ایده های جذاب برای فضا سازی در آشپزخانه کوچک با کابینت مدرن ۲۰۱۸

فضا سازی در آشپزخانه کوچک

طرح‌های آشپزخانه کوچک با کابینت مدرن در زمینهٔ ایجاد فضای ذخیره‌سازی کافی می‌تواند چالشی برای طراحی ایجاد کند، اما هنوز از لحاظ بصری راضی‌کننده باشد.
یکی از راه‌های افزودن به طراحی، با اینکه تأثیری در ایجاد فضای ذخیره‌سازی ندارد ،طراحی یک دیوار است. دیوار مناسب در یک آشپزخانه کوچک با کابینت مدرن می‌تواند فضای بیشتری را ایجاد کند، به‌طوری‌که ظاهر گسترده‌تر به فضا بدهد طوری که کمتر باریک به نظر برسد . بنابراین، یک دیوار مناسب و معقول می‌تواند هم‌زمان ما را به هدف زیبایی‌شناسی ،جذاب بودن و عملکرد مناسب و معقول برساند .

کابینت مدرن سفید در آشپزخانه کوچک با منبت های طلایی

ایده های جذاب برای فضاسازی در آشپزخانه های کوچک با کابینت مدرن ۲۰۱۸

امروزه فضاسازی در آشپزخانه های کوچک به یک چالش برای طراحان و حتی صاحب خانه های تبدیل شده است. هر روز ایده های جدید و نکات جالب برای فضا سازی و سازماندهی وسایل مطرح می شود.چیدمان و دکور بندی کابینت ها و فضاها باید به طوری باشد که فعالیت ها اعم از پخت و پز و شست و شو به راحتی و بدون تداخل انجام گیرد و وسایل برای کارهای به راحتی در دسترس باشند.

رنگ کردن دیوار یا کابینت‌ها:

آشپزخانه‌های کوچک ، به‌ویژه با دیوار و کابینت‌های زمینی بیشتر مبهم و پر از اشکال به نظر می‌رسد. افزودن یکرنگ روشن به این کابینت مدرن یا دیوار پشت کابینت، یک حالت جذاب ایجاد می‌کند و توجه لحظه‌ای دیگران را جلب می‌کند. رنگ‌های روشن‌تر، مانند زرد، فضای آشپزخانه را بیشتر و بیشتر جذاب می‌کند.کابینت ها را با رنگی خنثی مثل سفید و یا خاکستزی انتخاب کنید و بعد دیوار ما بین را رنگی کنید یا از کاشی های رنگارنگ استفاده کنید. بدین ترتیب هم هارمونی رنگ ها را رعایت کرده اید هم فضای کوچ شما جذاب تر و بزرگتر به نظر می آید

آشپزخانه یکپارچه سفید:

راه دیگری برای استفاده از رنگ در آشپزخانه این است که آن را کاملاً حذف کنید ! با داشتن یک آشپزخانه سفید پاک، فضا بیشتر و راحت‌تر به نظر می‌آید. طبیعت تک‌رنگی آشپزخانه سفید، چشم را در اطراف اتاق حرکت می‌دهد و باعث می‌شود تا فضا بیشتر ازآنچه درواقع است، به نظر برسد. کابینت مدرن ۲۰۱۸ سفید باعث می‌شود که هم‌ زمان فضای آشپزخانه یکدست و براق به نظر برسد.

از وسایل رنگی کوچک برای بهتر شدن فضا استفاده کنید.گلدان ها و ظروف رنگی و گلدار بسیار در زیبایی فضا اثر گذار است.فضای کنار پنجره را تزیین کنید.بر قفسه های باز روی دیوار لیوان و ظزوف رنگی مخصوصا مشکی قرار دهید.همه این موارد تضاد بسیار جالبی در آشپزخانه ایجاد می کنند.

ترکیب رنگ های خنثی دیگر کنار رنگ سفید برای کاشی ها و دیوار یا استفاده از یک کف گرم مثل لمینت های چوبی و یا پارکت های طرح چوبی تعادل رنگ و گرمی و سردی را در فضا ایجاد می کند.

برای آشنایی با مزیت ها و معایب رنگ سفید به مقاله چرا کابینت آشپزخانه سفید همیشه طرفدار دارد سر بزنید

کابینت مدرن در آشپزخانه تک دیوار سفید

رنگ‌های خنثی:

رنگ‌های خنثی مثل سفید، رنگ‌های کم‌رنگ، خاکستری و بژ یک‌راه برای آوردن عناصر آشپزخانه و رنگ‌ها کنار یکدیگر است . رنگ‌های خنثی در دیوار تمرکز را از کوچکی آشپزخانه دور می‌کند و ایجاد توهم فضای بیشتر می‌کند.

محبوب ترین رنگ خنثی

رنگ خاکستری در سال ۲۰۱۸ یکی از محبوب ترین رنگ های خنثی است. در واقع سلیقه طراحان عوض شده ایت و تمایل آنها به استفاده از تناژ های مختلف رنگ خاکستری در آشپزخانه و ترکیب آن با رنگ های گرم است.این رنگ به دلیل ماهیتی که دارد بسیار منطبق با عناصر طبیعی مثل سنگ و مرمر است و در کنار این مصالح بی نظیر به نظر می آید.اگر کابینت شما خاکستری تیره باشد بقیه رنگ ها در دکوراسیون بیشتر به چشم می آیند. در هارمونی و روانشناسی رنگ، رنگ سبز و آبی هم خوانی بیشتری با طوسی دارد.

اجازه دهید نور وجود داشته باشد:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بزرگ‌تر به نظر آمدن یک آشپزخانه کوچک، این است که اطمینان حاصل شود که نور طبیعی کافی از طریق یک پنجره یا چندین پنجره به درون وارد می‌شود. اجازه دادن به نور طبیعی برای ورود، عمق بیشتری را به فضای کوچک اضافه می‌کند و آشپزخانه را در طول روزبه آرامش و استقامت فرامی‌خواند.

نور آفتاب گرمی و صمیمیت را به خانه وارد می کند و چه بسا شما دوست دارید حتی چای را در محیط کوچک آشپزخانه خود که پر از نور است صرف کنید.انتخاب پرده مناسب نیز تاثیری بسیاری در نور ورودی دارد.پس یک پرده تیره و کلفت را از انتخاب های خود حذف کنید.

ممکن است آشپزخانه فاقد پنجره باشد .نگران نباشید با یک نورپردازی عالی هم فضا بزرگتر به نظر می آید و هم آشپزخانه شما نمای بهتری پیدا می کند.از چراغ های زیر کابینت ها استفاده کنید.

آشپزخانه سفید و کوچک ال شکل با کابینت مدرن و پنجره های بزرگبراق بودن :

کاربردی‌ترین روش برای ایجاد توهم فضای بزرگ‌تر، براق بودن است. براق بودن نور اتاق را تشدید می‌کند و این طبیعت بازتابی باعث می‌شود توهم یک فضای بزرگ‌تر ازآنچه درواقع است ایجاد شود . بنابراین، یک دیوار براق نور را بازتاب می‌دهد و ظاهر آشپزخانه بزرگ‌تر از آن چیزی است که واقعاً هست، به نظر می‌آید.

کابینت هایگلاس بهترین گزینه براق کردن آشپزخانه

کابینت های هایگلاس بهترین مثال برای برقا بودن می باشند که در دسته کابینت های مدرن قرار می گیرند. این کابینت های از جنس mdf  که با یک لایه پلکسی گلاس روکش شده اند.این پلاستیک ها بر خلاف شباهتشون با شیشه استحکام بیشتری دارند.

جلای زیاد و براق بودن و درخشش کابینت هایگلاس باعث بزرگتر و گسترده تر شدن فضا می شود و اگر نورپردازی مناسب باشد که به این امر می افزاید.یکی دیگر از مزیت های این کابینت ها سهولت در تمیز کردن آن هاست به همین دلایل بسیار در سالهای اخیر بین طرفداران کابینت های آشپزخانه مدرن ۲۰۱۸ محبوب و پرطرفدار شده است.

کابینت هایگلاس خارجی و مدرن سفید

کلام آخر :

علاوه بر طراحان سلیقه بیشتر افراد به سمت کابینت آشپزخانه های مدرن ۲۰۱۸ رفته است.سبک های مینمیال و رونگ های روشن، کابینت های هایگلاس و استفاده نکردن از دستگیره ها، کف های سرامیکی و کانترهای کوارتز با صندلی های پایه بلند همه نشان از یک آشپزخانه مدرن است.اما داشتن یک آشپزخانه به روز نیاز به فضا ندارد و شما در هر فضایی می توانید این ایده ها را اجرایی کنید. رنگ های روشن و پنجره های بزرگ یک نظر دیگر برای بهتر کردن این محیط است.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *