ایده های جذاب در مدل کابینت آشپزخانه L شکل

ایده های جذاب در مدل کابینت آشپزخانه L شکل

برای اجرای نقشه های آشپزخانه طرح های مختلفی موجود است که با توجه به مثل کار آشپزخانه و اصول طراحی و دکوراسیون داخلی به قسمت های مختلفی تقسیم می شود.اجرای این طرح ها بسته به فضای آشپزخانه شما دارد. و هر طرحی قابل اجرا در محیط منزل شما نیست. مدل های مختلف چینش کابینت آشپزخانه به صورت های L شکل،U شکل و G شکل همراه با جزیره و یا بدون آن ست البته آشپزخانه های تک دیواره هم در این لیست موجود است.ما در این مقاله به تعریفی از آشپزخانه های L شکل می پردازیم.

تعریفی جامع از مدل کابینت  L شکل

آشپزخانه های L  شکل همان طور که از سمش پیدا است فضایی است بین دو دیوار متقاطع که اضلاع آن بسته به فضای موجود متفاوت است.این طرح مدل کابینت آشپزخانه هم مناسب فضاهای بزرگ و هم کوچک است.آشپزخانه کلاسیک ال شکل اگر به خوبی طراحی شود فضایی بسیار مناسب و راحت برای فعالیت های آشپزی است و افراد به راحتی می توانند در چند قسمت کار کنند .

فضای آشپزخانه های بدون دیوار سوم معمولا مشرف به فضای غذای خوری است و شما به راحتی می توانید با دیگر اعضا و یا مهمان خود معاشرت داشته باشید البته بدون وجود یک جزیره کوچک برای کار ممکن مجبور باشید پشت به افراد کار کنید که این ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

آشپزخانه L شکل بسیار متنوع است، زیرا می‌توان آن را با توجه به آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ تنظیم کرد و درعین‌حال، طرحی کارآمد برای مدل کابینت آشپزخانه شمارا فراهم می‌کند.مدل کابینت آشپزخانه L شکل چندمنظوره که مطابق اندازه آشپزخانه شماست دارای اوپنی بر روی دو دیواره مجاور است که شکل L را می‌دهد. پایه آشپزخانه را می‌توان با توجه به فضای موجود گسترش داد. علاوه بر این، آشپزخانه L شکل یکی از بهترین طراحی آشپزخانه مدرن است.

این‌که آیا شما قصد دارید آشپزخانه سنتی خود را مجدداً طراحی کنید یا مایل به‌اضافه کردن کمی جذابیت و زرق‌ و برق به آشپزخانه خود باشید، همیشه باید بدانید که مد جدید چیست. در اینجا چند ایده از ایده‌ها و مدهای موجود در مورد مدل کابینت آشپزخانه که در سال ۲۰۱۸ حاکم هستند را به شما ارائه می‌دهیم.

 

کابینت آشپزخانه کلاسیک ممبران سفید با منبت در آشپزخانه L شکل
کابینت آشپزخانه کلاسیک ممبران سفید با منبت در آشپزخانه L شکل

ایده های جذاب برای طراحی مدل کابینت آشپزخانه L شکل

۱. L-Shaped Kitchen برای آشپزخانه‌های کوچک

آشپزخانه L برای فضاهای کوچک ایده ال است، زیرا از فضای خود به‌صورت بی‌نظیری استفاده می‌کند و به‌اندازه کافی برای شما فضای جاسازی و فضای کار کردن را  فراهم می‌کند. رنگ‌های روشن، آشپزخانه کوچک L را شگفت‌زده می‌کند، و باعث می‌شود ظاهر آشپزخانه بزرگ‌تر و جادارتر به نظر برسد.

پیشنهادهای رنگی برای آشپزخانه کوچک
برای ساخت آشپزخانه جذاب می‌توانید از سبک آجر کمک بگیرید. این نوع یک ظاهر درجه‌یک است. شما می‌توانید آشپزخانه L را باز و یا اوپن ایجاد کنید.رنگ های سفید، خاکستری و یا رونگ های روشن خنثی در کنار ترکیبی از کاشی های گرم و یا کانترهای کوارتز نیز می توانند ترکیبی فوق العاده و جذاب را برای شما فراهم کنند.

اگر آشپزخانه شما از جنس کابینت ممبران است می توانید از مقاله انتخاب بهترین رنگ کابینت ممبران ایده های جذابی را برای آشپزخانه خود پیدا کنید.

مدل کابینت آشپزخانه خارجی با رنگ طوسی تیره و سفید
مدل کابینت آشپزخانه خارجی با رنگ طوسی تیره و سفید
پیشخوان کوارتز برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک با کابینت سفید
پیشخوان کوارتز برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک

۲. قسمت‌های کابینت و جای ظروف در مدل کابینت آشپزخانه L شکل

قفسه‌بندی باز، به آشپزخانه شما ظاهری بزرگ و شسته‌و رفته ارائه می‌دهد و مناسب آشپزخانه‌های کوچک است. برای آشپزخانه‌های بزرگ کابینت‌ها سلیقه‌ای هستند، زیرا آشپزخانه‌های بزرگ فضای بسیار زیادی برای کابینت و جای ظروف را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید میز و صندلی را به آن اضافه کنید. ازآنجاکه آشپزخانه L شکل انعطاف‌پذیر است، بنابراین، می‌توان آن را برای مطابقت با نیازهای عملی خود طراحی کنید.

فضای سازی بیشتر
اگر کابینت های بالایی را سرتاسری انتخاب کنید فضایی بیشتری برای جاسازی دارید.از باکس های کابینتی بلند برای مواد غذایی خود استفاده کنیدو به جای قرار دادن وسایل برقی خود مانند فر و مایکروفر بر پیشخوان برای آنهایی فضایی تو کار در نظر بگیرید.

آشپزخانه بزرگ L شکل با کابینت های خاکستری و پنجره بزرگ
آشپزخانه بزرگ L شکل با کابینت های خاکستری و پنجره بزرگ

۳. آشپزخانه L شکل با طرح جزیره

جزیره نه‌تنها فضای آشپزخانه شمارا با اندازه کافی و موردنیاز در اختیارتان قرار می‌دهد، همچنین با داشتن چند کابینت اضافی می‌تواند به شما مکان بیشتری برای جای ظروف ارائه دهد. درحالی‌که آشپزخانه شما به نظر زیبا نمی‌رسد، طرح جزیره برای آشپزخانه‌های بزرگ و متوسط می‌تواند شگفت‌انگیز باشد.
علاوه بر این، فضای اضافی برای رفت‌وآمد به شما ارائه می‌دهد. اگر نیازمند کابینت و قفسه‌های بیشتری برای وسایل آشپزخانه خود هستید می‌توانید از کابینت و کشوهایی که در جزیره کار می‌شود استفاده نموده و کمک بگیرید.
وجود جزیره در کابینت های L شکل باعث می شود شما فضایی متفاوت برای کار در حین پخت و پز داشته باشید و بتوانید همزمان با اعضای خانواده نیز در تعامل باشید.

مزایای جزیره :
ارائه فضای بیشتر برای ذخیره سازی
یک فضای اضافی برای پخت و پز یا شست و شو
تعامل با افراد خانواده

کابینت آشپزخانه ال شکل با جزیره از مجموعه پروژه های آکس چوب
کابینت آشپزخانه ال شکل با جزیره

۴. رنگ‌های روشن برای آشپزخانه L شکل

در سال ۲۰۱۸، مدل‌های کابینت آشپزخانه کمی تغییر نموده‌اند، رنگ قهوه‌ای سنتی به‌تدریج محو می‌شود و رنگ‌های روشن حاکم خواهند شد. ، شما می‌توانید کابینت‌های رنگارنگ را انتخاب کنید. انتخاب این‌گونه رنگ‌ها می‌تواند هماهنگی را اضافه نموده و به مدل کابینت آشپزخانه خسته‌کننده شما پایان دهد و آن را فضایی جالب‌توجه کند.
رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، آلویی و رنگ نارنجی می‌توانند به آشپزخانه ما اضافه شوند. کاشی‌کاری یا سنگ‌کاری دیوار آشپزخانه به‌صورت رنگی نیز یک ایده خوب برای اضافه کردن تیکه‌های رنگی در آشپزخانه بارنگ‌های خنثی است. سعی کنید ترکیب ظاهر رنگ‌ها را بافرش آشپزخانه و یا اتاق خود مطابقت دهید.

مدل کابینت آشپزخانه هایگلاس ال شکل با ترکیب سفید و مشکی
مدل کابینت آشپزخانه هایگلاس ال شکل

۵. آشپزخانه سفید L شکل

سفید، یکی از محبوب ترین رنگ های کابینت در کل دنیا است! رنگ سفید ظاهری زیبا و شسته‌رفته به آشپزخانه می‌دهد. برای اضافه کردن رنگ، به دنبال خرید یک کف‌پوش چوبی کمرنگ بروید. ترکیبی از قهوه‌ای روشن می‌تواند ظاهری ظریف و زیبا به مدل کابینت آشپزخانه شما دهد.

ترکیب رنگی سفید
ترکیب رنگ سفید با رنگ های دیگر در محیط آشپزخانه باعث زیبا تر دیده شده کابینت های آشپزخانه شما می شود. سلیقه جدید ایرانی ها در انتخاب کابینت ترکیب رنگ سفید و طلایی است. حضور رنگ طلایی در منبت کاری و ظریف کارهایی آشپزخانه ایرانی جلوه ای زیبا و شیک به فضای شما میدهد

ترکیب رنگ طلایی و سفید در مدل کابینت آشپزخانه L شکل
ترکیب رنگ طلایی و سفید در مدل کابینت آشپزخانه L شکل
سر ستون منبت طلایی در مدل کابینت آشپزخانه ممبران آکس چوب
سر ستون منبت طلایی در مدل کابینت آشپزخانه

سخن پایانی

طرح های مختلف اجرای نقشه های کابینت می تواند در هنگام انتخاب گیج کننده باشد پس با توجه به سلیقه و فضای موجود این طرح های را انتخاب کنید. مدل کابینت آشپزخانه L شکل هم در فضاهای مدرن و هم سنتی مورد پسند و محبوب است و اگر شما فضا برای گذاشتن یک جزیره نیز داشته باشید می توانید لذت بیشتری از فضای کاری جدید ایجاد شده ببرید.

ایده های جذاب مثل کابینت های سرتا سری، قفسه های باز، انتخاب رنگ های روشن و کاشی کاری دیوار و انتخاب کف چوبی می تواند جلوه بصری بهتری به آشپزخانه شما بدهد. اما از همه اینا بگذاریم این شمایید که مدت زیادی در فضای آشپزخانه مشغول فعالیت هستید پس این محیط را بدون در نظر گرفتن مد و اصرار طراحان دکور بندی و طراحی کنید اما به انتخاب رنگ ها توجه کنید که باسازی کابینت و یا عوض کردن آن پروسه آسانی نیست.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *