اجرای طراحی های دلخواه بر درب کابینت ممبران

طراحی آشپزخانه با کابینت ممبران

آشپزخانه زیبا و متفاوت

برای داشتن خانه ای زیبا و منحصر به فرد استفاده از مصالح و تجهیزات با کیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. اما عوض کردن کل دکور خانه هزینه سنگینی را بر دوش افراد خواهد گذاشت، یکی از پر کاربردترین دکور های خانگی که می تواند علاوه بر ایجاد زیبایی مورد استفاده نیز قرار بگیرد کابینت آشپزخانه می باشد. کابینت اشپزخانه و انواع آن نقش بسیاری در زیبایی خانه و دلبازی فضای موجود دارد.

امروزه کابینت آشپزخانه تنوع بسیاری چه از نظر زیبایی، رنگ، کاربرد و ماده سازنده داشته و هر فردی می تواند طبق سلیقه و متراژ آشپزخانه گزینه مناسب خود را انتخاب نماید. کابینت های ام دی اف، تمام چوب، فلزی، کلاسیک، مدرن، ممبران، کابینت رومی، هایگلاس و … هر کدام از پر فروش ترین های کابینت آشپزخانه محسوب می گردد که طبعا اثر گذاری و قیمت خاص خود را دارند.

یکی از محبوب ترین نوع کابینت ها، کابینت آشپزخانه ممبران می باشد. در این مقاله به معرفی این کابینت جذاب و طراحی زیبا بر درب کابینت ممبران می پردازیم.

محبوب ترین نوع کابینت ها
محبوب ترین نوع کابینت ها

کابینت آشپزخانه ممبران

یکی از محبوب ترین نوع کابینت های آشپزخانه نوع ممبران می باشد. این کابینت از الیاف فشرده ضایعات چوب و چسب های مخصوص یعنی ام دی اف ساخته شده و با قیمتی کمتر زیبایی و جذابیت کابینت کلاسیک چوبی را به نمایش می گذارد. اجرای طراحی های زیبا توسط دستگاه CNC موجب گشته تا بسیاری از طرح های زیبا و شیک ایرانی بر آن قابل اجرا و طراحی باشد.

این نوع از کابینت ها قیمت کمتری از کابینت هایی با چوب طبیعی داشته و از این رو هر فردی می تواند نسبت به خریداری و نصب آن اقدام نماید. شما می توانید با خرید این کابینت طراحی های دلخواه را بر درب کابینت ممبران اجرایی ساخته و وجود روکش های مقاوم آن، درب کابینت ممبران را از نفوذ حرارت و رطوبت در امان نگه می دهد.

کابینت آشپزخانه ممبران
کابینت آشپزخانه ممبران

چرا کابینت آشپزخانه ممبران خاص است

دلیل خاص بودن و جذابیت این کابینت را می توان در انعطاف پذیری بالا و قابلیت طراحی منبت و معرق بر درب کابینت ممبران دانست. این ویژگی موجب می گردد تا زیبایی و جذابیت خانه افزایش یافته و شما بتوانید طرح های مورد علاقه خود را به کابینت ساز سفارش دهید تا در کمترین زمان بر درب کابینت ممبران اجرایی سازد.

کابینت آشپزخانه ممبران با تمام ویژگی های منحصر به فردی که دارد به نوعی طرح مدرنی از کابینت آشپزخانه کلاسیک است. با خرید و نصب این کابینت گرما و جذابیت درب کابینت ممبران را به دکور خانه خود بیافزایید و از تغییر چشم گیر خانه خود لذت ببرید.

کابینت آشپزخانه ممبران خاص
کابینت آشپزخانه ممبران خاص

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ممبران

با شناخت مزایا و معایب هر محصولی می توانید خریدی آگاهانه و کامل داشته باشید. درب کابینت ممبران و دیگر اجزای این طرح نیز همانند سایر محصولات موجود در بازار دارای مزایا و معایبی می باشد. از جمله مهم ترین این مزایا و عیب ها را می توان موارد مهم زیر عنوان نمود:

* مزایا:

– قیمت ارزان تری نسبت به کابینت کلاسیک با چوب طبیعی دارد

– سبک است و به راحتی نصب می گردد

– چوب انعطاف پذیر درب کابینت ممبران اجرای طراحی های زیبا را امکان پذیر می سازد

– جذابیت و زیبایی بیشتری به خانه می بخشد

– مقاومت بیشتری نسبت به حرارت و رطوبت اشپزخانه دارد

– کل فضای خانه را پوشش دهی کرده و از این رو محفظه های بیشتری برای ظروف، لوازم دکوری و لوازم برقی دارد

– در سریع ترین زمان ساخته می شود

– تنوع بالا در رنگ و طرح دارد

* معایب:

– در صورت آسیب به طراحی های آن امکان تعویض، تعمیر یا ترمیم وجود ندارد

– نباید در مجاورت اشیاء تیز قرار بگیرد

– باید از تابش مستقیم آفتاب دور بماند

– تمیز کردن آن دشوار تر است

با شناخت هر چه بهتر محصولات می توانید نسبت به شرایط نگهداری آن اقدام نموده و از کابینت مورد علاقه خود تا سال های سال استفاده نمایید.

درب کابینت ممبران

بیشتر جذابیت یک کابینت به طراحی موجود در درب آن خلاصه می باشد. درب کابینت ممبران نیز از این قضیه استثنا نمی باشد. درب کابینت ممبران می تواند از جنس چوب طبیعی، روکش چوبی، لایه پی وی سی، هایگلاس و … باشد. انعطاف پذیری چوب ام دی اف موجب گشته تا انجام طراحی های زیبا، از ساده تا بسیار مجلل بر درب کابینت ممبران میسر گردد.

این طرح ها می توانند نمونه هایی از معرق و منبت کاری باشند، یا حکاکی و برجسته سازی. شما می توانید طرح های مورد نظر خود را برای داشتن درب کابینت ممبران زیبا به کابینت ساز سفارش داده و خانه خود را جذاب تر و خاص کنید. وجود و نصب روکش بر درب کابینت ممبران نفوذ رطوبت و حرارت را به لایه های اصلی کابینت کم کرده و بدین جهت عمر کاربری کابینت ممبران را افزایش می دهد.

درب کابینت ممبران
درب کابینت ممبران

انواع درب کابینت ممبران

انواع درب کابینت ممبران با توجه به نوع طراحی ها و مواد اولیه سازنده در آنها می تواند به موارد زیر دسته بندی گردد:

* طرح:

کلاسیک، مدرن، وکیوم، پولیشی، پی وی سی، درب ساده، تمام چوب، قابی شکل، ویترین

* ماده سازنده:

ام دی اف، چوب طبیعی، روکش نازکی از چوب طبیعی، چارچوب فلزی، شیشه، فلز و …

شما می توانید جهت کاهش هزینه در ساخت و سفارش درب کابینت ممبران از چارچوب فلزی برای آن استفاده نمایید. چارچوب فلزی قیمت کمتری داشته و در نتیجه از قیمت کل درب کابینت ممبران می کاهد. انواع کابینت ممبران قابل طراحی و سفارش بوده و شما می توانید طرح دلخواه خود را به صورت آماده، نیمه ساخته و سفارشی خریداری نمایید.

طراحی بر درب کابینت ممبران

اجرا و طراحی بر درب کابینت ممبران از طریق دستگاه پیشرفته CNC امکان پذیر بوده و استاد کار می تواند زیبا ترین طرح ها را بر درب کابینت ممبران پیاده سازی نماید. نحوه اجرایی کردن طرح بر درب ممبران به صورت زیر می باشد:

– طرح و نقشه مورد نظر از طریق کد نویسی بر نرم افزار دستگاه CNC وارد می شود

– سطح چوب ام دی اف باید از هر گونه گرد و غبار و آلودگی پاک شود

– طبق طرح مورد نظر استاد کار نقش های جذاب را در سه جهت برش دهی می کند

– بعد از اجرای طراحی بر درب کابینت ممبران، نوبت به روکش مقاوم به حرارت و رطوبت می باشد، برای این کار می توان از دستگاه وکیوم استفاده نمود

– چسب مخصوص بر ورقه های ممبران ریخته می شود و لایه محافظتی روکش بر آن قرار داده می شود.

– قطعات طراحی شده بر گیج های دستگاه وکیوم چیده می شود

– دستگاه با ایجاد حالت خلاء، در دما و فشار بالا روکش را به سطح درب کابینت ممبران می چسباند

ایجاد روکش به بها و قیمت چوب ام دی اف افزوده و مقاومت آن را در برابر حرارت و رطوبت موجود در آشپزخانه می افزاید. روکش ها می توانند از جنس پی وی سی، پلاستیک پلیمر، چوب و … باشد.

قیمت درب کابینت ممبران

قیمت کابینت آشپزخانه ممبران معمولا بر اساس متراژ، مواد سازنده و میزان طراحی صورت گرفته بر درب کابینت ممبران محاسبه می شود. هر متر از کابینت اشپزخانه ممبران از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان الی یک یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر می باشد.

هر یک متر از کابینت آشپزخانه ممبران شامل ۶۰% از کابینت زمینی و ۴۰% از کابینت دیواری بوده و مواردی همچون صفحه کابینت، درب کابینت ممبران، تاج و پاخور و زیر چراغی و یراق آلات را در بر می گیرد. لازم به ذکر است هر طراحی دارای قیمتی جداگانه بوده و معمولا طرح های شلوغ از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.

قیمت حدودی انواع درب کابینت ممبران به شرح زیر می باشد:

– کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران: با قیمت متوسط

– کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران به همراه طراحی های تاج و پاخور و جا چراغی: حدودا یک و نیم برابر کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران

– کابینت ام دی اف، با درب روکش چوبی: حدودا از ۲ برابر کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران

– کابینت ام دی اف با درب چوب طبیعی: شروع قیمت این نوع از کابینت های ممبران از سه برابر مدل کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران

کابینت ام دی اف با درب پولیشی: ارزان ترین نوع کابینت ممبران که حدودا از دو سوم مدل کابینت ام دی اف، درب با روکش پی وی سی ممبران تا برابر با قیمت آن متغیر است

برای اطلاع دقیق از قیمت هر مدل از کابینت های ممبران با کارشناسان آکس وود تماس بگیرید.

قیمت درب کابینت ممبران
قیمت درب کابینت ممبران

نکات مهم در نگهداری از درب کابینت ممبران

در صورت آگاهی داشتن از نحوه نگهداری صحیح از کابینت ممبران، این کابینت ظاهر زیبای خود را تا مدت ها حفظ کرده و دچار آسیب نمی گردد. مهم ترین نکات در نحوه نگهداری کابینت ممبران و درب آن را می توان موارد زیر عنوان نمود:

– از یک دستمال مرطوب برای تمیز کردن درب ممبران استفاده کنید

– از مواد شوینده قوی و اسیدی برای پاک کردن آلودگی استفاده نکنید

– محفظه کابینت را طبق حجم استاندارد آن پر نمایید

– اشیاء سنگین تر را در طبقات پایین قرار دهید

– ظروف خیس را در کابینت قرار ندهید

– روی کابینت ننشینید

– اشیا تیز را در مجاورت کابینت ممبران قرار ندهید

نکات مهم در نگهداری از درب کابینت ممبران

با کابینت آشپزخانه ممبران خانه ای زیبا و جذاب داشته باشید

با خرید و نصب کابینت آشپزخانه ممبران خانه ای زیبا و منحصر به فرد داشته باشید و با قیمتی کمتر از کابینت های کلاسیک از مزایای کابینت چوبی بهره مند گردید. کابینت وکیوم ممبران در هر آشپزخانه ای قابلیت نصب دارد و هر فردی می تواند نسبت به خریداری و به کارگیری آن اقدام نماید.

سخن آخر

کابینت ممبران یکی از محبوب ترین کابینت های کلاسیک می باشد که دوام و عمر بالاتری نیز دارد. علت محبوبیت این کابینت را می تواند در قابلیت طراحی بر درب کابینت ممبران توسط دستگاه CNC دانست. نصب روکش های مقاوم پایداری درب کابینت ممبران را در برابر رطوبت و حرارت افزایش می دهد. قیمت کابینت ممبران و درب آن بر اساس متراژ و طراحی صورت گرفته تعیین می گردد .

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *