کابینت رنگ چوب

آشپزخانه قلب و مرکز یک خانه است و ظاهر و نمای آن نقش تعیین‌ کننده‌ای در چیدمان و دکوراسیون منزل دارد. از آنجا که امروزه اکثر آشپزخانه‌ها به شکل اوپن و باز تعبیه می‌شوند، فضای درون آشپزخانه از اتاق نشیمن و پذیرایی قابل رویت است؛ بنابراین افراد ترجیح می‌دهند فضایی شیک و زیبا در آشپزخانه طراحی کنند و حتی‌الامکان هماهنگی و یکپارچگی مناسبی بین اجزای آشپزخانه و سایر لوازم منزل ایجاد کنند و از آنجا که بسیاری از لوازم دکوری، میز، میزتلویزیون و … معمولا چوبی هستند، کابینت رنگ چوب بهترین گزینه است.

به عنوان مثال، اگر سبک مبلمان و وسایل منزل کلاسیک و سلطنتی است، لازم است سبک کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه نیز کلاسیک باشد و برعکس. هماهنگی بین اجزای دکوراسیون منزل، خواه آشپزخانه باشد یا خواه اتاق نشیمن و پذیرایی، باعث هر چه زیباتر شدن دکوراسیون منزل می‌شود و فضای منزل را آرام و ایده‌آل جلوه می‌دهد. یکی از بهترین ترکیب‌های رنگی در دکوراسیون آشپزخانه که می‌تواند جلوه‌ی بیشتری را برای خانه و آشپزخانه شما فراهم آورد، استفاده از کابینت رنگ چوب طبیعی یا کابینت رنگ چوب روشن است که در این محتوا از آکس چوب قصد داریم به بیان جزئیات و ویژگی‌های این محصول کاربردی و در عین حال دکوری بپردازیم. امیدواریم در این محتوا همراه ما باشید و از خواندن آن لذت ببرید.

رنگ چوب در کابینت

کمتر کسی را می‌توان یافت که محسور زیبایی رنگ چوب و یا خطوط جذاب نهفته در بطن آن نشود! ترکیب رنگ چوب با سفید، جلوه‌ی شیک و مدرن‌تری نیز به آشپزخانه خواهد بخشید و باعث می‌شود که فضای آشپزخانه روشن و پر نور به نظر برسد. فرقی نمی‌کند کابینت آشپزخانه شما به چه میزان از رنگ سفید و چه میزان از رنگ چوب تشکیل شده باشد، زیرا این مساله سلیقه‌ای است و بستگی به شرایط آشپزخانه شما دارد، در هر صورت ترکیب کابینت سفید و رنگ چوب یکی از زیباترین رنگ‌هایی است که می‌توانید برای آشپزخانه‌ی خود در نظر بگیرید.

اگر سایز و اندازه آشپزخانه‌تان کوچک است، پیشنهاد می‌دهیم از کابینت رنگ چوب روشن استفاده کنید و یا از متریال براق که نور را بیشتر بازتاب می‌دهند بهره بگیرید و در صورتی که سایز آشپزخانه‌تان بزرگ و پر نور است، می‌توانید از کابینت به رنگ چوب تیره یا کابینت رنگ چوب طبیعی استفاده کنید.

ترکیب کابینت سفید و رنگ چوب

مزیت کابینت رنگ چوب روشن

رنگ روشن نور را بازتاب می‌دهد و باعث می‌شود که نور دریافتی از محیط، مجددا  به محیط منعکس شود. همین ویژگی باعث می‌شود که خطای دید ایجاد شده و آشپزخانه بزرگ‌تر و روشن‌تر از سایز و اندازه‌ی واقعی‌اش به چشم آید. یک راه ساده و آسان برای اینکه آشپزخانه‌ی کوچک خود را دلباز‌تر نشان دهید، آن است که از کابینت‌های روشن و بازتاب دهنده‌ی نور استفاده کنید. کابینت رنگ چوب روشن هم حس چوب و زیبایی طبیعی آن را نمایان می‌سازد و هم باعث می‌شود که فضایی دلبازتر را تجربه کنید.

استفاده از چوب‌های رنگ روشن مانند قهوه‌ای روشن، باعث می‌شود فضای آشپزخانه‌، مدرن‌تر و دلباز‌تر هم به نظر برسد و در مقابل، استفاده از چوب‌هایی به رنگ تیره‌تر، باعث کنتراست و تضاد رنگی بیشتری در آشپزخانه خواهد شد که برای بسیاری از سلایق زیبا و خاص‌تر جلوه خواهد کرد. میزان روشن یا تیره بودن چوب بکار رفته در ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه، یک آیتم کاملا سلیقه‌ای است.

مزیت استفاده از رنگ سفید در کابینت سفید و رنگ چوبمزایای کابینت به رنگ چوب

  • استفاده از رنگ چوب در کابینت این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید لوازم منزل‌تان را با آشپزخانه ست و هماهنگ کنید؛ بنابریان دست شما برای چیدمان دکوراسیون منزل، بیشتر باز است.
  • یکی از بهترین رنگ برای کابینت چوبی استفاده از کابینت کابینت رنگ چوب روشن با رگه‌های تیره است. این ترکیب یک ترکیب رنگی متضاد است که خود باعث زیبایی بیشتری در آشپزخانه می‌شود. هر چه از قهوه‌ای تیره‌تری استفاده کنید، تضاد و کنتراست رنگی بیشتر خواهد شد.
  • استفاده از کابینت رنگ چوب روشن باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شود.
  • بهترین رنگ برای کابینت چوبی، رنگ‌های رگه‌دار است که یکنواخت نیستند و راحت‌تر با انواع رنگ چوب ست می‌شوند.
  • کابینت رنگ چوب جدید است و فضای آشپزخانه‌ی شما را بسیار شیک و امروزی جلوه خواهد داد.
  • از انواع کابینت رنگ چوب می‌توانید هم در کابینت‌های سبک مدرن و هم در کابینت های سبک کلاسیک استفاده کنید.
  • متریال مختلفی در ساخت کابینت رنگ چوب کاربرد دارند، در صورتی که قصد دارید هزینه‌ی‌ بیشتری بابت کابینت‌های آشپزخانه‌تان بپردازید، می‌توانید از کابینت‌های چوبی که اصالت بیشتری دارند، استفاده کنید و در صورتی که قصد ندارید هزینه‌ی زیادی بپردازید می‌توانید از بهترین رنگ کابینت روکش چوب که با قیمت بسیار پایین‌تری در بازار موجود می‌باشند، استفاده کنید.

آشپزخانه با کابینت سفید و طرح چوب

انواع کابینت رنگ چوب

از آنجا که چوب در طیف رنگی بسیار روشن تا بسیار تیره و حتی در طرح‌های مختلف وجود دارد، تنوع خوبی برای انتخاب خواهید داشت. از کابینت رنگ چوب طبیعی گرفته تا کابینت رنگ چوب روشن و تیره و رگه‌دار. هرکدام از این انواع کابینت رنگ چوب برای یک نوع دکوراسیون کاربرد دارند. به علاوه می‌توانند جنس‌های مختلفی با ویژگی‌های متفاوتی هم داشته باشند.

بهترین رنگ کابینت روکش چوب

یکی از بهترین و زیباترین کابینت‌های با رنگ چوب با متریال هایگلاس است که رنگی براق و درخشنده دارد و به دلیل ویژگی براق بودن، برای انواع آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مناسب می‌باشد. هایگلاس متریالی، درخشنده و براق است که مانند یک منبع نوری بسیار روشن و گسترده عمل می‌کند و باعث می‌شود فضای آشپزخانه روشن و درخشنده به نظر برسد و حتی اگر در ساخت کابینت آشپزخانه‌تان از رنگ‌های تیره استفاده کنید، این ویژگی کماکان حفظ می‌شود.

قابل به ذکر است کابینت هایگلاس تنها در سبک مدرن و کابینت‌های ساده قابل طراحی و ساخت است. این متریال در برابر نفوذ آب، مقاوم نیست و چنانچه در برابر رطوب قرار بگیرد، آسیب می‌پذیرد. از نظر قیمت، کابینت هایگلاس چندان گران نیست و در رنج کابینت‌های متوسط دسته‌بندی می‌شود، البته انواع باکیفیت و خارجی آن از انواع ایرانی، کمی گران‌تر است. هایگلاس به راحتی تمیز می‌شود اما در برابر ضربه و خط و خش، ‌آسیب‌پذیر است و باید مراقبت بیشتری از آن عمل آورید.

کابینت ام‌دی‌اف به رنگ چوب

کابینت ام‌دی‌اف که به کابینت اقتصادی و مقرون به صرفه مشهور است، یکی دیگر از متریالی است که می‌تواند کابینت سفید و رنگ چوب را با آن در سبک مدرن طراحی کرد. کابینت ام‌دی‌اف، جلوه و درخشندگی کابینت هایگلاس را ندارد، اما مقاومت آن در برابر ضربه و خط و خش به مراتب بیشتر است.

کابینت ام‌دی‌اف در دو مدل، مات و براق طراحی می‌شود که نوع براق آن، کم‌شباهت به کابینت هایگلاس نیست. این متریال، یکی از بهترین گزینه‌ها برای انواع کابینت مدرن در آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال می‌باشد و به راحتی با وسایل و لوازم منزل ست می‌شود. ام‌دی‌اف از خرده‌های چوب طبیعی به دست می‌آید و اگر به درستی از آن محافظت شود، مقاومت نسبتا بالایی دارد. کابینت ام‌دی‌اف را هم می‌توانید از نوع بدون دستگیره سفارش دهید و هم از نوع، دستگیره‌دار انتخاب کنید.

ترکیب چوب و رنگ سفید در کابینت ام دی اف

بهترین رنگ کابینت چوبی از جنس ممبران و سبک کلاسیک

بهترین رنگ کابینت چوبی را می‌توان با روکش ممبران به وجود آورد. از آنجا که ممبران خاصیت رنگ پذیری خوبی دارد می‌تواند جلوه خوبی از چوب طبیعی یا هر رنگ متفاوتی از چوب را به نمایش بگذارد و از همین جهت با دکوراسیون کلاسیک هماهنگ شود. اگر به مبلمان استیل و سلطنتی یا سبک سنتی و روستایی علاقمند هستید بهترین رنگ برای کابینت چوبی را در کابینت‌های ممبران پیدا خواهید کرد.

بهترین رنگ کابینت روکش چوب را می‌توانید با هزینه‌ی کمتری با کابینت ممبران بسازید. ممبران کابینتی بسیار مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ آب است و به دلیل آنکه طرح‌ها و مدل‌های آن توسط دستگاه ساخته می‌شود، از نظر قیمتی بسیار مقرون‌ به صرفه‌تر از کابینت‌های کلاسیک چوبی و دست‌ساز است.

کابینت رنگ چوب طبیعی

بدون شک اگر بخواهیم از کابینتی با رنگ چوب استفاده کنیم، چوب طبیعی ، بهترین گزینه‌ی پیش روی ما است؛ اما متاسفانه چوب طبیعی، متریالی بسیار گرانقیمت و کمیاب است و همه‌ی افراد این امکان را ندارند که کابینت‌هایشان را از جنس چوب طبیعی سفارش دهند.

اگر از نظر مالی می‌توانید هزینه‌ی کابینت‌های تمام چوب را در سبک مدرن یا کلاسیک بپردازید، کابینت رنگ چوبی که از چوب طبیعی ساخته شده باشد، بدون شک زیبایی خیره کننده‌ای دارد. اما در صورتی که قصد ندارید هزینه‌ی زیادی بابت کابینت آشپزخانه بپردازید، می‌توان تنها به کمک روکش رنگ چوب در کابینت را ایجاد کرد.

سخن پایانی

امروزه کابینت رنگ چوب جدید به رنگ چوب طبیعی است که با انواع دکوراسیون به سبک‌های مختلف هماهنگ می‌شود. بهترین رنگ کابینت چوبی در این میان رنگی است که با سلیقه شما و دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد.

اگر شما هم به این ترکیب رنگی ایده‌آل علاقمند هستید، از شما دعوت می‌کنیم با مشاوران آکس چوب تماس بگیرید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

ازین که تا پایان همراه و همگام با این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم محتوای تولید شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *