بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک و نقلی کدام است؟

بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک و نقلی کدام است؟

انتخاب بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک

چیدمان و انجام دکوراسیون برای خانه‌های کوچک ، کار چندان آسان و ساده‌ای نیست. اگر صاحب خانه‌ای با متراژ کوچک هستید، باید طوری آن را دکوراسیون و چیدمان کنید که آن را بزرگتر و دلبازتر نشان دهید و البته محیطی گرم و صمیمی در آن پدید آورید و هم‌ زمان، از سادگی و خشکی بیش از اندازه‌ی فضا بکاهید. زمانی که خانه بزرگ است و در اصطلاح متراژ آن بالاست، دست شما در انتخاب رنگ و چیدمان اجزای دکوراسیون منزل باز است، اما زمانی که شما با یک محیط کوچک و نقلی مواجه هستید، باید قدری دست به عصا‌تر قدم بردارید و محیط را طوری چیدمان کنید که فضا دلباز‌تر و بازتر به نظر برسد. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک و نقلی، مطالب ارزشمند و مفیدی را به شما ارائه دهیم. اگر خانه‌ای کوچک دارید و در انتخاب رنگ کابینت و چیدمان دکوراسیون آشپزخانه‌ی آن مردد هستید، این محتوا را از دست ندهید!

انتخاب رنگ کابینت ، آیتمی مهم و ارزشمند !

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه را دست کم نگیرید! این آیتم خصوصا در آشپزخانه‌های کوچک، از اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید از کنار آن بی‌تفاوت عبور کنید. استفاده از رنگ‌های مناسب چه برای دیوارهای آشپزخانه، کف‌پوش و سقف و چه برای کابینت‌ها و حتی اجزای کوچکتر آشپزخانه، باعث می‌شود که آشپزخانه شما مدرن، دلباز و روشن به نظر برسد و حتما می‌دانید که رعایت این نکات چه نقش موثری در زیبایی منزل شما دارند و چه تاثیر مهمی در روحیه‌‌ی اهالی منزل گذاشته و در نهایت، باعث می‌شود که شما از کار کردن در محیط آشپزخانه لذت ببرید.

بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک

انتخاب بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک

با انتخاب بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک می‌توانید باعث روشن‌تر شدن آشپزخانه شوید و با ایجاد یک محیط ساده و شیک، فضایی دلچسب برای خود و اعضای خانواده‌تان پدید آورید. در ادامه به شما خواهیم گفت برای داشتن چنین آشپزخانه‌ای، چه نکاتی را باید رعایت کنید:

  • کابینت‌هایی با رنگ‌های روشن :

اگر آشپزخانه‌ای با محیط کوچک دارید، سعی کنید در وهله‌ی اول از کابینت‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید. از ویژگی‌های بارز رنگ‌های روشن این است که نور را به محیط باز می‌گردانند و باعث می‌شوند، فضا در ذهن بیننده، بزرگتر دیده شود. بنابراین استفاده از کاغذ دیواری‌ و یا کابینت‌هایی که رنگ‌های روشن‌تری مانند سفید، خاکستری یا صدفی دارند، باعث می‌شوند که آشپزخانه بزرگتر و فراخ‌تر به نظر برسد.

همچنین، رنگ‌های روشن این خاصیت را نیز دارند که همیشه منطبق بر مد روز هستند و از گذشته تا امروز، به طور همیشگی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه، کاربرد داشته و دارند. به عنوان مثال، کابینت‌های با رنگ سفید یا خاکستری روشن، همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند و در اصطلاح امروزی محسوب می‌شوند و به دلیل رنگ خنثی‌ای که دارند به راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند، که این، آیتم مهم و قابل اتکایی در یک آشپزخانه‌ی کوچک است.

به عنوان بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک می‌توان خاکستری را نام برد! استفاده از کابینت‌هایی به رنگ خاکستری روشن، فضایی مدرن و بسیار امروزی را در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند که به راحتی با سایر رنگ‌ها و وسایل آشپزخانه ترکیب می‌شود. خصوصا آنکه امروزه، تمایل به استفاده از لوازم برقی سیلور و نقره‌ای رنگ، بسیار فراگیر است و این رنگ می‌تواند آشپزخانه‌ای زیبا و یکنواخت را برای شما فراهم آورد.

یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک استفاده از کابینت‌های سفید رنگ است. این رنگ با قابلیت پخش کردن نور در کل فضای آشپزخانه، باعث می‌شود آشپزخانه، بزرگتر از اندازه‌ی واقعی به نظر بیاید. همچنین رنگ سفید، به راحتی با سایر رنگ‌ها در لوازم و دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ می‌شود و باعث هماهنگی هر چه بیشتر در منزل شما خواهد شد. علاوه بر این، چنانچه از رنگ‌های متضاد با رنگ سفید، به صورت محدود در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، فضای آشپزخانه شما بسیار مدرن و شکیل جلوه خواهد کرد.

پیشنهاد دیگر ما برای انتخاب بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک ، رنگ کرم است. رنگ کرم، رنگ گرمی محسوب می‌شود و باعث می‌شود فضای آشپزخانه شما گرم و صمیمی به نظر برسد. رنگ کرم، به راحتی با رنگ‌های خانواده قهوه‌ای، هماهنگ می‌شود، بنابراین اگر از لوازم و تجهیزات چوبی یا به رنگ چوب در آشپزخانه یا منزل‌تان استفاده می‌کنید، انتخاب کابینت‌ آشپزخانه کرم رنگ ، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

کابینت‌هایی با رنگ‌های روشن

  • استفاده از متریال براق:

متریال براق مانند ام‌دی‌اف براق یا هایگلاس ، انعکاس نور بسیار بالاتری از کابینت‌های معمولی و مات دارند و به همین دلیل باعث می‌شوند که فضای آشپزخانه بسیار پر نور و دلباز به نظر برسد. استفاده از کابینت هایگلاس یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک است و همانند یک منبع نور پر قدرت، آشپزخانه شما را پر نور و روشن نشان می‌دهد

اگر استفاده از رنگ‌های خیلی روشن مانند سفید و کرم را برای کابینت آشپزخانه نمی‌پسندید، هایگلاس به دلیل بازتاب نور بسیار بالا، به شما این اجازه را می‌دهد که از رنگ‌های تیره‌تر مانند قهوه‌ای روشن، نسکافه‌ای و رنگ‌هایی ازین دست نیز در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود بهره بگیرید، زیرا هایگلاس به دلیل صفحات درخشان و تابنده‌ای که دارد، اجازه نمی‌دهد فضای آشپزخانه‌تان کوچک و دلگیر به نظر برسد و به شما این امکان را می‌دهد که بازی نور زیبایی را در آشپزخانه پدید آورید!

  • استفاده از متریال براقاستفاده از رنگ‌های خنثی:

انتخاب رنگ‌های خنثی گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک است. رنگ‌های خنثی، با همه‌ی رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند و ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورند، بنابراین برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند. علاوه بر این، با بکارگیری رنگ‌های خنثی در طراحی آشپزخانه و کابینت‌ها، دست شما باز خواهد بود تا از رنگ‌های دیگری در ترکیب آشپزخانه نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید با ایجاد سایه‌های روشن و تیره، در آشپزخانه، عمق ایجاد کنید و ازین طریق زیبایی بیشتری را در آشپزخانه‌تان به وجود آورید و یا با استفاده از ترکیب رنگ‌های گرم‌، فضای آشپزخانه را صمیمی‌تر و گرم‌تر نشان دهید.

باید گفت استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها، یک انتخاب هوشمندانه است که می‌تواند قدرت انتخاب شما را در انتخاب رنگ‌های دیگر بالا ببرد.

  • استفاده از رنگ‌های خاص:

شاید چندان برایتان خوشایند نباشد که همه‌ی دیوارها و کابینت‌های آشپزخانه را با رنگ‌های روشن و سرد مانند سفید و خاکستری بپوشانید و سلیقه و ترجیح شما اینگونه ایجاد کند که از رنگ‌های شاد‌تر و پر انرژی‌تری در آشپزخانه بهره بگیرید. کوچک بودن متراژ آشپزخانه دلیل خوبی نیست برای آنکه مطابق میل و سلیقه‌ی خود رفتار نکنید!

برای انتخاب و گزینش بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک ، علاوه بر رنگ‌های ذکر شده می‌توانید از رنگ‌های خاص که تم روشنی داشته باشند نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، رنگ سبز آبی یا آبی نیلی روشن، اگر با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد، می‌تواند گزینه‌ی بسیار ایده‌آلی برای آشپزخانه کوچک شما باشد.

همچین رنگ‌هایی مانند لیمویی، آبی نیلگون، آبی مایل به سبز، آبی مایل به بنفش، سبز فسفری، رنگ چوب و رنگ‌هایی ازین خانواده‌های رنگی می‌توانند فضای آشپزخانه شما را شاد و پر انرژی نشان دهند. به غیر از رنگ‌های ذکر شده، هر رنگ دیگری را چنانچه به صورت بسیار روشن استفاده کنید، می‌تواند گزینه‌ی دیگری برای شما باشد.

استفاده از رنگ‌های خاص:

برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه لازم است از تکنیک‌های خطای دید بهره بگیرید!

اگر چه انتخاب بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دشواری‌های خاص خود را نیز دارد، اما انتخاب بهترین رنگ، به تنهایی کافی نیست تا آشپزخانه شما بزرگ و دلباز به نظر برسد! زمانی که فضای آشپزخانه شما کوچک است، شما ناگزیر هستید که از برخی ترفندها استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید، فضا را بزرگتر از ابعاد واقعی آن در چشم مخاطب نمایان سازید. در ادامه به چند نمونه ازین تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از خطوط افقی به جای استفاده از خطوط عمودی :

هر چه بیشتر از خطوط افقی در آشپزخانه استفاده کنید، در ذهن مخاطب، حس عریض بودن و پهن بودن بیشتر نمایان می‌شود و مغز به صورت ناخودآگاه، بیشتر به پهنا توجه می‌کند. برای این منظور می‌توانید از دستگیره‌های افقی به جای عمودی استفاده کنید و چیدمان آشپزخانه را به گونه‌ای تنظیم کنید که به شکل افقی به نظر برسند و یا از خطوط افقی بیشتری استفاده کنید. استفاده از پرده‌ها و کاشی‌هایی با خطوط افقی بیشتر، استفاده از لوسترهای افقی چند شعله و موارد این چنینی می‌تواند به عنوان راهکارهای موثر دیگر برای عریض نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک بکار گرفته شود.

  • استفاده از سیستم نورپردازی قوی:

هر چه نور، بیشتر در محیط آشپزخانه باشد، فضا بزرگتر و بازتر به نظر می‌رسد و این یک مزیت است که باعث می‌شود آشپزخانه شما بزرگتر از ابعاد واقعی آن به نظر برسد. برای نیل به این هدف، لازم است محل ورود نور به آشپزخانه را نپوشانید و از لامپ‌های مخفی و لوسترهای پر نور کمک بگیرید تا بتوانید محیط روشن و دلبازی را تجربه کنید.

  • رعایت هر چه بیشتری نظم و سادگی در آشپزخانه:

نظم و سادگی باعث می‌شود که فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، سعی کنید از ازدحام لوازم و وسایل اضافی در آشپزخانه پرهیز کنید. لوازم اضافی را دور بریزید و کابینت‌ها و کشوها را مجددا سازماندهی کنید.

سخن پایانی:

انتخاب و گزینش بهترین رنگ کابینت برای خانه‌های کوچک ، اگر چه شما را برای انتخاب محدود می‌کند، اما اگر درست و به جا انتخاب شود، علاوه بر اینکه فضای آشپزخانه را جذاب و دوست‌داشتنی جلوه می‌دهد، باعث می‌شود که از حضور در چنین فضایی، ابدا احساس ناراحتی نداشته باشید.

همچنین شما با استفاده از اصول و قوانین مهندسی که امروزه در صنعت کابینت‌سازی وجود دارد، می‌توانید فضای بیشتری را در کابینت‌ها داشته باشید و با وجود متراژ کم، احساس کمبود جا نداشته باشید.

ازین که مخاطب وب‌سایت آکس چوب بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مقاله نگاشته شده، برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

 

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *