انتخاب بهترین رنگ کابینت ممبران

بهترین رنگ کابینت ممبران

انتخاب بهترین رنگ کابینت ممبران

کابینت ستون فقرات آشپزخانه است و انتخاب کابینت‌های مناسب آشپزخانه نیاز به درک عمیقی از نیازهای خانوار شما دارد.آشپزخانه علاوه بر فضای برای پخت و پز و شست و شو میتواند محلی گرم و صمیمی برای دورهمی های خانوادگی هنگام صرف غذا و یا عصرانه و صبحانه باشد.ایجاد یک فضای دلنشین با آگاهی از انتخاب رنگ و مواد مناسب برای منزل و مرتبط به علایق شخصی شما می تواند محیطی دوست داشتنی برای خانواده شما فراهم کند. قبل از خرید کابینت برای آشپزخانه منزل جدیدتان و یا بازسازی کابینت های فعلی دانستن مطالبی مرتبط با انتخاب کابینت خالی از لطف نیست. در مقاله پیش رو ما مراحل انتخاب کابینت ممبران و بهترین رنگ آن را برای شما مختصرا توضیح داده ایم.

مراحل انتخاب کابینت آشپزخانه ممبران معمولی یا سفارشی

اولین کاری که باید بکنید این است که ببینید آیا شما می‌خواهید کابینت‌های سفارشی داشته باشید یا کابینت‌های معمولی مدنظر شماست. گاهی اوقات این تصمیم باقیمت، گاهی اوقات توسط سبک زندگی و گاهی اوقات بر اساس نیاز آشپزخانه شما تنظیم می‌شود. متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای این کار و یا سلیقه شخصی تان این مورد را تعیین کنید. گاهی سلیقه شخصی شما حتی متناسب با کابینت های از پیش ساخته و موجود در مغازه هاست پس با دقت آنها را بررسی کنید تا از هزینه زیاد جلوگیری شود. مشاوران ما در آکس چوب متناسب با فضای شما بهترین پیشنهاد ها را به شما می دهند پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

معمولی

کابینت‌های آشپزخانه آماده‌ای در بازار وجود دارد که در اندازه‌ها و رنگ‌های خاص تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند. این سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای ساختن آشپزخانه شما و کابینت دار شدن آن است.این کابینت ها در مغازه ها و یا نمایشگاه های فروش کابینت موجود است.البته که انتخاب این مدل کابینت برای شما از نظر طراحی ورنگ محدودیت ایجاد میکند ولی قیمت مناسب تری نسبت به نمونه سفارشی خود دارند

نیمه سفارشی

این سری کابینت ها شبیه به نمونه های آماده است، اما به شما این قابلیت را می‌دهد که به‌صورت جزئی ازنظر اندازه و اضافه کردن جزئیات آن را سفارشی کنید و تغییر دهید. کابینت نیمه سفارشی به شما اجازه می‌دهد برخی از مزایای استفاده از کابینت‌های سفارشی را بدون پرداخت قیمت بالایی داشته باشید. مثل تغییر در جای وسایل مانند ماشین ظرفشویی و سینک

سفارشی

کابینت های سفارشی با توجه به طرح و سلیقه شما ساخته‌می شود. این گزینه گران‌ترین و البته کارآمدترین نوع کابینت است و معمولاً ساخت آن چندین هفته یا چند ماه طول می‌کشد.در این مدل شما رنگ،طرح و اندازه را می توانید به خواست خود و در هر قسمت تغییر دهید. می توانید کابینت های بالایی را براق و کابینت های پایینی را مات سفارش دهید. یک جزیره برای صرف صبحانه اضافه کنید و تغییراتی از این قبیل که فضا را منحصر به فرد شما میکند.

کابینت ممبران سفارشی و زیبا با هنر منبت کاری

فضای ذخیره‌سازی

یکی از بزرگ‌ترین شکایات مردم در مورد آشپزخانه‌ها، عدم فضای مناسب برای ذخیره‌سازی است. د رحال حاضر گرایش مردم بهه خانه های کوچکتر است پس باید کابینت طوری طراحی شود که فضا برای جاسازی همه وسایل آشپزخانه داشته باشد. هنگام برنامه‌ریزی طرح و تصمیم‌گیری برای گرفتن کابینت‌های اماده یا کابینت‌های آشپزخانه سفارشی، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

آشپزخانه فعلی شما چطور است؟

آیا آشپزخانه شما از عدم فضای ذخیره‌سازی رنج می‌برد و یا به‌طور ساده بگوییم سازمان‌دهی نشده است؟

آیا این امر باعث اختلال در سازمان‌دهی وسایل شما، مانند تقسیم کارد و چنگال، قفسه ادویه و دیگر وسایل موردنیاز شما می‌شود؟

آیا شما از طرفداران کابینت هستید یا طرفدار کشو؟ هنگامی‌که با آن روبرو می‌شوید باید تصمیم بگیرید که کدام یک بیشتر برای شما کاربرد دارند. کابینت معمولاً هزینه کمتری دارد اما کشوها بیشتر مفید هستند.و شما به وسیله organizer ها (تقسیم کننده ها) می توانید فضای بیشتری برای جاسازی کارد و چنگال و ظروف خود پیدا کنید.

زباله و بازیافت شما کجا خواهد رفت؟ اگر می‌خواهید آن را پنهان کنید، اطمینان حاصل کنید که ظرفیت کافی برای گذاشتن سطل زباله در کابینت وجود دارد و در یک نقطه دسترسی آسان قرار دارند.

آیا شما لوازم کوچکی دارید که می‌تواند مخفی شود؟

در بسیاری از موارد اینکه که همه‌چیز در آشپزخانه قرار بگیرد و چیزی خارج نشود یک ایده مناسب است. برای اینکه بتوانید اطمینان حاصل کنید ذخیره‌سازی کافی برای وسایل شما وجود دارد باید از کافی بودن فضای کابینت آشپزخانه خود اطمینان حاصل کنید.اگر کابینت شما سفارشی ساخته شود میتواند برای کشو ها تقسیم کننده قرار دهید یا از کشوهای عمودی کنار گاز برای قرار دادن ادویه جهت سهولت بیشتر استفاده کنید. کابینت های گوشه ای نیز بسیار کاربردی هستند. آنها را فراموش نکنید.

سبک و شکل درب‌های کابینت ممبران

شکل درب‌های کابینت ممبران به‌تناسب همه سلیقه‌ها وجود دارد. درب کابینت در همه رنگ و مدل، مدرن، کلاسیک، و یا چیزی بین این دو نیز وجود دارد. اگر شما کابینت‌های سفارشی انتخاب کرده‌اید، می‌توانید تقریباً هر نوع دربی را انتخاب کنید، درحالی‌که نیمه سفارشی‌ها گزینه‌های کمتری خواهند داشت. در مورد کابینت‌های آماده نیز آنچه می‌بینید چیزی است که به شما داده خواهد شد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد سبک‌های درب، فقط آشپزخانه را در نظر نگیرید، بلکه قسمت‌های دیگر خانه و آرایه‌گری را نیز در نظر بگیرید.

حتی اگر آشپزخانه یک اتاق کاملاً محفوظ است، هنوز هم برای اتصال به بقیه خانه مهم است تا اتاق‌ها باهم هماهنگ شوند. درب های ممبران طیف گسترده ای از طرح و رنگ را شامل می شونند. مجموعه آکس چوب تلاش کرده است که همه سلایق را در میان محصولات خود بگنجاند. رنگ درب ها با توجه به محیط آشپزخانه شما قابل تغییر هستند .

برای آشنایی با طراحی های مختلف مقاله اجرای طراحی های دلخواه بر درب کابینت ممبران بخوانید تا ایده های بهتری برای دیزاین آشپزخانه خود داشته باشید

اجرای طراحی های دلخواه بر درب کابینت ممبران

درب های مختلف کابینت ممبران مطابق با سلیقه های گوناگون
درب های مختلف کابینت ممبران مطابق با سلیقه های گوناگون

رنگ

چوب جامد، لمینت، رنگ – تنها موارد باقی‌مانده تا پایان دریافت کردن کابینت است. مانند سبک‌های درب، رنگ و اتمام کار شما نیز باید سبک شخصی شما را منعکس کند و رنگ‌های دیگر نقاط خانه و موجود در اتاق‌ها (مانند کف و پیشخوان) باید با رنگ کابینت ممبران شما هم‌خوانی داشته باشد.
به‌عنوان یک قاعده، بهتر است با چیزی که خیلی مرسوم نیست و در کمتر جایی دیده می‌شود شروع نکنید. کابینت آشپزخانه بارنگ‌های خنثی روشن و چوب‌های چوبی کلاسیک معمولاً برای حفظ یا افزایش ارزش خانه شما مناسب است. کارشناسان آشپزخانه خاطرنشان می‌کنند که رنگ خاکستری هنوز محبوب‌ترین رنگ است، به‌ویژه هنگامی‌که با سیاه‌وسفید مخلوط می‌شود.
رنگ های تند مانند ابی تیره و یا سبز پرشین میتوانند گزینه های خوبی برای نشان دادن سلیقه منحصر به فرد شما باشند ولی احتمال اینکه زود از آنها خسته شوید وجود دارد پس با دقت انتخاب کنید.

 انتخاب بهترین رنگ کابینت ممبران  که بعداً از آن پشیمان نشوید شاید یکی از اصلی ترین اموری است که در بازسازی یا خرید کابینت باید در نظر داشته باشید چون این شما هستید که شبانه روز آن را مشاهده میکنید. د
تصمیم گیری در مورد رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه با توجه به اینکه شما بخواهیدآشپزخانه خود را کاملا بازسازی کنید یا فقط رنگ جدیدی را قرار است انتخاب کنید میتواند استرس زا و عصبی کننده باشد. بهترین رنگ کابینت ممبران میتواند از نظر شما هر رنگی باشد پس سلیقه خود را با دیگران مقایسه نکنید تا بهترین تصمیم را بگیرید
بهترین توصیه ما همیشه این است: چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید. مهم نیست که چه چیزی مد شده است، کابینت های مد شده چه رنگی است، یا چه چیزی در مجلات خارجی چاپ شده زیبا به نظر می‌رسد. شما کسی هستید که در خانه خود زندگی می‌کنید و هر روز باید کابینت خود را ببینید.
بنابراین ما شما را تشویق می‌کنیم که در مورد بعضی از ایده‌ها فکر کنید؛ چیزها را از زاویه دید متفاوت ببینید. برای کمک به شما در انجام این کار، نظرات متخصصان ما در مورد طیف کامل رنگ کابینت ممبران در این متن قرار دارد.

انتخاب بهترین رنگ کابینت ممبران
انتخاب بهترین رنگ کابینت ممبران
بهترین رنگ ممبران می تواند سفید باشد
بهترین رنگ ممبران می تواند سفید باشد

بهترین رنگ های کابینت ممبران

کابینت‌های سفید

نکات مثبت:

کابینت‌های سفید ممکن است در هر آشپزخانه ای به چشم بخورند، اما این به این معنی نیست که آن‌ها مد هستند؛ چراکه انتخاب رنگ سفید یک سلیقه بی‌انتها است. آن‌ها همیشه شیک هستند و اجازه انعطاف‌پذیری در بقیه آشپزخانه را به شما می‌دهند. برای کابینت‌های سفید این امکان مناسب است که به هر دو طراحی سنتی و کلاسیک بزرگ و طراحی مینیمالیستی و مدرن برسد و شاید بتواند بهترین رنگ کابینت ممبران آشپزخانه شما باشد.

سفید بهترین رنگ کابینت ممبران
سفید بهترین رنگ کابینت ممبران
رنگ سفید برای کابینت ممبران
رنگ سفید برای کابینت ممبران

نکات منفی:

در آشپزخانه ای با کابینت سفید کمی نگهداری و محافظت بیشتر لازم است، این عجیب نیست که باوجود کودکان کابینت‌های رنگ نشده‌ی شما رنگی یا لک شوند.!،لک های روی کابینت سفید به راحتی پاک نمی شوند که البته به جنس کابینت شما هم بستگی دارد. اما ابن امر را یک عیب بزرگ در نظر نگیرید. برای دوست داشتن و انتخاب کابینت سفید دلایل بسیاری موجود است که باید در نظر گرفته شود

معایب انتخاب رنگ سفید برای کابینت ممبران
معایب انتخاب رنگ سفید برای کابینت ممبران
بهترین رنگ کابینت ممبران کلاسیک
بهترین رنگ کابینت ممبران کلاسیک

کابینت‌های آبی

نکات مثبت:

آبی یکرنگ سرگرم‌کننده و البته آرامش بخش است. بسته به رنگ آبی انتخابی، کابینت های آشپزخانه شما می توانند رنگی خنثی یا رنگی کاملا روشن داشته باشند که فضای و حس و حال جدیدی به خانه شما می بخشد. علی‌رغم اضافه کردن رنگ‌های تند، آبی واقعاً می‌تواند به شما حس خوبی بدهد. روانشناسی رنگ‌ها به ما نشان می‌دهد که آبی دارای اثرات آرام‌ بخش است و احساس آرامش و اعتدال به ارمغان می‌آورد.برای خانم ها که بیشتر از بقیه افراد خانواده زمان خود را در محیط آشپزخانه سپری می کنند انتخاب رنگ آبی روشن می تواند حس آرامش و سرزندگی را به آنها  ببخشد. اگر آماده آبی کردن رنگ آشپزخانه خود هستید، ما برخی نکات را نیز ذکر می‌کنیم.

آبی یکی از بهترین رنگ کابینت ممبران

انتخاب رنگ آبی برای بهترین رنگ کابینت ممبران

نکات منفی:

آبی یکرنگ کابینت برای آشپزخانه‌ خوب به نظر می‌رسد ولی ممکن است بر روی دیوارهای کابینت شما تند به نظر بیاید . شما قصد ندارید مجدد کابینت‌های خود را در ماه آینده رنگ‌آمیزی کنید، بنابراین قبل از انتخاب این رنگ مطمئن شوید که واقعاً  آبی را دوست دارید .البته برای جلوگیری از تندی رنگ و ایجاد بالانس در فضای آشپزخانه می توانید رنگ های خنثی را در دیوار یا حتی کابینت های پایینی به کار ببرید.

بهترین رنگ کابینت ممبران آبی
بهترین رنگ کابینت ممبران آبی
رنگ آبی و سفید برای انتخاب رنگ ممبران
رنگ آبی و سفید برای انتخاب رنگ ممبران

کابینت‌های خاکستری

نکات مثبت:

خاکستری یکرنگ متعادل و خوب است – نه به زیبایی رنگ سفید است و نه به‌اندازه‌ی رنگ طرح چوب سنتی. طیف مختلف رنگ های خاکستری می تواند فضا را جالب کند ، و می‌تواند از کلاسیک تا مدرن بسته به طیف انتخابی و محیط اطراف آن طبقه‌بندی شود.تلفیق رنگ خاکستری خنثی با رنگ های گرم و روشن می تواند یک بالانس بصری خوبی در فضا ایجاد  کند. کانترهایی با رنگ سفید نیز میتوانند در کنار یک آشپزخانه خاکستری یک دست جذاب به نظر بیاید

بهترین رنگ کابینت ممبران خاکستری
بهترین رنگ کابینت ممبران خاکستری
رنگ طوسی کابینت ممبران
رنگ طوسی کابینت ممبران

نکته خاص : رنگ کابینت خاکستری در حال حاضر مد شده است.

نکات منفی:

انتخاب رنگی که مد شده است ، نوعی قمار محسوب می‌شود . ما احساس می‌کنیم که محبوبیت خاکستری تا مدتها ادامه خواهد داشت. طراحان از رنگ پیش‌فرض خود دور شده‌اند و انتخاب آن‌ها طیف‌هایی از خاکستری را دربرمی گیرد. آن‌ها از خاکستری به روش‌هایی استفاده می‌کنند که احساس تازگی القا کند و پس میتوانیم با یقین بگویم انتخاب این رنگ به منزل شما حس و حال خوبی می دهد.

بهترین رنگ خاکستری کابینت ممبران
بهترین رنگ خاکستری کابینت ممبران

رنگ خاکستری بهترین انتخاب برای ممبران

کابینت‌هایی بارنگ‌های روشن

نکات مثبت:

انتخاب رنگ‌های تند مثل قرمز بنفش یا نارنجی و سبز یک سبک شخصی است . هرکسی رنگ‌های خنثی را دوست ندارد و انتخاب یکرنگ تند ممکن است پیچ‌وتاب غیرمنتظره‌ای برای آشپزخانه شما باشد و آنگاه ممکن است شما احساس کنید که آن آشپزخانه واقعاً متعلق به شما است.البته انتخاب رنگ باید با فضای منزل، رنگ وسایل و غیره متناسب باشد

بهترین رنگ روشن کابینت ممبران
بهترین رنگ روشن کابینت ممبران
 رنگ کابینت ممبران
رنگ کابینت ممبران
بهترین رنگ کابینت ممبران روشن
بهترین رنگ کابینت ممبران روشن

نقاط ضعف:

رنگ‌های پررنگ در یک دوره زمانی می‌توانند جذاب باشد . و احتمال اینکه زود از آنها خسته شوید بسیار بالاست. اگر شما رنگ بنفش را برای همیشه دوست داشته باشید، شاید کابینت‌های بنفش برای شما مناسب باشد، صرف‌نظر از اینکه دیگران ممکن است چه فکری کنند. اگر رنگ موردعلاقه خود را به‌طور مداوم تغییر می‌دهید یا اگر می‌دانید که می‌خواهید رنگ‌های روشن در آشپزخانه داشته باشید،  این موضوع برای شما نگران‌کننده هم است، پیشنهاد می‌کنیم راه‌های دیگری برای ایجاد رنگ و فضا سازی در آشپزخانه پیدا کنید.

انتخاب رنگ سفید بهترین گزینه برای کابینت ممبران
انتخاب رنگ سفید بهترین گزینه برای کابینت ممبران
بهترین رنگ کابینت ممبران سفید
بهترین رنگ کابینت ممبران سفید

یراق‌آلات

مهم نیست که چه کابینت‌های آشپزخانه‌ای را انتخاب می‌کنید، یراق‌آلات ( دستگیره و …) آخرین قسمت کار است که می‌توانید آن را برای تکمیل انتخاب کابینت آشپزخانه خود خریداری کنید. به‌عنوان یک قاعده کلی شما باید یراق‌آلات را با سبک درهای کابینت هماهنگ کنید. به‌عنوان‌مثال، در یک درب کابینت براق دستگیره‌های ساده و کشیده می‌تواند مناسب باشد. بااین‌حال، شما می‌توانید با یک نگاه قابل‌توجه با کنار هم قرار دادن موارد ساده با یراق‌آلات عجیب‌وغریب کابینت‌های خود را خاص کنید. لولاها را هرگز فراموش نکنید و از تاثیر آنها به راحتی عبور نکنید.

دستگیره های مختلف کابینت ممبران برای انواع آشپزخانه
دستگیره های مختلف کابینت ممبران برای انواع آشپزخانه

دستگیره ها در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند . انتخاب آنها در واقع آخرین مرحله است اما یکی از مهم ترین آنهاست زیرا جلوه کابینت را کامل می کند. انتخاب این یراق الات باید با توجه به محیط آشپزخانه باشند. پس دقت کنید از دستگیره های کلاسیک در کابینت های مدرن استفاده نکنید.متریال های مورد استفاده در این دستگیر های مهم است. دقت کنید که ضد آب باشند تا هنگام برخورد دست های خیس با آنها در زمان آشپزی زنگ نزنند.

سخن آخر

فرآیند انتخاب کابینت برای خانه جدید یا بازسازی کابینت های فعلی اندکی زمان گیر و سخت است. اما شما با دانستن اصول طراحی و مراحل انتخاب می توانید این پروسه را سریع تر و راحت طی کنید. انتخاب طرح و رنگ و جنس کابینت و سپس انتخاب یراق الات مناسب می تواند فضای بهتری را برای شما ایجاد کند.به نکات ریز و ظریف دقت کنید تا خروجی کار مطلوب سلیقه شما باشد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (4)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *