مدل کشو کابینت ؛ ۱۲ مدل کشو که به شما در چیدمان وسایل آشپزخانه کمک خواهد کرد

مدل کشو کابینت

۱۲ مدل کشو که به شما در چیدمان وسایل آشپزخانه کمک خواهد کرد

کابینت ، یکی از مهم‌ترین ارکان آشپزخانه است و باعث می‌شود نظم و ساماندهی درون آشپزخانه جاری باشد. هر چه تعداد کابینت‌ها بیشتر باشد و از مدل‌های منظم‌تر و بهینه‌تری استفاده شده باشد، بدون شک، وسایل بیشتری را می‌توان درون آن‌ها قرار داد. البته امروزه با پیشرفتی که در زمینه کابینت‌سازی اتفاق افتاده است و با ساخت اکسسوری‌های متنوعی که برای نظم‌دهی بیشتر کابینت‌ها تولید شده‌اند، حتی در آشپزخانه‌های کوچک نیز، نظم و ساماندهی بیشتری ایجاد می‌شود. کشوهای عریض و پهن با ارتفاع زیاد، خود به تنهایی، انبوهی از وسایل و لوازم را در دل خود جای می‌دهند و باعث می‌شوند بتوانیم از دست خرده‌ریزهای درون آشپزخانه که اتفاقا جزو ضروریات هر آشپزخانه‌ای هستند راحت شویم. سابق بر این، معمولا در هر سِت از کابینت آشپزخانه ، تنها یک سری کشو قرار می‌دادند که در واقع از سه یا چهار کشوی کوچک تشکیل می‌شد اما امروزه به دلیل سودمند بودن و نقش کشوها در ایجاد نظم و ساماندهی وسایل، تعداد و مدل کشو آشپزخانه تفاوت‌های چشم‌گیری با گذشته کرده است. در ادامه همراه وب‌سایت آکس چوب باشید تا راجع به انواع مدل کشو کابینت آشپزخانه بیشتر بدانیم و مدل‌های بسیار متنوعی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

مدل های مختلف کشو در کابینت آشپزخانه

چرا انتخاب مدل کشو کابینت مهم است؟

معمولا محفظه‌ی کابینت‌ها محلی برای قرارگیری وسایل و لوازم بزرگ مانند بشقاب‌ها، قابلمه‌ها، سبدها و وسایلی ازین دست است. خِرت‌ و پِرت‌ها و وسایل کوچک را باید در کشوها ساماندهی کنید. اگر چه، اگر کشوی مخصوص برای وسایل درشت‌تر داشته باشید و بتوانید قابلمه‌ها، بشقاب‌ها، لیوان‌ها، استکان‌ها، قاشق و چنگال‌ها را نیز، درون کشو کابینت قرار بدهید، چیدمان منظم‌تری خواهید داشت. بنابراین داشتن چندین کشو با سایز‌ها و مدل‌های مختلف، کمک بسیار زیادی به ما می‌کند تا یک آشپزخانه‌‌ی مرتب و منظم و از همه مهم‌تر، آشپزخانه‌ای کاربردی داشته باشیم.

اندازه‌ی کشو آشپزخانه چگونه باید باشد؟

درون کشوها، بسیار مرتب‌تر و منظم‌تر از درون کابینت‌ها است و بسیار آسان‌تر می‌توان وسایل و لوازم آشپزخانه را چیدمان و سازماندهی کرد؛ بنابراین کارایی کشوهای آشپزخانه، گاهی به مراتب بیشتر از کابینت‌ها است.

بدیهی است هر چه کشوی آشپزخانه بزرگتر و عریض‌تر باشد، وسایل بیشتری در آن جای می‌گیرد اما همیشه هم این طور نیست و گاهی کشوهای کوچک و باریک، نیز کاربردهای بسیار زیادی برای ما دارند و ما را از دست وسایل کوچک و قوطی‌های فسقلی راحت می‌کنند.

اندازه کشو های کابینت

کشوها کاربردهای مختلفی دارند!

هر کشو به فراخور وسیله‌ای که قرار است در آن قرار بگیرد، سایز و اندازه‌ی متفاوتی دارد و همین مساله باعث می‌شود که کاربرد آن متفاوت باشد.

به عنوان مثال، کشوهایی که مخصوص کارد و چنگال و سرویس چاقوها هستند، معمولا اکسسوری مخصوص دارند و عریض و پهن بوده، اما ارتفاع بسیار کمی دارند.

کاربرد کشو در مناطق مختلف آشپزخانه

کشوی مخصوص چیدمان لیوان‌ها، با کشوی مخصوص چیدمان بشقاب‌ها متفاوت هستند و از نظر سایز و اندازه و نوع اکسسوری که درون آن‌ها قرار می‌گیرد، متفاوت هستند.

همین طور است کشوهای مخصوص ادویه، کشوهای سوپری، کشوهای مخصوص سرویس پلاستیکی یا کشوی مخصوص تخته‌های برش و درب قابلمه‌ها یا دیگر وسایل که هر کدام بسته به کارایی که دارند، سایز متفاوتی داشته و طبیعتا تقسیم‌بندی و مدل‌های مختلفی خواهند داشت.

اگر مدل کشو کابینت آشپزخانه‌تان فاقد اکسسوری و تقسیم‌بندی مختلف است، می‌توانید با قرار دادن ارگانایزرهای مختلف و یا حتی سبدهای پلاستیکی ساده، کشوها را به چند قسمت، تقسیم کنید و یا در صورتی که تمایل دارید، می‌توانید از کابینت‌سازتان بخواهید با قرار دادن چند تخته چوبی یا ام‌دی‌اف، کشو را بر حسب نیازتان به چند شکل تقسیم کند.

حتی خودتان نیز می‌توانید با قرار دادن چند مقوا یا کارتن پلاست به شکل به‌علاوه درون کشو، آن را به سایز دلخواه تقسیم کنید و با این روش، نظم بیشتری به کشو کابینت آشپزخانه ببخشید.

انواع مدل کشو کابینت آشپزخانه

همانطور که اشاره شد، مدل کشو کابینت ها بسیار متفاوت است. بسته به کارایی آشپزخانه و نیاز مشتری، هر مدل کشو می‌تواند متفاوت باشد که ما در بالا، به برخی از انواع آن اشاره کردیم. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، چند نمونه دیگر از انواع مدل کشو کابینت را معرفی می‌کنیم و توضیحاتی راجع به هر کدام، ارائه خواهیم داد.انواع کشو با تقسیم کننده در آشپزخانه

  • مدل کشو سیب‌زمینی و پیاز

شاید برایتان جالب باشد که می‌توانید به جای آن که سیب‌زمینی‌ها و پیازها را درون سبد مخصوص‌شان بگذارید و یک سبد برای نگهداری آن‌ها بخرید، آن‌ها را درون کشوهای مخصوص نگهداری سیب‌زمین و پیاز قرار دهید!

کشوی مخصوص سیب‌زمینی و پیاز ، در واقع یک کشوی بزرگ و با ارتفاع نسبتا بلند است که از دو یا چهار سبد تشکیل شده است. شما به فراخور نیازتان می‌توانید در این سبدها سیب‌زمینی‌ها و پیازها و یا سیر را قرار دهید. در بسیاری از آشپزخانه‌ها، مدل کشوی کابینت سیب‌زمینی و پیاز، یخچال‌دار است؛ چرا که قرار دادن سیب‌زمینی و پیازها درون یخچال، باعث طولانی شدن عمر آن‌ها و جلوگیری از جوانه‌ زدن و سبزشدنشان می‌شود.

حسن دیگری که استفاده از کشوی مخصوص سیب‌زمینی و پیاز دارد، نرسیدن نور به آن‌ها است. هنگامی که سیب‌زمینی و پیاز را درون کشوی مخصوص قرار دهید، ( فرقی نمی‌کند که یخچال‌دار باشد یا فاقد یخچال ) نور به آن نمی‌تابد و در نتیجه سبز نشده و ماندگاری بیشتری خواهند داشت.کشو مناسب گذاشتن سیب زمینی و پیاز در آشپزخانه

  • مدل کشو کابینت یخچال‌دار

همانطور که اشاره شد، مدل کشو کابینت یخچال‌دار، نمونه‌ی دیگری از کشو کابینت با یک موتور کوچک خنک‌کننده است که دمای لازم برای نگهداری سبزیجات و میوه‌ها را فراهم می‌آورد. از کشوهای یخچال‌دار، می‌توانید برای نگهداری سبزیجات، سیب‌زمینی، پیاز، میوه و موادی استفاده کنید که برای تازه ماندن و نگهداری طولانی مدت، بهتر است شسته نشده و به شکل نشسته درون یخچال قرار گیرند؛ پس اگر دوست ندارید میوه‌ها و سبزیجات را به طور نشسته درون یخچال اصلی‌تان قرار ندهید، کشو یخچال‌دار را فراموش نکنید.

  • مدل کشو مخصوص سینی‌ها و تخته برش گوشت و سبزی

یکی دیگر از انواع مدل کشو کابینت ، کشوی مخصوص نگهداری تخته برش و سینی است. این مدل کشو، با تقسیم‌بندی ایستاده‌ای که دارد، باعث می‌شود بتوانید چندین سینی و تخته برش را در کنار هم و به شکل ایستاده قرار دهید تا دسترسی بسیار آسان‌تری به آن‌ها داشته باشید. اگر تعداد سینی‌ها، دیس‌ها و تخته‌های برشی که هنگام آشپزی استفاده می‌کنید، زیاد است پیشنهاد می‌کنیم حتما ازین مدل کشو برای آشپزخانه‌تان سفارش دهید.

  • مدل کشو نگهداری ادویه

کشوهایی که مخصوص نگهداری ادویه‌ها هستند، شکل‌های مختلفی دارند و از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. اگر قوطی‌ها و بانکه‌های ادویه‌ی زیبایی دارید، باید از مدل کشوهایی استفاده کنید که دارای ارگانایزر و تقسیم‌بندی هستند و فقط لازم است قوطی‌هایتان را درون آن‌ها بچینید. این مدل از کشوها بسیار متنوع بوده و حتما می‌توانید نمونه‌های جذاب و ایده‌آلی از آن‌ها را که مناسب کارتان باشد، پیدا کنید و سفارش دهید.

اما اگر می‌خواهید کشو نگهداری ادویه‌ها نظم بیشتری داشته باشد و یا قوطی‌های مشخصی برای آن‌ها ندارید، می‌توانید از مدل کشوهای جاادویه‌دار استفاده کنید. این مدل از کشو کابینت ، خود دارای قوطی‌های مخصوص است که درون فضای خاصی نگهداری می‌شود و شما می‌توانید ادویه‌ها را درون قوطی‌ها بریزید. بر روی هر قوطی، برچسب مخصوصی وجود دارد تا بتوانید نام ادویه را بنویسید و در استفاده از آن‌ها، دچار اشتباه نشوید.در مقاله چیدمان ادویه می توانید بیشتر در مورد این موضوع بخوانید.

کشو مخصوص نگهداری ادویه

  • مدل کشو U شکل

کابینت‌های زیر سینک ظرف‌شویی، در معرض رطوبت بیشتری هستند و به همین دلیل، ما نمی‌توانیم وسایل و لوازمی که در برابر خیسی و رطوبت، آسیب‌پذیر هستند در فضای زیر ظرف‌شویی قرار دهیم. خصوصا آنکه سیفون و محل تخلیه ظرف‌شویی نیز، در کابینت زیر ظرف‌شویی است و همین مساله باعث شده است که این فضا، چندان برای چیدمان وسایل تمیز و حساس، مناسب نباشد.

مدل کشو U شکل ، به شکل U انگلیسی بوده و در واقع فضای سیفون زیر سینک و لگن ظرف‌شویی را خالی نگه‌ می‌دارد و در کناره‌ها، سبدها و قفسه‌هایی برای نگهداری وسایلی است که مناسب زیر سینک ظرف‌شویی هستند. به عنوان مثال، اسکاچ‌ها، دستکش ظرف‌شویی، مواد شوینده، شیشه‌شور، وایتکس، دستمال‌ها و مواردی ازین دست را می‌توانید در مدل کشو U شکل قرار دهید، بدون آنکه تداخلی با سیفون و اتصالات زیر سینک داشته باشند.

  • مدل کشو سطل زباله‌دار

کابینت زیر سینک سینک ظرف‌شویی ، می‌تواند کشویی برای نگهداری سطل‌ زباله نیز باشد؛ بدین شکل، که با تعبیه یک کشوی ریلی بزرگ که دارای یک یا دو سطل زباله‌ی مخصوص زباله‌های تَر و خشک است، می‌توان این فضا را تبدیل به کشوی مخصوص سطل زباله نمود. به غیر از کابینت زیر سینک، سایر قسمت‌ها و کابینت‌های آشپزخانه را نیز می‌توانید برای این کار اختصاص دهید.کشو مخصوص گذاشتن سطل زباله

  • مدل کشو مخصوص چاقو و قاشق و چنگال

کشوهای عریض و بسیار باریک، که فضایی مخصوص نگهداری کارد و سرویس چاقو دارند، شما را از خطرات نگهداری چاقوهای بزرگ و تیز در امان نگه می‌دارد. همچنین مدل‌های کشو نگهداری قاشق و چنگال، نمونه‌ی دیگری است که به شما کمک می‌کند تا با نظم و ساماندهی بیشتری، قاشق‌ها و چنگال‌هایتان را درون کشو جای دهید.

  • مدل کشو مخصوص قابلمه‌ها

آیا تا به حال اندیشیده‌اید که می‌توانید قابلمه‌هایتان را نیز درون کشوهای مخصوص قرار دهید؟ از آنجا که سایز قابلمه‌ها تقریبا استاندارد است، با تعبیه کشوی مخصوص قابلمه، می‌توانید هر سایز قابلمه‌تان را درون یک جای مخصوص قرار دهید. کشوهای مخصوص قابلمه، معمولا قسمتی هم برای نگهداری درب قابلمه‌ها دارند تا اگر تعداد قابلمه‌هایتان زیادتر بود و خواستید آن‌ها را بدون در، درون یکدیگر قرار دهید، بتوانید این کار را انجام دهید.

همین مدل کشو، با ارتفاع کمتر برای نگهداری ماهیتابه‌ها و شیرجوش نیز موجود است و باعث می‌شود که نظم بیشتری به ماهیتابه‌های کوچک و بزرگتان بدهید.

مدل کشو مخصوص قابلمه‌ها

  • مدل کشو نگهداری ظروف و بشقاب‌ها

با تعبیه چهار میله کوچک که به اندازه قطر بشقاب‌ها در چهار طرف آن تعبیه می‌شود، می‌توانید یکی از کشوهای بزرگ را تبدیل به مکان مناسبی برای نگهداری بشقاب‌ها و کاسه‌ها کنید. کافی‌ است به تعداد هر دست بشقاب، چهار میله‌ با ارتفاع کشو کابینت تهیه کنید. سپس بشقاب‌ها و کاسه‌ها را درون کشو گذاشته و دور آن‌ها خط بکشید؛ سپس، نیم سانتی‌متر از هر طرف به شکل یک چهارگوش، میله‌ها را قرار دهید و بچسبانید. اکنون کشوی مخصوص نگهداری بشقاب و کاسه‌های شما آماده است.

اگر ساخت چنین چیزی برایتان سخت است و یا متوجه منظورمان نمی‌شوید، نگران نباشید، کابینت‌سازان حرفه‌ای دقیقا می‌دانند از چه صحبت می‌کنیم!

  • مدل کشو نگهداری لیوان‌ها و فنجان‌ها

با تقسیم کشوهای بزرگ به اندازه‌ی هر دست لیوان، می‌توانید هر دست لیوان و فنجان را درون کشو قرار دهید. اکسسوری‌های بسیار متنوعی برای نگهداری لیوان‌ها و فنجان‌ها وجود دارند و شما می‌توانید انواع لیوان‌های بلند، دسته‌دار و فنجان‌های کوچک را درون آن‌ها چیدمان کنید.

  • مدل کشو بزرگ با چند کشو ریلی کوچک

یک کشوی بزرگ و عریض، خود می‌تواند از چندین قفسه یا کشوی ریلی کوچک‌تر و باریک‌تر تشکیل شده باشد و شما بر حسب نیازتان هر کدام را که تمایل دارید بیرون بکشید و وسیله‌ی مورد نیازتان را از توی آن بردارید. معمولا این مدل کشوها برای نگهداری قاشق‌ و چنگال‌ها، سرویس کارد و چنگال، سرویس چاقو‌ها، تخته برش، سینی‌ها، دستمال‌ها و وسایل دیگری است که از نظر ارتفاع، کمتر جا می‌گیرند، مناسب است.

  • مدل کشو مخصوص نگهداری لوازم شوینده

مدل کشو کابینت مخصوص مواد شوینده، نمونه‌ی دیگری است که به شما کمک می‌کند، وسایل و لوازم شوینده‌ی درون آشپزخانه را با نظم و ساماندهی بیشتری درون این کشوها چیدمان کنید.

کشو برای گذاشتن لیوان

آیا با وجود این همه کشو ، آشپزخانه‌ی ما زشت نخواهد شد؟

سوالی که احتمالا برایتان مطرح است این است که آیا با تعبیه این همه کشو در آشپزخانه، کابینت‌های ما زشت نخواهند شد؟ پاسخ جالب‌تر است اگر بگوییم مدل‌هایی که ذکر شد، تنها نمونه‌های متداول از مدل کشو کابینت هستند و انواع بسیار متنوع و جذاب‌تری از کشوهای کابینت وجود دارند که به شما کمک می‌کنند آشپزخانه‌ای زیباتر و منظم‌تر داشته باشید.

در پاسخ باید گفت، انواع مدل‌هایی که ذکر شد، اگر چه کشو هستند اما ظاهر آن‌ها شبیه به درِ کابینت است و در واقع، یک کشوی بسیار بزرگ هستند که از بیرون شبیه کابینت‌ها هستند و وقتی دستگیره‌ی آن را می‌کشید متوجه خواهید شد که در واقع، کشو هستند!

علاوه بر آن، استفاده از کشوهای عریض و پهن در آشپزخانه‌های امروزی و خصوصا در سبک مدرن، خود باعث زیبایی آشپزخانه می‌شود و در این سبک بسیار متداول است.

در کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک نیز معمولا بالای هر کابینت، یک کشو کوچک تعبیه می‌شود. با این وجود، اگر فکر می‌کنید این تعداد کشو، ممکن است زیبایی کابینت‌هایتان را تحت شعاع قرار دهد، خیلی از آن‌ها را می‌توانید به شکل درِ کابینت تعبیه کنید.

کشوهای کابینت، نقش موثری در نظم و ساماندهی وسایل و لوازم آشپزخانه دارند

کشوهای کابینت، نقش موثری در نظم و ساماندهی وسایل و لوازم آشپزخانه دارند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه چه از بیرون و چه از درون کابینت‌ها، منظم و مرتب باشد. هر چه تعداد کشوها بیشتر باشد و البته اکسسوری‌های مناسبی در آن‌ها تعبیه شده باشد، بدون شک آشپزخانه‌ی منظم‌تری خواهیم داشت. با این وجود، اگر کابینت‌های شما دارای اکسسوری‌های که بیان کردیم نیست، می‌توانید با تعدادی تخته و یا حتی کارتن، برای خود کشوهای جادار و منظم بسازید و یا از کابینت‌سازتان بخواهید کشوهای کابینت‌ها را با صرف هزینه‌ی کم و معقول، برایتان تقسیم‌بندی کند.

البته ارگانایزر‌های پلاستیکی متعددی نیز در بازار موجودند که با صرف هزینه‌ی بسیار کم، به شما برای داشتن یک آشپزخانه‌ی مرتب و دلچسب کمک خواهند کرد.

ازین که تا پایان همراه این محتوا و وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *