زیباترین رنگ کابینت ممبران از نظر مشتریان و طراحان دکوراسیون کدام است؟

زیباترین رنگ کابینت ممبران

کابینت ممبران از جمله کابینت‌هایی است که به دلیل زیبایی منحصربفرد و قیمت مناسبی که دارد،‌ بسیار پر طرفدار است. این کابینت در کنار این دو مزیت، یعنی جنبه‌ی ظاهری عالی و قیمت مناسب، بسیار با دوام نیز هست و به عنوان کابینتی ضد رطوبت شناخته می‌شود که این مورد، می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار عالی و منحصربفرد برای هر آشپزخانه‌ای، خصوصا در مناطق مرطوب باشد. ممبران، از نظر  رنگ‌بندی نیز، بسیار چشم‌گیر و زیباست و دارای ترکیب رنگ‌های بسیار جذابی است، به طوری که می‌توانید از بین رنگ‌های بسیار متنوع آن، بهترین و زیباترین رنگ کابینت ممبران را برای آشپزخانه‌ی خود انتخاب کنید. در این مقاله از آکس چوب قصد داریم راجع به رنگ‌های کابینت ممبران و تنوع آن با شما سخن بگوییم، همچنن اطلاعات مختصری نیز راجع به نحوه‌ی ساخت این کابینت ارائه خواهیم داد. در ادامه از شما دعوت می‌‌شود همراه ما باشید:

زیباترین رنگ کابینت ممبران

چرا در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه باید دقت و توجه کنیم؟

انتخاب رنگ کابینت، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در طراحی و دیزاین آشپزخانه موثر است. کابینت‌ها بخش اعظم دیوار آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند و زمانی که به آشپزخانه وارد می‌شوید، اولین چیزی است که در نظر شما جلب توجه می‌کند. بنابراین چنانچه طرح و رنگ کابینت‌ها نامناسب باشد، تاثیر مستقیمی در دکوراسیون آشپزخانه و البته خانه خواهد داشت؛ چرا که امروزه آشپزخانه‌ها عموما اوپن هستند و معمولا به طور کامل از فضای نشیمن و پذیرایی، در دیدرس هستند.

علاوه بر مبحث زیبایی، رنگ‌بندی کابینت آشپزخانه نیز در میزان روشنایی و نور محیط موثر است؛ به این معنا که استفاده از رنگ‌های روشن، باعث می‌شود فضا روشن‌تر و بزرگتر به نظر برسد و این ترفندی است که طراحان برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور به کار می‌گیرند تا آن را بزرگتر و پر نورتر نشان دهند. بر عکس آن نیز صادق است، یعنی استفاده از کابینت‌هایی با رنگ‌های تیره، باعث می‌شود که نور کمتری در محیط آشپزخانه به چشم آید و ازین رو فضا کسل‌کننده و کدر خواهد بود؛ بنابراین لازم است در استفاده از رنگ‌های تیره برای کابینت‌ها، جانب احتیاط را نگهدارید و از رنگ‌های تیره فقط در آشپزخانه‌های بزرگ و پر نور استفاده کنید.

علاوه بر آنچه گفته شد، رنگ کابینت‌ها، باید متناسب با رنگ دکوراسیون منزل انتخاب شود؛ زیرا همانطوری که اشاره شد، امروزه غالبا آشپزخانه به شکل اوپن و باز طراحی می‌شوند و چنانچه این هماهنگی وجود نداشته باشد، نازیبایی و شلختگی در دکوراسیون منزل دیده خواهد شد.

بهترین و زیباترین رنگ کابینت ممبران

کابینت ممبران از چه تشکیل شده است؟

پیش از آنکه بخواهیم انواع پر‌فروش و زیباترین رنگ کابینت ممبران را به شما معرفی کنیم، لازم است اطلاعاتی هر چند مختصر راجع به متریال تشکیل دهنده‌ی کابینت ممبران بازگو کنیم.

کابینت ممبران هم در سبک کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک و هم در سبک مدرن، می‌تواند کاربرد داشته باشد. ممبران، از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است. این متریال بسته به نوع و مدل انتخابی مشتری، توسط دستگاه‌ی به نام CNC که نوعی دستگاه پیشرفته‌ی حکاکی هستند، حکاکی و طراحی می‌شوند و ازین طریق، اشکال فرورفته یا برآمده، بر روی بدنه‌ی کابینت ایجاد می‌شود. ام‌دی‌اف خام پس از طراحی و حکاکی شدن، توسط روکش PVC ، به صورت کاملا یکپارچه و یکسره، وکیوم و پوشش داده می‌شود.

در پروسه تولید و روکش شدن کابینت ممبران، هیچ‌گونه درز یا شکافی وجود ندارد و کابینت، کاملا یکپارچه پوشش داده می‌شود و از آنجا که لایه‌ی PVC ، ماده‌ای ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت است، کابینت ساخته شده، در برابر نفوذ آب مقاوم  خواهد بود.

در ادامه، راجع به زیباترین رنگ‌های کابینت ممبران توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد:

مناسب ترین و زیباترین رنگ کابینت ممبران

زیباترین رنگ کابینت ممبران کدام است؟

بدون شک پاسخ به این سوال غیر ممکن است؛ زیرا هر رنگی در کنار خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارد، برای فضای خاصی مناسب است و ممکن است یک کابینت با ترکیب رنگی فوق‌العاده در عین زیبایی، برای یک دکوراسیون، ابدا مناسب و زیبا نباشد.

با این وجود رنگ‌هایی هستند که به دلیل خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارند، با بیشتر دکوراسیون‌ها جور در می‌آیند و ترکیبات دلنشین و زیبایی را پدید می‌آورند. از بهترین‌ها و زیباترین رنگ کابینت ممبران که می‌تواند برای هر فضایی مناسب باشد، می‌توان به کابینت‌هایی با رنگ‌هایی از خانواده‌ی خنثی اشاره کرد.

رنگ‌های خنثی، به دلیل ویژگی‌های ماهیتی که دارند، می‌توانند با سایر رنگ‌ها هماهنگ ‌شوند. فرقی نمی‌کند رنگ غالب دکوراسیون شما رنگ گرمی باشد یا رنگی سرد، استفاده از رنگ‌های خنثی به صورت زمینه و غالب، یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود؛ چرا که از دغدغه‌ی هماهنگ کردن رنگ با آن، آسوده خواهید بود.

همچنین رنگ‌های خنثی برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک قابل استفاده هستند؛ برای آشپزخانه‌های کوچک، بهتر است از کابینت ممبران به رنگ‌های روشن خنثی استفاده کنید، اما برای آشپزخانه‌های بزرگ، دست شما بازتر است و می‌توانید از کابینت ممبران با رنگ‌های خنثی روشن و تیره، (بسته به انتخاب و سلیقه‌ی خود) انتخاب کنید و یا به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید.

ممبران سفید

چگونه زیباترین رنگ کابینت ممبران را انتخاب کنیم؟

  • کابینت ممبران قهوه‌ای و رنگ چوب

قهوه‌ای، رنگ چوب است و کمتر کسی را می‌توان یافت که به این رنگ علاقه‌ای نداشته باشد. چوب، نمادی از طبیعت است و همه‌ی انسان‌ها از دیرباز تا امروز با دکوراسیون چوبی و رنگ چوب آشنایی داشته‌اند. کابینت ممبران قهوه‌ای ، یکی از زیباترین رنگ‌های این متریال است که می‌تواند تا مدت زیادی در آشپزخانه‌ی شما خودنمایی کند؛ خصوصا اگر به انواع کابینت کلاسیک علاقمند هستید، رنگ قهوه‌ای، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

طیف رنگی قهوه‌ای، در گروه خانواده‌ی رنگ‌های گرم دسته‌بندی می‌شوند و باعث می‌شوند که فضای آشپزخانه‌ی شما گرم و صمیمی جلوه کند. اگر در یک نقطه‌ی جغرافیایی سردسیر زندگی می‌کنید، کابینت ممبران رنگ قهوه‌ای ، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد؛ زیرا باعث می‌شود که فضای آشپزخانه پر انرژی و گرم‌تر به نظر برسد.

برای رنگ کابینت ، می‌توانید از رنگ قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای سوخته، شکلاتی، فندقی، گردویی و نسکافه‌ای و سایر رنگ‌های موجود در طیف قهوه‌ای بهره بگیرید. حواستان باشد، اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک و یا کم‌نور است، بهتر است از رنگ‌های روشن قهوه‌ای استفاده کنید و یا آن را با رنگ کرم یا سفید ترکیب کنید.

  • کابینت ممبران سفید

می‌توان گفت کابینت ممبران سفید ، پرکاربردترین رنگ موجود در این مدل کابینت است و ازین نظر، بسیار پرطرفدار می‌باشد. سفید از جمله رنگ‌های خنثی است و می‌تواند نور را به طور کامل بازتاب ‌دهد، بنابراین گزینه‌ی ایده‌آلی برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور است.در واقع یکی از بهترین رنگ های کابینت ممبران سفید است.

رنگ سفید، باعث دلباز نشان دادن فضا نیز می‌شود و آشپزخانه شما را تمیز و مرتب نشان می‌دهد. سفید، رنگ پاکیزگی نیز هست و به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود.

کابینت سفید ساده، سفید یخی، سفید صدفی و همچنین ترکیب آن با رنگ‌های طلایی، مشکی، خاکستری و قهوه‌ای، از رایج‌ترین رنگ‌هایی است که در کابینت ممبران دیده می‌شود.

اگر به رنگ سفید خالص علاقمند نیستید، می‌توانید به راحتی این رنگ را با سایر رنگ‌ها ترکیب کنید. به عنوان مثال می‌توانید دستگیره‌ها، شیرآلات، صفحه‌ی روکابینتی، لوستر و کابینت جزیره را به رنگ‌های دیگری انتخاب کنید و با این روش، از یکنواختی فضا بکاهید.

کابینت ممبران کرم رنگ

  • کابینت ممبران در طیف رنگی کرم تا بژ

یکی دیگر از رنگ‌های بسیار پرطرفدار کابینت ممبران ، طیف رنگی کرم تا بژ است. البته این دو رنگ، از نظر ماهیت تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند، اما بسیار به یکدیگر شبیه هستند. این خانواده‌ی رنگی، در گروه رنگ‌های خنثی دسته‌بندی می‌شوند و به آسانی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شوند و در عین حال، فضایی صمیمی و نوستالژیک را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

معمولا طراحان هنگامی که از کابینت ممبران کرم صدفی و یا بژ استفاده می‌کنند، ابزار و یراق کابینت را به رنگ طلایی انتخاب می‌کنند تا فضا به سمت گرمی، گرایش بیشتری داشته باشد و از یکنواختی آن، جلوگیری شود.

کابینت‌های کرم صدفی یا بژ، برای آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ مناسب هستند و نور را بازتاب می‌دهند، همچنین باعث ایجاد یک دکوراسیون کلاسیک و ویژه در آشپزخانه می‌شوند. اگر ازین رنگ ویژه و خاص در آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید، در کنار آن می‌توانید از دکوراسیون طلایی رنگ و چوبی نیز در دکوراسیون اتاق نشیمن بهره بگیرید.

کابینت‌های کرم صدفی یا بژ

  • کابینت ممبران خاکستری

امروزه استفاده از رنگ خاکستری یا طوسی در دکوراسیون منزل بسیار فراگیر است؛ خاکستری، هم رنگی روشن است و هم رنگی است خنثی و ازین حیث می‌تواند رنگی ویژه و ممتاز به حساب آید.

کابینت ممبران خاکستری روشن، فضایی دلباز و رو به سردی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند و ازین جهت می‌تواند برای آشپزخانه‌های کوچک و علاقمندان به سبک مدرن، بسیار مناسب باشد.

سخن پایانی :

کابینت ممبران ، از جدیدترین انواع کابینتی است که امروزه در آشپزخانه‌های مدرن و کلاسیک تعبیه می‌شود. این کابینت به دلیل ویژگی‌ها و خصوصیات ممتازی که دارد، ( از جمله تنوع رنگی بالا و قیمت مناسب ) توانسته جایگاه خود را در بین آشپزخانه‌های ما تثیبت کند به طوری که هر روزه، شاهد استفاده‌ی بیشتر آن در آشپزخانه‌های ایرانی هستیم.

در این محتوا سعی شد به زیباترین رنگ کابینت ممبران که از نظر مشتریان و طراحان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد اشاره کنیم، اگر چه زیبایی هر رنگی، با توجه به سبک و نوع دکوراسیون منزل شما، می‌تواند متفاوت باشد و حتی بهترین مدل و زیباترین رنگ‌ها نیز اگر نابه‌جا و ناهماهنگ استفاده شوند، زشت و بدقواره می‌نمایند و نمی‌تواند زیبایی و جلوه‌ی خود را به درستی، به بیننده نشان دهند.

ازین که تا پایان همراه و مخاطب وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و سودمندی را به شما ارائه دهد.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *