کابینت سوپر مارکت ؛ ۵ مدل کابینت سوپری که چیدمان آشپزخانه که چیدمان آشپزخانه شما را منظم می‌کند!

کابینت سوپر مارکت

کابینت سوپر مارکت

زندگی سریع و ترافیک‌های سنگین امروزی، همه‌ی ما را به خرید‌های هفتگی و ماهانه عادت داده است و البته که برایمان راحت‌تر است به جای خریدهای روزانه و حتی هفتگی، به صورت کلی و ماهانه خرید کنیم و کمتر وقت و زمان خود را در بازار خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بگذرانیم؛ اگر چه باید اعتراف کرد که خرید از هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بسیار لذت‌بخش است؛ همان‌ جایی که چرخ خریدمان به سرعت پُر می‌شود و جیب‌هایمان خالی! اما، این‌ همه خوراکی‌ و خریدهای رنگارنگ را چگونه باید ساماندهی کنیم و در کابینت‌ها جای دهیم؟ خرید‌ کلی و ماهانه در کنار محاسنی که دارد ممکن است ما را با کمبود جا و عدم نظم و طبقه‌بندی مواد خوراکی مواجه سازد؛ به طوری که نتوانیم یک کابینت آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشیم.

در آشپزخانه‌های بزرگ و جادار، اگر چه ممکن است فضای زیادی برای انبار کردن و نظم‌دهی وسایل و مواد خوراکی باشد، اما به هر حال، اگر نتوانیم بسته‌های خوراکی را با نظم و ساماندهی مرتبی در کابینت‌ها بچینیم، دسترسی به آن‌ها مشکل می‌شود و باز هم با کمبود جا مواجه می‌شویم. کابینت سوپری، نوعی کابینت در آشپزخانه است که با استفاده از اکسسوری‌های مختلف، به شما کمک می‌کند وسایل و لوازم سوپری را با نظم بیشتری درون کابینت‌ها چیدمان کنید. در ادامه قصد داریم کابینت سوپر مارکت و مزیت‌های آن را در ساماندهی آشپزخانه‌های کوچک و کم‌جای امروزی معرفی کنیم. از شما دعوت می‌کنیم در این مقاله، همراه آکس چوب باشید:طراحی دو کابینت سوپری در آشپزخانه مدرن

کابینت سوپر مارکت چیست  و چه تفاوتی با کابینت‌های دیگر دارد؟

کابینت سوپر مارکت در واقع انبار مواد خوراکی خشک و موادی است که می‌توانند خارج از یخچال نگهداری شوند. انواع کابینت سوپری ، با اکسسوری‌های مختلف و شیوه‌ی چیدمان درونی آن، فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بسته‌های خوراکی بیشتری را درون قفسه‌های داخلی کابینت‌ها بچینید.

کابینت سوپری ، از نظر ظاهری با کابینت‌های دیگر تفاوتی ندارد و تنها تفاوت موجود، در قفسه‌ها و اکسسوری‌هایی است که درون کابینت قرار گرفته و باعث می‌شود بتوانید خوراکی بیشتری را درون آن جای دهید.

کابینت سوپر مارکت ، می‌تواند در هر جای آشپزخانه قرار داشته باشد؛ اگر چه این کابینت‌ها، مانند یک انبار کوچک هستند اما این موضوع، ابدا به این معنی نیست که باید در جایی پنهان از دید باشند و یا در انباری قرار داشته باشند؛ بلکه بنا بر سلیقه‌ی شما و یا سلیقه‌ی طراح و کابینت‌سازتان، ممکن است در هر جایی از آشپزخانه، که زیبایی بیشتری داشته باشند، قرار بگیرند.

انواع کابینت سوپری در آشپزخانه 

کابینت سوپر مارکت ، کابینتی است که برای انبار کردن و چیدمان مواد خوراکی سوپری که نیازی به یخچال ندارند، استفاده می‌شود. انواع کابینت سوپری ، دارای اکسسوری‌های متعدد هستند و شما می‌توانید خوراکی‌های مختلف و بسته‌های متعدد خوردنی را درون قفسه‌های آن‌ها ساماندهی و چیدمان کنید. قفسه‌ها اکسسوری‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که بتوان از همه‌ی فضای درون کابینت، به نفع چیدمان خوراکی و لوازم سوپری استفاده کرد.

کابینت سوپر مارکت از نظر سایز و اندازه و کارایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

  • کابینت سوپری کنار یخچال 

این مدل کابینت سوپری ، معمولا کنار یخچال قرار می‌گیرد و کشیده و بلند است. اگر مدل آشپزخانه‌ی شما از کابینت‌های زمینی و دیواری تشکیل می‌شود ( یعنی کابینت‌های ردیف بالایی و کابینت‌های ردیف پایینی ) ، کابینت سوپری بهتر است در کنار یخچال قرار گیرد، زیرا به دلیل ارتفاعی که دارد، در کنار یخچال، ظاهر زیباتری خواهد داشت و باعث می‌شود دسترسی شما هم به وسایل یخچال و هم به وسایل درون کابینت، آسان‌تر باشد.تعبیه کابینت های سوپری در جاهای مختلف

از جمله خوراکی‌ها و بسته‌هایی که می‌توانید درون کابینت سوپری کنار یخچال قرار دهید، می‌توان به انواع مواد خوراکی که دارای بسته‌بندی یا جعبه هستند، اشاره کرد. ماکارونی، حبوبات، قند، شکر، سس‌ کچاپ، مربا، ترشی‌‌های در بسته، دستمال کاغذی، قوطی‌های دربسته ادویه، رب و بسیاری مواد خوراکی دیگر که احتیاج به محیط سرد و یخچالی ندارند را می‌توان در کابینت سوپر مارکت کنار یخچال جای داد.

  • کابینت سوپری کنار گازی 

کابینت‌های سوپری کنار گاز بسیار باریک و کم‌عرض هستند و در واقع، از فضای پِرت کنار اجاق گاز، برای نصب آن‌ها استفاده می‌شود. این مدل، به صورت کشویی و ریلی بوده و به راحتی بیرون می‌آید و شما می‌توانید در اکسسوری آن،  قوطی ادویه‌ها و بطری‌های‌ روغن را جای دهید.

بسته به فضایی که در اختیار دارید، کابینت سوپری کنار گاز، ممکن است یکی یا جفت باشد. در صورتی که جفت است، می‌توانید یکی از کابینت‌ها را مخصوص روغن‌ سرخ‌ کردنی، روغن کنجد، روغن زیتون و سرکه بالزامیک قرار دهید و دیگری را به قوطی‌های ادویه و زردچوبه و نمک اختصاص دهید.

  • کابینت سوپری مواد شوینده 

کابینت سوپری مواد شوینده معمولا در کنار ماشین لباس‌شویی یا ماشین ظرف‌شویی قرار می‌گیرد و فضای مناسبی است تا پودرهای شوینده، وایتکس و سفید‌ کننده‌، اسکاچ، نرم‌کننده لباس و سایر مواد سوپری شوینده را در آن‌ها قرار دهید. باز هم بسته به سایز آشپزخانه و مدل کابینت‌ها، کابینت سوپری مواد شوینده نیز می‌تواند تکی یا جفت باشد که معمولا اگر فضای آشپزخانه‌تان خیلی بزرگ و جادار نیست، یک نمونه از آن هم، کافی است و کارتان را راه می‌اندازد.

  • کابینت سوپری ریلی و سبد‌دار

نوع دیگری از کابینت سوپری نیز وجود دارد که معمولا در کشوهای عریض و بزرگ جای می‌گیرد. اکسسوری این مدل از کابینت سوپر مارکت ، چند مدل سبد‌ استیل یا پلاستیکی است که درون کشو، به بهترین شکل، جاسازی شده است و به شما این امکان را می‌دهد که بسته‌های خوراکی را درون آن‌ها چیدمان کنید.کابینت سوپری بریا ادویه و سس ها

انواع چیپس، بسته‌های آرد، قوطی‌های ادویه، نمک‌، بیسکویت‌ها و موادی ازین دست که بسته‌بندی نرم و شُل دارند، نمونه‌ای از خوراکی‌های خشکی هستند که می‌توانید به ترتیب و دسته‌بندی، در کابینت سوپری سبد‌دار، چیدمان کنید.

  • کابینت سوپری زینتی 

کابینت سوپری زینتی و تزئینی، مدلی از کابینت‌های کشیده و بلند است که اگر چه از نظر ظاهری شبیه کابینت‌ سوپر مارکت است، اما درون آن فقط طبقه‌بندی شده و فاقد اکسسوری است و شما می‌توانید بنا به سلیقه و میل خود، وسایل و لوازم مختلف مانند بشقاب‌ها، قابلمه‌ها و حتی لوازم برقی را درون آن بچینید. این مدل از کابینت‌ها، به دلیل زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از نظر جنبه‌ی انبار و نگهداری مواد خوراکی، به دلیل آنکه فاقد اکسسوری و قفسه خوراکی‌ هستند، کارایی چندانی به عنوان سوپر مارکت ندارند.

انواع مدل‌های کابینت سوپری

  • کابینت سوپری ریلی

مدل‌های کابینت سوپری، بسیار متنوع است و بسته به نوع سبک کابینت‌ها و انتخاب مشتری یا طراح کابینت‌ها، متفاوت است. کابینت سوپری ریلی، یا به صورت عمودی است یا به صورت افقی.

مدل افقی آن، معمولا پهن و عریض است. ازین مدل، بیشتر زیر اجاق گاز و یا قسمت‌هایی که ارتفاع کمتری برای کابینت سوپری نیاز است، استفاده می‌شود.کابینت سوپری در آشپزخانه طوسی

مدل عمودی کابینت سوپری ریلی، ارتفاع بلندی دارد و حتی ممکن است تا ۱۸۰ سانتی‌متر نیز ارتفاع داشته باشد؛ اما عرض این کابینت‌ها کم است. این کابینت‌ها به صورت ریلی و با یک حرکت ساده باز شده و هنگامی که تا انتها بیرون می‌آیند، می‌توانید از درون قفسه‌های موجود در آن، خوراکی‌های مورد نیازتان را بردارید.

  • کابینت سوپری کمدی

مدل کابینت سوپری کمدی، به این شکل است که درِ کابینت، همانند یک کمد باز می‌شود و شما به اکسسوری و قفسه‌های درون کابینت دسترسی خواهید داشت.

کدام مدل کابینت سوپری مناسب‌تر است؟

ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که کدامیک ازین دو مدل کابینت سوپری برایتان مناسب‌تر است؟ در پاسخ باید گفت انتخاب مدل کابینت‌های سوپری که ریلی باشد یا کمدی، تا حدودی سلیقه‌ای است اما بستگی به سایز آشپزخانه‌ نیز دارد.

معمولا از حالت ریلی به دلیل آنکه عرض کمتری دارد، در آشپزخانه‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود، اما مدل کمدی‌ که همانند یک کمد باز می‌شود، می‌تواند دارای یک در یا دو لنگه در باشد، بنابراین به جا و فضای بیشتری احتیاج دارد و معمولا در آشپزخانه‌هایی کاربرد دارد که فضای بیشتری در اختیار کابینت‌سازان است.

بسته به نوع آشپزخانه و سبک کابینت‌های آن، می‌توانید از انواع مختلف کابینت سوپری استفاده کنید و در آشپزخانه‌های بزرگ و جادار، حتی می‌توانید همه‌ی انواع آن را داشته باشید و از یک چیدمان منظم و حساب‌شده، لذت ببرید.

کابینت‌های سوپری اگر چه درون‌شان قفسه‌بندی است و در واقع مانند یک سوپر مارکت پر از خوراکی‌های مختلف است، اما جنبه‌ی بیرونی آن، همانند بدنه‌ی سایر قسمت‌های کابینت بوده و از نظر ظاهری، هیچ تفاوتی با سایر قسمت‌های کابینت‌ ندارد.

در صورت تمایل‌، می‌توانید از کابینت سوپری با درب شیشه‌ای نیز استفاده کنید که البته این پیشنهاد چندان مناسب نیست زیرا خوراکی‌های درون آن مشخص می‌شود و باعث شلوغی بیشتر فضای آشپزخانه می‌شود. اگر تمایل داشتید از کابینت‌ سوپری درب‌ شیشه‌ای استفاده کنید، بهتر است از شیشه‌های مات استفاده کنید تا لوازم درون کابینت، خیلی در دیدرس نباشد.کدام مدل کابینت سوپری مناسب‌تر است؟

سخن پایانی :

امروزه به لطف وجود کابینت سوپر مارکت و اکسسوری‌های آن، می‌توانید یک سوپر مارکت واقعی اما کوچک در آشپزخانه‌تان داشته باشید و با انجام خرید‌های ماهانه و حتی فصلی، مایحتاج مدت‌های مدیدی از آشپزخانه و منزل‌تان را یک‌جا بخرید و خیالتان راحت باشد که هنگام آشپزی کردن یا زمانی که فرزند دلبندتان یک غذای خوشمزه هوس می‌کند، چیزی کم یا کسر ندارید!

ازین که تا پایان همراه این مقاله در وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

Comments (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *