ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰؛ چگونه آشپزخانه‌‌ای منطبق بر آخرین مد روز تعبیه کنیم؟

چگونه آشپزخانه‌‌ای منطبق بر آخرین مد روز تعبیه کنیم؟

هر ساله، تغییراتی بنیادین در سبک و ظاهر آشپزخانه‌ها به وجود می‌آید و نمای آن‌ها شامل تغییرات متعددی می‌شود. تغییراتی که در آشپزخانه‌ها اعمال می‌شود، معمولا در جهت کارایی بیشتر و زیباتر شدن جنبه‌ی ظاهری فضای آشپزخانه است. تغییر رنگ، تغییر سبک و تغییر مدل، هر ساله و در بازه‌های زمانی کوتاه، باعث می‌شوند ما شاهد آشپزخانه‌های زیبا و متنوع‌تری باشیم و از حضور و فعالیت در فضاهای جدید و متنوع لذت ببریم. در ادامه آکس چوب شما را با ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ بیشتر آشنا خواهد کرد. در صورتی که تمایل داشته باشید،؛ می‌توانید ازین ایده‌ها در آشپزخانه‌تان الهام بگیرید. با ما همراه باشید:

ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰

  • استفاده از چوب در آشپزخانه

می‌توان گفت چند سالی است که چوب و لوازم چوبی، جای خود را در آشپزخانه‌ها باز کرده‌اند و خوشبختانه، به زودی هم قرار نیست از آشپزخانه‌های ما جدا شوند! استفاده از کابینت‌های چوبی یا کابینت‌هایی با ترکیب چوب، یکی از ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ است که به زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه شما، کمک خواهد کرد.

شلف‌های چوبی، کابینت‌های چوبی، لوازم چوبی، کف‌پوش‌های چوبی و حتی میز غذاخوری چوبی، همه و همه باعث می‌شوند آشپزخانه‌ی زیباتری داشته باشید و در عین حال، فضایی نوستالژیک و ایده‌آل برایتان مهیا شود. علاوه بر این‌ها، استفاده از وسایل چوبی باعث می‌شود صمیمیت و گرما در فضا بیشتر پراکنده شود.

اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک و مینیمال است، بهتر است از چوب‌هایی به رنگ روشن استفاده کنید.

کف چوبی ترند آشپزخانه 2020

  • کابینت‌های ترکیبی سفید و چوبی

استفاده از کابینت‌های چوبی و کابینت‌های سفید که به صورت ترکیبی با هم‌دیگر استفاده می‌شوند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک به حساب می‌آیند که هم باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می‌شوند و هم فضایی بسیار شیک و مدرن را ایجاد می‌کنند.

کابینت‌های مدرن، سفید و براق به همراه ترکیبات چوبی، یکی از جدیدترین و شکیل‌ترین مدل‌هایی است که می‌توانید در فضاهای کوچک و بزرگ استفاده کنید و جزو ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ نیز هست.

اگر آشپزخانه‌ی شما کوچکتر است، می‌توانید از کابینت‌های سفید رنگ، بیشتر استفاده کنید و قسمت‌های کمتری از آن را به رنگ چوب انتخاب کنید.

کابینت سفید چوبی ترند سال 2020

  • به جزئیات بیشتر توجه کنید.

در سال‌های اخیر نسبت به گذشته، به جزئیات دکوراسیون اهمیت بیشتری داده می‌شود. از آنجا که هر ساله، فضای آشپزخانه‌ها کوچک و کوچک‌تر می‌شود، هر آنچه در آشپزخانه وجود دارد، قابل رویت است و باید به دقت و با بررسی بیشتری انتخاب شود. به عنوان مثال، قاب‌های دور پنجره‌های پی‌وی‌سی، با رنگ‌های زیبا و ویژه زیباتر می‌شوند و شما می‌توانید قاب دور پنجره‌های پی‌وی‌سی را با رنگ‌ کابینت‌هایتان ست و هماهنگ کنید و زمانی که پرده را کنار می‌زنید شاهد یک قاب زیبا باشید.

توجه به جزئیات و بکارگیری رنگ‌های شاد و ساده در جزئیات، یکی از ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ است که طراحان به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

رنگ از ترندهای آشپزخانه 2020

  • استفاده از طبیعت و عناصر طبیعی در دل آشپزخانه

طبیعت، یار دوست‌داشتنی آشپزخانه‌های ۲۰۲۰ است. هر چه بیشتر از عناصر طبیعی در آشپزخانه‌تان استفاده کنید، فضای صمیمی‌تر و جذاب‌تری در آشپزخانه خواهید داشت. به عنوان نمونه، با قرار دادن میز ناهارخوری چوبی به سبک روستیک و یا پهن کردن یک گلیم یا گبه در کف آشپزخانه و یا حتی استفاده از لوازم سنتی مانند قابلمه‌های مسی یا سنگی، می‌توانید عناصر طبیعی را بیشتر و بیشتر در آشپزخانه به جریان بیندازید و از حضور آن‌ها لذت ببرید.

  • استفاده از گلدان‌های کوچک تزئینی و گیاهان خوراکی در آشپزخانه

امروزه استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک، جایگاه خود را در میان سفره‌ی خانوار یافته است. به دلیل مزایای بسیار زیادی که محصولات ارگانیک دارند، افراد بیشتری ترجیح می‌دهند از مواد خوراکی طبیعی استفاده کنند. یکی از ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ که اتفاقا مرتبط با استفاده از محصولات و سبزیجات ارگانیک است، نگهداری گیاهان و کاشت سبزیجات در آشپزخانه است.

برای دستیابی به این منظور می‌توانید گلدان‌های کوچکی تهیه کنید و سبزیجات مختلف را درون آن‌ها بکارید و البته حتما می‌دانید که برای کاشت هر محصول، باید اطلاعاتی راجع به آن کسب کنید و مقالات مرتبط با آن را بخوانید.

فایده‌ی استفاده از گیاهان خوراکی در آشپزخانه این است که هر روزه می‌توانید به مقدار اندک برای غذاها و سالادهای خود از آن‌ها استفاده کنید و طعم غذای خود را دلچسب‌تر و ظاهر آن را جذاب‌تر نمایید.

استفاده از گلدان جز ترندهای آشپزخانه 2020

  • استفاده از اشکال هندسی ساده

امروزه بر خلاف گذشته، تمایل به سادگی بسیار افزایش یافته است. استفاده از اشکال هندسی ساده، یکی دیگر از ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ است که اتفاقا برای آشپزخانه‌های کوچک و مینمیال بسیار مناسب است؛ در آشپزخانه‌های کوچک، هر چه فضا را خلوت‌تر و ساده‌تر نگه دارید، به بزرگتر دیده شدن فضا کمک کرده‌اید و همانطور که می‌دانید اشکال هندسی ساده باعث می‌شوند که فضا ساده‌تر به نظر برسد.

همچنین، اشکال هندسی ساده باعث می‌شوند آشپزخانه از سادگی و یکنواختی خارج شود و حالتی زنده و شاداب به خود بگیرد. استفاده از قاب‌های پنجره، کف‌پوش‌های ساده با اشکال هندسی، استفاده از میز ناهار خوری ساده و یا پهن کردن یک فرش طرح گلیم یا گبه که دارای اشکال هندسی ساده باشد، همه از زیباترین طرح‌هایی است که به زیباتر شدن آشپزخانه‌ی شما کمک خواهند کرد.

  • استفاده از جزیره‌ی متحرک

کابینت جزیره، چند سالی است که بسیار مورد استقبال و استفاده قرار دارد و انواع آن در آشپزخانه‌ها تعبیه می‌شود. معمولا اگر آشپزخانه‌ای بزرگ و جادار باشد، کابینت جزیره در آن قرار می‌گیرد، اما چنانچه فضا کوچک باشد، نمی‌توان در آن جزیره قرار داد. طراحان برای حل این مشکل در آشپزخانه‌های کوچک، جزیره‌ی متحرک را تعبیه کرده‌اند که به وسیله‌ی چرخ‌های بزرگ، جابجا می‌شود و در صورتی که نیازی به جابجایی آن نباشد، به وسیله‌ی یک اهرم در جای خود فیکس و ثابت می‌شود.

جزیره‌های متحرک، این مزیت را دارند که به عنوان میز سرو غذا نیز مورد استفاده قرار بگیرند و قسمت‌های زیرین آن، محلی برای قرارگیری ظروف و لوازم آشپزخانه است.

از ترندهای آشپزخانه 2020 جزیره متحرک است

  • تعبیه دیوار‌پوش‌های سنگی و آجری در دیوار آشپزخانه

همانطور که اشاره شد از ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ ، استفاده از عناصری طبیعی در آشپزخانه است که از آن جمله، می‌توان به دیوارپوش‌هایی که از سنگ‌های مرمر و یا آجرهای قهوه‌ای‌رنگ اشاره کرد. دیوارپوش‌های سنگی یا آجری باعث ایجاد حس نوستالژیک و خاطره‌انگیز در آشپزخانه می‌شوند و فضا را صمیمی و ویژه جلوه می‌دهند.

اگر رنگ غالب آشپزخانه‌ی شما سرد است، می‌توانید از دیوارپوش‌های سنگ مرمر که متشکل از رنگ‌های سفید، خاکستری و حتی مشکی هستند استفاده کنید و اگر رنگ غالب آشپزخانه‌تان به رنگ‌های گرم گرایش دارد، می‌توانید از دیوارپوش‌های آجری که متشکل از رنگ‌های زرد، نارنجی و آجری‌رنگ هستند، استفاده کنید.

  • استفاده از نورهای خطی در آشپزخانه

نورپردازی باعث زیباتر شدن فضا می‌شود و اگر این فضا آشپزخانه باشد، به مدرن‌ و ویژه نشان دادن آن، کمک بسیاری خواهد کرد. با استفاده از نورهای خطی و افقی می‌توانید فضای آشپزخانه را کشیده‌تر و عریض‌تر نشان دهید.

نورهای خطی ال‌ای‌دی را در قسمت‌های مختلف آشپزخانه می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال، به صورت خطی در زیر کابینت‌های ردیف بالایی، می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید و باعث روشن‌تر شدن کانتر و پیشخان آشپزخانه‌تان شوید. از نورهای خطی در بالای کابینت‌های ردیف بالایی و حتی در زیر کابینت‌های ردیف پایینی نیز می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از نورپردازی در زیر کابینت آشپزخانه اگر چه ممکن است بی‌فایده به نظر برسد، اما به زیباتر شدن آشپزخانه کمک خواهد کرد.

  • استفاده از رنگ آبی تیره یا آبی سیر یا همان آبی نفتی

هر ساله، رنگ خاصی به عنوان رنگ غالب و ترند معرفی می‌شود. رنگی که به عنوان رنگ سال در ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ معرفی شد، آبی تیره یا آبی نفتی است.

همانطور که مطلع هستید، گرایش به استفاده از رنگ‌های سرد، چند سالی است که جایگاه خود را در چیدمان و دکوراسیون منزل باز کرده است و در آشپزخانه‌ها نیز ما شاهد استفاده از چنین سبک رنگی هستیم.

چنانچه آشپزخانه شما بزرگ و جادار است و نورگیر کافی دارد، می‌توانید از رنگ آبی تیره به مقدار بیشتری استفاده کنید زیرا رنگ‌های تیره، باعث کوچک‌تر دیده شدن فضا می‌شوند. برای مقابله با این منظور، طراحان معمولا کابینت‌ها و قسمت‌های اعظم آشپزخانه را به رنگ سفید یا خاکستری روشن انتخاب می‌کنند و تنها قسمت محدودی از آشپزخانه را به رنگ آبی سیر انتخاب می‌کنند تا با این روش، باعث دلبازتر دیده شدن فضا شوند و از خستگی کاربر به مرور زمان پیشگیری کنند.

به عنوان نمونه، می‌توانید کانتر یا جزیره‌ی آشپزخانه را به رنگ آبی تیره انتخاب کنید و کابینت‌ها را به رنگ سفید انتخاب کنید و برای آنکه تعادل در آشپزخانه‌تان وجود داشته باشد، از المان‌های چوبی مانند صندلی‌های روستیک چوبی بهره بگیرید.

استفاده از وسایل مختلف مانند گلدان‌ها یا ظروفی که به رنگ آبی تیره هستند، در یک آشپزخانه‌ی کاملا سفید، یکی دیگر از مدل‌هایی هست که شما را به ترندهای آشپزخانه سال ۲۰۲۰ نزدیک‌تر می‌کند و در عین حال باعث می‌شود که فضا قابلیت انعطاف‌ بیشتری داشته باشد.

ترند کابینت آشپزخانه 2020

سخن پایانی :

آشپزخانه محیطی است که وقت زیادی از روزتان را در آن صرف می‌کنید، بنابراین جذاب‌ بودن آن باعث می‌شود انرژی لازم برای کار و فعالیت‌‌هایتان مهیا شود. همه‌ی ما می‌دانیم زمانی که آشپزخانه، یکنواخت و تکراری باشد، فعالیت در آن خسته‌کننده است و انرژی انسان کاهش می‌یابد، پس هر چه وقت و زمان بیشتری را برای زیباتر ساختن و کارایی آشپزخانه‌تان صرف کنید، اتلاف وقت نکرده‌اید!

این محتوا، توسط تیم نگارش آکس چوب تهیه شده است. امیدواریم خواندن آن برایتان مفید واقع شده باشد و بتوانید از مطالب بیان شده در آن بهره‌ی کافی را ببرید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *