رنگ بندی کابینت هایگلاس می تواند دکوراسیون منزل شما را دگرگون سازد

رنگ بندی کابینت هایگلاس

روز به روز بر تنوع و زیبایی دکوراسیون منازل افزوده می شود و لوازم مصرفی ما، شکل مدرن و جدید تری به خود می گیرند. کابینت های آّشپزخانه هم از این قاعده استثنا نیستند و نسبت به گذشته تغییرات فراوانی از نظر نوع مواد اولیه، رنگ و مدل داشته اند.

امروزه انواع و اقسام کابینت ها در رنگ ها و مدل های جدید و با متریال متفاوت طراحی و تولید و به بازار عرضه می شود. کابینت های گلاس را می توان یکی از جدیدترین انواع کابینت دانست که به دلیل جذابیت و زیبایی خود، نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است.

تیم طراحی و تولید آکس چوب در این محتوا قصد دارد راجع به رنگ بندی کابینت هایگلاس به شما اطلاعاتی ارائه دهد تا بهترین رنگ را برای آشپزخانه خود سفارش دهید. خواهش مندیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی فرمایید.

کابینت های گلاس از چه ماده ی اولیه تشکیل شده است و چه ویژگی های دارد؟

های گلاس از ام دی اف خام تشکیل شده است که روکشی از جنس پلاستیک براق به نام پلکسی گلاس، بر روی آن کشیده شده است. ورق های های گلاس، تنها از یک سو با لایه پلکسی گلاس پوشیده شده اند و سمت دیگر آن با لایه ای ارزان تر و اقتصادی پوشیده شده است. بنابراین اگر بر طبق دکوراسیون و طراحی کابینت، دو سوی آن قابل رویت است باید از دو ورق های گلاس در جهت تضاد هم استفاده کرد.

کابینت های گلاس از نظر اقتصادی کابینتی در رنج متوسط است و شما می توانید با بودجه متوسط، آن را سفارش دهید.

کابینت های گلاس به دلیل لایه براقی که دارد، بازتاب نور بسیار بالایی دارد و مانند یک منبع نور، نور دریافتی محیط را منعکس می کند. بنابراین برای فضاهایی که نور کافی ندارند و یا کوچک هستند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

کابینت های گلاس نوعی از کابینت سبک مدرن است. بنابراین کارایی و جاگیری مناسبی خواهد داشت. با کابینت های گلاس هر فضایی را می توانید کابینت کنید و از آن استفاده بهینه کنید.

کابینت هایگلاس به دلیل سطح صاف، گرد و غبار را کمتر به خود می گیرد و از نظر تمیز کاری، به راحتی تمیز می شود.

کابینت هایگلاس در برابر ضربه و خط و خش، آسیب پذیر است و نمی توانید از آن به عنوان کانتر و صفحه رو کابینت استفاده نمایید.

رنگ بندی کابینت هایگلاس

رنگ بندی کابینت هایگلاس :

رنگ بندی کابینت های گلاس بسیار متنوع است. از های گلاس می توان به عنوان متریالی نام برد که در انواع رنگ های شاد و انرژیک، تولید و ساخته می شود. اگر به رنگ های شاد و پر انرژی مانند قرمز، زرد، بنفش و یا حتی سبز و آبی علاقمند هستید، بهترین متریال برای ساخت کابینت شما، های گلاس است. در ادامه ما شما را با ویژگی های رنگ بندی کابینت های گلاس آشنا می کنیم:

کابینت هایگلاس سفید:

رنگ سفید یکی از پر طرفدارترین رنگ بندی کابینت های گلاس است. این رنگ بازتاب نور بسیار بالایی دارد و برای انواع فضاهای بزرگ و کوچک استفاده می شود. اگر فضای آشپزخانه شما کم نور است، کابینت های گلاس سفید رنگ، بهترین انتخاب خواهد بود. همچنین رنگ سفید باعث تمیز تر دیده شدن فضا می شود و حس لوکس و مدرنی را به فضای منزل شما می دهد. کابینت هایگلاس سفید را می توانید به سهولت با هر رنگی ترکیب کنید، بدون آن که از زیبایی آن کاسته شود.

سفید بهترین رنگ بندی کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس مشکی یا دودی:

رنگ مشکی در رنگ بندی کابینت های گلاس، از جلوه و شکوه خاصی برخوردار است. کابینت های گلاس مشکی، هم حس مدرن و امروزی بودن را به بیننده القا می کند و هم به آشپزخانه شما فضایی رمانتیک می بخشد. رنگ مشکی می تواند در آشپزخانه های بزرگ و با نور پردازی مناسب، گزینه ی بسیار خوبی باشد.

می توانید در طراحی آشپزخانه خود از ترکیب دو رنگ کابینت های گلاس سفید و مشکی استفاده کنید و ترکیبی چشم نواز و زیبا به وجود آورید.

کابینت های گلاس مشکیکابینت هایگلاس قهوه ای:

رنگ قهوه ای، یادگار روزگاران گذشته است. در طول تاریخ، بیشترین رنگی که در زندگی بشر وجود داشته و امروزه با حافظه تاریخی آدمی همراه است، رنگ چوب یعنی قهوه ای بوده است. طیف رنگ قهوه ای از بلوطی  و فندقی گرفته تا شکلاتی و قهوه ای سوخته، به راحتی با سرویس چوبی منزل شما هماهنگ می شوند. قهوه ای رنگ گرمی است و حس نوستالژیک و انرژی بخشی را به منزل شما القا خواهد کرد. اگر به سادگی علاقمندید و دوست ندارید تغییرات بزرگ در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید، از رنگ قهوه ای در طرح و رنگ بندی کابینت های گلاس خود استفاده نمایید.

کابینت های گلاس قهوه ای رنگ را می توانید به راحتی با رنگ سفید و مشکی در طراحی کابینت های گلاس ترکیب کنید و ازین ترکیب چشم نواز لذت ببرید.

کابینت هایگلاس قهوه ای رنگ با کف پوش چوبی

کابینت هایگلاس نارنجی یا زرد رنگ:

رنگ نارنجی و زرد با تاثیری که بر مغز می گذارد باعث تحریک اشتها می شود. اگر دوست دارید آشپزخانه ای مهیج و پر انرژی داشته باشید که با حضور در آن، اشتهایتان تحریک شود از رنگ نارنجی یا زرد در طراحی و رنگ بندی کابینت های گلاس استفاده نمایید.

رنگ نارنجی یا زرد در طراحی و رنگ بندی کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس قرمز و زرشکی:

طیف رنگ قرمز، دانه اناری و زرشکی در رنگ بندی کابینت های گلاس بسیار طرفدار دارد. استفاده از این رنگ در کابینت آشپزخانه باعث شادابی و انرژی بخشی به اهالی منزل می شود و حس عشق را می تواند در دل شما زنده نگدارد. می توانید در رنگ بندی کابینت های گلاس از ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز در کنار هم استفاده کنید و لوازم آشپزخانه مانند بشقاب ها و سایر ظروف را با آن ست کنید تا آشپزخانه ای لوکس برای خود تدارک ببینید.

کابینت قرمز هایگلاس با کف پوش سفید

کابینت هایگلاس بنفش:

رنگ بنفش در طراحی کابینت های گلاس زیاد دیده می شود و طرفداران خاص خود را دارد. ترکیب سفید و بنفش در رنگ بندی کابینت های گلاس ، می تواند به منزل شما آرامش و انرژی ببخشد و به راحتی با مبلمان بنفش یا سورمه ای ست شود.

رنگ بنفش در طراحی کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس آبی یا سورمه ای:

سورمه ای رنگ خاصی است و استفاده از خانواده رنگی آبی تا سورمه ای می تواند فضای آشپزخانه شما را خاص و متحول کند. اگر مبلمان فیروزه ای یا سورمه ای دارید می توانید آن را با کابینت های گلاس سورمه ای یا آبی هماهنگ کنید. همچنین ترکیب رنگ سورمه ای و سفید در کابینت های گلاس، فضای بی نظیری را برای آشپزخانه شما فراهم خواهد آورد.

ترکیب رنگ سورمه ای و سفید در کابینت هایگلاسکابینت هایگلاس سبز:

رنگ سبز، روح زندگی و حیات را به آشپزخانه شما خواهد دمید. اگر از رنگ سبز در طراحی و رنگ بندی کابینت های گلاس استفاده می کنید، باید گفت روح سرزنده و شادابی دارید. با انتخاب کابینت های گلاس سبز در آشپزخانه می توانید آن را با مبلمان پسته ای یا یشمی ست و هماهنگ سازید. علاوه بر آن ترکیب رنگ سبز با سفید هم می تواند زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان کند.

انتخاب کابینت هایگلاس سبز در آشپزخانهکابینت هایگلاس ساده یا طرح دار

انواع رنگ بندی کابینت های گلاس را می توانید از مدل های ساده و طرح دار انتخاب کنید. مدل های ساده های گلاس، بدون هیچ گونه طرحی در ساختار خود هستند، اما مدل های طرح دار دارای رگه ها و خطوط نامنظمی مانند آنچه در چوب وجود دارد، می باشند. هر دو مدل کابینت های گلاس ساده و طرح دار، طرفداران فراوانی دارد و شما می توانید متناسب با سبک سلیقه ای خود، کابینت خود را سفارش دهید.

 

 کابینت های گلاس سبز در آشپزخانه با رنگ مشکی

چند نکته مهم در رنگ بندی کابینت هایگلاس 

های گلاس، کابینت براقی است و به دلیل بازتاب نور، لکه و کثیفی و حتی جای دست را به راحتی نشان می دهد. البته کابینت های گلاس به دلیل سطح بسیار صافی و صیقلی که دارد، به راحتی و با یک دستمال نمدار پاک می شود. اما اگر به تمیزی و جای انگشت خیلی حساس هستید باید رنگی را انتخاب کنید که جای انگشت و لکه را کمتر انعکاس دهد.

معمولا رنگ های تیره تر مانند مشکی یا بنفش جای لکه دست را بیشتر نشان می دهند و رنگ هایی مانند سفید و قهوه ای کمتر. باید توجه داشت که جهت تابش نور هم در نشان دادن لکه موثر است و می تواند لکه را بیشتر نشان دهد. همچنین کابینت های گلاس طرح دار، نسبت به مدل مشابه ساده، کمتر جای لکه وانگشت را نشان می دهد.

سخن آخر:

اگر تا دیروز کابینت های کلاسیک، فقط در رنگ ها و طرح های محدودی به بازار عرضه می شدند، اما امروز، به لطف تکنولوژی می توانید کابینت هایی با رنگ های شاد و روشن سفارش دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. کابینت های گلاس یکی از جدید ترین سبک های کابینت در دکوراسیون آشپزخانه است. این مدل کابینت به دلیل براق بودن و بازتاب نور بسیار بالایی که دارد، جلوه و زیبایی خاصی به منزل و آشپزخانه شما خواهید بخشید و به دلیل تنوع در رنگ بندی کابینت های گلاس، دست شما برای انتخاب رنگ و طرح کابینت باز خواهد بود. ازین که در این محتوا همراه آکس چوب بودید، از شما سپاسگزاریم و امیدواریم توانسته باشیم در جهت انتخاب رنگ کابینت به شما کمک کرده باشیم.

امتیاز بدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *