کابینت هایگلاس سفید نسکافه‌ای؛ بهترین ترکیب رنگ کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس سفید نسکافه‌ای

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس یکی از محبوب‌ترین کابینت‌های سبک مدرن است. زیبایی، مقاومت و استحکام قابل قبول، تنوع رنگ بالا و حس مدرن هایگلاس، این متریال را بسیار پر طرفدار کرده است. همان طور که اشاره شد کابینت هایگلاس بیشتر مختص سبک مدرن است و استفاده از این جنس در سبک کلاسیک، محدودیت دارد و قابل استفاده نیست. اگر بخواهیم کابینت هایگلاس را بهتر معرفی کنیم، باید گفت ورق هایگلاس، در واقع، همان ورق ام‌دی‌اف خام است که روکش پلکسی‌گلس بر روی آن کشیده شده است. این روکش، باعث درخشندگی و زیبایی بالای کابینت هایگلاس است و دقیقا بر همین اساس، هایگلاس را برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور متریالی بسیار مفید و کاربردی کرده است. در ادامه، قصد داریم یکی از بهترین ترکیب رنگ‌های این کابینت را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا درباره کابینت هایگلاس سفید نسکافه‌ای بیشتر بدانیم.

کابینت هایگلاس سفید نسکافه‌ای

ورق هایگلاس چیست؟

پیش از این که درباره کابینت هایگلاس و ویژگی‌های این متریال صحبت کنیم باید کمی درباره ام‌دی‌اف، که مغزی اصلی کابینت هایگلاس است، بیشتر بدانیم. تقریبا این روزها معروف‌ترین و پرکاربرد‌ترین متریال مورد استفاده در ساخت کابینت آپارتمان‌های کلاس متوسط، ام‌دی‌اف است. به احتمال فراوان همه ما با کابینت ام‌دی‌اف را در آشپزخانه‌های آپارتمانی دیده‌ایم. دلیل استفاده فراوان از ام‌دی‌اف در کابینت‌های امروزی، ویژگی‌های مناسب آن، در کنار قیمت به صرفه این متریال است.

ورق MDF، فیبر چوبی متراکم با چگالی متوسط است. در واقع MDF، مخفف اصطلاح density fibreboard Medium، به معنای تخته فیبری با چگالی متوسط است. این ماده در حدود ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است، که یک چگالی متوسط محسوب می‌شود.

ام‌دی‌اف یک متریال فرآوری شده یا شبه چوب است که از ضایعات بسیار ریز چوب ساخته می‌شود. این مواد چوبی بسیار ریز با ترکیب برخی افزورنی‌ها، مانند واکس و رزین و تحت عملیات حرارتی و فشار بالا به ام‌دی‌اف خام مبدل می‌شوند.

در مرحله بعد بر روی این ورق خام یک لایه روکش محافظتی کشیده می‌شود که رنگ‌بندی ورق را نیز مشخص می‌کند. تا این مرحله متریال ام‌دی‌اف و هایگلاس سرنوشت مشترکی دارند. در واقع متریال ورق هایگلاس و ام‌دی‌اف یکی است و تفاوت آن‌ها تنها در نوع لایه روکش است.

روکش ورق ام‌دی‌اف از نوع ملامیه و روکش ورق هایگلاس از نوعی پلاستیکی به نام پلکسی‌گلاس است. پلکسی گلاس، نوعی ماده پلاستیکی بسیار فشرده با ظاهر درخشنده و بسیار شفاف، مانند شیشه است. در واقع واژه گلاس، GLASS به معنای شیشه، به همین دلیل به این ماده اطلاق می‌شود.

کابینت هایگلاس

ویژگی‌های ورق هایگلاس

روکش پلکسی‌گلاس یک ماده گران قیمت است که آن را با نوعی چسب بر روی ورق خام ام‌دی‌اف می‌کشند. این موضوع باعث می‌شود که کابینت هایگلاس قیمتی بالاتر از کابینت ام‌دی‌اف داشته باشد. به منظور کاهش هزینه، روکش پلکسی‌گلاس، فقط یک سمت ورق کشیده می‌شود. سمت دیگر ورق با مواد دیگری پوشیده می‌شود تا هزینه‌ی نهایی کابینت کاهش یابد.

مهمترین ویژگی ورق هایگلاس شفافیت و درخشندگی این متریال است. این خصوصیت، به دلیل فرم شیشه‌ای‌مانند روکش آن است که باعث جلا و زیبایی چشم‌گیر کابینت هایگلاس می‌شود. همچنین این روکش پلاستکی فشرده، میزان مقاومت هایگلاس را نسبت به ام‌دی‌اف ملامینه افزایش می‌دهد.

سطح ورق هایگلاس صیقلی، شفاف و درخشنده است و بازتاب نور فوق‌العاده‌ای دارد. به طوری که باعث می‌شود کابینت هایگلاس شبیه یک منبع نوری در آشپزخانه باشد و فضا را دلباز کند.

هر چند لایه روکش هایگلاس از نوعی پلاستیک است اما نباید تصور کنید که کابینت هایگلاس ضد آب است. روکش پلکسی‌گلاس اگر سالم باشد، شبیه یک عایق عمل می‌کند اما توانایی محافظت کامل در برابر آب را ندارد. در صورت نفوذ رطوبت و آب در ورق هایگلاس، باید انتظار باد کردن و تخریب بافت کابینت را داشته باشید.

یک خصوصیت دیگر ورق‌های ام‌دی‌اف و هایگلاس تغییر رنگ در اثر نور خورشید است. در صورتی که هایگلاس با گرما، حرارت و نور خورشید، به شدت زیاد و در زمان طولانی در تماس باشد، امکان زرد شدن و تغییر رنگ دارد.

کابینت هایگلاس به دلیل آن که ظاهری شفاف دارد، لکه و کثیفی را هم بیشتر نشان می‌دهد، اما در مقابل، به راحتی هم تمیز می‌شود. به دلیل آن که سطح هایگلاس در برابر خط و خش مقاومت کمی دارد، ابدا مناسب سطح کانتر یا پیشخوان کابینت نیست. اگر کابینت شما هایگلاس است باید از متریال دیگری به جز هایگلاس، برای سطح کانتر آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس؛ کابینت سبک مدرن

کابینت هایگلاس بهترین انتخاب برای طرفداران سبک مدرن است. کابینت های مدرن ساده و مینیمال و در عین حال، شیک و برازنده هستند. هر چه کابینت هایگلاس شما خلوت‌تر و فاقد یراق‌الات اضافه باشد، مدرن‌تر و زیباتر خواهد بود.

به دلیل اینکه خانه‌های امروزی در مقایسه با گذشته کوچکتر هستند، خاصیت انعکاس نور در کابینت هایگلاس یک مزیت برای آن‌ها محسوب می‌شود. در این آشپزخانه‌های تقریبا کوچک، یک سری کابینت ساده، خلوت و شیک، که بازتاب نور خوبی هم داشته باشند، فضا را زیبا، مدرن و بزرگتر نشان می‌دهد.

تنوع رنگ ورق هایگلاس به طراح کمک می‌کند تا جایی که ممکن است برای ایده‌ پردازی‌های مدرن از خلاقیت خود کمک بگیرد.

تمیز کاری ساده کابینت هایگلاس دقیقا متناسب بل سبک زندگی پر مشغله مدرن است. شما می‌توانید به سادگی و با یک دستمال مرطوب، هر لکه و کثیفی را از روی ورق هایگلاس پاک کنید.

 انتخاب رنگ کابینت هایگلاس

در انتخاب رنگ کابینت هایگلاس باید به چند نکته دقت داشته باشید. قبل از هر چیز، این سلیقه شخصی شماست که معیار انتخاب رنگ و مدل کابینت خواهد بود. کابینت آشپزخانه به راحتی امکان تغییر و بازسازی ندارد و کاری هزینه بر است. بنابراین بهتر است بهترین رنگ دلخواه‌تان را انتخاب کنید تا شما را دلزده نکند.

هایگلاس کابینتی شفاف و براق است و بازتاب نور بالایی دارد. این ویژگی برای آشپزخانه‌های کم نور و کوچک بسیار عالی است. بنابراین اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک و مینیمال است با انتخاب کابینت هایگلاس رنگ روشن، مانند سفید، می‌توانید فضایی روشن و دلبازتر از هر مدل کابینت دیگری فراهم آورید.

رنگ کابینت هایگلاس شما باید با دکوراسیون کلی ساختمان، رنگ دیوارها، سرامیک، کاشی آشپزخانه و سایر المان‌ها خانه هارمونی داشته باشد. کابینت هایگلاس مدرن را می‌توانید به صورت تک‌رنگ یا ترکیبی انتخاب کنید.

در ادامه با برخی از بهترین ترکیب‌های رنگی پر طرفدار برای خرید کابینت هایگلاس آشنا می‌شویم.

بهترین رنگ کابینت هایگلاس

بهترین رنگ‌های کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس تک رنگ

انتخاب یک رنگ ساده و شیک برای کابینت هایگلاس مختص کسانی است که طرفدار سادگی و مینیمال بودن هستند. برخی از پرطرفدارترین رنگ‌های مورد استفاده در کابینت هایگلاس عبارتند از:

کابینت هایگلاس سفید

رنگ سفید همیشه شادابی و زیبایی ذاتی خود را دارد. بازتاب نور رنگ سفید نسبت به سایر رنگ‌ها بیشتر است و در واقع نقطه قوت کابینت هایگلاس با رنگ سفید بیشتر می‌شود. اگر آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ و پر نور نیست، در انتخاب هایگلاس سفید شک نکنید.

یک ویژگی مثبت کابینت هایگلاس سفید این است که به راحتی با المان‌های ساده‌ای می‌توانید آن را متعادل کنید. برای مثال، کانتر مشکی یا حتی گلدان‌های سیاه می‌توانند ترکیب سیاه و سفید شیکی در آشپزخانه شما به وجود بیاورند.

کابینت هایگلاس مشکی

رنگ مشکی برای کابینت ممکن است انتخاب هر کسی نباشد؛ اما از شیک بودن آن نمی‌توانید بگذرید. کابینت مشکی سنگین، با وقار و شیک است و با رنگ سفید دیوار یا گلدان‌ها یک ترکیب رنگی عالی را تشکیل می‌دهد.

کابینت هایگلاس ترکیبی

همان طور که پیشتر هم اشاره شد، استفاده از رنگ‌های ترکیبی در کابینت آشپزخانه، امروزه بسیار ترند شده است. چه در کابینت‌های سبک کلاسیک و چه کابینت‌های سبک مدرن، استفاده از رنگ‌های ترکیبی که هم‌خوانی و هارمونی بسیاری با یکدیگر داشته باشند، زیبایی فضای آشپزخانه‌تان را دو چندان خواهند کرد.

در ادامه، چند مدل از کابینت‌های ترکیبی با رنگ‌های مکمل را به شما معرفی می‌کنیم.

کابینت سفید قهوه‌ای

کابینت هایگلاس سفید نسکافه‌ای

همانطور که اشاره شد، رنگ سفید خصوصیات ویژه‌ی کاببینت هایگلاس را بیشتر نمایان می‌کند. هایگلاس کابینتی بسیار درخشنده و براق است و این خصوصیات در کابینت‌های رنگ روشن، خصوصا رنگ سفید، بیشتر تبلور می‌یابند. بنابراین یکی از بهترین ترکیب‌ رنگ‌های کابینت هایگلاس، رنگ سفید با رنگی دیگر است. از آن جا که رنگ سفید با هر رنگ دیگری ترکیب می‌شود، می‌توان همه‌ی رنگ‌ها را با سفید سفارش داد. اما در این بین رنگ‌هایی از خانواده‌ی قهوه‌ای، مانند نسکافه‌ای یا قهوه‌ای سوخته، هارمونی جذابی را با رنگ سفید ایجاد می‌کنند.

اگر تمایل دارید کابینت‌هایی منحصربفرد و ویژه در سبک مدرن داشته باشید، ما در وهله‌ی اول کابینت هایگلاس سفید نسکافه‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این ترکیب رنگی، در عین حالی که کنتراست قابل توجهی با یکدیگر دارند، هم‌خوانی بسیار جذابی نیز با یکدیگر دارند.

کابینت هایگلاس سفید خاکستری

اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است و یا ترجیح می‌دهید کنتراست و اختلاف رنگ قابل توجهی در آشپزخانه نداشته باشید، پیشنهاد ما کابینت هایگلاس سفید خاکستری است. این ترکیب رنگی، در عین حالی که با یکدیگر کنتراست دارند، باعث تیرگی فضای آشپزخانه نمی‌شوند. همچنین فضایی لوکس و مدرن را به نمایش در می‌آورند.

کابینت سفید

سخن پایانی

اشاره کردیم که تمام ترکیب رنگ‌های کابینت هایگلاس با سفید، جلوه و ویژگی‌های خاصی دارند و از نظر هر بیننده‌ای دلچسب و جذاب خواهند بود. اما در این میان، کابینت هایگلاس سفید نسکافه‌ای جایگاهی ویژه نزد علاقمندان به ترکیب رنگ‌های خاص دارد. خصوصا اگر از رنگ نسکافه‌ای طرح چوب استفاده شود که زیبایی کار را دو چندان افزایش خواهد داد.

در پایان از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. برای مشاهده‌ی مدل‌های به روز کابینت آشپزخانه، از شما دعوت می‌کنیم صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب را دنبال کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *