کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی

برای داشتن یک آشپزخانه‌ی زیبا و هنرمندانه، همچنین برای آن که فضای خاص و ویژه‌ای داشته باشیم، عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند؛ یکی از همین موارد، وجود کاشی بین کابینتی است. در اصل، این کاشی‌ها، برای زیبایی بیشتر و پوشش دادن دیوار مابین فضای دو کابینت، به کار می‌روند. اگر چه در گذشته نیز وجود کاشی بین دوکابینت کاربرد داشته، اما کاشی‌هایی که امروزه به کار می‌روند، از متریال جدیدتری تشکیل شده‌اند و کیفیت بهتر و ظاهری زیباتر دارند. در آشپزخانه‌های قدیمی،معمولا تمام آشپزخانه، حتی قسمت پشت کابینت‌ها، به صورت یکپارچه از کاشی پر می‌شد، اما امروزه، در حد فاصل بین دو کابینت ردیف بالایی و پایینی، از مدل‌های مختلفی کاشی بین کابینتی استفاده می‌شود تا فضایی ویژه و خاصی در آشپزخانه پدید آید.

کاشی بین کابینت آشپزخانه مدرن

همه چیز درباره کاشی بین کابینتی

دیوار آشپزخانه‌ها از گذشته تا به امروز، به وسیله‌ی کاشی پوشانده می‌شده است و به راستی باید گفت، بسیار دشوار است که دیوار آشپزخانه را به وسیله‌ی متریال دیگری به غیر از کاشی پوشاند؛ انواع کاشی و سرامیک، در برابر حرارت و شست‌وشو مقاوم هستند و کار تمیز کاری را برای صاحب‌خانه آسان‌تر می‌کنند. آشپزخانه مکانی است که در معرض آلودگی و ذرات چربی قرار دارد، بنابراین لازم است با متریالی مانند کاشی پوشانده شود تا بتوان به راحتی آن را تمیز نمود و پاکیزه نگه داشت.

قسمت اعظم دیوار آشپزخانه، توسط کابینت‌ها پوشانده می‌شود و تنها قسمت کمی از آن باقی می‌ماند که این قسمت، معمولا همان فضای بین دو کابینت زمینی و هوایی، بالای اجاق گاز و بالای سینک ظرف‌شویی است؛ البته در آشپزخانه‌های بزرگ، ممکن است سهم بیشتری از دیوار آشپزخانه نمایان باشد. کاشی‌های بین کابینتی، انواعی هستند که جنبه‌ی دکوراتیو و زیبایی در آن‌ها بیشتر اهمیت داده شده است، چرا که در قسمت‌هایی از دیوار نصب می‌شوند که در معرض نمایش و رویت قرار دارند.

قیمت کاشی بین کابینتی نسبت به کاشی‌های معمول آشپزخانه گران‌تر است، زیرا کیفیت و مقاومت این مدل کاشی‌ها بالاتر است؛ اما از آنجا که ما تنها مساحت کمی از دیوار آشپزخانه را کاشی می‌کنیم، هزینه‌ی آن چندان بار مالی را به خانواده تحمیل نخواهد کرد.

چرا باید از کاشی های بین کابینتی استفاده کنیم؟

از آنجا که قسمت‌ اعظم دیوار آشپزخانه به وسیله‌ی کابینت‌ها پوشانده می‌شود، دیوار بین کابینت‌های زمینی و دیواری، معمولا تنها بخشی از دیوار است که به چشم می‌رسد؛ بنابراین رنگ و ظاهر آن، تاثیر فراوانی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت.

به عنوان مثال، استفاده از کاشی‌های بین کابینتی براق و رنگ روشن، در بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه موثر است یا در مثالی دیگر، اگر از کاشی‌های بین کابینتی آینه‌ای استفاده شود، خطای دید بیشتری ایجاد می‌شود و آشپزخانه بسیار بزرگتر از اندازه‌ی معمول خودش نشان داده می‌شود.

با خرید و نصب کاشی بین کابینتی، از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • باعث زیباتر شدن آشپزخانه می‌شود.
  • در تمیزی آشپزخانه موثر است.
  • باعث ایجاد تنوع در آشپزخانه‌های قدیمی می‌شود
  • جلوه‌ای نو و مد روز به آشپزخانه می‌بخشد.
  • به دلیل مقاومت بالاتری که کاشی‌های بین کابینتی دارند، کمتر دچار آسیب و خط و خش می‌شوند.

کاربرد کاشی بین کابینت

کاربرد کاشی بین کابینتی

مهم‌ترین کاربرد کاشی بین کابینتی پوشاندن فضای بین کابینت‌ها است. به وسیله‌ی کاشی بین کابینتی این فضا را می‌توان به بهترین نحو پوشش داد. اگر از مدل کاشی‌های اصلی آشپزخانه خسته شده‌اید یا طرح و رنگ‌شان را دوست ندارید، با نصب کاشی بین کابینتی می‌توانید جلوه‌ای جدید به آشپزخانه ببخشید و تم آن را به راحتی عوض کنید.

کاشی بین کابینتی، مقاوم تر از کاشی‌های معمولی است و به همین دلیل دوام بیشتری دارد و تمیزکاری آن نیز آسان‌تر است.

کاشی بین کابینتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد

ما از کاشی بین کابینتی استفاده می‌کنیم، تا نمای آشپزخانه را زیباتر و جذا‌تر جلوه دهیم. اگر چه کارکرد اصلی این کاشی‌ها مقوله زیبایی است، اما مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و خط و خش نیز مساله مهمی است. فضای بین دو کابینتی محلی است که بیشتر در معرض ضربه و آسیب قرار دارد، به همین منظور مقاومت کاشی و کیفیت آن مساله مهمی است که حتما باید هنگام انتخاب لحاظ شود.

تمیزکاری آسان و راحت، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب کاشی بین کابینتی است. کاشی‌هایی که نحوه تمیزکاری سختی دارند یا دارای شیارهایی هستند که قابل تمیزکاری نیستند، گزینه‌های مناسبی برای فضای بین کابینت‌ها نیستند. این کاشی‌ها در واقع، یکبار مصرف هستند و پس از یک یا دو سال، ناچار می‌شوید آن‌ را تعویض کنید.

در انتخاب کاشی بین کابینتی باید به چه نکاتی توجه کنیم

از آنجا که مهم‌ترین نقش و کاربرد کاشی‌ بین کابینتی، جنبه زیبایی و دکوراتیو آن است، لازم است به زیبایی کاشی‌ و هماهنگی آن با دکوراسیون خانه و آشپزخانه توجه کنیم. از انتخاب رنگ‌هایی که هیچ گونه تناسبی با سبک دکوراسیون منزل‌تان ندارند، اجتناب کنید؛ زیرا این نمونه کارها، هر چند هم که زیبا و خاص باشند، به دلیل عدم هماهنگی، همچون وصله‌ای ناجور به چشم می‌آیند و نمی‌توانند جلوه‌ی خود را به درستی به عرصه‌ی ظهور در آورند.

  • استفاده از رنگ‌های روشن و براق، باعث انعکاس نور بیشتر در آشپزخانه می‌شود. بنابراین برای آن که آشپزخانه را بزرگتر و پرنورتر جلوه دهید، لازم است از کاشی‌های رنگ روشن‌تر استفاده کنید تا فضا دلباز و روشن‌ به نظر برسد.
  • استفاده از کنتراست رنگی بین کابینت و کاشی باعث زیبایی بیشتر در فضای آشپزخانه می‌شود؛ البته این یک قانون کلی نیست و ممکن است در برخی آشپزخانه‌ها به دلیل نوع دکوراسیون، برعکس آن نیز صادق باشد.
  • استفاده از کاشی‌های عمودی و کشیده، باعث می‌شود که سقف آشپزخانه، بلندتر و کشیده‌تر دیده شود. این مدل کاشی‌ها برای آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند، بسیار مناسب است.
  • اگر مساحت آشپزخانه‌ی شما کوچک است، پیشنهاد می‌دهیم از تایل‎هایی که خطوط عرضی بیشتری دارند، استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید آشپزخانه‌تان، عریض‌تر به نظر برسد.
  • کاشی‌ای را انتخاب کنید که در برابر حرارت مقاوم باشد، در غیر این صورت، کاشی‌های پشت اجاق گاز دچار تغییر رنگ می‌شوند و زیبایی کل کاشی‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهند.
  • هنگام خرید کاشی بین کابینتی، حتما به کیفیت و متریال تشکیل دهنده‌ی آن توجه کنید، همانطور که در مورد هر کالایی، کیفیت ضعیف، متوسط و مرغوب، در بازار موجود است، در مورد کاشی نیز، این مساله صدق می‌کند. بهتر است به کیفیت کاشی‌ای که می‌خرید توجه و دقت داشته باشید تا هنگام تمیزکاری و نگهداری از آن، دچار زحمت نشوید.
  • کاشی‌های بین کابینتی انواع مختلفی دارند و طیف گسترده‌ای از تنوع را تشکیل می‌دهند. از معمول‌ترین آن‌ها می‌توان به کاشی‌های سه‌بعدی، طرح فلز، طرح چوب، طرح شیشه و …. اشاره کرد که در ادامه هر کدام را با خصوصیات ویژه‌اش معرفی می‌کنیم.

بهترین مدل کاشی بین کابینتی

مدلی که با تم آشپزخانه شما هماهنگی بیشتری داشته باشد، بهترین انتخاب برای پوشاندن فضای بین دو کابینت است. اگر نمای کلی آشپزخانه شلوغ و پرکار است، برای حفظ تعادل بهتر است از مدل کاشی ساده‌تر و خلوت استفاده کنید و در مقابل، در آشپزخانه‌های ساده، می‌توانید برای ایجاد تنوع و رهایی از سادگی بیش از حد، از کاشی‌های رنگی و مدل‌های پر کارتر استفاده کنید. رعایت هماهنگی بین اجزای آشپزخانه، اصلی است که می‌تواند در زیبایی یا عدم زیبایی مدل انتخابی تاثیر بگذارد. بنابراین باز هم تاکید می‌کنیم، بهترین مدل کاشی بین کابینتی، فارغ از مد یا ترند بودن آن، همان مدلی است که با اجزای آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

کاشی بین کابینتی ساده

جذابیت مدل‌های ساده کاشی بین کابینتی بر هیچکس پوشیده نیست. طرح‌های ساده در عین سادگی و ملایمتی که دارند زیبایی فوق‌العاده‌ای در آشپزخانه خلق می‌کنند؛ خصوصا در دکوراسیون‌های سبک کلاسیک یا آشپزخانه‌های کوچک، پیشنهاد می‌شود از کاشی بین کابینتی ساده استفاده کنید. کاشی‌های ساده در همه‌ی سبک‌های چیدمان کاربرد دارند و از نظر تنوع رنگ نیز بی‌نظیر هستند.

در نظر داشته باشید که سادگی همیشه و همیشه مد است و با انتخاب مدل‌های ساده، می‌توانید همه‌پسند بودن و دیر خسته شدن از دکوراسیون منزل‌تان را گارانتی کنید.

کاشی بین کابینتی سه‌بعدی

کاشی بین کابینتی سه‌بعدی

بسیاری از افراد طرفدار حجم هستند و ترجیح می‌دهند از دکوراسیون حجیم در چیدمان منزل‌شان استفاده کنند. مدل کاشی‌های سه بعدی، در عین حالی که صاف هستند، ظاهری حجم‌دار و سه‌بعدی را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. این مدل به دلیل ایجاد عمق، فضای زیبایی را ایجاد می‌کنند و خصوصا برای آشپزخانه‌های سبک مدرن، گزینه‌ی مناسبی هستند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که استفاده از انواع کاشی‌های سه‌بعدی تا حدی فضای آشپزخانه را کوچکتر نشان می‌دهد.

کاشی سه‌بعدی طرح مناظر طبیعی

برخی مدل‌های کاشی بین کابینتی سه‌بعدی، دارای طرح‌های مناظر طبیعی هستند؛ اگر سینک ظرف‌شویی شما رو به دیوار است و موقعیت آن به نحوی است که فضایی دلگیر و بسته را برای شستن ظرف‌ها ایجاد می‌کند، می‌توانید از کاشی‌های سه‌بعدی با طرح منظره‌های جذاب و خاص، برای دیوار پشت ظرف‌شویی استفاده کنید. طرح‌هایی مانند درختان، جنگل، آکواریوم، هاوایی، جزیره، خانه روستایی، پنجره و … از زیباترین طرح‌های کاشی سه‌بعدی هستند.

البته کاشی‌های سه‌بعدی، ممکن است برای همه جذاب نباشد؛ یا شاید به زودی از منظره و طرح آن خسته شوید! بنابراین اگر فردی تنوع‌طلب هستید و یا قصد دارید منزل خود را به زودی بفروشید یا اجاره دهید، بهتر است با دقت بیشتری در این مورد تصمیم بگیرید.

کاشی بین کابینتی لانه زنبوری

کاشی بین کابینتی لانه زنبوری

مدل کاشی لانه زنبوری، همانطوری که از نامش پیدا است، از طرح خانه‌های کوچک شش ضلعی، مانند لانه زنبور، الهام گرفته شده‌اند. کاشی‌های لانه زنبوری شکل و فرم متراکمی دارند و ممکن است طرح و مدلی ساده یا مدل‌دار داشته باشند. به دلیل انعطاف پذیری بالای کاشی‌های زنبوری در سایز و رنگ، این مدل برای هر آشپزخانه‌ای مناسب است و به جرات می‌توان گفت چندسالی است که به شدت ترند هستند و از پر طرفدارترین نمونه‌های کاشی‌ بین کابینتی به شمار می‌آیند. کاشی‌های لانه زنبوری اگرچه شش ضلعی به نظر می‌رسند اما در واقع، در تایل‌های مستطیل شکل به فروش می‌رسند.

کاشی بین کابینتی شش ضلعی

کاشی بین کابینتی شش ضلعی

مدل کاشی شش ضلعی تا حدودی شبیه کاشی لانه زنبوری است، اما از نظر هندسی دارای شش ضلع می‌باشد. مدل کاشی شش ضلعی نسبت به مدل لانه زنبوری بزرگتر است و از نظر حجم، ممکن است ساده یا سه‌بعدی باشد. این کاشی‌ها به دلیل داشتن اضلاع بیشتر، از سادگی فضا می‌کاهند و به همین دلیل برای دکوراسیون‌های سبک مدرن بسیار مناسب هستند. اگر فضای آشپزخانه‌تان خیلی ساده است و دوست دارید کمی رنگ و لعاب به آن ببخشید، می‌توانید لابه‌لای کاشی‌ها، از یک کاشی به رنگ دیگر، به شکل پراکنده استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی لوزی

کاشی بین کابینتی لوزی

کاشی‌های طرح لوزی، شکل هندسی لوزی‌مانندی دارند و به همین دلیل در آشپزخانه تنوع خاصی ایجاد می‌کنند. کاشی‌های لوزی، ممکن است از تایل‌های مربعی اما با طرح‌ لوزی تشکیل شده باشند و یا نوع شکل هندسی آن‌ها لوزی‌مانند باشد که در این صورت، نصب آن‎ها کمی دشوارتر است.

این مدل کاشی‎ها به دلیل شکل هندسی خاص‌شان، تا حدی فضای بین کابینت‌ها را شلوغ‌تر نشان می‌دهند بنابراین برای آشپزخانه‌های متراکم و شلوغ مناسب نیستند.

کاشی بین کابینتی شیشه ای

کاشی بین کابینتی شیشه ای

کاشی مدل شیشه‌ای باعث انعکاس بیشتر نور در فضا می‌شود و ازین نظر برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است. تمیزکاری کاشی مدل شیشه‌ای، به دلیل سطح صاف و فلتی که دارد، بسیار مناسب است.

از طرح‌های جذاب این تایل‌ها می‌توان برای آشپزخانه‌های سبک مینیمال و مدرن استفاده کرد. به دلیل این که کاشی‌های شیشه‌ای ماهیت براق و منعکس‌ دهنده نور دارند، نباید این مدل را برای کابینت‌های براق، مانند هایگلاس استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی چسبی

کاشی بین کابینتی چسبی

کاشی‌های چسبی، نمونه‌هایی بسیار نازک از کاشی هستند که روش نصب آن‌ها شبیه به برچسب است. کاشی‌های چسبی از نظر طرح و مدل، بسیار گسترده و متنوع هستند و نصب آن‌ها بسیار ساده است. همچنین، در مدت زمان اندکی هم می‌توان آن‌ها را زدود و مدل‌شان را تغییر داد.

کاشی‌های چسبی از کاشی‌های دیگر، مانند نمونه‌های فلزی یا سرامیکی، کیفیت و مقاومت پایین‌تری دارند اما از نظر قیمت و شیوه‌ی نصب، روش آسان‌تری دارند. به همین دلیل، برای افرادی که به تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع علاقمند هستند، گزینه‌ی ایده‌آلی به حساب می‌آیند.

بهترین رنگ کاشی بین کابینتی

کاشی‌‌های بین کابینتی که رنگ و تم ملایم‌تری دارند، همه پسندتر هستند و با تعداد بیشتری از سلایق جور در می‌آیند. در مقابل، استفاده از رنگ‌های تند و تیره، طرفداران کمتری دارند و در واقع، افراد خاصی هستند که به رنگ‌های تند علاقه نشان می‌دهند. هر چه رنگ کاشی روشن‎‌تر و از متریال براقی تشکیل شده باشد، باعث می‌شود فضای آشپزخانه دلبازتر به نظر برسد و دقیقا به همین دلیل هم هست که این رنگ‌ها طرفداران بیشتری دارند. رنگ‌های سفید، خاکستری، نقره‌ای، مسی، طلایی‌‌، سیلور و مدل‌های چند رنگ، از پر طرفدارترین نمونه‌های کاشی بین کابینتی هستند.

کاشی بین کابینتی طلایی

کاشی بین کابینتی سفید

اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است، پیشنهاد می‌شود از کاشی بین کابینتی سفید که نور را بیشتر بازتاب می‌دهد، استفاده کنید. با استفاده از این مدل کاشی سفید، می‌توانید در میزان نور آشپزخانه نیز صرفه‌جویی کنید.

کاشی بین کابینتی سفید رنگ، در دو مدل براق و مات موجود است و طبیعتا رنگ براق آن، بازتاب نور بیشتری دارد و برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور مناسب‌تر است. اما چنانچه آشپزخانه‌ی شما پر نور است و یا از کابینت‌های براق، مانند هایگلاس یا کابینت ام‌دی‌اف براق، استفاده می‌کنید، بهتر است از نمونه‌کاشی‌های بین کابینتی مات استفاده کنید، تا تعادل بیشتری در آشپزخانه برقرار کنید و از افراط در پخش نور پیشگیری شود.

کاشی بین کابینتی سفید

کاشی بین کابینتی رنگ طوسی

در چند سال اخیر رنگ‌های خنثی، خصوصا رنگ طوسی، بسیار مورد توجه دکوراسیونرها و طراحان داخلی خانه و آپارتمان قرار گرفته است. از دلایل این محبوبیت می‌توان به این نکته اشاره کرد که رنگ خاکستری، با همه‌‌ی رنگ‌ها به خوبی ترکیب می‌شود و دست شما را باز می‌گذارد تا رنگ مکمل دلخواه‌تان را به آن بیفزایید.

از کاشی‌های خاکستری تیره معمولا برای آشپزخانه‌های بزرگتر و از مدل‌های طوسی روشن برای آشپزخانه‌های سایز کوچک و هم بزرگ استفاده می‌شود. اگر کابینت‌های آشپزخانه‌تان سفید است و دوست دارید از یکنواختی حاصله کمی فاصله بگیرید، مدل کاشی رنگ طوسی یک انتخاب زیبا و هوشمندانه است که با ایجاد کنتراست و ایجاد تقابل رنگ‌های تیره و روشن، بازی زیبایی را در آشپزخانه‌تان پیاده می‌سازد.

کاشی بین کابینتی رنگ طوسی

کاشی بین کابینتی رنگ مشکی

اگر چه مزیت‌های استفاده از کاشی بین کابینتی سفید و رنگ روشن بی‌شمار است اما اگر از انصاف که نگذریم، کاشی‌های رنگ تیره، خصوصا مدل مشکی، زیبایی خاصی دارد و در اولین نگاه، بسیار شیک و منحصربفرد جلوه می‌کند. خصوصا کاشی‌های مشکی براق، فضای شیک و مدرنی را در آشپزخانه خلق می‌کنند که نزد سلایق نسل جوان و امروزی بسیار محبوب و پر طرفدار است.

کاشی بین کابینتی رنگ مشکی

کاشی بین کابینتی زرد

رنگ زرد محرک اشتها است و گزینه‌ی مناسبی برای فضای بین دو کابینت محسوب می‌شود. زرد خردلی، زرد لیمویی و زرد نخودی از بهترین نمونه‌های کاشی بین کابینتی برای کابینت‌های تیره و روشن هستند. تصور کنید کابینت‌های دودی رنگ، یا سفید براق و یا قهوه‌ای با کاشی‌های آجری زرد نخودی یا خردلی، چه فضای دلپذیری را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند! چنین ترکیب رنگ‌هایی، به دلیل این که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ظاهری بدیع و در عین حال خیره کننده دارند و به جرات می‌توان گفت کمتر کسی از تماشای آن دل می‌کند.

کاشی بین کابینتی رنگ زرد

کاشی بین کابینتی سبز

سبز یعنی زندگی و در هر فضایی که به کار رود، همین معنی و مفهوم را تداعی می‌کند. کاشی بین کابینت سبز، یکی از زیباترین و خاص‌ترین رنگ‌ها برای آشپزخانه است؛ البته به شرط آن که به این رنگ علاقه داشته باشید.

سبز، خاص است و شاید با سلیقه‌ی همه سازگاری نداشته باشد اما در عین حال رنگی زیبا و جذاب است. این رنگ بیشتر برای آشپزخانه‌هایی با تم کلاسیک، نئوکلاسیک و سنتی به کار می‌رود زیرا بیشتر رنگی سنتی است تا مدرن! اگر به ترکیب رنگ‌های سنتی علاقه دارید، حتما طیف رنگی سبز را یکی از گزینه‌های پیش رو قرار دهید.

سبز تیره، سبز روشن، سبز پسته‌ای، سبز چمنی، سبز یشمه‌ای و … هر کدام حس و حال جدید را در آشپزخانه به وجود می‌‌آورند و بسته به روشنی یا تیرگی رنگشان، برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب هستند.

کاشی بین کابینتی رنگ سبز

کاشی بین کابینتی سفید رگه دار

مدل سفید رگه‌دار به دلیل تم روشنی که دارد می‌تواند در هر آشپزخانه‌ای قابل اجرا باشد. خصوصا اگر کابینت‌هایتان یک‌دست و بدون رنگ دوم است، کاشی بین کابینت سفید رگه‌دار هم آشپزخانه را از یکنواختی می‌رهاند و هم باعث خلق یک فضای زیبا بین کابینت‌ها می‌شود. این مدل، معمولا در سبک‌های مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک کم و بیش دیده می‌شود و به دلیل این که شبیه سنگ طبیعی است، طرفداران خاصی دارد.

کاشی بین کابینتی رنگ صورتی

کاشی بین کابینتی فیروزه ای

چنانچه به طرح‌های بومی و ایرانی علاقه دارید، کاشی بین کابینت فیروزه‌ای، بیش از هر رنگ دیگری، حال و هوای معماری سنتی ایرانی را برایتان تداعی می‌کند. آبی فیروزه‌ای رنگی خاص و در عین حال بسیار شیک است که با کابینت‌های سنتی قهوه‌ای تیره و یا سفید، زیبایی خود را به حد اعلا می‌رساند. این رنگ به دلیل بازتاب نور بالایی که دارد، در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک قابل اجرا می‌باشد.

کاشی بین کابینتی فیروزه ای

کاشی بین کابینتی کرم قهوه ای

ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای از محبوب‌ترین انتخاب‌ها نزد سلایق ایرانی است؛ خصوصا این ترکیب رنگ در آشپزخانه و پذیرایی به وفور دیده می‌شود. کاشی بین کابینتی کرم قهوه ای در کنار کابینت‌هایی به همین رنگ، یا کابینت‌های کرم تنها یا قهوه‌ای خالص و یا حتی سفید، ترکیبی ایده‌ال است. این ترکیب، دست شما را باز می‌گذارد که از هر رنگ قهوه‌ای یا کرم، به هر اندازه‌ای که دوست دارید استفاده کنید. ترکیب دو رنگ کرم و قهوه‌ای، به بهترین نحو ممکن در کنار هم می‌نشینند و دوستی مسالمت‌آمیزشان تا سال‌ها شما را خسته نخواهد کرد.

کاشی بین کابینتی کرم

کاشی بین کابینتی نارنجی

رنگ نارنجی محرک اشتها است و به همین دلیل است که در رستوران‌ها بیشتر از این رنگ استفاده می‌شود. کاشی‌های نارنجی رنگ، انرژی زیادی دارند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه‌تان همیشه پر انرژی و شاد به نظر برسد. نارنجی رنگی از خانواده گرم است و به خوبی می‌تواند فضایی صمیمی و گیرا را در آشپزخانه ایجاد کند. این رنگ در کنار کابینت‌های مشکی، آبی تیره، سفید و قهوه‌ای جذاب و منحصر بفرد به نظر می‌رسد.

کاشی بین کابینتی مدرن

کاشی بین کابینتی لاکچری

کاشی بین کابینتی روستیک

کاشی بین کابینتی روستیک

کاشی‌هایی که برای آشپزخانه‌های روستیک مناسب هستند، طرح‌های ساده، روستایی و نخراشیده دارند. پنل‌های چوبی با رنگ‌های خاکستری، طوسی تیره، سفید، قهوه‌ای و سبز گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های سبک روستیک هستند که باعث زیبایی بیشتر و القاء حس روستیک و روستایی در فضا می‌شوند.

یکی از بهترین مدل‌های کاشی برای آشپزخانه‌های روستیک، طرح‌های آجری با رنگ‌های قهوه‌ای، آجری، کرم، نخودی و سفید می‌باشد که بیش از هر مدل دیگری می‌تواند حس و حال یک آشپزخانه روستایی را در بیننده ایجاد کند.

آموزش نصب کاشی کابینت

رنگ کاشی بین کابینت آشپزخانه

انتخاب کاشی بین کابینت

کاشی بین کابینتی برای انواع مدل های کابینت

اشاره کردیم که کاشی بین کابینتی به منظور زیبایی بیشتر کابینت‌ها و فضای عمومی آشپزخانه به کار می‌رود. از آنجا که این کاشی‌ها بین فضای کابینت‌ها تعبیه می‌شوند، هماهنگی و تناسب آن‌ها با کابینت‌ها یک الزام است. در صورتی که کاشی‌های مابین کابینت‌ها به شکل درست و هماهنگی انتخاب نشود، زیبایی کل آشپزخانه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. هنگام خرید و انتخاب کاشی بین کابینتی لازم است به کل آشپزخانه بیندیشید و تنها به زیبایی کاشی‌ها، جدا از مدل و طرح کابینت‌ها، فکر نکنید.

کاشی بین کابینتی ممبران

کابینت ممبران مدلی از کابینت آشپزخانه است که در سبک‌های مختلفی کاربرد دارد. این کابینت ممکن است در سبک مدرن، سبک نئوکلاسیک، کلاسیک و غیره به کار روند که برای هر کدام، متناسب با سبک کابینت‌ها باید کاشی‌ انتخاب کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که کابینت ممبران، بیشتر در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارد و اگر چنین است، کاشی‌هایی که برای سبک کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد دارند، گزینه‌ای مناسب و قابل قبول هستند.

کاشی بین کابینتی برای کابینت چوبی

برای کابینت‌های چوبی، کاشی‌های سفید و قهوه‌ای و حتی سبز، فارغ از طرح و سبک کاشی، گزینه‌ی مناسبی است. اگر دوست دارید فضای آشپزخانه به سمت و سوی مدرن پیش برود، کاشی‌های رنگ روشن گزینه‌ی خوبی است که با ایجاد کنتراست بین کابینت و کاشی، زیبایی آشپزخانه را دوچندان می‌سازد. اگر سبک آشپزخانه‌تان کلاسیک است، انتخاب کاشی‌هایی با رنگ خنثی پیشنهاد می‌شود. به دلیل این که چوب جایگاه خاصی در دکوراسیون و حافظه‌ی تاریخی ما دارد، ست کردن و هماهنگی آن با رنگ‌های مختلف کار چندان دشواری نیست و به جرات می‌توان گفت همه رنگی برای کابینت‌های چوبی مناسب و خوش ترکیب از کار در می‌آید.

کاشی بین کابینتی برای کابینت قهوه ای

کابینت‌های قهوه‌ای رنگ چوب را به یاد می‌آورند و جزو رنگ‌های تیره به حساب می‌آیند. بسته به سبک کابینت‌ها پیشنهاد می‌دهیم از رنگ‌های روشن برای کاشی‌ بین کابینت انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه روشن‌تر به نظر برسد. کاشی‌هایی به رنگ سفید، کرم، بژ، خاکستری، طوسی و حتی لیمویی از بهترین رنگ‌ها برای کابینت‌های قهوه‌ای رنگ هستند.

اگر رنگ کابینت‌هایتان قهوه‌ای سوخته است، انتخاب کاشی‌هایی با رنگ آبی روشن یا قهوه‌ای روشن گزینه‌ی قابل قبول و زیبایی است که می‌تواند مورد پسند افراد خاص با سلایق مختلف باشد.

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

به طور کلی، انتخاب کاشی بین کابینتی برای کابینت‌های سفید رنگ کار بسیار ساده‌ای است زیرا این مدل‌ها با همه‌ی رنگ‌ها و مدل‌ها هماهنگی می‌شوند. رنگ‌های تیره، رنگ‌های روشن و حتی مدل‌های طرح‌دار و حاشیه‌دار می‌توانند زیبایی خاصی برای آشپزخانه‌هایی با کابینت‌های سفید رنگ داشته باشد و تنوع ایجاد کنند. در چنین آشپزخانه‌هایی دست ما باز است تا انتخاب‌های گسترده و متفاوتی داشته باشیم.

انواع کاشی بین کابینتی

تاکنون متوجه شدید که نمونه‌های مختلفی از کاشی بین کابینت به بازار عرضه شده است که نه تنها از نظر شکل و مدل، بلکه از نظر متریال تشکیل دهنده نیز متفاوت هستند. متریال تشکیل دهنده نقش مهمی در کیفیت کاشی و قیمت نهایی آن دارد. به عنوان مثال، کاشی‌هایی که از جنس سنگ هستند، نسبت به مدل‌هایی که از سنگ مصنوعی تشکیل شده‌اند، قیمت بیشتری دارند. برخی کاشی‌ها از فلزاتی مثل مس، آلومینیوم و استیل و برخی دیگر از سرامیک و چینی تشکیل شده‌اند. کاشی‌های چوبی و پلکسی و غیره نیز انواع دیگری از کاشی‌های بین کابینت هستند که در ادامه راجع به متریال تشکیل دهنده این کاشی‌ها و خصوصیات هر کدام، بیشتر توضیح می‌دهیم.

کاشی بین کابینتی سرامیکی و چینی

همه‌‌ی ما با نمونه‌های مختلف کاشی سرامیکی و چینی آشنایی داریم. کاشی‌های سرامیکی و چینی مدل‌های مختلفی از کاشی هستند که در قسمت‌های مختلف دکوراسیون منزل از جمله، آشپزخانه، حمام و دستشویی کاربرد دارند. سابقه استفاده از این مدل کاشی‌ها به چندین قرن می‌رسد و خیلی عجیب نیست که این مدل کاشی‌ها از نظر تنوع و رنگ بسیار گسترده باشند و بیشترین مدل‌های موجود در بازار را به خود اختصاص دهند. تمیزکاری کاشی‌های سرامیکی و چینی بسیار ساده است و معمولا لکه و کثیفی‌های معمول به راحتی از روی آن‌ها زدوده می‌شود.کاشی بین کابینتی آبی

کاشی بین کابینتی سرامیکی

کاشی‌های سرامیکی مقاومت بالایی در برابر گرما، نفوذ آب، فشار و خوردگی دارند و از نظر تنوع نیز طیف گسترده‌ای از محصولات را شامل می‌شوند. کاشی‌های سرامیکی به دلیل زیبایی و ظاهر درخشنده و جذابی که دارند، در قسمت‌های مختلف دکوراسیون منزل کاربرد دارند و جزو بهترین گزینه‌ها برای فضای بین کابینت‌ها هستند. مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی، ویژگی مهمی است که در انواع کاشی‌های سرامیکی با کیفیت و درجه یک دیده می‌شود و باعث می‌شود این مدل کاشی‌ها برای استفاده در آشپزخانه مناسب باشند.

کاشی بین کابینتی چوبی

متریال تشکیل دهنده این مدل، چوب طبیعی است. البته کاشی‌های طرح چوب نیز هستند که در واقع ظاهری با بافت طبیعی چوب دارند اما از جنس دیگری تشکیل شده‌اند. تایل‌های چوبی از نظر زیبایی بسیار شیک و خاص هستند و همان خصوصیات نهفته در چوب طبیعی را دارا هستند؛ با این تفاوت که کیفیت این کاشی‌ها را با استفاده از روغن‌های مخصوص ارتقا می‌دهند تا در برابر رطوبت و خط و خش مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. کاشی‌های چوبی در ابعاد مختلفی و به صورت پنل یا در سایز کاشی‌های آشپزخانه موجود هستند که هر کدام از حیث زیبایی و جلوه‌ی بصری، حرفی برای گفتن دارند.

کاشی بین کابینتی استیل

استیل نوعی آلیاژ فلزی بسیار مقاوم است که حتی با گذر سالیان متمادی نیز از کیفیت آن کاسته نمی‌شود. تایل‌های استیل از یک لایه‌ استیل براق یا مات در طرح‌ها و اشکال هندسی مختلف تشکیل می‌شوند. کاشی‌های استیل، به راحتی تمیز می‌شوند و سطح درخشنده و بازتاب دهنده‌ای دارند؛ به همین دلیل، فضای آشپزخانه را مدرن و لوکس جلوه می‌دهند. از نظر کیفیت و کارایی می‌توان گفت دوام و کیفیت تایل‌های استیل بسیار بالا است؛ البته به شرط آن که از آلیاژ باکیفیتی تشکیل شده باشند و از نمونه‌های ارزان و ‌سبک نباشند.

کاشی بین کابینتی مسی

بین کابینت وکیوم

مدل کاشی وکیوم، از نوعی صدف دریایی طبیعی ساخته شده است که همین موضوع به این مدل کاشی‌ها اصالت و زیبایی خاصی می‌بخشد. کاشی‌های وکیوم در سه رنگ سفید، شیری و نخودی موجود هستند و نحوه‌ی نصب آن‌ها، عموما به صورت چسبی است. کاشی‌های بین کابینتی وکیوم به دلیل ظاهر طبیعی و اورجینالی که دارند، کاشی‌های مناسبی برای آشپزخانه‌های کلاسیک و نئوکلاسیک هستند.

استحکام و مقاومت این مدل کاشی‌ها بسیار بالا است و باعث ایجاد جلوه‌ی خاصی در آشپزخانه می‌شوند. با شیوه‌ی نصب به صورت موربی یا طرح‌دار می‌توانید باعث ایجاد طرح‌های مدل‌دار در فضای بین کابینت‌ها شوید.

کاشی بین کابینتی مترویی

تمیز کردن کاشی بین کابینتی

تمیزکاری هر نوع کاشی بین کابینتی، دقیقا به نوع همان کاشی بستگی دارد. به عنوان مثال، تایل‌های چوبی شیوه‌ی تمیز کردن متفاوتی با تایل‌های سرامیکی یا کاشی دارند. نکته‌ای که شاید برای هر مدل کاشی صدق کند، این است که نباید اجازه دهید ذرات چربی یا بخارات ناشی از پخت و پز چنان بر سطح کاشی‌ها بنشینند که تمیزکاری آن، تبدیل به یک کار دشوار، زمان‌بر و نیازمند مواد شوینده قوی باشد.

تمیزکاری ماهانه به وسیله‌ی یک اسکاچ نرم آغشته به مواد شوینده‌ی سبک، مانند آب و چند قطره مایع ظرف‌شویی، می‌تواند تمیزی همیشگی و درخشندگی کاشی‌ها را تضمین کند. محلول دو به یک آب و سرکه، یکی دیگر از پیشنهادها برای داشتن یک آشپزخانه تمیز و عاری از هر گونه لکه و چربی است.

پس از آغشته کردن کاشی‌ها به محلول‌های تمیز کننده، ابتدا یکبار با یک دستمال خیس و سپس با یک دستمال خشک، سطح کاشی‌ها را پاک کنید تا رد دستمال بر روی کاشی باقی نماند. خصوصا مدل کاشی‌های براق و آینه‌ای رد دستمال یا اثر انگشت را با وضوح بیشتری نشان می‌دهند.

عکس کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی آشپز خانه

 

کاشی بین کابینتی سبز تیره

کاشی بین کابینتی زرد و سبز

 

کاشی بین کابینت طرح دار

 

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *