرارت گاز، زرد رنگ و کدر می‌شوند و زیبایی خود را از دست می‌دهند.

هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها

در انتخاب کاشی بین کابینتی ، لازم است هماهنگی و هارمونی بین اجزای آشپزخانه را حفظ کنید. از انتخاب کاشی‌های شلوغ و پر نقش و نگار که ممکن است به زودی شما را دلزده و خسته کنند اجتناب کنید و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ کابینت‌های شما کنتراست و تضاد رنگی ایجاد می‌کنند و یا اگر از یک خانواده رنگی هستند، با یکدیگر هماهنگی دارند.

خرید کاشی بین کابینتی

خرید کاشی بین کابینتی ارزان

اگر چه قیمت با کیفیت معمولا نسبتی مستقیم دارند، اما همیشه می‌توان نمونه‌های باکیفیت اما ارزان‌تری نیز تهیه کرد. در مورد کاشی بین کابینتی هم مصداق همین است. برخی کاشی‌ها به دلیل ظاهر جذاب و فریبنده‌ای که دارند، پر طرفدارترند و طبیعتا قیمت بالاتری دارند. در مقابل، کاشی‌هایی نیز هستند که در عین حالی که ظاهری ساده و شیک دارند، از کیفیت و قیمت کمتری برخوردارند.

هر چه طرح و ظاهر کاشی ساده‌تر باشد، قیمت آن از نمونه‌های مشابه کمتر است. همچنین متریالی مانند کاشی و سرامیک، قیمت کمتری نسبت به متریال طبیعی مانند کاشی‌های فلزی و سنگی یا چوبی دارند. هر چه متریال تشکیل دهنده، کمیاب‌ و گرانقیمت‌تر باشد یا نما و ظاهر کاشی طراحی پیچیده‌تری داشته باشد، قیمت کاشی بین کابینت نیز افزایش خواهد یافت.

حدود قیمت کاشی بین کابینتی

قیمت کاشی بین کابینتی از کاشی‌های معمولی بالاتر است. با توجه به نوسانات قیمت ارز، نمی‌توان قیمت دقیقی برای هر متر کاشی بیان نمود. با توجه به این که ما مساحت کمی را با کاشی بین کابینتی می‌پوشانیم، قیمت آن در مقابل زیبایی که نثار آشپزخانه می‌کند، ناچیز است. برخی از مدل‌های کاشی بین کابینتی همراه با نصب و حمل و نقل رایگان عرضه می‌شوند و برای برخی دیگر، لازم است هزینه‌ی حمل و نقل و نصاب را به قیمت هر متر مربع کاشی اضافه کنید.

بهترین برند کاشی بین کابینتی

با توجه به نیاز بازار به خرید انواع مختلف کاشی، امروزه بیش از ۱۵۰ کارخانه تولید کننده کاشی در ایران فعالیت دارند که هر کدام از نظر کیفیت و قیمت با همدیگر رقابت می‌کنند. از جمله این برندها می‌توان به کاشیران، کاشی مرجان، کاشی تبریز، کاشی سینا، کاشی سمنان، کاشی یزد سرام، کاشی کویر، کاشی صدیق سرام، کاشی البرز، کاشی الوند، کاشی مهسرام، کاشی نوین سرام، کاشی امین، کاشی پرس‌پلیس، کاشی گلدیس و … اشاره کرد.

بهترین سایز کاشی بین کابینتی

کاشی‌های بین کابینتی در ابعاد مختلف و اشکال هندسی متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند و به همین دلیل از نظر سایز بسیار گسترده هستند. یکی از نکات مهمی که در انتخاب سایز کاشی بین کابینت حائز اهمیت است، هم اندازه بودن سایز کاشی‌ها در حد فاصل بین کابینت‌ها است بدون آن که بخشی از کاشی در پشت کابینت قرار بگیرد.

البته به دلیل این که معمولا سایز کاشی‌ها و حدفاصل کابینت‌ها از ابعاد استانداردی پیروی می‌کنند، معمولا این مشکل رخ نمی‌دهد. کاشی‌های بین کابینتی معمولا در ابعاد ۳۰ در ۳۰ ، ۹۰ در ۳۰ ، ۱۰۰ در ۳۳ ، ۷۰ در ۲۵ تولید می‌شوند. متداول‌ترین سایز کاشی بین کابینتی، ۳۰ در ۶۰ سانتی‌متری است که به خوبی می‌تواند حد فاصل بین دو کابینت که همان ۶۰ سانتی‌متر است، پوشش دهد.

ضخامت کاشی بین کابینتی

ضخامت کاشی بین کابینتی

ضخامت استاندارد انواع کاشی بین کابینت ۷ تا ۱۰ میلی‌متر است. این ضخامت باعث می‌شود نحوه‌ی نصب کاشی ساده‌تر و همچنین کیفیت آن بالاتر باشد و در اثر حمل و نقل یا استفاده نشکند یا آسیب نبیند. در عین حال، با توجه به متریال مصرفی و نوع کاشی‌های مختلف، ابعاد دیگری نیز در بازار موجود است که ممکن است نازکی کاشی‌ها را حتی در حدود ۳ میلی‌متر نیز کاهش دهد. از نظر ضخامت نیز، کاشی‌های ضخیم‌تر با قطر ۲۰ میلی‌متر نیز توسط شرکت‌های مختلف ساخت کاشی تولید می‌شوند که هر کدام با توجه به فضای مورد استفاده و شکل ظاهری، مصارف خاصی دارند.

جایگزین‌های کاشی بین کابینتی

اگر قصد دارید تحولی در آشپزخانه ایجاد کنید، انتخاب کاشی بین کابینتی تنها گزینه‌ی شما برای پر کردن فضای بین کابینت‌ها نیست! استیکر کاشی، انواع برچسب، پنل‌های چوبی یا شبه چوب، کاغذ دیواری‌های قابل شست‌وشو، انواع دیوارپوش‌ها و کاغذ آلکور هر کدام می‌توانند جایگزین مناسبی به جای نصب کاشی برای فضای بین کابینت‌ها باشند.

برچسب‌ها، کاغذ دیواری و انواع دیوارپوش‌هایی که نصب آن‌ها ساده‌تر است، می‌توانند در بازه‌های زمانی کوتاه تعویض شوند و فضای متنوعی را در هر زمانی که نیاز به تنوع داشتید، برایتان ایجاد کنند. خصوصا اگر رنگ کابینت‌ها و تم کلی آشپزخانه‌تان خنثی یا سفید است، دست شما برای انتخاب دیوارپوش‌های مختلف با رنگ‌ها و اشکال متنوع باز است تا هر ساله، رنگ و رخ جدیدی به آشپزخانه ببخشید.

استیکر کاشی آشپزخانه

استیکر کاشی آشپزخانه

استیکر کاشی آشپزخانه، یکی از روش‌هایی است که امروزه برای کاهش هزینه و البته زیباتر شدن آشپزخانه، به جای کاشی‌ بین کابینتی استفاده می‌شود. این مدل از استیکر‌ها بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که تمایل ندارند هزینه‌‌ی زیادی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه انجام دهند و یا کسانی که به طور موقتی در یک منزل اسکان کرده‌اند و انجام هزینه‌های بیشتر، برایشان مقرون به صرفه نیست. استیکر‌ کاشی، در واقع نوعی برچسب است که اگر از انواع باکیفیت و ممتاز آن استفاده کنید، در نگاه اول، ابدا قابل تشخیص نخواهد بود که تصویر است و در اصل، کاشی نیست!

این استیکر‌ها اگر باکیفیت باشند در مقابل آب و رطوبت و حتی مواد شوینده مقاومند و شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. استیکرهای کاشی، طیف‌های گسترده‌ای از اشکال مختلف را در بر دارند؛ از شکل‌های سه‌بعدی، منظره، طرح چوب، اشکال سنتی و اسلیمی و حتی طرح‌های مدرن، همه به عنوان استیکر کاشی در بازار موجودند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب استیکر کاشی آشپزخانه باید به آن توجه کنید، سایز استیکر است. از آنجا که کاشی‌های آشپزخانه، سایزهای مختلفی دارند، بالطبع، استیکرها نیز در سایزهای مختلفی در بازار موجودند و لازم است قبل از خرید آن‌ها، به سایز کاشی آشپزخانه دقت کنید تا دچار اشتباه نشوید.

طرز چسباندن کاشی بین کابینتی با چسب

طرز چسباندن کاشی بین کابینتی با چسب

پیشنهاد می‌دهیم برای چسباندن کاشی بین کابینتی از افراد با تجربه استفاده کنید تا نتیجه‌ی کارتان جالب توجه و بی‌نقص باشد. اما چنانچه جزو افرادی هستید که دوست دارید تجربیات جدید و متفاوت کسب کنید، لازم است بگوییم که طرز چسباند کاشی بین کابینتی چندان هم دشوار نیست و با انجام کمی دقت، حتما از عهده‌ی انجام آن بر می‌آیید.

  • آماده سازی سطح

در اولین گام، لازم است فاصله بین دو کابینت را و مساحت کل فضایی که قرار است با کاشی پوشش داده شود، به طور دقیق اندازه بگیرید تا به همان اندازه، کاشی و مصالح مورد نیاز را تهیه کنید. برق را قطع کنید و تمام کلیدها و پریزها و هر آیتم دیگری که به دیوار متصل شده است را خارج کنید تا سطح دیوار، کاملا خالی باشد. کاشی‌های قبلی را به دقت تمیز کنید تا عاری از هر گونه کثیفی و ذرات چربی باشد. اگر سطح دیوار یا کاشی‌های قبلی دارای ناهمواری است، آن را با سمباده بخراشید یا اگر دارای فرورفتگی است، آن را پر کنید تا سطحی کاملا یکدست در اختیارتان باشد.

  • چسباندن و تراز کردن سطح و تک تک کاشی‌ها

کاشی‌های بین کابینتی کاملا در دیدرس هستند و نصب صحیح و تراز آن‌ها در زیبایی آشپزخانه نقش اساسی دارد. هر مدل کاشی، به نوع خاصی چسب یا ملات برای چسبانده شدن به سطح زیرین احتیاج دارد؛ بنابراین از چسب مخصوص و به اندازه کافی استفاده کنید. هر کاشی را با دقت در جای صحیح آن بچسبانید. باز هم تاکید می‌کنیم در این مرحله، تراز کردن بسیار مهم است. لازم است هر کاشی به طور جداگانه به وسیله‌ی ابزار تراز، تراز شود و دقیقا به صورت افقی و عمودی در جای صحیح قرار گرفته باشد. کاشی را محکم به سطح دیوار فشار دهید تا محکم به سطح قبلی بچسبد و فاصله‌‌ای بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

  • دوغاب و تمیز کاری نهایی

اجازه دهید کاشی‌ها و کل کار کاملا خشک شوند. سپس درز بین کاشی‌ها را با چسب مخصوص یا دوغاب بپوشانید. می‌توانید از دوغاب آماده استفاده کنید یا خودتان دوغاب تهیه کنید. درز کاشی‌ها در زیبایی نهایی کار بسیار موثر هستند؛ پس این کار را با دقت و ظرافت انجام دهید. در نهایت، پس از خشک شدن کامل دوغاب، سطح کاشی‌ها را تمیز کنید.

فاصله کاشی بین کابینتی

فاصله کاشی‌ها از یکدیگر به نوع کاشی و مدل انتخابی بستگی دارد. این فاصله معمولا در حد یک یا دو میلی‌تر است. همانطور که گفتیم فاصله بین کاشی‌ها در انتهای کار، باید به وسیله‌ی دوغاب پر شود. دوغاب را به وسیله‌ی شناور دوغاب و به اندازه کافی بین کاشی‌ها پخش کنید. مطمئن باشید تمام درز کاشی‌ها پر شده باشد. ده تا پانزده دقیقه زمان دهید تا دوغاب کمی خشک شود. سپس دوغاب اضافی را تا پیش از آن که به طور کامل خشک شود، با یک دستمال نرم و آب گرم، از سطح کار تمیز کنید. پس از چند ساعت که دوغاب گرفت و کاملا خشک شود، سطح کاشی‌ها را تمیز کنید. در این مرحله ممکن است به کاردک یا ابزارهای مشابه نیاز داشته باشید.

تمیز کردن کاشی بین کابینتی

تمیز کردن کاشی بین کابینتی

تمیزکاری هر نوع کاشی بین کابینتی، دقیقا به نوع همان کاشی بستگی دارد. به عنوان مثال، تایل‌های چوبی شیوه‌ی تمیز کردن متفاوتی با تایل‌های سرامیکی یا کاشی دارند. نکته‌ای که شاید برای هر مدل کاشی صدق کند، این است که نباید اجازه دهید ذرات چربی یا بخارات ناشی از پخت و پز چنان بر سطح کاشی‌ها بنشینند که تمیزکاری آن، تبدیل به یک کار دشوار، زمان‌بر و نیازمند مواد شوینده قوی باشد.

تمیزکاری ماهانه به وسیله‌ی یک اسکاچ نرم آغشته به مواد شوینده‌ی سبک، مانند آب و چند قطره مایع ظرف‌شویی، می‌تواند تمیزی همیشگی و درخشندگی کاشی‌ها را تضمین کند. محلول دو به یک آب و سرکه، یکی دیگر از پیشنهادها برای داشتن یک آشپزخانه تمیز و عاری از هر گونه لکه و چربی است.

پس از آغشته کردن کاشی‌ها به محلول‌های تمیز کننده، ابتدا یکبار با یک دستمال خیس و سپس با یک دستمال خشک، سطح کاشی‌ها را پاک کنید تا رد دستمال بر روی کاشی باقی نماند. خصوصا مدل کاشی‌های براق و آینه‌ای رد دستمال یا اثر انگشت را با وضوح بیشتری نشان می‌دهند.

سوالات متداول در هنگام خرید کاشی بین کابینتی

ما در این محتوا سعی کردیم مطلب جامع و کاملی راجع به انواع کاشی بین کابینتی، متریال تشکیل دهنده و اصول هماهنگی هر نمونه کاشی با دکوراسیون آشپزخانه ارائه دهیم. چنانچه هرگونه ابهام یا سوالی برای خرید یا انتخاب مدل‌های کاشی بین کابینتی دارید، با کارشناسان آکس چوب تماس بگیرید. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین سوالاتی که برای خریداران عزیز مطرح است، پاسخ خواهیم داد:

تفاوت کاشی بین کابینتی با تایل کابینتی چیست؟

از نظر لغوی، کاشی و تایل هر دو به یک معنی هستند. اما طبق آنچه در بازار مرسوم است، به محصولاتی که از جنس سرامیک و سفال هستند، کاشی گفته می‌شود و به محصولات جدیدتر که از متریال دیگری مانند فلزات، چوب، سنگ پلاستیک و غیره ساخته شده‌اند، تایل گفته می‌شود. معمولا سایز تایل از ابعاد کاشی بزرگتر است.

با وجود این توضیحات، تفاوتی از نظر لغت و معنا بین واژه‌های تایل و کاشی نیست و این مساله تنها یک اصطلاح بازاری است که بین فروشندگان مرسوم است و علت آن را می‌توان نوعی بازی با کلمات دانست.

نحوه تحویل کاشی بین کابینتی چگونه است؟

چنانچه کاشی را از فروشگاه‌های صاحب نام و معتبر خریداری کنید، احتمالا پروسه تحویل کاشی و حمل و نقل آن بر عهده فروشگاه خواهد بود. این مساله به شما اطمینان بیشتری می‌دهد که کاشی خریداری شده، به شکل استاندارد و با شیوه‌ی حمل صحیح به دست شما برسد. چنانچه کاشی را از فروشگاه تحویل بگیرید و حمل و نقل آن بر عهده خودتان باشد، هر گونه آسیب یا شکستگی بین کاشی‌ها تحت پوشش خودتان است و فروشگاه هیچ گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

حمل و نقل کاشی بین کابینتی چگونه باید باشد؟

کاشی بین کابینتی، محصولی شکننده است که باید به شیوه‌ی صحیح حمل شود و به دست مشتری برسد. برخی کاشی‌ها، مانند کاشی‌های سرامیکی و سفالی، آسیب‌پذیری بیشتری دارند و باید در حمل آن‌ها احتیاط بیشتری به خرج دهید. نوع بسته بندی و شیوه‌ی حمل صحیح، می‌تواند سلامت و زیبایی کاشی انتخابی را تضمین کند. چنانچه کاشی را به صورت آنلاین از شهر دیگری می‌خرید، پیشنهاد می‌دهیم از گزینه‌ی حمل شرکتی استفاده کنید تا مطمئن شوید کاشی مورد نظر به شکل صحیح به دستتان می‌رسد.

شست و شوی کاشی بین کابینت

کاشی های بین کابینت قابلیت شستشو هم دارند؟

می‌توان گفت تمام طرح‌ها و مدل‌های کاشی بین کابینتی قابل شست‌وشو هستند. به طور کلی ما کاشی بین کابینتی انتخاب می‌کنیم که علاوه بر زیبایی، دوام و مقاومت فضای بین کابینت‌ها نیز افزایش یابد. البته بهتر است وضعیت آشپزخانه به جایی نرسد که نیاز باشد کاشی‌ها را با آب و مواد شوینده‌ی قوی بشویید؛ زیرا در این صورت، کابینت‌ها نیز دچار آسیب خواهند شد. به غیر از تایل‌های چوبی یا ام دی اف، سایر نمونه‌های کاشی بین کابینتی قابل شست‌وشو هستند. البته تایل‌های چوبی نیز با نوعی مواد آب گریز پوشش داده می‌شوند که امکان تمیزکاری راحت‌تر و بدون آسیب را برای شما فراهم می‌آورد.

نصب کاشی بین دو کابینت چقدر زمان می برد و چگونه است؟

پروسه نصب کاشی بین کابینت، چندان زمان‌بر نیست و زمان دقیق آن، بستگی به ابعاد کار و مساحت فضای بین دو کابینت دارد. معمولا بین یک روز تا دو روز، می‌توان فضای آشپزخانه را با استفاده از کاشی‌های زیبا پوشش داد. زمانی که لازم است چسب یا ملات به کار رفته برای نصب کاشی‌ها به طور کامل خشک شود، تقریبا دو هفته است.

عرض کاشی بین کابینتی چقدر باید باشد؟

همانطور که اشاره کردیم، کاشی‌‌های بین کابینتی در ابعاد مختلفی روانه‌ی بازار می‌شوند تا در فضاهای مناسب قابل استفاده باشند. نرمال‌ترین سایز برای عرض کاشی بین کابینتی، معمولا ۳۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این که معمولا فضای بین دو ردیف کابینت زمینی و هوایی، ۶۰ سانتی‌متر در حالت استاندارد است، از دو ردیف کاشی که به طور افقی نصب شوند، برای پوشش‌دهی فضا استفاده می‌شود.

تفاوت کاشی های بین کابینتی با کاشی های قدیمی چیست؟

کاشی‌های قدیمی عمدتا از جنس سفال با لعاب‌های رنگی یا از جنس سرامیک بودند که البته زیبایی خاص و مقاومت آن‌ها نسبتا بالا بود. کاشی‌هایی که امروزه تولید می‌شوند نه تنها از نظر متریال با نمونه‌های قبلی متفاوت هستند، بلکه از نظر سایز، اندازه و رنگ و مدل نیز تفاوت‌های بسیاری با نمونه‌های پیشین دارند. در گذشته سایز کاشی‌ها عمدتا کوچک و به شکل مربعی بود و این در حالی است که امروزه تایل‌ها و کاشی‌هایی با ابعاد بزرگتر ترند هستند که هم پروسه‌ی نصب راحت‌تری دارند، هم از نظر زیبایی شکیل‌تر هستند. تنوع بی حد و حصر کاشی‌های جدید نسبت به مدل‌های پیشین، تفاوت دیگری است که به راستی حد و مرزی برای آن شناخته نمی‌شود و هر روزه نیز به گستردگی آن افزوده می‌شود.

عکس کاشی بین کابینتی جدید

مدل‎های مختلف کاشی بین کابینتی چنان گسترده است که بدون شک، هنگام انتخاب دچار تردید و شک خواهید شد. کاشی‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های زیبا و چشمگیر، مدل‌های ساده و خودمانی و … تنها بخش کوچکی از مدل‌های مختلف کاشی بین کابینتی است.

در ادامه، چند عکس کاشی بین کابینتی جدید را به منظور الهام گرفتن انتخاب کرده‌ایم که از شما دعوت می‌کنیم آن‌ها را تماشا کنید. همچنین اگر راجع به هر کدام ایده و نظری دارید، خوشحال خواهیم شد برایمان بنویسید.

 

 

کاشی بین کابینتی آشپز خانه

کاشی بین کابینتی آبی

کاشی بین کابینتی سبز تیره

کاشی بین کابینتی زرد و سبز

 

کاشی بین کابینت طرح دار

 

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *