چیدمان لیوان و فنجان ؛ با جدیدترین شیوه‌ی چیدمان لیوان و فنجان آشنا شوید.

چیدمان لیوان و فنجان در کابینت

چیدمان لیوان و فنجان در کابینت، یک چالش‌ جدی برای بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان در آشپزخانه است؛ به ویژه اگر تعداد کابینت‌های موجود در آشپزخانه به اندازه‌ی کافی نباشد و فضای مفید برای چیدمان همه‌ی لوازم آشپزخانه وجود نداشته باشد. علاوه بر مسئله مدیریت فضای آشپزخانه، به دلیل اینکه جنس لیوان‌ها عموما از مواد شکستنی مثل بلور ، سرامیک یا چینی هستند، موضوع محافظت از آن‌ها هم فاکتور مهمی است که باید در چیدمان لیوان مورد توجه قرار بگیرد. دسترسی ساده، زیبایی، مرتب بودن، مراقب در برابر گرد و خاک و همین‌ طور لکه‌های آب، همگی در تصمیم‌گیری ما نسبت به نحوه جانمایی لیوان‌ها در کابینت‌ها موثر هستند. اگر شما هم تا به حال با مشکل کمبود فضا در آشپزخانه و کابینت‌ها مواجه بوده‌اید و نمی‌دانید لیوان‌ها و فنجان‌های سرگردان را کجا قرار دهید، با ما همراه باشید تا شما را با جدیدترین نکات در مورد نحوه مناسب چیدمان آن‌ها در کابینت آشنا سازیم. از شما دعوت می‌کنیم مخاطب این محتوای آکس چوب باشید:

چیدمان لیوان در کابینت

لیوان‌ها و فنجان‌ها را چگونه در کابینت‌ آشپزخانه بچینیم؟

  • لیوان را برعکس بچینیم یا مستقیم؟

صرف نظر از اینکه لیوان‌ها را قرار است در کجای آشپزخانه یا کابینت‌ها و به چه شکلی بچینیم، همیشه این سوال وجود دارد که لیوان‌ها را باید مستقیم در قفسه‌ها قرار دهیم و یا اینکه به صورت سَروتَه و برعکس بچینیم؟
برخی از افراد معتقدند برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل لیوان‌ها و همین طور خشک شدن کامل‌تر آن‌ها، بهتر است لیوان‌ها را به صورت برعکس بر روی کانتر و یا داخل کشوی کابینت آشپزخانه قرار دهیم. ضمن اینکه گاهی این کار در آشپزخانه‌های کوچک، این امکان را به وجود می‌آورد که دو ردیف لیوان روی هم دیگر قرار بگیرند و فضای کمتری اشغال شود.
با وجود اینکه این دلایل منطقی به نظر می‌آیند اما به هر حال بهتر است همیشه چیدمان لیوان‌ها و فنجان‌ها در کابینت یا بر روی شلف، به صورت مستقیم و حالت طبیعی خودش باشد. زمانی که لیوان را به شکل برعکس و سَروتَه در جای می‌گذاریم، خصوصا اگر لیوان تازه شسته شده و مقداری تر باشد، این حالت باعث می‌شود هوا به خوبی در داخل لیوان‌ها جریان پیدا نکند و یک طعم و بوی ناخوشایند خفیف در لیوان ایجاد ‌شود و زمانی که آب یا مایع دیگری درون لیوان ریخته می‌شود، این طعم و بو را به خود جذب ‌کند.

چیدمان فنجان در کابینت

به جر مسئله بوی نامطبوع، امکان رشد باکتری‌ها داخل هوای بسته و مرطوب درون لیوان نیز وجود دارد و به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم همیشه لیوان را به صورت درست در کابینت‌ها قرار دهید.
برای آن که لیوان‌ها و فنجان‌ها به خوبی بعد از شست‌وشو خشک شوند، می‌توانید به طور موقت آن‌ها را در آبچکان کابینت یا بر روی یک آویز لیوان، به صورت برعکس قرار دهید و بعد از خشک شدن کامل، آن‌ها را به هر صورتی که دوست دارید بچینید.
اگر فضایی که لیوان را آنجا می‌گذاریم، دربسته باشد، دیگر نگرانی خاصی برای ورود گرد و خاک به داخل لیوان وجود نخواهد داشت؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود لیوان‌هایی که کمتر در معرض استفاده هستند، مانند لیوان‌ها و فنجان‌هایی میهمانی را درون ظرف‌های دَردار مخصوص لیوان قرار دهید و آن‌ها را روی هم بچینید. با این کار، آن‌ها را از کثیفی و لکه شدن با ذرات چربی و گرد و خاک نیز محافظت کرده‌اید.

چیدمان لیوان در کابینت درب شیشه‌ای ؛ یک گزینه‌ای ایده‌آل!

یکی از بخش‌های مناسب برای چیدمان لیوان و فنجان ، کابینت‌های دکوری یا درب شیشه‌ای هستند. این نوع کابینت‌ها، به ویژه برای چیدمان ظروف خاص و تزیینی، بسیار مناسب هستند. بنابراین اگر مایلید سِت لیوان‌های لوکس شما قابل دیدن باشند، کابینت دکوری یک انتخاب مناسب برای شماست.
به طور کلی باید توجه کنیم اگر لیوان یا هر نوع ظرف دیگری در کابینت درب شیشه‌ای قرار داده می‌شود، همیشه لازم است شیشه کابینت و همین طور ظروف، کاملا و دائما تمیز و بدون لکه باشند تا زیبایی آن‌ها بیشتر به چشم بیاید.

چیدن لیوان و فنجان در کابینت

  • فنجان‌ها و نعلبکی‌ها را چگونه بچینیم؟

فنجان‌ها و نعلبکی‌ها، عمدتا شکل هندسی خاصی دارند که از قرار دادن آن‌ها بر روی هم جلوگیری می‌کند و اگر بخواهیم آن‌ها را از توی جعبه در آوریم و درون کابینت بچینیم، بهتر است یک نعلبکی را قرار دهیم و یک فنجان را روی آن، سپس یک نعلبکی دیگر و یک فنجان دیگر و این کار را برای نعبکی و فنجان سوم تکرار کنیم. شش فنجان و نعلبکی را می‌توانیم در دو ردیف در کنار هم بچینیم و اگر تعداد آن‌ها بیشتر است، می‌توانید این کار را تکرار کنید.این استایل بیشتر در کابینت های مدرن مرسوم است.

  • از آویز زیر کابینت استفاده کنید.

اگر کابینت‌های شما به اندازه‌ای که تمام وسایل و ظروف خود را در آن‌ها جای دهید، فضا ندارد، پیشنهاد می‌کنیم با نصب یک میله یا آویز زیبا در زیر یکی از یونیت‌های کابینت، تعدادی از لیوان‌های خود در زیر کابینت آویزان کنید.
با استفاده‌ از این ترفند و با یک چیدمان مناسب، علاوه بر اینکه در یک فضای بدون استفاده بهترین کاربری را ایجاد کرده‌اید، می‌توانید با خوش سلیقگی به زیبایی آشپزخانه‌تان نیز کمک کنید. این راهکار، خصوصا برای فنجان‌های رنگی‌رنگی بسیار مناسب است.
پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد دارید از این راه‌کار استفاده کنید، لیوان‌های پرکاربرد خود را که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، آویزان کنید، تا دسترسی بهتر و ساده‌تری در مورد این لیوان‌ها داشته باشید. این مورد، خصوصا برای کودکان هم مناسب‌تر است تا بتوانند راحتر به لیوان‌ها دسترسی داشته باشند.
یکنواختی و همسان بودن لیوان‌های آویز نیز، بسیار مهم است و نباید با آویزان کردن لیوان‌های لنگه به لنگه، نظم آشپزخانه را بر هم زد.

فنجان‌ها و نعلبکی‌ها را چگونه بچینیم؟

  • از جا لیوانی‌های فانتزی استفاده کنید.

یکی از راه‌های مناسب برای چیدمان لیوان و فنجان در کابینت ، استفاده از انواع جا‌لیوانی‌های شیک و فانتزی موجود در بازار است. به طور معمول، لیوان‌ها به صورت ردیفی و کنار هم، کف یونیت کابینت قرار داده می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه لیوان‌ها داخل کابینت فضای کمتری بگیرند، از جا لیوانی‌های چند طبقه استفاده کنید.
این جالیوانی‌ها علاوه بر اینکه زیبا هستند، امکان جا دادن تعدادی بیشتری لیوان در یک کابینت را برای شما فراهم می‌کنند.
ممکن است شما جالیوانی‌های فانتزی را بیشتر بر روی میز نهارخوری یا روی پیشخوان کابینت دیده باشید. اما همان‌طور که گفته شد با کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دادن، می‌توانید کمی جلوی دست و پای خودتان را باز کنید.

  • به کاربرد لیوان‌ها دقت کنید.

طبیعی است که ما لیوان‌ها یا فنجان‌های چای‌خوری را بسیار بیشتر از گیلاس‌های آبمیوه خوری استفاده کنیم! اینکه یک سِت لیوان، چند مرتبه در شبانه‌روز استفاده می‌شود و یا اینکه، هر چند ماه یکبار مورد استفاده ما قرار می‌گیرد، در چیدمان ما بسیار موثر است.
چیدمان لیوان و فنجان‌ ها در کابینت باید بر مبنای کاربرد آن‌ها صورت بگیرد. همیشه سعی کنید ظروف پُر مصرف را درون کابینت‌های در دسترس و در نزدیک‌ترین نقطه قرار دهید و در مقابل لیوان‌ها یا ظروف کم مصرف یا خاص را، دورتر بچینید.
این روش، به راحت‌تر کار کردن ما در آشپزخانه کمک می‌کند و هم ظروف ما، بهتر محافظت می‌شوند.

مرتب کردن لیوان ها در کابینت

  • از شلف‌های‌ چوبی استفاده کنید.

درخشندگی لیوان‌ها و کنتراستی که با بافت چوب ایجاد می‌کنند، می‌تواند به راحتی یکی از المان‌های زیبای آشپزخانه شما باشند.

  • اگر خیلی اهل تمیزکاری نیستید، بی‌خیال شلف و یا کابینت‌های باز شوید.

هرچند چیدن برخی لیوان‌ها روی شلف‌های چوبی یا داخل کابینت‌های باز ممکن است زیبا به نظر بیاید، اما اگر نمی‌خواهید دائما مجبور به شستن لیوان‌ها  شوید، بهتر است بی خیال این جور جاها شوید، مگر اینکه لیوان‌های در دسترس‌تان را در شلف‌های رو باز قرار دهید.
همانطور که در این محتوا مشاهده می‌کنید، آنچه که برای برخی مناسب است، ممکن است برای همه مناسب نباشد!

داخل فضای کابینت‌ها لیوان بچینید!

  • کشوهای کابینت را از یاد نبرید!

یکی از جاهایی که دسترسی خوبی برای همه اعضای خانواده ایجاد می‌کند، کشوهای بزرگ و عریض هستند. چنانچه می‌خواهید لیوان‌ها و علی‌الخصوص فنجان‌های چای و قهوه‌خوری، در نزدیک‌ترین نقطه باشند، یکی از گزینه‌ها می‌تواند کشوی کابینت باشد؛ به خصوص آن که، خیلی از ظروف بزرگتر را نمی‌توان داخل کشوی کابینت قرار داد!
با بیرون آوردن لیوان‌ها از یونیت کابینت‌ها و چیدن آنها درون کشوهای بزرگ و عریض، یک حسن بزرگ دیگر برای شما ایجاد می‌شود  و آن هم اینکه، بخشی از فضای کابینت‌های بزرگتر شما، برای استفاده‌های دیگر، باز می‌شود.

  • و در آخر، داخل فضای کابینت‌ها لیوان بچینید!

معمول‌ترین نقطه برای چیدن لیوان‌ها، داخل فضای یونیت کابینت است که معمولا همه همین کار را انجام می‌دهند؛ البته این کار چند مزیت به همراه دارد.
اول اینکه برخلاف کابینت‌های درب شیشه‌ای، نیاز نیست خیلی نگران به هم ریخته بودن یا حتی لکه‌های احتمالی روی لیوان باشید، چون ظروف شما کاملا در استتار هستند. ضمنا لیوان‌ها داخل کابینت، از گرد و خاک و ذرات چربی هم در امان هستند و مدام دردسر شستن آنها را نخواهید داشت.

  • مراقب بچه‌ها و یا حیوانات خانگی باشید.

چیدن لیوان‌های شیشه‌ای در ردیف‌های پایین و در دسترس، هر چند کار شما را در آشپزخانه آسان‌تر می‌کند، اما اگر کودک نوپا یا حیوان خانگی دارید، باید به این خطر هم دقت کنید که کودک یا حیوان شما، ممکن است در حین بازیگوشی یا کنجکاوی به صورت ناخواسته، به خود آسیبی بزنند! در این صورت بهتر است ظروف شکستنی و خطرناک را در ردیف‌های بالاتر قرار دهیم.

چیدمان لیوان

ما معمولا در آشپزخانه‌های خود، چند سِت یا چند دست لیوان داریم و این مساله، کار چیدمان لیوان و فنجان ها را برای ما دشوار می‌کند؛ علی‌الخصوص فنجان‌ها که به دلیل نوع هندسی و شکل خاص‌شان، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.
چیدمان لیوان‌‌ها در کابینت خود می‌تواند یک چالش باشد که می‌توانیم آن را با کمی خلاقیت به کاری زیبا و لذت‌بخش تبدیل کنیم و حتی بتوانیم از زیبایی آن‌ها در آشپزخانه لذت ببریم.
ازین که در این محتوا همراه وب‌سایت آکس چوب تولید کننده محصولات کابینت بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *