کابینت جزیره ای متحرک و ویژگی‌هایی که برای شما یک آشپزخانه‌ی جادویی می‌سازد

کابینت جزیره ای متحرک

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های آشپزخانه، مدل جزیره است. یعنی آشپزخانه‌ای، که یک یا چند پیشخان جزیره در میان خود داشته باشد. این سبک از دکوراسیون، چند سالی است که پا در میان دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه‌های امروزی گذاشته است و در ایران نیز، سبکی بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود. با وجود اینکه کابینت جزیره‌ای، طرحی چندان جدید نیست، اما حضور مجدد آن در آشپزخانه‌ها مدرن و جدید محسوب می‌شود. با گذشت چند سال از روی کار آمدن کابینت جزیره‌ای، هنوز هم ذره‌ای از محبوبیت آن کم نشده است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پیشخان جزیره می‌تواند هم ثابت و هم متحرک یا قابل جابجایی باشد، که البته هر کدام مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند. در این محتوا قصد داریم کابینت جزیره ای متحرک و ثابت را بیشتر به شما معرفی کنیم و خصوصیات هر کدام را برشماریم. از شما دعوت می‌کنیم همراه آکس چوب باشید:

کابینت جزیره ای

کابینت جزیره ، کانتر یا پیشخانی کاملا مستقل است که از طرفین، به هیچ دیوار یا فضایی متصل نیست. این پیشخان می‌تواند هر شکل هندسی داشته باشد. از دایره و بیضی گرفته تا مربع و مستطیل و یا سایر شکل‌های ‌ال‌مانند و غیره! در هر صورت ویژگی‌ پیشخان جزیره این است که کاملا مستقل است و به هیچ قسمتی از کابینت‌ها و دیوار آشپزخانه متصل نیست.

کاربرد‌ پیشخان جزیره

جزیره، در واقع یک کانتر و یک پیشخان است و طبیعی است که در زیر آن کابینت‌های زیادی تعبیه می‌شود. کابینت‌های زیرین می‌تواند محلی برای نگهداری ظروف و مواد خوراکی خشک و یا هر چیز دیگری باشد که شما تمایل داشته باشید در کابینت‌هایتان انبار کنید. صفحه‌ی روی پیشخان، سطح کار زیادی را برای شما فراهم می‌آورد که می‌توانید ازین سطح کار برای خرد کردن مواد خوراکی، تهیه و سرو مواد غذایی و … استفاده کنید.

کاربرد کابینت جزیره ای متحرک

بسیاری از طراحان، جزیره را با دو کانتر غیر همسطح می‌سازند. به این شکل، که یک پیشخان بلندتر و یکی پایین‌تر است و از سطح بیرونی، به عنوان میز غذاخوری استفاده می‌شود. اگر پیشخان جزیره شما چنین حالتی دارد و یا به نحوی است که می‌توانید دو یا چند صندلی پشت آن قرار دهید، این فضا می‌تواند محل مناسبی برای صرف یک چای یا قهوه و یا یک صبحانه‌ی دونفره و حتی در صورتی که کانتر جزیره بزرگ باشد، یک میز غذاخوری چهار یا شش نفره باشد.

معمولا کانتر جزیره، به غیر از استفاده‌هایی که ذکر شد، محل قرارگیری سینک ظرف‌شویی و یا گاز رومیزی نیز می‌تواند باشد. در صورتی که تمایل داشته باشید و فضای آشپزخانه نیز بزرگ و جادار باشد، می‌توانید مایکروفر، ماشین لباسشویی و یا ماشین ظرف‌شویی‌تان را نیز در زیر جزیره تعبیه کنید! بدیهی است اگر جزیره بخواهد چنین کاربردی برایتان داشته باشد، نمی‌توانید از کابینت جزیره‌ ای متحرک استفاده کنید، زیرا چنین کاربردی، نیاز به وجود تجهیزات و زیرساخت‌هایی در زیر کابینت آشپزخانه دارد و در صورتی که جزیره از نوع متحرک باشد، عملا این کار میسر نیست.

آشپزخانه با دو کابینت جزیره

اگر فضای آشپزخانه‌ی شما بزرگ و جادار باشد، می‌توانید دو ردیف جزیره در میان آن جای دهید که یک مدل از آن را می‌توانید ثابت و یک مدل از آن را از نوع کابینت جزیره ای متحرک استفاده کنید. استفاده از دو ردیف جزیره، دو سطح کار را برای شما فراهم می‌کند که هر کدام می‌تواند کاربرد و مزایای متفاوتی برای‌تان داشته باشد و علاوه بر این‌، بتوانید از کابینت‌های زیرین جزیره نیز استفاده کنید.

کابینت جزیره‌ ای متحرک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • کابینت جزیره ای متحرک ؛ مناسب برای فضاهای کوچک و قابل انعطاف

کابینت جزیره ای متحرک برای فضاهای کوچک که نیاز به انعطاف دارند، گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل است زیرا به راحتی و در صورتی که نیاز به تغییر و افزایش فضا داشتید، می‌توانید جزیره را جابجا کنید و آن را در فضایی قرار دهید که جای بیشتری در اختیارتان قرار دهد.

در زیر کابینت‌های جزیره‌ای متحرک، چرخ تعبیه شده است که امکان جابجایی این کابینت را آسان‌ و سهل می‌کند و کافی است با هل دادن، کابینت را به راحتی به فضای دیگر خانه یا آشپزخانه جابجا کنید و به آسانی کاربری آن را تغییر دهید.

  • کابینت جزیره ای متحرک برای فضاهای کوچک
  • رهایی از تکرار و ایجاد تنوع

محیط خانه و آشپزخانه‌ی شما، هر چقدر هم که زیبا و جذاب باشد، به مرور زمان و بعد از گذر ایام، برایتان تکراری و خسته کننده خواهد شد و پس از مدتی، نیاز است تغییراتی هر چند کوچک در خانه اعمال کنید تا حال و هوایتان شادتر و روحیه‌تان بشاش‌تر شود.

کابینت جزیره ای متحرک ، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که با یک آشپزخانه‌ی جادویی و قابل تغییر مواجه باشید و هر موقع که از آن خسته شدید، بخشی از آن را تغییر دهید! حتی یک جابجایی کوچک نیز می‌تواند، روحیه‌ی شما را عوض کند و به شما انرژی مضاعف ببخشد. پس اگر در زمره‌ی آدم‌هایی هستید که زود از همه چیز خسته می‌شوید و یا به تغییر و تحول، علاقه‌ی وافری دارید، کابینت جزیره ای متحرک ، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست و می‌تواند امکان تغییر محیط به شرایط و سلیقه‌ی دلخواه شما را برایتان به وجود آورد.

  • جزیره‌ی متحرک می‌تواند کانتری برای سرو غذا باشد!

یکی از کاربردها و کاربری‌های جالب‌ توجه کابینت جزیره‌ ای متحرک ، استفاده از آن به عنوان میزی برای سرو غذا است. زمانی که ضیافتی در منزل‌تان برقرار است و میهمان دارید، می‌توانید غذاها و خوراکی‌ها را روی این پیشخان بچینید و آن را به سمت میز ناهار خوری و محلی که میهمانان منتظر هستند، جابجا کنید. با این روش، به جای رفت‌وآمد مکرر به آشپزخانه و پذیرایی، فقط یکبار کابینت جزیره‌ ای متحرک را غذاهای مختلف را بر روی آن چیده‌اید، جابجا می‌کنید!

کابینت جزیره ای متحرک برای سرو غذا

  • امکان بزرگ کردن یا کوچک کردن فضای آشپزخانه، با کابینت جزیره ای متحرک

با استفاده از کابینت جزیره ای متحرک ، می‌توانید در صورت لزوم و نیاز، فضای آشپزخانه را بزرگتر یا کوچکتر کنید. کافی است کمی کانتر جزیره را جابجا کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید. ایجاد فضایی قابل انعطاف و تغییرپذیر، از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های کابینت جزیره ای متحرک است که باعث می‌شود دست شما برای کاهش یا افزایش فضا باز باشد و آن را مطابق نیاز لحظه‌ای و میل خود تغییر دهید.

چگونه کابینت جزیره ای متحرک طراحی کنیم؟

طراحی جزیره‌ی متحرک بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد، چندان هم ساده نیست و نیاز به جزئیات و ریزه‌کاری‌هایی کوچک دارد. چرخ‌هایی که در زیر کابینت جزیره قرار می‌گیرند، باید از نوع خوب و باکیفیتی باشند و بتوانند وزن کابینت را تحمل کنند. این چرخ‌ها، نسبتا بزرگ هستند و ممکن است دیده شوند، اما به گونه‌ای نیستند که زیبایی کابینت‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. البته اگر شما تمایل دارید چرخ‌های کابینت دیده نشوند، می‌توانید از کابینت‌سازتان بخواهید قسمت قاب کابینت را تا پایین ادامه دهد.

چرخ‌های کابینت جزیره ای متحرک ، باید قابلیت قفل شدن داشته باشند و در زمانی که شما قصد ندارید جزیره را هل بدهید یا جابجا کنید، بتوانید با فشار دادن یک اهرم ساده، چرخ‌ها را قفل کنید تا کابینت، دیگر از جای خود تکان نخورد و ثابت بماند. بدیهی است  برای تغییر مکان و جابجایی مجدد کابینت، باید قفل و اهرم چرخ ها را باز کنید و سپس کابینت را جابجا کنید.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، کابینت جزیره ای متحرک ، امکان نصب سینک ظرف‌شویی و یا اجاق ‌گاز رومیزی، فر توکار، مایکروفر، ماشین ظرف‌شویی و یا هر تجهیزات دیگری را ندارد! اگر جزیره‌ی شما متحرک است، نهایتا یک کابینت اما با کاربرد وسیع است، اما نمی‌تواند محل قرارگیری وسایلی باشد که نیاز به تجهیزات و لوله‌کشی دارد.

اگر چه چرخ‌هایی که در زیر کابینت جزیره ای متحرک نصب می‌شوند، از جنس خوب هستند و جابجایی را برای ما آسان می‌کند، اما باز هم توصیه می‌شود کابینت‌های قسمت جزیره را با اسباب و لوازم سنگین پر نکنید تا امکان جابجایی برایتان راحت‌تر باشد.این به شما یک سبک از کابینت آشپزخانه مدرن می دهد.

کابینت جزیره ای متحرک

اگر تمایل داشته باشید می‌توانید کابینت جزیره را از جنس و رنگ متریال کابینت‌های آشپزخانه انتخاب کنید و ازین طریق هماهنگی بیشتری در آشپزخانه ایجاد کنید. اما اگر به تنوع علاقمند هستید و یا ترجیح می‌دهید از کابینت‌های چند رنگ استفاده کنید، می‌توانید رنگ کابینت جزیره را متفاوت انتخاب کنید و یا حتی در صورتی که دوست دارید، کابینت جزیره را از متریالی ناهماهنگ با متریال کابینت آشپزخانه‌تان انتخاب کنید.

اگر به اندازه‌ی کافی کابینت دارید و با مشکل کمبود جا مواجه نیستید، می‌توانید قسمت زیرین جزیره را کابینت نکنید و از فضای آن، به عنوان محل چیدمان وسایل دکوری استفاده کنید. لوازم سنتی مانند سبدهای حصیری و چوبی را در زیر جزیره قرار دهید. این سبک از چیدمان، خصوصا برای آشپزخانه‌های سبک روستایی و روستیک بسیار مناسب است و باعث می‌شود فضایی سنتی در آشپزخانه به وجود بیاید.

سخن پایانی :

کمتر کسی است که با وجود جزیره در آشپزخانه مخالف باشد. این پیشخان دوست‌داشتنی با جلوه‌ی زیبایی که در میان آشپزخانه ایجاد می‌کند و به دلیل کاربرد زیادی که دارد، یکی از سبک‌ها و مدل‌های مورد علاقه‌ی دکوراسیونرها و طراحان آشپزخانه می‌باشد.

کابینت جزیره، پیشخانی با قابلیت‌های متفاوت است که می تواند متناسب با نیاز هر شخص و سبک زندگی او متفاوت باشد. امروزه به دلیل سبک زندگی انعطاف‌پذیر و به دنبال آن کاهش فضا، کابینت جزیره ای متحرک به عنوان یک راه حل مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال پیشنهاد می‌شود که می‌تواند سطح قابل قبولی را برای مشتری به وجود بیاورد.

ازین که همراه این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. این محتوا توسط تیم نگارش وب‌سایت آکس چوب تهیه شده است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (4)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *