انتخاب سینک ظرفشویی ؛ چگونه برای آشپزخانه سینک ظرفشویی انتخاب کنیم؟

چگونه برای آشپزخانه سینک ظرفشویی انتخاب کنیم؟

برای داشتن یک آشپزخانه ایده‌آل و جذاب، تنها وجود کابینت‌ها یا کاشی‌هایی که به رنگ دلخواه شما باشند، کافی نیستند، بلکه وجود یک سینک ظرفشویی زیبا که مناسب با کارتان باشد، می‌تواند بهره‌وری و کارایی آشپزخانه شما را تکمیل کند. قسمتی که سینک ظرفشویی قرار دارد، مکانی ست که بیشترین وقت حضور شما در آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین وجود یک سینک ظرفشویی که بتواند به راحتی نیاز شما را مرتفع کند، از واجبات یک آشپزخانه ایده‌آل ست. در ادامه همراه وب‌سایت آکس چوب باشید تا اطلاعات مفیدی راجع به انتخاب سینک ظرفشویی  و مسائل پیرامون آن، در اختیار شما قرار دهیم:

انتخاب محل سینک ظرفشویی

انتخاب محل سینک ظرفشویی

سینک ظرف‌شویی، از اجزاء جدا ناشدنی آشپزخانه شما ست. حتی اگر آشپزخانه شما مجهز به ماشین ظرف‌شویی باشد، باز هم در آشپزخانه‌تان به سینک ظرفشویی نیاز خواهید داشت. در طراحی آشپزخانه به سبک امروزی و نوین، تاکید بسیاری بر محل قرارگیری سینک می‌شود.طراحان داخلی دکوراسیون آشپزخانه توصیه می‌کنند، محل قرارگیری سینک ظرفشویی را پیش از تجهیزات دیگر انتخاب کنید، تا دست شما برای انتخاب یک فضای دلباز و دل‌انگیز باز باشد. به عنوان مثال، اگر آشپزخانه شما پنجره دارد، می‌توانید کابینت ظرفشویی را در کنار پنجره انتخاب کنید تا منظره‌ی چشم‌نوازی در مقابل دیدگان‌تان قرار گیرد.

انواع سینک ظرف‌شویی از نظر جنس:

  • سینک ظرفشویی استیل:

سینک ظرفشویی که از متریال استیل تهیه شده باشد، پرکاربردترین نوع سینک ست. سینک استیل، در اکثر خانه‌ها متداول است و همه‌ی ما، با آن آشنایی داریم. این سینک‌ها، ساخته شده از ورق استیل هستند و هر چه ورق به‌کار رفته در آن، ضخیم‌تر باشد، از مقاومت و دوام بیشتری برخوردار بوده و بالطبع قیمت بیشتری نیز دارد. سینک‌های استیلی که با ورق نازک ساخته می‌شوند، معمولا دوام چندانی ندارند و حتی ممکن است در اثر ضربه‌های سطحی نیز دچار تو رفتگی ‌شوند. سینک‌های‌ ظرفشویی استیل، اگر چه از نظر جنس و رنگ، متنوع نیستند اما از نظر طرح و مدل، انواع بسیار گوناگون و پرکاربردی دارند و گزینه‌های بسیاری را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهند.

انتخاب سینک ظرفشویی استیل

  • سینک ظرفشویی گرانیتی:

به انواع سینک‌هایی گفته می‌شود که از جنس گرانیت و اکرولیک ساخته شده‌ باشند. این سینک‌ها، ظاهر بسیار زیبایی دارند و بسیار مدرن به نظر می‌رسند. سینک‌های گرانیتی، از تنوع رنگ بسیاری برخوردارند و به دلیل خاص بودن، از قیمت بالاتری نسبت به انواع سینک ظرفشویی برخوردارند. این سبک از سینک در کنار کابینت ام دی اف ساده جلوه بیشتری دارد.

انتخاب سینک ظرفشویی گرانیتی

  • سینک ظرفشویی شیشه‌ای:

نوع دیگری از سینک ظرف‌شویی ست که از دو متریال شیشه و استیل تشکیل شده باشد. در این نوع سینک‌ها، سینی از جنس شیشه‌ی بسیار مقاوم ساخته شده و لگن ظرف‌شویی از جنس استیل است. سینک‌های ظرف‌شویی شیشه‌ای، ظاهر جذابی دارند و چنانچه از جنس خوب تهیه شوند، مقاومت و دوام بالایی دارند.

انتخاب سینک ظرفشویی شیشه ای

انواع سینک ظرفشویی از نظر تعداد لگن:

حتما می‌دانید که سینک‌ ظرفشویی از نظر تعداد لگن‌، متفاوت است و شما می‌توانید متناسب با سایز آشپزخانه و میزان استفاده‌ای که دارید، انواع بزرگتر و کوچکتر آن را انتخاب کنید:

سینک‌های ظرفشویی در انواع تک لگنه، دو لگنه و سه لگنه و حتی بیشتر وجود دارند و هر چه تعداد لگن بیشتری داشته باشند و ضخیم‌تر باشند، از قیمت بالاتری برخوردارند. برخی از انواع سینک‌ها، بدون سینی هستند و برخی دو سینی دارند. توجه داشته باشید، سینک‌های ظرفشویی از نظر تعداد لگن بسیار متنوع هستند و انواع مدل‌های مختلف را می‌توان در میان آن‌ها انتخاب کرد.

انواع سینک ظرفشویی از نظر قرارگیری سمت لگن:

یکی از آیتم‌هایی که باعث تنوع بیشتر در سینک ظرفشویی می‌شود، سمت لگنی ست که در سینک قرار می‌گیرد. در برخی از انواع سینک‌ها، لگن در سمت راست و در برخی از مدل‌ها، لگن در سمت چپ سینک قرار دارد. دقت کنید، انتخاب سمتی که لگن ظرفشویی قرار می‌گیرد، بستگی به راحتی کار و سمت قرارگیری تجهیزات آشپزخانه دارد. معمولا همه‌ی سینک‌ها دارای لگن‌های قرینه هستند و شما خواهید توانست سینک مورد نظر خود را از میان مدل‌های آن تهیه کنید.

انواع سینک ظرفشویی، از نظر عمق لگن:

گزینه‌ی بعدی که در انتخاب سینک ظرفشویی باید مد نظر قرار دهید، عمق لگن سینک است. برخی از سینک‌ها، دارای عمق کمتر و برخی دیگر، دارای عمق بیشتری هستند که کارایی و بهر‌ه‌وری مطلوب‌تری خواهند داشت. سینک‌هایی که دارای عمق لگن بیشتری هستند به سینک‌های فانتزی مشهور هستند.

بیشتر بخوانید: جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه وکیوم

انتخاب سینک ظرفشویی نسبت به عمق لگن

انواع سینک ظرفشویی از نظر نحوه‌ی نصب:

نحوه‌ی نصب سینک ظرف‌شویی، گزینه‌ی بعدی ست که می‌تواند در انتخاب شما موثر باشد. ازین حیث، سینک‌های ظرفشویی به سه مدل تقسیم می‌شوند:

  • سینک ظرفشویی روکار:

سینک‌های ظرفشویی روکار، از انواع قدیمی‌ سینک‌های ظرفشویی هستند. این سینک‌ها، روی کابینت قرار می‌گیرند و برای نصب آن، نیاز نیست کابینت را برش زد. از محاسن قابل توجه این مدل از سینک ظرفشویی این است که باعث خیس شدن کابینت آشپزخانه نخواهد شد.

  • سینک ظرفشویی توکار:

سینک‌های ظرفشویی توکار، به گونه‌ای نصب می‌شوند که درون کابینت قرار می‌گیرند و لبه‌های کابینت، دور و اطراف سینک را می‌پوشاند. امروزه این مدل از سینک‌ها، بسیار پرطرفدار هستند، چرا که نمای زیباتری نسبت به سینک‌های ظرفشویی روکار دارند.

 از معایب سینک ظرفشویی توکار این است که در حین شستشوی ظروف، آب معمولا به دور سینک ریخته می‌شود و کابینت را خیس می‌کند. اگر از این مدل سینک ظرفشویی برای آشپزخانه‌ی خود تهیه می‌کنید، باید از کابینت‌های خود مراقبت بیشتری کنید و دائما اطراف سینک ظرفشویی را با اسفنج یا دستمال خشک کنید که آب بر روی آن باقی نماند. استفاده از کابینت زیر ظرفشویی با متریال ضدآب، یکی از روش‌هایی ست که برای مقابله با این عیب سینک‌های توکار استفاده می‌شود.

انتخاب سینک ظرفشویی توکار

  • سینک ظرفشویی زیرصفحه‌ای:

نوع دیگری از سینک‌های ظرفشویی هستند که در زیر سنگ پیشخوان آشپزخانه قرار می‌گیرند. به این معنی که، این سینک‌ها در جای خود قرار می‌گیرند و سنگ یا متریالی که به عنوان روکابینتی انتخاب می‌شود و از قبل برای این منظور برش خورده است، بر روی آن قرار می‌گیرد. این نوع از سینک‌های ظرفشویی اگرچه بسیار شیک هستند، اما کمتر متداول هستند.

نکاتی بیشتر برای خرید و انتخاب سینک ظرفشویی آشپزخانه :

نکاتی که در بالا گفته شد، قطعا به انتخاب سینک ظرفشویی به شما یاری خواهد رساند، اما برای اینکه انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید، به نکات دیگری توجه کنید:

  • در انتخاب تعداد لگن سینک ظرفشویی، حتما به مساحت آشپزخانه و فضایی که در اختیارتان است توجه کنید.
  • میزان مصرف، نکته ی دیگری ست که باید در انتخاب تعداد لگن ظرفشویی مورد توجه قرار دهید.
  • اگر ماشین ظرفشویی دارید و معمولا ظر‌ف‌ها را در ماشین قرار می‌دهید، می‌توانید از سینک‌های خاص و کوچک‌تر یا تک‌لگنه استفاده کنید. اما اگر از ماشین ظرفشویی استفاده نمی‌کنید، به سراغ سینک‌های کوچک و لوکس نروید. سینکی را انتخاب کنید که بهره‌وری شما را افزایش دهد و البته زیبا باشد.
  • سینک ظرفشویی را حتما از متریال باکیفیت و ضخیم انتخاب کنید که دوام بالاتری داشته باشد.

انتخاب سینک ظرفشویی دو قلو

  • سینک‌های ظرفشویی از جنس استیل که از کیفیت پایینی ساخته شده باشند، علاوه بر اینکه بر اثر ضربه آسیب می‌بینند، دچار تغییرات ظاهری نیز می‌شوند. به عنوان مثال، زودتر لک می‌گیرند یا نحوه‌ی تمیز شدن آن دشوارتر است. این نکته را در نظر داشته باشید که یک سینک باکیفیت، جلوه و درخشش خود را به زودی از دست نمی‌دهد.
  • چنانچه سینک ظرفشویی شیشه‌ای انتخاب می‌کنید، به کیفیت شیشه‌ی بکار رفته در آن دقت کنید. از انواع مقاوم و بادوام استفاده کنید. سینک‌های شیشه‌ای باکیفیت، علاوه بر اینکه در برابر ضربه و خط و خش مقاوم‌تر هستند، لک آب را هم کمتر نشان می‌دهند.
  • سینک‌های ظرفشویی گرانیتی، امکان شکستن بر اساس ضربه‌ی سنگین را دارند.
  • چنانچه از سینک استیل استفاده می‌کنید، به مات بودن یا براق بودن آن توجه کنید. سینک‌های استیل براق، لکه‌ی آب را کمتر نشان می‌دهند و نحوه‌ی تمیزکاری آن ها ساده‌تر است.
  • سینک‌های ظرفشویی استیل، انواع ضدخش هم دارند و شما می‌توانید برای دوام و زیبایی بهتر، ازین مدل‌ها استفاده کنید.
  • هنگام خرید سینک ظرفشویی، به مسیر خروج آب دقت کنید. برخی از سینک‌های بی‌کیفیت، شیب خروجی آب معکوس دارند و این مساله باعث می‌شود، همیشه مقداری آب در لگن ظرفشویی شما باقی بماند. این کار، به مرور زمان باعث ایجاد رسوب سفیدرنگ در لگن ظرفشویی‌تان خواهد شد و کارتان را برای تمیزکاری سخت خواهد کرد.
  • برخی سینک‌های استیل، دارای پدهای ضد صدا هستند تا صدای خفیف‌تری بر اثر خوردن ضربه‌ی آب به آن، شنیده شود.

سنک آشپزخانه مدرن استیل

سخن پایانی:

سینک ظرفشویی از پرکاربردترین تجهیزاتی ست که در آشپزخانه وجود دارد و حتما روزی چند بار، شما را به سمت خود خواهد کشاند. بنابراین کیفیت و دوام آن، زیبایی، کارایی و جنس سینک ظرفشویی، از مواردی ست که از اهمیت بسیاری برخودار بوده و شما برای انتخاب سینک ظرفشویی ، باید به این مسائل توجه فرمایید. انتخاب سینک ظرفشویی که دوام بالایی داشته باشد و متناسب با نیاز و سایز آشپزخانه شما باشد، کار چندان ساده‌ای نیست. خصوصا که امروزه به دلیل گران‌بودن اجناس، بسیاری از کارگاه‌ها، اقدام به تولید سینک‌های بی‌کیفیت کرده تا بهای تمام‌شده آن را کاهش دهند. بنابراین حتما از برندهای معتبر استفاده کنید.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید، از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا برای شما مفید واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (5)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *