کابینت کلاسیک خارجی ؛ حسی خاطره انگیز از گذشته تا به امروز

کابینت کلاسیک خارجی

کابینت یکی از مهمترین عناصر و ارکان در زییایی و کارایی منزل و آّشپزخانه است. امروزه کابینت ها از انواع رنگ ها و طرح های متفاوت ساخته می شوند که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. یکی از پر طرفدار ترین انواع کابینت آشپزخانه، کابینت کلاسیک خارجی است. کابینت کلاسیک خارجی یکی از لوکس ترین و مدرن ترین انواع کابینت در آشپزخانه های ایرانی محسوب می شود.

این کابینت برای انواع فضاهایی با سبک کلاسیک و سنتی مناسب است و تداعی کننده ی آشپزخانه های قدیمی و چوبی است و حس نوستالژیک به فضای منزل شما می دهد. امروزه کابینت کلاسیک در بین مردم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و می تواند حس صمیمیت و دلگرمی دوران گذشته را به یاد آورد. ما در این محتوا سعی داریم کابینت کلاسیک خارجی را به شما معرفی کنیم. امیدواریم آکس چوب را در این محتوا همراهی نمایید.

کابینت کلاسیک خارجی رنگ چوبکابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک یکی از انواع کابینت های مورد استفاده در آشپزخانه های امروزی است. کابینت کلاسیک، نمایی با شکوه و اصیل به فضای آشپزخانه شما می بخشد. کابینت های کلاسیک معمولا ارتفاع کمتری نسبت به سایر انواع کابینت ها دارند و معمولا در طراحی آن ها از رنگ های سرد و سنگین استفاده می شود.

در طراحی کابینت کلاسیک از انواع متریال و ماده ی اولیه مانند چوب، شیشه یا فلز استفاده می شود و می تواند زیبایی خاصی به محیط منزل و دکوراسیون منزل شما ببخشد.

کابینت کلاسیک مملو از طرح و نقش های کلاسیک است

کابینت کلاسیک خارجی با انواع طرح ها، نقش های سنتی و کلاسیک دکوراسیون منزل شما را به سمت و سوی دکوراسیون سلطنتی و باشکوه پیش می رود.

این کابینت با انواع تزئینات و طراحی های کلاسیک، طراحی و تولید می شود و روی هم رفته ترکیبی شیک و سلطنتی به آشپزخانه شما می بخشند. در طراحی های کابینت های کلاسیک از انواع تاج، درب های ابزار خورده و سرستون های کنده کاری شده و منبت کاری شده استفاده می شود. معمولا دستگیره های کابینت کلاسیک، طرح دار هستند و درب های آن به صورت طرح دار و منقوش است که می توانید آن را مطابق با نظر و سلیقه خود انتخاب نمایید.

تفاوت کابینت کلاسیک با کابینت مدرن

  • کابینت کلاسیک معمولا از جنس چوب ساخته می شود اما کابینت مدرن از انواع مواد اولیه مانند، های گلاس، ام دی اف، چوب، پلی گلاس و پی وی سی ساخته می شود.
  • نحوه تمیز کاری کابینت کلاسیک نسبت به کابینت مدرن به دلیل حکاکی های انجام شده بر روی آن، کمی مشکل تر است.
  • طول عمر کابینت مدرن بیشتر از کابینت کلاسیک است زیرا در ساخت کابینت مدرن از انواع مواد شیمیایی استفاده می شود که باعث مقاومت بیشتر آن می شود.
  • کابینت مدرن بدون کمترین تزئینات ساخته می شود و حتی در پاره از اوقات بدون دسته است، اما کابینت کلاسیک، کابینتی پر زرق و برق و از نظر ظاهری شلوغ و پرکار است.
  • کابینت کلاسیک در رنگ های ساده، گرم و سنگین ساخته می شود. اما رنگ های کابینت مدرن می تواند هر رنگی باشد از رنگ های تیره گرفته تا رنگ های روشن و شاد مانند قرمز یا زرد و غیره…

کابینت کلاسیک خارجی رنگ چوب

  • کابینت مدرن مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده دارد. اما کابینت کلاسیک مقاومت کمتری در برابر مواد شوینده و شیمیایی دارد و در صورت استفاده مداوم از مواد شوینده ممکن است پوسته پوسته شود.
  • کابینت مدرن در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم تر از کابینت کلاسیک است. کابینت کلاسیک به دلیل آن که از چوب ساخته می شود، در برابر رطوبت بالا متورم شده و پوسته پوسته می شود.
  • کابینت کلاسیک از چوب ساخته شده است و از آنجا که چوب متریالی طبیعی است در برابر مواد آسیب زا مقاومت کمتری از خود نشان می دهد. کابینت کلاسیک دوستدار محیط زیست است و به صورت کامل قابل بازیافت است.

کابینت کلاسیک خارجی کابینت جاداری است

شاید تصور کنید کابینت های کلاسیک فقط جنبه ی تزئینی دارند و از نظر کارایی به پای کابینت های مدرن نرسند. اما باید گفت یکی از ویژگی های منحصر بفرد کابینت کلاسیک خارجی ، جادار بودن آن است. این کابینت ها معمولا در عمق بسیار زیادی طراحی می شوند و به همین دلیل انواع و اقسام ظروف آشپزخانه در آن ها به راحتی جای می گیرد و نیاز نیست نگران کمبود جا برای وسایل خود باشید.

کابینت کلاسیک خارجی مانند یک ویترین تزئینی است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم کابینت کلاسیک خارجی ، تزیینی بودن آن است. این کابینت ها معمولا دارای ویترین های شیشه ای هستند و یا بعضی از درب های آن را از جنس شیشه می سازند. شما می توانید انواع ظروف تزئئنی و زیبای خود را در آن ها قرار دهید و علاوه بر زیبایی، ظروف خود را نیز در آن جای دهید.

کابینت کلاسیک برای چه نوع فضا هایی مناسب است؟

آشپزخانه هایی با فضا های بزرگ مشکلی از لحاظ نوع، طراحی و رنگ کابینت ندارند و این قابلیت را دارند که هر نوع کابینتی را در آنها بتوان چیدمان کرد. اگر فضای آّشپزخانه شما بزرگ است، کابینت کلاسیک، گزینه ی مناسبی برایتان خواهد بود و می تواند با زیبایی خاصی که دارد فضای منزل شما را به شکل نوستالژیک و منحصر به فردی دگرگون سازد.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و کابنیت کلاسیک را می پسندید، نگران نباشید. کابنیت کلاسیک، کابینت جاداری محسوب می شود. این کابینت ها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که برای انواع فضاها مناسب هستند. بنابراین اگر فضای کوچکی دارید می توانید از کابینت کلاسیک در ابعاد کوچک تر آن استفاده کنید و با کمبود جا مواجه نشوید.

  • کابینت کلاسیک خارجی جزیره:

آشپزخانه هایی که با کابینت کلاسیک طراحی می شوند معمولا دارای قسمت جزیره در وسط فضای آشپزخانه هستند. آشپرخانه با کابینت کلاسیک جزیره دار، فضای متفاوت و لاکچری را برای آشپزخانه شما فراهم خواهد کرد. کابینت های کلاسیک که دارای بخش جزیره هستند، می توانند فضای مناسبی برای پخت و سرو غذا و نوشیدنی فراهم آورند. آشپزخانه جزیره دار فضای بیشتری را در قسمت های زیرین برای جاسازی وسایل، ظرف و ظروف و مواد غذایی ایجاد می کند.

کابینت ککلاسیک خارجی با طرح جزیرهبهترین رنگ کابینت کلاسیک خارجی:

در طراحی کابینت های کلاسیک خارجی خبری از رنگ های شاد و پر انرژی که در کابینت ها ی مدرن از آن استفاده می شود، نیست. معمولا کابینت های کلاسیک با رنگ های ساده و سنگین طراحی می شوند. اگر چه محدودیتی از نظر استفاده از انواع رنگ در کابینت کلاسیک وجود ندارد، اما اغلب با رنگ های سفید، کرم، قهوه ای و قهوه ای سوخته طراحی و ساخته می شوند و به طور معمول از رنگ های جیغ و روشن در آن استفاده نمی شود. رنگ های تیره کابینت کلاسیک با انواع نورپردازی های زیبا جبران شده و زیبایی آن چشم نواز خواهد بود.

  • کابینت کلاسیک خارجی با رنگ سفید:

رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ های کلاسیک از گذشته تا به امروز است و کابینت کلاسیک خارجی با رنگ سفید، یکی از محبوب ترین نوع کابینت می باشد. رنگ سفید به دلیل بازتاب و انعکاس نوری که دارد فضای آّشپزخانه را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد و باعث می شود محیط منزل تمیز تر و  دلباز تر به نظر برسد. همچنین با تم خنثی ای که دارد با هر گونه دکوراسیون و چیدمانی قابل هماهنگی است.

کابینت کلاسیک خارجی با رنگ سفیدویژگی های کابینت کلاسیک خارجی :

  • کابینت کلاسیک دارای ستون ها و درب های حکاکی شده می باشد.
  • نمای کابینت کلاسیک تمام چوب است.
  • کابینت کلاسیک خارجی به دلیل آن که از جنس چوب ساخته می شود و در آن از انواع تزئینات و یراق ها استفاده می شود، کابینت فاخر و گران قیمتی محسوب می شود.
  • طراحی های کابینت کلاسیک معمولا پیچیده و با تزئینات فراوان است.
  • ابعاد کابینت کلاسیک حجیم و برجسته است.
  • رنگ های کابینت کلاسیک معمولا ، رنگ تیره و گرم یا سفید است.
  • کابینت کلاسیک حتما باید دسته داشته باشد.
  • انواع ابزار آلات برنزی یا مسی رنگ ، در کابینت کلاسیک به چشم می خورد.
  • کابینت کلاسیک کابینت جاداری است و عمق کابینت های معمولا زیاد است.

کابینت کلاسیک خارجی طرح چوب رنگ روشن با جزیرهباید و نباید های کابینت کلاسیک خارجی :

  • در کابینت کلاسیک محل قرار گیری هود باید پنهان بماند و قابل مشاهده نباشد.
  • کابینت های کلاسیک نمی توانند دارای درب های جک دار باشند.
  • کابینت های کلاسیک حتما باید دارای دسته باشند و نمی توان انواع بدون دسته آن یا دسته مخفی را برای کابینت کلاسیک سفارش داد.
  • کابینت کلاسیک معولا طرح های قرینه دارد و قرینگی در طراحی های این مدل کابینت  قابل مشاهده است.
  • کابینت کلاسیک معمولا دارای ویترین شیشیه ای است.

کابینت کلاسیک خارجی یکی از زیباترین کابینت های موجود در منازل سخن آخر

کابینت کلاسیک خارجی یکی از زیباترین کابینت های موجود در منازل است. اگر از کابینت کلاسیک خارجی در طراحی آشپزخانه خود استفاده می کنید، شک نداشته باشید که اولین چیزی که در بدو ورود افراد به منزل شما، عرض اندام خواهد کرد، کابینت ها هستند. کابینت های کلاسیک شما را به دوران و اعصار گذشته خواهد برد و لذت یک زندگی مدرن و کلاسیک را به شما هدیه خواهد داد. به شما پیشنهاد می دهیم اگر  تمایل دارید از کابینت کلاسیک خارجی برای دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید، با مشاوران با تجربه در امر ساخت و طراحی کابینت مشورت کنید و از یک تیم با تجربه در این زمینه بهره بگیرید.

امیدواریم این محتوا را در آکس چوب پسندیده باشید. ازین که همراه ما بوده اید، سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *