کابینت ایتالیایی ؛ معرفی انواع سبک‌های کابینت اروپایی و ایتالیایی

معرفی انواع سبک‌های کابینت اروپایی و ایتالیایی

بدون شک کشور چکمه‌ای ایتالیا را باید پایتخت طراحی دکوراسیون دنیا بدانیم. مشهورترین طراحان معماری، کابینت آشپزخانه، مبلمان و به طور کلی فرنیچر در دنیا، ایتالیایی هستند. طراحی کابینت ایتالیایی به دو سبک مدرن و سبک کلاسیک انجام می‌شود که البته این روزها کابینت ایتالیایی مدرن با طراحی ساده و المان‌های مینیمال در بین سازندگان و طراحان کابینت، بیشتر طرفدار دارد. در آشپزخانه‌های ایتالیایی عموما استفاده از طیف‌های مختلف رنگ آبی، همین طور تناژ قرمز، و بعضی از طیف‌های رنگ زرد بسیار پرکاربرد است تا حس و حال مدیترانه‌ای آن بیشتر به نمایش در آید. در ادامه، قصد داریم  راجع به  کابینت ایتالیایی بیشتر بدانیم؛ همچنین راجع به کابینت مدرن اروپایی و کابینت مدرن ایرانی سخن خواهیم گفت. از شما دعوت می‌کنیم میهمان این محتوا در آکس چوب باشید:

کابینت ایتالیایی مدرن

برخلاف سبک کلاسیک که فاخر و مملو از جزئیات خیره کننده و چشم نواز است، در طراحی سبک مدرن، مبنای کار طراحان بهره‌گیری از سادگی هر چه بیشتر و پرهیز از نمایش جزئیات، غلو و بزرگ‌نمایی‌های جاه‌طلبانه سبک‌های قدیمی است.

کابینت ایتالیایی مدرن با رنگ تیره و جزیره بزرگ

در کلامی خلاصه باید گفت سبک مدرن، سبکی مینیمال و ساده است. بر همین اساس، سبک کابینت ایتالیایی مدرن نیز، یک طراحی گرم و ساده است که مملو از ویژگی‌های فرهنگی خاص مدل ایتالیایی است. از مهمترین ویژگی سبک کابینت ایتالیایی مدرن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سادگی در طراحی کابینت‌ها
  • ارتفاع کم کابینت‌ها
  • توجه به کاربردی بودن و استفاده حداکثری از فضا
  • بهره‌وری بیشتر کابینت
  • استفاده از المان جزیره در آشپزخانه
  • به کارگیری رنگ‌های براق و درخشنده و در عین حال استفاده از رنگ‌های ترکیبی که با سایر المان‌های داخل آشپزخانه، همارمونی و هماهنگی ایجاد ‌کند
  • استفاده از شلف یا همان قفسه‌های دیواری

در ادامه بیشتر به توضیح و تشریح این موارد می‌پردازیم.

  • طراحی ساده و پرهیز از جزئیات

اشاره کردیم که طراحی مدرن، به معنای طراحی ساده است که این موضوع در طراحی کابینت مدرن ایتالیایی هم به وضوح دیده می‌شود. در این سبک سعی شده جزئیات تا آن جا که ممکن است کنار گذاشته شود. به عنوان مثال، دستگیره‌ها و یراق‌آلات ساده، در صورت امکان حذف می‌شوند.

تاج یا پایه کابینت در طراحی کابینت مدرن ایتالیا جایی ندارد و به طور کلی، شما یک کابینت گرم، جذاب، گیرا و بی تکلف را خواهید دید.

  • رنگ بندی کابینت مدرن ایتالیایی

در این سبک، تاکید بر رنگ‌های براق، درخشنده و پر انرژی است. اساسا مردمان ایتالیا به شور و پر انرژی بودن شهره هستند که این ویژگی را در طراحی دکوراسیون خانه ایتالیایی هم مشاهده می‌کنیم.

طبیعتا رنگ‌های شاد، براق و روشن برای زندگی در خانه‌های مدرن، که نسبت به گذشته تا حدودی کوچکتر هستند، بسیار مناسب‌تر است، زیرا بازتاب نور کابینت‌هایی با رنگ روشن، می‌تواند آشپزخانه را بزرگتر نشان دهد. هر چند از رنگ‌های تیره نیز می‌توان در انواع کابینت ایتالیایی استفاده کرد.

نکته دیگری که در طراحی کابینت مدرن به سبک ایتالیا به چشم می‌خورد، استفاده از رنگ های ترکیبی و مکمل است که با توجه به چیدمان وسایل، رنگ دیوار، سقف و کف آشپزخانه و نورپردازی فضا انتخاب میشود.

کابینت ایتالیایی سه رنگ قرمز و سفید و طوسی

  • جزیره

از دیگر ویژگی‌های شاخص در طراحی کابینت به سبک ایتالیایی، استفاده از المان جزیره است. با توجه به فضای در دسترس ممکن است توجه طراح به این المان کم یا زیاد باشد و جزیره شما کوچک یا قدری بزرگتر باشد تا تناسب فضا به خوبی رعایت شود.

  • ارتفاع کم 

معمولا کابینت‌های ایتالیایی ، مدل‌هایی با ارتفاع کم هستند و در این سبک، از به کارگیری کابینت‌های بلند که تا سقف ادامه دارد خودداری می‌شود.

  • کارایی و کاربردی بودن کابینت 

به دلیل کمتر بودن مساحت خانه‌های مدرن نسبت به ساختمان‌های قدیمی و کلاسیک، طراح سعی دارد تا بهترین استفاده را از فضا داشته باشد و به همین دلیل، کارایی و کاربردی بودن یکی از شاخصه‌هایی است که در طراحی کابینت ایتالیایی مشاهده می‌شود.

از لحاظ متریال و مواد استفاده شده، کابینت مدرن ایتالیایی ترکیبی از چوب، فلز و شیشه می‌تواند باشد.

 کابینت ایتالیایی کلاسیک

سبک کابینت ایتالیایی کلاسیک ، شبیه سبک روستیک یا همان روستایی است و تا حدودی از المان‌ها و نشانه‌های سبک روستیک اروپا پیروی می‌کند. از لحاظ رنگ، طراحان کابینت ایتالیایی کلاسیک ، تمایل به استفاده از رنگ های گرم و روشن دارند. رنگ‌های با رگه‌های طلایی، نارنجی، زرد و آبی  از رنگ‌های سبک روستیک هستند که در طراحی کابینت ایتالیایی کلاسیک نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از چوب برای ساخت کابینت، از مهمترین نشانه‌های سبک روستیک ایتالیا است. به جز چوب، به کارگیری مواد طبیعی مانند سنگ مرمر در طراحی کابینت ایتالیایی مدل جدید نیز مرسوم است.

در سبک کلاسیک، بر خلاف سبک ساده مدرن، به کارگیری کابینت‌های با درهای پُر طرح و کار شده، استفاده از تاج در بالای کابینت‌ها، همین طور پایه‌های شکیل در زیر کابینت‌ها متداول است، دیده می‌شود. کابینت ایتالیایی کلاسیک ، معمولا بلند ساخته می‌شود و تا سقف ادامه دارد.

 

کابینت آشپزخانه کلاسیک ایتالیایی

در ادامه بیشتر با خصوصیات کابینت کلاسیک ایتالیایی آشنا خواهیم شد:

  • طراحی با جزییات چشم گیر

در سبک کلاسیک، جزئیات فاخر و چشم‌گیر به کرات استفاده می‌شود. درب‌های کار شده و طرح دار، استفاده از تاج و پایه، همچنین چارچوب‌های ستون‌مانند در این سبک بسیار مرسوم است.

  • متریال طبیعی

سبک کلاسیک و سبک روستیک گرایشی اشکار به استفاده از متریال طبیعی دارد. طراحان برای استفاده از چوب برای کابینت‌ها و سنگ برای کانتر در این سبک اتفاق نظر دارند.

  • فضای خانوادگی

به طور کلی کابینت ایتالیایی مدل جدید به گونه‌ای طراحی می‌شود که قلب خانه و نقطه مشترک خانواده باشد. دورهمی‌های خانوادگی و همین طور صرف غذا معمولا در این نقطه اتفاق می‌افتد؛ به همین دلیل طراحی کابینت و آشپزخانه به گونه‌ای است که این فضای خانوادگی را فراهم کند.

  • دست‌ساز بودن

یکی دیگر از ویژگی‌های سبک کلاسیک کابینت ایتالیایی ، دست ساز بودن اشیاء است. در این سبک،  طراح به جای استفاده از متریال و تولیدات کارخانه‌ای cnc، ترجیح می‌دهد از کار دست استفاده کند.

کابینت مدرن اروپایی

ویژگی‌های مهم کابینت مدرن اروپایی کدام است؟

به طور کلی، برخی المان‌ها در طراحی هر نوع کابینت مدرن، از جمله کابینت مدرن اروپایی به خوبی دیده می‌شود. به عنوان مثال تعدادی از این المان‌ها عبارتند از:

-کابینت‌هایی با درهای صافِ یک‌تکه که عموما بدون دستگیره و تجهیزات هستند.

-درِ کابینت، بر عکس سبک کلاسیک، فریم و چارچوب خاصی ندارد و کاملا ساده و مینیمال است. سادگی نشانه‌ی یک طراحی مدرن است.

-کابینت مدرن اروپایی کاربردی است و دارای تجهیزات جانبی برای استفاده بهینه از فضا است. در طراحی مدرن، از گوشه‌های کابینت هم به بهترین شکل استفاده می‌شود. در این سبک قفسه‌ها، درها، کشوها، کُنج‌ها و هر قسمت کابینت می‌تواند با کمک تجهیزات جانبی، فضایی اضافی در آشپزخانه ایجاد کند که به کارایی بیشتر کابینت‌ها و دسترسی بهتر منجر شود.

-تنوع در متریال مصرفی یکی دیگر از نشانه‌های طراحی کابینت مدرن اروپایی است. در سبک کلاسیک، معمولا مهمترین متریال مورد استفاده چوب است. در حالی که در سبک کابینت مدرن ایتالیایی، می‌توان انواع مواد و متریال جدید را مشاهده کرد. ام‌دی‌اف، چوب، هایگلاس، فلز و غیره در این سبک کاربرد دارد.

 کابینت مدرن ایرانی

کابینت مدرن ایرانی در واقع به نوعی پیرو طراحی مدرن اروپایی محسوب می‌شود و همان المان‌های کابینت مدرن اروپایی در کابینت مدرن ایرانی نیز دیده می‌شود. تاکید بر سادگی و پرهیز از جزئیات پُر تکلف، از  نشانه‌های کابینت مدرن ایرانی است.

کابینت آشپزخانه مدرن سفید ایرانی با جزیره کوچک

از لحاظ رنگ، رنگ سفید و همین طور رنگ‌های تیره، مانند خاکستری، در آشپزخانه ایرانی بسیار دیده میشوند. کابینت های‌گلاس، اصلی‌ترین متریال مورد استفاده برای کابینت مدرن ایرانی در سال‌های اخیر بوده است.

کابینت ایتالیایی را می‌توان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه دانست. چیدمان و دکوراسیون ایتالیایی در عین شکوه و جذابیت ظاهری، خودمانی و بی‌آلایش است و همین مساله باعث می‌شود که این سبک دکوراسیون حس صمیمیت و گرمای بیشتری را بیننده القا کند. عناصر طبیعت و زندگی طبیعی در چیدمان ایتالیایی به وفور دیده می‌شود. همچنین ایجاد حس‌ و حال مدیترانه‌ای در رنگ‌های این دکوراسیون، یک شاخصه‌ی مهم و اساسی است که نباید از یاد برود.

ازین که تا پایان همراه این محتوا در آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب بیان شده برایتان مفید واقع شده باشد. شرکت آکس چوب مختخر است با ساخت انواع مدل‌های کابینت ایتالیایی روستیک ، کلاسیک و مدرن ، فضایی اروپایی و مدیترانه‌ای را در آشپزخانه‌تان ایجاد کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *