کابینت پلی گلاس چیست؟

کابینت پلی گلاس چیست؟

یکی از مقاوم‌ترین انواع کابینت، کابینت پلی گلاس است که سطحی بسیار صاف و صیقلی دارد و ویژگی‌های آن برای یک آشپزخانه مدرن عالی هستند. این کابنیت نیز مانند اکثر کابینت‌های دیگر دارای مغزی ام دی اف خام و یک روکش است و همین روکش ویژگی‌های شگفت انگیز آن را به وجود آورده است.

از آنجا که آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه محسوب می‌شود و دکوراسیون داخلی آن از اهمیت زیادی برخوردار است، باید به زیبایی و مقاومت کابینت‌ها در برابر ضربه، حرارت و رطوبت اهمیت دهید و کابینت پلی گلاس همان چیزی است که از هر نظر بر بقیه انواع مشابه برتری دارد. به علاوه متریال آن قابلیت رنگ‌پذیری خوبی دارد و می‌توانید آن را در رنگ های متنوع و حتی به صورت براق یا مات مشاهده کنید.

کابینت پلی گلاس از چه موادی تشکیل شده است؟

شاید با شنیدن اسم کابینت پلی گلاس، به یاد کابینت هایگلاس بیفتید که البته بی‌ربط هم نیست چرا که ماده اولیه هر دو یکی ست. کابینت پلی گلاس، همانند کابینت هایگلاس از MDF خام تشکیل شده است و تنها تفاوت آن در روکش بیرونی آن است که خاصیت‌های متفاوتی را برای این دو کابینت آشپزخانه  رقم می‌زند.

در ساخت کابینت پلی گلاس، بر روی سطح ورق MDF ، لایه‌ای از ملامین بر دو سمت آن کشیده می شود و سپس بر روی آن لایه‌ای نازک از پلی استر قرار می‌گیرد. پلی استری که بر روی ملامین کشیده می‌شود باعث مقاومت بسیار بالای این کابینت می‌شود و ویژگی‌های منحصربفردی را برای کابینت پلی گلاس ایجاد می کند.

ورق پلی گلاس، از پلیمر‌های بسیار براق است که از نظر ظاهری،  شبیه شیشه است اما وزن بسیار سبک‌تری و مقاومت بسیار بالاتری دارد. شکل ظاهری کابینت پلی گلاس، شبیه کابینت هایگلاس است اما به دلیل تفاوتی که در لایه‌ی رویی آن وجود دارد، مقاومت بسیار بالاتری نسبت به هایگلاس دارد.

کابینت پلی گلاس

ویژگی‌های کابینت پلی گلاس

هر نوع کابینت، بسته به نوع متریالی که از آن تشکیل شده است، ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی دارد که باعث می‌شود، برای فضای خاصی مناسب باشد. کابینت پلی گلاس هم قابلیت‌های ویژ‌ه‌ای دارد که دانستن آن، می‌تواند در انتخاب شما برای پوشش‌دهی دیوار آشپزخانه موثر واقع شود. اصلی‌ترین ویژگی و امتیاز کابینت پلی گلاس، شفافیت و مقاومت بالای آن است؛ به طوری که این کابینت حتی در برابر رطوبت، مواد شوینده و تغییرات دمایی نیز مقاوم است.

اگر به دنبال یک کابینت شفاف و براق با ماندگاری و کیفیت بالا هستید که از نظر تنوع رنگ نیز متنوع باشد، کابینت پلی گلاس می‌تواند یک گزینه‌ی خوب و قابل قبول برای آشپزخانه شما باشد. در ادامه بیشتر با خصوصیات و ویژگی‌های مثبت و منفی این کابینت آشنا می‌شویم.

مزایا و معایب کابینت پلی گلاس

همانطور که اشاره کردیم کابینت پلی گلاس کابینت مقاومی است که از نظر زیبایی نیز ظاهر جذاب و درخشنده‌ای دارد، به طوری که در بدو ورود به آشپزخانه، ظاهر براق و آینه‌مانند آن جلب توجه می‌کند. با وجود تمام این مزایا، این کابینت نیز همانند سایر کابینت‌ها مزایا و معایب خاصی دارد که ممکن است با توجه به شرایط خانه و آشپزخانه شما مناسب نباشد.

  • این کابینت برای این فضاهای کوچک، بسیار مناسب است؛ چون تقریبا تمام نور دریافتی محیط را منعکس می‌کند و باعث می‌شود فضای آشپزخانه  دلباز تر و بزرگتر به نظر برسد.
  • شکل ظاهری آن شبیه کابینت هایگلاس است اما مقاومت بسیار بالاتری نسبت به آن دارد.
  • این کابینت تنها در سبک مدرن کاربرد دارد.
  • رنگ‌های خنثی کابینت پلی گلاس باعث ایجاد حس آرامش و مدرنیته در آشپزخانه می‌شود.

مزایای کابینت پلی گلاس

  •         در برابر خط و خش و پوسیدگی مقاوم است.
  • به دلیل وجود سطح صاف و صیقلی آن، گرد و خاک یا ذرات غذا و چربی، کمتر بر روی آن می‌نشیند.
  • نحوه تمیز‌کاری این متریال بسیار آسان است.
  • انواع طرح‌ها و مدل‌های کابینت مدرن را می‌توان با ورق پلی گلاس طراحی و ساخت.
  • با توجه به ظاهر شیشه مانند آن، وزن بسیار کمی دارد و کابینت سبک‌وزنی محسوب می شود.  
  • سطح کابینت پلی گلاس، نسبت به کابینت هایگلاس، براق‌تر و صاف‌تر است، به همین دلیل درخشندگی بیشتری نسبت به آن دارد.
  • این متریال، در برابر تغییر حرارت و دما مقاومت از خود نشان می‌دهد و رنگ درخشنده آن در برابر حرارت آشپزخانه، ثابت مانده و مقاوم است.
  • به دلیل لایه‌ای که بر روی کابینت پلی گلاس کشیده می‌شود، این کابینت مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید و حتی مواد شیمیایی دارد.
  • این متریال در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و به همین دلیل می‌توان برای شست‌وشو و تمیزکاری آن، از مواد پاک‌کننده شیمیایی سبک استفاده کرد.
  • مقاومت کابینت پلی گلاس در برابر نفوذ آب بسیار بالا است و در مناطق مرطوب و دارای رطوبت، می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد.
  • کابینت پلی گلاس، ضد باکتری و آنتی‌باکتریال است و قارچ یا کپک، نمی‌توانند در آن رشد کنند.
  • کابینت پلی‌گلاس، متریالی سازگار محیط زیست است و قابل بازیافت است.

معایب کابینت پلی گلاس

  •         کابینت پلی گلاس از سایر کابینت‌های گلاس گران‌تر است و جزو کابینت‌های گرانقیمت محسوب می‌شود. البته در کنار قیمت بالایی که دارد، کیفیت آن نیز بالا است.
  •         لبه‌ها و گوشه‌های این کابینت، مانند کابینت هایگلاس تیز است.
  •         این کابینت در برابر اثر انگشت و لکه آسیب‌پذیر است و اثر لکه را با وضوح بیشتری نشان می‌دهد. اگر چه تمیزکاری آن بسیار آسان است.
  •         روکش پلی گلاس تنها بر روی یک سمت ورق ام دی اف چسبانده می‌شود و در صورتی که دو سمت کار قابل مشاهده باشد، باید از  دو لایه ورق پلی گلاس استفاده کنید.

تفاوت کابینت پلی گلاس با کابینت هایگلاس

تفاوت کابینت پلی گلاس با کابینت هایگلاس

اگر چه کابینت پلی گلاس و هایگلاس از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه هستند، اما از نظر خصوصیات و ویژگی‌ها تفاوت‌های آشکاری با همدیگر دارند. هر دوی این کابینت‌ها از MDF خام تشکیل شده‌اند، اما روکش نهایی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ در کابینت هایگلاس، روکش نهایی از جنس پلکسی گلس، که نوع پلاستیک فشرده براق است، تشکیل شده است. اما در مورد کابینت پلی گلاس، روکش نهایی از جنس پلی‌استر است که از نظر مقاومت برتری چشمگیری نسبت به هایگلاس دارد.

  • هر دو کابینت، درخشنده و بازتاب نور بالایی دارند، اما کابینت پلی گلاس، سطح صاف و صیقلی‌تری نسبت به کابینت هایگلاس دارد و به همین دلیل شفافیت و درخشندگی بیشتری دارد.
  • کابینت هایگلاس در برابر خط و خش بسیار آسیب‌پذیر است، اما بر خلاف آن کابینت پلی گلاس به مقاوم بودن در برابر خط و خش، معروف است.
  • کابینت هایگلاس، در برابر نفوذ آب، آسیب‌پذیر است و نباید در معرض رطوبت و خیسی قرار گیرد اما پلی گلاس مقاومت قابل قبولی در برابر نفوذ آب دارد.
  • کابینت هایگلاس خصوصا رنگ‌های روشن آن، در برابر حرارت تغییر رنگ جزئی می‌دهد اما کابینت پلی گلاس، در برابر حرارت بسیار مقاوم است و تغییر رنگ نمی‌دهد.
  • پلی گلاس به دلیل اینکه متریالی مقاومی است نیاز به مراقبت‌های خاص ندارد اما کابینت هایگلاس به مراقبت و نگهداری بیشتری احتیاج دارد تا زیبایی آن از دست نرود.
  • کابینت هایگلاس در برابر مواد شیمیایی مقاومت ندارد و آسیب می‌بیند، اما کابینت پلی گلاس در برابر مواد شوینده شیمیایی مقاومت دارد و نیاز نیست نگران باشید که مواد شیمیایی یا پاک کننده سهوا بر روی آن ریخته شده است.
  • هر دو این کابینت‌ها نمای آشپزخانه را امروزی و مدرن نشان می‌دهند و در سبک کابینت مدرن کاربرد دارند.
  • طول عمر کابینت پلی گلاس بسیار بالاتر از کابینت هایگلاس است و سال‌های طولانی‌تری بدون آسیب، در آشپزخانه شما می‌درخشد.
  • با توجه به مزیت‌هایی که نام برده شده، طبیعی است که قیمت کابینت پلی گلاس از کابینت هایگلاس، گران‌تر است.

کابینت پلی گلاس بهتره یا هایگلاس

از نظر ظاهری، هر دو این کابینت‌ها شبیه به هم هستند و نور را به خوبی به محیط بازتاب می‌دهند؛ همچنین هر دو این کابینت‌ها، تنها در سبک مدرن و مینیمال کاربرد دارند. اما اگر به دنبال کابینتی ارزان قیمت و اقتصادی هستید، بدون شک کابینت هایگلاس گزینه‌ی بهتری است زیرا در گروه کابینت‌های اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. اما اگر کیفیت و مقاومت مساله‌ی حائز اهمیتی برایتان است، بهتر است به سراغ کابینت پلی گلاس بروید تا از مقاومت و کیفیت آن لذت ببرید.

کابینت لمی گلاس چیست

کابینت لمی گلاس چیست؟

اگر به انواع کابینت گلاس یا شیشه‌ای علاقمند باشید، احتمالا نام کابینت لمی‌گلاس را شنیده‌اید. لمی گلاس نیز همانند سایر کابینت‌های این خانواده، ظاهری براق و شیشه‌مانند دارد که ممکن است در نظر اول، قابل تشخیص نباشد. این کابینت نیز بازتاب نور فوق‌العاده‌ای دارد و باعث انعکاس بیشتر نور و در نتیجه بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می‌شود.

کابینت لمی گلاس از ام دی اف خام تشکیل شده، اما روکشی که بر روی آن قرار می‌گیرد از جنس PVC است. با توجه به این که PVC روکشی ضد آب است، سطح رویی کابینت لمی گلاس نیز در برابر رطوبت مقاوم است.  این مدل کابینت، اولین بار در کشور ترکیه ساخته شد، اما هم اکنون نمونه‌ی ایرانی آن نیز تولید می‌شود.

تفاوت کابینت پلی گلاس و لمی گلاس

کابینت لمی گلاس و پلی گلاس، هر دو کابینت‌های مقاومی به حساب می‌آیند و هر دو در برابر خط و خش و ضربه مقاومت بالایی دارند. از نظر مقاومت و کیفیت، این دو کابینت با کابینت هایگلاس تفاوت‌های چشمگیری دارند اما از نظر ظاهری، شبیه به هم هستند. اگر بین خرید کابینت پلی گلاس و لمی گلاس مردد هستید، در زیر تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو را بیان می‌کنیم:

  •         کابینت لمی‌گلاس خارجی از کابینت پلی‌گلاس قیمت بالاتری دارد.
  •         روکش لمی گلاس از جنس PVC و روکش پلی گلاس از جنس ملامین و پلی‌استر است.
  •         از نظر مقاومت هر دوی این کابینت‌ها بسیار مقاوم هستند.
  •         بازتاب نور در هر دو مدل، بسیار بالا است.
  •         مقاومت کابینت پلی گلاس در برابر خط و خش و ضربه از کابینت لمی گلاس کمی بالاتر است. اما در عین حال، هر دو کابینت‌های مقاومی هستند.
  •         طول عمر کابینت پلی گلاس از لمی گلاس بالاتر است.

ساخت کابینت پلی گلاس

ساخت کابینت پلی گلاس

کابینت پلی گلاس از بهترین و مقاوم‌ترین متریال برای آشپزخانه‌های ایرانی است. ما ایرانی‌ها عادت داریم حضور پررنگی در آشپزخانه داشته باشیم؛ طبخ غذای ایرانی، یکی از ملزومات یک خانواده‌ی اصیل و ایرانی است؛ داشتن کابینت‌های زیبا و در عین حال باکیفیت باعث می‌شود از حضور در آشپزخانه انرژی لازم را دریافت کنیم و تجربه‌ی لذت‌بخشی از آشپزی و فعالیت در آشپزخانه داشته باشیم. کابینت پلی گلاس نیز به دلیل بازتاب نوری که دارد، می‌تواند از جمله بهترین متریال برای آشپزخانه‌های ایرانی باشد.

پیشنهاد می‌دهیم ساخت این کابینت را تنها به شرکت‌ها و کابینت‌سازان باتجربه و حرفه‌ای سفارش دهید؛ زیرا همانطور که اشاره کردیم، ورق پلی گلاس، چه نمونه ایرانی باشد و چه خارجی، متریالی گران قیمت است. ساخت کابینت‌های بی‌کیفیت که طراحی نامناسبی داشته باشند، به این معنی است که هزینه‌ی شما دور ریخته می‌شود.

کابینت پلی گلاس نیمن آلمان

ورق پلی گلاس نیمن آلمان، همان طور که از نامش پیدا است، محصول کشور آلمان و یک برند خارجی است. شرکت نیمن با ۱۷۵ سال سابقه در تولید مصنوعات چوبی، یکی از مطرح‌ترین برندهای پلی گلاس در دنیا را تولید و به بیشتر کشورهای دنیا صادر می‌کند.

 ورق پلی گلاس تولید شده نیمن آلمانی، از ام دی اف خام با روکش ملامینه تشکیل شده که یک لایه ۷۵ میکرونی از پلی استر بسیار مقاوم بر روی آن پرس شده است. مقاومت بسیار بالا در برابر خط و خش، از خصوصیات این ورق پلی گلاس ساخت کشور آلمان است.

 با توجه به این برند نیمن آلمان، محصول یک کشور اروپایی است، طبیعتا قیمت آن از نمونه‌های داخلی بالاتر است.

کابینت پلی گلاس فومنات

کابینت پلی گلاس فومنات

این مدل کابینت، در واقع ورق پلی گلاس ایرانی است که توسط شرکت فومنات تولید و به بازار عرضه می‌شود. در ساخت کابینت پلی گلاس فومنات، یک لایه ورق ملامین بر روی ام دی اف خام چسبانده می‌شود و سپس با یک لایه رزین باکیفیت پوشانده می‌شود.

به دلیل وجود لایه‌ی رزین، کابینت پلی گلاس فومنات، سطحی بسیار براق و شیشه‌ای دارد و مقاومت آن نیز همانند کابینت پلی گلاس بالا است. انواع طرح‌ها و مدل‌های کابینت مدرن را می‌توان با این متریال ساخت و در آشپزخانه تعبیه نمود. با توجه به این که این برند، محصول داخلی است، قیمت آن نسبت به نمونه‌های خارجی مناسب‌تر خواهد بود.

طرح کابینت پلی گلاس

کابینت پلی گلاس از نظر ایجاد طرح و مدل‌های منبت بر روی بدنه، غیر قابل انعطاف است. بنابراین تنها در سبک مدرن و آشپزخانه‌های مینیمال کاربرد دارد. سبک مدرن، بسیار متنوع است و می‌توان انواع مدل‌های جذاب و زیبا کابینت مدرن را با متریال پلی گلاس طراحی کرد.

کابینت ساخته شده از ورق پلی گلاس در انواع آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک و در همه‌ی پلان‌ها قابل اجرا است و طرح و مدل آن را می‌توان با مدل کمد دیواری‌ها در اتاق خواب‌ها یا سالن نشیمن هماهنگ کرد.

 به دلیل این که پلی گلاس کابینت مقاوم در برابر خط و خش است، کابینت‌های بدون دستگیره و مگنتی در این مدل بسیار زیبا می‌شود و می‌تواند جلوه خاصی به فضای آشپزخانه ببخشد.

کابینت پلی گلاس جدید

کابینت پلی گلاس جدید

به دلیل مقاومت بسیار بالای ورق پلی گلاس، هر ساله مدل‌های جدید و متنوعی از این کابینت به بازار عرضه می‌شود که قادر است سلایق بیشتری را تحت پوشش قرار دهد. کابینت پلی گلاس، کابینت شیکی است و برای افرادی که به داشتن آشپزخانه شیک و لاکچری علاقه دارند، گزینه‌ی مناسبی است. در واقع، هر طرح و مدلی از کابینت که به طرح مدرن است را می‌توانید با متریال پلی گلاس سفارش دهید و از نظر، محدودیتی نخواهید داشت.

 آشپزخانه قلب یک خانه است و قلب خانه در آن می‌تپد. بنابراین لازم است برای هر چه زیباتر کردن آشپزخانه‌تان، دقت و توجه به خرج دهید و تا بتوانید از بودن در چنین فضایی نهایت لذت را ببرید. کابینت پلی گلاس با ویژگی‌های منحصربفرد و قابل توجه، آشپزخانه‌ی جذابی را برای شما فراهم می‌آورد و به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد، خیال شما را از داشتن یک آشپزخانه سالم و زیبا راحت می‌سازد.

کابینت پلی گلاس برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ

نور و رنگ، یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که در آشپزخانه‌های کوچک که متراژ کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. به دلیل آن‌که کابینت پلی گلاس، درخشنده است و بازتاب نور بسیار بالایی دارد، برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی بسیار مناسبی است و باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شما می‌شود.

در آشپزخانه‌های کوچک، از رنگ‌های روشن مانند سفید، صدفی، طوسی روشن، کرم، زرد، قهوه‌ای روشن و یا سایر رنگ‌های روشن استفاده کنید تا متراژ آشپزخانه شما را بزرگتر از ابعاد واقعی آن نشان دهد. استفاده از رنگ‌های تیره، به دلیل بازتاب نور کمتر، باعث تیرگی و خفگی آشپزخانه و در نتیجه کوچک نشان دادن آن می‌شود که برای آشپزخانه‌های کوچک، رنگ‌های مناسبی نیستند.

صفحه کابینت پلی گلاس

صفحه کابینت پلی گلاس

معمولا از کابینت‌های گلس، برای صفحه کابینت استفاده نمی‌شود. کابینت‌های گلاس، خصوصا هایگلاس، اثر لکه و جای انگشت را با وضوح بیشتری نشان می‌دهند و به همین دلیل، گزینه‌ی مناسبی برای صفحه کابینت نیستند. با توجه به این پلی گلاس، متریال بسیار مقاوم است، در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید همه یا بخشی از کانتر آشپزخانه را با آن پوشش دهید. اگر چه به دلیل ذات براق کابینت‌های گلاس، این کار پیشنهاد نمی‌شود.

با توجه به تم آشپزخانه و رنگ و مدلی که برای کابینت‌ها انتخاب کرده‌اید، می‌توانید انواع صفحه کابینت را برای کابینت‌های  پلی گلاس‌ سفارش دهید. صفحه کابینت PVC، صفحه کابینت ممبران و صفحه کابینت چوبی از بهترین گزینه‌ها برای کابینت پلی گلاس هستند.

رنگ های کابینت پلی گلاس

اشاره کردیم که در پروسه ساخت کابینت پلی گلاس، یک لایه ورق ملامینه بر روی ام دی اف خام کشیده می‌شود و سپس با پلی استر پوشانده می‌شود. رنگ ورق پلی گلاس تابعی از رنگ ورق ملامینه است؛ بنابراین از نظر تنوع و طرح می‌توانند مدل‌های بسیاری متنوعی را شامل شود. رنگ‌های شاد و پرانرژی، رنگ‌های خاص، رنگ‌های خنثی، رنگ‌های سنگین و باوقار و … همه در آلبوم رنگ ورق پلی گلاس دیده می‌شوند. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید از کابینت‌های دو رنگ نیز استفاده کنید تا آشپزخانه‌ی جذاب‌تر و متنوع‌تری داشته باشید.

مدل‌های کابینت پلی گلاس

مدل‌های کابینت پلی گلاس

بدون شک کابینت آشپزخانه تاثیر چشمگیری در زیبایی آشپزخانه دارد. با انتخاب مدل مناسب از کابینت پلی گلاس می‌توانید یک آشپزخانه زیبا و رویایی برای خود بسازید. انواع مدل کابینت پله‌ای یا پلکانی، کابینت یکسره تا سقف، کابینت سوپری، کابینت بدون دستگیره، کابینت دستگیره مخفی، کابینت دستگیره نواری، مدل آشپزخانه جزیره، مدل کابینت دستگیره‌دار و انواع طرح‌ها و مدل‌های دیگر که در سبک مدرن باشد، با استفاده از ورق پلی گلاس مرغوب ساخته می‌شود.

کابینت پلی گلاس مات

با توجه به رنگ ملامینه که بر روی MDF خام کشیده می‌شود، رنگ پلی گلاس متفاوت خواهد بود. کابینت پلی گلاس علاوه بر اینکه رنگ‌های بسیار متنوع و جذابی دارد، در دو رنگ مات و براق هم تولید می‌شود که شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید، رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. قابل به ذکر است رنگ‌های براق کابینت پلی گلاس، بازتاب و درخشش نور بیشتری نسبت به رنگ‌های مات دارند.

از ویژگی‌های قابل توجه کابینت پلی گلاس که در سایر کابینت‌ها دیده نمی‌شود، این است که می‌توان حالت براق و مات را به طور همزمان بر روی سطح آن ایجاد نمود و ازین زیبایی منحصر بفرد، که جلوه‌ی بصری خاصی را به وجود می‌آورد، لذت بیشتری برد.

 

کابینت پلی گلاس براق

کابینت پلی گلاس براق

همان طور که اشاره شد، کابینت پلی گلاس، ظاهر درخشنده و بسیار پرنوری دارد و مانند شیشه یا آینه، تمام نوری که بدان می‌تابد را منعکس می‌سازد. مدل براق این کابینت، همانند یک منبع نور بسیار عالی در آشپزخانه شما می‌درخشد و نمای بسیار مدرن و امروزی را به آشپزخانه شما می‌بخشد.

ورق پلی گلاس، ظاهر صیقلی‌تری نسبت به کابینت هایگلاس دارد و به همین دلیل درخشان‌تر و براق‌تر است.

پلی گلاس ضد خش

یکی از معایب قابل توجه کابینت هایگلاس مقاومت بسیار پایین آن در برابر خط و خش است، به همین دلیل از هایگلاس، نمی‌توان به عنوان رو کابینتی یا پیشخوان استفاده نمود. اما نکته‌ی امیدوار کننده درباره‌ی کابینت پلی گلاس این است که این نقیصه بزرگ در آن پوشش داده شده و پلی گلاس یکی از بهترین متریالی است که در برابر خط خوردگی و ایجاد خش، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.

اگر از متریال پلی گلاس در آشپزخانه خود استفاده کنید، هم می‌توانید از درخشندگی فوق‌العاده آن لذت ببرید و هم خیالتان راحت باشد که به راحتی خط و خش بر روی آن ایجاد نمی‌شود و زیبایی خود را به این زودی‌ها از دست نمی‌دهد.

پلی گلاس رنگ ثابت

پلی گلاس رنگ ثابت

کابینت پلی گلاس، کابینت مقاومی است و همان‌طور که گفته شد در برابر خط و خش هم از خود مقاومت قابل قبولی نشان می‌دهد. این کابینت در برابر تغییر رنگ هم بسیار مقاوم است و رنگ درخشنده و جذاب آن در برابر حرارت آشپزخانه تغییر نمی‌کند و می‌توانید با خیال راحت از زیبایی آن بدون آن‌ که کمتری آسیبی در گذر زمان ببرد، لذت ببرید. مقاومت ورق پلی گلاس به حدی بالاست که حتی در فضای بیرون از خانه و در مقابل نور خورشید و باران هم تغییر رنگ نمی‌دهد.

کابینت پلی گلاس متری چند

کابینت پلی گلاس متری چند

اگر کابینت MDF را قیمت پایه در نظر بگیریم، قیمت کابینت پلی گلاس از کابینت MDF  گران‌تر است. کابینت‌های ساخته شده از ورق پلی گلاس، گران قیمت هستند و نمونه‌های خارجی آن، مانند کابینت لمی گلاس و کابینت نیمن آلمان، به دلیل بالا بودن قیمت ارز، قیمت بالاتری دارند. اگر چه با توجه به کیفیت و مقاومت این کابینت، می‌توان گفت قیمت آن تا حدودی مقرون به صرفه نیز هست.

این کابینت در مقابل خط و خش مقاوم است، در مقابل رطوبت مقاومت دارد، ضد باکتری است و نحوه‌ی تمیزکاری آن است، همچنین تغییر رنگ نمی‌دهد و در برابر ضربه و آسیب‌های محیطی کیفیت بسیار بالایی دارد! بنابراین هزینه‌ای که بابت آن پرداخته می‌شود، اقتصادی و مقرون به صرفه است. اگر جزو خانواده‌هایی هستند که به تنوع علاقه دارید و ترجیح می‌دهید کابینت‌ها را چند سالی یکبار تغییر دهید، می‌توانید به سراغ کابینت ارزان قیمت‌تری بروید.

از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی مدل‌های جدید و به روز کابینت آشپزخانه به صفحه‌ی اینستاگرام آکس چوب سری بزنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *