کابینت مدرن ایتالیایی ؛ ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد

ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد کابینت مدرن ایتالیایی

کابینت آشپزخانه به سبکی که امروزه شاهد آن هستیم، نزدیک به یک قرن است که در آشپزخانه‌ها طراحی و ساخته می‌شود. تا پیش ازین، شکل و سبک و سیاق کابینت‌ها، به شکل امروزی نبوده و به کلی با تصویری که ما از کابینت و دکوراسیون آشپزخانه داریم، متفاوت بوده است.در این میان، هر کشوری متناسب با بستر فرهنگی خود، سبک خاصی از کابینت را طراحی و تولید می‌کند و امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تبادل اطلاعات، سبک‌ها و مدل‌های خاص کابینت در سراسر جهان استفاده می‌شود. ما در این محتوا قصد داریم به معرفی سبک کابینت مدرن ایتالیایی بپردازیم و ویژگی‌ها و کاربرد آن را به شما معرفی کنیم. امیدواریم تا انتهای این مقاله همراه وب‌سایت آکس چوب باشید و از خواندن این محتوا لذت و بهره کافی را ببرید:

کابینت مدرن ایتالیایی سفید رنگ

کابینت مدرن ایتالیایی :

سبک معماری کشور ایتالیا از گذشته زبانزد خاص و عام بوده است و معماران و طراحان بسیاری در سراسر دنیا، ازین سبک الگو گرفته‌اند. ایتالیایی‌ها، در مد و طراحی همیشه حرفی برای گفتن داشته‌اند و سلیقه‌ی منحصربه‌فرد آن‌ها، همواره چشم افراد زیادی را به خود خیره کرده است. اگر ترجیح می‌دهید کابینت‌هایی ساده و البته به‌روز در آشپزخانه خود داشته باشید، کابینت مدرن ایتالیایی بهترین گزینه است و علاوه بر جذابیت بسیار زیاد، می‌تواند محیط گرم و بانشاطی را برای آشپزی و فعالیت شما در آشپزخانه فراهم آورد.

کابینت مدرن ایتالیایی ، سبکی بسیار مدرن و لوکس در طراحی آشپزخانه محسوب می‌شود و می‌تواند فضای داخلی آشپزخانه شما را به شکل جذاب و جدیدی بیاراید.

تعریف کابینت مدرن:

پیش از آن‌که به ویژگی‌های بارز کابینت مدرن ایتالیایی بپردازیم، بهتر است تعریف کوتاهی از کابینت مدرن داشته باشیم. کابینت مدرن ، به سبکی از طراحی و دکوراسیون کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که در آن، کابینت‌ها با حداقل تزئینات و جزئیات ساخته می‌شوند و سادگی، حرف اول را می‌زند. هر چه کابینت آشپزخانه ، ساده‌تر باشد به سبک مدرن آشپزخانه نزدیک‌تر خواهد بود. کابینت‌ مدرن با توجه به گرایش مردم به سمت سادگی، از اقبال زیادی برخوردار شده است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک می‌باشد.

در ادامه شما را بیشتر با ویژگی‌های کابینت مدرن ایتالیایی آشنا خواهیم کرد:

کابینت ایتالیایی دو رنگ

ویژگی‌های قابل توجه در کابینت مدرن ایتالیایی

استفاده از شلف‌ها و قفسه‌های دیواری:

یکی از ویژگی‌های بارز سبک کابینت‌های اروپایی و علی‌الخصوص ایتالیایی، استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری ست که معمولا از تعدادی از آن‌ها، به جای کابینت‌های ردیف بالایی استفاده می‌کنند. در سبک کابینت مدرن ایتالیایی ، شلف‌ها از جزئیات اساسی هستند و افراد می‌توانند مطابق میل و سلیقه خود در آن لوازم تزئینی یا لوازم ضروری پخت‌وپز را قرار دهند. شما می‌توانید مطابق سلیقه خود، از تعداد قفسه‌های بیشتر و یا کمتری استفاده کنید.

در سبک کابینت مدرن ایتالیایی ، وجود قفسه یا شلف شیک و جذاب را در ردیف بالایی کابینت‌ها از یاد نبرید و حتما یک یا دو ردیف شلف دیواری که با جنس و رنگ کابینت آشپزخانه شما هارمونی داشته باشد، استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های براق و درخشنده:

در سبک کابینت مدرن ایتالیایی ، رنگ‌های براق و انرژی‌بخش، جایگاه خاصی دارند. بهتر است رنگ کابینت ، با متراژ آن هماهنگ باشد. به این معنی که، اگر متراژ و مساحت آشپزخانه شما کوچک است، از رنگ‌های روشن‌تر و براق‌تر استفاده کنید، زیرا کابینت‌هایی با رنگ‌های براق و روشن، به علت بازتاب نوری که دارند، آشپزخانه شما را بزرگتر از حد واقعی نشان خواهند داد و باعث می‌شوند، محیط درونی آشپزخانه شما دلباز و روشن‌تر به نظر برسد. استفاده از رنگ‌های تیره در آشپزخانه‌های کوچک یا کم‌نور، به علت جذب کاملتر نور، آشپزخانه‌تان را کوچک‌تر و بسته نشان خواهد داد بنابراین در محیط‌های کوچک، گزینه‌ی چندان مناسبی نیست.

نکته‌ی دیگری که در آشپزخانه مدرن ایتالیایی کاربرد زیادی دارد، این است که اجازه دهید، نور طبیعی آفتاب به درون آشپزخانه شما بتابد، تا رنگ‌های درخشان و براق کابینت‌ها بیشتر به چشم آیند. اگر آشپزخانه‌تان چندان نورگیر نیست و یا پنجره‌ای ندارد، بهتر است این نقیصه را با نورپردازی حرفه‌ای و مناسب، پر کنید تا کابینت‌های شما حالت درخشنده و جذاب خود را بهتر نشان دهند.

استفاده از رنگ‌های ترکیبی و مکمل :

از دیگر ویژگی‌های کابینت مدرن ایتالیایی ، استفاده از رنگ‌های ترکیبی و مکمل است. شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون خانه و لوازم آشپزخانه‌ ، از رنگ‌های زیبا و جذاب در کابینت‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر لوازم آشپزخانه‌تان مانند یخچال، گاز و لباس‌شویی به رنگ نقره‌ای یا استیل است، کابینت‌هایی به رنگ طوسی روشن یا استیل، می‌تواند یک رنگ مکمل مناسب برای فضای آشپزخانه شما باشد که با لوازم‌تان نیز هارمونی داشته و جذابیت آن‌ را دو چندان خواهد کرد.

وجود جزیره در آشپزخانه:

آشپزخانه‌های جزیزه‌دار، امروزه بسیار مورد توجه افراد و سلیقه‌های مختلف قرار دارند. کابینت مدرن ایتالیایی معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شود که یک جزیره هر چند هم کوچک، در دل آن جای بگیرد. جزیره آشپزخانه، پیشخوانی کاملا مجزا از سایر کابینت‌های آشپزخانه است و می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد، از جمله می‌تواند محل قرارگیری گاز رومیزی، یا سینک ظرفشویی باشد و فضای کار شما را دلپذیرتر سازد. جزیره می‌تواند به عنوان میز ناهارخوری هم مورد استفاده قرار گیرد و یا فقط یک پیشخوان ساده و جذاب باشد که سطح کار برای شما را افزایش دهد.

کابینت مدرن italian

سادگی در طراحی کابینت‌ها:

از دیگر ویژگی‌های کابینت مدرن ایتالیایی ، سادگی در طراحی است. کابینت‌ مدرن ایتالیایی در عین زیبایی، جزئیات کمتری نسبت به سایر کابینت‌ها دارد و برای فضاهای نه چندان بزرگ، گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

کابینت‌هایی با ارتفاع کم:

کابینت مدرن ایتالیایی ، از جمله کابینت‌هایی ست که معمولا ارتفاع کمتری دارند و تا سقف امتداد ندارند. ایتالیایی‌ها معمولا در بالای کابینت‌های ردیف بالایی، اشیاء و لوازم تزئینی می‌گذارند و این مشخصه در این سبک کابینت وجود دارد.

کارایی و بهره‌وری کابینت مدرن ایتالیایی:

از دیگر ویژگی‌های قابل تأمل در سبک مدرن کابینت، بهره‌وری و کارایی کابینت‌ها ست. امروزه کابینت‌‌ مدرن ، بسیار کاربردی و بهینه ساخته می‌شوند و می‌تواند به راحتی لوازم و اشیاء مورد نیاز شما در آشپزخانه را در دل خود جای دهد.

کابینت مدرن ایتالیایی با جزیره

کابینت مدرن ایتالیایی سفید رنگ:

رنگ سفید، یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها در سبک کابینت مدرن است. رنگ سفید، به علت بازتاب نور کامل، تمام نور دریافتی را به محیط برمی‌گرداند و باعث می‌شود آشپزخانه شما، بزرگتر از اندازه معمولی آن، به نظر بیننده برسد. از دیگر ویژگی‌های رنگ سفید، خنثی بودن آن است. به این معنی که رنگ سفید، با هر رنگ دیگری به راحتی ترکیب می‌شود و کار شما را برای ایجاد تناسب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل، راحت‌تر می‌کند.

بنابراین چنانچه سبک کابینت مدرن ایتالیایی را می‌پسندید و آشپزخانه‌تان فضای کوچکی دارد، پیشنهاد می‌دهیم از رنگ سفید برای کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید. برای تناسب بیشتر می‌توانید رنگ کاشی‌ها و کفپوش آشپزخانه را نیز به رنگ سفید انتخاب کنید تا جذابیت  و هارمونی آشپزخانه، دو چندان شود.

کابینت مدرن ایتالیایی سفید رنگ

کابینت مدرن ایتالیایی به رنگ چوب:

رنگ دیگری که در کابینت مدرن ایتالیایی بسیار متداول و پرکاربرد است، رنگ قهوه‌ای چوب است. رنگ چوب، از دیرباز میهمان دکوراسیون داخلی منازل بوده است و روح و سرشت آدمی با آن هماهنگ است. کابینت‌هایی به رنگ چوب، می‌تواند فضای گرم و دلنشینی را برای آشپزخانه فراهم آورد. پیشنهاد ما این است اگر آشپزخانه‌ی کوچکی دارید از رنگ‌های قهوه‌ای روشن استفاده کنید تا فضای شما دلبازتر و روشن‌تر به نظر برسد.

متریال مورد استفاده در کابینت مدرن ایتالیایی :

امروزه به دلیل پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، انواع متریال در ساخت کابینت رواج دارد و چنانچه شما سبک کابینت مدرن ایتالیایی را برای آشپزخانه خود می‌پسندید، می‌توانید این سبک را با انواع متریال، در آشپزخانه‌تان ایجاد کنید.

به بیان دیگر باید گفت کابینت مدرن ایتالیایی ، یک سبک از کابینت است و شما می‌توانید از انواع متریال در ساخت کابینت آشپزخانه به این سبک، بهره بگیرید. متریالی  از جنس MDF ، هایگلاس ،  MDF براق و چوب طبیعی، از رایج‌ترین موادی هستند که در ساخت کابینت مدرن ایتالیایی کاربرد دارند.

کابینت مدرن به سبک ایتالیایی

کابینت هلال در سبک کابینت مدرن ایتالیایی:

کابینت منحنی یا هلال، نوعی از کابینت آشپزخانه است که به صورت منحنی و حتی کاملا دایره‌مانند، طراحی و ساخته می‌شود و فضایی منحصربه‌فرد و بسیار مدرنی را به آشپزخانه شما می‌بخشد. کابینت‌ هلال به دلیل انعطاف‌پذیری بسیار بالایی که دارد، می‌تواند برای هر فضایی مناسب باشند و حتی نقیصه‌ها و معایب آشپزخانه را به خوبی پوشش دهد. کابینت هلال، از جنس MDF است و در سبک کابینت مدرن ایتالیایی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، شما می‌توانید جزیره آشپزخانه را به شکل کاملا گرد و دایره‌ای سفارش دهید و چهره‌ای متفاوت به آشپزخانه خود ببخشید.

سخن پایانی:

کابینت مدرن ایتالیایی ، سبک جدیدی در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که به دلیل ایجاد گرمی و فضای دلنشینی که در آشپزخانه فراهم می‌آورد، طرفدارن بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این مدل از کابینت، برای انواع فضاهای بزرگ و خصوصا کوچک، بسیار مناسب است و می‌تواند فضای بهینه و کاربردی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در آن به راحتی به کار و فعالیت بپردازید و از آشپزی لذت ببرید.

در پایان، امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد. ازین که تا انتهای مقاله همراه وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *