کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید ؛ ۸ مدل کاشی برای زیبایی آشپزخانه‌‌‌های سفید!

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

وقتی صحبت از کاشی بین کابینتی می‌شود، هارمونی بین رنگ کابینت آشپزخانه و اجزای دکوارسیون آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کاشی‌های بین کابینتی ، انواع مختلف و رنگ‌های متفاوتی دارند و از نظر شکل و اندازه، بسیار متنوع‌ هستند، بنابراین ایجاد هارمونی و هماهنگی بین آن‌‌ها و سبک کابینت‌ها، اصل مهمی است که اگر رعایت نشود، زیبایی آشپزخانه‌تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ایجاد یک فضای دلچسب و دلپذیر در آشپزخانه و منزل، مستلزم رعایت همه‌ی جزئیات کوچک و بزرگی است که در چیدمان و دکوراسیون منزل نقش دارند؛ اگر از کابینت‌های سفید رنگ برای آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید، در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب ، قصد داریم انواع کاشی بین کابینت برای کابینت سفید رنگ را به شما معرفی کنیم تا آشپزخانه‌ای زیبا و متناسب با این رنگ داشته باشید. از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید:

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

کاشی بین کابینتی چیست و چه نقشی در زیبایی آشپزخانه دارد؟

انواع کاشی‌ بین کابینتی ، جنس مقاوم‌تر و بادوام‌تری نسبت به کاشی‌های معمولی آشپزخانه دارند و از نظر زیبایی نیز، بسیار زیباتر و جذاب‌ترند. شاید این سوال برایتان مطرح باشد که با وجود مقاومت و زیبایی کاشی‌های بین کابینتی، چرا همه‌ی کاشی‌های آشپزخانه ازین جنس انتخاب نمی‌شود؟ پاسخ این است که کاشی‌های بین کابینتی، گرانقیمت هستند و به دلیل آنکه بیشتر قسمت دیوارهای آشپزخانه در زیر کابینت‌ها پنهان می‌شود، ابدا به صرفه نیست که ما کاشی‌های گرانقیمت و مقاوم را در زیر کابینت‌ها پنهان کنیم؛ خصوصا آنکه ممکن است بسیاری از کاشی‌ها، جنس برآمده و برجسته داشته باشند.

کاشی‌های بین کابینتی ، نسبت به کاشی‌های معمولی، مقاومت بیشتری نسبت به ضربه و حرارت دارند و حتی در برابر خط و خش، آسیب‌پذیری کمتری دارند و به شیوه‌ی آسان‌تری نیز تمیز می‌شوند. در صورتی که رنگ کابینت‌هایی که انتخاب کرده‌اید، با رنگ کاشی‌های اصلی آشپزخانه‌، هماهنگ نیست، می‌توانید پس از اتمام کار، کاشی‌هایی که قابل مشاهده هستند را با کاشی بین کابینتی، پر کنید و با این روش، ناهماهنگی موجود را از بین ببرید.

حال که به طور خلاصه با مزیت‌های کاشی‌ بین کابینتی آشنا شدیم، به سراغ این موضوع برویم که اگر کابینت‌های آشپزخانه‌ی ما سفید رنگ است، بهتر است از چه مدل و رنگ کاشی آشپزخانه استفاده کنیم تا تناسب و زیبایی بیشتری در آشپزخانه‌مان وجود داشته باشد؟

انتخاب کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

از ویژگی‌های رنگ سفید این است که قدرت هماهنگی با هر دکوراسیونی را دارد و دست شما را باز می‌گذارد تا بتوانید از رنگ‌های دلخواه‌تان در آشپزخانه یا چیدمان منزل استفاده کنید. به همین دلیل، کابینت سفید رنگ، از جمله مدل‌هایی است که کاشی‌های بین کابینتی با تنوع رنگ و مدل بسیار فراوانی دارد و شما به راحتی می‌توانید مدل دلخواه‌تان را از بین آن‌ها پیدا کنید.

  • کاشی بین کابینت سفید رنگ

اگر از جمله افرادی هستید که ترجیح می‌دهید همه‌ چیز ساده و بی‌آلایش باشد و علاقمندید آشپزخانه‌تان مانند یک عروس سفید رنگ بدرخشد، می‌توانید از کاشی بین کابینتی سفید استفاده کنید.

کاشی‌های بین کابینتی سفید، هم ساده و هم طرح‌دار و در انواع مات یا براق موجودند و به فراخور نیاز و شیوه‌ی چیدمان شما، می‌توانند متفاوت باشند. یک آشپزخانه‌ی تمام سفید، در عین حالی که ساده است، نماد پاکی و روشنایی نیز هست و جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت.

  • کاشی بین کابینتی سیاه یا رنگ‌های تیره

بسیاری از افراد، ترجیح می‌دهند از رنگ‌های تیره به عنوان کاشی بین کابینتی استفاده کنند تا اختلاف رنگی بین اجزای آشپزخانه وجود داشته باشد و تنوع و جذابیت بیشتری در فضا وجود داشته باشد. وجود کابینت‌های سفید و کاشی‌های بین کابینتی تیره رنگ، مانند مشکی یا خاکستری تیره، می‌تواند باعث ایجاد کنتراست و اختلاف رنگی بین دکوراسیون آشپزخانه شود که این مورد می‌تواند به جذابیت آشپزخانه شما کمک کند.این بیشتر در آشپزخانه های مدرن کاربرد دارد

  • کاشی بین کابینتی طرح چوب

همانطور که اشاره شد کابینت‌های سفید رنگ، این قابلیت را دارند که با همه‌ی رنگ‌ها تطبیق داشته باشند. کاشی بین کابینتی طرح چوب ، یکی از انواع کاشی‌های بین کابینتی است که با کابینت‌های سفید طرح مدرن و ساده، بسیار خوش می‌نشیند و باعث زیبایی بیشتر در فضای آشپزخانه می‌شود. با قرار دادان چند ظرف و ظروف چوبی در دکور آشپزخانه، می‌توانید یک آشپزخانه‌ی هماهنگ و مدرن را در فضا ایجاد کنید.

  • کاشی بین کابینتی مدل سنگی

یکی از مدل‌های رایج کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید ، کاشی مدل سنگی است که در آن، از سنگ‌های طبیعی یا مصنوعی استفاده می‌شود و یا حتی ممکن است که کاشی طرح سنگ باشد.

کاشی‌های بین کابینتی مدل سنگی، زیبایی خاصی را برای آشپزخانه شما پدید می‌آورد و باعث می‌شود فضای مدرنی در آشپزخانه‌تان به وجود آید.

  • کاشی بین کابینتی آجری

اگر اهل مدل‌های سنتی و نوستالژیک هستید، کاشی بین کابینتی آجری که در انواع رنگ‌های خردلی، آجری، سفید، خاکستری و …. موجود است، حس و حال یک آشپزخانه سنتی و نوستالژیک را برایتان به وجود می‌آورد. خصوصا اگر بتوانید به موازات رنگ کاشی‌های بین کابینتی ، جزئی از آشپزخانه را با آن ست و هماهنگ سازید، بسیار عالی خواهد شد. به عنوان مثال، اگر از کاشی بین کابینت آجری رنگ استفاده می‌کنید، پهن کردن یک گلیم به همین رنگ یا تناژ رنگی مشابه، می‌تواند به شما کمک کند.

  • کاشی بین کابینت آینه‌ای

چنانچه فضای آشپزخانه‌تان کوچک است و قصد دارید آن‌ را بزرگ‌تر نشان دهید، کاشی بین کابینتی آینه‌ای گزینه‌ی مناسبی است و با بازتاب نور باعث می‌شود فضا بزرگتر و روشن‌تر به نظر برسد. کاشی بین کابینتی آینه‌ای، رنگ‌های مختلفی دارند؛ طلایی، نقره‌ای و دودی از نمونه‌های بسیار پر طرفدار این مدل از کاشی‌های بین کابینتی هستند.

  • کاشی بین کابینتی طرح‌دار

اگر اهل هیجان و مدل‌های شلوغ‌تر هستید و کابینت‌های سفید ساده برایتان زیادی ساده و بی‌آلایش هستند، می‌توانید از کاشی‌های طرح‌دار که مدل‌های شلوغ‌تری دارند استفاده کنید تا روح و جلای بیشتری به آشپزخانه ببخشید.

کاشی بین کابینت طرح‌دار، هم می‌تواند دارای طرح‌های ساده و بی‌آلایش باشد و هم می‌تواند ساده انتخاب شود و تنها، قسمتی از آن، به شکل ردیفی یا مدل‌های دیگر، دارای طرح باشد.

  • کاشی بین کابینتی سبز تیره یا آبی تیره

اگر از کابینت مدرن استفاده می‌کنید، نمونه‌ کاشی‌های ساده که به رنگ‌های سبز تیره یا آبی نفتی تیره هستند،جلوه‌ی بسیار زیادی با کابینت‌هایتان خواهند داشت و چیدمان یک فضای نوستالژیک و در عین حال مدرن را برایتان تداعی خواهد کرد. این سبک از آشپزخانه، در دو سه سال اخیر بسیار پر طرفدار شده است.کاشی بین کابینتی سبز تیره یا آبی تیره

هنگام خرید کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید رنگ، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر چه کابینت‌های سفید رنگ، قدرت انطباق بسیار زیادی با سایر رنگ‌ها دارند، اما بهتر است برای هماهنگی بهتر بین اجزای آشپزخانه، به نکاتی که در ادامه بازگو می‌کنیم توجه کنید:

  • به صفحه‌ی روکابینتی توجه کنید.

صفحه‌ی روکابینتی در مجاورت کاشی بین کابینتی است؛ بنابراین هنگام خرید کاشی بین کابینتی ، بهتر است که به رنگ کانتر و پیشخان کابینت‌ها توجه کنید. اگر صفحه‌ی روکابینتی را به رنگ تیره انتخاب کرده‌اید، بهتر است رنگ کاشی‌ها را روشن‌تر انتخاب کنید تا آشپزخانه‌ روشن‌تر به نظر برسد.

  • به سایز آشپزخانه و میزان نور آن دقت کنید.

به دلیل آن که رنگ‌های روشن، نور را بیشتر بازتاب می‌دهند، گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک هستند؛ بنابراین چنانچه سایز آشپزخانه‌تان کوچک است و یا نور کمی از بیرون دریافت می‌کنید، بهتر است در انتخاب رنگ‌های تیره به عنوان کاشی بین کابینتی تجدید نظر کنید، زیرا باعث کدر شدن فضای آشپزخانه‌تان می‌شود. برای اینکه بتوانید با استفاده از بازی رنگ‌ها، فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان دهید، لازم است از کاشی بین کابینتی با رنگ‌های روشن و در صورت تمایل، متریال براق و آینه‌ای استفاده کنید.

به جز زیبایی، به دوام و ماندگاری کاشی بین کابینتی نیز دقت کنید.

اگر چه ما در طول این محتوا، تمرکز ویژه‌ای بر وجه زیباشناختی کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید رنگ داشته‌ایم، اما مقاومت و دوام کاشی، آیتم مهمی است که همواره باید مورد توجه قرار دهید. کاشی‌های بین کابینتی، در معرض چربی و حرارت ناشی از پخت‌وپز و خط و خش ناشی از ضربه‌های احتمالی به دیوار آشپزخانه هستند، بنابراین انتخاب مدل و نمونه‌های کاشی که مقاومت و دوام بالاتری داشته باشد، باعث می‌شود که بتوانید زیبایی آشپزخانه‌تان را به مدت طولانی‌تری حفظ نمایید.

  • نمونه‌ای را انتخاب کنید که قابل شست‌وشو باشد.

تمیزکاری کاشی‌های بین کابینتی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، خصوصا در نمونه‌های رنگ روشن و سفید، باید به این مساله بسیار توجه کرد؛ آشپزخانه فضایی است که بسیار در معرض کثیفی و ذرات چربی ناشی از پخت‌ و پز قرار دارد و لازم است در بازه‌های زمانی کوتاه، تمیز شود. هر چه جنس کاشی انتخابی در برابر شست‌وشو و مواد شوینده مقاوم‌تر باشد، کار شما برای تمیزکاری آشپزخانه راحت‌تر خواهد بود و علاوه بر آن، زیبایی آشپزخانه‌تان به مدت بیشتر و طولانی‌تری حفظ خواهد شد.

کاشی بین کابینتی به شکل و سهم قابل توجهی‌، به زیبایی آشپزخانه‌ می‌افزاید و باعث می‌‌شود فضای آشپزخانه، شکل و شمایل مدرنی به خود بگیرد. اگر مدل آشپزخانه‌تان قدیمی است و یا مدل کاشی‌های آن را نمی‌پسندید، پس از کابینت‌ کاری، می‌توانید با استفاده از کاشی‌های بین کابینتی مدرن، آشپزخانه را به رنگ و مدل دلخواه‌تان در آورید.

کاشی‌های بین کابینتی، عمر و دوام بالایی دارند و در برابر ضربه و حرارت، بسیار مقاوم‌اند؛ ضمن آنکه راحت‌تر تمیز می‌شوند و کار شما را برای شست‌وشو و تمیزکاری آشپزخانه راحت‌تر می‌کنند. در کنار این مزایا، لازم است با توجه به رنگ و مدل آشپزخانه‌تان، از کاشی‌های متناسبی استفاده کنید تا بتوانید زیبایی را در کنار سایر ویژگی‌ها به دست آورید.

در طول این محتوا، سعی کردیم به معرفی مدل‌های رایج کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید بپردازیم. امیدواریم آنچه بیان شد، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد و از خواندن آن، بهره‌ی کافی و لازم را برده باشید.

ازین که همراه آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *