چیدمان لیوان در کابینت ؛ چگونه لیوان‌ها را در کابینت‌ها ساماندهی کنیم؟

چیدمان لیوان در کابینت

نحوه چیدمان لیوان در کابینت آشپزخانه

همه‌ی ما در آشپزخانه، تعداد زیادی لیوان و فنجان داریم و اگر با نگاه تیزبینانه‌تری به درون کابینت‌هایمان بنگریم، ممکن است با انواع لیوان، فنجان، استکان و حتی نعلبکی و زیرلیوانی مواجه شویم که مدت‌ها از آن‌ها استفاده نکرده‌ایم؛ برخی از این لیوان‌ها، تک افتاده‌اند و یا برخی از آن‌ها شکسته است و یا به دلایلی ما از آن‌ها خسته شده‌ایم و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. برخی دیگر، مخصوص جشن‌ها و میهمانی‌ها هستند و فقط در موارد خاص از کابینت‌ها بیرون می‌آیند. برخی دیگر، لیوان‌ها و استکان‌های جلودستی هستند و ما به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. هر تعدادی که لیوان در آشپزخانه داشته باشیم، چه زیاد و چه کم، چیدمان منظم و مرتب لیوان‌ در کابینت‌‌ها باعث می‌شود، نظم و زیبایی بیشتری درون آشپزخانه حکم‌فرما باشد و با این روش، جای بیشتری نیز برای وسایل ضروری‌تر ایجاد شود. در ادامه قصد داریم،‌ راجع به شیوه‌ی چیدمان لیوان در کابینت ، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. از شما دعوت می‌کنیم همراه آکس چوب باشید:

چیدمان لیوان در کابینت

چگونه لیوان‌ها را درون کابینت‌ها بچینیم؟

  • فکری به حال لیوان‌های ناقص شده و از مد افتاده بکنید !

طبیعی است که همه‌ی ما درون کابینت‌هایمان لیوان‌هایی داشته باشیم که تعدادی از آن‌ها ناقص شده باشند و یا حتی اگر کامل هستند، بر اثر مرور زمان، از مد افتاده و قدیمی شده‌ باشند و ما دیگر تمایلی به استفاده از آن‌ها نداشته باشیم. این لیوان‌ها معمولا در هر اسباب‌کشی،‌ از خانه‌ای به خانه‌ی دیگر می‌روند و از انتهای یک کابینت، به کابینت دیگر منتقل می‌شوند؛ پیشنهاد ما این است فکری به حال این لیوان‌ها کنید و اگر واقعا قصد استفاده از آن‌ها را ندارید،‌ آن‌ها را به نیازمندان یا دوستان خود ببخشید.

اگر لیوان‌های تک بلوری دارید، می‌توانید با نخ‌های کنفی یا کامواهای رنگی آن‌ها را تزئین کنید و از آن‌ها به عنوان جای مداد، جای قاشق و چنگال، جای برس و شانه و …. استفاده کنید. از ماگ‌های لب‌پر شده و یا تکراری می‌توانید به عنوان گلدان‌های کوچک کاکتوس استفاده کنید و درون آن‌ها کاکتوس‌ یا هر گل کوچک دیگر بکارید؛ البته از آن‌جا که لیوان‌ سوراخی برای زه‌کشی آب ندارند، باید در آب دادن به گلدان لیوانی‌تان دقت کنید و از آب دادن زیادی به آن خودداری کنید تا ناخواسته باعث پوسیدگی ریشه گیاه نشوید. در صورت امکان می‌توانید، ته ماگ را با یک دریل مته‌ کوچک و تیز، سوراخ کنید تا اینگونه مشکل زه‌کشی ته لیوان نیز حل شود.

بدون شک با ابتکار و استفاده از روش‌های خلاقانه‌ی دیگر، می‌توانید فکری به حال لیوان‌های از مد افتاده و یا ناقص کنید؛ همچنین به یاد داشته باشید، آنچه برای شما خسته‌کننده و تکرای شده است، ممکن است برای دیگری جذاب باشد!

  • لیوان‌های میهمانی را درون باکس‌های پلاستیکی بچینید

همه‌ی ما ظروفی داریم که فقط هنگام میهمانی‌ها و مراسمات خاص از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اما در آشپزخانه‌های کوچک که طبیعتا تعداد کابینت‌ها محدود است، نگهداری و چیدمان آن‌ها با اشکال مواجه خواهد شد. پیشنهاد می‌شود برای هر دست لیوان، از ظروف پلاستیکی نگهدارنده‌ی دردار که مخصوص نگهداری لیوان و ظرف‌های مسافرتی است، بهره بگیرید. این ظرف‌ها علاوه بر اینکه به طور کامل بسته می‌شوند، با سبدهای پلاستیکی از یکدیگر تفکیک می‌شوند تا هر لیوان، درست در جای خودش قرار بگیرد و لیوان‌ها با یکدیگر برخورد یا اصطکاک نداشته باشند.

دسته بندی لیوان در کابینت

اگر دسترسی به چنین ظروفی ندارید، هر ظرف مستطیل یا مربع شکلی که یک دست لیوان را به طور کامل در خود جای دهد مناسب کار شماست؛ برای آنکه لیوان‌ها با یکدیگر اصطکاک نداشته باشند، بین آن‌ها مقوا بگذارید. در صورتی که تمایل دارید می‌توانید لیوان‌ها را در جعبه‌ی خودشان نیز نگهداری کنید.

قرار دادن لیوان‌ها در باکس پلاستیکی و گذاشتن آن‌ها درون کابینت، علاوه بر اینکه از شکستن آن‌ها پیشگیری می‌کند، حمل‌ونقل و جابجایی آن‌ها را نیز راحت می‌کند. با این روش، شما می‌توانید تعداد بیشتری لیوان را درون کابینت بچینید و همچنین، لیوان‌ها و فنجان‌های شما، همیشه برای هنگام میهمانی‌ها‌، تمیز و عاری از گردوخاک هستند، چرا که در یک ظرف دربسته نگهداری شده‌اند.

  • قلاب درون سقف کابینت‌هایتان نصب کنید

ارتفاع طبقه‌های درون کابینت، معمولا بیش از اندازه‌ی نیاز مشتری است؛ اگر کابینت‌ منزل شما نیز چنین است با نصب چند قلاب که از درون کابینت، به سقف قفسه ردیف بالایی نصب می‌شود، می‌توانید آویزهای کوچکی برای فنجان‌ها و لیوان‌های دسته‌دارتان درست کنید؛ با این شیوه، فضای ایده‌آلی را برای چیدمان لیوان‌ها در کابینت ایجاد کرده‌اید.

این روش خصوصا برای فنجان‌های قهوه‌خوری که عمدتا کوچک هستند و تعداد آن‌ها نیز کم است، بسیار موثر است و باعث زیبایی بیشتر فضای درون کابینت نیز می‌شود.

چیدمان لیوان

  • از استندهای طبقاتی لیوان استفاده کنید

اگر به سراغ فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه یا پلاسکو بروید، با انواع استندهای طبقاتی وسایل آشپزخانه اعم از استندهای لیوان مواجه خواهید شد. استفاده از ارگانایزر یا استندهای طبقاتی لیوان باعث می‌شود که بتوانید لیوان‌ها یا فنجان‌ها را به طور مرتب و منظم در کابینت‌ها بچینید. برخی ازین ارگانایزرها، ارتفاع کابینت را به چند ردیف تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانید لیوان‌ها را ساماندهی کنید.

استندهای طبقاتی که معمولا از جنس چوب یا فلز و یا حتی پلاستیک فشرده هستند، باعث می‌شوند که بتوانید از فضای اضافی بالای لیوان‌ها یا بشقاب‌ها به نفع چیدمان لیوان‌ها یا فنجان‌ها استفاده کنید.

  • از آویزهای فلزی زیر کابینتی استفاده کنید

همانطور که اشاره شد، امروزه انواع و اقسام وسایل و ابزارآلات کمکی برای چیدمان و ساماندهی آشپزخانه در دسترس است که می‌تواند در به وجود آمدن یک آشپزخانه‌ی مرتب و منظم شما را همراهی کند. یکی ازین ابزارها، آویزهای فلزی است که به آویز فنجان داخل کابینتی معروفند و در زیر قفسه‌ی کابینت ردیف بالایی نصب می‌شوند. در واقع این آویزها مانند گیره و قلاب، سقف کابینت‌ را در بر می‌گیرند و  باعث می‌شوند بتوانید از فضای درون کابینت که معمولا نادیده گرفته می‌شود استفاده کنید.

  • چیدمان لیوان‌ها بر روی دیوار آشپزخانه

یکی از روش‌های ساده که احتمالا نمونه‌های آن را بسیار دیده‌اید، چیدن لیوان‌ها بر روی دیوار است؛ برای این کار، لازم است یک شلف یا تخته بر روی دیوار نصب کنید. اگر از شلف دیواری استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید لیوان‌ها را، حتی انواع بدون دسته را بر روی آن بچینید.

اگر از تخته استفاده می‌کنید، می‌توانید یک تخته‌ی مربعی شکل چوبی با رنگی زیبا را بر روی یک قسمت دیوار نصب کنید و آن را با روش‌های مختلفی تزئین کنید. سپس با قرار دادن چند قلاب که به اندازه‌ی تعداد لیوان‌هایتان است، فضایی را برای آویز کردن لیوان‌های دسته‌دار یا فنجان‌ها ایجاد کنید.

چیدمان لیوان روی شلف

برای تزئین تخته‌ای که به دیوار نصب می‌کنید، می‌توانید از گلدان‌های کوچک استفاده کنید. گلدان‌های کوچک طبیعی و یا مصنوعی را به وسیله‌ی میخ به تخته نصب کنید. می‌توانید یک گلدان پیچک را در وسط تخته نصب کنید و شاخه‌های رونده‌ی آن را به دور قاب تخته سنجاق کنید. یک روش دیگر این است که از قاب‌ عکس‌های سه در چهار کوچک برای دور تخته استفاده کنید. در ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانید تخته را با رنگ چوب و به شکل ساده و روستیک به دیوار آشپزخانه نصب کنید و سپس لیوان‌ها را بر روی آن آویزان کنید.

  • از استندهای رومیزی لیوان استفاده کنید

استفاده از استندهای لیوان، راه‌حل دیگری است که در چیدمان لیوان در کابینت آشپزخانه، چاره‌ساز است. استندهای لیوان اگرچه، نسبت به ارگانایزر‌ها، فضای بیشتری اشغال می‌کنند، اما نقش بسیاری در ایجاد نظم لیوان‌های جلودستی دارند. انواع استندهای چوبی و زیبا که دارای طرح‌های ویژه و جذاب هستند، حتی برای روی کابینت و میز غذاخوری نیز مناسب هستند؛ بنابراین اگر فضای کافی دارید، با استفاده از استندهای زیبا و لیوان‌‌ها و ماگ‌های رنگی رنگی، فضایی مدرن و شیک به آشپزخانه‌تان ببخشید.

  • از فضای کناره‌ی کابینت استفاده کنید

یکی از بهترین فضاها برای آویزان کردن وسیله‌های کوچک، فضای درون درب کابینت‌ها و یا کناره‌ی بدنه‌ی کابینت‌هاست؛ اگر دارای فنجان‌های قهوه‌خوری یا ماگ‌های کوچک رنگی‌رنگی هستند و جای مناسبی برای آن‌ها پیدا نمی‌کنید با نصب چند گیره به بدنه‌ی کابینت‌ها، لیوان‌های کوچک یا ماگ‌ها را از آن آویزان کنید تا هر موقع که نیاز به نوشیدن قهوه‌ یا چای بود، از آن استفاده کنید.

  • لیوان‌ها را در کشوهای عریض و پهن بچینید.

اگر آشپزخانه‌تان دارای کشوهای عریض و پهن است، یکی ازین کشوها می‌تواند محل انبار کردن لیوان‌ها و استکان‌هایتان باشد؛ البته بهتر است قبل ازین کار از کابینت‌سازتان بخواهید، کشو را برایتان تقسیم‌بندی کند تا لیوان‌ها اصطکاک کمتری با یکدیگر داشته باشد و نظم بیشتری درون کشو رعایت شود.

با قرار دادن یک تخته‌ی سه‌لا یا یک تخته‌ی چوب نازک، خودتان هم می‌توانید کشوی کابینت آشپزخانه را برای چیدن لیوان‌ها و فنجان‌ها مناسب و تقسیم‌بندی کنید.

چیدن ردیفی لیوان‌ها در کشو یکی از بهترین روش‌هایی است که باعث می‌شود لیوان‌های نظم و انضباط لازم را در کابینت‌های آشپزخانه داشته باشند و هنگامی که به آن‌ها نیاز دارید، در دسترس‌تان باشند.

چیدمان لیوان ها در کشو کابینت

سخن پایانی

همه‌ی ما کم‌ و بیش با چیدمان وسایل و لوازم آشپزخانه در داخل کابینت‌ها آشنایی داریم، اما همیشه راه‌حل‌ها و روش‌های خلاقانه‌ای وجود دارند که به ما در یک چیدمان منظم‌تر و ساده‌تر کمک می‌کنند. در این محتوا سعی کردیم شما را با روش‌های چیدمان لیوان در کابینت آشپزخانه آشنا کنیم. امیدواریم آنچه بیان شد، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

از همراهی شما با آکس چوب سپاسگزاریم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *