کابینت آشپزخانه U شکل ؛ زیبایی و کارآمدی توامان در آشپزخانه…

کابینت آشپزخانه U شکل ؛ زیبایی و کارآمدی توامان در آشپزخانه…

کابینت آشپزخانه U شکل

امروزه طراحی و دیزاین داخلی منزل، از اهمیت بسیاری نزد مردم برخوردار است. همان طور که مستحضرید در گذشته، آشپزخانه ها در پستو ها و یا زیر زمین های خانه ها تعبیه می شدند ولی امروز، نه تنها آشپزخانه در درون خانه قرار دارد بلکه، با سبک آشپزخانه اوپن، درون آن و لوازم و تجهیزاتی که در آشپزخانه قرار دارد نیز دیده می شود. ازین رو چیدمان و دکوراسیون داخلی آشپزخانه، یکی از مهم ترین دغدغه های دیزاینر ها و طراحان داخلی منازل است. از آنجا که کابینت ها، مهم ترین اجزای درون آشپزخانه هستند، زیبایی، کارایی، هارمونی و تناسب آن ها با سایر اجزای منزل، اهمیت بسیار بالایی دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از مدل های زیبا و جذاب در طراحی کابینت آشپزخانه آشنا کنیم. با آکس چوب همراه باشید تا بیشتر درباره کابینت آشپزخانه U شکل بدانیم:

کابینت آشپزخانه U شکل ؛ سبکی مدرن در صنعت کابینت سازی:

طراحی آشپزخانه با کابینت آشپزخانه U شکل ، یکی از جدیدترین مدل هایی ست که می توانید در آشپزخانه های U شکل تجربه کنید. کابینت آشپزخانه U شکل ، سبکی مدرن و نوین در صنعت کابینت سازی محسوب می شود و به دلیل نوع طراحی، از انواع پرکاربرد آن است.

کابینت آشپزخانه U شکل کلاسیک و سلطنتی

پلان آشپزخانه U شکل، چیست؟

قبل ازینکه به طراحی و ویژگی های کابینت آشپزخانه U شکل بپردازیم بهتر است کمی راجع به آشپزخانه U شکل که این مدل کابینت ها در آن قابلیت اجرا دارند، بیشتر بدانیم:

در طراحی اولیه دکوراسیون آشپزخانه، می توان انوع مختلفی از مدل ها یا ترکیبی از آن ها را اعمال کرد. در سبک آشپزخانه U شکل، از سه دیوار بهم چسبیده، برای آشپزخانه استفاده می شود و به همین دلیل است که این مدل آشپزخانه، کارایی بیشتری نسبت به سایر مدل های دیگر دارد زیرا از هر سه سوی آشپزخانه می توان استفاده مفید کرد و هر بر روی هر سه دیوار، کابینت نصب کرد.

در سبک آشپزخانه U شکل، دو دیوار در روبروی هم و به طور موازی قرار می گیرند که این دو، توسط یک دیوار میانی به هم متصل می شوند. دقیقا شبیه حرف U انگلیسی و به همین دلیل است که به آن آشپزخانه U شکل گفته می شود. دو دیواری که روبروی هم قرار می گیرند و موازی یکدیگر هستند، می توانند هم اندازه نباشند و طول یکی کمتر یا بیشتر از دیگری باشد. کابینت آشپزخانه U شکل، همانند پلان آشپزخانه   Uشکل است و به معنی آن است که از هر سه دیوار چسبیده بهم برای نصب کابینت استفاده می شود و حتی مناسب کابینت های ممبران نیز این طراحی می باشد 

امتیازات کابینت آشپزخانه U شکل :

کابینت آشپزخانه U شکل ، یکی از کاربردی ترین و مدرن ترین سبک هایی ست که می توانید در آشپزخانه تان، تعبیه کنید. در زیر مهم ترین ویژگی های این سبک جذاب را بر می شماریم:

کابینت آشپزخانه U شکل سفید با نور طبیعی

  • کاربردی بودن بسیار بالای آشپزخانه
  • وجود کابینت های زیاد و جادار
  • زیبا بودن طراحی و دکوراسیون آشپزخانه
  • استفاده بهینه از همه ی فضا
  • مناسب برای فضاهای بزرگ و کوچک
  • مسیر رفت و آمد مناسب تر نسبت به سایر مدل های کابینت
  • وجود کانتر و پیشخوان زیاد برای راحتی کار
  • نحوه ی چیدمان راحت تر لوازم آشپزخانه
  • قابل اجرا با انواع مختلف متریال رایج ساخت کابینت
  • قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا در قرار گیری اجزای داخلی آشپزخانه
  • و غیره

کاربردی بودن کابینت آشپزخانه U شکل :

کاربردی بودن کابینت های آشپزخانه U شکل ، یکی از امتیازات منحصر بفرد این مدل طراحی ست. در این مدل از کابینت، فضای زیاد تری نسبت به انواع دیگر مدل ها، برای نصب کابینت وجود دارد و به همین دلیل، کابینت آشپزخانه U شکل کارایی بالایی دارد و کابینت های زیادتری را در اختیار شما قرار می دهد.

فضای زیادی که برای نصب کابینت آشپزخانه U شکل وجود دارد، امتیاز ویژه ای در آپارتمان های کوچک و نقلی امروزی ست. همان طور که می دانید متناسب با کوچک شدن فضای داخلی منازل، وسایل و تجهیزات مورد استفاده، بیشتر شده و باعث می شود، ما فضای کافی برای قرار دادن وسایل مان نداشته باشیم. با توجه به این شرایط، کابینت آشپزخانه U شکل ، دارای مزیت رقابتی ویژه ای، نسبت به سایر انواع مدل های کابینت می است و فضای نسبتا زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.مخصوصا اگر شما کابینت هایگلاس داشته باشید که مناسب فضاهای کوچک است داشته باشید.

کابینت آشپزخانه U شکل با رنگ روشن مدل 2019

کابینت آشپزخانه U شکل با هر متریالی قابلیت اجرا دارد:

هر متریالی که برای ساخت کابینت در نظر داشته باشید را می توانید در سبک کابینت آشپزخانه U شکل اجرا کنید. انواع رایج متریال مورد استفاده عبارتند از :

کابینت آشپزخانه کلاسیک تمام چوب

کابینت ام دی اف با انواع روکش هایی که در بازار وجود دارد.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت آشپزخانه ممبران یا وکیوم

انواع کابینت های فلزی قدیمی و جدید

و غیره

کابینت آشپزخانه U شکل در آشپزخانه های بزرگ و کوچک:

کابینت آشپزخانه U شکل ، قابلیت اجرا در آشپزخانه های بزرگ و کوچک را دارد. به دلیل کارایی بسیار بالای آشپزخانه های U شکل، این سبک آشپزخانه در فضاهای کوچک و متوسط هم بسیار پربازده است. طبیعی ست که هر چه مساحت آشپزخانه شما بزرگتر باشد، آشپزخانه ی جادارتر و زیباتری خواهید داشت و در صورت تمایل می توانید در میان آن، جزیره هم تعبیه کنید.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک یا متوسط است ، بهتر است از رنگ های روشن تر کابینت استفاده کنید و همچنین به نورپردازی داخلی آشپزخانه، اهتمام بیشتری بورزید.

عرض میانی مناسبی امکان وجود کابینت آشپزخانه U شکل را برای شما فراهم می آورد، ۱.۸ متر است؛ یعنی شما در آشپزخانه ای با عرض کمتر از دو متر هم، می توانید کابینت آشپزخانه U شکل تعبیه کنید.

کابینت آشپزخانه U شکل هایگلاس طرح چوب

انعطاف پذیری کابینت آشپزخانه U شکل:

یکی از مزیت های قابل اتکاء در کابینت آشپزخانه U شکل ، انعطاف پذیری بالای آن است. از آنجا که شما سه دیوار برای نصب کابینت یا قرار گیری تجهیزات آشپزخانه در اختیار دارید، دست شما در طراحی کابینت ها و نحوه ی قرار گیری تجهیزات آشپزخانه باز است.

وجود جزیره یا شبه جزیره در کابینت آشپزخانه U شکل :

صرف نظر از کاربرد جزیره در آشپزخانه، وجود آن باعث زییایی بیشتری در آشپزخانه خواهد شد. جزیره می تواند مشکل کمبود سطح پیشخوان در آشپزخانه را رفع کند و فضای چهار سویه ای را  برای شما فراهم آورد.

با استفاده از سبک آشپزخانه U شکل، چنانچه آشپزخانه ی بزرگی را در اختیار داشته باشید، می توانید جزیره تعبیه کنید و اما نکته ی مهم قابل توجه این است که عرض آشپزخانه شما باید به حد کافی مناسب و پهن باشد.

اگر امکان وجود جزیره در آشپزخانه وجود ندارد، می توانید از کابینت های شبه جزیره برای زیباتر شدن و کارایی بیشتر آشپزخانه استفاده کنید.

رنگ و طرح کابینت آشپزخانه U شکل در آشپزخانه های کوچک:

چنانچه فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است از رنگ های روشن تر و ترجیحا براق کابینت استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ سفید و طوسی، رنگ مناسبی برای آشپزخانه های کوچک هستند که با خطای دیدی که ایجاد می کنند، فضای آشپزخانه شما را بزرگتر نشان خواهند داد.

یکی از بهترین متریال برای کابینت آشپزخانه U شکل در فضاهای کوچک، کابینت هایگلاس سفید رنگ یا قهوه ای روشن است. کابینت ام دی اف سفید براق، کابینت ممبران سفید یا طوسی رنگ،  هم گزینه های مناسب دیگری برای کابینت آشپزخانه U شکل شماست. سایر متریال هم به شرط اینکه رنگ روشنی داشته باشند، فضای شما را بزرگتر و فراخ تر نشان خواهند داد.

کابینت آشپزخانه U شکل با دو رنگ و هایگلاس

 استفاده از متریال و رنگ های ترکیبی در کابینت آشپزخانه U شکل:

از آنجا که کابینت آشپزخانه U شکل سطح زیادی را در بر می گیرد، به راحتی می توانید از رنگ ها و متریال ترکیبی در کابینت های آشپزخانه بهره بگیرید. حسن انتخاب کابینت های آشپزخانه ترکیبی، چه در رنگ و چه در متریال، در این است که می توانید از مزایا و فوائد هر کدام بهره بگیرید. همچنین انتخاب کابینت آشپزخانه ترکیبی، باعث خواهد شد کمتر دلزدگی به سراغ تان بیاید و به زودی از دیدن آن ها، خسته نشوید.

کابینت آشپزخانه U شکل بدون کابینت های بالایی:

پلان آشپزخانه U شکل به دلیل آن که سطح زیادی را برای کابینت کاری در اختیار مشتری قرار می دهد. بنابراین چنانچه تمایل داشته باشید می توانید از نصب کابینت های بالایی اجتناب کنید. عدم نصب کابینت های بالایی آشپزخانه، فضای دلباز تری را برای شما فراهم خواهد آورد و باعث خواهد شد، طرح متفاوتی را در آشپزخانه ی خود، تجربه کنید.

کابینت آشپزخانه U شکل و میز ناهار خوری:

اگر آشپخانه U شکل کوچکی در اختیار دارید، نمی توانید میز ناهار خوری را در وسط آشپزخانه قرار دهید. اما چنانچه مساحت آشپزخانه شما بزرگ باشد، می توانید به جای استفاده از جزیره، میز ناهار خوری تان را در وسط آشپزخانه قرار دهید. وجود یک میز ناهار خوری گرد و دایره ای شکل در میان آشپزخانه، باعث زیبایی دوچندان آشپزخانه خواهد شد و علاوه بر زیبایی و دلنواز کردن فضا، موجبات رفاه و راحتی شما نیز فراهم می آورد.

کابینت آشپزخانه U شکل با طرح چوب

کابینت آشپزخانه U شکل باعث فضای انبار بیشتری در آشپزخانه می شود:

سبک آشپزخانه U شکل ، فضای زیادی را برای قرار دادن کابینت ها فراهم می آورد؛ به همین دلیل شما خواهید توانست انواع بیشتری از مدل های کابینت با کارایی های متفاوت را در آشپزخانه خود داشته باشید. وجود کشو های بزرگ و عریض، وجود کابینت سوپر با قفسه های بزرگ و جادار، وجود کابینت های انبار و غیره، همه در سبک آشپزخانه U شکل امکان پذیر است.

سخن پایانی:

طراحی های مختلفی برای بهره گیری بیشتر فضای آشپزخانه وجود دارد که ازین بین، آشپزخانه U شکل و به دنبال آن کابینت آشپزخانه U شکل ، یکی از بهترین انواع آن است. ویژگی های منحصر بفرد کابینت آشپزخانه U شکل باعث شده است این سبک از آشپزخانه، بسیار مرسوم و متداول باشد و البته طرفداران بیشماری نیز داشته باشد. ازین که در این محتوا همراه وب سایت آکس چوب بوده اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مطلب توانسته باشد در انتخاب کابینت آشپزخانه، موثر و مفید واقع شود.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *