مدل کابینت سفید طلایی ؛ چگونه یک آشپزخانه سفید طلایی ایده‌آل طراحی کنیم؟

کابینت سفید طلایی

یکی از ترکیب رنگ‌های زیبایی که می‌توان در ساخت کابینت آشپزخانه به کار برد، سفید و طلایی است. شاید شما این ترکیب رنگ را بیشتر در کابینت‌های کلاسیک و چوبی دیده باشید. ولی ترکیب سفید طلایی در بسیاری از کابینت‌ها مثل ام‌دی‌اف، هایگلاس، ممبران، مدرن و … هم جلوه بسیار زیبایی به آشپزخانه می‌دهد. انتخاب نوع و مدل کابینت سفید طلایی برای آشپزخانه شما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم. 

کابینت سفید طلایی

انواع کابینت سفید طلایی

در گذشته بیشتر از چوب و فلز برای ساخت کابینت استفاده می‌شد. اما امروزه با پیشرفت صنعت کابینت‌‌سازی از متریال‌های متنوع و مدرنی برای ساخت کابینت بهره گرفته می‌شود. بسیاری از این متریال‌های مدرن کاملا صنعتی و از مشتقات چوب ساخته می‌شوند. متریال‌هایی مثل ام‌دی‌اف، های‌گلاس، ممبران، پی‌وی‌سی و … ویژگی‌های منحصربفردی دارند که در شرایط مختلف و برای سلیقه‌های متفاوت به کار می‌آیند. از این رو، شما با تنوع زیادی از انواع کابینت سفید طلایی روبرو هستید که بسته به سلیقه شخصی، سبک دکوراسیون آشپزخانه و همچنین شرایط خانه‌تان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه به انواع کابینت سفید طلایی اشاره می‌کنیم. 

انواع کابینت سفید طلایی

کابینت سفید طلایی های گلاس

های گلاس یکی از جدیدترین متریال‌ در ساخت کابینت‌های مدرن است. های‌گلاس از ام‌دی‌اف خام با روکش پلکسی ساخته می‌شود؛ به این شکل که لایه‌ای از پلکسی گلاس روی ورقه mdf چسبانده می‌شود. هایگلاس با سطحی براق و درخشان جزو متریال‌های گران قیمت برای ساخت کابینت است. براق و صیقلی بودن سطح های‌گلاس نشان دهنده کیفیت بالای آن است. این متریال در ترکیب‌های رنگی روشن براق‌تر به نظر می‌رسد. از این رو، کابینت سفید طلایی های گلاس بسیار براق و درخشان است و نور را در آشپزخانه شما می‌تاباند. دلیل این درخشندگی بسیار زیاد لایه پلاستیکی پلکسی گلاس است که مانند شیشه می‌درخشد. کابینت سفید طلایی های گلاس دارای ویژگی‌های منحصربفردی است که تنها برای فضاهای خاصی تناسب دارد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  •       جلوه دادن به فضای آشپزخانه و درخشان‌تر کردن آن
  •       بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه
  •       بهترین انتخاب برای فضاهای کم نور یا تاریک
  •       حساس به خط‌و‌خش و نیازمند نگهداری و مراقبت زیاد

کابینت سفید طلایی ام دی اف

کابینت سفید طلایی ام دی اف

یکی از رایج‌ترین متریال‌ها در ساخت کابینت ام‌دی‌اف MDF است. این نوع چوب صنعتی به دلیل قیمت مناسب، ماندگاری و دوام بالا و همچنین ظاهری مدرن به شدت مورد علاقه عموم مردم است. کابینت سفید طلایی ام دی اف یکی از انواع مدل‌های زیبا با ترکیب رنگ چشم‌نواز است که فضایی آرام و در عین حال شیک و مدرن را تداعی می‌کند.

کابینت سفید طلایی ممبران

یکی دیگر از متریال‌های مدرن برای ساخت کابینت ممبران است. ورق ممبران نوعی فیبر با تراکم متوسط مثل MDF است با این تفاوت که روی آن لایه‌ای از پی وی سی PVC کشیده شده است. کابینت سفید طلایی ممبران همانند های‌گلاس و ام‌دی‌اف دارای ظاهری مدرن و شیک است. نمای ظاهری ممبران بسیار شبیه به چوب طبیعی است؛ از این رو، کابینت سفید طلایی ممبران گزینه بسیار مناسبی برای کلاسیک‌بازها است. از جمله ویژگی‌های کابینت سفید طلایی ممبران می‌توان به مقاومت در برابر آب و رطوبت و حرارت، دوام بالا، قیمت مناسب و قابلیت تمیزکردن آسان اشاره کرد.

کابینت سفید طلایی مدرن

ترکیب رنگی سفید طلایی برای اکثر آشپزخانه‌ها با چیدمان و دکوراسیون‌های مختلف اعم از سنتی و مدرن کاربرد دارد. کابینت سفید طلایی مدرن نوعی از طراحی ساده و شیک است که برای آشپزخانه‌های با دکور و چیدمان مدرن تناسب دارد. در این نوع کابینت خبری از تاج‌ حکاکی شده، حاشیه‌های سنتی یا دستگیره‌های با طرح‌های شلوغ نیست.

کابینت سفید طلایی سلطنتی

باوجود مدرن شدن طرح‌های کابینت‌ آشپزخانه، مدل‌های سلطنتی‌ همچنان علاقمندان خاص خودش را دارد. کابینت سفید طلایی سلطنتی برخلاف نوع مدرن آن، پر از طرح‌های شلوغ و پرحاشیه است. ساخت این نوع کابینت به زمان و تجهیزات بسیاری نیازد دارد و هزینه‌بر است. در ساخت کابینت سفید طلایی سلطنتی معمولا از تاج‌های حکاکی شده، برش‌های تزیینی روی سطوح مختلف کابینت و همچنین دستگیره‌های مجلل مثل دستگیره‌های طلایی استفاده می‌شود. رنگ طلایی در این نوع کابینت غالب است و نمای مجللی به آن می‌دهد.

کابینت سفید طلایی وکیوم

متریال مدرن دیگری که برای ساخت کابینت سفید طلایی می‌توانید استفاده کنید، وکیوم است. البته وکیوم ماهیتی شبیه به ممبران دارد و گاهی اوقات تفاوتی بین این دو قائل نمی‌شویم. کابینت سفید طلایی وکیوم به دلیل روکش مقاوم خود در برابر آب، رطوبت و حرارت با سایر انواع کابینت‌ها کمی متمایز است.

کابینت سفید طلایی براق

کابینت سفید طلایی براق

یکی دیگر از انواع کابینت‌های سفید طلایی، مدل براق است. کابینت سفید طلایی براق برای آشپزخانه‌های کوچک یا کم‌نور بسیار مناسب است. همچنین برای علاقمندان به دکورهای پر زرق‌وبرق و درخشان، انتخاب بسیار خوبی است. استفاده از متریال‌هایی مثل های‌گلاس جلوه براق و درخشنده‌ای به کابینت سفیدطلایی می‌دهد. استفاده زیاد از رنگ طلایی هم ظاهر کابینت را درخشان‌تر می‌کند.

کابینت سفید طلایی مات

رنگ‌های ملایم و مات آرامش و لطافت خاصی به همراه می‌آورند. کابینت سفید طلایی مات در کنار حس آرامشی که به فضای آشپزخانه می‌دهد، ظاهر مدرن و شیکی را تداعی می‌کند؛ به‌خصوص وقتی ظاهر مات کابینت درخشندگی رنگ طلایی را می‌گیرد، با سبک دکوراسیون مدرن آشپزخانه همخوانی بیشتری خواهد داشت.

کابینت سفید طلایی فلزی

اکثر کابینت‌های فلزی دارای رنگ ثابت و طبیعی با تم خنثی هستند. به کار بردن رنگ سفید برای کابینت فلزی هم تاثیری در تغییر یکنواختی ظاهر آن ندارد. اما وقتی از رنگ طلایی در کنار سفید در کابینت فلزی استفاده کنید، نمای جذاب‌تری به آن می‌دهید که دیگر بی‌روح و خنثی نیست.

کابینت سفید طلایی رومی

یکی از انواع کابینت‌های کلاسیک که ردپایی از معماری اروپا و به‌خصوص روم باستان در آشپزخانه شما به جا می‌گذارد، مدل رومی است. رایج‌ترین رنگ مورد استفاده در معماری روم باستان سفید است. از این رو، کابینت‌های رومی به رنگ سفید جزو محبوب‌ترین مدل‌ها هستند. به کار بردن رنگ طلایی در کابینت سفید رومی، گرمای بیشتری به نمای آن می‌دهد. کابینت سفید طلایی رومی تلفیقی از فضای کلاسیک و مدرن و همچنین فضایی گرم و روشن خلق می‌کند.

کابینت سفید طلایی ساده

کابینت سفید طلایی ساده

نوعی از کابینت سفید طلایی که می‌توانید برای آشپزخانه ساده و دنج خود انتخاب کنید، مدل ساده آن است. کابینت سفید طلایی ساده عاری از هر نوع درخشندگی است. این کابینت برخلاف مدل سلطنتی یا مدرن، طراحی ساده‌ای دارد و خبری از طرح‌های پیچیده یا حکاکی و برشکاری روی آن نیست.

کابینت سفید طلایی پی وی سی

مدل دیگری از کابینت سفید طلایی که با متریالی پیشرفته ساخته می‌شود، کابینت پی وی سی PVC است. این کابینت از ام‌دی‌اف خام به همراه لایه‌ نازکی از پی‌وی‌سی به عنوان روکش ساخته می‌شود. این لایه PVC روی سطح کابینت باعث مقاومت بالای آن در برابر نم و رطوبت زیاد می‌شود. دلیل این مسئله هم ساختار مواد پلیمری پی‌وی‌سی است که شبیه پلاستیک فشرده عمل می‌کند. از این رو کابینت سفید طلایی پی وی سی برای مناطق معتدل و مرطوب یا آشپزخانه نمور بسیار مناسب است.

کابینت سفید طلایی نئوکلاسیک

اگر به دنبال طرحی تلفیقی برای کابینت هستید که هیچ وقت دچار یکنواختی و تکرار نشود، کابینت نئوکلاسیک را انتخاب کنید. این مدل از سبک معماری نئوکلاسیک گرفته شده و تلفیقی از سنت و مدرنیته است. کابینت نئوکلاسیک در کنار ظاهری مدرن و لوکس از سادگی جذابی برخوردار است. از طرفی، رگه‌هایی از هنر و تجملات هم در آن مشهود است. کابینت سفید طلایی نئوکلاسیک یک از جذاب‌ترین مدل‌ها برای ایجاد فضایی منحصربفرد در آشپزخانه است. رنگ‌ طلایی در آن را می‌توان برای نمای هنری و تجملاتی کابینت استفاده کرد.

کابینت سفید طلایی انزو

کابینت سفید طلایی انزو

نوع دیگری از کابینت‌های مدرن امروزی، مدل انزو است. کابینت سفید طلایی انزو بسیار باکیفیت و خاص است. این نوع کابینت پولیشی به دو شکل رنگ شده و روکش PVC تولید می‌شود. از جمله ویژگی‌های کابینت انزو عبارتند از:

  •       بدنه مقاوم از جنس ام‌دی‌اف
  •       سبک نئوکلاسیک
  •       درب ام‌دی‌اف CNC
  •       رنگ پلی اورتان یا پلی‌استر

کابینت سفید طلایی انزو با تکنولوژی ایتالیا دارای طراحی ظریف و جذابی است که آشپزخانه‌تان را زیبا و منحصربفرد می‌کند.

کابینت سفید طلایی پلی گلاس

یکی از متریال‌های بسیار مقاوم و مستحکم که برای ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارد، پلی‌گلاس است. پلی گلاس همانند های‌گلاس از ام‌دی‌اف خام تشکیل می‌شود ولی لایه‌ رویی آن از ملامین و پلی استر است. این لایه رویی پلی گلاس باعث مقاومت بسیار بالای آن در برابر رطوبت، حرارت و خط‌وخش است. کابینت سفید طلایی پلی گلاس ظاهری براق و درخشان مثل شیشه دارد و بسیار سبک است.

کابینت سفید طلایی فایبرگلاس

فایبرگلاس یکی از متریال‌های متفاوت در ساخت کابینت آشپزخانه است. در این متریال، ترکیبات پلیمری مثل پلی‌استر و الیاف شیشه وجود دارد. از این رو، کابینت فایبرگلاس دوام بالایی دارد و در برابر آسیب‌ها و صدمات مقاوم است. یکی از مزیت‌های اصلی این کابینت‌ها رنگ‌پذیری آنهاست. کابینت سفید طلایی فایبرگلاس جلوه جذاب و مدرنی به آشپزخانه شما می‌دهد.

کابینت سفید طلایی چوبی

یکی از مدل‌های سنتی کابینت سفید طلایی، نوع چوبی آن است. کابینت سفید طلایی چوبی برای کلاسیک‌بازها انتخاب فوق‌العاده‌ای است. رنگ طلایی کمی این کابینت را از حالت سادگی و سنتی بودن درمی‌آورد و نمای چشم‌نوازی به آن می‌دهد.

انواع ترکیب رنگ کابینت سفید طلایی

کابینت سفید طلایی روکش چوب

گاهی اوقات هزینه ساخت کابینت چوبی آنقدر بالاست که ممکن است به روکش چوب برای کابینت خود رضایت بدهید. به این ترتیب، می‌توانید هر نوع متریال با هر میزان مقاومت و استحکام و یا هر قیمتی را انتخاب کنید. سپس، با انتخاب یک روکش چوب مناسب به آن نمای چوبی بدهید. کابینت سفید طلایی روکش چوب یکی از این مدل‌هاست.

کابینت سفید طلایی پله ای

مدل پله‌ای یکی از جدیدترین ایده‌ها در صنعت کابینت‌سازی است. در کابینت پله‌ای از عرض و عمق‌های متفاوت برای ایجاد یک نمای پله‌ای استفاده می‌شود. به این مدل کابینت، شکست‌دار هم می‌گوییم. استفاده از دو رنگ متفاوت سفید و طلایی شکست عمق کابینت سفید طلایی پله‌ای را بهتر نشان می‌دهد.

کابینت سفید طلایی اکلیلی

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان مثل ستاره بدرخشد و نمای براق و پر زرق و برقی داشته باشید، از مدل اکلیلی استفاده کنید. ترکیب رنگ اکلیلی معمولا در کابینت‌های های‌گلاس سفید بیشتر استفاده می‌شود. حال اگر رنگ طلایی را هم به این ترکیب اضافه کنیم، درخشندگی فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون آشپزخانه می‌دهد. لذا، کابینت سفید طلایی اکلیلی یکی از باشکوه‌ترین مدل‌های اکلیل‌دار است.

 

کابینت جزیره سفید طلایی

کابینت جزیره سفید طلایی

برای آنهایی که مدل جزیره را برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب می‌کنند، بهتر است بدانند که ترکیب رنگ سفید طلایی نمای بزرگتری به فضا می‌دهد. کابینت جزیره سفید طلایی فضای آرام و دلنشینی را در جزیره آشپزخانه شما خلق می‌کند.

کابینت سفید طلایی بدون دستگیره

انتخاب دستگیره برای کابینت مسئله‌ای کاملا شخصی است. شما می‌توانید کابینت بدون دستگیره انتخاب کنید تا طرح متفاوت و مدرنی به فضای آشپزخانه بدهید. کابینت سفید طلایی بدون دستگیره سطحی یکدست سفید و صاف بدون هیچ‌گونه برآمدگی ایجاد می‌کند.

کابینت سفید طلایی با هود سفید

هماهنگ و ست کردن سایر لوازم آشپزخانه با مدل و طرح کابینت اهمیت زیادی در دکوراسیون آن دارد. به‌کارگیری هود سفید در کنار کابینت سفید طلایی انتخابی هوشمندانه برای ست کردن وسایل است.

انواع ترکیب رنگ کابینت سفید طلایی

اگر ترکیب رنگ سفید طلایی را به عنوان انتخاب نهایی خود برای کابینت آشپزخانه درنظر دارید، باید نوع این ترکیب رنگ را به طور دقیق مشخص کنید. اینکه بخواهید رنگ غالب در این ترکیب سفید باشد یا طلایی، بستگی به دکوراسیون خانه و آشپزخانه و همچنین سبک دلخواه شما دارد. معمولا در انواع ترکیب رنگ کابینت سفید طلایی، رنگ سفید غالب بوده و طلایی در حاشیه به کار می‌رود.

بین کابینتی برای کابینت سفید طلایی

بین کابینتی برای کابینت سفید طلایی

انتخاب بین کابینتی برای کابینت سفید طلایی باید با دقت بالایی انجام شود تا این ترکیب رنگ زیبا و حساس را بهم نریزد. انتخاب رنگ سفید یا خنثی برای بین کابینتی انتخاب هوشمندانه‌ای است. با این حال می‌توانید در برخی از فضاهای بین کابینت از رنگ طلایی برای هنری‌تر کردن طراحی کابینت هم استفاده کنید.

صفحه کابینت سفید طلایی

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اجزاء کابینت صفحه آن است. صفحه کابینت را می‌توانید چوبی، سنگی یا از متریال‌های دیگر انتخاب کنید. برای صفحه کابینت سفید طلایی، سنگ سفید با رگه‌های طلایی یا با رنگی خنثی ترکیب فوق‌العاده‌ای با طرح کابینت ایجاد می‌کند. دست شما در انتخاب نوع صفحه باز است ولی سعی کنید ترکیب را برگزینید که نمای زیبای سفید طلایی را جذابتر کند.

قیمت کابینت سفید طلایی

فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت نهایی کابینت سفید طلایی تاثیرگذار است. برخی از این فاکتورها شامل نوع متریال ساخت کابینت، ترکیب رنگ، متراژ کابینت، وسایل جانبی مثل دستگیره‌ها، مدل و ابعاد کابینت‌ها و طراح است. گروه آکس چوب تلاش می‌کند تا کابینت‌های با سطوح کیفی متفاوت و در محدوده قیمتی مختلف تولید کند. به این ترتیب، شما با هر سطحی از توان مالی می‌توانید از عهده پرداخت قیمت کابینت سفید طلایی بربیایید.

عکس کابینت سفید طلایی جدید ۲۰۲۳

اگر به دنبال جدیدترین مدل‌های کابینت سفید طلایی در سال جدید هستید، به عکس‌های زیر نگاه کنید تا مدل دلخواه خود را بیاید. این چند عکس کابینت سفید طلایی جدید ۲۰۲۳ با انواع سلیقه‌های مدرن و کلاسیک همخوانی دارد.

کابینت سفید طلایی مدرن

کابینت سفید طلایی

کابینت سفید طلایی

کابینت سفید طلایی ام دی اف

کابینت سفید طلایی ام دی اف

کابینت سفید طلایی ام دی اف

کابینت سفید طلایی ساده

انواع کابینت سفید طلایی

انواع کابینت سفید طلایی

انواع کابینت سفید طلایی

انواع کابینت سفید طلایی

کابینت سفید طلایی

کابینت سفید طلایی

کابینت سفید طلایی سلطنتی

کابینت سفید طلایی سلطنتی

کابینت سفید طلایی سلطنتی

کابینت سفید طلایی مات

کابینت سفید طلایی

کابینت سفید طلایی

 کابینت سفید طلایی مات

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *