کابینت آشپزخانه ساده چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه آشپزخانه‌ای ساده طراحی کنیم؟

چگونه آشپزخانه‌ای ساده طراحی کنیم؟

اگر در گذشته نمادهای اشرافی و تجمل گونه، شاخصه‌ی زیبایی نزد مردمان محسوب می‌شد، امروزه سادگی جایگاه خود را نزد اهالی مد و دکوراسیون داخلی باز کرده است. اگر چه هنوز هم انواع مدل‌های کلاسیک و اشرافی، زیبایی چشم‌نواز خود را دارند، اما مدل‌های ساده و بدون تشریفات هم، نزد سلائق مختلف دارای زیبایی بوده و بر خلاف ادوار گذشته، نشان‌دهنده‌ی فقر و عدم تمکن مالی افراد محسوب نمی‌شود، چه بسا که انواع ساده‌تر دکوراسیون خانه و به طور خاص کابینت آشپزخانه ساده ، بسیار گران‌قیمت و نفیس نیز باشند. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب ، قصد داریم شما را با کابینت آشپزخانه ساده آشنا کنیم. اگر طرفدار سادگی هستید و سادگی را بیش از هر تزئین دیگری زیبنده‌ی دکوراسیون آشپزخانه خود می‌دانید، این محتوا را دنبال کنید:

چرا سادگی زیباست؟

در پاسخ باید گفت، میل افراط‌گونه انسان‌ها به استفاده از تجملات در قرن اخیر، تمایل افراد را به سادگی بیشتر کرده است. همانطور که می‌دانید بعد از هر رفتار افراطی، تفریط وجود دارد و طبیعی است که بعد از استفاده افراطی از تجملات و وجود جزئیات ریز و درشت، سلیقه عمومی به سمت سادگی گرایش بیشتری داشته باشد.

علاوه بر آن، به دلیل زندگی شهر نشینی، متراژ منازل، رفته رفته کاهش پیدا کرده است و امروزه وجود خانه‌هایی با متراژ بسیار بزرگ، چندان مرسوم نیست و عموم خانه‌ها با کاهش متراژ مواجه بوده‌اند. بنابراین سادگی می‌تواند به عنوان یک ایده مناسب برای منازل کوچک، سودمند و کارساز باشد.

همگام با کاهش متراژ خانه‌ها، حجم وسایل مصرفی خانواده‌ها افزایش یافته است و این مساله نیاز به سبک طراحی دارد که فضا را نظم بیشتری بدهد و این لوازم و تجهیزات را در دل خود جای دهد.

دکوراسیون ساده، از شلوغی و شلختگی فضا می‌کاهد و فضایی آراسته و مرتب را به منزل شما هدیه می‌دهد و این مهم، برای خانواده‌های پرجمعیت و پر وسیله بسیار مناسب است.

معرفی انواع کابینت آشپزخانه ساده :

از آنجا که آشپزخانه، بخش مهمی از خانه محسوب می‌شود، دکوراسیون داخلی آن از اهمیت به سزایی برخوردار است، به ویژه آنکه، امروزه آشپزخانه‌ها در اکثر خانه‌ها به شکل اوپن یا باز، طراحی می‌شوند و نمای درون آن به راحتی از نشمین قابل مشاهده است.

کابینت آشپزخانه ساده می‌تواند، سادگی و نظم بیشتری را به آشپزخانه شما هدیه آورد به طوری که با حضور در آشپزخانه، از وجود نظم درونی آن لذت ببرید.

انبوه لوازم و تجهیزات آشپزخانه، ناخودآگاه فضایی شلوغ را ایجاد می‌کند که کابینت آشپزخانه ساده می‌تواند به سهولت و راحتی، این معضل را پوشش دهد و آشپزخانه شما را به سبکی آراسته و زیبا سر و سامان دهد.

آیا کابینت آشپزخانه ساده ، همان کابینت مدرن است؟

به بیانی می‌توان گفت بله، زیرا سادگی از شاخصه‌های قابل توجه در سبک مدرن آشپزخانه است. بنابراین استفاده از کابینت آشپزخانه ساده، به معنای استفاده از سبک مدرن کابینت آشپزخانه است. البته هدف ما در این محتوا، معرفی کابینت مدرن نیست، بلکه قصد داریم کابینت ساده و دیزاین ساده که کابینت مدرن بخشی از آن است را به شما معرفی کنیم. بنابراین چنانچه طرفدار کابینت کلاسیک هم هستید، این مقاله و راهکارهای آن می‌تواند برای شما مفید باشد.

کابینت آشپزخانه ساده، مناسب برای طراحی و دیزاین لوازم و چیدمان مدرن:

همانطور که اشاره شد، به دلیل قابل مشاهده بودن فضای عمومی آشپزخانه از اتاق نشمین و پذیرایی، لازم است دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها با دکوراسیون عمومی خانه هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل، اگر از طالب سبک و چینش مدرن دکوراسیون منزل هستید، کابینت‌ آشپزخانه ساده و مدرن می‌تواند برای فضای شما مناسب باشد و هماهنگی و هارمونی را، بیشتر متوجه منزل شما نماید.

کابینت آشپزخانه ساده  برای چه کسانی مناسب است؟

  • برای کسانی که فضای پذیرایی و آشپزخانه یکسان دارند:

اگر محیط نشیمن و پذیرایی منزل شما با فضای آشپزخانه یکسان است، بهتر است از کابینت آشپزخانه ساده استفاده نمایید تا فضای منزل، به شکل یکپارچه به نظر برسد. چنانچه از کابینت آشپزخانه ساده استفاده نمایید، هماهنگی بیشتری بین دو فضا ایجاد کرده و این طراحی، برای منزل شما مناسب‌تر است.

  • مناسب برای آشپزخانه‌های کم‌نور:

اگر فضای آشپزخانه شما به حد کافی نورگیر ندارد و یا نور طبیعی آفتاب به درون آن نمی‌تابد، استفاده از کابینت آشپزخانه ساده، می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما محسوب شود. البته اگر طالب دکوراسیون پر زرق و برق و انواع کابینت کلاسیک هستید، این نقیصه را می‌توانید با سیستم نورپردازی قوی، جبران کنید.

  • مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک و کاربردی:

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و یا به هر دلیلی، ناچارید وسایل زیادی را در دل آن جای دهید، دکوراسیون و کابینت آشپزخانه ساده، به شما پیشنهاد می‌شود. با استفاده از کابینت آشپزخانه ساده می‌توانید نظم بیشتری در آشپزخانه ایجاد کنید و با وجود لوازم و وسایل زیادی که در آشپزخانه قرار می‌دهید، فضای عمومی آشپزخانه‌تان چندان شلوغ و نامنظم نباشد.

رنگ‌های مورد استفاده در کابینت آشپزخانه ساده:

از آنجا که عدم پیرایش ، بخش قابل توجهی در کابینت آشپزخانه ساده محسوب می‌شود، طرفداران این سبک ترجیح می‌دهند از رنگ‌های روشن و خنثی یا سرد، بیشتر استفاده کنند. البته شما محدودیتی در انتخاب رنگ کابینت‌ها نخواهید داشت و چنانچه فضای عمومی منزل و آشپزخانه‌تان این امکان را برایتان مهیا می‌کند، می‌توانید کابینت آشپزخانه ساده با رنگ‌های تند و انرژی بخش نیز داشته باشید.

استفاده از رنگ‌های سرد و خنثی مانند طوسی، سفید، کرم، می‌تواند هماهنگی بیشتری را بین محیط آشپزخانه و نشیمن ایجاد کند و ازین رو، استفاده از این رنگ‌ها در کابینت آشپزخانه ساده و مدرن، از کاربرد بیشتری برخوردار است و مورد پسند افراد بیشتری قرار دارد.

رنگ‌های مورد استفاده در کابینت آشپزخانه ساده

کابینت آشپزخانه ساده بدون دستگیره‌:

حتما می‌دانید که انواع کابینت مدرن را می‌توان بدون حضور دستگیره‌ها سفارش داد. در کابینت‌های بدون دستگیره، درب یا کشوی کابینت، به وسیله‌ی مگنت یا آهن‌ربا باز می‌شود.

البته انواع دیگری از کابینت آشپزخانه ساده بدون دستگیره نیز وجود دارد که دارای دستگیره‌ی مخفی است. کابینت‌های با دستگیره‌ی مخفی، اگرچه دارای دستگیره هستند، اما نحوه بکارگیری دستگیره در درب یا کشوی کابینت به نحوی است که چندان در نظر بیننده قابل مشاهده نباشد و جلب توجه نکند.

بنابراین اگر به سادگی اهمیت می‌دهید و ازین سبک لذت می‌برید، کابینت آشپزخانه ساده و بدون دستگیره، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد تا نظر شما را بیشتر تامین نماید.

تناسب کابینت آشپزخانه ساده با سایر اجزای آشپزخانه :

سادگی، دست شما را در انتخاب باز خواهد گذاشت. به این معنی که اگر از کابینت آشپزخانه ساده استفاده می‌کنید، می‌توانید سایر اجزای آشپزخانه را کمی شلوغ‌تر انتخاب کنید؛ البته اگر به این موضوع تمایل دارید!

به عنوان مثال، می‌توانید در انتخاب کاشی‌های آشپزخانه، از انواع طرح‌ها و رنگ‌های شلوغ‌تر استفاده کنید و یا کف‌پوش آشپزخانه را از رنگ‌های گرم‌تر و با طراحی پرکار انتخاب کنید. پرده‌ی آشپزخانه و تزئینات جانبی موجود در آشپزخانه، گزینه‌ی دیگری است که می‌تواند سادگی فضا را تعدیل کند.

چنانچه از آشپزخانه‌ای با دکوراسیون ساده استفاده می‌کنید، می‌توانید ظروف تزئینی را با آزادی بیشتری در آشپزخانه قرار دهید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. انواع گلدان‌های کوچک و تزئینی، زیبایی آشپزخانه ساده شما را چند برابر خواهد کرد و به شما انرژی کافی برای پخت یک غذای خوشمزه را خواهد داد.

کابینت آشپزخانه ساده و کاور کردن لوازم برقی:

کسانی که طرفدار سادگی هستند، معمولا این اصل را در تمام تجهیزات و جزئیات منزل می‌پسندند، به این معنی که ترجیح می‌دهند بخش‌های بیشتری از دکوراسیون آن‌ها به شکل ساده، طراحی شود. ازین رو قرار دادن لوازم برقی آشپزخانه درون قاب‌هایی از جنس کابینت، در این سبک از دکوراسیون بسیار مرسوم است.

به عنوان مثال، می‌توانید یخچال، لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، مایکروفر، تستر، فر، هود و سایر لوازم برقی موجود در آشپزخانه را درون قاب‌هایی از جنس بدنه کابینت قرار دهید، به طوری که در دیدرس نباشند.

کابینت ساده آشپزخانه

استفاده از کابینت‌های یک‌پارچه و بلند:

استفاده از کابینت‌های یکپارچه، که به صورت یکسره از سقف آشپزخانه تا کف زمین کشیده می‌شوند در سبک کابینت آشپزخانه ساده معمول است. اگر به سادگی و نظم، بیشتر اهمیت می‌دهید، وجود این کابینت‌ها علاوه بر اینکه فضای بیشتری را برای شما مهیا می‌کند، سادگی بیشتری را به شما ارمغان خواهد داد و ازین طریق، باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شود.

علاوه بر این، وجود کابینت‌های یکپارچه، هماهنگی بیشتری را بین فضای آشپزخانه و اتاق نشمین ایجاد خواهد کرد و ازین رو،استفاده از آن، در آشپزخانه‌های کوچک پُر کاربرد است و سبکی مدرن در طراحی کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود.

سخن پایانی:

همانطور که ملاحظه نمودید، در طراحی کابینت آشپرخانه ساده ، سادگی اصل جدایی‌ ناپذیر این دکوراسیون است. بر خلاف قرن‌های گذشته که سادگی نمادی از طبقه اجتماعی ضعیف محسوب می‌شد، امروزه سادگی بسیار مدرن و منطبق بر مد روز جلوه می‌کند. انواع دکوراسیون ساده با طراحی‌های ساده‌ای که دارند در ایجاد نظم درونی به منزل شما کمک می‌کنند و فضایی بی‌پیرایه و خودمانی را برایتان ایجاد خواهند کرد.

کابینت آشپزخانه ساده معمولا در سبک کابینت مدرن کاربرد دارد، اما از المان‌ها و ویژگی‌های آن می‌توان در سبک کابینت کلاسیک نیز استفاده کنید.

ازین که این محتوا را در وب‌سایت آکس چوب مطالعه کرده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای شما مفید و سودمند واقع شود.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *