رنگ بندی کابینت ممبران ؛ بهترین رنگ بندی های کابینت ممبران

رنگ بندی کابینت ممبران

رنگ بندی و ترکیب رنگ، مساله مهمی در دکوراسیون داخلی منزل و کابینت ها ست. اگر کابینتی که برای آشپزخانه خود انتخاب می کنید، از رنگ، طرح و مدل مناسبی برخوردار نباشد، کابینت شما هر چند که زیبا و شیک باشد، بدقواره و بد فرم به نظر بیننده می رسد. کابینت ممبران، نسل جدیدی از کابنیت های امروزی ست که از مواد و متریال جدید تولید و ساخته می شود و جای خود را در بسیاری از خانه های ایرانی باز کرده است. ما در این محتوا قصد داریم راجع به رنگ بندی کابینت ممبران اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا چنانچه قصد داشتید ازین نوع کابینت در آشپزخانه خود استفاده کنید، با دید بهتری دست به انتخاب بزنید.

کابینت ممبران از چه متریالی ساخته شده است؟

قبل ازین که به رنگ بندی کابینت ممبران بپردازیم، توضیحاتی را در مورد کابینت ممبران و خصوصیات آن به شما عرض می کنیم:

کابینت ممبران که نام دیگر آن کابینت وکیوم است، در اصل از جنس ام دی اف خام تولید شده است که با روکش پی وی سی، روکش و به نوعی وکیوم می شود. ام دی اف خام، قبل از روکش شدن، توسط دستگاه های بسیار پیشرفته CNC بر طبق سلیقه و میل مشتری، طراحی می شود. شما می توانید هر نوع طرح و مدلی را که برای کابینت های آشپزخانه خود می پسندید، سفارش دهید و بر روی کابینت های خود طراحی کنید.

رنگ بندی کابینت ممبران رنگ چوب با نورپردازیکابینت ممبران در دو سبک مدرن و کلاسیک، تولید و ساخته می شود. اگر طرح هایی که بر روی کابینت زده می شود از طرح های کلاسیک باشد، کابینت تولید شده، کابینت ممبران کلاسیک است و اگر از طرح های جدید و ساده در طراحی ام دی اف استفاده شود، کابینت ممبران مدرن تولید می شود.

کابینت ممبران در سبک مدرن، می تواند براق و مات باشد و این مساله به روکش کابینت ممبران بستگی دارد. اگر در روکش کابینت ممبران، از روکش ضخیمی که بسیار شبیه روکش های گلاس است استفاده شود، این کابینت در نوع براق ساخته می شود.

کابینت ممبران چه خصوصیاتی دارد؟

کابینت ممبران خصوصیات و ویژگی های قابل توجهی دارد که باعث شده این مدل کابینت، جایگاه ویژه ای در آشپزخانه داشته باشد. البته همان طور که می دانید، هر نوع کابینت مزایا و معایب خاص خود را دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • قیمت و هزینه ساخت کابینت ممبران به صرفه است و کابینت مناسبی از نظر اقتصادی محسوب می شود. هر چه کابینت ممبران ساخته شده، پرکار تر باشد و طرح های کلاسیک و شلوغی بر روی آن زده شود،  قیمت کابینت شما گران تر خواهد شد.
  • کابینت ممبران در طرح ها و مدل های بسیار متنوعی تولید و ساخته می شود و می تواند سلیقه های متنوعی از افراد را تحت پوشش قرار دهد.
  • رنگ بندی کابینت ممبران اگر در سبک مدرن باشد، متنوع است و اگر در سبک کلاسیک باشد، رنگ بندی محدودتری دارد.
  • کابینت ممبران، به دلیل آنکه با روکش PVC وکیوم  می شود، کابینت ضد آب و ضد رطوبت است و به همین دلیل از دوام نسبتا زیادی برخوردار است.
  • رنگ بندی کابینت ممبران منحنی کابینت ممبران از جمله کابنیت هایی ست که بعد از استفاده تجدید ناپذیر است و ممکن است به طبعیت و محیط زیست آسیب برساند.
  • نحوه نگهداری کابینت ممبران آسان است.
  • تمیز کاری کابینت ممبران نسبت به سایر کابینت ها آسان است و به راحتی تمیز می شود.
  • از متریال ممبران در ساخت کمد و سایر لوازم منزل مانند سرویس خواب یا میز تلویزیون استفاده کرد. بنابراین اگر قصد دارید دکوراسیون هماهنگی را در منزل خود داشته باشید، ممبران به شما قدرت انتخاب بیشتری می دهد.

رنگ بندی کابینت ممبران تابع چه قوانینی ست؟

رنگ بندی کابینت ممبران بر اساس نوع روکش بکار رفته در آن و سبک کابینت که مدرن یا کلاسیک باشد، می تواند متنوع و شاد باشد. سبک های کلاسیک کابینت، معمولا از رنگ های خاصی تبعیت می کنند یا به بیانی دیگر، کابینت های کلاسیک تنها در رنگ های خاصی طراحی و ساخته می شود. معمولا رنگ های شاد و پر انرژی در کابینت های کلاسیک جایگاهی ندارند و این رنگ ها در کابینت های مدرن دیده می شوند. بنابراین چنانچه دوست ندارید از رنگ های سنگین و کلاسیک در کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید، باید از سبک مدرن در آشپزخانه خود استفاد کنید و قید مدل های کلاسیک کابینت را بزنید.

رنگ بندی کابینت ممبران کلاسیک رنگ چوب روشنرنگ بندی کابینت ممبران متناسب با متراژ آشپزخانه:

رنگ بندی کابینت ممبران، بر طبق متراژ و بزرگی و کوچکی آشپزخانه، متفاوت است. همان طور که می دانید استفاده از رنگ های تیره، محیط آشپزخانه را کوچک تر و کدر نشان می دهد. اگر فضای آشپزخانه شما چندان بزرگ و پر نور نیست، لازم است از رنگ های روشن کابینت ممبران استفاده کنید.

رنگ های روشن کابینت ممبران، آشپزخانه شما را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهند و باعث خواهند شد اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، این مساله چندان به نظر بیننده نرسد.

کابینت ممبران سفید رنگ:

رنگ سفید در رنگ بندی کابینت ممبران ، جایگاه ویژه ای دارد. این رنگ یکی از پرکاربردترین رنگ بندی های کابینت ممبران است که در فضاهای بزرگ و کوچک آشپزخانه دیده می شود. رنگ سفید در کابینت ممبران، در صورت تمایل با رنگ طلایی یا سایر رنگ ها نیز ترکیب می شود. به این شکل که بدنه و اسکلت اصلی کابینت را به رنگ سفید طراحی و تولید می کنند و سپس ابزار آلات بکار رفته بر روی آن مانند دسته های کابینت و شیرآلات و سایر تزئینات را از رنگ طلایی می سازند. البته این مساله کاملا به نظر و سلیقه مشتری بستگی دارد و میزان استفاده از رنگ طلایی می تواند در آن متغیر باشد.

رنگ بندی کابینت ممبران به صورت سفید طلاییکابینت ممبران قهوه ای:

رنگ قهوه ای رنگ چوب است و از دیرباز در سبک کلاسیک آشپزخانه جای داشته است. قهوه ای در رنگ بندی کابینت ممبران جایگاه ویژه ای دارد و از جمله رنگ های پرکاربرد است. قهوه ای فندقی، قهوه ای روشن و قهوه ای سوخته ، همه از پرکاربردترین رنگ ها در رنگ بندی کابینت ممبران هستند.

از رنگ های قهوه ای تیره مانند قهوه ای سوخته، در آشپزخانه هایی با متراژ بالا و پر نور استفاده می شود. هر چه فضای شما کوچکتر و کم نور تر باشد، باید از رنگ های قهوه ای روشن تر در رنگ بندی کابینت ممبران استفاده کنید.

رنگ بندی کابینت ممبرانکابینت ممبران تیره رنگ:

رنگ تیره یکی از جذاب ترین رنگ ها در رنگ بندی کابینت ممبران است. این رنگ طرفداران خاص خود را دارد و از زیبایی منحصر بفردی برخوردار است. البته شما زمانی می توانید از رنگ تیره در رنگ بندی کابینت ممبران استفاده کنید که آشپزخانه ای بزرگ و با نور بسیار زیاد داشته باشید. رنگ های تیره، خصوصا رنگ سیاه، به این دلیل که بازتاب نور بسیار پائینی دارند، باعث می شوند که آشپزخانه شما کوچک و دلگیر به نظر برسد و به همین دلیل نمی توانید ازین رنگ در آشپزخانه های کوچک استفاده کنید.

علاوه بر متراژ آشپزخانه، نوردهی هم عامل موثری در زیبایی کابینت ممبران سیاه رنگ است. بهتر است اگر از رنگ سیاه در رنگ بندی کابینت ممبران استفاده می کنید، سیستم نوردهی قوی در آشپزخانه خود تعبیه کنید.

کابینت ممبران در سایر رنگ ها:

کابینت ممبران در رنگ های مختلف دیگری نیز، ساخته و تولید می شود. رنگ های کرم، توسی، صدفی از رنگ های پر کاربرد کابینت ممبران کلاسیک هستند و در رنگ بندی کابینت ممبران دیده می شود.

ترکیب های رنگی در رنگ بندی کابینت ممبران :

شما می توانید علاوه بر کابینت های تک رنگ، از کابینت های ترکیبی در آشپزخانه خود استفاده کنید. کابینت های ترکیبی، زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان می کنند. کابینت ممبران سفید طلایی، سفید مشکی و سفید قهوه ای از زیباترین های رنگ بندی کابینت ممبران هستند.

رنگ سفید به دلیل ویژگی هایی که دارد، طرفداران بی شماری دارد و نشان دهنده ی تمیزی و سادگی و پاکی ست و اغلب مردم دوست دارند، از رنگ سفید در آشپزخانه خود بهره بگیرند.

با ترکیب بندی رنگ سفید با سایر رنگ ها، می توانید از خصوصیات رنگ سفید بیشتر استفاده کنید همچنین از زیبایی رنگ های دیگر هم بهره ببرید.

رنگ بندی کابینت ممبران آبی و سفید

کابینت ممبران یکی از زیباترین کابینت هایی ست که امروزه در آشپزخانه های ایرانی دیده می شود. خصوصیات ویژه ی کابینت ممبران باعث شده است که این کابینت، حضور پررنگی در دل آشپزخانه و سایر لوازم چوبی دکوراسیون داخلی منزل داشته باشد. رنگ بندی کابینت ممبران ، یکی از مهم ترین ویژگی هایی ست که در آشپزخانه باید آن را مد نظر بگیرید. انتخاب بهترین رنگ بندی کابینت ممبران ، فضایی رویایی و زیبایی بسیاری را برای آشپزخانه شما به ارمغان خواهد آورد.

ازین که این محتوا را در وب سایت آکس چوب مطالعه کرده اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد کمک موثری در انتخاب بهترین رنگ بندی کابینت ممبران باشد.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *