کابینت مدرن

یکی از متداول‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه، سبک مدرن است. کابینت مدرن ساده است و در دل سادگی خود، طرح‌های ظریفی دارد که ماحصل آن آشپزخانه‌ای ساده، شیک و امروزی است. در این سبک، درب کابینت‌ها ساده و بدون حکاکی هستند و زوایا و اشکال هندسی به صورت صاف، خطی و زاویه‌دار انتخاب می‌شوند. سطح کابینت‌ها صاف هستند و از دستگیره‌های ساده و کشیده برای باز و بسته شدن استفاده می‌شود. کابینت‌های سبک مدرن را می‌توان به صورت دستگیره مخفی و یا به طور کلی بدون دستگیره نیز سفارش داد. کابینت ام دی اف و کابینت هایگلاس، از رایج‌ترین نمونه‌های کابینت مدرن هستند که در ایران بسیار پرطرفدار می‌باشند و قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای دارند.

 

کابینت مدرن سفید

در میان انواع رنگ‌ها و مدل‌های کابینت مدرن، رنگ سفید جزو پرطرفدارترین آن است. انواع کابینت‌ مدرن سفید از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک می‌باشند که به دلیل نوع طراحی، بیشترین کارایی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند در عین حالی که از وسعت فضا نمی‌کاهند. کابینت مدرن سفید و البته براق به دلیل انعکاس نور، آشپزخانه را بزرگتر و پر نور نشان می‌دهد و باعث می‌شود طراوت و تمیزی خاصی در فضا جریان داشته باشد، به طوری که هر کسی با دیدن آن، ناخودآگاه احساس آرامش و لذت کند. یکی دیگر از امتیازهای کابینت مدرن سفید، که آن را نسبت به سایر رنگ‌ها شاخص کرده‌ است، قدرت انطباق آن با هر رنگ دیگری است! این مدل را به راحتی می‌توان با سایر رنگ‌ها هماهنگ کرد؛ ضمن آن که رنگ سفید همیشه مد است و همواره در صدر جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه قرار دارد.

کابینت مدرن سفید مشکی

کابینت مدرن اروپایی

استفاده از رنگ‌های خنثی از ویژگی‌های شاخص کابینت مدرن اروپایی است. کابینت‌هایی به رنگ بژ، خاکستری و کرم معمولا در کابینت‌های اروپایی جایگاه ویژه دارند. در مدل‌ها و سبک‌های اروپایی سعی می‌شود از متریال طبیعی مانند چوب و سنگ به وفور استفاده شود. اروپایی‌ها به انتخاب‌های خاص و جسورانه نیز علاقه دارند و اگر چه سلیقه‌ی عمومی بر استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی تمرکز دارد اما استفاده از رنگ‌های تند مانند آبی و سبز هم در آشپزخانه‌های اروپایی کم و بیش دیده می‌شود. 

کابینت مدرن ایرانی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت مدرن ایرانی، کابینت ام دی اف است. به دلیل محدودیت فضا، که در اغلب آشپزخانه‌های ایرانی وجود دارد، طراحان ترجیح می‌دهند کابینت‌های ایرانی را بلند و کشیده طراحی کنند به طوری که تا سقف امتداد داشته باشد و بتوان از فضا حداکثر استفاده را برد. استفاده از یکی دو کابینت ویترینی و قفسه‌های بدون درب، از دیگر شاخصه‌های کابینت مدرن ایرانی است و باعث می‌شود ظروف ویترینی و اکسسوری‌های زیبا در آشپزخانه‌های ما جلوه‌گری کنند.

کابینت مدرن ایتالیایی

کشور ایتالیا از قدیم یکی از پیشگامان صنعت معماری و دکوراسیون ساختمان بوده است؛ به همین دلیل پر بیراه نیست که بگوییم کابینت مدرن ایتالیایی جزو پرطرفدارترین مدل‌های کابینت آشپزخانه در دنیا محسوب می‌شود. استفاده حداقلی از اکسسوری‌ها و بهره‌گیری از تجهیزات توکار و مخفی از ویژگی‌های کابینت مدرن ایتالیایی است که باعث می‌شود آشپزخانه‌های ایتالیایی ساده به نظر برسند. رنگ‌های روشن خنثی، به ویژه سفید، در مدل‌های ایتالیایی به وفور دیده می‌شوند؛ همچنین کابینت‌های بدون دستگیره و مگنت‌دار که در این کشور پرطرفدار است و باعث شده طراحان ایتالیایی روی آن تمرکز ویژه داشته باشند.

کابینت مدرن کلاسیک

به طور خاص طراحی کابینت مدرن نقطه‌ی مقابل طراحی کلاسیک است و این دو مدل، دقیقا در تضاد با هم جای دارند. اگر بخواهیم کابینت مدرنی داشته باشیم که با سبک‌های کلاسیک هم نزدیکی داشته باشد، باید به سراغ کابینت نئوکلاسیک برویم. درسبک نئوکلاسیک طرح‌ها و المان‌های ساده‌ای بر سطح کابینت دیده می‌شود که باعث می‌شود از سادگی بیش از اندازه سبک مدرن کاسته شود و ظاهری آرام و جذاب در دکور آشپزخانه حکمفرما باشد.

مزایا و معایب کابینت مدرن

کابینت مدرن چوبی

از جذاب‌ترین طرح‌های کابینت مدرن، مدل چوبی است که در آشپزخانه‌های شرقی بسیار به کار می‌رود. چوب طبیعی یکی از بهترین متریالی است که برای ساخت کابینت می‌توان از آن استفاده کرد. مدل کابینت‌های چوبی بر غنای فضای آشپزخانه می‏افزایند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه گرم و صمیمی به نظر برسد. کابینت مدرن چوبی را می‌توان با رنگ سفید یا خاکستری ترکیب کرد یا از رنگ مشکی در کنار آن بهره گرفت تا زیبایی آن چند برابر به چشم آید.

مدل کابینت مدرن

در طراحی کابینت مدرن از خطوط ساده و تیز بیشتر استفاده می‌شود. خطوط منحنی و طراحی‌های چند ضلعی در کابینت مدرن جایی ندارند و سعی می‌شود از فضای آشپزخانه، بیشترین بهره را گرفت. استفاده حداکثری از فضا مهم‌ترین برگ برنده انواع کابینت مدرن است. این سبک بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک می‌باشد و همیشه طرفدار دارد؛ زیرا سادگی چیزی نیست که خسته کننده باشد یا به مرور زمان دل را بزند. کابینت‌های بدون دستگیره، کابینت دستگیره نواری، مدل‌های مختلف کابینت دستگیره مخفی ، مدل کابینت‌های کشیده و بلند، کابیننت‌های سوپری و کابینت‌های پلکانی از رایج‌ترین مدل‌های کابینت مدرن هستند.

کابینت سفید طوسی مدرن

طوسی طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شود که همگی خنثی هستند. طوسی از بهترین نماینده‌های سبک مدرن است که از خاکستری روشن نزدیک به سفید تا ذغالی تیره را در بر می‌گیرد. اگر قصد دارید آشپزخانه‌ای کاملا جدید و مدرن داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم به سراغ کابینت سفید طوسی بروید. این دو رنگ به خوبی در کنار هم می‌نشینند و هم با وسایل برقی سیلور و هم وسایل سفید هماهنگی دارند.

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

کابینت‌های مدرن در عین سادگی و زیبایی، بسیار کارآمد و شیک هستند و قدرت انطباق بالایی در طراحی دارند. تقریبا هر پلانی را می‌توان با سبک مدرن آراست و از فضای موجود بیشترین استفاده را برد. کابینت‌های سبک مدرن غالبا به صورت کشیده و بلند طراحی می‌شوند به طوری که می‌توان از فضا حداکثر بهره را گرفت. بسیاری از وسایل آشپزخانه را که کمتر مورد استفاده هر روزه هستند، می‌توان در کابینت‌های ردیف بالا سازماندهی کرد تا جای بیشتری برای وسایل ضروری و مورد نیاز در قسمت‌های اصلی کابینت باشد. اگر متراژ آشپزخانه شما کم باشد، می‌توان از عمق کابینت‌ها کمی کاست تا فضای عمومی وسیع‌تر به نظر برسد. مدل کابینت‌های مدل پله‌ای یکی دیگر از طراحی‌های خاص این سبک است که هم باعث استفاده‌ی حداکثری از فضای بین کابینت‌های زمینی و دیواری می‌شود و هم نمای شیک و بسیار جدیدی به آشپزخانه می‌بخشد. 

مزایا و معایب کابینت مدرن

کابینت مدرن، مدلی ساده و دلنشین است؛ به همین دلیل اکثر افراد جذب آن می‌شوند. از مزایای کابینت مدرن می‌توان به مناسب بودن آن برای هر فضایی اشاره کرد. معمولا متریالی که برای ساخت کابینت مدرن کاربرد دارند، از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند؛ بنابراین اگر به دنبال کابینت‌هایی اقتصادی هستید، که در هر آشپزخانه‌ای کاربرد داشته باشند و در عین حال با سلایق مختلف هم منطبق باشند، کابینت مدرن گزینه‌ی مناسبی برای شما است. در طراحی کابینت‌های سبک مدرن، می‌توان از رنگ‌های متعدد و خاص هم استفاده نمود که آن را نسبت به مدل‌های دیگر ارجح‌تر و ممتاز می‌سازد.

مزایای کابینت مدرن

سادگی موجود در طراحی کابینت مدرن، امکان به وجود آوردن یک فضای جادار و رویایی را در آشپزخانه فراهم می‌آورد. تجهیزات مدرن و جدید در این سبک بیشتر به کار گرفته می‌شوند که این مساله به خودی خود، به بهره‌وری و بهینه‌سازی فضا کمک می‌کند.

  • برخلاف مدل‌های کلاسیک، کابینت‌های مدرن صیقلی‌تر و جمع‌وجورتر هستند و عموما از ترکیب مواد و مصالح مختلفی ساخته می‌شوند. متریال جدید و قدیمی در سبک کابینت آشپزخانه مدرن کاربرد دارند به طوری که هنوز هم از چوب طبیعی در ساخت این کابینت‌ها استفاده می‌شود. چوب، لمینت، شیشه و انواع فلزات در فرآیند تولید کابینت‌های مدرن نقش مهمی ایفا می‌کنند.
  • کابینت‌‌های مدرن، بزرگ و درشت نیستند و به جای داشتن درهای بزرگ، فاخر و حکاکی‌‌شده، این کابینت‌ها از سیستم‌هایی کوچک‌تر و جمع‌وجورتر، از قبیل کشو‌های عریض و کاربردی، بهره می‌برند.
  • از دیگر مشخصات کابینت مدرن، استفاده از حداکثر فضا بدون محدودیت‌ است؛ به طوری که در این سبک، ما شاهد کابینت‌های بلند و کشیده هستیم که حتی گاهی تا خود سقف نیز امتداد دارند.
  • تنوع رنگ بالا یکی دیگر از ویژگی‌ها و مشخصات کابینت مدرن است. در این سبک، برخلاف سبک‌های کلاسیک، محدودیت رنگ چندانی وجود ندارد و ما می‌توانیم از کابینت‌هایی با رنگ‌های شاد، پرانرژی و حتی غیرمتعارف استفاده کنیم.
  • فارغ از رنگ یا مواد به کار رفته در طراحی مدرن آشپزخانه، مهم‌ترین مساله‌ای که مد نظر است، شکل و فرم درهای کابینت است. انواع کابینت مدرن، دارای درهای صاف و مسطح هستند که مانع وجود جزئیات اضافی در آن‌ها می‌شود. هیچ مدل‌بندی سلطنتی، سطوح برجسته یا حکاکی‌های تزئینی، بر روی بدنه یا درهای کابینت مدرن مشاهده نمی‌شود و به جای آن بر روی سطوح صاف و براق تاکید شده است.
  • کابینت مدرن هم برای آشپزخانه‌های بزرگ و هم برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. این سبک طراحی، هم مورد علاقه کسانی است که دارای پنجره‌های زیادی در آشپزخانه هستند و هم مورد پسند کسانی است که فاقد پنجره هستند و با محدودیت نور مواجه می‌باشند.

معایب کابینت مدرن

اگر کابینت‌هایتان به سبک مدرن است، نمی‌توانید از چیدمان و المان‌های سبک کلاسیک برای خانه و آشپزخانه‌تان استفاده کنید؛ به ویژه آنکه آشپزخانه‌تان حالت اپن و باز داشته باشد. یکی از مواردی که باعث می‌شود کابینت‌های سبک مدرن، زیبایی خود را از دست بدهند، قرارگیری آن‌ها در کنار چیدمان کلاسیک، مانند مبلمان استیل یا تزئینات فاخر کلاسیک است؛ چنین ناهماهنگی باعث می‌شود کل دکوراسیون نازیبا و نامتقارن به نظر برسد.
کابینت‌های مدرن سبکی بسیار ساده هستند و از این نظر ممکن است برای افرادی که به المان‌های تزئینی و فاخر علاقمند هستند، مناسب نباشد. همچنین سبک ملایم و ساده‌ی این کابینت‌ها برای خانه‌های اشرافی و مجلل چندان مناسب نیست.
با توجه به این که سطح کابینت‌های مدرن بسیار صاف و فلت است، ممکن است لکه، خط و خراش یا اثر انگشت بر روی این کابینت‌ها بیشتر نمود داشته باشد. البته این مساله تا حدودی بستگی به متریال انتخابی نیز دارد. برخی کابینت‌ها، مانند هایگلاس، اثر خط و خش و لکه را با وضوح بیشتری نشان می‌دهند.
طراحی کابینت آشپزخانه مدرن 

آموزش طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

سادگی، مهم‌ترین زینتی است که در طراحی کابینت مدرن به کار گرفته می‌شود و باید در همه‌ی قسمت‌های آشپزخانه دیده شود. ماهیت پیدایش سبک مدرن، به کم جا بودن دکوراسیون‌های امروزی و میل به سادگی انسان‌ها پس از دوران چیدمان کلاسیک بر می‌گردد؛ اگر قصد دارید کابینت‌های سبک مدرن را برای آشپزخانه‌تان سفارش یا طراحی کنید، همواره باید اصل سادگی را لحاظ کنید.
در پلان‌های کوچک یا بر اساس میل و سلیقه‌ی مشتری، می‌توان کابینت‌ها را کشیده‌ و از نظر عمق، باریک‌تر طراحی کرد. همچنین در طراحی سبک مدرن، کابینت‌های یکسره و کابینت‌های بدون دستگیره نیز دیده می‌شوند؛ کابینت‌های یکسره، امکان طبقه‌بندی و چیدمان بیشتری را به شما می‌دهند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان کابینت سوپری نیز استفاده کنید. کابینت‌های بدون دستگیره هم باعث می‌شوند فضای آشپزخانه مینیمال، ساده و در عین حال بزرگتر به نظر برسد. سادگی موجود در طراحی مدرن، امکان پیدایش یک فضای جادار و رویایی را در آشپزخانه شما فراهم می‌کند.

طراحی درها در کابینت مدرن

فارغ از رنگ یا مواد به کار رفته در طراحی  کابینت مدرن، مهمترین مسئله ای که باید در نظر داشت، شکل و فرم درهای کابینت است. درهای کابینت مدرن دارای سطحی صاف و مسطح هستند؛ هیچ مدل‌بندی سلطنتی، سطوح برجسته یا حکاکی تزیینی بر روی درها مشاهده نمی شود و به جای آن روی سطوح صاف، لبه تیز و براق تاکید می‌شود.
در طراحی کابینت مدرن، برای اسکلت کابینت، معمولا از ام دی اف سفید یا صابونی استفاده می‌شود اما برای درها و قسمت‌های قابل رویت، متریال مختلفی از جمله ام‌دی‌اف، هایگلاس، چوب، ممبران و … کاربرد دارند و دست طراحان برای انتخاب متریال متنوع با رنگ‌های شاد و پر انرژی باز است.

فرق کابینت مدرن و کلاسیک

وقتی صحبت از طراحی داخلی آشپزخانه باشد، طرح‌ها و مدل‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند، اما عموما تمام آن‌ها به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند:

  • کابینت مدرن
  • کابینت کلاسیک

اگر بخواهیم فرق کابینت کلاسیک و مدرن را بهتر بازگو کنیم، باید گفت کابینت کلاسیک دارای نوعی طراحی است که در آن به جزئیات ظاهری و مباحث زیبایی توجه‌ ویژه‌ای می‌شود. کابینت کلاسیک معمولا پر زرق‌وبرق و مملو از حکاکی‌ها است و در ظاهر، فضایی اشرافی و سلطنتی را ایجاد می‌کند. اما روی دیگر سکه، کابینت‌هایی است که به سادگی و حذف جزئیاتِ غیرضروری، اهمیت بیشتری می‌دهد که ما آن را با سبک مدرن می‌شناسیم. کابینت مدرن و کلاسیک، دو سبک اصلی در طراحی کابینت آشپزخانه هستند که خود منبع الهام و سرچشمه‌ی پیدایش سبک‌های دیگری می‌باشند.
تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک 

تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سبکی مابین مدرن و کلاسیک است. نئوکلاسیک نه مدرن محسوب می‌شود و نه همانند طرح‌های کلاسیک، پر زرق و برق و فاخر است؛ بلکه چیزی مابین این دو است.
سبک نئوکلاسیک از قرن ۱۹ میلادی پا به عرصه‌ی وجود گذاشت و به دلیل میانه‌روی و اعتدالی که در ذات آن نهفته بود، توانسته تا به امروز طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به سمت خود جلب کند.
کابینت نئوکلاسیک هم برای آشپزخانه‌های بزرگ و هم آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. بنابراین اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید و در عین حال محدود بودن فضای آشپزخانه امکان تعبیه کابینت‌های کلاسیک را به شما نمی‌دهد، انتخاب کابینت نئوکلاسیک گزینه‌ی مناسبی است؛ زیرا از نظر طراحی تا حدودی به سبک کلاسیک نزدیک است.
در نمونه‌های کابینت نئوکلاسیک، از سادگی سبک مدرن خبری نیست؛ بلکه جزئیات تزئینی ساده‌، باعث زیبایی و دلنشینی فضای آشپزخانه می‌شود. با وجود محبوبیت زیاد کابینت نئوکلاسیک، کابینت‌های سبک مدرن، مدلی بسیار محبوب هستند که گوی سبقت را از مدل‌های کلاسیک و نئوکلاسیک ربوده‌اند. دلیل این مساله را می‌توان در قدرت انطباق کابینت مدرن در بیشتر پلان‌ها دانست؛ همچنین این کابینت را می‌شود با متریال ارزان قیمت نیز ساخت.

تفاوت کابینت ممبران و مدرن

کابینت ممبران پیش از آن که نوعی سبک در طراحی کابینت باشد، متریالی برای ساخت کابینت است؛ به دلیل این که این متریال بیشتر در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک طراحی و ساخته می‌شود، بیشتر افراد کابینت ممبران را شکلی از کابینت کلاسیک می‌دانند.
ممبران، از ام‌دی‌اف خام با روکش pvc تشکیل شده است که شیوه‌ی روکش شدن آن به صورت وکیوم و یکپارچه، یعنی بدون هیچگونه درز یا شکافی است. در روند ساخت این کابینت، از دستگاه CNC که نوعی دستگاه پیشرفته حکاکی است، استفاده می‌شود؛ بنابراین کابینت ممبران می‌تواند دارای حکاکی‌های فاخر سبک کلاسیک باشد اگرچه بدون حکاکی و به شکل کاملا ساده و مدرن نیز ساخته می‌شود. بر همین اساس است که ما کابینت ممبران را در همه‌ی سبک‌ها، از جمله مدرن و کلاسیک و سبک‌های تلفیقی مثل نئوکلاسیک می‌بینیم.

انواع کابینت مدرن

این روزها با پیشرفت طراحی داخلی و همچنین رشد صنعت و تکنولوژی، طراحی‌های سبک مدرن محبوبیت بالایی را بدست آورده‌اند. همان طور که می‌توان تصور کرد، خانه‌های تازه‌ساخت و امروزی، به داشتن طراحی‌های مدرن راغب‌ترند. از طرفی ساخت خانه‌هایی با طراحی سبک مدرن، عموما در شهرهای پر جمعیت با آپارتمان‌های کوچک مساله‌ای اجتناب ناپذیر است.
از آن‌جایی که محبوبیت معماری مدرن روز به روز در حال افزایش است، بسیاری از سازندگان و طراحان راغب‌ هستند تا ظاهری معاصر و مدرن در فضا ایجاد کنند. کابینت‌های مدرن می‌توانند از متریال مختلفی ساخته شوند و در رنگ‌های متنوعی ظاهر شوند.
کابینت مدرن با ام دی اف 

کابینت مدرن با ام دی اف

کابینت ام دی اف را می‌توان پرکاربردترین متریال در آشپزخانه‌های امروزی سبک مدرن دانست. تا قبل از پیدایش ام‌دی‌اف خام، کابینت‌های آشپزخانه عموما از فلز یا چوب طبیعی تشکیل می‌شدند اما با تولید ام‌دی‌اف، کابینت‌ ام‌دی‌اف جایگزین پرتکرار آشپزخانه‌های امروزی شدند.
کابینت ام‌دی‌اف، کابینتی بسیار اقتصادی است و در کنار قیمتی که بابت آن پرداخت می‌شود، دوام و ماندگاری نسبتا بالایی دارد.
این کابینت تنها در سبک مدرن و مینیمال کاربرد دارد و از نظر تنوع رنگ، بی‌نظیر است. در واقع، ورق‌های ام دی اف در هر رنگی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. مقاومت این کابینت در برابر رطوبت کم است، اما اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، تا سال‌های طولانی می‌تواند میهمان آشپزخانه مدرن شما باشد. البته نمونه‌های ام دی اف ضد آب و مقاوم نیز داریم که طبیعتا از قیمت و کیفیت بالاتری برخوردارند.
کابینت مدرن فوق برجسته (فرامید)

کابینت مدرن فوق برجسته (فرامید)

مدل کابینت mdf که در بازار می‌شناسیم، به تخته فیبر با چگالی متوسط با روکش لمینت گفته می‌شود. حال اگر به جای روکش لمینت، از روکش فرامید استفاده شود، ورق فرامید با طرح‌ها و نقش‌ونگارهای برجسته به وجود می‌آید که از نظر مقاومت و زیبایی از روکش لمینت برتر است. ضخامت ورق فرامید، ۱۶ میلی‌متر است و از آن در ساخت انواع لوازم منزل و دکوراسیون، از جمله کمد دیواری و کابینت آشپزخانه سبک مدرن استفاده می‌شود.
روکش فرامید یا فوق برجسته، ضخیم‌ترین روکشی است که بر روی ام‌دی‌اف خام کشیده می‌شود. این روکش به دلیل برجستگی‌هایی که در نقش دارد، بسیار زیبا و پر طرفدار است؛ خصوصا نمونه‌های طرح چوب آن، بسیار به متریال چوب طبیعی شبیه است و بالطبع کابینت‌هایی که از آن ساخته می‌شود طبیعی‌تر و نزدیکتر به بافت چوب طبیعی ‌هستند.
کابینت فرامید یا کمد دیواری‌های ساخته شده از آن تنها در سبک مدرن کاربرد دارند و نسبت به ام‌دی‌اف، از مقاومت بسیار بالاتر و قیمت بیشتری برخوردار هستند.

کابینت مدرن ملامینه

کابینت ملامینه از ام‌دی‌اف خام (بیشتر نئوپان) با روکش ملامینه تشکیل شده است. این روکش نسبت به لمینت، که متداول‌ترین روکش ام دی اف خام است، ضعیف‌تر است. آنچه در بازار با نام کابینت ملامینه شناخته می‌شود، معمولا از نئوپان یا ام‌دی‌اف خام با چگالی پایین ساخته شده است؛ به همین دلیل کابینت‌های ملامینه از دوام و مقاومت بالایی برخوردار نیستند.
از نکات ویژه‌ی کابینت ملامینه می‌توان به قیمت پایین‌ اشاره کرد که آن را برای خانه‌هایی با اسکان موقت یا محیط کاری مناسب می‌سازد.
کابینت مدرن پلی اورتان 

کابینت مدرن پلی اورتان

کابینت پلی اورتان نوعی کابینت است که مغزی آن از ام دی اف خام یا چوب تشکیل شده و پس از آن با روکشی از رنگ پلی اورتان پوشانده می‌شود. کابینت پلی اورتان در سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن ساخته می‌شود و این مساله بستگی به مدل حکاکی دارد که توسط ماشین CNC بر روی ام دی اف خام اجرا می‌شود. کابینت مدرن پلی اورتان قاعدتا فاقد حکاکی است و طرح و مدلی ساده دارد.
کابینت پلی اورتان از نظر رنگ، تنوع بالایی دارد و ممکن است به شکل مات یا براق ساخته شود. مقاومت و کیفیت این مدل کابینت بسیار بالا است و تا سال‌ها می‌تواند به زیبایی روز اول در آشپزخانه شما بدرخشد. البته با توجه به کیفیت بالای کابینت پلی اورتان، قیمت آن نیز بالا است و جزو کابینت‌های گرانقیمت دسته‌بندی می‌شود.

کابینت مدرن های گلاس

کابینت هایگلاس یکی از جذاب‌ترین و زیباترین نمونه‌های کابینت مدرن است که درخشندگی و بازتاب نور در آن حرف اول را می‌زند. اگر به آشپزخانه‌ای با جلوه‌ی بصری زیاد و درخشنده علاقمند هستید، کابینت هایگلاس مدرن همان چیزی است که در جست‌وجوی آنید!
متریال هایگلاس، از ام‌دی‌اف خام با روکش پلکسی‌گلس، که نوعی روکش پلاستیکی شیشه‌مانند است، تشکیل شده است. این روکش باعث می‌شود بازتاب و انعکاس نور در آشپزخانه بسیار بالا باشد و تمام نور دریافت شده از محیط، مجددا به محیط باز تابانده شود. به همین دلیل این کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی و حتی آشپزخانه‌های بزرگی که فاقد پنجره هستند، پیشنهاد می‌شود.
کابینت هایگلاس، در برابر نفوذ آب و خط‌ و خش آسیب‌پذیر است و در کنار زیبایی منحصر به فردی که برای آشپزخانه‌ ایجاد می‌کند، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. تنوع رنگ و طرح در ورق هایگلاس، بالا است اما قیمت آن اقتصادی است.

کابینت مدرن فلزی 

کابینت مدرن فلزی

اگر چه عمر استفاده از کابینت‌های گالوانیزه، که به کابینت‌های فلزی مشهورند، تقریبا تمام شده اما هنوز هم رد پای این کابینت در آشپزخانه‌های ارزانقیمت می‌توان مشاهده کرد. به غیر از کابینت گالوانیزه یا ورق سیاه، نوعی دیگر از کابینت فلزی نیز در آشپزخانه‌های مدرن امروزی تعبیه می‌شود که اتفاقا بسیار بادوام و بسیار گرانقیمت است؛ بله! منظور ما کابینت استیل است.
کابینت استیل چنان بادوام و باکیفیت است که از آن در آشپزخانه‌های صنعتی استفاده می‌شود. به دلیل براق بودن و جلوه‌ی زیبای این کابینت، به صورت محدود هم در آشپزخانه‌های سبک مدرن و لاکچری می‌توان شاهد حضور کابینت استیل بود. استفاده‌ی کامل از کابینت استیل در آشپزخانه، باعث می‌شود ظاهر آشپزخانه رنگ و بویی صنعتی و رستورانی بگیرد؛ به همین دلیل معمولا تنها بخشی از آشپزخانه‌های خانگی را با کابینت مدرن فلزی استیل می‌پوشانند که در نوع خودش بسیار زیبا و منحصر بفرد است.

کابینت مدرن انزو

کابینت انزو، نام نوعی کابینت ایتالیایی است که توسط شرکت انزو به بازار عرضه شده است و به همین دلیل به کابینت انزو مشهور شده است. امروزه کابینت‌ انزو، توسط بسیاری از شرکت‌های کابینت‌سازی ایرانی و خارجی تولید می‌شود و مختص سازندگان و طراحان ایتالیایی نیست.
کابینت مدرن انزو، ظاهری براق و بسیار درخشنده دارد و ساخت آن مستلزم وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته و همچنین وجود محیط ایزوله است. به همین دلیل، تنها برخی شرکت‌های کابینت‌سازی صاحب نام، توان تولید آن را دارند. کابینت انزو در هر سبکی که ساخته شود، ظاهر زیبا و درخشانی دارد و از مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش و رطوبت برخوردار است. قیمت این کابینت به دلیل پروسه دشوار رنگ‌آمیزی آن نسبتا بالا است و تنها در رنگ سفید براق تولید می‌شود.

کابینت مدرن ممبران

کابینت مدرن ممبران

از متریال ممبران به دلیل قابلیت آن در طرح‌پذیری و حکاکی،‌ در سبک کلاسیک به وفور استفاده می‌شود اما این بدان معنا نیست که از این متریال با کیفیت و مقاوم نباید در سبک مدرن استفاده کرد! کابینت مدرن ممبران، به شکل ساده طراحی و ساخته می‌شود و درهای آن فاقد تزئینات یا حکاکی‌های تزئینی است.
با توجه به این که ممبران متریال مقاوم در برابر رطوبت و آب است، استفاده از آن در آشپزخانه‌ و محیط‌های مرطوب توجیه‌پذیر است. روکش استفاده شده در کابینت ممبران، از جنس PVC است که به شکل یکسره و یکپارچه بر روی ام‌دی‌اف خام کشیده می‌شود. این شیوه‌ی ساخت و جنس خود PVC باعث می‌شود که کابینت ممبران چه در سبک مدرن و چه سبک کلاسیک، در مقابل رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

کابینت مدرن وکیوم

کابینت وکیوم همان کابینت ممبران است؛ به دلیل آن که روکش PVC به صورت وکیوم بر روی ام دی اف خام کشیده می‌شود، نام وکیوم نیز بر کابینت ممبران اطلاق می‌شود. کابینت مدرن وکیوم، اگر به صورت کامل با ورق PVC پوشانده شود، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد. البته این مساله تا حد بسیار زیادی، وابسته به شرکت سازنده کابینت وکیوم است. برخی شرکت‌های سودجو، به خاطر عرضه قیمت اقتصادی‌‎تر و در نتیجه جذب مشتری بیشتر، از چسب‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند یا تنها سطح رویی MDF را با پوشش PVC می‌پوشانند که این مساله در کوتاه مدت منجر به نفوذ آب به بافت ام دی اف داخلی یا بلند شدن ورق PVC از لایه‌ی اصلی می‌شود.

کابینت مدرن چوبی

کابینت مدرن چوبی

سبک کابینت مدرن، سبکی بسیار آزاد است که دست طراحان را باز می‌گذارد تا از هر متریالی برای ساخت کابینت استفاده کنند و چه متریالی بهتر از چوب طبیعی؟!!!
کابینت چوبی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مدل‌های سبک مدرن را در اختیار شما قرار می‌دهند. به دلیل این که ظاهر کابینت‌های مدرن ساده است، بافت‌ گره‌مانند چوب طبیعی، ملاحت و زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشد. به راستی، هر کسی توان چشم‌پوشی از کابینت مدرن چوبی را ندارد زیرا زیبایی بی‌بدیل آن در ذات خود چوب نهفته است.
کابینت چوبی مقاومت بالایی دارد و اگر از آن خوب مراقبت کنید، سال‌های بسیار طولانی می‌تواند در آشپزخانه شما باقی بماند. ضعف اصلی این کابینت‌ها، نفوذ آب و رطوبت به بافت چوب است؛ به همین دلیل این کابینت‌ها نیاز به مراقبت دارند و لازم است در بازه‌های زمانی مختلف روغن‌کاری و تحت مراقبت قرار گیرند.
قیمت کابینت‌های چوبی، در هر سبکی که باشند، بالا است و جزو گرانقیمت‌ترین کابینت‌ها دسته‌بندی می‌شوند.

کابینت مدرن ساده

کابینت مدرن، بالذاته ساده است و همانطور که اشاره کردیم، فاقد جزئیات اضافه و تزئینات مجلل است. با این وجود اگر باز هم به سادگی علاقه دارید، با روش‌هایی می‌توان کابینت مدرن ساده‌تری داشت که این مدل، بیشتر به سبک مینیمال شباهت دارند. یکی از همین ترفندها، تعبیه کابینت‌های بدون دستگیره است که دیگر عملا ساده‌ترین حالت کابینت آشپزخانه هستند. نصب کابینت‌های یکسره نیز روشی دیگر است که باعث می‌شود کابینت‌ها همچون یک دیوار به حساب بیاند و کمتر شبیه کابینت باشند. استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی به صورت کامل، مانند کابینت‌های یکدست سفید، می‌تواند به سادگی بیشتر فضا کمک کند.

کابینت مدرن مینیمال

کابینت مدرن مینیمال

سبک مینیمال این روزها بسیار ترند شده است و طبیعت المان‌های آن در آشپزخانه و کابینت‌های مدرن هم به چشم می‌آید. سبک مینیمال از سبک مدرن ساده‌تر است و نه تنها جزئیات اضافه در آن دیده نمی‌شود، بلکه هر چیزی در آن به اوج سادگی خود می‌رسد. این سبک در آشپزخانه‌های مدرن هم پر طرفدار است و ما را بیشتر به سمت سادگی و پرهیز از وجوه تزئینی سوق می‌دهد. سبک مینیمال بسیار ساده است و به همین دلیل برای همه‌ی فضاهای کوچک و بزرگ مناسب می‌باشد. به دلیل سادگی، افراد بیشتری به این سبک علاقه نشان می‌دهند و در عین حال، از ظاهر آن دیرتر خسته می‌شوند.
در سبک مینیمال، کابینت‌ها فاقد دستگیره هستند و تنها به رنگ‌های روشن دیده می‌شوند. کابینت مدرن مینیمال، می‌تواند از متریال مختلفی مانند چوب، ام دی اف، هایگلاس، انزو و … تشکیل شده باشد. در یک آشپزخانه سبک مینیمال، نباید فضای آشپزخانه شلوغ باشد و همه چیز باید به طور کامل در کابینت‌ها جای گرفته باشد.
استفاده از رنگ‌های خنثی، به ویژه سفید، از اصلی‌ترین شاخصه‌ها در طراحی‌ سبک مینیمال است. وجود عناصر ساده‌ی طبیعی یکی دیگر از المان‌هایی است که برای زیبایی بیشتر می‌توان در آشپزخانه‌های مدرن مینیمال از آن‌ها بهره گرفت.

کابینت مدرن دکوراتیو

کابینت مدرن دکوراتیو به مدلی از کابینت‌های مدرن گفته می‌شود که در آن وجه دکوراتیو و تزئینی به کمک قفسه‌ها و کابینت‌های ویترینی بهبود یافته است. در این مدل، بخش زیادی از کابینت‌ها را قفسه‌های دکوراتیو یا کابینت‌های بدون در تشکیل می‌دهند که این طراحی، بستر مناسبی را برای چیدمان وسایل و ظروف دکوراتیو مهیا می‌سازد.
در طراحی‌های جدید و مد روز، تعبیه چند شلف یا طبقه که بتوان بر روی آن ظروف و وسایل مختلف را چیدمان کرد، بسیار مورد توجه است و کابینت مدرن با سهم دکوراتیو بیشتر می‌تواند یک گزینه‌ی جذاب و مد روز برای آشپزخانه‌های شیک و لوکس امروزی باشد.

کابینت مدرن ال شکل 

کابینت مدرن ال شکل

این مدل بیشتر در پلان‌های ال مانند تعبیه می‌شود و همانطوری که از نام آن بر می‌آید، شیوه طراحی و نصب کابینت‌ها به شکل حرف L است. در مدل کابینت مدرن ال شکل، دو ردیف کابینت خطی داریم که در انتها به یکدیگر متصل شده‌اند. این مدل طراحی دست شما را باز می‌گذارد که در قسمت جلویی یا میانی آشپزخانه، جزیره یا میز نهار خوری قرار دهید.
کابینت مدرن ال شکل، برای پلان‌هایی مناسب است که سبک چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی آن، به شکل مدرن باشد؛ زیرا این مدل، عموما در آشپزخانه‌های باز یا پلان‌هایی که فضای آشپزخانه با اتاق نشیمن یکسان است، اجرا می‌شود.

کابینت مدرن پله‌ای

کابینت مدرن پله‌ای مدلی از طراحی است که در آن کابینت‌ها در یک سطح قرار ندارند و به شکل پلکانی و غیر هم سطح طراحی می‌شوند. در واقع، عمق کابینت‌های دیواری، یک اندازه نیست و به صورت پله‌ای است. این مدل، می‌تواند به شکل یکسره نیز باشد که در قسمت وسط، بخشی از کابینت عقب‌نشینی دارد و فضایی را برای طراحی کانتر و قرار دادن سر بدون برخورد به بدنه کابینت‌های دیواری مهیا می‌سازد.
در بسیاری از مدل‌های کابینت پلکانی، رنگ هر طبقه نیز متفاوت است که در این صورت زیبایی کار دو چندان می‌شود. کابینت پله‌ای، تنها در سبک مدرن و سبک مینیمال به کار می‌رود و در سبک کلاسیک دیده نمی‌شود.

کابینت مدرن دو طبقه

کابینت مدرن دو طبقه

در این مدل طراحی، کابینت‌های دیواری یا هوایی، در دو طبقه با دو در مجزا طراحی می‌شوند. در مدل کابینت‌های دو طبقه، معمولا کابینت‌های بالایی بسیار کشیده و بلند هستند و ممکن است تا سقف امتداد داشته باشند و به جای این که از یک در برای کابینت‌ها استفاده شود، از دو در استفاده می‌شود تا هم دسترسی راحت‌تر باشد و هم فضای کابینت‌ها از یکدیگر مجزا باشند.
کابینت مدرن دو طبقه برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که کابینت‌های هوایی کشیده دارند و نصب درهای یک‌تکه از زیبایی فضای می‌کاهد. در طراحی مدل کابینت دو طبقه، می‌توان از نورپردازی برای زیباتر شدن کابینت‌های دیواری استفاده کرد. همچنین اگر از مدل کابینت دستگیره مخفی یا دستگیره نواری استفاده کنید، فضای هر طبقه به شکل زیباتری از یکدیگر مجزا می‌شود.
کابینت مدرن یکسره 

کابینت مدرن یکسره

اگر چه بسیاری از افراد به سبک مدرن علاقه خاصی دارند و حتی در پلان‌های بزرگ هم از این سبک استفاده می‌کنند، اما اگر آشپزخانه شما کوچک است، چاره‌ای جز استفاده از کابینت مدرن ندارید! خصوصا کابینت‌هایی که تا سقف امتداد دارند، بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک هستند. با نصب و تعبیه چند نمونه کابینت، که از زمین تا نزدیک سقف به شکل یکسره امتداد دارند، کاربری آشپزخانه‌ی کوچک‌تان چند برابر می‌شود. کابینت‌های یکسره می‌توانند کاندید مناسبی برای کابینت‌های سوپری نیز باشند.
چنانچه به مدل کابینت‌های یکسره تا سقف تمایلی ندارید، می‌توانید کابینت‌های دیواری را بلند و کشیده تا نزدیک به سقف امتداد دهید. در سبک مدرن، هیچ‌گونه محدودیتی برای ارتفاع کابینت‌ها وجود ندارد و طراحان تا هر جا که مشتری تمایل داشته باشد، می‌توانند کابینت‌ها را کشیده طراحی کنند. قسمت‌های بالایی کابینت‌های مدرن، بهترین مکان برای انبار کردن و سازماندهی وسایلی است که هر روزه به آن‌ها احتیاج نداریم و دیر به دیر به سراغ آن‌ها می‌رویم.
کابینت مدرن ویترین دار 

کابینت مدرن ویترین دار

کابینت ویترین دار، همانطور که از نامش پیداست، جنبه‌ی ویترینی و دکوراتیو دارد. درِ این مدل کابینت‌ها شیشه‌ای است تا ظروف و اشیاء درون کابینت دیده شود. در طراحی مدرن، غالبا درون کابینت ویترینی لامپ یا LED طراحی می‌شود تا فضای داخل کابینت روشن و زیبا باشد. شمع‌های زیبا، گلدان‌های کوچک یا ظروف تزئینی ساده و کاربردی، ظروف چوبی یا سفالی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان در کابینت‌ مدرن ویترین دار هستند.
کابینت مدرن شیشه‌ای 

کابینت مدرن شیشه‌ای

در این مدل، از کابینت‌های بلند و کشیده با درهای شیشه‌ای استفاده می‌شود. از کابینت شیشه‌ای تنها در بخش کوچکی از آشپزخانه می‌توان استفاده نمود و استفاده افراطی از آن توصیه نمی‌شود.
کابینت‌های شیشه‌ای معمولا برای گنجه‌های سوپری مناسب هستند و البته به عنوان بخش تزئینی و دکوراتیو هم کاربرد دارند. اگر به عنوان دکوری از آن‌ها استفاده می‌کنید، باید از شیشه‌های شفاف و اگر به عنوان کابینت سوپری کاربرد دارند، باید از شیشه‌های مات برای در آن‌ها استفاده نمود. کابینت‌های شیشه‌ای الزاما به شکل یک‌تکه طراحی نمی‌شوند و ممکن است هر قطعه به چند در شیشه‌ای تقسیم شود تا خطر شکستن شیشه‌ها کاهش یابد.
کابینت مدرن ترکیبی 

کابینت مدرن ترکیبی

در این مدل، سبک کابینت کاملا مدرن نیست و کمی به دیگر سبک‌ها گرایش دارد. اگر سبک مدرن را دوست دارید و در عین حال، تمایل دارید از سبک‌های دیگر هم در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه‌تان استفاده کنید، کابینت مدرن ترکیبی دست شما را باز می‌گذارد تا کمی انعطاف بیشتری به خرج دهید.
در این طراحی، می‌توانید به صورت محدود از المان‌هایی که در سبک‌های تلفیقی مانند نئوکلاسیک هستند، استفاده کنید. به عنوان مثال، صفحه کانتر یا سینک ظرفشویی را می‌توان از مدل‌های کمی تزئینی‌تر، مانند سنگ، استفاده نمود. البته باید توجه کنید که هنوز هم نباید از سبک مدرن فاصله بگیرید و با چیدمان خارج از سبک، دچار آشفتگی در فضای آشپزخانه شوید.
کابینت مدرن خطی 

کابینت مدرن خطی

در طراحی کابینت مدرن خطی، خطوط افقی بیشتر جلب توجه می‌کنند. از مدل کابینت خطی بیشتر در پلان‌هایی استفاده می‌شود فضای عمومی آشپزخانه کوچک و کشیده است و این راهکار می‌تواند فضای عمومی آشپزخانه بزرگتر و وسیع نشان دهد.
از دیگر کاربردهای این مدل طراحی، کاربردش در آشپزخانه‌های تک دیوار است که در واقع، پلان آشپزخانه بخشی از فضای نشیمن محسوب می‌شود. در چنین پلانی نیز کابینت‌ها به صورت خطی طراحی می‌شوند و خطوط افقی بیشتر دیده می‌شوند. کابینت مدرن خطی را با تعبیه یک کابینت جزیره می‌توان کاربردی‌تر و زیباتر نمود و فضای خصوصی بیشتری برایش تعریف کرد؛ البته به شرط آن که فضای کافی برای نصب جزیره وجود داشته باشد.
کابینت مدرن فانتزی 

کابینت مدرن فانتزی

در این مدل، طرح‌ها و رنگ‎های فانتزی و کمی پر انرژی‌تر نمود بیشتری دارد. بسیاری افراد به طرح‌ها و اشکال فانتزی علاقه بیشتری دارند و طراحی آشپزخانه به سبک مدرن، این اجازه را به شما می‌دهد تا از المان‌های عروسکی و فانتزی در آشپزخانه‌تان بیشتر استفاده کنید. استفاده از کابینت‌هایی به رنگ‌های سفید صدفی، صورتی پاستیلی، فسفری یا آبی پاستیلی، نوید بخش یک آشپزخانه با کابینت مدرن فانتزی هستند.
یکی دیگر از طراحی‌های جالب توجه در این مدل، استفاده از کابینت‌های یک‌دست سفید با المان‌های فانتزی، مانند دستگیره‌های فانتزی با رنگ‌های خاص است که در عین زیبایی، وجه‌ی سنگین و شکیل خود را نیز حفظ می‌کنند.
کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک

کابینت مدرن یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی است اگرچه محدودیتی در انتخاب این سبک در آشپزخانه‌های بزرگ هم نیست. کابینت مدرن به دلیل سادگی، برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است و باعث ایجاد فضایی منظم و مرتب می‌شود. بنابراین اگر پلان آشپزخانه‌تان کوچک است، کابینت مدرن بهترین و شاید تنها گزینه‌ی پیش رویتان خواهد بود.
استفاده از رنگ‌های روشن و متریالی که بازتاب نور بیشتری دارند، مانند کابینت هایگلاس مدرن، باعث می‌شود فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده شود. استفاده از پیشخان یک‌دست یا کابینت‌های بدون دستگیره و سراسری، از دیگر پیشنهادهای مناسب برای آشپزخانه کوچک است.
کابینت مدرن ویلا

کابینت مدرن ویلا

طرح و مدل کابینت‌هایی که در ویلاها تعبیه می‌شوند معمولا از مدل‌های مدیترانه‌ای یا جنگلی الهام گرفته می‌شوند. بسته به این که ویلای شما از چه نوعی است، می‌توان از طرح‌های مختلف کابینت مدرن ویلایی استفاده نمود. به عنوان مثال، اگر ویلایتان جنگلی است، استفاده از کابینت‌هایی که از چوب درختان جنگلی ساخته شده‌اند گزینه‌ی جذابی خواهد بود. اگر ویلایتان ساحلی است و طبیعتا میزان رطوبت در آن بالا است، بهتر است از کابینت‌هایی که از متریال ضد آب، مانند PVC استفاده کنید تا دوام و کارایی کابینت‌ها بالاتر باشد.
با توجه به این که در ویلاها معمولا افراد اسکان موقت دارند، نصب و تعبیه تعداد زیادی کابینت توجیه ندارد و می‌توان از تعداد کابینت‌های کمتری استفاده کرد و از فضای باقیمانده به نفع تعبیه یک جزیره زیبا یا یک میز ناهارخوری جذاب استفاده نمود.
کابینت  مدرن زیر گاز 

کابینت  مدرن زیر گاز

کابینت‌هایی که در قسمت زیر گاز رومیزی تعبیه می‌شوند، باید الزاما از متریال باکیفیت ساخته شده‌ باشند که در مواجه با حرارت اجاق گاز یا فر، دچار تغییر رنگ نشوند. این مساله، در مورد کابینت‌های رنگ روشن، مانند کابینت‌های سفید، الزام بیشتری دارد. کابینت‌های سفید ارزان قیمت بر اثر برخورد و مواجهه با حرارت ناشی از پخت و پز، به زردی گرایش پیدا می‌کنند و باعث می‌شوند زیبایی کل آشپزخانه تحت تاثیر قرار بگیرد.
در طراحی کابینت مدرن زیر گاز، نصب دو یا سه کشوی بزرگ، می‌تواند باعث زیبایی و کارایی بالایی شود و بتوانید بخش زیادی از ادویه‌جات و لوازم مخصوص آشپزی را در زیر آن تعبیه کنید. در سبک مدرن، نیازی نیست که هود را درون کاور بپوشانید و نصب یک هود زیبا، می‌تواند بخشی از دکوراسیون آشپزخانه‌تان باشد.
کابینت مدرن با هود مخفی

کابینت مدرن با هود مخفی

در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک هود آشپزخانه و سایر تجهیزات مدرن، باید درون کاور پنهان شوند تا در دیدرس فضای اصلی آشپزخانه نباشند. اما در آشپزخانه‌های مدرن، این الزام وجود ندارد و هود آشپزخانه می‌تواند بخشی از دکور آشپزخانه به حساب آید. با این وجود اگر ترجیح می‌دهید هود آشپزخانه‌تان در دیدرس نباشد، می‌توانید هود را درون کاوری از جنس بدنه‌ی کابینت پنهان سازید.
کابینت مدرن با هود مخفی، باعث می‌شود آشپزخانه شما شیک‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد و فضای آشپزخانه خلوت و ساده باشد. البته، این مدل طراحی بیشتر در سبک مینیمال به کار می‌رود که در آن سادگی مهم‌ترین اصل است.

کابینت مدرن مطبخ

اگر آشپزخانه‌تان دارای مطبخ است، کابینت مدرن بهترین گزینه برای آن خواهد بود. حتی اگر سبک‌ کابینت‌های آشپزخانه اصلی کلاسیک باشد، می‌توانید از کابینت مدرن برای مطبخ یا آشپزخانه مخفی استفاده کنید. با این شیوه‌ی طراحی چیدمانی حرفه‌ای‌تر و کاربردی‌ در اختیارتان است که به شما اجازه می‌دهد وسایل و لوازم را به چینش بهتری سازماندهی کنید.
در مطبخ می‌توانید کابینت‌های مدرن سوپری یا کابینت‌های مدرن یکسره تا سقف نیز تعبیه کنید تا فضای بیشتری را برایتان مهیا سازد. همچنین الزامی نیست که رنگ یا فرم کابینت‌های مطبخ با کابینت‌های آشپزخانه اصلی یکسان باشد.
کابینت مدرن بدون دستگیره 

کابینت مدرن بدون دستگیره

کابینت‌های بدون دستگیره، یکی از زیباترین مدل‌های کابینت مدرن است که اتفاقا بسیار هم پرطرفدار هستند. این مدل کابینت‌ها هم می‌توانند بدون دستگیره باشند، که به وسیله‌ی مگنت باز و بسته می‌شود، یا دارای دستگیره مخفی باشند. کابینت‌های مگنت‌دار به وسیله‌ی آهنربا باز و بسته می‌شوند و بر خلاف تصور رایج، استفاده از آن‌ها بسیار ساده و راحت است و تنها با یک فشار ساده باز یا بسته می‌شوند.
کابینت مدرن بدون دستگیره، خصوصا در رنگ‌های خنثی و روشن، بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی است زیرا به فضا گسترش بیشتری می‌بخشد و باعث می‌شود فضا بزرگتر دیده شود.
کابینت مدرن با دستگیره مخفی 

کابینت مدرن با دستگیره مخفی

این مدل از کابینت‌های مدرن دارای دستگیره هستند اما دستگیره‌های آن‌ها قابل مشاهده نیست. کابینت مدرن با دستگیره مخفی دارای نوعی شکاف و درز بر روی در کابینت است که به وسیله‌ی آن می‌توان در کابینت‌ها یا کشوها را باز یا بسته کرد. درز یا همان دستگیره مخفی، هم به صورت افقی و خطی و هم به صورت عمودی تعبیه می‌شود و حتی در صورت تمایل، ممکن است کاملا مخفی و خارج از دیدرس باشد.
کابینت مدرن منحنی 

کابینت مدرن منحنی

کابینت منحنی یا کابینت هلال، نوعی طراحی از کابینت مدرن است که در آن بدنه و در کابینت‌ها قوس‌دار و به شکل منحنی یا هلال طراحی می‌شود. برای ساخت کابینت هلال، از ام دی اف خام استفاده می‌شود. ام دی اف متریالی انعطاف‌پذیر است و در هنگام ساخت آن با استفاده از دستگاه‌های خاص، می‌توان ورق ام دی اف را به صورت سفارشی به شکل هلال و منحنی تولید کرد. کابینت هلال در سبک مدرن، قدرت تطبیق بالایی در پلان‌های کوچک دارد و می‌تواند نواقص آشپزخانه را به بهترین نحو بپوشاند.
کابینت مدرن با جزیره 

کابینت مدرن با جزیره

نصب و تعبیه جزیره، بیش از آن که به سبک کابینت مربوط باشد، به متراژ آشپزخانه بستگی دارد. اگر متراژ آشپزخانه‌تان به نحوی است که بتوان کابینت جزیره در آن تعبیه نمود، نوید این مژده را به شما می‌دهیم که آشپزخانه‌ای جذاب و کاربردی خواهید داشت.
در سبک مدرن، کابینت جزیره ممکن است همرنگ با کابینت‌های اصلی یا در رنگ مخالف آن‌ها انتخاب شود. به دلیل این که جزیره در مرکز توجه قرار دارد، رنگ و طرح آن، جلوه بیشتری دارد. انتخاب رنگ‌های مخالف کابینت‌های زمینی و دیواری می‌تواند ایده‌ی جذابی برای کابینت‌های مدرن باشد. جزیره در کابینت مدرن می‌تواند کاربردهای مختلفی از جمله، لگن ظرفشویی، اجاق گاز، کانتر اضافه، میز ناهار خوری یا مدلی تلفیقی داشته باشد. جزیره‌های مدرن مانند خود کابینت‌ها، ساده و به دور از وجوه تزئینی طراحی می‌شوند.

کابینت مدرن ویلایی

در پلان‌های ویلایی معمولا یک سمت دیوار به پنجره و دسترسی به فضای باز اختصاص دارد و به همین دلیل شیوه‌ی طراحی کابینت در این آشپزخانه‌ها کمی متفاوت است. نورگیر در آشپزخانه‌های ویلایی، به دلیل وجود پنجره‌ی یکسره و بزرگ بسیار است و دست ما باز است تا از رنگ‌های تیره هم استفاده کنیم.
کابینت‌های مدرن بدون دستگیره با طراحی پلکانی از جدیدترین و مدرن‌ترین طراحی‌ها برای آشپزخانه‌های ویلایی هستند؛ خصوصا آن که در رنگ‌های تیره و مات یا طرح چوب طراحی شده باشند.
کابینت مدرن خارجی 

کابینت مدرن خارجی

متریالی که با آن کابینت ساخته می‌شود ممکن است ایرانی یا خارجی باشد. معمولا متریال خارجی از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار هستند. کابینت‌های خارجی نسبت به نمونه‌های داخلی اختلاف قیمت بالاتری دارند و اکثرا در رنگ‌های خنثی و لایت دیده می‌شوند.
ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از ورق‌های داخلی که در ساخت کابینت مدرن به کار می‌روند از نمونه‌های خارجی چیزی کم ندارند و در عین حالی که قیمت مناسبی دارند، بسیار باکیفیت و بادوام نیز هستند. کابینت انزو، یا کابینت هایگلاس خارجی را می‌توان از پرطرفدارترین نمونه‌های کابینت مدرن خارجی دانست.

کابینت مدرن اروپایی

در چیدمان سبک اروپایی، استفاده از رنگ‌های خنثی، لایت و روشن بسیار متداول است. بنابراین اگر ترجیح می‌دهید از سبک کابینت مدرن اروپایی برای آشپزخانه‌تان استفاده کنید بهتر است این المان‌ها را در طراحی آشپزخانه به کار برید. استفاده از رنگ‌های پاستیلی، یکی دیگر از انتخاب‌های شما در آشپزخانه‌های اروپایی است.
اگر به خوردن قهوه علاقه دارید، می‌توانید با تعبیه یک کافی‌بار مینیمال و ساده به آشپزخانه‌های مدرن خود جلوه‌ی اروپایی بیشتری ببخشید. استفاده از نورهای مخفی یکی دیگر از المان‌هایی است که در سبک کابینت اروپایی بیشتر دیده می‌شود و مورد توجه طراحان این سبک می‌باشد.
کابینت مدرن ایتالیایی

کابینت مدرن ایتالیایی

کشور ایتالیا یا همان رم باستان یکی از پیشگامان عرصه‌ی مد و تکنولوژی است و پر بیراه نیست که کابینت ایتالیایی یکی از پرطرفدارترین مدل‌های امروزی کابینت آشپزخانه باشد. سبک کابینت مدرن ایتالیایی معمولا در فضاهای دلباز و بزرگ کاربرد دارد و به همین دلیل، ارتفاع کابینت‌ها نسبت به دیگر کابینت‌های مدرن کمتر در نظر گرفته می‌شود.
متریالی که در کابینت مدرن ایتالیایی کاربرد دارند، از استحکام بالایی برخوردار بوده و عموما از رنگ‌های شاد و روشن برای این سبک استفاده می‌شود. در پروسه ساخت کابینت ایتالیایی سعی می‌شود از برش‌های کمتری استفاده شود، بنابراین وجود کابینت‌های یکپارچه و متصل بهم، از دیگر شاخصه‌های این مدل از کابینت‌ها به حساب می‌آید.
کابینت مدرن ترک 

کابینت مدرن ترک

کشور ترکیه به دلیل مشابهت‌های تاریخی که با کشور ما دارد، از نظر سبک و سلیقه بسیار مورد توجه سلایق ایرانی قرار دارد. بسیاری از طراحان داخلی، با الهام گرفتن از مدل کابینت‌های ترکیه‌ای اقدام به طراحی و ساخت چنین کابینت‌هایی نموده‌اند که اتفاقا نزد خانواده‌های ایرانی بسیار پرطرفدار و محبوب نیز هست.
تعبیه کابینت‌های بلند و کشیده از مهم‌ترین المان‌های کابینت مدرن ترکیه‌ای است. همچنین در طراحی آشپزخانه سعی می‌شود از نور طبیعی آفتاب بیشترین بهره گرفته شود. حضور گل و گیاه  طبیعی یکی دیگر از المان‌هایی است که در آشپزخانه‌های ترکی به چشم می‌آید. استفاده از رنگ‌هایی مانند خاکستری و آبی پاستیلی، یکی دیگر از نمادهایی است که در کابینت مدرن ترکیه‌ای دیده می‌شود.
مردم این کشور به تعبیه فضایی برای معاشرت و گفت‌وگو اهمیت بسیاری می‌دهند و همواره سعی دارند در کوچکترین پلان‌ها نیز چنین فضایی را اختصاص دهند. بنابراین اگر به سبک کابینت ترکیه‌ای علاقمند هستید سعی کنید این شاخصه‌ها را در آشپزخانه‌ی خود اعمال کنید.

کابینت مدرن شرکتی

کابینت‌های سبک مدرن تنها در آشپزخانه‌های منزل کاربرد ندارند، بلکه حضور پررنگ آن‌ها را در آشپزخانه‌های صنعتی و شرکتی نیز می‌توان مشاهده کرد. به دلیل این که در فضاهای تجاری، کمتر به جنبه‌ی دکوراتیو توجه می‌شود، حضور کابینت‌های سبک کلاسیک توجیهی ندارد و غالب چنین کابینت‌هایی به سبک مدرن طراحی می‌شود تا هم کارایی بیشتری داشته باشد و هم باعث شلوغی فضا نشود.
پیشنهاد می‌دهیم برای کابینت‌های شرکتی و تجاری از مدل‌های مینیمال و ساده‌تر، مانند کابینت‌های بدون دستگیره، استفاده کنید؛ همچنین استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن بیشتر توصیه می‌شود. در طراحی کابینت مدرن شرکتی نیاز به تعبیه پیشخان‌های بزرگ نیست و این کابینت‌ها بسته به نیاز مشتری کاملا اختصاصی طراحی می‌شوند. در طراحی چنین کابینت‌هایی ممکن است بسیاری از ملزوماتی که در آشپزخانه‌های خانگی وجود دارد، مانند لگن بزرگ ظرفشویی یا تعبیه هود، صورت نگیرد، چون ضرورتی هم برای اجرای این تجهیزات نیست.

کابینت مدرن اتاق خواب

شاید برایتان تعجب آور باشد اگر بگوییم در اتاق خواب نیز ممکن است کابینت تعبیه شود. کابینت به معنای گنجه یا قفسه‌ای برای نگهداری لوازم و وسایل است و پر بیراه نیست که در اتاق خواب‌های سبک مدرن هم بتوان از کابینت‌های مدرن و ساده، که در واقع نوعی کمد دیواری هستند، استفاده نمود. اگر اتاق خوابتان کوچک است یا فاقد میز توالت یا همان میز آرایشی است، می‌توانید از قفسه‌ها و کابینت‌های مختص اتاق خواب، که فضای داخلی شبیه کشو و قفسه دارند، استفاده کنید. این مدل طراحی در اتاق تعویض لباس هم دیده می‌شود.
کابینت مدرن روشویی 

کابینت مدرن روشویی

در قسمت روشویی سرویس بهداشتی وجود کابینت روشویی بسیار ضروری است. هم کابینت‌های زمینی، که در واقع لگن روشویی بر روی آن نصب می‌شود و هم کابینت‌های دیواری، که می‌تواند محل نصب آینه باشد، فضای کاربردی و مفید را در اختیارتان قرار خواهند داد. این کابینت‌ها باید از متریال ضد آب تشکیل شده باشند و چنانچه دارای قفسه‌ها و طبقه‌بندی‌های مختلف باشند، فضای کاربردی‌تری را مهیا می‌سازند.
کابینت مدرن روشویی، در رنگ‌های مختلفی دیده می‌شود اما پر مصرف‌ترین رنگ این کابینت‌ها، سفید و از متریال PVC است. این مدل، فاقد طراحی‌ تزئینی است و با استفاده از نورهای زیبا و مخفی، می‌توان جلوه‌ای زیبا، مدرن و مد روز به آن بخشید.
کابینت مدرن سرویس بهداشتی 

کابینت مدرن سرویس بهداشتی

امروزه استفاده از کابینت‌های حمامی یا کابینت‌هایی که در سرویس بهداشتی تعبیه می‌شوند، بسیار ضروری است. این کابینت‌ها فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید لوازم بهداشتی و مورد نیازتان را در این کابینت‌ها تعبیه کنید. این مدل کابینت‎ها هم در سرویس بهداشتی‌های سبک مدرن و هم سبک کلاسیک کاربرد دارند و تنها مدل و طراحی ظاهری‌شان است که با یکدیگر فرق دارند. در دکوراسیون سبک مدرن، لازم از طرح‌های کابینت مدرن سرویس بهداشتی استفاده کنید.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که کابینت انتخابی، حتما باید ضد آب باشد تا آسیب نبیند. در این گونه فضاها، معمولا از کابینت PVC استفاده می‌شود که متریالی صد در صد ضد آب است.
بهترین رنگ برای کابینت مدرن 

بهترین رنگ برای کابینت مدرن

کابینت مدرن مدلی است که در آن تنوع رنگ بسیار دیده می‌شود. این کابینت تقریبا در هر رنگی دیده می‌شود و برخلاف کابینت‌های کلاسیک که تنها در رنگ‌های محدودی ساخته می‌شوند، کابینت مدرن از نظر تعداد رنگ، بیشترین تنوع را دارد. فرقی نمی‌کند طرفدار چه رنگی باشید؛ هر رنگی به شرط سادگی مدل در سبک مدرن جای می‌گیرد. رنگ‌های تیره مانند دودی یا مشکی، رنگ‌های براق مانند صدفی یا استیل، رنگ‌های روشن مانند سفید و کرم، رنگ‌های پاستیلی مانند صورتی و تیفانی، رنگ‌های پر انرژی مانند قرمز، بنفش و صورتی، همه و همه گروه کابینت‌های مدرن جای می‌گیرند.
کابینت مدرن دو رنگ

کابینت مدرن دو رنگ

در سبک مدرن، معمولا کابینت‌های دو رنگ، بیشتر به چشم می‌آیند. با توجه به این که سبک مدرن، سبکی بسیار ساده و خلوت است، دو رنگ کردن کابینت‌ها باعث زیبایی بیشتر و ایجاد تنوع در آشپزخانه می‌شود.
یکی از دلایلی که استفاده از کابینت مدرن دو رنگ را توجیه می‌کند، محدود بودن فضای آشپزخانه است؛ در بسیاری از پلان‌های آشپزخانه، ما فضای کافی برای تعبیه کابینت‌های رنگ تیره نداریم یا نورگیری فضا به نحوی است که نمی‌توان از رنگ‌های تیره برای کابینت‌ها استفاده نمود. در چنین آشپزخانه‌هایی، کابینت مدرن دو رنگ بهترین گزینه است. با نصب و تعبیه کابینت‌های سفید یا رنگ روشن در ردیف کابینت‌های هوایی و تعبیه کابینت‌های تیره در ردیف زمینی، هم فضا انبساط بصری پیدا می‌کند و هم رنگ تیره دلخواه مشتری، در دکوراسیون به کار می‌رود.
انتخاب کابینت جزیره تیره، یکی دیگر از راهکارهایی است که هم از نظر زیبایی شاخص و چشم‌نواز است و هم باعث می‌شود رنگ‌های تیره نیز در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک جایی داشته باشند.

کابینت مدرن سفید

 

کابینت مدرن سفید مشکی

همانطور که اشاره کردیم، سفید پرکاربردترین رنگ کابینت مدرن است؛ به همین دلیل بسیاری افراد که ترجیح می‌دهند آشپزخانه‌ای هیجان انگیز‌تر و شاداب‌تر داشته باشند، از رنگ مشکی در کنار سفید استفاده می‌نمایند. ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی همیشه در طول تاریخ پرطرفدار بودند و در هر دکوراسیونی زیبا هستند.
اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است و ترجیح می‌دهید از کابینت سفید و مشکی استفاده کنید، برای رفع مشکل ازدیاد نور، می‌توانید کابینت‌های دیواری را سفید تعبیه کنید، که بازتاب نور بیشتری داشته باشد و کابینت‌های زمینی یا حتی قسمت جزیره را به رنگ مشکی انتخاب کنید.

کابینت مدرن سفید طلایی

به راستی چه چیزی همانند کابینت‌های درخشنده و پاکیزه در کنار باریکه‌های جذاب طلایی رنگ می‌تواند جذاب و منحصر بفرد باشد؟ استفاده از رنگ طلایی به صورت محدود در کنار کابینت‌های سفید رنگ، جلوه‌ای شیک و لاکچری به آشپزخانه مدرن شما می‌بخشد.
دستگیره‌های طلایی رنگ در کنار شیرآلات طلایی به همراه سایر المان‌های ظریف طلایی در آشپزخانه، از بهترین ایده‌ها برای داشتن یک آشپزخانه زیبای مدرن است.

کابینت مدرن سفید قهوه‌ای

از سایر ترکیب رنگ‌هایی که در کنار کابینت مدرن سفید خوش می‌نشینند، رنگ قهوه‌ای است. چنین ترکیبی باعث می‌شود فضای آشپزخانه مدرن، شیک و در عین حال گرم و صمیمی به نظر برسد. در این ترکیب، می‌توانید کل کابینت‌ها را سفید انتخاب کنید و صفحه‌ی روکابینتی یا بخشی از شلف‌های آشپزخانه را به رنگ قهوه‌ای انتخاب کنید. انتخاب کابینت‌های دیواری سفید در کنار کابینت‌های قهوه‌ای سوخته به عنوان کابینت زمینی نیز یک ایده‌ی جذاب برای آشپزخانه‌های مدرن است.
کابینت مدرن سفید و رنگ چوب

کابینت مدرن سفید و رنگ چوب

قهوه‌ای در ذات خود زیبایی دارد اما بخش اعظم زیبایی آن، به دلیل شباهتی است که به رنگ چوب دارد. کابینت مدرن سفید و رنگ چوب یکی از بهترین ایده‌ها را برای آشپزخانه شیک شما فراهم می‌آورد. رگه‌های گره مانندی که در بافت چوب طبیعی است، در کنار رنگ سفید، می‌تواند هر آشپزخانه‌ای را زیبا سازد.
کابینت‌های چوبی و رنگ چوب و ترکیب آن‌ها در کنار سفید، باعث می‌شوند فضای آشپزخانه گرم و گیرا به نظر برسد. همچنین دست شما باز است تا از اکسسوری‌های مختلف چوبی برای زیبایی بیشتر این آشپزخانه استفاده کنید.

کابینت مدرن سفید و خاکستری

خاکستری نوعی رنگ خنثی است که از طوسی بسیار روشن مایل به سفید تا دودی در گستره‌ی آن جای دارد. از خاصیت رنگ‌های خنثی قابلیت تطبیق آن‌ها با رنگ‌های سرد و گرم است و به همین دلیل دست ما باز است تا انتخاب‌های متعدد تری داشته باشیم. اگر به وجود کنتراست در بین کابینت‌ها علاقمند هستند و در عین حال، نمی‌خواهید از یک رنگ تیره استفاده کنید، ترکیب کابینت مدرن سفید و خاکستری می‌تواند زیبایی آشپزخانه‌تان را دو چندان سازد و همان تقابل تیرگی و روشنایی را در عین حالی که ترکیبی روشن و بازتابنده‌ی نور است، پدید آورد.

کابینت مدرن سفید نقره‌ای

نقره‌ای، رنگی گرم، گیرا و با انرژی است که باعث می‌شود فضای آشپزخانه لوکس و شیک به نظر برسد. نقره‌ای بیش از هر رنگ دیگری، مدرنیته را به بیننده القا می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این سبک پیشتاز باشید، المان‌های نقره‌ای را در کنار کابینت سفید رنگ فراموش نکنید.
پیشتر اشاره کردیم که کابینت استیل، یکی از بادوام‌ترین مدل‌های کابینت مدرن است که استفاده محدود از آن در آشپزخانه‌های خانگی باعث زیبایی بیشتر می‌شود. اگر چنین ترکیبی را دوست می‌دارید، حضور چند کابینت استیل زیبا در کنار کابینت‌های سفید رنگ، می‌تواند زیبایی خاصی را در آشپزخانه‌تان بیافریند که شاید در کمتر آشپزخانه‌ای شاهد آن هستید.
کابینت مدرن سفید نسکافه‌ای 

کابینت مدرن سفید نسکافه‌ای

نسکافه‌ای یکی از رنگ‌های خانواده قهوه‌ای است که تم گرم‌تر و گیراتری دارد. کابینت سفید قهوه‌ای، خصوصا قهوه‌ای تیره و سوخته، تا حدودی آشپزخانه شما رسمی نشان می‌دهد اما کابینت مدرن سفید نسکافه‌ای بر صمیمیت و خودمانی بودن فضا می‌افزاید. نسکافه‌ای رنگی پر طرفدار است و در کنار کابینت مدرن سفید، بسیار خوش می‌نشیند. این ترکیب با استفاده از متریال های گلاس بسیار زیبا است و فضای درخشنده و جذابی را پدید می‌آورد.

کابینت مدرن طوسی

طوسی رنگی جذاب و بازتابنده نور است که به دلیل این که خنثی است، برای هر فضایی مناسب است. با توجه به اینکه این روزها گرایش دکوراسیونرها و سلایق مختلف به استفاده از رنگ‌های خنثی بیشتر متمایل گشته، رنگ طوسی بسیار پر طرفدار شده است. این رنگ هم در کابینت مدرن و هم کابینت کلاسیک دیده می‌شود و ترکیب آن با رنگ‌های دیگر می‌تواند جذاب و منحصربفرد باشد.
کابینت مدرن طوسی روشن 

کابینت مدرن طوسی روشن

اگر به رنگ سفید چندان متمایل نیستید و در عین حال تصمیم دارید از فواید آن بهره بگیرید، کابینت مدرن طوسی روشن بهترین گزینه خواهد بود. طوسی روشن، همانند سفید نور را بازتاب می‌دهد و قدرت انطباق بالایی با همه‌ی رنگ‌ها دارد. از این رنگ حتی در پلان‌های کوچک و آشپزخانه‌های نقلی نیز می‌توان استفاده نمود و اگر دوست ندارید آشپزخانه شما با کابینت‌های سفید یکدست تکراری به نظر برسد، پیشنهاد می‌دهیم از کابینت مدرن طوسی روشن استفاده کنید.
کابینت مدرن سفید توسی

کابینت مدرن سفید توسی

این ترکیب، دارای شبیه‌ترین رنگ‌ها به یکدیگرند  که در عین حال، کنتراست و اختلاف نیز با یکدیگر دارند. به دلیل این که هر دو رنگ، روشن، خنثی و بازتابنده هستند، برای هر آشپزخانه‌ای مناسب می‌باشند. کابینت مدرن سفید توسی یک انتخاب جذاب برای خانواده‌های ایرانی است که به نور و روشنایی علاقه دارند و ترجیح می‌دهند آشپزخانه‌ای ملایم، شیک و منطبق بر مد روز داشته باشند.

کابینت مدرن مشکی طوسی

این رنگ مختص افرادی با سلیقه‌ی خاص است زیرا اگرچه طوسی،  رنگی با تم روشن است، اما ترکیب آن با سیاه، باعث می‌شود تیره‌ به نظر برسد. ترکیب رنگ کابینت مدرن مشکی طوسی، خصوصا با متریال براقی چون هایگلاس، جلوه‌ی نورانی زیبایی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود آشپزخانه بیش از هر رنگ دیگری به سمت و سوی مدرنیته سوق داده شود. بهتر است از ترکیب رنگی کابینت مشکی طوسی در پلان‌های متوسط و بزرگ و در آشپزخانه‌های نورگیر استفاده کنید.

کابینت مدرن طوسی و رنگ چوب

یک ترکیب رنگ خاص و دلربا برای کسانی که سلیقه‌ای خاص دارند! کابینت‌های چوبی یا رنگ چوب، به راستی جذابیت بصری زیادی دارند و در کنار هر رنگی که قرار گیرند، باعث زیبایی بیشتر فضا می‌شوند. کابینت مدرن طوسی و رنگ چوب در پلان‌های متوسط و بزرگ قابل اجرا هستند و در کنار یک جزیره‌ی چوبی زیبایی بیشتری هم پیدا می‌کنند.

کابینت مدرن طوسی قهوه‌ای

این ترکیب، یکی از زیباترین و مدرن‌ترین مدل‌ها برای کابینت‌های ام دی اف در سال‌های گذشته بوده است که هنوز هم زیبایی آن جلوه‌ی خاصی به فضای آشپزخانه‌های مدرن و شیک امروزی می‌بخشد. اگر پلان آشپزخانه‌تان نورگیر کمی دارد، پیشنهاد می‌شود از رنگ طوسی روشن‌ در کنار قهوه‌ای استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید از کابینت‌های طوسی در قسمت زمینی و دیواری و از جزیره قهوه‌ای رنگ به عنوان رنگ دوم استفاده کنید.

کابینت مدرن رنگ چوب

یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها برای کابینت مدرن، کابینت رنگ چوب است. به دلیل پرطرفدار بودن این رنگ، اکثر ورق‌هایی که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارند، در نمونه‌های رنگ چوب نیز تولید می‌شوند. ورق هایگلاس، ورق ام دی اف، ورق ملامینه، ام دی اف فرمالدئید و … از زیباترین کابینت‌های مدرن رنگ چوب هستند که با قیمتی اقتصادی می‌توانند یک آشپزخانه شیک را برایتان به ارمغان آورند.
کابینت مدرن گردویی 

کابینت مدرن گردویی

گردویی رنگی شیک و لطیف است که با تم گرمی که دارد، یک آشپزخانه زیبا و منحصربفرد را به وجود می‌آورد. رنگ گردویی ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، کرم و خاکستری است که باعث خلق یک آشپزخانه گیرا و جذاب می‌شود. رنگ گردویی در ترکیب با رنگ‌های مشکی و سفید، زیبایی خود را به بهترین نحو نشان می‌دهد و یکی از رنگ‌های ترند کابینت مدرن در سال‌های اخیر بوده است.

کابینت مدرن کرم قهوه‌ای

از پرتکرارترین ترکیب رنگ‌ها در آشپزخانه‌های ایرانی، ترکیب کرم قهوه‌ای است. این ترکیب نه تنها در آشپزخانه بلکه در اتاق نشیمن و پذیرایی نیز بی‌نظیر است و رد پای آن در دکوراسیون اکثر خانه‌ها می‌توان مشاهده کرد. کابینت مدرن کرم قهوه‌ای گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌هایی است که ترجیح می‌دهند کابینت‌هایی مدرن با تم کمی ملایم‌ و سنتی داشته باشند. ترکیب رنگ کابینت‌های کرم قهوه‌ای، برای هر خانواده‌ای و در هر سن و سالی قابل اجرا است.

کابینت مدرن قرمز

قرمز از جمله رنگ‌های پر انرژی و جذاب است که حضور آن در آشپزخانه می‌تواند بسیار فرح‌زا و انرژی بخش باشد. برای داشتن کابینت مدرن قرمز، نیاز نیست همه‌ی کابینت‌ها را قرمز کنید بلکه حضور بخشی از کابینت‌ها به رنگ قرمز می‌تواند به خلق یک آشپزخانه پر انرژی و به دور از زوال تکرار کمک کند.
انتخاب کابینت‌های دیواری سفید در کنار جزیره قرمز، یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن کابینت‌های مدرن قرمز رنگ است. البته باید متذکر شویم که رنگ قرمز در کنار رنگ مشکی نیز زیبایی بی‌مثل و مانندی دارد؛ در صورتی که فضای آشپزخانه‌تان بزرگ و پر نور است می‌توانید از ترکیب کابینت قرمز و مشکی نیز استفاده کنید.
کابینت مدرن آشپزخانه

قیمت کابینت مدرن

کابینت آشپزخانه، جزئی مهم و حیاتی در خانه و آشپزخانه محسوب می‌شود و به موازات مواد به کار رفته و  نقشی که در ایجاد نظم ایفا می‌کند، قیمت تمام شده‌ی آن نسبتا بالا است. معمولا کابینت‌های سبک مدرن، ارزان‌قیمت‌تر از سایر مدل‌ها محاسبه می‌شوند؛ البته این موضوع، به متریال انتخابی هم بستگی دارد. عواملی که در قیمت کابینت مدرن موثر هستند عبارتند از:

  •  متریال بکار رفته در کابینت مدرن

اینکه کابینت آشپزخانه از چه متریالی تشکیل شده باشد، عامل موثری است که بر قیمت کابینت موثر است. به عنوان مثال، کابینت‌های ام دی اف، هایگلاس و ممبران جزو کابینت‌های با قیمت متوسط و اقتصادی دسته بندی می‌شوند و کابینت‌های انزو، پلی‌گلس، کابینت‌های رنگ، استیل، روکش چوب، چوب طبیعی، و … در گروه کابینت‌های گرانقیمت دسته‌بندی می‌شوند.

  •   سایز و ابعاد کابینت مدرن

معمولا قیمت کابینت را با هر متر از طول کابینت می‌سنجند؛ بنابراین هر چه سایز کابینت و ابعاد آشپزخانه بیشتر باشد، ‌به کابینت‌های بیشتری نیاز است که در نتیجه قیمت کل کابینت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

  •   تجهیزات استفاده شده در کابینت مدرن

یراق‌آلات و تجهیزاتی که در کابینت به کار می‌رود، قیمت کابینت مدرن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، وجود آرام‌بند یا دستگیره‌های کابینت یا کیفیت تجهیزاتی مانند سینک ظرف‌شویی و شیرآلات، در قیمت تمام شده‌ی کابینت موثر هستند.

  •  اسکلت کابینت مدرن

به غیر از بدنه و درهای کابینت، اسکلت یا یونیت کابینت نیز در قیمت آن موثر است؛ به عنوان نمونه، اگر از یونیت پی‌وی‌سی که متریالی مقاوم و ضدآب است استفاده کنید، قیمت کابینت را افزایش داده‌اید.

  • مدل کابینت

کابینت مدرن اگر چه مدلی ساده است، اما در دل سادگی، مدل‌های مختلفی دارد. هر چه مدل انتخابی دشوارتر باشد، باعث می‌شود که سازنده زحمت بیشتری برای ساخت و نصب کابینت متحمل شود که در این صورت، قیمت کل کابینت افزایش خواهد یافت.

  •  ترند بودن مدل کابینت

واضح است که هر چه مدل انتخابی شما به روز‌تر و جدیدتر باشد، قیمت کابینت مدرن افزایش خواهد یافت. مثلا گاهی متریال مات و گاهی متریال براق مد و ترند سال است، که طبیعتا این مساله در قیمت کابینت موثر خواهد بود.
کابینت آشپزخانه مدرن

نگهداری از کابینت مدرن

کابینت آشپزخانه شما نسبت به دیگر تجهیزات موجود در منزل، پر استفاده‌تر است و در معرض فرسودگی و صدمه ناشی از پخت و پز و آشپزی قرار دارد. با نگهداری درست و اصولی، می‌توان عمر هر کابینتی را افزایش داد و حتی به شکل مادام‌العمر از آن استفاده نمود. با بهره‌گیری از این ترفندهای کوچک، کاری کنید تا آشپزخانه‌تان برای سال‌های سال ماندگاری و زیبایی خود را حفظ کند!

  • درهای و کشوهای کابینت‌های مدرن را آرام و با ملایمت باز و بسته کنید.

کشوها و در کابینت‌های امروزی، با سیستم‌های باز و بسته شونده‌ی روان طراحی و ساخته شده‌اند؛ لذا برای جلوگیری از ایجاد گرفتگی و خسارت در لولاها، هنگام استفاده از آن‌ها تا حد امکان ملایمت به خرج دهید. اگر کشوها را با فشاری بیشتر از حد معمول محکم بیرون کشیده، و یا درهای کابینت را به سرعت باز و بسته کنید، طی گذر زمان احتمال فرسودگی در بخش لولاها  افزایش پیدا خواهد کرد. خصوصا این نکته برای کابینت‌های مدرن با متریال ام دی اف و هایگلاس بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا بافت مرکزی این نمونه‌ها بر اثر استفاده نادرست، دچار خوردگی در اطراف پیچ‌ها می‌شود.

  • کابینت‌ها و کل آشپزخانه را تمیز نگه دارید.

در راستای حفظ تازگیِ ساختار آشپزخانه، نظافتِ مرتب و دوره‌ای را در دستور کارتان قرار دهید. با گذر زمان، آلودگی و گرد و خاک میان دَرزها و همچنین گوشه‌های بدنه‌ی کابینت می‌نشینند که می‌تواند در آینده مشکلات نظافتیِ متعددی را پدید ‌آورند.
به کابینت‌هایی که محل فراهم‌سازی غذا هستند، بیشتر توجه کنید چون ممکن است با مواد غذایی رنگی و یا ادویه‌ها رنگ بگیرند؛ خصوصا این نکته را برای کابینت‌های رنگ روشن و در صدر آن‌ها سفید، رعایت کنید. کابینت‌های اطراف گاز، یکی دیگر از قسمت‌هایی است که به تمیزکاری بیشتری نیاز دارد. پیشنهاد می‌دهیم به طور هفتگی با مقداری ماده تمیز کننده سبک و یک دستمال نرم، کابینت‌های اطراف گاز را چربی‌زدایی کنید.

  • از قرار دادن ظروف خیس در قفسه کابینت اجتناب کنید.

کابینت‌ آشپزخانه و اسکلت‌بند‌ی‌ آن غالباً با استفاده از اِم دی اِف و یا تخته‌های «چند لا» ساخته می‌شوند. قرار دادن ظروف یا لوازم خیس و مرطوب، سبب ایجاد قارچ و کپک در سطح کابینت‌ها خواهد شد. این امر می‌تواند موجب ضعیف شدن اسکلت کابینت‌ها و در نتیجه، کاهش عمر آن‌ها شود. قبل از قرار دادن ظروف و یا هر شی دیگری داخل کابینت‌ها و کشوها، از خشک بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

  • از انباشت لوازم سنگین بیش از حد مجاز اجتناب کنید.

انباشتن بیش از حد اشیاء و ظروف در کابینت‌ها باعث آسیب رسیدن و شکم انداختن بدنه‌ی داخلی کابینت می‌شود. سعی کنید ظروف و لوازم سنگین را با فاصله و تنها در کابینت‌های زمینی قرار دهید. هر مدل و صفحه‌ کابینتی، بسته به استقامتش، مقدار معینی از وزن را تحمل می‌کند و در صورتی که بار تکمیل شده به آن از حد تحمل صفحه فراتر باشد، به مرور زمان ضعیف و خم خواهد شد.

راهنمای خرید کابینت مدرن

  • کابینت مدرن سبکی بسیار زیبا و شیک بوده که معمولا با سلایق مختلف هم‌خوانی دارد. این سبک به ویژه برای خانه‌هایی که قصد اجاره دادن آن‌ها را دارید، بسیار مناسب است؛ زیرا مستاجران گزینه‌های بیشتری برای هماهنگی با آشپزخانه خواهند یافت. کابینت مدرن اگر درست و متناسب با شرایط پلان آشپزخانه طراحی شود، به حدی زیبا و چشمگیر خواهد بود که کمتر کسی دست رد به انتخاب آن می‌زند.
  • تقریبا هر متریالی را می‌توان در ساخت کابینت مدرن به کار برد. در انتخاب این مدل از کابینت، محدودیتی برای انتخاب رنگ و طرح دلخواه‌تان ندارید و دست شما باز است تا آنچه در رویا دارید، در آشپزخانه‌ی دلبندتان پیاده سازید.
  • اگر چه کابینت مدرن را هر سازنده‌ و کابینت‌سازی می‌تواند طراحی و تولید کند، اما طراحی و ساخت کابینت‌هایی که چشم هر بیننده‌ای را خیره کنند، تنها از عهده‌ی طراحان و سازندگان کاربلد و با تجربه بر می‌آید.
  • چنانچه پلان آشپزخانه شما محدود است یا نورگیر مناسبی ندارید، کابینت سبک مدرن گزینه‌ی ایده‌الی است.
  • اگر سبک وسایل دکوراسیون منزل و چیدمان خانه‌تان کلاسیک است، اصلا به سراغ سفارش کابینت مدرن نروید زیرا ناهماهنگی در سبک‌ها باعث می‌شود هم لوزام‌تان جلوه‌ای نداشته باشند و هم کابینت‌هایتان نازیبا و نامتناسب جلوه کنند.

عکس کابینت مدرن جدید

کابینت‌ها، بخش بنیادین یک آشپزخانه هستند و بدون آن، آشپزخانه خالی و ناتمام به نظر می‌رسد. وجود کابینت‌های مناسب و هماهنگ با سبک و طراحی داخلی منزل، از ضروریات یک آشپزخانه امروزی است که ظاهری منسجم به فضای منزل‌تان می‌بخشد. کابینت‌های مدرن همیشه ترند هستند و با سلایق مختلف هم هم‌خوانی دارند؛ بنابراین اطمینان داشته باشید که این کابینت‌ها به زودی از چرخه‌ی مد و چیدمان منزل خارج نمی‌شوند.
در ادامه، چندین عکس از زیباترین و جذاب‌ترین مدل‌های کابینت مدرن را برایتان به تصویر کشیده‌ایم که امیدواریم با مشاهده‌ی آن بتوانید ایده‌های جدیدی برای آشپزخانه‌تان خلق کنید. همچنین با مراجعه به صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب می‌توانید از نمونه‌های واقعی و کار شده در منازل مشتریان دیدن کنید.
کابینت مدرن جزیره
کابینت مدرن سفید
کابینت آشپزخانه طوسی مدرن
کابینت مدرن آشپزخانه جزیره
کابینت مدرن طوسی
کابینت مدرن ام دی اف
کابینت مدرن کلاسیک
کابینت مدرن آشپزخانه کوچک
کابینت مدرن آشپزخانه شیشه ای
کابینت مدرن
کابینت مدرن ممبران
کابینت مدرن آشپزخانه

۴.۴/۵ - (۲۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *